Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
1
geplaatst: 12 mei 2013, 15:40 uur
kaztor schreef:
Tja... Pretty Belinda en 1969... Ik vind het meer iets voor, pakweg, 1965.
Ik kan er niet zo veel mee, vind het, als ik het heel eerlijk mag formuleren, een beetje truttig klinken... Ongetwijfeld goedbedoeld, maar niet echt mijn ding [5].
Tja... Pretty Belinda en 1969... Ik vind het meer iets voor, pakweg, 1965.
Ik kan er niet zo veel mee, vind het, als ik het heel eerlijk mag formuleren, een beetje truttig klinken... Ongetwijfeld goedbedoeld, maar niet echt mijn ding [5].
Ik kan me voorstellen dat jongeren zich afvragen hoe iemand in staat is om onderscheid te maken tussen muziek van 44 jaar geleden en 48 jaar geleden.
Knap van je, dat je dat onderscheidend vermogen hebt. Jij kan nummers vrij exact in een bepaalde tijdsperiode plaatsen. Nu kan ik niet veel, maar ik durf, zonder onbescheiden te zijn, te stellen dat ik dat ook kan.
Ik ga ervan uit dat er geen reacties van mensen komen die beweren dit ook te kunnen. Dus,

0
geplaatst: 14 mei 2013, 20:29 uur
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 10 mei 1969:
01 (01) 03 Man of the world - Fleetwood Mac
02 (02) 06 Pinball wizzard - The Who
03 (03) 03 Get back - Beatles
04 (04) 04 Afterglow of your love - Small Faces
05 (10) 02 The boxer - Simon & Garfunkel
06 (07) 05 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
07 (09) 03 Suzanne - Herman van Veen
08 (---) 01 Aquarius/ Let the sunshine in - The Fifth Dimension
09 (06) 04 Seasons in the sun - The Fortunes
10 (05) 08 Proud Mary - Creedence Clearwater Revival
11 (13) 02 Twenty five miles - Edwin Starr
12 (---) 01 Gimme gimme good lovin'- Whichwhat
13 (14) 02 Harlem shuffle - Bob and Earl
14 (11) 04 Revolution - Nina Simone
15 (15) 02 I don't know why - Stevie Wonder
16 (12) 03 Dizzy - Tommy Roe
17 (08) 06 The Fifth - Ekseption
18 (---) 01 That tender looking angel - The Shoes
19 (---) 01 Let the sunshine in - Marva Hodge
20 (---) 01 The israelites - Desmond Dekker
Heel aardig, de Let the Sunshine in versie van Marva Hodge. Ik kon het op youtube niet vinden maar heb wel een eigen opname. Geheel andere stijl dan dat van de Fifth Dimension. Hair en coveren van Hair was hot.
Whichwhat, nog nooit van gehoord, vond ik ook een hele aardige versie hebben gemaakt van Gimme gimme good lovin'.
Alleen een single van Mireille Matthieu (die gaat het sowieso ook nooit redden) en zowaar Big bamboo van The Merrymen haalt deze Alternatieve Top 20 vanaf de Veronica Top 40 niet.
Verdwenen: Have my Love van Pepper & Soul, The last seven days van Unit Gloria, Daydream van The Wallace Collection, Long and lonesome road van Shocking Blue en Down man van Brainbox,
Gimme gimme good lovin' - Whichwhat

01 (01) 03 Man of the world - Fleetwood Mac
02 (02) 06 Pinball wizzard - The Who
03 (03) 03 Get back - Beatles
04 (04) 04 Afterglow of your love - Small Faces
05 (10) 02 The boxer - Simon & Garfunkel
06 (07) 05 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
07 (09) 03 Suzanne - Herman van Veen
08 (---) 01 Aquarius/ Let the sunshine in - The Fifth Dimension
09 (06) 04 Seasons in the sun - The Fortunes
10 (05) 08 Proud Mary - Creedence Clearwater Revival
11 (13) 02 Twenty five miles - Edwin Starr
12 (---) 01 Gimme gimme good lovin'- Whichwhat
13 (14) 02 Harlem shuffle - Bob and Earl
14 (11) 04 Revolution - Nina Simone
15 (15) 02 I don't know why - Stevie Wonder
16 (12) 03 Dizzy - Tommy Roe
17 (08) 06 The Fifth - Ekseption
18 (---) 01 That tender looking angel - The Shoes
19 (---) 01 Let the sunshine in - Marva Hodge
20 (---) 01 The israelites - Desmond Dekker
Heel aardig, de Let the Sunshine in versie van Marva Hodge. Ik kon het op youtube niet vinden maar heb wel een eigen opname. Geheel andere stijl dan dat van de Fifth Dimension. Hair en coveren van Hair was hot.
Whichwhat, nog nooit van gehoord, vond ik ook een hele aardige versie hebben gemaakt van Gimme gimme good lovin'.
Alleen een single van Mireille Matthieu (die gaat het sowieso ook nooit redden) en zowaar Big bamboo van The Merrymen haalt deze Alternatieve Top 20 vanaf de Veronica Top 40 niet.
Verdwenen: Have my Love van Pepper & Soul, The last seven days van Unit Gloria, Daydream van The Wallace Collection, Long and lonesome road van Shocking Blue en Down man van Brainbox,
Gimme gimme good lovin' - Whichwhat

0
geplaatst: 14 mei 2013, 21:11 uur
De Engelse Top 20 van 21 mei 1969 week 20
01 (01) 05 Get back - The Beatles
02 (02) 04 My sentimental friend - Herman's Hermits
03 (03) 04 Man of the world - Fleetwood Mac
04 (11) 03 Dizzy - Tommy Roe
05 (07) 04 Behind a painted smile - Isley Brothers
06 (06) 05 My Way - Frank Sinatra
07 (04) 06 Come back and shake me - Clodagh Rodgers
08 (05) 07 Goodbye - Mary Hopkin
09 (09) 03 The boxer - Simon & Garfunkel
10 (15) 02 Ragamuffin man - Manfred Mann
11 (10) 08 Pinball wizzard - The Who
12 (12) 05 Roadrunner - Jr. Walker and the All Stars
13 (---) 01 Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
14 (19) 02 Love me tonight - Tom Jones
15 (RE) 02 I'm living in shame - Diana Ross and the Supremes
16 (13) 07 Harlem shuffle - Bob & Earl
17 (08) 08 The Israelites - Desmond Dekker
18 (---) 01 Galveston - Glen Campbell
19 (14) 06 Cupid - Johnny Nash
20 (RE) 02 Badge - The Cream
En soms gaat het als een jojo (Diana Ross) en soms duurt het vijf weken in de Engelse Top 40 voordat je dan eindelijk op 13 binnen komt (Fifth dimension).
Verdwenen zijn: Gentle on my mind van Dean Martin, The windmills of your mind van Noel Harrison, Boom bang a bang van Lulu en Passing strangers van Sarah Vaughan and Billy Eckstine
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 07 mei 1969
I'd rather go blind - Chicken Shack (re entry) (26)
I threw it all away - Bob Dylan (31)
Happy heart - Andy Williams (33)
Living in the past - Jethro Tull (36)
Oh Happy day - Edwin Hawkin Singers (39)
Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant (40)
De tips voor 28 mei 1969
Big ship - Cliff Richard
Proud Mary - Creedence Clearwater Revival
Sanctus - Les Troubadours du Roi Baudouin (RE)
Tja, slechts 3 nummers, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. En volgende week wordt het er niet beter op, lees ik in de gauwigheid.
01 (01) 05 Get back - The Beatles
02 (02) 04 My sentimental friend - Herman's Hermits
03 (03) 04 Man of the world - Fleetwood Mac
04 (11) 03 Dizzy - Tommy Roe
05 (07) 04 Behind a painted smile - Isley Brothers
06 (06) 05 My Way - Frank Sinatra
07 (04) 06 Come back and shake me - Clodagh Rodgers
08 (05) 07 Goodbye - Mary Hopkin
09 (09) 03 The boxer - Simon & Garfunkel
10 (15) 02 Ragamuffin man - Manfred Mann
11 (10) 08 Pinball wizzard - The Who
12 (12) 05 Roadrunner - Jr. Walker and the All Stars
13 (---) 01 Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
14 (19) 02 Love me tonight - Tom Jones
15 (RE) 02 I'm living in shame - Diana Ross and the Supremes
16 (13) 07 Harlem shuffle - Bob & Earl
17 (08) 08 The Israelites - Desmond Dekker
18 (---) 01 Galveston - Glen Campbell
19 (14) 06 Cupid - Johnny Nash
20 (RE) 02 Badge - The Cream
En soms gaat het als een jojo (Diana Ross) en soms duurt het vijf weken in de Engelse Top 40 voordat je dan eindelijk op 13 binnen komt (Fifth dimension).
Verdwenen zijn: Gentle on my mind van Dean Martin, The windmills of your mind van Noel Harrison, Boom bang a bang van Lulu en Passing strangers van Sarah Vaughan and Billy Eckstine
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 07 mei 1969
I'd rather go blind - Chicken Shack (re entry) (26)
I threw it all away - Bob Dylan (31)
Happy heart - Andy Williams (33)
Living in the past - Jethro Tull (36)
Oh Happy day - Edwin Hawkin Singers (39)
Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant (40)
De tips voor 28 mei 1969
Big ship - Cliff Richard
Tja, slechts 3 nummers, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. En volgende week wordt het er niet beter op, lees ik in de gauwigheid.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:41 uur
17-05-1969 week 20
01 (01) 03 Babe I’m Gonna Leave You – Led Zeppelin
02 (03) 02 Darkness Darkness – The Youngbloods
03 (02) 03 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
04 (04) 03 I'd Rather Go Blind - Chicken Shack
05 (05) 03 Sea Of Delight – Brainbox
06 (09) 03 I Threw It All Away – Bob Dylan
07 (06) 05 Bad Moon Rising – Creedence Clearwater Revival
08 (08) 06 Get Back – The Beatles
09 (12) 03 Living in The Past - Jethro Tull
10 (10) 04 Revolution – Nina Simone
11 (07) 07 The Boxer – Simon and Garfunkel
12 (---) 01 In The Ghetto – Elvis Presley
13 (---) 01 Don’t Let Me Down – The Beatles
14 (11) 08 Man Of The World – Fleetwood Mac
15 (17) 04 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
16 (13) 05 Behind A Painted Smile - Isley Brothers
17 (14) 06 What Is A Man – The Four Tops
18 (12) 11 Bad Night at The Whiskey - The Byrds
19 (15) 06 The Colour of My Love - Jefferson
20 (16) 04 The Killer – Names and Faces
Nieuw op 12: In The Ghetto – Elvis Presley. Eén van zijn beste nummer in de late sixtees.
Nieuw op 13: Don’t Let Me Down – The Beatles. De B kant van Get Back, maar kwam op 10 mei 1969 ook als A kant binnen op 40 in de Hot100 en dat vind ik histories gezien wel een notering in mijn eigen lijst waard.

