MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Pitchfork's 200 Greatest Songs of the 1960s (besproken door Herman)

zoeken in:
185. The Temptations - Get Ready
Ik heb een zwak voor de Motown-soulhits in de jaren '60 en goede close-harmony-zang en theTemptations passen daar helemaal in. Uitstekend ritme en refrein bovendien.
Cijfer: 9

184. James Brown - Mother Popcorn (You Got to Have a Mother for Me)
James Brown klinkt een stuk rauwer, dit neigt meer naar funk met swingende blazers en baslijn. Net als Arrie vind ik de live-versie nog iets beter en energieker maar dit verdient toch een ...
Cijfer: 8

183. Bobby Darin - Beyond the Sea
Bobby Darin begon met vriendelijke rock'n roll totdat hij overschakelde op jazz en easy-listening. Dit lijkt mij ook op Frank Sinatra en hoort eerder thuis in de jaren '40-'50 maar die bas en blazers weten mijn aandacht vol te houden al vind ik de Franse versie van Charles Trenet nog wat beter.
Cijfer: 7,5

182. Patsy Cline - She's Got You
Patsy Cline heb ik pas na een tijd weten te waarderen, ik vind haar tenslotte een erg mooie stem hebben met veel emotie en expressie en het nummer heeft ook nog een prachtige tekst. Die piano en achtergrondkoor passen daar goed bij.
Cijfer: 8,5

181. France Gall - Laisse Tomber les Filles
Schoolmeisjes-muziek, niet bijzonder hoogstaand (dat hoeft voor mij hier ook niet) maar ik vind het wel leuk en charmant, het pretendeert tenminste ook niet meer dan het is.

Oldfart schreef:
Maar ook verschrikkelijke zoete schmaltz van Bobby Darin en Patsy Cline, vond ik toen niks en nu nog minder. Maar ja dat was ook de jaren zestig.

Dit is weliswaar aan de zoete kant maar kan ik nog goed waarderen. Met bv. Pat Boone of Engelbert Humperdinck (ook jaren '60) heb ik het veel moeilijker, dat is slecht voor het glazuur. Zoete schmaltz is trouwens van alle tijden.

Mooi topic inderdaad!

200 Sunny afternoon - Kinks (9).
Toch wel het meeste van de Kinks is prachtig tot zeer fraai, zelfs in balladvorm.

199. Nina Simone - Black is the Color of My True Love's Hair (7)
Dit nummer is mij volstrekt onbekend. Maar prachtige, breekbare sfeer. Zo doe je nog weer eens nieuwe inspiratie op.

198. Dionne Warwick - Walk On By (7)
Overbekend, veel gecoverd maar daarom nog niet minder aardig

197. Charles Mingus - Track A: Solo Dancer (4,5)
Voel mij een beginneling, weer iets dat ik nog nooit heb gehoord. Het is ook jazz, daar zal hem de kneep wel zitten. Maar ik kan daarin maar weinig onderscheid maken, mijn favoriete muzieksoort is het niet.

196. Irma Thomas - Time Is On My Side (6)
Stones-kraker blijkt aanvankelijk al van iemand anders? Dat maakt een topic als deze juist zo interessant.

195. James Brown - Night Train (Live at the Apollo) (5)
Ben blij dat Herman er de clipjes bij levert. Dit is ongetwijfeld spectaculair, maar ik loop er niet zo heel warm voor.

194. The Foundations - Build Me Up Buttercup (5,5)
Vrolijke soul, feel good muziek en arbeidsvitaminen.

193. Johnny & June Cash - Jackson (7)
Ik ben dit zelf pas later wat gaan waarderen. Maar Johnny Cash heeft tot 1972 zo'n beetje prima muziek gemaakt die ik eigenlijk leuker vind dan zijn veelberoemde American recordings van veel later.

192. Alton Ellis - I'm Still In Love with You (6)
Reggae uit de jaren '60! Weer een onbekend plaatje maar mag er zeker zijn.

191. The Cannonball Adderley Quintet - Mercy Mercy Mercy (5)
Oei, nog meer jazz. Welk jaartal uit de jaren '60 zal hier bij horen? Vóór de rock 'n roll moesten mensen het vaak van jazz hebben. Ik kan kan hier niet veel mee, hoewel de aanwezigen redelijk meeleven.

