Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2017, 18:06 uur
80 Happy - Rolling Stones (55) 9 5w
79 Don't lie to me - Big Star (56) 9 7w
78 I can't stand it - Lou Reed (57) 8 6w
77 Say you don't mind - Colin Blunstone (58) 5 5w
76 Morning has broken - Cat Stevens (58) 8 6w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/cat_stevens-morning_has_broken_s.jpg
Eigenlijk zou Colin Blunstone 76 moeten staan en Cat Stevens 77, met dergelijke cijfers bij een gelijk aantal punten. Als het zich voordoet, moet worden bedacht dat één van de twee al voor 1 januari 1972 genoteerd heeft gestaan of anders nog genoteerd staat in de laatste lijst van 1972.
Cat Stevens heeft natuurlijk prachtige jaren gekend, tussen 1967 en 1976. Maar aan alles komt een eind, zijn ambities lagen anders en de bekering tot de islam werd hem in die tijd ook niet in dank afgenomen.
Maar de man schreef geweldige melodieën, ook voor anderen. Morning has broken mag zeker tot de klassiekers worden gerekend.
Colin Blunstone was natuurlijk lid geweest van de Zombies maar moest het na het uit elkaar vallen van de band het op eigen kracht zien te redden. Dat ging die eerste jaren wonderwel, hoewel hij net als Stevens eerder behoort tot de romantici dan de rockers.
Zijn prachtige stemgeluid leverde hem later een mooie freelance baan op als ingehuurde zanger bij The Alan Parsons Project, zo zong hij o.a. Old and Wise.
79 Don't lie to me - Big Star (56) 9 7w
78 I can't stand it - Lou Reed (57) 8 6w
77 Say you don't mind - Colin Blunstone (58) 5 5w
76 Morning has broken - Cat Stevens (58) 8 6w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/cat_stevens-morning_has_broken_s.jpg
Eigenlijk zou Colin Blunstone 76 moeten staan en Cat Stevens 77, met dergelijke cijfers bij een gelijk aantal punten. Als het zich voordoet, moet worden bedacht dat één van de twee al voor 1 januari 1972 genoteerd heeft gestaan of anders nog genoteerd staat in de laatste lijst van 1972.
Cat Stevens heeft natuurlijk prachtige jaren gekend, tussen 1967 en 1976. Maar aan alles komt een eind, zijn ambities lagen anders en de bekering tot de islam werd hem in die tijd ook niet in dank afgenomen.
Maar de man schreef geweldige melodieën, ook voor anderen. Morning has broken mag zeker tot de klassiekers worden gerekend.
Colin Blunstone was natuurlijk lid geweest van de Zombies maar moest het na het uit elkaar vallen van de band het op eigen kracht zien te redden. Dat ging die eerste jaren wonderwel, hoewel hij net als Stevens eerder behoort tot de romantici dan de rockers.
Zijn prachtige stemgeluid leverde hem later een mooie freelance baan op als ingehuurde zanger bij The Alan Parsons Project, zo zong hij o.a. Old and Wise.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 19:26 uur
75 Hello it's me - Todd Rundgren (58) 6 5w
74 Sylvia's mother - Dr. Hook and the Medicine show (60) 5 5w
73 Slow death - Flamin' Groovies (61) 7 6w
72 Streets of London - Ralph McTell (61) 6 5w
71 Don't want to say goodbye - Raspberries (63) 7 7w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_raspberries-dont_want_to_say_goodbye_s.jpg
Een rijtje vol met debuten. Uiteraard is er Dr. Hook, bij wie de eerste single gelijk een klassieker opleverde. En een zetel voor de rest van de jaren '70. Ralph McTell was al een paar jaar bezig en scoorde in 1972 zijn eendagsvlieg.
Net als The Flamin' Groovies begon Todd Rundgren (solo) in 1971 en ze leverden een paar fraaie singles af, de eerste jaren. Hello it's me staat nu in onze lijst (officieel uitgebracht in november 1972) maar het zou tot eind 1973 duren (VS) en begin 1974 voordat het nummer een bescheiden hit zou worden.
Ook The Raspberries kenden hun debuut in 1972. Don't want to say goodbye werd dan weliswaar geen hitparade klassieker als Sylvia's mother, maar mooi is het wel. De band is maar kort creatief bezig geweest, tot 1975. Daarna viel het uit elkaar, live optredens na jarenlang weggeweest even daargelaten.
74 Sylvia's mother - Dr. Hook and the Medicine show (60) 5 5w
73 Slow death - Flamin' Groovies (61) 7 6w
72 Streets of London - Ralph McTell (61) 6 5w
71 Don't want to say goodbye - Raspberries (63) 7 7w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_raspberries-dont_want_to_say_goodbye_s.jpg
Een rijtje vol met debuten. Uiteraard is er Dr. Hook, bij wie de eerste single gelijk een klassieker opleverde. En een zetel voor de rest van de jaren '70. Ralph McTell was al een paar jaar bezig en scoorde in 1972 zijn eendagsvlieg.
Net als The Flamin' Groovies begon Todd Rundgren (solo) in 1971 en ze leverden een paar fraaie singles af, de eerste jaren. Hello it's me staat nu in onze lijst (officieel uitgebracht in november 1972) maar het zou tot eind 1973 duren (VS) en begin 1974 voordat het nummer een bescheiden hit zou worden.
Ook The Raspberries kenden hun debuut in 1972. Don't want to say goodbye werd dan weliswaar geen hitparade klassieker als Sylvia's mother, maar mooi is het wel. De band is maar kort creatief bezig geweest, tot 1975. Daarna viel het uit elkaar, live optredens na jarenlang weggeweest even daargelaten.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 19:45 uur
70 1948 (Alone again) - Gerard Cox (64) 6 5w
69 Mother and child reunion - Paul Simon (65) 5 7w
68 Matrimony - Gilbert o'Sullivan (65) 5 5w
67 Take it easy - Eagles (67) 9 8w
66 Donna - 10cc (69) 4 5w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/10cc-donna_s.jpg
En over debuten gesproken, in dit rijtje het solo debuut van Paul Simon (opeens zonder Art Garfunkel), The Eagles, toonaangevende Amerikaanse westcoast band voor velen jaren die zouden volgen. Eigenlijk dan toch tot het overlijden van oprichter en songwriter Glenn Frey eerder dit jaar, 2016.
En dan natuurlijk 10cc. Voor mij is de laatste groep één van de meest aardige van de jaren '70 geweest. Hier ontstond feitelijk een vorm van rockmuziek waarbij er haast sprake is van een soort kunst. Nieuwe klanken op basis van experiment verheven tot een schilderij in de muziek. Dit was heel wat anders dan symfo, glamrock of de westcoast uit de VS. Een nieuwe stroming waar we verderop in het overzicht over 1972 een band als Roxy Music ook toe mogen rekenen.
Gilbert O' Sullivan was al een jaartje bezig. Maar ook Gerard Cox had dit jaar zijn debuut in de Top 40.
69 Mother and child reunion - Paul Simon (65) 5 7w
68 Matrimony - Gilbert o'Sullivan (65) 5 5w
67 Take it easy - Eagles (67) 9 8w
66 Donna - 10cc (69) 4 5w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/10cc-donna_s.jpg
En over debuten gesproken, in dit rijtje het solo debuut van Paul Simon (opeens zonder Art Garfunkel), The Eagles, toonaangevende Amerikaanse westcoast band voor velen jaren die zouden volgen. Eigenlijk dan toch tot het overlijden van oprichter en songwriter Glenn Frey eerder dit jaar, 2016.
En dan natuurlijk 10cc. Voor mij is de laatste groep één van de meest aardige van de jaren '70 geweest. Hier ontstond feitelijk een vorm van rockmuziek waarbij er haast sprake is van een soort kunst. Nieuwe klanken op basis van experiment verheven tot een schilderij in de muziek. Dit was heel wat anders dan symfo, glamrock of de westcoast uit de VS. Een nieuwe stroming waar we verderop in het overzicht over 1972 een band als Roxy Music ook toe mogen rekenen.
Gilbert O' Sullivan was al een jaartje bezig. Maar ook Gerard Cox had dit jaar zijn debuut in de Top 40.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 20:08 uur
65 Thanks for Chicago mr. James - Scott Walker (69) 6 7w
64 Tommy - Focus (70) 4 6w
63 Look what you dun - Slade (70) 4 6w
62 Saturday in the park - Chicago (73) 7 7w
61 Wig wam bam - The Sweet (73) 3 5w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_sweet-wig-wam_bam_s_1.jpg
Heel veel singletjes kon ik mij nog niet veroorloven, maar dan toch in ieder geval wel een single van The Sweet. Ook één van de allersterkste glamrock bands van begin jaren '70. Maar zij zijn er in geslaagd om via bubblegum, glamrock, door te schakelen naar hardrock en dan toch succesvol te blijven. En dat overigens allemaal in een vrij korte tijd (1971-1978). Daarna werd het een golden oldies circuit act.
Wig Wam Bam was nog een klein beetje The Sweet oude stijl (Funny Funny) maar de groep zou spoedig veranderen in een rockband met aantrekkelijke muziek. De start in 1971 (bubblegum muziek) maakte echter The Sweet voor veel oude rockliefhebbers een band voor tieners. Daar werd de neus voor opgehaald. Jongetjes van mijn leeftijd, die nog weinig begrepen van Pink Floyd, Yes en Genesis, konden echter prima meegroeien met de geschetste ontwikkeling van de band, waarvoor altijd nog dank verschuldigd.