01 (01) 03 Babe I’m Gonna Leave You – Led Zeppelin
02 (03) 02 Darkness Darkness – The Youngbloods
03 (02) 03 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
04 (04) 03 I'd Rather Go Blind - Chicken Shack
05 (05) 03 Sea Of Delight – Brainbox
06 (09) 03 I Threw It All Away – Bob Dylan
07 (06) 05 Bad Moon Rising – Creedence Clearwater Revival
08 (08) 06 Get Back – The Beatles
09 (12) 03 Living in The Past - Jethro Tull
10 (10) 04 Revolution – Nina Simone
11 (07) 07 The Boxer – Simon and Garfunkel
12 (---) 01 In The Ghetto – Elvis Presley
13 (---) 01 Don’t Let Me Down – The Beatles
14 (11) 08 Man Of The World – Fleetwood Mac
15 (17) 04 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
16 (13) 05 Behind A Painted Smile - Isley Brothers
17 (14) 06 What Is A Man – The Four Tops
18 (12) 11 Bad Night at The Whiskey - The Byrds
19 (15) 06 The Colour of My Love - Jefferson
20 (16) 04 The Killer – Names and Faces
Nieuw op 12: In The Ghetto – Elvis Presley. Eén van zijn beste nummer in de late sixtees.
Nieuw op 13: Don’t Let Me Down – The Beatles. De B kant van Get Back, maar kwam op 10 mei 1969 ook als A kant binnen op 40 in de Hot100 en dat vind ik histories gezien wel een notering in mijn eigen lijst waard.

0
geplaatst: 16 mei 2013, 20:04 uur
heicro schreef:
17-05-1969 week 20
17-05-1969 week 20
Hm. In de Hot 100 is menig b-kantje als track terecht gekomen. Ik weet het niet, ik weet ook niet hoe dat is bepaald. Ik bedoel, je koopt een single met Get Back als A-kant en Don't let me down als B-kant, hoe kun je in Godsnaam vaststellen dat Get Back op nummer 8 staat en Don't let me down op 40?
Ik begin er ook niet aan, vroeger had ik een apart lijstje voor b-kantjes, dat lijkt mij meer opportuun, in dit speciale geval....

