MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
All Natural - 50 Years. Erg relaxt.

470

Xzibit komt nog vaker voor in de lijst.

Vanavond weer een update.

460. The Game - Hate It Or Love It

De moderne klassieker der moderne klassiekers. Te chille productie en bovendien uiterst bekwame raps. Dit nummer steekt gewoon bijzonder goed in elkaar en zou best hoger mogen staan. Maar hey, de overige 459 nummers zijn ook netjes.

459. Hef - Puur

De man is grappig. Zijn lines zijn sterk en de punchlines maken dit af. Mensen bivakkeren op rotondes sinds dit nummer. Tenten, kampvuur alles. Ik heb het zelf gezien.

458. 50 Cent - Ghetto Qu'ran

Wederom een briljant refrein. Ik zing mee, terwijl ik de aansteker hoog in de lucht hou. Beat is ook leker soulvol en de raps zijn sterk. Ik rap mee.

457. Saukrates - Rollin'

We moeten een stoel gaan uitvinden met wieltjes. En die aan minder valide mensen geven. Zo kunnen ze of zelf rijden, of geduwd worden zonder de voeten te hoeven gebruiken.

456. Eazy-E - Creep 'n Crawl

Met zijn hoge stem veroverde Eazy-E menig vrouwenhart. Die van mij ook. Beat is lekker duister. Tekst is catchy. It's a muthaphukin' rap.

455. Zo Moeilijk - De Reunie

Een keer ging ik dit nummer beluisteren op mijn kamer. Maar toen ging mijn lamp kapot omdat ik te veel en te hoog sprong. Een buil op mijn hoofd was het gevolg. Voorhoofdtransplantatie, alles. Vraag het Rihanna.

454. Sage Francis - Slow Down Gandhi

Sage Francis in topvorm. Met een buikje. Bewapend met baard en een Gazelle fiets. Schreeuwend: ik neem de wereld over. Fijn, krachtig nummer dit.

453. Biggie en Methje - The What

The Notorious B.I.G. ft Method Man - The What.

452. Elzhi - Motown 25

Harde, harde, harde beat. Harder dan broodjes van twee weken oud in de rugzak van Jelle. Elzhi rapt ook wel erg fijn hoor. Fijner dan het fruit in mijn Happy Meal.

451.Heltah Skeltah - Leflaur Leflah Eshkoshka

Snapt iemand de titel?

460.

Die is zo tof he.

Mb.
457.

Die is wel leuk he.

50 Cent komt wel vaak voor in je lijst zeg

Overigens ben ik zeker geen fan van 50, maar ik kan niet niet ontkennen dat het refrein van Hate It Or Love It, en alle rest, zeker hard is. Bij Ghetto Qu'ran vond ik het refrein eigenlijk weer bedroevend slecht en de rest ook niet veel aan.

De Reunie Ook Rollin' was hard. Verder ook een leuke ladder, het ene nummer natuurlijk beter dan het andere, maar al met al heb je me vermaakt

Hele goede lijst Ze staan wel allemaal veel te laag.
Vooral Hate it Or Love It, Ghetto Qu'ran, The What, Puur en Leflah Leflaur, maar vooral Creep N Crawl Wat een track is dat.

450. Nas - If I Ruled the World

Je vader is een vis. Wat? Je vader is een vis. Wat? Is het heus? Nee.

449. CunninLynguists - Broken Van

Ik ken iemand die iemand kent en die gaat weleens met zijn fiets naar de winkel. Dan koopt hij soms appels maar evenvaak wortelen.

448. G-Unit - Poppin' Them Thangs

Deze pokkoe moest gewoon in mijn top 500 vanwege het refreintje. Ik speel 50 Cent in deze video.

447. Mighty Joseph - The Uprising

Ik bedenk me net dat ik de Lloyd Bankstel grap net had moeten maken. Daar is het nu te laat voor.

446. Onra - Dark Sea

Echt zo'n nummer waarvan ik achteraf denk, waarom staat dit in godsnaam in mijn top 500? Maar denken is sowieso niet mijn sterkste kant.

445. KRS-Een - MC's doen alsof ze het niet weten

Krs-One - MC's Act Like They Don't Know

444. Jake One - Oh Really?

Nee.

443. C-Rayz Walz – Vomit Chorus

Dit nummer staat gek genoeg niet op YouTube omdat mensen lui zijn. Doe er iets aan. Geniet of ga niet.

442. Kanye West - Amazing

Noord, oost, zuid, west. Kanye West is the best. Samen met Younh Jeezy, dodelijk als bepaalde diersoorten. Zoals koalabeertjes.

441. Opgezwolle - Park

Dit nummer doet me denken aan afgelopen vrijdag. Sentiment en shit. Jelle, Sander, Julian en ik op een bank. Er stond een geregen stoel naast ons.

