MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Soms liegt zijn baard er niet om:

(afbeelding)

En soms zijn vetpercentage niet:

(afbeelding)

Dikke mensen zijn gezellig. Tenzij ze vervelend doen.

Ik wilde eigenlijk wat haatreacties geven, omdat het -gehalte te hoog is, maar ik kan het niet. Allenegen niet slecht. Ik kan zelfs wat -geven, maar dat gaat tegen mijn principes is. Behalve voor Yesterday.

Het zijn er weer 10 dit keer.

Ja, 9 + Yesterday. Yesterday kwalificeer ik nooit als niet slecht.

Met andere woorden: altijd slecht? Wel scherp blijven, meer thee drinken!

1e spatie: 2e spatie: 3e spatie:

Leuke update Rop!

Rhythm & Poetry schreef:
meer thee drinken!

We lobi thee.

Gemenerik.

Sage heeft potverdorie een mooie baard en een mooie buik. Hij is vet.

Aww shittt. Wat een lijst, variatie to the max.
Beste rob's hiphop top 500 update OOIT, swag.

bro
The Roots – The Seed 2.0 Eentje die het altijd goed doet, keer op keer

MAS
Ik weet R&P's nummer 1. Misschien ga ik hem verraden.

Ik weet hem ook al, misschien ga ik hem ook verraden.

Ik weet het ook, misschien ga ik het wel verraden.

30. Deltron 3030 – Madness

Next level scratches, melodieuze sample, catchy hook van Del the Funky Homosapien en uiteindelijk geweldig gerapt. Shit is een bawz playa anthem.

29. Roots Manuva – Witness

En als je het over grote bazen hebt, dan heb je het ook over Roots Manuva. Deze track is legendarisch door de legendarischheid.

28. Masta Ace – Acknowledge

Harde violen. Harde diss. Masta Ace is in vorm als een cake in de oven.

27. Nujabes – Latitude Remix

Zaligmakende zaligheid. De beat moet de hemel voorstellen. de rappers zijn de engelen. Dit is gewoon heerlijk. Melodieus maar ook scherp. Niet die softe shit die je vaak hoort. Gewoon oprechte muziek.

26. The Coup - Me and Jesus the Pimp in a '79 Granada Last Night

Je hoort dat dit een anthem is. De beat is gruwelijk, mede door die heerlijke stemsample. De raps vullen het ook gewoon perfect aan. Dit is gewoon KABLAM!

25. El-P – Smithereens

Harcore. Hardcore. Dit nummer gaat harder dan de opslag van Andy Roddick.

24. CunninLynguists – Love Ain't

En ook dit nummer toont de wereldklasse van de groep CunninLynguists aan. Ten eerste is er de weergaloze beat van Kno die een grandioze onderlaag biedt aan de rappers. Tonedeff vervolgens als gastartiest is om door een ringetje te halen.

23. De La Soul – Me Myself and I

Een klassieker die uiteraard niet mag ontbreken. De beat is vrolijke vrolijkheid. De raps zijn lekker droog en blijven in je hoofd zitten totdat dit niet meer het geval is.

22. Method Man – Bring the Pain

Ik vraag me af wat Method Man de geweldige rapper maakt. Zijn het de teksten? Ja. Is het de agressie? Ja. Is het zijn stemgeluid en flow? Ja. Maar het is vooral zijn timing. Die is perfect. In Nederland heeft Hef die timing. Method Man is de Hef van Amerika.

21. Atmosphere – Say Hey There

Ook dit jaar is het de vraag wat mijn favoriete Atmosphere nummer is. Is dat deze track? De tijd zal het leren. Say Hey There kent wederom een verbluffende, mond waterende sample van Ant en de hoogstaande lyrics van Slug plus de emotie die hij erin legt maken de perfecte cirkel rond.

Nummers 23 en 24 zijn eigenlijk ook wel grote helden voor mij, en die nummers zijn ook nog eens mijn favorieten O ja, EL-P

Rhythm & Poetry schreef:
22. Method Man – Bring the Pain

Ik vraag me af wat Method Man de geweldige rapper maakt. Zijn het de teksten? Ja. Is het de agressie? Ja. Is het zijn stemgeluid en flow? Ja. Maar het is vooral zijn timing. Die is perfect.

Woord, niets aan toe te voegen.

Nummer 22, 23 en 14 vind ik erg tof.

panjoe (moderator)
Tering harde 10 zeg.

Madness is één van de toppers van 3030, heerlijke next level shit idd. De beat van Witness is episch als een tsunami, te lang niet gehoord. Acknowledge is misschien wel de hardste track van Ace, en dat zegt wat. Word @ je verhaaltje bij Latitude. The Coup zijn communistische conquistadores, Me & Jesus is een geniaal storytold nummer. Smithereens blaast je weg. Love Ain't is ook master natuurlijk, en Tonedeff legt de lat zo hoog dat de anderen een beetje in het niet vallen. Me Myself and I behoeft geen toelichting. Bring the Pain ken ik niet (ben niet zo bekend met het solo werk van WTC) maar Method Man vind ik altijd, ook hier, een geniale rapper met zijn eigen sound. Say Hey There is een van de vele toppers van Atmosphere, ik verwacht er nog wel één in de top 20.

maxinator schreef:
14 vind ik erg tof.

Ja, inderdaad.

Ik vind 't maar een middelmatige 10.
14 is wel erg dope idd.

Acknowledge ook.

Wow die update van 40-30 Paparazzi, The Seed, Yesterday, Thieves in the night, hourglass, memory lane GEWELDIGE nummers en zoals GP zegt enorm veel variatie.

En het haten op nummers 20 tot 30 begrijp ik niet zo me, myself and I, bring the pain en love aint zijn alle drie classics die sowieso in de top 30 horen. Acknowledge, madness, say hey there en het geweldige lattitude remix vind ik persoonlijk ook dope keuzes. Nujabes is sowieso

Rhythm & Poetry schreef:
Dit nummer gaat harder dan de opslag van Andy Roddick.
No way.

Boef.

Smithereens!

Ik ben een populaire jongen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:30 uur

geplaatst: vandaag om 02:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.