Het serieuze werk komt van de geweldige zanger Scott Walker (zijn muziek was mij tot voor kort niet goed bekend), de symfo/progrock van Focus (voor zijn prestaties zou Jan Akkerman tot gitarist van het jaar 1973 worden uitgeroepen) en Chicago, die jazz en rock tot een geweldige combinatie wist te maken en eigenlijk in 1972 op het hoogtepunt van hun kunnen zaten.
64 Tommy - Focus (70) 4 6w
63 Look what you dun - Slade (70) 4 6w
62 Saturday in the park - Chicago (73) 7 7w
61 Wig wam bam - The Sweet (73) 3 5w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_sweet-wig-wam_bam_s_1.jpg
Heel veel singletjes kon ik mij nog niet veroorloven, maar dan toch in ieder geval wel een single van The Sweet. Ook één van de allersterkste glamrock bands van begin jaren '70. Maar zij zijn er in geslaagd om via bubblegum, glamrock, door te schakelen naar hardrock en dan toch succesvol te blijven. En dat overigens allemaal in een vrij korte tijd (1971-1978). Daarna werd het een golden oldies circuit act.
Wig Wam Bam was nog een klein beetje The Sweet oude stijl (Funny Funny) maar de groep zou spoedig veranderen in een rockband met aantrekkelijke muziek. De start in 1971 (bubblegum muziek) maakte echter The Sweet voor veel oude rockliefhebbers een band voor tieners. Daar werd de neus voor opgehaald. Jongetjes van mijn leeftijd, die nog weinig begrepen van Pink Floyd, Yes en Genesis, konden echter prima meegroeien met de geschetste ontwikkeling van de band, waarvoor altijd nog dank verschuldigd.
Het serieuze werk komt van de geweldige zanger Scott Walker (zijn muziek was mij tot voor kort niet goed bekend), de symfo/progrock van Focus (voor zijn prestaties zou Jan Akkerman tot gitarist van het jaar 1973 worden uitgeroepen) en Chicago, die jazz en rock tot een geweldige combinatie wist te maken en eigenlijk in 1972 op het hoogtepunt van hun kunnen zaten.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 20:28 uur
60 Goodbye to love - Carpenters (74) 5 7w
59 Long cool woman in a black dress - Hollies (74) 4 6w
58 Black dog - Led Zeppelin (75) 6 6w
57 Gudbuy 't Jane - Slade (76) 6 6w
56 The Baby - Hollies (77) 4 6w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_hollies-the_baby_s.jpg
En toen waren er opeens twee aantrekkelijk singles van The Hollies, zo'n beetje tegelijkertijd in de lijst. Met vergelijkbare resultaten.
Maar dat is dan ook gelijk de enige vergelijking die er mogelijk is. Nadat eerder Graham Nash was weggegaan en vervangen, was het dit keer de beurt aan zanger/gitarist Alan Clarke om in december 1971 te vertrekken. Met een nieuwe zanger, de Noor Mikael Rickfors, werd voor een nieuwe platenmaatschappij (Polydor) een nieuw album opgenomen met daarop The Baby. Het verhaal gaat dat Rickfors (2e van links op de hoesfoto) eigenlijk geen Engels kende en de tekst van de nummers fonetisch uit zijn hoofd leerde.
De oude platenmaatschappij (Parlophone) sloeg terug met tegelijkertijd een stevige single met nog Alan Clarke in de gelederen als zanger, Long cool woman in a black dress.
Clarke is natuurlijk mr. Hollies, dus daar moest een compromis gaan komen. Die kwam er ook. Rickfors kon weer gaan, Clarke bleef (fenomenale zang/singles maken we mee in 1973 en 1974) maar de nieuwe platenmaatschappij Polydor bleef ook. Sinds die tijd, heeft elke Hollies singles het rode papier van Polydor als label.
Het is een wonder, dat tussen al dit geweld een band als de Carpenters met Goodbye to Love in onze lijst gewoon keurig overeind bleef!
59 Long cool woman in a black dress - Hollies (74) 4 6w
58 Black dog - Led Zeppelin (75) 6 6w
57 Gudbuy 't Jane - Slade (76) 6 6w
56 The Baby - Hollies (77) 4 6w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_hollies-the_baby_s.jpg
En toen waren er opeens twee aantrekkelijk singles van The Hollies, zo'n beetje tegelijkertijd in de lijst. Met vergelijkbare resultaten.
Maar dat is dan ook gelijk de enige vergelijking die er mogelijk is. Nadat eerder Graham Nash was weggegaan en vervangen, was het dit keer de beurt aan zanger/gitarist Alan Clarke om in december 1971 te vertrekken. Met een nieuwe zanger, de Noor Mikael Rickfors, werd voor een nieuwe platenmaatschappij (Polydor) een nieuw album opgenomen met daarop The Baby. Het verhaal gaat dat Rickfors (2e van links op de hoesfoto) eigenlijk geen Engels kende en de tekst van de nummers fonetisch uit zijn hoofd leerde.
De oude platenmaatschappij (Parlophone) sloeg terug met tegelijkertijd een stevige single met nog Alan Clarke in de gelederen als zanger, Long cool woman in a black dress.
Clarke is natuurlijk mr. Hollies, dus daar moest een compromis gaan komen. Die kwam er ook. Rickfors kon weer gaan, Clarke bleef (fenomenale zang/singles maken we mee in 1973 en 1974) maar de nieuwe platenmaatschappij Polydor bleef ook. Sinds die tijd, heeft elke Hollies singles het rode papier van Polydor als label.
Het is een wonder, dat tussen al dit geweld een band als de Carpenters met Goodbye to Love in onze lijst gewoon keurig overeind bleef!

0
geplaatst: 2 januari 2017, 20:47 uur
55 Holidays - Michel Polnareff (78) 3 6w
54 When my baby's beside me - Big Star (79) 6 7w
53 Silvermachine - Hawkwind (80) 3 6w
52 Birds flying high - McCully Workshop (83) 7 8
51 Popcorn - Hot Butter (84) 2 6
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/hot_butter-popcorn_s_2.jpg
Eén van de meest in het oog springende singles in 1972 was Popcorn. Een instrumentaal, vrij uniek nummer. Niet alleen van Hot Butter, maar tegelijkertijd ook uitgebracht door The Popcorn Makers en The Anarchic System.
Dat leidde in Nederland tot grote verwarring: de Daverende 30 liet alle versies in de lijst staan. Veronica telde de verkoopresultaten bij elkaar op en liet als uitvoerenden "diverse artiesten" noteren. Noordzee had het alleen over Hot Butter.
Ik koos zelf ook voor Hot Butter, omdat in mijn geschiedenis de versie van Hot Butter altijd op de radio was, in ieder geval veel meer dan de andere versies.
Bonter wordt het nog, als je weet dat het nummer helemaal niet uit 1972 komt maar eigenlijk uit 1969. De man die het geschreven heeft was Gershon Kingsley en hij speelde het op zijn moog op zijn solo album. Toen klonk het nog als Kingsley's Popcorn.
Naast alle hitparade geweld, natuurlijk ook aandacht voor meer alternatieve artiesten in ons overzicht. Zo doet een mens uiteraard ook nieuwe ontdekkingen, in plaats van louter bevestigingen van hoe het was. Zo had ik dit jaar pas voor het eerst gehoord van Michael Polnareff, Big Star en de McCully Workshop. Het zijn alledrie artiesten zonder hitparade krakers in de benen. Maar ze brachten wel mooie singles uit.
54 When my baby's beside me - Big Star (79) 6 7w
53 Silvermachine - Hawkwind (80) 3 6w
52 Birds flying high - McCully Workshop (83) 7 8
51 Popcorn - Hot Butter (84) 2 6
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/hot_butter-popcorn_s_2.jpg
Eén van de meest in het oog springende singles in 1972 was Popcorn. Een instrumentaal, vrij uniek nummer. Niet alleen van Hot Butter, maar tegelijkertijd ook uitgebracht door The Popcorn Makers en The Anarchic System.
Dat leidde in Nederland tot grote verwarring: de Daverende 30 liet alle versies in de lijst staan. Veronica telde de verkoopresultaten bij elkaar op en liet als uitvoerenden "diverse artiesten" noteren. Noordzee had het alleen over Hot Butter.
Ik koos zelf ook voor Hot Butter, omdat in mijn geschiedenis de versie van Hot Butter altijd op de radio was, in ieder geval veel meer dan de andere versies.
Bonter wordt het nog, als je weet dat het nummer helemaal niet uit 1972 komt maar eigenlijk uit 1969. De man die het geschreven heeft was Gershon Kingsley en hij speelde het op zijn moog op zijn solo album. Toen klonk het nog als Kingsley's Popcorn.
Naast alle hitparade geweld, natuurlijk ook aandacht voor meer alternatieve artiesten in ons overzicht. Zo doet een mens uiteraard ook nieuwe ontdekkingen, in plaats van louter bevestigingen van hoe het was. Zo had ik dit jaar pas voor het eerst gehoord van Michael Polnareff, Big Star en de McCully Workshop. Het zijn alledrie artiesten zonder hitparade krakers in de benen. Maar ze brachten wel mooie singles uit.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:09 uur
50 John I'm only dancing - David Bowie (85) 4 7w
49 Sealed with a kiss - Bobby Vinton (86) 4 7w
48 Une belle histoire - Michel Fugain (89) 3 8w
47 Me and mrs. Jones - Billy Paul (91) 4 7w
46 Telegram sam - T. Rex (91) 6 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/t_rex-telegram_sam_s.jpg
Telegram Sam is een volgende single van T. Rex. In totaal heeft T. Rex 4 singles in onze Top 100 van het overzicht over 1972.
