MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen

zoeken in:
Tipparade-lijst van week 31, 1977 - top40.nl

1. George Baker Selection - Marja
Om eerlijk te zijn vond ik de hits van George Baker Selection destijds beter dan nu maar slecht is het niet. Neigt wel richting BZN.
Cijfer: 6

22. The Hollies - Hello To Romance
Deze band heeft ook betere tijden gekend, de meligheid begint er in te sluipen en deze ballad kan mij niet echt boeien niettegenstaande de sterke vocalen. Werd begrijpelijk geen hit en staat ook niet op mijn compilatie.
Cijfer: 5

27. The Alessi Brothers - Oh Lori
Softe jazzy popsong met best mooie vocalen maar écht boeien of ontroeren doet deze song mij ook niet.
Cijfer: 6

28. De Havenzangers - Als de klok van Arnemuiden
Van meligheid en oubolligheid gesproken ... Degenen die bv. Middle of The Road oubollig vinden moet eens naar dit hier luisteren.
Cijfer: 2,5

29. Gilla & Bobby Farrell - Gentlemen Callers Not Allowed
Een product van Frank Farian en dat hoor je eraan en net als bij Boney M doet hij de basstem. De zang en uitspraak van Gilla zijn wel minder.
Cijfer: 5,5

30. Thembi - Take Me Back To The Old Transvaal
Tot slot een melige medley van bekende oude Zuid-Afrikaanse volksnummers en wij kunnen deze mindere week afsluiten.
Cijfer: 4,5

30 29 Artiest - Titel
01 02 Donna Summer - I Feel Love #1
02 01 Jonathan Richman & The Modern Lovers - Roadrunner #3
03 03 Bob Marley & The Wailers - Exodus
04 07 The Brothers Johnson - Strawberry Letter 23
05 04 Elvis Costello - Alison #2
06 06 David Bowie - Be My Wife
07 05 Lou Reed - Rock and Roll Heart
08 10 The Vibrators - Baby Baby
09 11 The Congos - Fisherman
10 14 Jorge Ben - Xica da Silva
11 09 The Saints - This Perfect Day
12 15 Claudja Barry - Sweet Dynamite
13 16 The Stranglers - Something Better Change
14 12 Giorgio Moroder - Let The Music Play
15 08 Sex Pistols - Pretty Vacant
16 19 Dusty Springfield - Let Me Love You Once Before You Go
17 13 The Philadelphia International All Stars - Let's Clean Up The Ghetto
18 ** Al Green - Love and Happiness
19 ** The Detroit Emeralds - Feel The Need In Me
20 ** Mink DeVille - Spanish Stroll

Nu mijn lijstje voor deze week klaar is, ontdek ik dat de bovenste twee binnenkomer eigenlijk niet meer zo actueel zijn. Beide nummers worden uitgebracht in 1977 en halen de hitparade, maar zijn in eerste instantie al jaren eerder uitgebracht (respectievelijk in 1972 en 1971). Al Green (ook uitgekomen in juli 1977) stond nog maar net in mijn tiplijst, maar The Detroit Emeralds (ook uitgekomen in mei 1977) al 2 maanden.

Blijft toch lastig deze periode, met zoveel rereleases die dan ook nog de hitlijsten halen. Of oude nummers die na jaren alsnog als single worden uitgebracht. Of nummers die al 1, 2 of zelfs 3 jaar oud zijn en dan pas de Nederlandse hitparade halen. Als je toen niet bewust hebt meegemaakt, heb je eigenlijk geen flauw idee tot je een release dubbelcheckt.

Volgende week zijn ze weer vertrokken, maar ik geniet nog een week van de mooie soul van beide.

Spanish Stroll staat ook al vanaf 12 juni in mijn tiplijst zie ik. Iemand op RYM schrijft "Lou Reed goes latin" en dat dekt wel aardig de lading. Fijne klassieker.

50Tracks Top 40 1977 Week 31

01 - 01 - 05 - The Congos - Fisherman
02 - 03 - 07 - David Bowie - Be My Wife
03 - 05 - 04 - Foreigner - Cold As Ice
04 - 04 - 06 - Ted Nugent - Cat Scratch Fever
05 - 02 - 08 - Outlaws - Hurry Sundown
06 - 10 - 04 - Yes - Going For The One
07 - 09 - 06 - Peter Gabriel - Modern Love
08 - 07 - 07 - Kiss - Christine Sixteen
09 - 08 - 08 - UFO - Alone Again Or
10 - 12 - 04 - The Alan Parsons Project - I Wouldn't Want To Be Like You

11 - 11 - 06 - Mink Deville - Spanish Stroll
12 - 13 - 05 - The Rubinoos - Nothing A Little Love Won't Cure
13 - 16 - 03 - The Steve Miller Band - Jungle Love
14 - 06 - 08 - Brothers Johnson - Strawberry Letter #23
15 - 15 - 06 - The Philadelphia International All-Stars - Let's Clean Up The Ghetto
16 - ---- - 01 - Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight (It's Caught Me In It's Spotlight)
17 - 14 - 05 - The Saints - This Perfect Day
18 - ---- - 01 - The Stranglers - Something Better Change
19 - 19 - 03 - C J & Co - Devil's Gun
20 - 20 - 03 - Frankie Miller - Love Letters

