MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs

zoeken in:
Rhapsody (of Fire) - Pizza Fantasia

(afbeelding)

1. Unholy Warcry
2. When Demons Awake
3. Reign of Terror
4. Act III: The Ancient Fires of Har-Kuun
5. Danza di Fuoco E Ghiaccio
6. Heroes of the Waterfalls' Kingdom

Laatste nummer alleen al moet overtuigen...

Leuke en stijlvolle cover Jasper, maar ik mis een draak die wordt aangevallen door een leger kwaadaardige pizza's. Of iets dergelijks, zolang het maar kitsch is Sorry, ik kon het niet laten.

Dit is powermetal van het zuiverste soort toch? Misschien binnenkort maar eens luisteren. Daar is dit topic immers ook voor bedoeld.

Tja, zuiverste soort... een zeer symfonische neoklassieke variant eerder. Het behoort wel overduidelijk tot het subgenre powermetal ja.

Rhythm & Poetry schreef:

(afbeelding)

1. Bagagedrager
2. Smalfilm
3. Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
4. Aan de Oevers van de Tijd
5. Oostende
6. Doris Day (met Sef en Doe Maar) + hidden bonustrack (Vinkspin - Mij)

Inderdaad een prima lijstje, alleen Doris Day ken ik niet - het nummer dan. De andere vijf zouden ook mijn keuze zijn, alleen dan ook met Lotus Europa.

Mijn keuze was dan Overvecht geweest, wat dat betreft dan ook mooi in paren verdeeld

Als het van Justine Keller moest zijn, zou ik gaan voor Club Insomnia denk ik.

Niks moet. Maar ik vond het zelf wel relevant om als laatste track iets nieuws uit te kiezen. Zie je vaak.

Massive Attack

(afbeelding)

1. Unfinished Sympathy
2. Protection
3. Group Four
4. Saturday Come Slow
5. Live With Me
6. I Against I

KEANE

(afbeelding)

Everybody’s Changing
Ik had hier ook net zo goed Somewhere Only We Know kunnen zetten, maar in dit nummer blijkt nog meer de frisse mix van pop vermengd met electronica van het debuut, vind ik.

Spiralling
Op het speelse derde album draaide ze naar eigen zeggen wat door in hun experimentele drift, maar dat betekent niet dat het helemaal geen goede nummers opleverde.

Is It Any Wonder?
Het tweede album was typisch Keane, maar toch helemaal anders dan het debuut (vergelijk de hoezen ook maar eens). Keane kan ook rocken, vandaar dit nummer.

Sea Fog
Een van de nieuwe moet er zeker in. Een frisse single die ook wel een beetje de platte kant van Keane laat zien, zoals Sovereign Light Cafe? Ik koos voor een onderschat pareltje. Zo fragiel kan Keane ook zijn, luister ook o.a. Hamburg Song of .

Bedshaped
De hemelse afsluiter van het debuut en tevens hun beste nummer. Een live-versie om aan te geven wat een bevlogen muzikanten het zijn en hoe geweldig Tom Chaplin met het publiek speelt. Dit is ook een voorbeeld van hoe fragiel Chaplin kan zingen.

Bonus: Fly to Me
Het B-kantje van Everybody’s Changing. Het melancholieke, bijna achteloze, van Keane komt heel goed naar voren in dit jammerlijk onbekende nummer. Het had zo tussen de nummers van het tweede album kunnen staan, gezien o.a. Broken Toy, maar het heeft ook wel wat weg van de sfeer van Untitled 1 van het debuut.

Om dit topic ook nog 's nieuw leven in te blazen, zijn Masimo en ik de uitdaging aangegaan om samen een EP van zes songs op te stellen. De artiest in kwestie is Vic Chesnutt.

Vic Chesnutt - The Wounded Prince

(afbeelding)

1. Flirted with You All My Life (Masimo)
2. Danny Carlisle (AOVV)
3. Wounded Prince (Masimo)
4. Rambunctious Cloud (AOVV)
5. Coward (Masimo)
6. You Are Never Alone (AOVV)

Hopelijk wordt dit idee opgepikt!

Vic Chesnutt!

1. Isadora Duncan
2. Speed Racer
3. Gravity of the Situation
4. Splendid
5. Everybody Can Change
6. Debriefing

Bonustrack:
7. Come Into My World (Kylie Minogue-cover)

(afbeelding)

AOVV schreef:
Om dit topic ook nog 's nieuw leven in te blazen, zijn Masimo en ik de uitdaging aangegaan om samen een EP van zes songs op te stellen. De artiest in kwestie is Vic Chesnutt.