0
geplaatst: 16 mei 2013, 20:07 uur
musician schreef:
Hm. In de Hot 100 is menig b-kantje als track terecht gekomen. Ik weet het niet, ik weet ook niet hoe dat is bepaald. Ik bedoel, je koopt een single met Get Back als A-kant en Don't let me down als B-kant, hoe kun je in Godsnaam vaststellen dat Get Back op nummer 8 staat en Don't let me down op 40?
(quote)
De billboardlijsten rekenden toen al airplay mee, dus vandaar dat de meeste b-kantjes van populaire artiesten als The Beach Boys, Sly & The Family Stone en dus ook The Beatles ook in de lijst terechtkwamen.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 21:18 uur
Soms werden er promo singles met dusdanig beperkte oplage uitgebracht dat een notering in een hitlijst onmogelijk was en soms werden B kantjes tot A kantjes gepromoveerd en kregen een notering in de charts..
Tegenwoordig worden er onofficiele cd's met beperkte oplage en gemaakt in eigen beheer verkocht na een concert en wordt er veel muziek gedownload.
Moeten wij als een waakhond de juistheid van een hitnotering of release bepalen? Ik vind van niet. Onze lijstjes moeten vooral niet te serieus worden.
Tegenwoordig worden er onofficiele cd's met beperkte oplage en gemaakt in eigen beheer verkocht na een concert en wordt er veel muziek gedownload.
Moeten wij als een waakhond de juistheid van een hitnotering of release bepalen? Ik vind van niet. Onze lijstjes moeten vooral niet te serieus worden.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 11:13 uur
Tipparade: week 20 van 1969.
4. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich - Snake In The Grass
Een typische singles- of hitparadeband uit de 60's maar hun nummers klinken telkens anders (nu is het voornamelijk knip- en plakwerk). Vrij eigenzinnige arrangementen, een aanstekelijke melodie en humor, dat wil ik bij hitparadepop.
Cijfer: 7,5
7. Swinging Soul Machine - Stop the Machine
Dit overtuigt veel minder dan hun vorige hit Spooky's Day Off. Vocaal is het mager en niet al te toonvast en melodisch is het vrij eentonig, het komt tenslotte zelfs een beetje banaal over en daar kunnen zelfs de niet onaardige blazers niets aan verhelpen..
Cijfer: 4
9. The Isley Brothers - It's Your Thing
The Isley Brothers laten horen hoe soul wel moet klinken. Vitaal met veel overgave, ritmisch, lichtjes lonkend naar funk met prima blazers. De fade-out wordt wel op een verkeerd moment ingezet.
Cijfer: 8,5
10. Manfred Mann - Ragamuffin Man
Manfred Mann is net als Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich een leuke sixtiesband, niet belangwekkend maar wel een aantal leuke en aanstekelijke hitsingles die telkens weer anders zijn met toch een herkenbaar geluid. Ook dit nummer mag er beslist zijn met sterke vocalen.
Cijfer: 7
11. Barry Ryan - My Mama
Symfonisch getint nummer met de verwachte bombast maar niet zonder passie en sfeer. Soms wat over de top maar uiteindelijk knap gebracht.
12. Booker T. & the MG's - Time Is Tight
Luchtig instrumentaal nummer dat best als begintune dienst kan doen. Door orgel gedragen met aanstekelijke baslijn en ritme.
13. Ray Barretto - Souldrummers
Soulnummer met jazzy trekjes en opzwepende latin percussie, heeft een broeierige sfeer alsof je op een snikhete dag in een drukke stadsfestival bevindt. Klinkt erg feestelijk.
15. Cream - Cream
Cream was destijds een invloedrijke band en dit vind ik één van hun beste songs. Ijzersterke melodie, gepassioneerde zang en geweldige combinatie van piano, bas en gitaar. Topsong!
Cijfer: 9,5
17. The Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
Een overbekend gospelnummer waarvan deze versie een grote hit werd. Het duurt mij wat te lang maar zeker op vocaal vlak is het goed gebracht met de nodige bezieling.
18. Sandy Shaw - Think it all Over
Sandy Shaw is duidelijk geen geweldige zangeres maar ze heeft wel een aantal leuke nummers op haar naam. Dit carnavalesk nummer reken ik er niet bij, het neigt teveel naar een wegwerpdeuntje.
19. Boots - There's A Baby
Nooit van gehoord, het blijkt een Duitse band te zijn. Symfonisch getint nummer waarbij de zang te theatraal is voor zulk ingetogen nummer. Toch zeker niet slecht met mooie melodie.
Cijfer: 6
20. Glen Campbell - Where's The Playground, Susie
Twee nummers nu van Glen Campbell, een countryzanger die ik pas leerde kennen van Rhinestone Cowboy. Dit is mij ietsje te stroperig door de arrangementen die ook wat oubollig overkomen al is is hij een prima zanger met een fijn timbre.
20. Glen Campbell - Galveston
Dit kan mij meer bekoren al zijn ook hier de violen en blazers te nadrukkelijk aanwezig. Op zich een prima song, gevoelig gezongen maar een soberder productie zou het nummer meer recht doen.
4. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich - Snake In The Grass
Een typische singles- of hitparadeband uit de 60's maar hun nummers klinken telkens anders (nu is het voornamelijk knip- en plakwerk). Vrij eigenzinnige arrangementen, een aanstekelijke melodie en humor, dat wil ik bij hitparadepop.
7. Swinging Soul Machine - Stop the Machine
Dit overtuigt veel minder dan hun vorige hit Spooky's Day Off. Vocaal is het mager en niet al te toonvast en melodisch is het vrij eentonig, het komt tenslotte zelfs een beetje banaal over en daar kunnen zelfs de niet onaardige blazers niets aan verhelpen..
9. The Isley Brothers - It's Your Thing
The Isley Brothers laten horen hoe soul wel moet klinken. Vitaal met veel overgave, ritmisch, lichtjes lonkend naar funk met prima blazers. De fade-out wordt wel op een verkeerd moment ingezet.
10. Manfred Mann - Ragamuffin Man
Manfred Mann is net als Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich een leuke sixtiesband, niet belangwekkend maar wel een aantal leuke en aanstekelijke hitsingles die telkens weer anders zijn met toch een herkenbaar geluid. Ook dit nummer mag er beslist zijn met sterke vocalen.
11. Barry Ryan - My Mama
Symfonisch getint nummer met de verwachte bombast maar niet zonder passie en sfeer. Soms wat over de top maar uiteindelijk knap gebracht.
12. Booker T. & the MG's - Time Is Tight
Luchtig instrumentaal nummer dat best als begintune dienst kan doen. Door orgel gedragen met aanstekelijke baslijn en ritme.
13. Ray Barretto - Souldrummers
Soulnummer met jazzy trekjes en opzwepende latin percussie, heeft een broeierige sfeer alsof je op een snikhete dag in een drukke stadsfestival bevindt. Klinkt erg feestelijk.
15. Cream - Cream
Cream was destijds een invloedrijke band en dit vind ik één van hun beste songs. Ijzersterke melodie, gepassioneerde zang en geweldige combinatie van piano, bas en gitaar. Topsong!
Cijfer: 9,5
17. The Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
Een overbekend gospelnummer waarvan deze versie een grote hit werd. Het duurt mij wat te lang maar zeker op vocaal vlak is het goed gebracht met de nodige bezieling.
18. Sandy Shaw - Think it all Over
Sandy Shaw is duidelijk geen geweldige zangeres maar ze heeft wel een aantal leuke nummers op haar naam. Dit carnavalesk nummer reken ik er niet bij, het neigt teveel naar een wegwerpdeuntje.
19. Boots - There's A Baby
Nooit van gehoord, het blijkt een Duitse band te zijn. Symfonisch getint nummer waarbij de zang te theatraal is voor zulk ingetogen nummer. Toch zeker niet slecht met mooie melodie.
20. Glen Campbell - Where's The Playground, Susie
Twee nummers nu van Glen Campbell, een countryzanger die ik pas leerde kennen van Rhinestone Cowboy. Dit is mij ietsje te stroperig door de arrangementen die ook wat oubollig overkomen al is is hij een prima zanger met een fijn timbre.
20. Glen Campbell - Galveston
Dit kan mij meer bekoren al zijn ook hier de violen en blazers te nadrukkelijk aanwezig. Op zich een prima song, gevoelig gezongen maar een soberder productie zou het nummer meer recht doen.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 11:34 uur
LucM schreef:
11. Barry Ryan - My Mama
11. Barry Ryan - My Mama
Misschien is dit muzikale kitsch en is de videoclip over de top, maar toch vind ik dit geniaal en de video prachtig in al z'n eenvoud.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 13:23 uur
Ranboy Top 15 week 20 van 18 mei 1969
w20 w19 aw titel - artiest
1 1 7 The boxer - Simon & Garfunkel
2 5 2 Living in the past - Jethro Tull
3 3 4 I'd rather go blind - Chicken Shack
4 2 8 Man Of The World - Fleetwood Mac
5 7 4 Suzanne - Herman van Veen
6 4 6 The fifth - Ekseption
7 14 2 Babe I'm gonna leave you - Led Zeppelin
8 -- 1 In the ghetto - Elvis Presley
9 6 13 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
10 9 5 Behind a painted smile - The Isley Brothers
11 8 6 De troubadour - Lenny Kuhr
12 12 6 These eyes - The Guess Who
13 13 3 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
14 15 2 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
15 -- 1 Darkness darkness - Youngbloods
w20 w19 aw titel - artiest
1 1 7 The boxer - Simon & Garfunkel
2 5 2 Living in the past - Jethro Tull
3 3 4 I'd rather go blind - Chicken Shack
4 2 8 Man Of The World - Fleetwood Mac
5 7 4 Suzanne - Herman van Veen
6 4 6 The fifth - Ekseption
7 14 2 Babe I'm gonna leave you - Led Zeppelin
8 -- 1 In the ghetto - Elvis Presley
9 6 13 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
10 9 5 Behind a painted smile - The Isley Brothers
11 8 6 De troubadour - Lenny Kuhr
12 12 6 These eyes - The Guess Who
13 13 3 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
14 15 2 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
15 -- 1 Darkness darkness - Youngbloods
0
geplaatst: 18 mei 2013, 13:58 uur
1. Leonard Cohen – Bird On The Wire (1) (5w)
2. Sly & The Family Stone – Stand (2) (7w)
3. Dionne Warwick – The April Fools (8) (2w)
4. Led Zeppelin – Babe I’m Gonna Leave You (9) (3w)
5. Creedence Clearwater Revival – Bad Moon Rising (3) (6w)
6. Phil Ochs – My Life (11) (3w)
7. The Beatles –Get Back (4) (6w)
8. The Youngbloods – Darkness Darkness (12) (2w)
9. James Taylor – Carolina In My Mind (5) (5w)
10. Ray Barretto – Soul Drummers (-) (1w)
11. Neil Young & The Crazy Horse – Everybody Knows This Is Nowhere (6) (5w)
12. Cream – Badge (-) (1w)
13. Sharon Tandy – Gotta Get Enough Time (-) (1w)
14. Wallace Collection – Daydream (7) (9w)
15. Mandrake Paddle Steamer- Strange Walking Man (-) (1w)
Verdwenen:
Simon & Garfunkel – The Boxer (Hoogste positie: 3. Aantal weken: 7)
The Velvet Underground – What Goes On (Hoogste positie: 1. Aantal weken: 10)
Glen Campbell – Galveston (Hoogste positie: 10. Aantal weken: 3)
Bob Dylan – I Threw It All Away (Hoogste positie: 15. Aantal weken: 1)
Vier nieuwkomers. Vooral hoogste nieuwe Ray Barretto is een leuke ontdekking. Daar doe je het toch voor
2. Sly & The Family Stone – Stand (2) (7w)
3. Dionne Warwick – The April Fools (8) (2w)
4. Led Zeppelin – Babe I’m Gonna Leave You (9) (3w)
5. Creedence Clearwater Revival – Bad Moon Rising (3) (6w)
6. Phil Ochs – My Life (11) (3w)
7. The Beatles –Get Back (4) (6w)
8. The Youngbloods – Darkness Darkness (12) (2w)
9. James Taylor – Carolina In My Mind (5) (5w)
10. Ray Barretto – Soul Drummers (-) (1w)
11. Neil Young & The Crazy Horse – Everybody Knows This Is Nowhere (6) (5w)
12. Cream – Badge (-) (1w)
13. Sharon Tandy – Gotta Get Enough Time (-) (1w)
14. Wallace Collection – Daydream (7) (9w)
15. Mandrake Paddle Steamer- Strange Walking Man (-) (1w)
Verdwenen:
Simon & Garfunkel – The Boxer (Hoogste positie: 3. Aantal weken: 7)
The Velvet Underground – What Goes On (Hoogste positie: 1. Aantal weken: 10)
Glen Campbell – Galveston (Hoogste positie: 10. Aantal weken: 3)
Bob Dylan – I Threw It All Away (Hoogste positie: 15. Aantal weken: 1)
Vier nieuwkomers. Vooral hoogste nieuwe Ray Barretto is een leuke ontdekking. Daar doe je het toch voor

0
geplaatst: 18 mei 2013, 14:00 uur
Leuk dat er dan toch nog iemand Sharon Tandy oppikt. 
En Ray Barretto is ook leuk, heb hem ontdekt via deze geweldige verzamelaar van Fania:
Fania Records 1964-1980: The Original Latin Sound of New York (2011)