Wie zich specifiek zou verdiepen in glamrock en bands/artiesten met elkaar zou vergelijken, zou toch tot de conclusie moeten komen dat er wat onderlinge verschillen zitten. 1972 is het jaar van de glamrock, maar daar werden heel wat artiesten gelijk toe gerekend. Ook bijvoorbeeld Alice Cooper en David Bowie.
Misschien dat ze een graantje meepikten, maar hun verkiezing daarvoor was te gemakkelijk. T. Rex zou ik, maar alles staat ter discussie open, laten vallen onder glamrock voor iets oudere liefhebbers.
Vreemd genoeg, kon T. Rex in Engeland wedijveren met bands als Slade en The Sweet inzake verkoopcijfers. In Nederland bleven ze ver achter bij de prestaties van deze bands.
Michel Fugain had een mooi Frans antwoord met zijn Le Big Basar. Une belle histoire, heel vaak gecoverd, heel geliefd, vaak gebruikt (nu weer een reclame spotje) en dat was met al het Engelstalige geweld een hele prestatie. Maar waarbij tegelijkertijd opgemerkt, dat het nummer weliswaar in 1972 is uitgebracht, maar helemaal geen hit werd in Nederland. De belangstelling hier voor Fugain lag rond 1976, 1977.
49 Sealed with a kiss - Bobby Vinton (86) 4 7w
48 Une belle histoire - Michel Fugain (89) 3 8w
47 Me and mrs. Jones - Billy Paul (91) 4 7w
46 Telegram sam - T. Rex (91) 6 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/t_rex-telegram_sam_s.jpg
Telegram Sam is een volgende single van T. Rex. In totaal heeft T. Rex 4 singles in onze Top 100 van het overzicht over 1972.
Wie zich specifiek zou verdiepen in glamrock en bands/artiesten met elkaar zou vergelijken, zou toch tot de conclusie moeten komen dat er wat onderlinge verschillen zitten. 1972 is het jaar van de glamrock, maar daar werden heel wat artiesten gelijk toe gerekend. Ook bijvoorbeeld Alice Cooper en David Bowie.
Misschien dat ze een graantje meepikten, maar hun verkiezing daarvoor was te gemakkelijk. T. Rex zou ik, maar alles staat ter discussie open, laten vallen onder glamrock voor iets oudere liefhebbers.
Vreemd genoeg, kon T. Rex in Engeland wedijveren met bands als Slade en The Sweet inzake verkoopcijfers. In Nederland bleven ze ver achter bij de prestaties van deze bands.
Michel Fugain had een mooi Frans antwoord met zijn Le Big Basar. Une belle histoire, heel vaak gecoverd, heel geliefd, vaak gebruikt (nu weer een reclame spotje) en dat was met al het Engelstalige geweld een hele prestatie. Maar waarbij tegelijkertijd opgemerkt, dat het nummer weliswaar in 1972 is uitgebracht, maar helemaal geen hit werd in Nederland. De belangstelling hier voor Fugain lag rond 1976, 1977.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:15 uur
musician schreef:
T. Rex kon in Engeland ook wedijveren met (en zelfs de weg berijden voor) David Bowie.
Slade en The Sweet moesten het meer hebben van hitparadesucces inderdaad.
Mooi overzicht

0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:23 uur
45 A horse with no name - America (94) 1 7w
44 Superstition - Stevie Wonder (95) 4 7w
43 Buddy Joe - Golden Earring (95) 3 8w
42 Late again - Stealers wheel (96) 2 7w
41 A thing called love - Johnny Cash (99) 3 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/johnny_cash-a_thing_called_love_s.jpg
We komen steeds hoger in het overzicht en de eerste oud nummer 1 hit heeft zich gemeld. De eerste ook gelijk van het jaar 1972. A horse with no name stond op 1 op 1 januari 1972 en heeft daar uiteindelijk nog 2 weken op gestaan. America een opvallend geliefde band in onze lijst.
Ook weer een debuut, net als dat van Stealers Wheel.
Verder zou ook Stevie Wonder helemaal gaan doorbreken met ook geweldige muziek. Superstition is er een machtig voorbeeld van.
Beide echte jaren '70 acts. Johnny Cash was al wat langer bezig en, vreemd genoeg, bleef ook af en toe wat succesjes houden. Vreemd genoeg, omdat veel muzikanten uit de jaren '50 al in 1972 door alle nieuwe muziek een beetje waren uitgerangeerd. Zo niet Johnny Cash. Hij is één van de meest gewaardeerde artiesten aller tijden, is tot aan zijn dood (2003) actief geweest. Heeft tot aan zijn laatste producties de mooiste kritieken ontvangen.
1972 was niet het jaar van de Golden Earring, althans niet op het gebied van singles. Buddy Joe was het enige nummer dat genoteerd staat in ons overzicht en dan niet hoger dan 43.
44 Superstition - Stevie Wonder (95) 4 7w
43 Buddy Joe - Golden Earring (95) 3 8w
42 Late again - Stealers wheel (96) 2 7w
41 A thing called love - Johnny Cash (99) 3 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/johnny_cash-a_thing_called_love_s.jpg
We komen steeds hoger in het overzicht en de eerste oud nummer 1 hit heeft zich gemeld. De eerste ook gelijk van het jaar 1972. A horse with no name stond op 1 op 1 januari 1972 en heeft daar uiteindelijk nog 2 weken op gestaan. America een opvallend geliefde band in onze lijst.
Ook weer een debuut, net als dat van Stealers Wheel.
Verder zou ook Stevie Wonder helemaal gaan doorbreken met ook geweldige muziek. Superstition is er een machtig voorbeeld van.
Beide echte jaren '70 acts. Johnny Cash was al wat langer bezig en, vreemd genoeg, bleef ook af en toe wat succesjes houden. Vreemd genoeg, omdat veel muzikanten uit de jaren '50 al in 1972 door alle nieuwe muziek een beetje waren uitgerangeerd. Zo niet Johnny Cash. Hij is één van de meest gewaardeerde artiesten aller tijden, is tot aan zijn dood (2003) actief geweest. Heeft tot aan zijn laatste producties de mooiste kritieken ontvangen.
1972 was niet het jaar van de Golden Earring, althans niet op het gebied van singles. Buddy Joe was het enige nummer dat genoteerd staat in ons overzicht en dan niet hoger dan 43.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:36 uur
40 It doesn't matter - Manassas (99) 3 7w
39 You're so vain - Carly Simon (99) 2 6w
38 Break - Aphrodites child (103) 5 7w
37 Listen to the music - Doobie brothers (104) 4 7w
36 Summerbreeze - Seals and Crofts (104) 3 7w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/seals_crofts-summer_breeze_s.jpg
En we zijn in de 100 punten terecht gekomen!
We houden allemaal erg van Carly Simon, onze nummer 2 van dit ogenblik, staat dus nog steeds genoteerd. Maar zij was niet echt de koningin van de jaren '70, lang moesten we het hebben van You're so vain.
Behalve nog een hit in 1977 (een Bond theme) zou zij pas halverwege de jaren '80 weer van zich laten horen. Een paar keer.
Ik kan altijd genieten van Summer Breeze van de Isley Brothers en wist eigenlijk niet beter dan dat het ook van hun hand was, op de één of andere wijze. Controleren doe je het niet, natuurlijk. Maar onze hitlijst maakt onmiskenbaar het origineel openbaar, een geweldige single van Seals and Crofts. Hebben er helaas niet het succes mee gehad als de Isley Brothers. Maar toch een ijzingwekkende versie.
Verder natuurlijk de doorbraak van de Doobie Brothers (Listen to the music niet helemaal hun debuut, wel in de lijsten), het einde van Aphrodites Child, Demis Roussos en Vangelis gingen beiden hun eigen weg. Manassas was natuurlijk de band van Stephen Stills, ver weg van de collega's Crosby, Stills, Nash & Young. Maar zeker niet muzikaal, dit sluit er feilloos op aan. Bijna even zo fraai, zo niet beter.
39 You're so vain - Carly Simon (99) 2 6w
38 Break - Aphrodites child (103) 5 7w
37 Listen to the music - Doobie brothers (104) 4 7w
36 Summerbreeze - Seals and Crofts (104) 3 7w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/seals_crofts-summer_breeze_s.jpg
En we zijn in de 100 punten terecht gekomen!
We houden allemaal erg van Carly Simon, onze nummer 2 van dit ogenblik, staat dus nog steeds genoteerd. Maar zij was niet echt de koningin van de jaren '70, lang moesten we het hebben van You're so vain.
Behalve nog een hit in 1977 (een Bond theme) zou zij pas halverwege de jaren '80 weer van zich laten horen. Een paar keer.
Ik kan altijd genieten van Summer Breeze van de Isley Brothers en wist eigenlijk niet beter dan dat het ook van hun hand was, op de één of andere wijze. Controleren doe je het niet, natuurlijk. Maar onze hitlijst maakt onmiskenbaar het origineel openbaar, een geweldige single van Seals and Crofts. Hebben er helaas niet het succes mee gehad als de Isley Brothers. Maar toch een ijzingwekkende versie.