190. Leonard Cohen - So Long, Marianne (8,5)
Dit lijkt er meer op. Geweldige Cohen, het nummer is natuurlijk overbekend. Grandioos liedjesschrijver. Om één of andere treurige reden is dit nooit een hit geweest. Het waarom is mij een raadsel....

189. The Sonics - Strychnine (7)
Ongelofelijk stevige plaat voor de sixties, het is haast punk. Ook hier nieuw voor mij, het behoort sowieso zeker niet tot het bekendere werk van de jaren 60. Maar dat geeft verder niet.

188. Tyrannosaurus Rex - Debora (6,5)
Klinkt hier helemaal nog niet als glamrock. Een mooi stukje akoestische gitaar, tekstueel is het echt een ramp

187. Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine (Anymore) (8)
Moet ik mij schamen toch weer te vallen voor de samenzang, de kitch en het overbekende? Hoewel. De vocalen blijven klinken als een klok. En het nummer is natuurlijk ijzersterk en onverwoestbaar...

186. The Hollies - Bus Stop (10)
Geweldig.... Dit is voor mij nu ultimate sixties. Het tijdstip dat rock en pop nog naast elkaar de hitlijsten bestierden en de nummers 2 tot 3 minuten duurden. Eenvoudig vaak van opzet maar onverwoestbaar. Iedereen kent dit nummer toch?

185. The Temptations - Get Ready (7,5)
Ook heel vaak gecoverd. Prachtige track, uitvoering van de Temptations prima.

184. James Brown - Mother Popcorn (You Got to Have a Mother for Me) (6)
Leuker voor mij dan die eedere track van James Brown. Toch liever de soul van het nummer hierboven.

183. Bobby Darin - Beyond the Sea (4,5)
Voor mijn gevoel heeft deze muziek dus de jaren '50 overleefd en is, zonder ook maar enige invloeden van de jaren '60, daarna in het volgende decennium daadwerkelijk uitgestorven. Ik ben daar niet zo rouwig om.

182. Patsy Cline - She's Got You (3)
Ook dit is nog van voor The Beatles en de Rolling stones. Ik kan hier maar echt heel weinig mee. Hoe zou je deze zoetsappige, balladachtige kermismuziek moeten omschrijven?

181. France Gall - Laisse Tomber les Filles (4,5)
Dan liever Franse vrolijkheid. Hoewel ook hier niemandallerigheid dreigt toe te slaan.

Herman houdt je in ieder geval van de straat.......

LucM schreef:

184. James Brown - Mother Popcorn (You Got to Have a Mother for Me)
James Brown klinkt een stuk rauwer, dit neigt meer naar funk met swingende blazers en baslijn. Net als Arrie vind ik de live-versie nog iets beter en energieker maar dit verdient toch een ...

Weet jij iets meer van die live-versie, Luc? Wanneer het is opgenomen bijvoorbeeld. Ik kan er niet echt iets over vinden.

Mother Popcorn werd opgenomen in 1969 en staat op It's a Mother, de live-versie (in hetzelfde jaar opgenomen) verscheen op Sex Machine. Er bestaat een nog langere live-versie ervan (die jij bedoelt, Arrie).
Op compilaties wordt helaas meestal de ingekorte studio-versie opgenomen.

Jep, ik bedoelde inderdaad de nog langere live-versie van negen minuten. Die staat op het album Foundations of Funk. Daar weet je dus niks van?

Edit: in de sub-titel van dat album staat "1964-1969", dus dat moet dan wel 1969 zijn.

Klopt, die langere versie komt ook uit 1969.

Reggae uit de jaren '60!
schrijft musician, alleen heette het toen nog geen reggae, maar rocksteady:

Hier over de eerste keer dat de muziek reggae werd genoemd:

The prime time of the style was brief, at least in Jamaica, however. It ran from mid-1966 to the close of 1967 when, according to singer Morgan, "we didn't like the name rock steady, so I tried a different version of "Fat Man" (one of his early hits). It changed the beat again, it used the organ to creep. Bunny Lee, the producer, liked that. He created the sound with the organ and the rhythm guitar. It sounded like ‘reggae, reggae' and that name just took off. Bunny Lee started using the world and soon all the musicians were saying ‘reggae, reggae, reggae.'"

Again, it's up in the air as to who really invented reggae, although the first record to bear the name was "Do The Reggae" (or "Reggay") by the Maytals in 1968.

Dus pas een jaar na de Alton Ellis hit ontstond ( de naam) reggae.