21 - 21 - 03 - Doobie Brothers - Little Darling (I Need You)
22 - 22 - 03 - Daryl Hall & John Oates - It's Uncanny
23 - ---- - 01 - The Rods - Do Anything You Wanna Do
24 - 24 - 04 - The J. Geils Band - You're The Only One
25 - 29 - 02 - UFO - Too Hot To Handle
26 - 28 - 04 - America - Don't Cry Baby
27 - 30 - 02 - Uriah Heep - Wise Man
28 - 32 - 02 - The Boys - First Time
29 - 17 - 12 - Crosby, Stills & Nash - Just A Song Before I Go
30 - 33 - 02 - Al Stewart - Sand in your shoes

31 - 23 - 13 - Heart - Barracuda
32 - 31 - 06 - Bob Seger & The Silver Bullet Band - Rock And Roll Never Forgets
33 - 25 - 11 - Ram Jam - Black Betty
34 - 26 - 14 - Boston - Peace Of Mind
35 - 35 - 04 - Carole Bayer Sager - You're Moving Out Today
36 - 27 - 07 - Motörhead - Motörhead
37 - 37 - 04 - The Jam - All Around The World
38 - 39 - 02 - Firefall - Just Remember I Love You
39 - ---- - 01 - The Clash - What's My Name
40 - ---- - 01 - Jigsaw - If I Have To Go Away

Martial heeft een weekje vrij.
luigifort, johan de witt en Poeha hebben nog drie kwartier, gaat het nog lukken mannen?

De Music Meter Top 20 van 30-07-1977, week 31!
https://images.45cat.com/brothers-johnson-strawberry-letter-23-am-3-s.jpg

01 (01) 07 Strawberry letter 23 - Brothers Johnson (88) -5
02 (02) 05 I feel love - Donna Summer (81) 0
03 (03) 06 Be my wife - David Bowie (64) -2
04 (07) 03 Cold as ice - Foreigner (60) +8
05 (04) 07 Het werd zomer - Rob de Nijs (58) 0
06 (05) 04 Spanish stroll - Mink Deville (52) -6
07 (09) 03 Going for the one - Yes (51) +6
08 (11) 02 Something better change - Stranglers (50) +7
09 (08) 09 Rock and roll heart - Lou Reed (47) -2
10 (06) 03 Let's clean up the ghetto - Philadelphia International All Stars (44) -8
11 (10) 04 Float on - Floaters (41) -3
12 (12) 08 Alison - Elvis Costello (41) 0
13 (14) 06 Soy un truhan, Soy un senor - Julio Iglesias (39) 0
14 (13) 05 Roadrunner - Jonathan Richman (39) -1
15 (15) 06 Exodus - Bob Marley & The Wailers (35) -2
16 (19) 02 Modern love - Peter Gabriel (35) +1
https://images.45cat.com/the-alan-parsons-project-i-wouldnt-want-to-be-like-you-arista-2-s.jpg

17 (----) 01 I wouldn't want to be like you - Alan Parsons Project (33)
18 (----) 01 Fischerman - The Congos (32)
19 (----) 01 Nobody does it better - Carly Simon (32)
20 (16) 09 Black Betty - Ram Jam (37) -6

Verdwenen:

Pretty vacant - Sex Pistols
Hurry sundown - Outlaws
The Chain - Fleetwood Mac

Dank voor wederom het aanleveren van de weeklijsten door 50tracks, ranboy en herman. Deze week was er vakantie voor Martial, luigifort, johan de witt en Poeha. En dus hun overzicht van vorige week nogmaals geteld.
Ik zou de komende week de verloren lijst even inhalen, voor de eigen administratie!

LucM dank voor alles wat er nieuw is verschenen in de Tipparade! (het viel deze week niet mee!)
Onweerwolf voor het plaatsen van de uitzending van de Top 40 van deze week. Met live (nou ja!) Bobby en Gilla vanaf een camping in Nederland!

Bobby doet net of hij de Nederlandse taal nauwelijks machtig is, de live show promotie van de nieuwe single is playback, de stem van Bobby is eigenlijk die van Frank Farian. Weten we nu, toen waren het grote sterren.

Hoe dan ook vier vakantiegangers betekent tegelijkertijd geen schokkende verschuivingen in de lijst, dat kan ook niet. Wel sluipt Foreigner steeds sneller dichterbij en weten we toch nog drie nieuwe binnenkomers te plaatsen, met het Alan Parsons Project, The Congos en Carly Simon.

Volgende week zal iedereen weer ongetwijfeld weer terug zijn met z'n nieuwe lijst. Ik heb in ieder geval een machtige nieuwe single op het programma staan...

Wij kregen op onze eerste vakantiedag onverwachts visite en die is nu letterlijk net weg.
En dan is het daarna natuurlijk eerst MuMe checken , om zo meteen alles op te ruimen. Dus helaas niet toegekomen aan de weeklijst.