En Ray Barretto is ook leuk, heb hem ontdekt via deze geweldige verzamelaar van Fania:
Fania Records 1964-1980: The Original Latin Sound of New York (2011)
0
geplaatst: 18 mei 2013, 15:32 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 20 week 19 - 17 mei 1969
01 01 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
02 02 The Beatles - Get Back
03 04 Paul Revere & The Raiders - Let Me
04 03 The Guess Who - These Eyes
05 08 The Youngbloods - Darkness, Darkness
06 05 The Who - Pinball Wizard
07 06 Small Faces - Afterglow (Of Your Love)
08 07 The Human Beinz - This Little Girl Of Mine
09 09 Simon & Garfunkel - The Boxer
10 13 Byrds - Lay Lady Lay
11 11 Delaney & Bonnie - When The Battle Is Over
12 10 The Box Tops - I Shall Be Released
13 12 Spooky Tooth - That Was Only Yesterday
14 14 Leonard Cohen - Bird On The Wire
15 19 The Lettermen - Hurt So Bad
16 15 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
17 -- The Dells - I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley)
18 17 Four Tops - What Is A Man
19 -- Ola & The Janglers - Let's Dance
20 20 Dillard & Clark - Radio Song / Why Not Your Baby
02 02 The Beatles - Get Back
03 04 Paul Revere & The Raiders - Let Me
04 03 The Guess Who - These Eyes
05 08 The Youngbloods - Darkness, Darkness
06 05 The Who - Pinball Wizard
07 06 Small Faces - Afterglow (Of Your Love)
08 07 The Human Beinz - This Little Girl Of Mine
09 09 Simon & Garfunkel - The Boxer
10 13 Byrds - Lay Lady Lay
11 11 Delaney & Bonnie - When The Battle Is Over
12 10 The Box Tops - I Shall Be Released
13 12 Spooky Tooth - That Was Only Yesterday
14 14 Leonard Cohen - Bird On The Wire
15 19 The Lettermen - Hurt So Bad
16 15 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
17 -- The Dells - I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley)
18 17 Four Tops - What Is A Man
19 -- Ola & The Janglers - Let's Dance
20 20 Dillard & Clark - Radio Song / Why Not Your Baby
0
geplaatst: 18 mei 2013, 16:47 uur
Herman's Singles Going Steady 1969, week 20:
--
20 19 AW
01 01 07 Sly & The Family Stone - Stand
02 05 04 Dusty Springfield - The Windmills Of Your Mind
03 06 04 Marsha Hunt - Walk On Guilded Splinters
04 03 11 Os Mutantes - Caminhante Noturno
05 02 05 Nina Simone - Revolution (Parts 1 & 2)
06 04 02 Andy Kim - Baby I Love You
07 13 03 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
08 12 02 Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet
09 11 04 The Impressions - Seven Years
10 08 03 Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
11 *** 01 Pentangle - Once I Had a Sweetheart
12 10 12 The Velvet Underground - What Goes On
13 *** 01 Ray Barretto - Soul Drummers
14 07 03 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
15 09 05 Sharon Tandy - Gotta Get Enough Time
--
(Spotify-playlists: top 15 | tips)
--
Geen schokkende veranderingen hier. Ray Barretto is erg leuk, eigenlijk heel zijn album Acid uit 1969. Daar staat trouwens ook het origineel van Deeper Shade of Soul (later gecoverd door Urban Dance Squad) op. Pentangle is erg mooie rustige folk, deze band heb ik het afgelopen half jaar ontdekt (een paar nummers dan, moet me er nog in verdiepen).
Ex-nummer 1 Sister Morphine verdween na 13 weken uit de lijst, net als Daydream. Ben benieuwd of ik Marianne Faithfull en Wallace Connection nog terugzie of dat het one-hit-wonders blijken.
--
20 19 AW
01 01 07 Sly & The Family Stone - Stand
02 05 04 Dusty Springfield - The Windmills Of Your Mind
03 06 04 Marsha Hunt - Walk On Guilded Splinters
04 03 11 Os Mutantes - Caminhante Noturno
05 02 05 Nina Simone - Revolution (Parts 1 & 2)
06 04 02 Andy Kim - Baby I Love You
07 13 03 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
08 12 02 Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet
09 11 04 The Impressions - Seven Years
10 08 03 Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
11 *** 01 Pentangle - Once I Had a Sweetheart
12 10 12 The Velvet Underground - What Goes On
13 *** 01 Ray Barretto - Soul Drummers
14 07 03 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
15 09 05 Sharon Tandy - Gotta Get Enough Time
--
--
Geen schokkende veranderingen hier. Ray Barretto is erg leuk, eigenlijk heel zijn album Acid uit 1969. Daar staat trouwens ook het origineel van Deeper Shade of Soul (later gecoverd door Urban Dance Squad) op. Pentangle is erg mooie rustige folk, deze band heb ik het afgelopen half jaar ontdekt (een paar nummers dan, moet me er nog in verdiepen).
Ex-nummer 1 Sister Morphine verdween na 13 weken uit de lijst, net als Daydream. Ben benieuwd of ik Marianne Faithfull en Wallace Connection nog terugzie of dat het one-hit-wonders blijken.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 19:20 uur
week 20
1. (3) (6w) Leonard Cohen - Bird on a Wire
2. (2) (9w) Melanie - Bo Bo's Party
3. (4) (8w) Fleetwood Mac - Man of the World
4. (9) (3w) James Carr - Freedom Train
5. (10) (3w) Led Zeppelin - Baby I'm Gonna Leave You
6. (1) (7w) Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising
7. (5) (5w) The Box Tops - I Shall Be Released
8. (6) (5w) Simon & Garfunkel - The boxer
9. (--) (1w) Elvis Presley - In The Ghetto
10. (--) (1w) Youngbloods - Darkness Darkness
11. (12) (5w) Nina Simone - Revolution
12. (11) (2w) Herman Van Veen - Suzanne
13. (--) (1w) Dusty Springfield - The Windmills of Your Mind
14. (--) (1w) The Beatles - Don't Let Me Down
15. (14) (2w) Sly & The Family Stone - Stand
afvallers:
Mickey Newbury - The Queen (15 weken)
Marianne Faithfull - Sister Morphine (12 weken)
The Turtles - House on the Hill (2 weken)
The Zombies - Imagine The Swan (1 week)
1. (3) (6w) Leonard Cohen - Bird on a Wire
2. (2) (9w) Melanie - Bo Bo's Party
3. (4) (8w) Fleetwood Mac - Man of the World
4. (9) (3w) James Carr - Freedom Train
5. (10) (3w) Led Zeppelin - Baby I'm Gonna Leave You
6. (1) (7w) Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising
7. (5) (5w) The Box Tops - I Shall Be Released
8. (6) (5w) Simon & Garfunkel - The boxer
9. (--) (1w) Elvis Presley - In The Ghetto
10. (--) (1w) Youngbloods - Darkness Darkness
11. (12) (5w) Nina Simone - Revolution
12. (11) (2w) Herman Van Veen - Suzanne
13. (--) (1w) Dusty Springfield - The Windmills of Your Mind
14. (--) (1w) The Beatles - Don't Let Me Down
15. (14) (2w) Sly & The Family Stone - Stand
afvallers:
Mickey Newbury - The Queen (15 weken)
Marianne Faithfull - Sister Morphine (12 weken)
The Turtles - House on the Hill (2 weken)
The Zombies - Imagine The Swan (1 week)
0
geplaatst: 19 mei 2013, 11:29 uur
Musician's Top 15 van 18 mei 1969:
01 (01) 03 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin
02 (03) 04 I'd rather go blind - Chicken Shack
03 (02) 07 Man of the world - Fleetwood Mac
04 (05) 05 Bird on a wire - Leonard Cohen
05 (06) 03 Sea of delight - Brainbox
06 (09) 02 Darkness darkness - Youngbloods
07 (10) 02 Living in the past - Jethro Tull
08 (04) 06 Get back - The Beatles
09 (11) 02 Let me - Paul Revere & The Raiders
10 (08) 04 Everybody knows this is nowhere - Neil Young
11 (07) 10 Pinball wizzard - The Who
12 (---) 01 In the ghetto - Elvis Presley
13 (---) 01 Suzanne - Herman Van Veen
14 (13) 02 Snake in the grass - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
15 (---) 01 Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant
Verdwenen:
Yama yama hey - Ferre Grignard
Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
The Boxer - Simon & Garfunkel
01 (01) 03 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin
02 (03) 04 I'd rather go blind - Chicken Shack
03 (02) 07 Man of the world - Fleetwood Mac
04 (05) 05 Bird on a wire - Leonard Cohen
05 (06) 03 Sea of delight - Brainbox
06 (09) 02 Darkness darkness - Youngbloods
07 (10) 02 Living in the past - Jethro Tull
08 (04) 06 Get back - The Beatles
09 (11) 02 Let me - Paul Revere & The Raiders
10 (08) 04 Everybody knows this is nowhere - Neil Young
11 (07) 10 Pinball wizzard - The Who
12 (---) 01 In the ghetto - Elvis Presley
13 (---) 01 Suzanne - Herman Van Veen
14 (13) 02 Snake in the grass - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
15 (---) 01 Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant
Verdwenen:
Yama yama hey - Ferre Grignard
Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
The Boxer - Simon & Garfunkel
0
geplaatst: 19 mei 2013, 12:56 uur
De Music Meter Top 15 van 19 mei 1969, week 20!
01 (02) 03 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin (64)
02 (01) 04 I'd rather go blind - Chicken shack (63)
03 (08) 02 Darkness darkness - Youngbloods (50)
04 (06) 05 Bird on a wire - Leonard Cohen (44)
05 (05) 07 Man of the world - Fleetwood Mac (40)
06 (04) 06 Get back - The Beatles (39)
07 (03) 07 The Boxer - Simon & Garfunkel (35)
08 (09) 05 Stand - Sly and the Family Stone (30)
09 (---) 01 Living in the past - Jethro Tull (30)
10 (07) 05 Bad moon rising - Creedence Clearwater Revival (30)
11 (---) 01 In the Ghetto - Elvis Presley (23)
12 (11) 02 Sea of delight - Brainbox (22)
13 (10) 04 Revolution - Nina Simone (22)
14 (---) 01 Let me - Paul Revere & The Raiders (20)
15 (13) 02 That was only yesterday - Spooky Tooth (18)
Op een haartje na, net geen Herman van Veen in de Top 15. Uiteindelijk stond Spooky Tooth bij Heicro op plaats 3, wat dan net het verschil maakte. Chicken Shack haalde nog 7 punten meer dan vorige week, maar moet de nummer 1 positie toch laten schieten ten faveure van Led Zeppelin.
Een hoge positie voor het relatief onbekende Darkness Darkness vind ik overigens meer dan terecht, het is een prachtig nummer. Ook hier weer onbegrijpelijk dat het niet is terug te vinden in de Nederlandse Hitlijsten in die tijd.
Verdwenen: Pinball wizzard van The Who, Everybody knows this is nowhere van Neil Young en These eyes van de Guess Who
De Tip 10:
01 (04) 03 Suzanne - Herman van Veen (18)