Verder natuurlijk de doorbraak van de Doobie Brothers (Listen to the music niet helemaal hun debuut, wel in de lijsten), het einde van Aphrodites Child, Demis Roussos en Vangelis gingen beiden hun eigen weg. Manassas was natuurlijk de band van Stephen Stills, ver weg van de collega's Crosby, Stills, Nash & Young. Maar zeker niet muzikaal, dit sluit er feilloos op aan. Bijna even zo fraai, zo niet beter.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:52 uur
35 Crazy horses - Osmonds (105) 4 9w
34 Conquistador (live) - Procol Harum (105) 3 8w
33 Hold your head up - Argent (106) 3 8w
32 The jean genie - David Bowie (106) 3 7w
31 I need you - America (109) 4 9w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/america-i_need_you_s.jpg
Al even gesproken over de voorliefde voor de band America van de meeste deelnemers. Ook I need you staat hoog in ons overzicht, de band heeft in totaal 3 singles genoteerd staan.
Wij zijn niet de serieuze pers, maar America krijgt/kreeg er later met enige regelmaat van langs. De grootste hits van de band bestempeld als één van de slechtste albums ooit.
Toch bij ons de waardering die er terecht bij past.
David Bowie (introductie niet nodig) komt nu met z'n tweede single in ons overzicht terwijl The Jean genie eigenlijk nog steeds genoteerd staat. In totaal heeft David Bowie 4 singles in het overzicht.
En waar we eerder de eerste schreden van Colin Blunstone noteerden, heeft oud Zombie collega Rod Argent in 1972 ook z'n eerste hit te pakken, met Hold your head up. Het repertoire vergeleken, gaan beiden inderdaad wel een andere kant op. Later wisten ze elkaar overigens wel weer te vinden.
Misschien ontbreekt het de laatste jaren wel eens aan echte sensatie, als er wat nieuws en spectaculairs wordt uitgebracht. Crazy Horses was natuurlijk op en top sensatie. De single, de broers, gepaard gaande met duizenden die hen volgden, op de vliegvelden en waar ze ook maar kwamen. Ja, kom nog maar eens om zoveel toewijding en gekte, als iedereen nu alles met z'n mobieltje volgt
34 Conquistador (live) - Procol Harum (105) 3 8w
33 Hold your head up - Argent (106) 3 8w
32 The jean genie - David Bowie (106) 3 7w
31 I need you - America (109) 4 9w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/america-i_need_you_s.jpg
Al even gesproken over de voorliefde voor de band America van de meeste deelnemers. Ook I need you staat hoog in ons overzicht, de band heeft in totaal 3 singles genoteerd staan.
Wij zijn niet de serieuze pers, maar America krijgt/kreeg er later met enige regelmaat van langs. De grootste hits van de band bestempeld als één van de slechtste albums ooit.
Toch bij ons de waardering die er terecht bij past.
David Bowie (introductie niet nodig) komt nu met z'n tweede single in ons overzicht terwijl The Jean genie eigenlijk nog steeds genoteerd staat. In totaal heeft David Bowie 4 singles in het overzicht.
En waar we eerder de eerste schreden van Colin Blunstone noteerden, heeft oud Zombie collega Rod Argent in 1972 ook z'n eerste hit te pakken, met Hold your head up. Het repertoire vergeleken, gaan beiden inderdaad wel een andere kant op. Later wisten ze elkaar overigens wel weer te vinden.
Misschien ontbreekt het de laatste jaren wel eens aan echte sensatie, als er wat nieuws en spectaculairs wordt uitgebracht. Crazy Horses was natuurlijk op en top sensatie. De single, de broers, gepaard gaande met duizenden die hen volgden, op de vliegvelden en waar ze ook maar kwamen. Ja, kom nog maar eens om zoveel toewijding en gekte, als iedereen nu alles met z'n mobieltje volgt

0
geplaatst: 2 januari 2017, 22:03 uur
30 Celluloid heroes - The Kinks (109) 1 6w 4*
29 Elected - Alice Cooper (111) 1 8w 1*
28 Sylvia - Focus (112) 3 8w
27 Easy livin' - Uriah Heep (114) 3 8w
26 To make my life beautiful - Alex Harvey (115) 1 9 1*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/alex_harvey_[us]-to_make_my_life_beautiful_s.jpg
De top 30 en we krijgen te maken met hits die op 1 hebben gestaan. Zoals de huidige nummer 1, Celluloid heroes van The Kinks. Zal waarschijnlijk 1973 in de eindlijst ook nog wel meemaken. Toch een mooie opleving van de band, terwijl we op hitparade gebied de eerstkomende 10 jaar niets meer van ze zouden gaan horen.
Alex Harvey bracht een prachtige popsong met To make my life Beautiful, maar heeft daar nooit meer een goed vervolg aan kunnen geven. Hij was overigens in 1972 al een "oudje" met 37. Misschien dat het daar aan lag. Hij is overigens ook al overleden in 1982. Ook dat maakt het begrijpelijk. Maar dan had er toch nog wel iets gekund in de jaren '70.
De overige nummers natuurlijk ook fenomenaal. Alice Cooper, grandioos doorgebroken in 1972, geldt ook voor Uriah Heep. Focus zat natuurlijk ook in het rijtje top bands.
29 Elected - Alice Cooper (111) 1 8w 1*
28 Sylvia - Focus (112) 3 8w
27 Easy livin' - Uriah Heep (114) 3 8w
26 To make my life beautiful - Alex Harvey (115) 1 9 1*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/alex_harvey_[us]-to_make_my_life_beautiful_s.jpg
De top 30 en we krijgen te maken met hits die op 1 hebben gestaan. Zoals de huidige nummer 1, Celluloid heroes van The Kinks. Zal waarschijnlijk 1973 in de eindlijst ook nog wel meemaken. Toch een mooie opleving van de band, terwijl we op hitparade gebied de eerstkomende 10 jaar niets meer van ze zouden gaan horen.
Alex Harvey bracht een prachtige popsong met To make my life Beautiful, maar heeft daar nooit meer een goed vervolg aan kunnen geven. Hij was overigens in 1972 al een "oudje" met 37. Misschien dat het daar aan lag. Hij is overigens ook al overleden in 1982. Ook dat maakt het begrijpelijk. Maar dan had er toch nog wel iets gekund in de jaren '70.
De overige nummers natuurlijk ook fenomenaal. Alice Cooper, grandioos doorgebroken in 1972, geldt ook voor Uriah Heep. Focus zat natuurlijk ook in het rijtje top bands.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 22:10 uur
25 Do it again - Steely Dan (116) 6 10w
24 Clair - Gilbert o'Sullivan (118) 1 7w 3*
23 Walk on the wild side - Lou Reed (118) 1 8w 1*
22 School's out - Alice Cooper (121) 1 9w 2*
21 I don't believe in miracles - Colin Blunstone (122) 1 9w 2*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/colin_blunstone-i_dont_believe_in_miracles_s.jpg
De cijfers met sterretjes geven uiteraard het aantal weken aan dat het nummer op 1 heeft gestaan.
Clair van Gilbert O' Sullivan staat er bij, hij had toch ook een fantastisch jaar. Er volgt nog een nummer in onze eindlijst. Maar zo goed als 1972 gaat hij het niet meer meemaken.
Verder weer een debuut, ditmaal dat van Steely Dan. Vooruit, ze hadden eerder wat kleine probeersels maar Do it again was natuurlijk direct het echte werk. Lou Reed staat momenteel ook nog genoteerd en zou dus eigenlijk hoger hebben kunnen eindigen. Maar helaas eindigt het jaar voor hem op 31 december.
Morgen de Top 20!
24 Clair - Gilbert o'Sullivan (118) 1 7w 3*
23 Walk on the wild side - Lou Reed (118) 1 8w 1*
22 School's out - Alice Cooper (121) 1 9w 2*
21 I don't believe in miracles - Colin Blunstone (122) 1 9w 2*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/colin_blunstone-i_dont_believe_in_miracles_s.jpg
De cijfers met sterretjes geven uiteraard het aantal weken aan dat het nummer op 1 heeft gestaan.
Clair van Gilbert O' Sullivan staat er bij, hij had toch ook een fantastisch jaar. Er volgt nog een nummer in onze eindlijst. Maar zo goed als 1972 gaat hij het niet meer meemaken.
Verder weer een debuut, ditmaal dat van Steely Dan. Vooruit, ze hadden eerder wat kleine probeersels maar Do it again was natuurlijk direct het echte werk. Lou Reed staat momenteel ook nog genoteerd en zou dus eigenlijk hoger hebben kunnen eindigen. Maar helaas eindigt het jaar voor hem op 31 december.
Morgen de Top 20!
0
geplaatst: 3 januari 2017, 18:28 uur
20 10538 Overture - Electric Light Orchestra (123) 1 8w 4*
19 Children of the revolution - T. Rex (125) 1 8w 1*
18 I saw the light - Todd Rundgren (126) 2 9w
17 Vincent - Don McLean (128) 1 8w 3*
16 One of these days - Pink Floyd (128) 2 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/pink_floyd-one_of_these_days_s.jpg
We hadden een debuut van ELO dat hoger doorstoomde dan veel andere eerste tracks van nieuwe bands en dat vraagt wel een bepaalde vorm van creativiteit en waardering. Ruwe bolster, blanke pit rock met klassieke en symfonische invloeden. En echte strijkers en cellisten.