Musician's Top 40 van zaterdag 06-08-1977:

01 (01) 04 Something better change - Stranglers
02 (03) 05 All around the world - Jam
03 (04) 04 Going for the one - Yes
https://images.45cat.com/neil-young-like-a-hurricane-reprise-2-s.jpg

04 (----) 01 Like a hurricane - Neil Young
05 (02) 07 I feel love - Donna Summer
06 (07) 05 Cold as ice - Foreigner
07 (09) 05 I wouldn't want to be like you - Alan Parsons Project
08 (15) 03 Star wars title theme - Meco
09 (08) 06 Hey Babe - Neil Young
10 (14) 04 Jungle love - Steve Miller Band
11 (05) 09 Exodus - Bob Marley & The Wailers
12 (17) 04 Mandolin wind - Rod Stewart
13 (16) 06 Prove it - Television
14 (06) 09 Hurry sundown - Outlaws
15 (22) 04 Love letters - Frankie Miller
16 (21) 04 Red shoes - Elvis Costello & The Attractions
17 (30) 02 Do anything you wanna do - Rods
18 (18) 06 Nobody does it better - Carly Simon
19 (26) 03 Swallow my pride - Ramones
20 (19) 04 Sand in your shoes - Al Stewart
21 (20) 06 Pretty vacant - Sex Pistols
22 (36) 02 Harborlight - Windjammer
23 (24) 03 Hello to romance - Hollies
24 (25) 05 Dancin' easy - Danny Williams
25 (34) 02 Dancing in the moonlight - Thin Lizzy
26 (27) 04 Little darling - Doobie brothers
27 (29) 03 If I have to go away - Jigsaw
28 (10) 08 Long away - Queen
29 (11) 08 Be my wife - David Bowie
30 (----) 01 Don't let me be misunderstood - Santa Esmeralda
31 (32) 03 Living in the world today - Chris Rainbow
32 (----) 01 Deep down inside - Donna Summer
33 (38) 02 We're all alone - Walker brothers
34 (----) 01 Meisjes - Raymond van het Groenewoud
35 (31) 03 I've found love - Love & Kisses
36 (----) 01 Hello Josephine - Scorpions
37 (12) 07 Modern love - Peter Gabriel
38 (----) 01 Cuentame - Manhattan Transfer
39 (40) 02 Funk it up - The Sweet
40 (----) 01 Way down - Elvis Presley

Verdwenen:

The Chain - Fleetwood Mac
Let's clean up the ghetto - Philadelphia International All Stars
Time is running out - Steve Winwood
Spanish stroll - Mink Deville
Stretcher case baby - Damned
Cokane in my brain - Dillinger
Float on - Floaters

Ik denk dat ik vanavond moet onthullen, dat we aan zijn gelopen tegen mijn nummer 1 aller tijden en onbetwist het beste nummer dat ooit is uitgebracht: Like a hurricane van Neil Young. Geen twijfel hier. Geen op en neer gaande eigen populariteitspoll. Beter dan Like a hurricane is er nooit meer verschenen. Hier kun je mij voor wakker maken, ik draai de 8 minuten van het nummer rustig vijf keer achter elkaar zonder dat het een moment verveelt.

En dat al heel lang, ik kreeg ooit het Decade album, een verzamelalbum van Young en daar stond Like a Hurricane op. Jarenlang één gestaan in de Amerikaanse versie van de Top 100 aller Tijden.
Ondanks een smetteloze muzikale reputatie van Young tot dan toe, moet hij zelf zijn geschrokken van wat hij hier aan het papier had toevertrouwd; over de uitvoering met Crazy Horse nog maar gezwegen.

De dienst bij mijn overlijden hoeft voor de nabestaanden slechts uit 8 minuten te bestaan, één nummer is voldoende. Daarna kist dicht en hapjes en drankjes.

Voor het overige een bizar zestal aan overige nieuwe binnenkomers. Een grote hit bij mij in 1977 werd Santa Esmaralda met Don't let me be misunderstood. Natuurlijk een cover van de Animals. Maar er werd een Spaans achtig sausje over gedaan met gitaren, het werd opeens een ander nummer en Santa Esmeralda kreeg er een groot succes mee.

Hello Josephine van de Scorpions uit 1965 werd opnieuw uitgebracht in het kader van 12,5 jaar Top 40. Je kunt gelijk horen dat er toch een behoorlijke evolutie is geweest in die vrij korte periode in de muziek. Of in de Top 40, dat kan natuurlijk ook.

Dan heb ik lange tijd gedacht dat Way down van Elvis Presley is uitgebracht ná zijn dood, net als vele andere singles. Ten behoeve van de nabestaanden omdat hun pijp moest blijven roken. Maar Way down is van een nieuw album van Elvis, uitgebracht nog voor zijn dood en daarom dus ook in de lijst voordat Elvis kwam te overlijden. Dat laatste was overigens op 16 augustus 1977 dus vanaf hier heeft Elvis nog 10 dagen te gaan.

Donna Summer was "hot", kwam met het ene en het andere nummer de Top 40 binnen stormen. Ze zong het thema-song van een film die ik nog nooit heb gezien, The Deep. Het zal ongetwijfeld spannend wezen maar het nummer van Donna Summer zal langer beklijven.

Dan één van de allereerste singles van Raymond van 't Groenewoud. LucM zal het nummer niet tegenkomen in de Tipparade maar Raymond probeert punk, is alleraardigst maar kan beter vooral zichzelf zijn.