02 (07) 02 The April fools - Dionne Warwick (13)
03 (09) 02 Freedom train - James Carr (12)
04 (08) 02 I threw it all away - Bob Dylan (10)
05 (---) 01 My Life - Phil Ochs (10)
06 (---) 01 Ray Barretto - Soul drummers (9)
07 (---) 01 Love theme from Romeo and Juliet (8)
08 (---) 01 Seven years - The Impressions (7)
09 (---) 01 Lady lady lay - The Byrds (6)
10 (---) 01 Once I had a sweetheart - Pentangle (5)
Er zitten enkele geweldige tips tussen. Vooral Pentangle, Phil Ochs (helaas is hij niet zo oud geworden) en de Soul Drummers vind ik voor mijzelf prachtige ontdekkingen.
Van de week door Amsterdam gelopen, aan de hand van een echte oude hippie, een Fransman (63) en voormalig Damslaper. Hij wist mij over Amsterdam nog weer iets extra's te vertellen over die tijd, over gebouwen, mensen, gebeurtenissen (en ook de wallen). Het geeft altijd weer een extra dimensie, bij de behandeling van deze lijst.
Hij kwam uit Parijs, maar wilde voor geen geld ooit nog terug. Wat ik, als liefhebber van de Franse hoofdstad, dan weer nauwelijks kan bevatten.
Of het allemaal even geweldig was in 1969 (afgezien van muziek).... Maar het was in ieder geval wel boeiend!
01 (02) 03 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin (64)
02 (01) 04 I'd rather go blind - Chicken shack (63)
03 (08) 02 Darkness darkness - Youngbloods (50)
04 (06) 05 Bird on a wire - Leonard Cohen (44)
05 (05) 07 Man of the world - Fleetwood Mac (40)
06 (04) 06 Get back - The Beatles (39)
07 (03) 07 The Boxer - Simon & Garfunkel (35)
08 (09) 05 Stand - Sly and the Family Stone (30)
09 (---) 01 Living in the past - Jethro Tull (30)
10 (07) 05 Bad moon rising - Creedence Clearwater Revival (30)
11 (---) 01 In the Ghetto - Elvis Presley (23)
12 (11) 02 Sea of delight - Brainbox (22)
13 (10) 04 Revolution - Nina Simone (22)
14 (---) 01 Let me - Paul Revere & The Raiders (20)
15 (13) 02 That was only yesterday - Spooky Tooth (18)
Op een haartje na, net geen Herman van Veen in de Top 15. Uiteindelijk stond Spooky Tooth bij Heicro op plaats 3, wat dan net het verschil maakte. Chicken Shack haalde nog 7 punten meer dan vorige week, maar moet de nummer 1 positie toch laten schieten ten faveure van Led Zeppelin.
Een hoge positie voor het relatief onbekende Darkness Darkness vind ik overigens meer dan terecht, het is een prachtig nummer. Ook hier weer onbegrijpelijk dat het niet is terug te vinden in de Nederlandse Hitlijsten in die tijd.
Verdwenen: Pinball wizzard van The Who, Everybody knows this is nowhere van Neil Young en These eyes van de Guess Who
De Tip 10:
01 (04) 03 Suzanne - Herman van Veen (18)

02 (07) 02 The April fools - Dionne Warwick (13)
03 (09) 02 Freedom train - James Carr (12)
04 (08) 02 I threw it all away - Bob Dylan (10)
05 (---) 01 My Life - Phil Ochs (10)
06 (---) 01 Ray Barretto - Soul drummers (9)
07 (---) 01 Love theme from Romeo and Juliet (8)
08 (---) 01 Seven years - The Impressions (7)
09 (---) 01 Lady lady lay - The Byrds (6)
10 (---) 01 Once I had a sweetheart - Pentangle (5)
Er zitten enkele geweldige tips tussen. Vooral Pentangle, Phil Ochs (helaas is hij niet zo oud geworden) en de Soul Drummers vind ik voor mijzelf prachtige ontdekkingen.
Van de week door Amsterdam gelopen, aan de hand van een echte oude hippie, een Fransman (63) en voormalig Damslaper. Hij wist mij over Amsterdam nog weer iets extra's te vertellen over die tijd, over gebouwen, mensen, gebeurtenissen (en ook de wallen). Het geeft altijd weer een extra dimensie, bij de behandeling van deze lijst.
Hij kwam uit Parijs, maar wilde voor geen geld ooit nog terug. Wat ik, als liefhebber van de Franse hoofdstad, dan weer nauwelijks kan bevatten.
Of het allemaal even geweldig was in 1969 (afgezien van muziek).... Maar het was in ieder geval wel boeiend!
0
geplaatst: 19 mei 2013, 14:15 uur
musician schreef:
Ik was 15. Voor de gemiddelde jongere had Amsterdam een magische aantrekkingskracht en waarschijnlijk is dit nog steeds zo.
De Dam met zijn hippies was als een snoepwinkel, daar wilde je bijhoren. De ins en outs van de echte hippiecultuur besefte ik nog niet.
Van welke gebeurtenissen was ik diep van onder de indruk en wat deed ik zoal? Eerlijkheidshalve ben ik eerst wat gaan lezen over 1969 in Wikipedia om mijn geheugen wat op te frissen.
De student Jan Palach steekt zichzelf in brand op het Wenceslasplein in Praag uit protest tegen de teruggedraaide hervormingen van de Praagse Lente. Hij overlijdt drie dagen later aan zijn verwondingen. Dit staat nog op mijn netvlies.
De speelfilm Easy Rider met Dennis Hopper en Peter Fonda. Ik had een grote poster van hun in mijn slaapkamer. De afbeelding van Che Chevara ontbrak natuurlijk ook niet.
Lenny Kuhr wint het Eurovisie songfestival met "De Troebadoer".
Muzikant Brian Jones (Rolling Stones) overlijdt op 27-jarige leeftijd. Jones wordt gevonden in het zwembad van zijn eigen huis. De exacte doodsoorzaak is nog steeds onbekend.
Astronaut Neil Armstrong zet als eerste mens voet op de Maan. Met honderd anderen op een camping zagen we de zwartwit beelden op een tv'tje.
Ik kocht de lp's Abbey Road - The Beatles, Ekseption - Ekseption en Eight Miles High - Golden Earring en de single Fleetwood Mac - Oh Well van mijn zuur verdiende centjes uit mijn krantenwijk.
Zeven dagen lang houden John Lennon en Yoko Ono een "love-in" in het Amsterdam Hilton Hotel. Het ging nergens over, maar ik vond het wat.
.......en Amsterdam heeft zijn aantrekkingskracht nog steeds niet verloren.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 21:29 uur
Ja, helemaal waar. Het waren vooral ook onrustige en onzekere tijden. Vol van vooruitgang, democratisering en afbraak van alle soorten en vormen van zekerheden die, tot een paar jaar daarvoor, nog hoorden bij het dagelijkse leven.
De aantrekkingskracht zat 'm er in, dat het gebeurde in Amsterdam, waar alle andere delen van Nederland daar nog niet aan toe waren. Veel andere Nederlanders waren wel toe aan enige verandering (zoals onder het juk van de kerk uitkomen) maar waren nog erg gebonden aan de plaatselijke tradities en conservatieve houding van veel anderen. Wat in Amsterdam gebeurde werd vaak zelfs gezien als iets tijdelijks wat wel weer zou veranderen.
Maar in feite was 1969 een voorbode van veel van de (goede) veranderingen die zouden gaan plaatsvinden in Nederland.
Ik was 6, had al wel een pickupje waarop ik albums met kinderliedjes draaide en één LP van Ja Zuster Nee Zuster......
De aantrekkingskracht zat 'm er in, dat het gebeurde in Amsterdam, waar alle andere delen van Nederland daar nog niet aan toe waren. Veel andere Nederlanders waren wel toe aan enige verandering (zoals onder het juk van de kerk uitkomen) maar waren nog erg gebonden aan de plaatselijke tradities en conservatieve houding van veel anderen. Wat in Amsterdam gebeurde werd vaak zelfs gezien als iets tijdelijks wat wel weer zou veranderen.
Maar in feite was 1969 een voorbode van veel van de (goede) veranderingen die zouden gaan plaatsvinden in Nederland.
Ik was 6, had al wel een pickupje waarop ik albums met kinderliedjes draaide en één LP van Ja Zuster Nee Zuster......

