MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Omdat heel de top 50 al naar je uitgaat? Alles is voor Bassie, maar niet alles is voor Sander.

Ik wil dat je dat ene liedje doet toen we mekaar voor het eerst zagen..

Die van mij is lekkerder.

Die van Sander heeft een hoedje van papier op haar hoofd en laat een beschikbare indruk achter.

Die van mij is een man.

Wauw Rops,

Sommige zijn wel leuk. P.O.S. is wel leuk. Del the Funky Homosapien ook, maar dat kan ook komen omdat ik z'n naam leuk vind.

De rest is kut. Vooral Tonedeff. Die is kut met hoofdletter C. En niet fucken met Lucy, want ze is nog maar 6 en dat is illegaal.

Mooie oude menschen trouwens.

Die van Tonedeff is briljant juist. Niemand mag jou.

Niet op vrijdag, nee.

Nou, de verhaaltjes zijn weer terug hoor. Wat een feest.

50. Evidence - Mr. Slow Flow

Simpelweg omdat de beat zo ongelofelijk hard is dat het inmiddels 35 boxen kapot heeft gebeukt in alleen al Sint-Michielsgestel. Ook de gemakkelijke manier waarmee Evidence vermakelijkheid rapt doet het natuurlijk buitengewoon goed.

49. CunninLynguists – Caved In

Een sfeervol nummer. De rustige productie wordt door extra warmte voorzien met dank aan de beheerste zang van Cee-Lo. De juist kil gebrachte raps zorgen voor een achtbaan aan emoties en dat is wat mij betreft de kracht achter dit nummer.

48. Common – The Light

Een geweldige zangsample (Open Your Eyes), zorgt voor een fenomenale soullaag. Common weet als geen ander hoe je een dergelijke beat moet bewandelen. Met de precisie van een scherpschutter.

47. Souls of Mischief - '93 'Til Infinity

Een van de relaxte old school tracks die ik ken. Een fijne sample, onbezorgd gedrum en bovenal geweldige rijmelarij van de Souls of Mischief-heren. Dit is gewoon het pure genieten.

46. El-P – Tasmanian Pain Coaster

Heel wat anders is de muziek die El-P maakt. Niks geen relaxte boel, maar sterk opbouwende futuristische hiphop. Veel spanning, en een loeiharde climax. Bovendien is dit tekstueel van een andere planeet.

45. Gang Starr – Moment of Truth

Het beste voorbeeld van de geweldige chemie tussen Primo en Guru in deze periode. Premier levert een gruwelijke sample en Guru rapt met passie. Veel meer heb je niet nodig. Een legendarisch nummer. Wellicht de grootste klassieker die te vinden in in mijn top 50...

44. Busta Rhymes - Get You Some

Verrassend? Wat mij betreft niet. Eigenlijk hoef ik alleen maar pianoloopje te zeggen. En dat zal ik dan ook maar doen - hoewel geweldige, agressieve raps van Busta Rhymes zelf: pianoloopje.

43. Atmosphere – Godlovesugly

Een van de beste nummers van Atmosphere. Beat zet een ouderwetse maar tegelijkertijd onheilspellende sfeer neer. Slug zijn teksten zitten sterk in elkaar en bovendien kan ik hier een mooi levensmotto uithalen: God loves ugly. Dat geldt ook voor jou Tom.

42. Shad – Brother (Watching)

Een geweldig stukje soul op de hook. Het omringt mezelf met warmte. Shad is een van de fijnste rappers om naar te luisteren. Hij heeft een geweldige beheersing en zorgt ervoor dat je als luisteraar geboeind blijft door zijn verhalen. Een van de weinige echte dichters op een beat.

41. Bonobo – Ketto

Bonobo, de koning van de sfeer. Dit is het opbouwen van spanning, het behouden van een geweldige melodie en het spelen met emoties. Dit is zoals ik mijn muziek graag heb: verrassend en muzikaal.

Rhythm & Poetry schreef:

44. Busta Rhymes - Get You Some

Verrassend? Wat mij betreft niet. Eigenlijk hoef ik alleen maar pianoloopje te zeggen. En dat zal ik dan ook maar doen - hoewel geweldige, agressieve raps van Busta Rhymes zelf: pianoloopje.

Je weet wie dit geproduceerd heeft?

Dr. Dre, ik weet het. Maar in bedenk dan altijd zelf dat DJ Khalil de producer is.

Harde update

Ik wil er trouwens voor morgen minimaal 12 serieuze berichten bij, anders ga ik niet door met de verhaaltjes.

panjoe (moderator)
Ja, we zijn duidelijk dichter bij de nul aan het komen . Ketto, Mr. Slow Flow en Moment of Truth zijn absolute top en Caved In, '93 'Til Infinity en Godlovesugly horen tot het beste wat hiphop te bieden heeft. En dan is daar Tasmanian Pain Coaster, misschien wel het geniaalste nummer in de lijst tot dusver. Die teksten, die beat, die climax, de toevoeging van the Mars Volta... Niks op te zeggen .

Tekstjes!

Check dit bericht.

(afbeelding)
Allemaal kijken om 4 uur ofzo op nl1

Mieterse lijst.

panjoe schreef:
Ja, we zijn duidelijk dichter bij de nul aan het komen . K

Hoe dichter bij de 0...

MAS
Stapler schreef:
(afbeelding)

Een Dr. Dre nummer op 44? Jij durft.

Niet overdrijven. Een Dr. Dre productie.

moment of truth is echt zo chill. ik heb lang geen gangstarr geluisterd.

Mb.
Feest!

Mjah, als dit de reacties zijn ga ik gewoon niet verder met de verhaaltjes. Zo simpel is dat.

Mb.
Geen feest?

Wel voor mij dan.

Wat 'n prachtige verhaaltjes! De diepgang, je schrijfstijl, de emotie die je in de stukken legt.. Prachtig! Ontroerend! Ik heb gehuild, heb lopen janken, zoo prachtig is 't. Laat die bejaarden in de steek, en word schrijver. Of schrijfster!

Ik werk niet met bejaarden en het gedeelde 'en wordt schrijver' kent een 't' teveel.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.