Ranboy Top 20 8-8-1977

w32 w31 aw Titel - Artiest
1 2 5 Going for the one - Yes
2 1 7 I feel love - Donna Summer
3 3 9 Strawberry letter 23 - Brothers Johnson
4 4 7 Let's clean up the ghetto - Philadelphia International All Stars
5 7 4 Something better change - The Stranglers
6 5 5 Cold as ice - Foreigner
7 -- 1 Like a hurricane - Neil Young
8 -- 1 Down deep inside - Donna Summer
9 14 2 Harborlight - Windjammer
10 -- 1 Don't let me be misunderstood - Santa Esmeralda & Leroy Gomez
11 11 3 Star wars title theme - Meco
12 13 3 The devil's gun - CJ & Company
13 15 2 When it comes to love - Mark & Clark Band
14 10 4 If I have to go away - Jigsaw
15 6 9 Black Betty - Ram Jam
16 18 2 Dancing in the moonlight - Thin Lizzy
17 8 7 Float on - The Floaters
18 9 6 Nobody does it better - Carly Simon
19 12 14 Worn down piano - Mark & Clark Band
20 -- 1 Cuentame - The Manhattan Transfer

Ineens maakt 1977 zijn reputatie als beste muziekjaar ooit weer waar: Yes stijgt naar 1 en maar liefst drie binnenkomers zijn potentiële nummers 1 (twee daarvan waren het ook echt in 1977, de derde kende ik toen nog niet).
Like a hurricane heb ik destijds niet gehoord als single, en daarom twijfelde ik nog even of ik hem zou noteren. Maar er is zelfs een single-edit van gemaakt, dus ik kan er niet omheen. Staat ook in mijn top 50 aller tijden, dus dan weet je het wel.
Donna Summer was toen op haar toppunt van roem en succes. De titelsong van The deep (muziek van John Barry, lyrics van Donna zelf!) kwam destijds in mijn top 20 onder de titel Deep down inside, en ik heb ook altijd gedacht dat de titel dus net niet is wat ze zong (Down deep inside), maar ik volg nu toch maar Wiki, ik weet niet hoe het misverstand in de wereld kwam (maar ik ben de enige niet, zie hierboven). Er is overigens ook een slow version van deze song die eigenlijk nog iets fijner is.
Santa Esmeralda had in de NL top 40 en bij mij een grote hit. Dat dit een cover was, zal ik toen niet geweten hebben; in ieder geval woog het niet mee in de beoordeling. En zoals musician zegt, het is een heel andere song geworden.

musician schreef:
Donna Summer was "hot", kwam met het ene en het andere nummer de Top 40 binnen stormen. Ze zong het thema-song van een film die ik nog nooit heb gezien, The Deep.
The Deep, de film die in onze familie bekend staat als de film na Jaws (1975) met dezelfde (een van de) hoofdrolspeler(s), Robert Shaw, maar vooral door de scène van Louis Gossett Jr. (bekende donkere acteur vooral in de 80's) en de aanval door een enorme murene.
Het nummer van Donna Summer zegt me zo even niets, maar mogelijk na beluisteren wel wat.

Tipparade-lijst van week 32, 1977 - top40.nl

1. Love and Kisses - I've Found Love (Now That I've Found You)
Een disconiemendalletje met het steeds herhalen van de titel dat nu terecht in de vergetelheid geraakt. En dan duurt het nog 10 minuten lang.
Cijfer: 3,5

23. The Walker Brothers - We're All Alone
De versie van Rita Coolidge vind ik - eerlijk gezegd - iets beter maar The Walker Brothers krijgen ook een voldoende al is deze ballad wat standaard.
Cijfer: 6,5

24. Jen Rog - Sandy
Kende ik niet, lijkt een kruising van George Baker Selection en the Cats maar nog wat meliger met name de tekst.

25. Frankie Miller - Love Letters
Ken ik vooral van Elvis Presley maar Frankie Miller geeft met zijn raspige stem daar een eigen draai aan. Of hoe goed soms een cover kan zijn.
Cijfer: 8,5

26. De twee Pinten - Later Dan Zul Je Aan Me Denken
Ik zou daar liever niet aan denken laat staan luisteren. Snel over naar het volgende nummer ...
Cijfer: 2

27. Carole King - Hard Rock Cafe (from Welcome To My Living Room)
Zij schreef begin jaren '60 veel hits voor anderen maar zelf brengt ze solo ook meer dan aardige songs waaronder deze.
Cijfer: 7,5

28. The Walkers - Ramona Te Quiero
Dit is dan weer nietszeggende vrolijkheid met alle bijhorende clichés. Wederom snel te vergeten.
Cijfer: 4

29. Vader Abraham - Oh Mario
Deze baardmans moet er blijkbaar nog een schepje bij doen. Wederom om één heer te beluisteren en nadien te vergeten.

30. Graham Bonnet - It's all over now Baby Blue
Het kan niet op, nu een overbodige cover van Bob Dylan met onaangenaam geforceerde stem.

musician schreef:
Voor het overige een bizar zestal aan overige nieuwe binnenkomers. Een grote hit bij mij in 1977 werd Santa Esmaralda met Don't let me be misunderstood. Natuurlijk een cover van de Animals. Maar er werd een Spaans achtig sausje over gedaan met gitaren, het werd opeens een ander nummer en Santa Esmeralda kreeg er een groot succes mee.

Het origineel is niet van de Animals, maar van Nina Simone.