Don McClean had het jaar van zijn leven met eerst eind '71 American Pie en nu heel erg veel succes met Vincent.
Eén van de dingen die we doen in dit topic is het blootleggen van een (groot) deel van die uitgebrachte tracks die toen geen hit werden maar nu mooi alsnog in de herkansing hun waardering krijgen. Eén van die tracks is natuurlijk het weergaloze One of the days van Pink floyd. Een echte album band, maar singles werden er toch wel degelijk uitgebracht.
In een periode dat de band zou stijgen tot onmetelijke hoogtes.
19 Children of the revolution - T. Rex (125) 1 8w 1*
18 I saw the light - Todd Rundgren (126) 2 9w
17 Vincent - Don McLean (128) 1 8w 3*
16 One of these days - Pink Floyd (128) 2 8w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/pink_floyd-one_of_these_days_s.jpg
We hadden een debuut van ELO dat hoger doorstoomde dan veel andere eerste tracks van nieuwe bands en dat vraagt wel een bepaalde vorm van creativiteit en waardering. Ruwe bolster, blanke pit rock met klassieke en symfonische invloeden. En echte strijkers en cellisten.
Don McClean had het jaar van zijn leven met eerst eind '71 American Pie en nu heel erg veel succes met Vincent.
Eén van de dingen die we doen in dit topic is het blootleggen van een (groot) deel van die uitgebrachte tracks die toen geen hit werden maar nu mooi alsnog in de herkansing hun waardering krijgen. Eén van die tracks is natuurlijk het weergaloze One of the days van Pink floyd. Een echte album band, maar singles werden er toch wel degelijk uitgebracht.
In een periode dat de band zou stijgen tot onmetelijke hoogtes.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 18:46 uur
15 The Guitar man - Bread (130) 2 9w
14 Immigration man - David Crosby & Graham Nash (132) 4 9w
13 Papa was a rolling stone - Temptations (132) 2 8w
12 All the young dudes - Mott the Hoople (137) 2 9w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/mott_the_hoople-all_the_young_dudes_s.jpg
11 Ventura highway - America (141) 1 9 2*
We komen in de categorie singles met heel veel punten. Eventueel ook zonder de eerste plek te bereiken.
America was reeds bewierrookt, maar 1972 was ook het enige jaar dat Mott the Hoople de Top 40 zou halen. Wij hebben zelf inmiddels een opvolger maar een succesvol nieuw nummer zou er in Nederland dus niet meer komen.
Glamrock ja, niet de enige band op dit moment. All the Young dudes is geschreven door David Bowie Boze tongen zouden over Mott the Hoople kunnen beweren dat zij zelf blijkbaar niet in staat waren tot hitgevoelig werk. Wat wel waar is, is dat David Bowie nog veel meer van invloed was in 1972 dan zijn eigen singles al doen vermoeden.
De Temptations hadden dit jaar de hoogstgenoteerde soul klassieker op hun naam staan, tussen alle overige rockwerk in. Of het nu gaat over de romantische aanpak van Bread of de bijtende kritiek van de hippies Crosby & Nash. Die deden het solo in 1971 goed maar besloten in 1972 voor het eerst als duo te gaan opereren. Ook een soort debuut dus. Lang volgehouden met ups en downs. In 2016 weer alleen.
Maar hun aanwezigheid is dus al vanaf de jaren '60.
14 Immigration man - David Crosby & Graham Nash (132) 4 9w
13 Papa was a rolling stone - Temptations (132) 2 8w
12 All the young dudes - Mott the Hoople (137) 2 9w
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/mott_the_hoople-all_the_young_dudes_s.jpg
11 Ventura highway - America (141) 1 9 2*
We komen in de categorie singles met heel veel punten. Eventueel ook zonder de eerste plek te bereiken.
America was reeds bewierrookt, maar 1972 was ook het enige jaar dat Mott the Hoople de Top 40 zou halen. Wij hebben zelf inmiddels een opvolger maar een succesvol nieuw nummer zou er in Nederland dus niet meer komen.
Glamrock ja, niet de enige band op dit moment. All the Young dudes is geschreven door David Bowie Boze tongen zouden over Mott the Hoople kunnen beweren dat zij zelf blijkbaar niet in staat waren tot hitgevoelig werk. Wat wel waar is, is dat David Bowie nog veel meer van invloed was in 1972 dan zijn eigen singles al doen vermoeden.
De Temptations hadden dit jaar de hoogstgenoteerde soul klassieker op hun naam staan, tussen alle overige rockwerk in. Of het nu gaat over de romantische aanpak van Bread of de bijtende kritiek van de hippies Crosby & Nash. Die deden het solo in 1971 goed maar besloten in 1972 voor het eerst als duo te gaan opereren. Ook een soort debuut dus. Lang volgehouden met ups en downs. In 2016 weer alleen.
Maar hun aanwezigheid is dus al vanaf de jaren '60.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 19:07 uur
10 Metal guru - T. Rex (149) 1 12 1*
9 Alone again - Gilbert o'Sullivan 150 1 9 1*
8 Old man - Neil Young (154) 1 9 2*
7 Child in time - Deep purple (164) 1 10 2*
6 Roundabout - Yes (169) 3 11
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/yes-roundabout_s_1.jpg
Het linkerrijtje van de eredivisie. Grote namen, grote nummers, klassiekers die dit vermoedelijk zullen blijven. Child in time. Neil Young en zijn klassieke album Harvest. Natuurlijk een laatste en hoogst genoteerd nummer van T. Rex. Een buitengewone topprestatie van Gilbert O'Sullivan.
In hun soort werd eveneens een topprestatie geleverd door Yes. Twee klassieke albums, Fragile en Close to the edge in de al even klassiek geworden samenstelling, Anderson, Wakeman, Squire, White & Howe. Ook zij zijn op het hoogtepunt van hun kunnen.
Een singles band is het helaas nooit geworden en als er al iets werd uitgebracht door zo'n beetje de uitvinders van de symfonische progrock was het mondjesmaat.
De ruzies duurden, de band kende (kent voor de fanaten) de meest uiteenlopende samenstellingen. Maar beter dan in 1972 zijn ze nooit meer geworden. Ook al werd er best nog wel eens een aardig album uitgebracht.
Wie nog een klein beetje wil proeven van die oude glorie, in juni in Tivoli een concert met Jon Anderson, Rick Wakeman en Trevor Rabin.
9 Alone again - Gilbert o'Sullivan 150 1 9 1*
8 Old man - Neil Young (154) 1 9 2*
7 Child in time - Deep purple (164) 1 10 2*
6 Roundabout - Yes (169) 3 11
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/yes-roundabout_s_1.jpg
Het linkerrijtje van de eredivisie. Grote namen, grote nummers, klassiekers die dit vermoedelijk zullen blijven. Child in time. Neil Young en zijn klassieke album Harvest. Natuurlijk een laatste en hoogst genoteerd nummer van T. Rex. Een buitengewone topprestatie van Gilbert O'Sullivan.
In hun soort werd eveneens een topprestatie geleverd door Yes. Twee klassieke albums, Fragile en Close to the edge in de al even klassiek geworden samenstelling, Anderson, Wakeman, Squire, White & Howe. Ook zij zijn op het hoogtepunt van hun kunnen.
Een singles band is het helaas nooit geworden en als er al iets werd uitgebracht door zo'n beetje de uitvinders van de symfonische progrock was het mondjesmaat.
De ruzies duurden, de band kende (kent voor de fanaten) de meest uiteenlopende samenstellingen. Maar beter dan in 1972 zijn ze nooit meer geworden. Ook al werd er best nog wel eens een aardig album uitgebracht.
Wie nog een klein beetje wil proeven van die oude glorie, in juni in Tivoli een concert met Jon Anderson, Rick Wakeman en Trevor Rabin.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 19:24 uur
5 Virginia plain - Roxy Music (169) 1 10 7*
4 Starman - David Bowie (171) 1 11 3*
3 Changes - David Bowie (178) 1 10 6*
2 Memories - Earth & Fire (180) 1 11 3*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/earth_fire-memories_s_1.jpg
Onmiskenbaar was in 1972 het beste debuut dat van Roxy Music. Album en Virginia plain zullen niet snel worden vergeten. Hier werd rockgeschiedenis geschreven. Bizarre geluidscombinaties, opzwepend en melancholiek, gedragen door de vocalen van Bryan Ferry. Was in één woord geweldig.
Slechts één man (hoewel?) zit in dezelfde hoek met dezelfde formidabele kritieken: David Bowie. In tegenstelling tot Roxy Music, keek David Bowie echter niet op een single meer of minder, dat hoorde bij het vak. En de exposure die dat allemaal had, maakte hem geliefd bij vrijwel alle muziekliefhebbers. Hier bouwde Bowie aan zijn imperium, hier verkrijgt hij voor een belangrijk deel zijn krediet.
Vreemd genoeg, haalde David Bowie niet zijn singles af van het bewierrookte album Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Alleen Starman staat daar op.
De laatste aanwezigheid in dit blokje is dat van Earth & Fire. Ik heb er al heel wat over gezegd, zijn het mijn eigen nummer 1, net als dat van Martial.