Overigens had Alton Ellis ook weer leentjebuur gespeeld voor I 'm Still in Love, en wel hier van:

Trinity Three Piece Suit.

Hier het album waar I'm Still in Love op staat: http://www.musicmeter.nl/al..., van reggae nog geen sprake.

Interessante lijst, ga ik zeker wel volgen

Nooit geweten dat het woord reggae een onomatopee was. Leuk weetje, Oldfart.

Ik ook niet. Wel goed om nog even te benadrukken dat het inderdaad een rocksteady-nummer is (ik noemde de term al niet voor niets in mijn eerste bericht ). En leuk ook dat wat oudere users aanhaken die goed thuis zijn in deze tijd.

Vreemd vind ik wel dat I'm Still In Love van Alton Ellis in deze lijst staat, zou eerder deze Get Ready hebben verwacht, toch wel zijn grootste classic Rock Steady song.

Nooit geweten dat het woord reggae een onomatopee was
en ik heb nooit geweten dat zoiets een onomatopee heet
Allebei weer wat wijzer

Oldfart schreef:
Hier het album waar I'm Still in Love op staat: http://www.musicmeter.nl/al..., van reggae nog geen sprake.

De belangstelling is hier weer enorm voor een dergelijk album . Als cultuurbarbaar die reggae ontwaart in de jaren '60 voel ik me, deels voor straf (hoewel dat voor de muziek zelf niet kan gelden), eigenlijk aangesproken het album te kopen en uitvoerig te bespreken. Ik zal eens kijken op Amazon....

Dan zou ik je toch eerder deze

(afbeelding) aanraden.

http://www.musicmeter.nl/al...

Interessante tip, die boxset.

Oldfart schreef:
Vreemd vind ik wel dat I'm Still In Love van Alton Ellis in deze lijst staat, zou eerder deze Get Ready hebben verwacht, toch wel zijn grootste classic Rock Steady song.

Ik kende dit nummer nog niet (itt I'm Still in Love With You), maar ook op last.fm en Spotify is dit veruit het populairste nummer (al wordt het daar Rocksteady genoemd). Maar goed, Pitchfork kiest niet overal voor het bekendste nummer.

Ik zal zo de volgende vijf posten.

(afbeelding)

180. The Barbarians - Moulty
Ik moest even fronsen toen ik deze band en titel voorbij zag komen, maar toen het liedje begon wist ik het weer: dit ken ik volgens mij van de Nuggets-verzamelaar. Een melodramatisch liedje over de drummer, die op zijn 14e zijn hand verloor bij een ongeluk en nu dus met 1 hand drumt. Best een leuk nummer, maar wel eentje die altijd weer ver wegzakt in mijn geheugen.
Cijfer: 6,5

179. Bembeya Jazz National - Armée Guinéenne
Hier heb ik wel eens van gehoord. Een tijdje geleden heb ik een hele rits Guinese muziek toegevoegd op MusicMeter en dan ontkom je niet aan deze naam. Volgens mij hoor ik dit nummer voor het eerst en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Prachtige melodie, mooi gespeeld (o.a. blazers, maar ook wat instrumenten die ik niet direct kan thuisbrengen) en een mooie compositie. Een hele fijne ontdekking dit!
Cijfer: 9,5

178. Otis Redding - I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Tsja, Otis die dood is. Heel veel heb ik er niet mee. Best een mooi nummer en sowieso een sublieme songtitel, maar in alle eerlijkheid vind ik dit ook wel een beetje saai. Er zijn soulzangers uit die tijd die ik liever hoor.
Cijfer: 5

177. The Tammys -Egyptian Shumba
Een bubblegum-plaatje uit 1963 van een meidengroep. Leuk liedje, mede door het oosterse deuntje op de achtergrond, maar zeker geen topper wat mij betreft. Ik heb wel leukere dingen in dit genre gehoord.
Cijfer: 6

176. MC5 - Kick Out the Jams
Een legendarische opening natuurlijk: "Right now...right now...right now it's time to.........KICK OUT THE JAMS MOTHERFUCKERS!!". Een ook wel een toffe plaat van deze proto-punk/proto-hardrock groep uit Detroit, al is het voor mij geen topfavoriet. Eentje om lekker te hard te draaien.
Cijfer: 7