Nina Simone - Don't Let Me Be Misunderstood - YouTube

31 30 Artiest - Titel
01 01 Donna Summer - I Feel Love #2
02 03 Bob Marley & The Wailers - Exodus
03 02 Jonathan Richman & The Modern Lovers - Roadrunner #3
04 04 The Brothers Johnson - Strawberry Letter 23
05 06 David Bowie - Be My Wife
06 09 The Congos - Fisherman
07 05 Elvis Costello - Alison #2
08 10 Jorge Ben - Xica da Silva
09 08 The Vibrators - Baby Baby
10 ** Stevie Wonder - Another Star
11 13 The Stranglers - Something Better Change
12 07 Lou Reed - Rock and Roll Heart
13 12 Claudja Barry - Sweet Dynamite
14 ** George Benson - The Greatest Love Of All
15 16 Dusty Springfield - Let Me Love You Once Before You Go
16 11 The Saints - This Perfect Day
17 20 Mink DeVille - Spanish Stroll
18 ** Television - Prove It
19 ** The Adverts - Gary Gilmore's Eyes
20 14 Giorgio Moroder - Let The Music Play

Heerlijke week weer, met een fantastische nieuwe single van Stevie Wonder. Ruim 8 minuten genieten, met een bloedmooie melodie in het refrein en natuurlijk die heerlijke latin-percussie.

The Greatest Love of All is natuurlijk vooral bekend van Whitney Houston, die er een megahit mee scoorde. Eerlijk gezegd wist ik ook niet dat het een cover was. In tegenstelling tot de bekende versie waarin alle registers worden opengetrokken, blijft het origineel ingetogen waardoor het nummer mij veel meer doet.

Television met de opvolger van Marquee Moon. Een wat compactere compositie, maar verder is het dezelfde prettige sound.

Deze week kwam ik ineens 2 nummers tegen over ene Gary Gilmore, namelijk het liedje dat hier binnenkomt, maar ook een wat experimenteler nummer van Chain Gang (Gary Gilmore and the Island of Dr. Moreau). Toch maar eens opgezocht wie de beste man nu eigenlijk is/was. Door de titel Gary Gilmore Eyes dacht ik eigenlijk aan een Engelse mannelijke tegenhanger van Bette Davis, maar het blijkt een zware crimineel die in 1977 om de doodstraf vroeg voor de 2 moorden die hij gepleegd had. En zo geschiedde. Het liedje van The Adverts is een waardig opvolger van One-Chord Wonders: lekker aanstekelijke punk.

50Tracks Top 40 1977 Week 32

01 - 03 - 05 - Foreigner - Cold As Ice
02 - 02 - 08 - David Bowie - Be My Wife
03 - 01 - 06 - The Congos - Fisherman
04 - 04 - 07 - Ted Nugent - Cat Scratch Fever
05 - 06 - 05 - Yes - Going For The One
06 - 07 - 07 - Peter Gabriel - Modern Love
07 - 05 - 09 - Outlaws - Hurry Sundown
08 - 10 - 05 - The Alan Parsons Project - I Wouldn't Want To Be Like You
09 - 08 - 08 - Kiss - Christine Sixteen
10 - ---- - 01 - Neil Young - Like A Hurricane

11 - 13 - 04 - The Steve Miller Band - Jungle Love
12 - 09 - 09 - UFO - Alone Again Or
13 - 16 - 02 - Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight (It's Caught Me In It's Spotlight)
14 - 11 - 07 - Mink Deville - Spanish Stroll
15 - 15 - 07 - The Philadelphia International All-Stars - Let's Clean Up The Ghetto
16 - 18 - 04 - The Stranglers - Something Better Change
17 - 20 - 04 - Frankie Miller - Love Letters
18 - 23 - 02 - The Rods - Do Anything You Wanna Do
19 - 19 - 04 - C J & Co - Devil's Gun
20 - 17 - 06 - The Saints - This Perfect Day

21 - 21 - 04 - Doobie Brothers - Little Darling (I Need You)
22 - 25 - 03 - UFO - Too Hot To Handle
23 - 22 - 04 - Daryl Hall & John Oates - It's Uncanny
24 - 27 - 03 - Uriah Heep - Wise Man
25 - 14 - 09 - Brothers Johnson - Strawberry Letter #23
26 - 12 - 06 - The Rubinoos - Nothing A Little Love Won't Cure
27 - 28 - 03 - The Boys - First Time
28 - 26 - 05 - America - Don't Cry Baby
29 - 24 - 05 - The J. Geils Band - You're The Only One
30 - 30 - 03 - Al Stewart - Sand in your shoes

31 - ---- - 01 - Santa Esmaralda - Don't Let Me Be Misunderstood
32 - ---- - 01 - The Adverts Gary Gilmore's Eyes
33 - ---- - 01 - T. Rex - Celebrate Summer
34 - ---- - 01 - Windjammer - Harborlight
35 - 35 - 05 - Carole Bayer Sager - You're Moving Out Today
36 - 37 - 05 - The Jam - All Around The World
37 - 39 - 03 - Firefall - Just Remember I Love You
38 - ---- - 01 - Jeff Lynne - Doin' That Crazy Thing
39 - 39 - 02 - The Clash - What's My Name
40 - ---- - 01 - Carole King - Hard Rock Cafe

Week 31

1. Lou Reed - Rock and Roll Heart
2. David Bowie - Be My Wife
3. Rob de Nijs - Het werd zomer
4. Julio Iglesias - Soy Un Truhán, Soy Un Señor
5. Johnny Thunders & The Heartbreakers - Chinese Rocks
6. Sex Pistols - Pretty Vacant
7. Jonathan Richman & The Modern Lovers - Roadrunner
8. Television - Prove It
9. Mink Deville - Spanish Stroll
10. The Vibrators - Baby Baby