Het feit dat het nummer zo hoog staat in onze top 100, naast alles en iedereen die zo de hemel in zijn geprezen, kan maar 1 ding betekenen: eveneens een wereldband met een onuitwisbare single.
4 Starman - David Bowie (171) 1 11 3*
3 Changes - David Bowie (178) 1 10 6*
2 Memories - Earth & Fire (180) 1 11 3*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/earth_fire-memories_s_1.jpg
Onmiskenbaar was in 1972 het beste debuut dat van Roxy Music. Album en Virginia plain zullen niet snel worden vergeten. Hier werd rockgeschiedenis geschreven. Bizarre geluidscombinaties, opzwepend en melancholiek, gedragen door de vocalen van Bryan Ferry. Was in één woord geweldig.
Slechts één man (hoewel?) zit in dezelfde hoek met dezelfde formidabele kritieken: David Bowie. In tegenstelling tot Roxy Music, keek David Bowie echter niet op een single meer of minder, dat hoorde bij het vak. En de exposure die dat allemaal had, maakte hem geliefd bij vrijwel alle muziekliefhebbers. Hier bouwde Bowie aan zijn imperium, hier verkrijgt hij voor een belangrijk deel zijn krediet.
Vreemd genoeg, haalde David Bowie niet zijn singles af van het bewierrookte album Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Alleen Starman staat daar op.
De laatste aanwezigheid in dit blokje is dat van Earth & Fire. Ik heb er al heel wat over gezegd, zijn het mijn eigen nummer 1, net als dat van Martial.
Het feit dat het nummer zo hoog staat in onze top 100, naast alles en iedereen die zo de hemel in zijn geprezen, kan maar 1 ding betekenen: eveneens een wereldband met een onuitwisbare single.
2
geplaatst: 3 januari 2017, 19:35 uur
1 Heart of gold - Neil Young (188) 1 12 2*
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/neil_young-heart_of_gold_s.jpg
Slechts 1 man was in staat de Engelse hegemonie te doorbreken. En dan was het nog niet eens een Amerikaan maar een Canadees.
Op de keper beschouwd, is 1972 een geweldig jaar ook aan albums geweest. Logischerwijze zijn de singles dan natuurlijk ook goed. En Heart of gold en het album Harvest zijn geen uitzonderingen.
Young wint niet alleen van zijn (oude) maatjes Stills, Crosby & Nash maar hij wint het dus gewoon van iedereen.
Maar zie wie er allemaal in ons overzicht staan. Voor veel artiesten wordt het nooit meer wat het was. Of ze zijn geruime tijd uit beeld. Neil Young is nooit weggeweest, moge dat een schrale troost zijn.
Mannen, graag dit weekend weer gewoon de lijstjes voor 1973, trebremmit heeft de naam van het topic alvast aangepast
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/neil_young-heart_of_gold_s.jpg
Slechts 1 man was in staat de Engelse hegemonie te doorbreken. En dan was het nog niet eens een Amerikaan maar een Canadees.
Op de keper beschouwd, is 1972 een geweldig jaar ook aan albums geweest. Logischerwijze zijn de singles dan natuurlijk ook goed. En Heart of gold en het album Harvest zijn geen uitzonderingen.
Young wint niet alleen van zijn (oude) maatjes Stills, Crosby & Nash maar hij wint het dus gewoon van iedereen.
Maar zie wie er allemaal in ons overzicht staan. Voor veel artiesten wordt het nooit meer wat het was. Of ze zijn geruime tijd uit beeld. Neil Young is nooit weggeweest, moge dat een schrale troost zijn.
Mannen, graag dit weekend weer gewoon de lijstjes voor 1973, trebremmit heeft de naam van het topic alvast aangepast

0
geplaatst: 3 januari 2017, 19:56 uur
musician schreef:
Of natuurlijk gewoon naar een concert van Yes (o.a. Steve Howe, Alan White, Geoff Downes), ook in Tivoli, maar dan een maandje eerder.
Een bizarre situatie, inderdaad.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 19:57 uur
Hans, bedankt voor je uitgebreide en enthousiaste presentatie van de top 100 van 1972!
0
geplaatst: 4 januari 2017, 01:39 uur
Ja, geweldig bedankt. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met lezen.
0
Martial
geplaatst: 4 januari 2017, 17:24 uur
Ik had eerlijk gezegd geen flauwe idee wie er nu als nummer 1 uit de bus zou komen, het is dus Neil Young geworden met Heart Of Gold 

0
geplaatst: 4 januari 2017, 18:19 uur
Helaas niet meer iedere week maar wel een
Perfect 50 lijst over het prachtige popjaar 1972.
Met dank voor jullie wekelijkse inspiratie.
1 Easy Livin' - Uriah Heep
2 A Horse With No Name - America
3 Changes - David Bowie
4 All The Young Dudes - Mott The Hoople
5 Child In Time - Deep Purple
6 Heart Of Gold - Neil Young
7 Don't Want To Say Goodbye - Raspberries
8 Starman - David Bowie
9 Hi Hi Hi - Paul McCartney
10 When A Blind Man Cries - Deep Purple
11 Papa Was A Rollin' Stone - The Temptations
12 Back Stabbers - The O'Jays
13 Feel The Need In Me - Detroit Emeralds
14 Summer Breeze - Seals And Crofts
15 Ventura Highway - America
16 Free Ride - The Edgar Winter Group
17 Whiskey In The Jar - Thin Lizzy
18 John, I'm Only Dancing - David Bowie
19 Suffragette City - David Bowie
20 Relay - The Who
21 School's Out - Alice Cooper
22 Metal Guru - T. Rex
23 Silver Machine - Hawkwind
24 The Jean Genie - David Bowie
25 Take It Easy - Eagles
26 The Night - Frankie Valli & The Four Seasons
27 Elected - Alice Cooper
28 Children Of The Revolution - T. Rex
29 Roundabout - Yes
30 One Of These Days - Pink Floyd
31 Jesus Is Just Alright - Doobie Brothers
32 Saturday In The Park - Chicago
33 (If Loving You Is Wrong) I Don't Want To Be Right - Luther Ingram
34 Have You Seen Her - The Chi-Lites
35 Me And Mrs. Jones - Billy Paul
36 Zing! Went The Strings Of My Heart - The Trammps
37 Thanks For Chicago Mr. James - Scott Walker
38 Celluloid Heroes - The Kinks
39 Crazy Horses - The Osmonds
40 Memories - Earth And Fire
41 Buddy Joe - Golden Earring
42 It's Gonna Be Allright - Smyle
43 Crocodile Rock - Elton John
44 Your Mama Don't Dance - Loggins And Messina
45 You're So Vain - Carly Simon
46 Mother And Child Reunion - Paul Simon
47 Move On Up (Single Edit) - Curtis Mayfield
48 The World Is A Ghetto - War
49 Mama Weer All Crazee Now - Slade
50 Strawberry Letter 23 - Shuggie Otis
1972 was een geweldig jaar voor de (glam) rock maar zeker ook voor de soul/r&B/Funk. Ik denk niet dat er een beter jaar is geweest. Mijn 25 favorieten van dit jaar.
1 Papa Was A Rolling Stone - The Temptations
2 Back Stabbers - The O'Jays
3 Feel The Need In Me - Detroit Emeralds
4 The Night - Frankie Valli & The Four Seasons
5 (If Loving You Is Wrong) I Don't Want To Be Right - Luther Ingram
6 Have You Seen Her - The Chi-Lites
7 Zing! Went The Strings Of My Heart - The Trammps
8 Me And Mrs. Jones - Billy Paul
9 The World Is A Ghetto - War
10 Move On Up (Single Edit) - Curtis Mayfield
11 Strawberry Letter 23 - Shuggie Otis
12 Superstition - Stevie Wonder
13 Oh Girl - The Chi-Lites
14 Why Can't We Live Together - Timmy Thomas
15 If You Don't Know Me By Now - Harold Melvin & The Blue Notes
16 Could It Be I'm Falling In Love - Spinners
17 Love Train - The O'Jays
18 I'll Take You There - The Staple Singers
19 Freddie's Dead - Curtis Mayfield
20 I'm Still In Love With You - Al Green
21 Work To Do - The Isley Brothers
22 Superfly Curtis Mayfield
23 Think (About It) - Lyn Collins
24 You Make Your Own Heaven And Hell Right Here On Earth - The Undisputed Truth
25 I'll Be Around - The Spinners
De beste 20 Nederlandse producties uit 1972
1 Memories - Earth And Fire
2 Buddy Joe - Golden Earring
3 It's Gonna Be Allright - Smyle
4 Radio - Supersister
5 Summertrain - Sandy Coast
6 Swimming Into Deep Water - Don Rosenbaum
7 Don't Turn Me Loose - Greenfield & Cook
8 Together - Think Tank
9 Wait For The Sun - Bolland & Bolland
10 Inkpot - Shocking Blue
11 I'll Never Drink Again - Alexander Curly
12 So Dissatisfied Cobra
13 Jumbo - Dizzy Man's Band
14 Summer Of '71 - Bolland & Bolland
15 Did You Really Mean It - Barry Hay
16 Blue Sofa - Mayfly
17 Let's Dance - The Cats
18 Hello-A - Mouth & MacNeal
19 Clap Your Hands And Stamp Your Feet - Bonnie St. Claire & Unit Gloria
20 On The Ride (You Do It Once, You Do It Twice) - Continental Uptight Band
En vooruit de beste 5 Nederlandstalige nummers
1 Mij Oh Mij - Peter & Zijn Rockets
2 Zomerzon - De Makkers
3 1948 - Gerard Cox
4 Veronica - Cornelis Vreeswijk
5 Margrietje - Louis Neefs
Perfect 50 lijst over het prachtige popjaar 1972.
