MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Hier komt de beste update tot nu toe (voor mij dan):

270. Brother Ali – Blah Blah Blah
269. Viktor Vaughn - Let Me Watch
268. Dangerdoom – Old School
267. Kanye West – Drive Slow
266. Outkast - Two Dope Boyz (In a Cadillac)
265. Method Man – Mr. Sandman
264. R.A. the Rugged Man - Renaissance 2.0
263. Lootpack – Episodes (geen link)
262. Eric B. & Rakim - Paid in Full
261. Dead prez – They Schools

Geniet of ga niet.

MAS
Daar ben ik het denk ik wel mee eens. Stond VV de vorige keer niet ergens bovenaan?

Dit nummer stond wel hoger, maar een ander nummer van VV stond in de top 10.

Edit. Let Me Watch stond op 124.

MAS
Dan bedoelde ik die andere denk ik.

Blah Blah Blah

Blah Blah Blah en Old School

Let me watch luister ik echt zo vaak!

ook al voor je top500

Renaissance 2.0 is echt een te vet nummer!

Toch nog een update, ik doe het voor mijn fans...

260. The Game - Old English
259. Roots Manuva – Join the Dots
258. Sean Price - Onion Head
257. Gang Starr – Code of the Streets
256. El-P – Time Won't Tell
255. Hieroglypics – At the Helm
254. Masta Ace – Good Ol Love
253. Quasimoto - Low Class Conspiracy
252. Evidence – To Be Determined
251. CYNE –Steady

Nog nooit kende een update zoveel swag. Shout out naar mijn true G's die in de echte leven strokkelen om te overleven. Jullie weten wie jullie zijn. Houd het echt.

Steady Verdiend zoveel betere plek! Onion Head is echt dope track!

panjoe (moderator)
Een aantal absolute toppers: Let Me Watch, Steady, Good Ol Love en Time Won't Tell. Best een aantal nummers die ik niet ken .

Ik vind At the Helm een ondergewaardeerde track, Del the Funky zijn flow is daar echt van een ongekend hoog niveau. Vandaag nog een update, omdat het Bevrijdingsdag is en ik daar geen fuck om geef.

Harco
Drive Slow. T.I. had van mij ook wel op de albumversie mogen staan.

Is het hier zo heet, of ligt dat aan mijn update:

250. Jurassic 5 - Concrete Scoolyard
249. Dilated Peoples – Back Again
248. Buck 65 – Pants on Fire
247. People Under the Stairs - Acid Raindrops
246. The Loyalists – Maximum
245. Fresku – Nieuwe Dag
244. Blackalicious – Supreme People
243. Lil' Wayne - Hustler Musik
242. The Roots – The Day
241. CunninLynguists - Mic Like a Memory

Nieuwe Dag hoorde ik ooit live, en daarna ging ik een traan onder mijn oog tatoeëren. Vervolgens ging ik mijn tattoo eren. Dus vandaar. Don't hate.

Harco
Hustler Musik is één van de leukste Wayne-tracks, maar daar had natuurlijk Grown Man moeten staan, Rob. Je weet 't.

Masimo wil graag iets zeggen...

Als je er niets bij schrijft is het weinig (lees maar gerust: niet) interessant.
Zeker als je met opmerkelijke keuzes komt.

Het voordeel is dat ik dit niet doe (opmerkelijke keuzes maken). Het gaat om de muziek en zoals ik al vijftien keer heb gezegd, niemand reageerde op mijn teksten. Dan moet je niet gaan huilen dat ze er nu niet meer zijn. Dit is geen theekransje, dit is hiphop.

Rhythm & Poetry schreef:
Masimo wil graag iets zeggen...

Ik durf niet.

Rhythm & Poetry schreef:
Het voordeel is dat ik dit niet doe (opmerkelijke keuzes maken). Het gaat om de muziek en zoals ik al vijftien keer heb gezegd, niemand reageerde op mijn teksten. Dan moet je niet gaan huilen dat ze er nu niet meer zijn. Dit is geen theekransje, dit is hiphop.

Je zat altijd te kankeren op artiesten als Lil Wayne.
Deze in je top 500 zetten is niet opmerkelijk?
En als je én geen opmerkelijke keuzes maak, zoals je zelf zegt, en geen stukjes schrijft, dan is dit toch een oersaaie lijst ?
En dat niemand op je teksten reageert maakt toch niet uit, als het maar gelezen word...

Als je naar Tha Carter II gaat weet je waarom, geen opmerkelijke keuze dus. Wie zegt dat ze gelezen worden? Een tekstje bij een nummer doet niks af aan het nummer en het maakt het ook niet ineens beter.

Neemt niet weg dat iedere idioot 500 nummers neer kan gooien, als we dat allemaal doen word het een bureaucratische bedoeling.

Iedereen kan het ook, dat bewijst deze top 500 toch. Maak er maar zelf eentje, met verhaaltjes.

Als ik daar behoefte aan had, zou ik het haast doen.

Overigens kan iedereen ook een top 500 maken met verhaaltjes.

Kijk maar naar mij

250
241

MAS
Door dit topic kwam ik er achter dat ik een tijdje geleden bezig was met een NLhiphop top 100/200. Binnenkort ga ik deze posten!

Mb.
Rhythm & Poetry schreef:

Volgens mij ben je zelf aan het huilen, want er waren genoeg reacties op je verhaaltjes. Als ik zoveel respons had gehad bij mijn funky 45 (waar het ging om één nummer met uitgebreide toelichting) was ik een gelukkig man!

Ik volg je wel weer bij de top 50. Dan kwamen de verhaaltjes terug? Tot nu toe ken ik zowat 9 op de 10 nummers, dus is het voor mij zonder de toelichting ook niet zo interessant meer om deze lijst te volgen.

Waar staat dat ik niet tevreden ben met de respons? Integendeel, ik ben een gezegende jongen. Het kost alleen te veel tijd om verhaaltjes te plaatsen bij tracks waar verder niet op wordt gereageerd, dat is het simpelweg niet waard. Ik maak de top 500 ook voor een groot deel voor mezelf, zodat ik over een tijd kan terugkijken: dit was dus mijn smaak. Overigens staan er inderdaad niet te veel onbekende nummers tussen, dat je er 9 van de 10 kent is dan ook geen buitengewoon knappe prestatie (ik ken namelijk 10 van de 10). Dit is een top 500, geen bonte verzameling aan nummers die niemand kent omdat ze gemaakt zijn door een rapper met een banjo die weigert zijn tracks op het internet te zetten omdat het te mainstream is.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.