11. The Jam - All Around The World
12. The Saints - This Perfect Day
13. The Brothers Johnson - Strawberry Letter 23
14. The Stranglers - Something Better Change
15. Elvis Costello - (The Angels Wanna Wear My) Red Shoes
16. The Boys - First Time
17. Neil Young - Like a Hurricane
18. The Walker Brothers - We're All Alone
19. The Adverts - Gary Gilmore's Eyes
20. T. Rex - Celebrate Summer

Zit met een hevige slijmbeursontsteking (tijdens m'n vakantie ).
Dus kan niet beloven of ik nog een weeklijst kan produceren. Anders volgende week weer.

Martial
https://online-red.com/images/radio-logo/europa-plus-top-40.png

WEEK 32

01 | ** | 01 | Greg Lake | C'est La Vie
https://media.hitparade.ch/cover/200/greg_lake-cest_la_vie_s.jpg
02 | 01 | 08 | Julio Iglesias | Soy Un Truhán, Soy Un Señor
03 | 03 | 06 | BZN | Sevilla
04 | 10 | 04 | America | Don't Cry Baby
05 | 02 | 08 | The Brothers Johnson | Strawberry Letter #23
06 | 14 | 03 | Foreigner | Cold As Ice
07 | 12 | 04 | Danny Williams | Dancin' Easy
08 | 08 | 05 | Donna Summer | I Feel Love
09 | 09 | 05 | Peter Gabriel | Modern Love
10 | 11 | 04 | The Alan Parsons Project | I Wouldn't Want To Be Like You
11 | 04 | 07 | Bay City Rollers | You Made Me Believe In Magic
12 | 22 | 02 | Gilla & Bobby | Gentlemen Callers Not Allowed
13 | 05 | 10 | Crosby, Stills & Nash | Just A Song Before I Go
14 | 07 | 05 | Lake | Jesus Came Down
15 | 20 | 03 | Steve Miller Band | Jungle Love
16 | 06 | 05 | Mink Deville | Spanish Stroll
17 | 26 | 02 | Thin Lizzy | Dancing In The Moonlight
18 | 18 | 04 | Jean-Claude Oki | Soleil
19 | 23 | 03 | Crystal Gayle | Don't It Make My Brown Eyes Blue
20 | ** | 01 | The Manhattan Transfer | Cuentame (Speak Up Mambo)
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_manhattan_transfer-cuentame_(speak_up_mambo)_s.jpg
21 | 30 | 02 | The Stranglers | Something Better Change
22 | 13 | 06 | The Floaters | Float On
23 | 17 | 04 | Brotherhood Of Man | Angelo
24 | ** | 01 | Windjammer | Harborlight
25 | 16 | 07 | Rita Coolidge | We're All Alone
26 | 32 | 02 | Meco | Star Wars Title Theme
27 | 29 | 03 | Jigsaw | If I Have To Go Away
28 | 15 | 09 | Fleetwood Mac | The Chain
29 | ** | 01 | Patsy Gallant | From New York To L.A.
30 | 36 | 02 | Sheila B. Devotion | Love Me Baby
31 | 39 | 02 | Silvio | Poetry In Motion
32 | 19 | 05 | Carly Simon | Nobody Does It Better
33 | ** | 01 | Neil Young | Like A Hurricane
34 | 38 | 02 | Yvonne Elliman | I Can't Get You Outta My Mind
35 | 37 | 02 | Sam Neely | Sail Away
36 | 21 | 07 | Smokie | It's Your Life
37 | ** | 01 | Belle Epoque | Black Is Black
https://media.hitparade.ch/cover/200/belle_epoque-black_is_black_s.jpg
38 | 24 | 06 | Poco | Indian Summer
39 | ** | 01 | The Walkers | Ramona Te Quiero
40 | ** | 01 | Paul Davis | I Go Crazy

Dank alvast, we wachten nog even op de lijsten van Poeha en luigifort, gelukkig hebben ze nog tot 20.00

01 01 06 Rob de Nijs - Het Werd Zomer #2
02 03 06 Elvis Costello - Alison
03 05 06 T.Rex - Dandy in the Underworld
04 02 06 Television - Marquee Moon
05 04 06 Heart - Barracuda
06 08 06 Tommy Hoehn - Blow Yourself Up
07 06 06 Lou Reed - Rock and Roll Heart
08 09 05 France Gall - Musique
09 07 06 Iggy Pop - China Girl
10 13 04 Sex Pistols - Pretty Vacant

11 14 04 Jonathan Richman & the Modern Lovers - Roadrunner
12 10 06 Roy Harper - One Of Those Days In England
13 11 06 Baccara - Yes Sir, I Can Boogie
14 17 06 The Scruffs - Break the Ice
15 18 03 David Bowie - Be My Wife
16 19 03 Television - Prove It
17 20 02 The Jam - All Around the World
18 ** 01 T. Rex - Celebrate Summer
19 ** 01 The Walker Brothers - We're All Alone
20 ** 01 Alex Chilton - Singer Not the Song

Verdwenen
Johnny Thunders & The Heartbreakers - Chinese Rocks
The Jam - In the City
Bryan Ferry - Tokyo Joe