0
geplaatst: 21 mei 2013, 21:47 uur
De Engelse Top 20 van 28 mei 1969 week 21
01 (01) 06 Get back - The Beatles
02 (03) 05 Man of the world - Fleetwood Mac
03 (04) 04 Dizzy - Tommy Roe
04 (02) 05 My sentimental friend - Herman's Hermits
05 (06) 06 My Way - Frank Sinatra
06 (05) 05 Behind a painted smile - Isley Brothers
07 (09) 04 The boxer - Simon & Garfunkel
08 (10) 03 Ragamuffin man - Manfred Mann
09 (14) 03 Love me tonight - Tom Jones
10 (07) 07 Come back and shake me - Clodagh Rodgers
11 (13) 02 Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
12 (08) 08 Goodbye - Mary Hopkin
13 (---) 01 Oh Happy day - Edwin Hawkins Singers
14 (---) 01 Dick-a-dum-dum - Des o' Connor
15 (---) 01 Time is tight - Booker T and the MG's
16 (15) 03 I'm living in shame - Diana Ross and the Supremes
17 (12) 06 Roadrunner - Jr. Walker and the All Stars
18 (18) 02 Galveston - Glen Campbell
19 (---) 01 The Tracks of my tears - Smokey Robinson and the Miracles
20 (---) 01 Higher and higher - Jackie Wilson
Zo maar vijf nieuwe binnenkomers, er is een kleine voorjaarsschoonmaak gehouden. Verdwenen zijn Pinball wizzard van The Who, Harlem shuffle van Bob & Earl, The Israelites van Desmond Dekker, Cupid van Johnny Nash en Badge van The Cream
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 28 mei 1969
Big ship - Cliff Richard
De tips voor 04 juni 1969
Ballad of John & Yoko - Beatles
Boogaloo party - Flamingos
What is a man - Four Tops
Ach, daar zit dan toch in ieder geval The Ballad of John and Yoko bij, ook al zijn er in totaal maar drie tips. Dat sluit dan keurig aan bij John & Yoko in het Hilton in Amsterdam!

01 (01) 06 Get back - The Beatles
02 (03) 05 Man of the world - Fleetwood Mac
03 (04) 04 Dizzy - Tommy Roe
04 (02) 05 My sentimental friend - Herman's Hermits
05 (06) 06 My Way - Frank Sinatra
06 (05) 05 Behind a painted smile - Isley Brothers
07 (09) 04 The boxer - Simon & Garfunkel
08 (10) 03 Ragamuffin man - Manfred Mann
09 (14) 03 Love me tonight - Tom Jones
10 (07) 07 Come back and shake me - Clodagh Rodgers
11 (13) 02 Aquarius/Let the sunshine in - The Fifth Dimension
12 (08) 08 Goodbye - Mary Hopkin
13 (---) 01 Oh Happy day - Edwin Hawkins Singers
14 (---) 01 Dick-a-dum-dum - Des o' Connor
15 (---) 01 Time is tight - Booker T and the MG's
16 (15) 03 I'm living in shame - Diana Ross and the Supremes
17 (12) 06 Roadrunner - Jr. Walker and the All Stars
18 (18) 02 Galveston - Glen Campbell
19 (---) 01 The Tracks of my tears - Smokey Robinson and the Miracles
20 (---) 01 Higher and higher - Jackie Wilson
Zo maar vijf nieuwe binnenkomers, er is een kleine voorjaarsschoonmaak gehouden. Verdwenen zijn Pinball wizzard van The Who, Harlem shuffle van Bob & Earl, The Israelites van Desmond Dekker, Cupid van Johnny Nash en Badge van The Cream
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 28 mei 1969
Big ship - Cliff Richard
De tips voor 04 juni 1969
Ballad of John & Yoko - Beatles
Boogaloo party - Flamingos
What is a man - Four Tops
Ach, daar zit dan toch in ieder geval The Ballad of John and Yoko bij, ook al zijn er in totaal maar drie tips. Dat sluit dan keurig aan bij John & Yoko in het Hilton in Amsterdam!

0
geplaatst: 23 mei 2013, 15:42 uur
24-05-1969 week 21
01 (02) 03 The Youngbloods - Darkness Darkness
02 (01) 04 Led Zeppelin - Babe I’m Gonna Leave You
03 (03) 04 Spooky Tooth - That Was Only Yesterday
04 (04) 04 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
05 (---) 01 The Dells - I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley)
06 (06) 04 Bob Dylan - I Threw It All Away
07 (05) 04 Brainbox - Sea Of Delight
08 (09) 03 Jethro Tull - Living in The Past
09 (08) 06 The Beatles - Get Back
10 (13) 02 The Beatles - Don’t Let Me Down
11 (12) 02 Elvis Presley - In The Ghetto
12 (07) 06 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising
13 (---) 01 Barry Ryan – My Mama
14 (---) 01 James Carr- Freedom Train
15 (---) 01 Oliver - Good Morning Starshine
16 (11) 08 Simon and Garfunkel – The Boxer
17 (14) 09 Fleetwood Mac - Man Of The World
18 (16) 06 Isley Brothers - Behind A Painted Smile
19 (10) 05 Nina Simone - Revolution
20 (17) 07 The Four Tops – What Is A Man
The Dells met I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley) vind ik een machtig mooie cover van Paul Mauriat’s Love Is Blue. De power van het orkest en de zang van de Dells blaast je weg. Dit is een nummer dat al jaren tot mijn favorieten behoort.
De overgang b.v. van het mellow, bijna folky “I Can Sing a Rainbow" naar de soul explosie van "Love Is Blue" en weer terug. Het vragen en antwoorden tussen de stem en de instrumenten,zoals:
“Blue blue my world is blue
Blue is my world now I'm without you
Gray gray my life is gray
Hole in my heart since you (Since you went away)
Ah yeah Oh yeah".
…….. en dan weer die overgang naar het rustige:
"I can sing a rainbow (I can sing a rainbow) I can sing a rainbow" enz.
Dit nummer voegt nog meer toe aan het toch al prachtige origineel van Paul Mauriat.
Niet zomaar een covertje. Het is de verdienste van arrangeur Charles Stepney en producer Bobby Miller dat de artistiek gezien niet bijster bijzondere Dells dit nummer naar grote hoogten brachten. (9,5)

Barry Ryan – My Mama is mijn eigen quilty pleasure (8)
James Carr- Freedom Train. Vreemd genoeg kende ik dit nummer niet. Goede soul.(8)
Oliver - Good Morning Starshine, omdat het mij doet denken aan Harry Nilsson’s Everybody's Talkin' een van mijn favoriete nummers. (8)
01 (02) 03 The Youngbloods - Darkness Darkness
02 (01) 04 Led Zeppelin - Babe I’m Gonna Leave You
03 (03) 04 Spooky Tooth - That Was Only Yesterday
04 (04) 04 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
05 (---) 01 The Dells - I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley)
06 (06) 04 Bob Dylan - I Threw It All Away
07 (05) 04 Brainbox - Sea Of Delight
08 (09) 03 Jethro Tull - Living in The Past
09 (08) 06 The Beatles - Get Back
10 (13) 02 The Beatles - Don’t Let Me Down
11 (12) 02 Elvis Presley - In The Ghetto
12 (07) 06 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising
13 (---) 01 Barry Ryan – My Mama
14 (---) 01 James Carr- Freedom Train
15 (---) 01 Oliver - Good Morning Starshine
16 (11) 08 Simon and Garfunkel – The Boxer
17 (14) 09 Fleetwood Mac - Man Of The World
18 (16) 06 Isley Brothers - Behind A Painted Smile
19 (10) 05 Nina Simone - Revolution
20 (17) 07 The Four Tops – What Is A Man
The Dells met I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley) vind ik een machtig mooie cover van Paul Mauriat’s Love Is Blue. De power van het orkest en de zang van de Dells blaast je weg. Dit is een nummer dat al jaren tot mijn favorieten behoort.
De overgang b.v. van het mellow, bijna folky “I Can Sing a Rainbow" naar de soul explosie van "Love Is Blue" en weer terug. Het vragen en antwoorden tussen de stem en de instrumenten,zoals:
“Blue blue my world is blue
Blue is my world now I'm without you
Gray gray my life is gray
Hole in my heart since you (Since you went away)
Ah yeah Oh yeah".
…….. en dan weer die overgang naar het rustige:
"I can sing a rainbow (I can sing a rainbow) I can sing a rainbow" enz.
Dit nummer voegt nog meer toe aan het toch al prachtige origineel van Paul Mauriat.
Niet zomaar een covertje. Het is de verdienste van arrangeur Charles Stepney en producer Bobby Miller dat de artistiek gezien niet bijster bijzondere Dells dit nummer naar grote hoogten brachten. (9,5)