Hier vind ik dus echt niks aan. Het nummer stelt wat mij betreft wel héél erg weinig voor. De coupletten worden gesproken, en vervolgens bestaat het refrein uit wat geroep van het woord "moulty". Het refrein is dan wel erg opzwepend, maar ik heb het wel heel erg snel weer gehoord.
Cijfer: 3

Hier heb ik veel meer mee. Ik ben van plan de laatste tijd me wat meer in Afrikaanse muziek te verdiepen (en dat doe ik al enigszins), en dit bevalt me al erg goed, smaakt naar meer. Jazzy, maar ook opgewekt. Vooral de blazers zijn erg fijn, met Afrikaanse percussie en Afrikaanse zang erbij maakt het het nummer absoluut tot een pareltje. Prachtige ontdekking!
Cijfer: 8,75

Net als Herman heb ik ook niet zoveel met Otis. Ik denk dat het belangrijkste aan Otis de emotie is, maar die emotie weet me niet te bereiken, en tja, dan houdt het snel op. Dan hou je inderdaad een beetje een saai nummer over.
Cijfer; 5

177. The Tammys - Egyptian Shumba
Ik moet zeggen dat ik een ontzettend zwak heb voor meidengroepjes. Ik vind dit dan ook een ontzettend leuk nummer. Vrolijk, opgewekt, catchy. Natuurlijk heeft het niet veel om het lijf, maar dat hoeft van mij ook niet altijd. Het leukste is nog wel de imitatie van dierengeluiden oid door The Tammys.

Een klassieker in de harde muziek. Voor 1969 was dit dan ook behoorlijk hard. Het is heerlijk om hier lekker op te rocken en op uit je dak te gaan. Lekker hard draaien inderdaad. Het is live... goh, hier had ik live wel bij willen zijn. Moet echt een sensatie zijn geweest!

Ik ben geen groot Pitchfork-volger, maar heb toch wel respect voor hoe ze in deze lijst (tot nu toe) onomstreden klassiekers afwisselen met wat meer vergeten liedjes, en zich niet beperken tot de sixties-clichés.

Aan deze update valt weer lekker geen touw vast te knopen, maar het niveau is weer hoog. Het moge duidelijk zijn dat ik Otis' nummer stukken hoger inschat dan herman en Arrie hierboven. Niet een liedje dat onmiddelijk tot de verbeelding spreekt, maar wel een van zijn meest houdbare opnames, naar mijn mening.

Alleen dat nummer van The Barbarians vind ik een rare eend in de bijt. Het moet toch wel mogelijk zijn geweest in dat genre leukere en originelere nummers te vinden die niet in deze lijst voorkomen?

Stijn_Slayer
Ben ik het wel mee eens, maar ik vind Otis Redding sowieso een prachtartiest.

Een nummer dat mij voordien onbekend was, vreemd dat dit in de lijst voorkomt. De (gesproken) tekst vind ik wel interessant maar globaal is het nummer aan de magere kant met een te simpel refrein.
Cijfer: 5,5

Dan liever dit Afro jazzy nummer dat perfect past bij een zonnige dag zoals vandaag. Ook dit hoor ik voor het eerst maar bevalt mij erg goed: mooie melodie en schitterende blazers en percussie, prachtige ontdekking.

In tegenstelling tot herman en Arrie vind ik Otis Redding een prachtzanger met unieke rauwe soulstem en frasering wat in dit nummer te horen is. Die schroeiende blazers maken het helemaal af.
Cijfer: 9

Dit leerde ik kennen via MuMe-ladder van vorig jaar. Niet erg hoogstaand maar wel een erg leuk meidenpopnummer, de melodie blijft meteen in je hoofd nestelen en de arrangementen zijn origineel en geslaagd.

Dit nummer rammelt langs alle kanten maar opwindend is het wel, ik kan mij goed voorstellen dat dit destijds een sensatie was. Lekker hard draaien (wat herman en Arrie zeggen)!

Stijn_Slayer
Die hele plaat van MC5 is trouwens behoorlijk goed. Heeft als belangrijke voorloper op de hardrock en punk z'n plaatsje in de geschiedenisboeken bovendien ook wel verdiend.