De Music Meter Top 20 van 06-08-1977, week 32!
https://images.45cat.com/donna-summer-i-feel-love-groovy-s.jpg

01 (02) 06 I feel love - Donna Summer (68) -13
02 (04) 04 Cold as ice - Foreigner (65) +5
03 (03) 07 Be my wife - David Bowie (60) -4
04 (01) 08 Strawberry letter 23 - Brothers Johnson (59) -29
05 (08) 03 Something better change - Stranglers (58) +8
06 (07) 04 Going for the one - Yes (54) +3
https://images.45cat.com/neil-young-like-a-hurricane-reprise-2-s.jpg

07 (----) 01 Like a hurricane - Neil Young (46)
08 (09) 10 Rock and roll heart - Lou Reed (43) -4
10 (14) 06 Roadrunner - Jonathan Richman (42) +3
10 (05) 08 Het werd zomer - Rob de Nijs (38) -20
11 (17) 02 I wouldn't want to be like you - Alan Parsons Project (38) +5
12 (13) 07 Soy un truhan, Soy un senor - Julio Iglesias (36) -3
13 (12) 09 Alison - Elvis Costello (33) -8
14 (----) 01 All around the world - Jam (33)
15 (18) 02 Fischerman - The Congos (33) +1
16 (15) 07 Exodus - Bob Marley & The Wailers (29) -6
17 (----) 01 Prove it - Television (29)
18 (06) 05 Spanish stroll - Mink Deville (28) -24
19 (16) 02 Modern love - Peter Gabriel (27) -8
20 (----) 01 Jungle love - Steve Miller Band (27)

Verdwenen:

Let's clean up the ghetto - Philadelphia International All Stars
Float on - Floaters
Nobody does it better - Carly Simon
Black Betty - Ram Jam

En iedereen weer dank voor wederom het aanleveren van de weeklijsten, 50tracks, ranboy, herman, Martial,luigifort en johan de witt. Poeha is vermoedelijk nog ver weg. En dus is zijn oude lijst nu komen te vervallen. Ongetwijfeld volgt nog een inhaalrace.

LucM dank voor alles wat er nieuw is verschenen in de Tipparade! Ik was het weer voor een groot deel eens.
Onweerwolf voor het plaatsen van de uitzending van de Top 40, het blijft mooi te luisteren naar 44 jaar geleden!

Donna Summer leidt een zwaar verlies maar mag toch doorstijgen naar de 1e plek. En dat betekent voor het eerst sinds geruime tijd een nieuwe nummer 1.

Een paar opmerkelijke verliezers: de Brothers Johnson verloren 29 punten, Mink Deville 24. Rob de Nijs verliest er 20. Daar word je dan natuurlijk niet vrolijk van. Neil Young won er 46 en schiet gelijk door naar plek 7.

Musician's Top 40 van zaterdag 13-08-1977:

01 (04) 02 Like a hurricane - Neil Young
02 (01) 05 Something better change - Stranglers
03 (03) 05 Going for the one - Yes
04 (02) 06 All around the world - Jam
05 (08) 04 Star wars title theme - Meco
06 (06) 06 Cold as ice - Foreigner
07 (07) 06 I wouldn't want to be like you - Alan Parsons Project
08 (10) 05 Jungle love - Steve Miller Band
09 (05) 08 I feel love - Donna Summer
10 (17) 03 Do anything you wanna do - Rods
11 (12) 05 Mandolin wind - Rod Stewart
12 (22) 03 Harborlight - Windjammer
13 (16) 05 Red shoes - Elvis Costello & The Attractions
14 (15) 05 Love letters - Frankie Miller
15 (09) 07 Hey Babe - Neil Young
16 (13) 07 Prove it - Television
17 (30) 02 Don't let me be misunderstood - Santa Esmeralda
https://images.45cat.com/stevie-wonder-another-star-motown-4-s.jpg

18 (----) 01 Another star - Stevie Wonder
19 (23) 04 Hello to romance - Hollies
20 (25) 03 Dancing in the moonlight - Thin Lizzy
21 (32) 02 Deep down inside - Donna Summer
22 (20) 05 Sand in your shoes - Al Stewart
23 (36) 02 Hello Josephine - Scorpions
24 (34) 02 Meisjes - Raymond van het Groenewoud
25 (33) 03 We're all alone - Walker brothers
26 (----) 01 The singer not the song - Alex Chilton
27 (24) 06 Dancin' easy - Danny Williams
28 (----) 01 Your generation - Generation X
29 (38) 02 Cuentame - Manhattan Transfer
30 (----) 01 One love/ People get ready - Bob Marley & The Wailers
31 (18) 07 Nobody does it better - Carly Simon
32 (----) 01 Gary Gilmore's eyes - Adverts
33 (31) 04 Living in the world today - Chris Rainbow
34 (----) 01 Do you remember - Long Tall Ernie and the Shakers
35 (40) 02 Way down - Elvis Presley
36 (----) 01 Brick House - Commodores
37 (26) 05 Little darling - Doobie brothers
38 (----) 01 From New York to LA - Patsy Gallant
39 (27) 04 If I have to go away - Jigsaw
40 (----) 01 Black is black - Belle Epoque

Verdwenen:

Funk it up - The Sweet
Swallow my pride - Ramones
Exodus - Bob Marley & The Wailers
Hurry sundown - Outlaws
Pretty vacant - Sex Pistols
Long away - Queen
Be my wife - David Bowie
I've found love - Love & Kisses
Modern love - Peter Gabriel

Er komt uit alle hoeken van de muziek zo ontzettend veel fraais, dat is haast met geen pen te beschrijven. Want wie bijvoorbeeld het topalbum Songs in the key of life van Stevie Wonder kent, weet ook dat Another Star daar weer een van de toppers van is. Met andere woorden, veel betere songs dan Another star heeft Stevie Wonder in zijn lange carriere niet meer geschreven.