Met dank voor jullie wekelijkse inspiratie.
1 Easy Livin' - Uriah Heep
2 A Horse With No Name - America
3 Changes - David Bowie
4 All The Young Dudes - Mott The Hoople
5 Child In Time - Deep Purple
6 Heart Of Gold - Neil Young
7 Don't Want To Say Goodbye - Raspberries
8 Starman - David Bowie
9 Hi Hi Hi - Paul McCartney
10 When A Blind Man Cries - Deep Purple
11 Papa Was A Rollin' Stone - The Temptations
12 Back Stabbers - The O'Jays
13 Feel The Need In Me - Detroit Emeralds
14 Summer Breeze - Seals And Crofts
15 Ventura Highway - America
16 Free Ride - The Edgar Winter Group
17 Whiskey In The Jar - Thin Lizzy
18 John, I'm Only Dancing - David Bowie
19 Suffragette City - David Bowie
20 Relay - The Who
21 School's Out - Alice Cooper
22 Metal Guru - T. Rex
23 Silver Machine - Hawkwind
24 The Jean Genie - David Bowie
25 Take It Easy - Eagles
26 The Night - Frankie Valli & The Four Seasons
27 Elected - Alice Cooper
28 Children Of The Revolution - T. Rex
29 Roundabout - Yes
30 One Of These Days - Pink Floyd
31 Jesus Is Just Alright - Doobie Brothers
32 Saturday In The Park - Chicago
33 (If Loving You Is Wrong) I Don't Want To Be Right - Luther Ingram
34 Have You Seen Her - The Chi-Lites
35 Me And Mrs. Jones - Billy Paul
36 Zing! Went The Strings Of My Heart - The Trammps
37 Thanks For Chicago Mr. James - Scott Walker
38 Celluloid Heroes - The Kinks
39 Crazy Horses - The Osmonds
40 Memories - Earth And Fire
41 Buddy Joe - Golden Earring
42 It's Gonna Be Allright - Smyle
43 Crocodile Rock - Elton John
44 Your Mama Don't Dance - Loggins And Messina
45 You're So Vain - Carly Simon
46 Mother And Child Reunion - Paul Simon
47 Move On Up (Single Edit) - Curtis Mayfield
48 The World Is A Ghetto - War
49 Mama Weer All Crazee Now - Slade
50 Strawberry Letter 23 - Shuggie Otis
1972 was een geweldig jaar voor de (glam) rock maar zeker ook voor de soul/r&B/Funk. Ik denk niet dat er een beter jaar is geweest. Mijn 25 favorieten van dit jaar.
1 Papa Was A Rolling Stone - The Temptations
2 Back Stabbers - The O'Jays
3 Feel The Need In Me - Detroit Emeralds
4 The Night - Frankie Valli & The Four Seasons
5 (If Loving You Is Wrong) I Don't Want To Be Right - Luther Ingram
6 Have You Seen Her - The Chi-Lites
7 Zing! Went The Strings Of My Heart - The Trammps
8 Me And Mrs. Jones - Billy Paul
9 The World Is A Ghetto - War
10 Move On Up (Single Edit) - Curtis Mayfield
11 Strawberry Letter 23 - Shuggie Otis
12 Superstition - Stevie Wonder
13 Oh Girl - The Chi-Lites
14 Why Can't We Live Together - Timmy Thomas
15 If You Don't Know Me By Now - Harold Melvin & The Blue Notes
16 Could It Be I'm Falling In Love - Spinners
17 Love Train - The O'Jays
18 I'll Take You There - The Staple Singers
19 Freddie's Dead - Curtis Mayfield
20 I'm Still In Love With You - Al Green
21 Work To Do - The Isley Brothers
22 Superfly Curtis Mayfield
23 Think (About It) - Lyn Collins
24 You Make Your Own Heaven And Hell Right Here On Earth - The Undisputed Truth
25 I'll Be Around - The Spinners
De beste 20 Nederlandse producties uit 1972
1 Memories - Earth And Fire
2 Buddy Joe - Golden Earring
3 It's Gonna Be Allright - Smyle
4 Radio - Supersister
5 Summertrain - Sandy Coast
6 Swimming Into Deep Water - Don Rosenbaum
7 Don't Turn Me Loose - Greenfield & Cook
8 Together - Think Tank
9 Wait For The Sun - Bolland & Bolland
10 Inkpot - Shocking Blue
11 I'll Never Drink Again - Alexander Curly
12 So Dissatisfied Cobra
13 Jumbo - Dizzy Man's Band
14 Summer Of '71 - Bolland & Bolland
15 Did You Really Mean It - Barry Hay
16 Blue Sofa - Mayfly
17 Let's Dance - The Cats
18 Hello-A - Mouth & MacNeal
19 Clap Your Hands And Stamp Your Feet - Bonnie St. Claire & Unit Gloria
20 On The Ride (You Do It Once, You Do It Twice) - Continental Uptight Band
En vooruit de beste 5 Nederlandstalige nummers
1 Mij Oh Mij - Peter & Zijn Rockets
2 Zomerzon - De Makkers
3 1948 - Gerard Cox
4 Veronica - Cornelis Vreeswijk
5 Margrietje - Louis Neefs
1
geplaatst: 4 januari 2017, 20:25 uur

Ik heb When a blind man Cries van Deep Purple helemaal over het hoofd gezien, net als Lazy! Treurig, zou er nog prima bij gekund hebben...

0
geplaatst: 4 januari 2017, 22:20 uur
In verband met weekendje weg extra vroeg:
Ranboy Top 20 8-1-1973
w2 w1 aw titel - artiest
1 5 10 Go like Elijah - Chi Coltrane
2 4 7 Celluloid heroes - The Kinks
3 1 6 Happy Christmas (War is over) - John Lennon
4 2 10 And you and I, part 1 - Yes
5 3 8 Break - Aphrodite's Child
6 6 5 Do it again - Steely Dan
7 8 6 Hello it's me - Todd Rundgren
8 11 5 Whiskey in the jar - Thin Lizzy
9 7 8 Ben - Michael Jackson
10 12 3 Wishing well - The Free
11 19 2 Love train - The O'Jays
12 13 6 Hi hi hi - The Wings
13 9 13 Crazy horses - The Osmonds
14 10 8 You're so vain - Carly Simon
15 20 2 Relay - The Who
16 -- 1 Peaceful easy feeling - Eagles
17 14 6 Jesus is just alright - The Doobie Brothers
18 17 4 Dreams are ten a penny - Kincade
19 18 3 Dreidel - Don McLean
20 -- 1 Gypsy - Van Morrison
Ranboy Top 20 8-1-1973
w2 w1 aw titel - artiest
1 5 10 Go like Elijah - Chi Coltrane
2 4 7 Celluloid heroes - The Kinks
3 1 6 Happy Christmas (War is over) - John Lennon
4 2 10 And you and I, part 1 - Yes
5 3 8 Break - Aphrodite's Child
6 6 5 Do it again - Steely Dan
7 8 6 Hello it's me - Todd Rundgren
8 11 5 Whiskey in the jar - Thin Lizzy
9 7 8 Ben - Michael Jackson
10 12 3 Wishing well - The Free
11 19 2 Love train - The O'Jays
12 13 6 Hi hi hi - The Wings
13 9 13 Crazy horses - The Osmonds
14 10 8 You're so vain - Carly Simon
15 20 2 Relay - The Who
16 -- 1 Peaceful easy feeling - Eagles
17 14 6 Jesus is just alright - The Doobie Brothers
18 17 4 Dreams are ten a penny - Kincade
19 18 3 Dreidel - Don McLean
20 -- 1 Gypsy - Van Morrison
0
geplaatst: 6 januari 2017, 12:33 uur
Even nog iets nieuws.