(afbeelding)

175. Loretta Lynn - Don't Come Home a Drinkin' (With Lovin' on Your Mind)
Een country-liedje dat destijds blijkbaar wat controverse wist op te roepen (het gaat over een vrouw wiens man elke avond zat thuiskomt). Wel grappig om een keer te horen, maar eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan (sowieso niet eigenlijk, dit type country).
Cijfer: 4,5

174. Darlene Love - Christmas (Baby Please Come Home)
Twee jaar geleden heb ik bedacht dat ik tijdens Kerstmis in ieder geval Phil Spector's A Christmas Gift for You draai en sindsdien is dit één van mijn favoriete kerstliedjes (zo niet het allerbeste kerstliedje ooit). Nu ben ik sowieso al dol op de muziek uit Phil Spector-stal (is er eigenlijk ooit betere popmuziek gemaakt?), maar dit is dan ook nog een van de mooiste liedjes daaruit. Een Heel Goed Liedje, die heerlijke saxsolo en dan ook nog eens fantastisch gezongen door Darlene. Christmas!
Cijfer: 9,5

173. Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore
Een anti-oorlogsliedje van een Amerikaanse singersongwriter. Best een bekende naam dit, maar eerlijk gezegd heeft het me nooit echt kunnen bekoren. Nu ik er naar luister en goed op de tekst let, spreekt het me wel aan. Deze soldaat heeft na talloze oorlogen duidelijk geen zin in meer/Vietnam.

172. Archie Bell and the Drells - Here I Go Again
Onweerstaanbare soulplaat van het Atlantic-label. Ik had ooit hun Tighten Up als mogelijke beltoon op mijn telefoon gezet, maar dit nummer kende ik nog helemaal niet. De geluidskwaliteit van YouTube is hier niet optimaal, maar de sfeer van het nummer komt wel goed over.

171. Neil Diamond - Sweet Caroline
Over Neil Diamond, de favoriete zanger van Lee Towers, laat men zich nog wel eens smalend uit, maar ik heb het idee dat veel mensen zijn songs stiekem toch wel kunnen waarderen. Ik maakte kennis met zijn muziek via Pulp Fiction (Girl... You'll Be a Woman Soon) en ook dit nummer heb ik regelmatig gehoord. Best een beetje bombastisch, maar wel op een prettige manier. Mooi nummer.

Stijn_Slayer
Neil Diamond is er inderdaad eentje om stiekem te draaien als niemand het merkt. Vaak wel wat kitscherig, maar hij heeft wel een aantal goede nummers geschreven. 'Sweet Caroline' skip ik zelf liever (4).

Die van Loretta Lynn vind ik dan wel weer geweldig (8,5). Een beetje gedateerd, dat wel, maar ach. Moet ik eens een cd'tje van kopen.

De rest kende ik niet en heb ik daarom even beluisterd. Darlene Love kan absoluut zingen, maar ik heb het helemaal niet op kerstnummers en ook niet op Phil Spector (4,5).

Phil Ochs ken ik wel van naam. Dit is een stereotype folk protestnummer. Wel erg eenvoudig en voorspelbaar, en anderen waren muzikaal gezien toch inventiever in hun protestliederen (6,5).

Archie Bell vind ik ook klasse soul (8).

Dit soort country kan voor mij altijd, het klinkt vlot en authentiek met een gedurfde maar herkenbare tekst. Dit is échte country zoals het hoort.

Ik hou veel van de Phil Spector-sound en Darlene Love (Ronettes) heeft een prachtige stem. Uitstekend geproduceerd met heerlijke sax-solo in het midden, de kerstsfeer zit er volop in.

Een anti-oorlogsnummer, vrij doorsnee folksong en niet echt opzienbarend maar met prima tekst en mooie stem. Wel mist Ochs de uitstraling van bv. Bob Dylan, wellicht de reden waarom hij niet die bekendheid geniet.
Cijfer: 7

Prima soul zonder meer, aanstekelijk en swingend, dit kende ik nog niet. Van hem moet ik eens een compilatie zoeken.

Neil Diamond is voor sommigen 'not done' maar hij heeft een aangename warme stem en is een prima songschrijver. Ook dit nummer is goed opgebouwd, het blijft hangen met violen en blazers die functioneel zijn en niet te bombastisch of stroperig.

180. The Barbarians - Moulty; ook nog nooit eerder gehoord; een beetje Hang On Sloopy achtig nummer. Hoef hem hierna ook niet meer te horen, vind het niet bijzonder.

Mooie muziek met een wat dubieuze bedoeling: het aansporen van het leger
Muziek die wel bekend is; vele bands begaven zich in dit genre; herinnert me aan Franco et les TPOK Jazz.