Van C-Rayz Walz is overigens geen link te vinden op YouTube. KRS-One wel, maar iedereen kent die track toch en anders was C-Rayz zo alleen.

panjoe (moderator)
Dark Sea Oh Really? The Uprising

Net zelf op youtube gezet?

Harco
Gewoon weer een 50 Cent/G-Unit-nummer.

MAS
Leuke update. Poppin Them Thangs zou bij mij nog zeker 200 plaatsen hoger komen.

Ulfat-e-Zulmat
Harco schreef:
Gewoon weer een 50 Cent/G-Unit-nummer.

Ik hoop op een Akon-nummer. Om de oude tijden te doen herleven.

Op welk nummer rapt Akon dan?

440. K-Os - On the Run

De originele titel van dit nummer is I Wish I Knew Natalie Portman. Gewoon een ontzettend aanstekelijk nummer, met dank aan het zeer fijne refrein, de bekwame raps en een luchtige productie.

439. Organized Konfusion

Lekker ruige en ouderwetse hiphop. Donkere beat en zeer krachtige raps. Met recht een echte klassieker.

438. Gang Starr - Jazz Music

Een wel erg fijne sample van DJ Premier geeft dit nummer een heerlijke jazzsfeer mee. De raps van Guru passen er uitstekend bij.

437. Pharoahe Monch - The Truth

Op dit nummer zijn Pharoahe Monch, Common en Talib Kweli gewoon drie van de beste rappers aller tijden. De beat heeft iets heerlijks nostalgisch, op de juiste manier soulvol, zonder dat het de typische hiphop uit het oog verliest.

436. Rakaa - Crown of Thorns

De eerste keer dat ik dit hoorde, ik weet het nog goed, ging ik compleet uit mijn dak. Precies de juiste beat, die het nummer een euforische sfeer meegeeft. Harde raps van Rakaa en een voortreffelijk gezongen refrein door Aloe Blacc.

435. Kool G Rap & DJ Polo - Road to the Riches

Wederom een heuse klassieker, nu al, ik weet het. Beat roept een zeer herkenbaar gevoel bij mij op. Alsof zo elke oude track moet zijn. Kool G Rap rapt hier uiteraard ook fantastisch, met veel passie.

434. De La Soul - Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)

En nu tijd voor een feelgood track van De La Soul. Zonnige instrumentatie en sublieme rijmelarij van de rappers.

433. Mobb Deep - God Pt. III

Mobb Deep op haar best, op een dreigende beat en vieze raps. Smerig tot op het bot. Tegen het agressieve aan, en zo hoort het ook.

432. Talib Kweli - Guerrilla Monsoon Rap

Classic productie van Kanye West en drie van de beste rappers: Talib Kweli, Black Thought en Pharoahe Monch. Moderne klassieker.

431. People Under the Stairs - Youth Explosion

People Under the Stairs met een van haar aanstekelijkste tracks. Vrolijke sample en levenslustige raps.

Dat hele Konvict album was gewoon pure hip hop, Big Up Akon, straight outta the slums of west Senegal.

Ulfat-e-Zulmat
R. Keane weet. Als Akon geen hiphop is, wat dan wel?

Verder vind ik je lijst kut.

De La Soul, Talib Kweli, Rakaa en Pharoahe Monch zijn zeker hard, van de vorige updates staan ook veel leuke nummers in en weer leuke nederhopnummers, die van Hef is een classic en een aparte maar goede keuze van Opgezwolle

MAS
De nummers die ik ken (de oude) zijn allemaal dope!

Morgen pas weer een update, reageer rustig verder.

Dat was wel heel rustig.

Verhaaltjes doe ik wel weer vanaf mijn top 50. Mensen reageren daar toch nauwelijks op en het kost mij te veel tijd. Zo leuk is het nu ook weer niet, je eigen top 500.

430. MC Serch - Back to the Grill

429. Ice Cube - Today Was a Good Day

428. Chali 2na - Lock Shit Down

427. Nas - Live Nigga Rap

426. Lost Boyz - Renee

425. Bop Alloy - Another Day in the Life

424. Gorillaz - Clint Eastwood

423. Dalëk - Culture for Dollars

422. Atmosphere - Feelgood Hit of the Summer Part 2

421. Freeway - Take It To the Top

Arme jongen. Maar gezien het feit dat het beste nummer met hip-hop OOIT slechts op 424 staat ben ik boos op jou.

Mwah, het is niet eens het beste Gorillaz-nummer, laat staan het beste hip-hopnummer. Dan ga ik voor een nummer van Illmatic, maar Rob kennende staan die niet erg hoog meer.

Neemt niet weg dat Clint Eastwood een erg goed nummer is.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.