Misschien zijn er nog interessante tips te halen uit de tiplijst van Noordzee. Later heette dat de Troef 20, met een playlist heeft het natuurlijk eigenlijk niet te maken.
http://home.planet.nl/~elber875/images/playlist_1973_01_14.gif
Misschien zijn er nog interessante tips te halen uit de tiplijst van Noordzee. Later heette dat de Troef 20, met een playlist heeft het natuurlijk eigenlijk niet te maken.
http://home.planet.nl/~elber875/images/playlist_1973_01_14.gif
0
geplaatst: 6 januari 2017, 16:43 uur
Week 1, 1973:
01 01 07 David Bowie - The Jean Genie #4
02 02 08 Lou Reed - Walk on the Wild Side #3
03 03 05 The Kinks - Celluloid Heroes
04 05 05 T. Rex - Solid Gold Easy Action
05 06 06 Todd Rundgren - Hello It's Me
06 08 07 Aphrodite's Child - Break
07 09 05 Wings - Hi Hi Hi
08 04 09 Joni Mitchell- You turn me on, I'm A Radio
09 11 03 Elvis Presley - Always On My Mind
10 12 04 Mott the Hoople - One of the Boys
11 17 02 Sandy Denny - Listen, Listen
12 15 04 Thin Lizzy - Whiskey in the Jar
13 16 03 Chairmen of the Board - I'm On My Way To A Better Place
14 07 10 Colin Blunstone - I Don't Believe In Miracles
15 ---- 01 Gram Parsons - She
16 ---- 01 Judee Sill - Enchanted Sky Machines
17 10 07 Carly Simon - You're So Vain
18 19 02 Free - Wishing Well
19 ---- 01 Tim Buckley - Move With Me
20 ---- 01 Cymande - The Message
Verdwenen:
Lindisfarne - Court in the Act (4 wk)
Cat Stevens - Sitting (8 wk)
Flamin' Groovies - Married woman (2 wk)
Loudon Wainwright III - Dead Skunk (9 wk)
01 01 07 David Bowie - The Jean Genie #4
02 02 08 Lou Reed - Walk on the Wild Side #3
03 03 05 The Kinks - Celluloid Heroes
04 05 05 T. Rex - Solid Gold Easy Action
05 06 06 Todd Rundgren - Hello It's Me
06 08 07 Aphrodite's Child - Break
07 09 05 Wings - Hi Hi Hi
08 04 09 Joni Mitchell- You turn me on, I'm A Radio
09 11 03 Elvis Presley - Always On My Mind
10 12 04 Mott the Hoople - One of the Boys
11 17 02 Sandy Denny - Listen, Listen
12 15 04 Thin Lizzy - Whiskey in the Jar
13 16 03 Chairmen of the Board - I'm On My Way To A Better Place
14 07 10 Colin Blunstone - I Don't Believe In Miracles
15 ---- 01 Gram Parsons - She
16 ---- 01 Judee Sill - Enchanted Sky Machines
17 10 07 Carly Simon - You're So Vain
18 19 02 Free - Wishing Well
19 ---- 01 Tim Buckley - Move With Me
20 ---- 01 Cymande - The Message
Verdwenen:
Lindisfarne - Court in the Act (4 wk)
Cat Stevens - Sitting (8 wk)
Flamin' Groovies - Married woman (2 wk)
Loudon Wainwright III - Dead Skunk (9 wk)
0
geplaatst: 6 januari 2017, 20:17 uur
Tipparade: week 1 van 1973.
4. 10 CC - Donna 1972
Grappig en retro-getint nummer, toch wel origineel, de eerste hit van 10 cc, een band die niet voor één gat te vangen blijkt.
Cijfer: 8,5
20. Herman Van Keeken - Kom Maar Dicht Bij Mij
Dit is meer oubollig en gedateerd dan retro (is nog wat anders) en ook stroperig, ik kan mij niet voorstellen dat dit nog vaak gedraaid wordt (behalve in een bejaardentehuis).
Cijfer: 2,5
26. Exuma - Brown Girl
Dit ken ik eerder in de versie van Boney M. Nietszeggend en kinderachtig nummer, van wie het ook mag zijn.
Cijfer: 4
27. Jan Boezeroen - He He Kijk Daar Eens
De carnavalsnummers - de ene stompzinniger dan de andere - moesten wij die tijd ook doorstaan. Doorspoelen en over naar het volgende nummer ...
Cijfer: 2
28. (John) Kincade - Dreams Are Ten A Penny
... dat dan een verademing is. Niet dat ik dat geweldig vind maar hier is geen sprake van meligheid, dit blijft overeind. Leuke radiohit zonder meer.
Cijfer: 7
29. Albert West. - Gonna Meet My Girl (sha la la la)
Vrij clichématige song - die tekst en lalala's alleen al - en de Engelse uitspraak is ook niet best (neigt naar Allo Allo-Engels).
Cijfer: 3,5
30. Kinks - Celluloid Heroes
Werd vreemd genoeg geen hit maar heeft toch de status van evergreen en terecht. Wat meer ingetogen dan hun andere songs (misschien is dat de reden waarom dit nummer geen hit werd) maar tekstueel een parel met sublieme arrangementen.
Cijfer: 9
4. 10 CC - Donna 1972
Grappig en retro-getint nummer, toch wel origineel, de eerste hit van 10 cc, een band die niet voor één gat te vangen blijkt.
Cijfer: 8,5
20. Herman Van Keeken - Kom Maar Dicht Bij Mij
Dit is meer oubollig en gedateerd dan retro (is nog wat anders) en ook stroperig, ik kan mij niet voorstellen dat dit nog vaak gedraaid wordt (behalve in een bejaardentehuis).
Cijfer: 2,5
26. Exuma - Brown Girl
Dit ken ik eerder in de versie van Boney M. Nietszeggend en kinderachtig nummer, van wie het ook mag zijn.
Cijfer: 4
27. Jan Boezeroen - He He Kijk Daar Eens
De carnavalsnummers - de ene stompzinniger dan de andere - moesten wij die tijd ook doorstaan. Doorspoelen en over naar het volgende nummer ...
Cijfer: 2
28. (John) Kincade - Dreams Are Ten A Penny
... dat dan een verademing is. Niet dat ik dat geweldig vind maar hier is geen sprake van meligheid, dit blijft overeind. Leuke radiohit zonder meer.
Cijfer: 7
29. Albert West. - Gonna Meet My Girl (sha la la la)
Vrij clichématige song - die tekst en lalala's alleen al - en de Engelse uitspraak is ook niet best (neigt naar Allo Allo-Engels).
Cijfer: 3,5
30. Kinks - Celluloid Heroes
Werd vreemd genoeg geen hit maar heeft toch de status van evergreen en terecht. Wat meer ingetogen dan hun andere songs (misschien is dat de reden waarom dit nummer geen hit werd) maar tekstueel een parel met sublieme arrangementen.
Cijfer: 9
0
Martial
geplaatst: 7 januari 2017, 08:16 uur
Top 30 - Week 1
01 (01) 04 New Inspiration - Bottle Of Whisky
02 (02) 07 Aphrodite's Child - Break
03 (05) 04 Thin Lizzy - Whisky In The Jar
04 (06) 06 Carly Simon - You're So Vain
05 (07) 06 The Doobie Brothers - Jesus Is Just Alright
06 (04) 10 Steely Dan - Do It Again
07 (08) 05 Wings - Hi Hi Hi
08 (14) 03 The Spinners - Could It Be I'm Falling In Love
09 (17) 02 The O'Jays - Love Train
10 (11) 05 The Kinks - Celluloid Heroes
11 (03) 05 John Lennon - Happy Xmas (War Is Over)
12 (13) 04 Lobo - Don't Expect Me to Be Your Friend
13 (15) 04 Eagles - Peaceful Easy Feeling
14 (09) 06 Slade - Gudbuy T'Jane
15 (16) 04 Chi Coltrane - Go Like Elijah
16 ( -- ) 01 The Sweet - Block Buster
17 (18) 03 Kincade - Dreams Are Ten A Penny (Jenny Jenny)
18 (10) 07 The Hollies - Magic Woman Touch
19 (22) 02 The Free - Wishing Well
20 (12) 06 David Bowie - The Jean Genie
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_sweet-block_buster_s.jpg
21 (21) 04 The Who - Relay
22 (25) 02 Family - My Friend The Sun
23 ( -- ) 01 Cymande - The Message
24 (27) 02 J. Geils Band - Hard Drivin' Man
25 (26) 03 Artie Kaplan - Harmony
26 (30) 02 Blue Ridge Rangers - Jambalaya
27 ( -- ) 01 Chairmen Of The Board - I'm On My Way To A Better Place
28 (20) 07 Lowland Trio - Mijn Naam Is Haas
29 (19) 10 The Osmonds - Crazy Horses
30 ( -- ) 01 Don Rosenbaum - Every Minute Lady
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/cymande-the_message_s.jpg
01 (01) 04 New Inspiration - Bottle Of Whisky
02 (02) 07 Aphrodite's Child - Break
03 (05) 04 Thin Lizzy - Whisky In The Jar
04 (06) 06 Carly Simon - You're So Vain
05 (07) 06 The Doobie Brothers - Jesus Is Just Alright
06 (04) 10 Steely Dan - Do It Again
07 (08) 05 Wings - Hi Hi Hi
08 (14) 03 The Spinners - Could It Be I'm Falling In Love
09 (17) 02 The O'Jays - Love Train
10 (11) 05 The Kinks - Celluloid Heroes
11 (03) 05 John Lennon - Happy Xmas (War Is Over)
12 (13) 04 Lobo - Don't Expect Me to Be Your Friend
13 (15) 04 Eagles - Peaceful Easy Feeling
14 (09) 06 Slade - Gudbuy T'Jane
15 (16) 04 Chi Coltrane - Go Like Elijah
16 ( -- ) 01 The Sweet - Block Buster
17 (18) 03 Kincade - Dreams Are Ten A Penny (Jenny Jenny)
18 (10) 07 The Hollies - Magic Woman Touch
19 (22) 02 The Free - Wishing Well
20 (12) 06 David Bowie - The Jean Genie
http://streamd.hitparade.ch/cover/200/the_sweet-block_buster_s.jpg
21 (21) 04 The Who - Relay
22 (25) 02 Family - My Friend The Sun
23 ( -- ) 01 Cymande - The Message
24 (27) 02 J. Geils Band - Hard Drivin' Man
25 (26) 03 Artie Kaplan - Harmony
26 (30) 02 Blue Ridge Rangers - Jambalaya
27 ( -- ) 01 Chairmen Of The Board - I'm On My Way To A Better Place
28 (20) 07 Lowland Trio - Mijn Naam Is Haas