Mooiste nummer tot nu toe; Redding is hors categorie.

Mwah; grappig, never nooit niet eerder gehoord.

Eerste van de lijst die ik al een jaar of weet ik veel in huis heb: helaas is dit nummer niet echt helemaal representatief voor de rest van wat de band op de plaat heeft gezegd; maar dit blijft echt lekker.
Leerde het kennen via een verzamelaar van Elektra, was nogal teleurgesteld toen ik de eerste plaat volledig hoorde.

Tja heb er toch niet veel mee, wel bekende song enzo, maar niet mijn ding. Dit soort Hazes thematiek is mij toch wat te voor de hand liggend; het ach vaderlief toe drink niet meer werk, zeg maar.

Voor mij soms goed te pruimen, maar in tegenstelling tot anderen hier vind ik de Spector sound vaak maar modder; doet ook hier niet echt recht aan de goede zang.

De man was mij net te braaf; heeft me nooit kunnen bekoren, Mis gewoon iets, zal inderdaad zijn uitstraling zijn. Met zo'n tekst hoor ik liever meer venijn.

Geen top soul, meer duizend in een dozijn.

Een van de mooiste stemmen binnen de pop, die mij het minste doet. Mijn moeder (R.I.P.) hield er van.

(afbeelding)

170. Françoise Hardy - Tous Les Garcons et Les Filles
Toevallig eerder deze week nog een film (Attenberg) gezien waar dit liedje in langs kwam. Alhoewel ik best van de Franse popmuziek uit die tijd houd, heb ik er wel een beetje een dubbel gevoel bij. Het ene moment vind ik het te oubollig en het andere vind ik dat nu juist de charme.

169. Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)
Stevie Wonder had in 1966 al wat hits gehad, maar dit was de eerste waaraan hij zelf ook meeschreef. Behoorlijk indrukwekkend als je bedenkt dat hij hier nog maar 15 jaar was. Het heeft nog niet de diepgang van zijn latere werk, maar het is wel een heel leuk feelgood-plaatje.

168. Albert Ayler - Ghosts
Pitchfork verwijst expliciet naar de versie die Ayler in '67 op plaat (Love Cry) zette, maar die staat op Spotify noch YouTube. Daarom link ik naar een andere versie, waarvan me helaas niet duidelijk is van welke plaat het komt. Ayler nam het in 1964 voor het eerst op en sindsdien is het in verschillende verschijningsvormen op plaat gezet. Het wordt dan ook gezien als zijn "signature piece". Zelf was ik nog niet bekend met zijn muziek en ik verwacht ook niet dat dat de komende tijd snel gaat veranderen. Volgens Wikipedia valt dit onder "free jazz/avant garde jazz". Niet dat het nu ontzettend ontoegankelijk is (het thema waarom heen gespeeld wordt is zelfs erg bekend), maar het doet me gewoon niet zoveel.
Cijfer: 5

167. Stone Poneys - Different Drum
Hier had ik nog nooit van gehoord, maar dit blijkt een folkbandje met daarin een jonge Linda Ronstadt te zijn. Vooralsnog heb ik nog niet zo'n uitgesproken mening over dit nummer. Dit lijkt me typisch zo'n liedje dat rijpt als je het vaker hoort over langere tijd. Zo na twee keer luisteren spreekt het me nog niet bijzonder aan, al is het wel vertederend mooi gezongen ("...and we both live a lot longer, if you live without me" wordt vol gevoel en efficiënte intonatie gebracht) en gespeeld (strijkers, klavecimbel). Ondertussen speelt Spotify nog wat nummers van SP en die bevallen wat beter. Interessante band voor mensen die van folkpop met een country-inslag houden (wellicht Musician?).

166. The Flirtations - Nothing But a Heartache
En daar is weer eens zo'n heerlijke soulkraker van eind jaren '60. Een paar maanden terug was ik even helemaal weg van dit nummer, maar dat gevoel is nu wat weggeëbd. Desalniettemin vind ik dit nog steeds een erg fijn en uitbundig plaatje, één van de beste in zijn soort.

Different Drum .
Ik ga Pitchfork steeds meer waarderen (voor het verschijnen van het debuutalbum van The xx was ik er altijd van overtuigd dat Pitchfork slechts gefocust was op gitaarbandjes a la Arctic Monkeys , maar ik ben er wel achtergekomen dat dat anders ligt.)

Prachtig Nummer van Francoise Hardy

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.