Vic Chesnutt - The Wounded Prince

1. Flirted with You All My Life (Masimo)
2. Danny Carlisle (AOVV)
3. Wounded Prince (Masimo)
4. Rambunctious Cloud (AOVV)
5. Coward (Masimo)
6. You Are Never Alone (AOVV)
Was nog niet bekend met zijn werk en ben nu toch wel redelijk benieuwd geraakt. Jullie hebben in ieder geval je best gedaan om verschillende kanten van zijn muziek te laten horen, dat waardeer ik wel. Ben niet meteen helemaal verkocht, maar ga denk ik toch wel eens een album proberen. Vind met name het laatste nummer erg mooi. Welk album kan ik het beste mee beginnen?

Je kunt North Star Deserter gerust proberen.

Aye. North Star Deserter. Probeer Debriefing uit de lijst van Slowgaze. Die staat daar ook op. Als die ook bevalt, dan zeker North Star Deserter.

Speed Racer en Debriefing vielen bij ons trouwens vlak voor de eindstreep af, Môárt'n. Goed gekozen, knul.

Maarten is een geschikte gozer.

Aj, aj, we willen deze lijsten graag opdragen aan user Misterfool.

Leuk topic!

Regina Spektor - Six Songs on Stage

(afbeelding)

1. Long Brown Hair
2. Genius Next Door
3. Hero
4. Bartender
5. Loveology
6. All the Rowboats

Geen verrassende artiestenkeus van mijn kant, maar de platenkeuze daarentegen wel. Al vrij snel nadat ik haar ontdekt had kwam ik oud live-materiaal tegen. Voornamelijk van tussen 2003 en 2005, pas in 2006 brak ze door. Ik was op slag verliefd geworden en dat is ook nooit meer weggegaan. De teksten zijn stuk voor stuk meesterwerken.

Ik zet 'm op

Fiona Apple

1. Werewolf
2. Shadowboxer
3. Tymps (The Sick in the Head Song)
4. Regret
5. Carrion
6. The Way Things Are

(afbeelding)

Ah, uit pirates of the caribbean

Om dit topic ook nog 's nieuw leven in te blazen, zijn AOVV en ik de uitdaging aangegaan om samen een EP van zes songs op te stellen. Alweer, dus. Een wekelijkse traditie is geboren? De artiest in kwestie is ditmaal Bert Jansch, meester van de akoestische gitaar (getuige de twee instrumentals), maar had ook een mooie stem, die heeft mogen klinken in prachtige liederen. Hoezee, hoezee, gaat dat horen!

Bert Jansch:

(afbeelding)

Chambertin (L.A. Turnaround)
Black Waterside (Jack Orion)
Springtime Promises (Basket of Light)
Needle of Death (Bert Jansch)
Bright Sunny Morning (Edge of a Dream)
Avocet (Avocet)

----

Volledige afspeellijst:
Klik

dix
dix schreef:
Toen ik dit topic een maandje geleden geboren zag worden dacht ik meteen : Swell ... Swell is een heel gewoon Amerikaans West-coast bandje met heel degelijke liedjes die echter heel vaak iets droevigs en larmoyants over zich hebben. Echte missers staan er nooit op Swell-platen, en op iedere release zijn er wel één of twee bloedstollend mooie, droefgeestige pareltjes te vinden. Hier komen er zes ... en de laatste is natuurlijk de mooiste

At Long Last
What I Always Wanted
Forget About Jesus
Tonight
Is It Important ?
Sunshine Everyday

En drie jaar later kan zo'n Greatest Hits in het geval van Swell ook werkelijkheid worden. Via hun website kun je je 10 favoriete SwellSongs doorgeven, die ze dan custom-made in 12" vinyl persen. Ieder exemplaar uniek dus. Kosten vallen (mij althans) reuze mee: $ 33,50 per zwarte schijf. Leuk en bizonder initiatief.

sxesven
Oeh, nice, straks ff draaien Broken Witch

Hier maar weer eens een postje doen... een introductietje in de herriejazzwereld van The Thing, van hun debuutplaat met Don Cherry nummers tot het wat wildere materiaal, en nog wat samenwerking als kers op de taart:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Thing_Rubys.JPG

1. Awake Nu
2. To Bring You My Love
3. Bag It!
4. Viking (live)
5. If Not Ecstatic, We Replay (w. Jim O'Rourke)
6. Accordion (w. Neneh Cherry)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.