Barry Ryan – My Mama is mijn eigen quilty pleasure (8)
James Carr- Freedom Train. Vreemd genoeg kende ik dit nummer niet. Goede soul.(8)
Oliver - Good Morning Starshine, omdat het mij doet denken aan Harry Nilsson’s Everybody's Talkin' een van mijn favoriete nummers. (8)
0
geplaatst: 24 mei 2013, 19:11 uur
1. Leonard Cohen – Bird On The Wire (1) (6w)
2. Ray Barretto – Soul Drummers (10) (2w)
3. Dionne Warwick – The April Fools (3) (3w)
4. Sly & The Family Stone – Stand (2) (8w)
5. Phil Ochs – My Life (6) (4w)
6. Led Zeppelin – Babe I’m Gonna Leave You (4) (4w)
7. Cream – Badge (12) (2w)
8. Creedence Clearwater Revival – Bad Moon Rising (5) (7w)
9. Pentangle – Once I Had A Sweetheart (-) (1w)
10. Sharon Tandy – Gotta Get Enough Time (13) (2w)
11. The Beatles –Get Back (7) (7w)
12. The Youngbloods – Darkness Darkness (8) (3w)
13. Jefferson Airplane – Plastic Fantastic Lover (-) (1w)
14. Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet (-) (1w)
15. James Taylor – Carolina In My Mind (9) (6w)
Verdwenen:
Neil Young & The Crazy Horse – Everybody Knows This Is Nowhere (Hoogste positie: 6. Aantal weken: 5)
Wallace Collection – Daydream (Hoogste positie: 1. Aantal weken: 9)
Mandrake Paddle Steamer- Strange Walking Man (Hoogste positie: 15. Aantal weken: 1)
2. Ray Barretto – Soul Drummers (10) (2w)
3. Dionne Warwick – The April Fools (3) (3w)
4. Sly & The Family Stone – Stand (2) (8w)
5. Phil Ochs – My Life (6) (4w)
6. Led Zeppelin – Babe I’m Gonna Leave You (4) (4w)
7. Cream – Badge (12) (2w)
8. Creedence Clearwater Revival – Bad Moon Rising (5) (7w)
9. Pentangle – Once I Had A Sweetheart (-) (1w)
10. Sharon Tandy – Gotta Get Enough Time (13) (2w)
11. The Beatles –Get Back (7) (7w)
12. The Youngbloods – Darkness Darkness (8) (3w)
13. Jefferson Airplane – Plastic Fantastic Lover (-) (1w)
14. Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet (-) (1w)
15. James Taylor – Carolina In My Mind (9) (6w)
Verdwenen:
Neil Young & The Crazy Horse – Everybody Knows This Is Nowhere (Hoogste positie: 6. Aantal weken: 5)
Wallace Collection – Daydream (Hoogste positie: 1. Aantal weken: 9)
Mandrake Paddle Steamer- Strange Walking Man (Hoogste positie: 15. Aantal weken: 1)
0
geplaatst: 24 mei 2013, 22:28 uur
Ranboy Top 15 week 21 van 25 mei 1969
w21 w20 aw titel - artiest
1 2 3 Living in the past - Jethro Tull
2 1 8 The boxer - Simon & Garfunkel
3 3 5 I'd rather go blind - Chicken Shack
4 5 5 Suzanne - Herman van Veen
5 7 3 Babe I'm gonna leave you - Led Zeppelin
6 8 2 In the ghetto - Elvis Presley
7 4 9 Man Of The World - Fleetwood Mac
8 6 7 The fifth - Ekseption
9 -- 1 The ballad of John & Yoko - The Beatles
10 -- 1 Good morning starshine - Oliver
11 15 2 Darkness darkness - Youngbloods
12 10 6 Behind a painted smile - The Isley Brothers
13 13 4 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
14 9 14 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
15 14 3 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
Alweer een nieuwe single van The Beatles, en eindelijk weer een wat betere (maar nog niet een topplaat). En een onwaarschijnlijke meezinger uit de musical Hair, die iedere regenbui verdrijft.
w21 w20 aw titel - artiest
1 2 3 Living in the past - Jethro Tull
2 1 8 The boxer - Simon & Garfunkel
3 3 5 I'd rather go blind - Chicken Shack
4 5 5 Suzanne - Herman van Veen
5 7 3 Babe I'm gonna leave you - Led Zeppelin
6 8 2 In the ghetto - Elvis Presley
7 4 9 Man Of The World - Fleetwood Mac
8 6 7 The fifth - Ekseption
9 -- 1 The ballad of John & Yoko - The Beatles
10 -- 1 Good morning starshine - Oliver
11 15 2 Darkness darkness - Youngbloods
12 10 6 Behind a painted smile - The Isley Brothers
13 13 4 Oh Happy Day – The Edwin Hawkins Singers
14 9 14 You've made me so very happy - Blood, Sweat & Tears
15 14 3 That Was Only Yesterday – Spooky Tooth
Alweer een nieuwe single van The Beatles, en eindelijk weer een wat betere (maar nog niet een topplaat). En een onwaarschijnlijke meezinger uit de musical Hair, die iedere regenbui verdrijft.
0
geplaatst: 25 mei 2013, 18:04 uur
Vanaf morgen ben ik weer alom aanwezig.
M'n schoonmoeder uit Baltimore is 10 dagen op bezoek, dus zijn we er vaak op uit.
Ik heb dus even geen tijd voor lijstjes e.d. gehad.
M'n schoonmoeder uit Baltimore is 10 dagen op bezoek, dus zijn we er vaak op uit.

0
geplaatst: 25 mei 2013, 20:39 uur
Tipparade: week 21 van 1969.
1. The Bee Gees - Tomorrow, Tomorrow
Eén van hun beste singles hoewel niet meer zo bekend, vrij apart voor hun doen met tempowisseling en scherpe vocalen. Heel mooie en passende begeleiding ook.
Cijfer: 9
9. Jacques Dutronc - Le Responsable
Eén van de populairste en wellicht ook één van de beste Franse zangers destijds, klinkt vrij energiek en Jacques Dutronc was duidelijk goed mee met de tijd.
10. Tony Bass - Gina Lollobrigida
Opmerkelijk dat de meeste Nederlandstalige hits nu oubollig klinken waar dat de Franse veel beter de tand des tijds doorstaan. Na één keer beluisteren heb je het al gehad.
Cijfer: 3
12. Consortium - When The Day Breaks
Een band die ik enkel kende van hun enige hit All the Love in the World (zie week 6). De samenzang doet mij een beetje denken aan The Searchers en ook wat aan Fortunes. Mooie vocalen - hoewel wat weinig eigenheid - en ook het nummer zelf is behoorlijk knap in elkaar gestoken
13. Raymond Froggatt - Anything You Want To
Orkestrale popsong, misschien iets te overgeproduceerd, behoorlijk gezongen maar geen nummer dat er echt uitspringt.
16. Herman's Hermits - My Sentimental Friend
Nog een orkestrale popsong, Herman's Hermits doen overigens steeds beroep op sessiemuzikanten waarbij de zang van Peter Noone voor herkenbaarheid zorgt. Ook dit mag er beslist zijn maar ik verkies toch hun meer grappige nummers in hun beginperiode.
Cijfer: 6,5
17. Gloria - The Storm
Een Nederlands band nu die voor mij totaal onbekend was. Ook dit klinkt goed met prima close harmoniezang en groeiend naar een climax.
18. Led Zeppelin - Good Times Bad Times
Deze band zal iedereen wel kennen en was mede bepalend voor de rock in de jaren '70. Deze single is al een prima staalkaart: energiek, gedreven en ook vocaal is het top.
19. Ben Cramer - In the Night
Geen clip gevonden.
20. Bob Dylan - I Threw It All Away
Of je van zijn stem houdt is een andere kwestie. Ik vind het een erg mooi en pakkend nummer en Bob Dylan zingt met veel emotie.
De hits deze week (en van 1969 in het algemeen) vallen goed mee.
1. The Bee Gees - Tomorrow, Tomorrow
Eén van hun beste singles hoewel niet meer zo bekend, vrij apart voor hun doen met tempowisseling en scherpe vocalen. Heel mooie en passende begeleiding ook.
9. Jacques Dutronc - Le Responsable
Eén van de populairste en wellicht ook één van de beste Franse zangers destijds, klinkt vrij energiek en Jacques Dutronc was duidelijk goed mee met de tijd.
10. Tony Bass - Gina Lollobrigida
Opmerkelijk dat de meeste Nederlandstalige hits nu oubollig klinken waar dat de Franse veel beter de tand des tijds doorstaan. Na één keer beluisteren heb je het al gehad.
Cijfer: 3
12. Consortium - When The Day Breaks
Een band die ik enkel kende van hun enige hit All the Love in the World (zie week 6). De samenzang doet mij een beetje denken aan The Searchers en ook wat aan Fortunes. Mooie vocalen - hoewel wat weinig eigenheid - en ook het nummer zelf is behoorlijk knap in elkaar gestoken
13. Raymond Froggatt - Anything You Want To
Orkestrale popsong, misschien iets te overgeproduceerd, behoorlijk gezongen maar geen nummer dat er echt uitspringt.
16. Herman's Hermits - My Sentimental Friend
Nog een orkestrale popsong, Herman's Hermits doen overigens steeds beroep op sessiemuzikanten waarbij de zang van Peter Noone voor herkenbaarheid zorgt. Ook dit mag er beslist zijn maar ik verkies toch hun meer grappige nummers in hun beginperiode.
Cijfer: 6,5
17. Gloria - The Storm
Een Nederlands band nu die voor mij totaal onbekend was. Ook dit klinkt goed met prima close harmoniezang en groeiend naar een climax.
18. Led Zeppelin - Good Times Bad Times
Deze band zal iedereen wel kennen en was mede bepalend voor de rock in de jaren '70. Deze single is al een prima staalkaart: energiek, gedreven en ook vocaal is het top.
19. Ben Cramer - In the Night
Geen clip gevonden.
20. Bob Dylan - I Threw It All Away
Of je van zijn stem houdt is een andere kwestie. Ik vind het een erg mooi en pakkend nummer en Bob Dylan zingt met veel emotie.
De hits deze week (en van 1969 in het algemeen) vallen goed mee.
0
geplaatst: 25 mei 2013, 20:55 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 20 week 20 - 24 mei 1969
02 03 Paul Revere & The Raiders - Let Me
03 17 The Dells - I Can Sing A Rainbow / Love Is Blue (Medley)
04 04 The Guess Who - These Eyes
05 02 The Beatles - Get Back
06 -- The Beatles - The Ballad Of John & Yoko
07 05 The Youngbloods - Darkness, Darkness
08 15 The Lettermen - Hurt So Bad
09 10 Byrds - Lay Lady Lay
10 12 The Box Tops - I Shall Be Released
11 06 The Who - Pinball Wizard
12 07 Small Faces - Afterglow (Of Your Love)
13 11 Delaney & Bonnie - When The Battle Is Over
14 -- The Turtles - You Don't Have To Walk In T...
15 09 Simon & Garfunkel - The Boxer
16 16 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
17 18 Four Tops - What Is A Man
18 08 The Human Beinz - This Little Girl Of Mine
19 19 Ola & The Janglers - Let's Dance
20 -- The Kult - No Home Today
Op 20 de binnenkomst van een fantastische psychedelisch garage rock nummer. Het zal de enige single van de band blijken. Dat is echt stoppen op je hoogtepunt. Dat is iets anders bij The Beatles die inderdaad niet met hun topplaat komen. Maar als dat al niet top is dan bevestigt dat maar weer eens dat ze ver boven de rest uitstaken. The Turtels komen met een aantal singles tegelijkertijd. Dit is de aardigste.
Heicro bedankt voor de prachtige I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley) recensie.
02 03 Paul Revere & The Raiders - Let Me
03 17 The Dells - I Can Sing A Rainbow / Love Is Blue (Medley)
04 04 The Guess Who - These Eyes
05 02 The Beatles - Get Back
06 -- The Beatles - The Ballad Of John & Yoko
07 05 The Youngbloods - Darkness, Darkness
08 15 The Lettermen - Hurt So Bad
09 10 Byrds - Lay Lady Lay
10 12 The Box Tops - I Shall Be Released
11 06 The Who - Pinball Wizard
12 07 Small Faces - Afterglow (Of Your Love)
13 11 Delaney & Bonnie - When The Battle Is Over
14 -- The Turtles - You Don't Have To Walk In T...
15 09 Simon & Garfunkel - The Boxer
16 16 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
17 18 Four Tops - What Is A Man
18 08 The Human Beinz - This Little Girl Of Mine
19 19 Ola & The Janglers - Let's Dance
20 -- The Kult - No Home Today
Op 20 de binnenkomst van een fantastische psychedelisch garage rock nummer. Het zal de enige single van de band blijken. Dat is echt stoppen op je hoogtepunt. Dat is iets anders bij The Beatles die inderdaad niet met hun topplaat komen. Maar als dat al niet top is dan bevestigt dat maar weer eens dat ze ver boven de rest uitstaken. The Turtels komen met een aantal singles tegelijkertijd. Dit is de aardigste.
Heicro bedankt voor de prachtige I Can Sing A Rainbow/ Love Is Blue (Medley) recensie.
0
geplaatst: 25 mei 2013, 21:04 uur
kaztor schreef:
Gelukkig staan we hier niet onder contract......

0
geplaatst: 26 mei 2013, 05:03 uur
Herman's Singles Going Steady 1969, week 21:
--
21 20 AW
01 01 08 Sly & The Family Stone - Stand
02 02 05 Dusty Springfield - The Windmills Of Your Mind
03 03 05 Marsha Hunt - Walk On Guilded Splinters
04 04 12 Os Mutantes - Caminhante Noturno
05 05 06 Nina Simone - Revolution (Parts 1 & 2)
06 06 03 Andy Kim - Baby I Love You
07 07 04 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
08 08 03 Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet
09 09 05 The Impressions - Seven Years
10 10 04 Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
11 11 02 Pentangle - Once I Had a Sweetheart
12 12 13 The Velvet Underground - What Goes On
13 13 02 Ray Barretto - Soul Drummers
14 14 04 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
15 15 06 Sharon Tandy - Gotta Get Enough Time
--
--
Ben op vakantie, dus geen veranderingen in de lijst.
--
21 20 AW
01 01 08 Sly & The Family Stone - Stand
02 02 05 Dusty Springfield - The Windmills Of Your Mind
03 03 05 Marsha Hunt - Walk On Guilded Splinters
04 04 12 Os Mutantes - Caminhante Noturno
05 05 06 Nina Simone - Revolution (Parts 1 & 2)
06 06 03 Andy Kim - Baby I Love You
07 07 04 Chicken Shack - I'd Rather Go Blind
08 08 03 Henry Mancini & His Orchestra - Love Theme from Romeo and Juliet
09 09 05 The Impressions - Seven Years
10 10 04 Edwin Hawkins Singers - Oh Happy Day
11 11 02 Pentangle - Once I Had a Sweetheart
12 12 13 The Velvet Underground - What Goes On
13 13 02 Ray Barretto - Soul Drummers
14 14 04 Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
15 15 06 Sharon Tandy - Gotta Get Enough Time
--
--
Ben op vakantie, dus geen veranderingen in de lijst.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 10:10 uur
Musician's Top 15 van 25 mei 1969:
01 (01) 04 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin
02 (02) 05 I'd rather go blind - Chicken Shack
03 (06) 03 Darkness darkness - Youngbloods
04 (07) 03 Living in the past - Jethro Tull
05 (03) 08 Man of the world - Fleetwood Mac
06 (05) 04 Sea of delight - Brainbox
07 (04) 06 Bird on a wire - Leonard Cohen
08 (09) 03 Let me - Paul Revere & The Raiders
09 (12) 02 In the ghetto - Elvis Presley
10 (13) 02 Suzanne - Herman Van Veen
11 (---) 01 It's me that you need - Elton John
12 (15) 02 Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant
13 (---) 01 Ballad of John & Yoko - Beatles
14 (---) 01 Tomorrow tomorrow - Bee Gees
15 (---) 01 Are you growing tired of my love - Status quo
Het is, denk ik, hier voor het eerst (en het laatst) dat kan worden gezegd dat Status quo nog meer klinkt als de Bee Gees dan de Bee Gees zelf (zie nummer 14) maar het zou ook geschiedvervalsing zijn om het nummer verder te negeren. Grappig optreden wel, voor de Duitse televisie.
Verder is de nieuwe single van Elton John van harte aan te bevelen. Zo herkenbaar als dit bij aanvang van de carriere als dit kom je toch ook maar zelden tegen.
Verdwenen: Get back van The Beatles, Everybody knows this is nowhere van Neil Young, Pinball wizzard van The Who, Snake in the grass van Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich.

It's me that you need - Elton John
Are you growing tired of my love - Status quo
01 (01) 04 Baby I'm gonna leave you - Led Zeppelin
02 (02) 05 I'd rather go blind - Chicken Shack
03 (06) 03 Darkness darkness - Youngbloods
04 (07) 03 Living in the past - Jethro Tull
05 (03) 08 Man of the world - Fleetwood Mac
06 (05) 04 Sea of delight - Brainbox
07 (04) 06 Bird on a wire - Leonard Cohen
08 (09) 03 Let me - Paul Revere & The Raiders
09 (12) 02 In the ghetto - Elvis Presley
10 (13) 02 Suzanne - Herman Van Veen
11 (---) 01 It's me that you need - Elton John
12 (15) 02 Gimme gimme good lovin' - Crazy Elephant
13 (---) 01 Ballad of John & Yoko - Beatles
14 (---) 01 Tomorrow tomorrow - Bee Gees
15 (---) 01 Are you growing tired of my love - Status quo
Het is, denk ik, hier voor het eerst (en het laatst) dat kan worden gezegd dat Status quo nog meer klinkt als de Bee Gees dan de Bee Gees zelf (zie nummer 14) maar het zou ook geschiedvervalsing zijn om het nummer verder te negeren. Grappig optreden wel, voor de Duitse televisie.
Verder is de nieuwe single van Elton John van harte aan te bevelen. Zo herkenbaar als dit bij aanvang van de carriere als dit kom je toch ook maar zelden tegen.
Verdwenen: Get back van The Beatles, Everybody knows this is nowhere van Neil Young, Pinball wizzard van The Who, Snake in the grass van Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich.

It's me that you need - Elton John
Are you growing tired of my love - Status quo
* denotes required fields.