Van Alex Chilton had ik nog nooit gehoord, wel van The Singer not the song. Ik kende ook het origineel van de Rolling Stones eigenlijk nauwelijks, wel weer een cover, één van de weinigen die hij in zijn leven heeft gemaakt, van Lindsey Buckingham: The singer not the song. Is ook fraai, maar dat geldt ook voor de versie van Alex Chilton.

Generation X was de band van Billy Idol en komt uit de VS. Het aantal punk en daaraan verwante bands, ook weer The Adverts, dat in 1977 van de grond is gekomen is ook ontelbaar. Bob Marley heeft een bekende track als opvolger van Exodus gelanceeerd. Bij ons werd het pas in de herhaling in 1984 een hit.

Belle Epoque, Long Tall Ernie en Patsy Gallant ken ik nog maar al te goed van 1977. Of ze alleen nog net zo succesvol worden als in het jaar zelf.....

Wat ik zo kan vinden is die Bob Marley-single alleen in Nederland en Nieuw-Zeeland al in '77 uitgebracht. Mooie vondst! Ik zie dat een week later in de meeste landen Waiting in Vain wordt uitgebracht, dus de reggae-fans kunnen hun hart ophalen de komende tijd...

32 31 Artiest - Titel
01 01 Donna Summer - I Feel Love #3
02 02 Bob Marley & The Wailers - Exodus
03 03 Jonathan Richman & The Modern Lovers - Roadrunner #3
04 10 Stevie Wonder - Another Star
05 04 The Brothers Johnson - Strawberry Letter 23
06 06 The Congos - Fisherman
07 08 Jorge Ben - Xica da Silva
08 05 David Bowie - Be My Wife
09 11 The Stranglers - Something Better Change
10 15 Dusty Springfield - Let Me Love You Once Before You Go
11 19 The Adverts - Gary Gilmore's Eyes
12 07 Elvis Costello - Alison #2
13 14 George Benson - The Greatest Love Of All
14 ** Trinity - Three Piece Suit
15 09 The Vibrators - Baby Baby
16 18 Television - Prove It
17 ** Keith Rowe - Groovy Situation
18 13 Claudja Barry - Sweet Dynamite
19 12 Lou Reed - Rock and Roll Heart
20 17 Mink DeVille - Spanish Stroll

One Love / People Get Ready moet nog even wachten, maar Jamaica doet wel goede zaken met Trinity en Keith Rowe.

Over Trinity schreef ik in Antwoordhits het volgende:

Veel mensen hier zullen wel Althea and Donna's Uptown Top Ranking kennen, maar deze maakt ook deel uit van een reeksje antwoordhits.

Het begint met de dit jaar overleden Jamaicaan Trinity, die in 1977 Three Piece Suit uitbrengt. Dit nummer is een 'deejay' (Jamaicaans muziekgenre) bewerking van Marcia Aitken's I'm Still In Love With You, wat op diens beurt weer een door een bevriende producer van Trinity opgepoetste versie is van het origineel van Alton Ellis uit 1967. Trinity scoort met zijn Three Piece Suit een behoorlijke hit in Engeland en pioniert het Jamaicaanse hitgeluid (deejay/dancehall) van de komende jaren.

Een van de eerste navolgers van de jonge dames Althea and Donna, die de tekst zo aanpassen dat het geheel nog iets hipper wordt ("diamond socks" wordt bv. "khaki suit"). En zij veroveren pas echt Engeland en van daaruit de wereld. In februari '78 wordt Wings' Mull of Kyntyre, de Engelse kerst-number-one eindelijk van de eerste plaats verdreven.

Trinity antwoordt op zijn beurt weer met Slim Thing, eveneens gebaseerd op hetzelfde 'riddim' van Alton Ellis, maar dat wordt geen succes.

Trinity - Three Piece Suit and Thing - YouTube
Althea & Donna- Uptown Top Ranking - YouTube
Trinity - Slim Thing - YouTube

Nu zie ik ook nog dat Trinity de broer is van de Jamaicaanse muzikant Clint Eastwood (niet te verwarren met...), die in de jaren '80 een hit scoorde met Stop That Train. En laat dan dan weer een cover zijn van het vermaarde duo Keith & Tex uit de 60's. Ik kende hen alleen van wat jaren '60 werk, maar Keith was blijkbaar nog langer actief en scoort nu een hit met de heerlijke reggae van Groovy Situation.

Het nummer kwam me meteen al heel bekend voor, dus ik ging er vanuit dat het wel een cover zou zijn. Maar het is andersom: Simply Red heeft het in de jaren '90 gecoverd en waarschijnlijk heb ik het zo meegekregen via een tante die idolaat was van zijn muziek.

herman schreef:
Wat ik zo kan vinden is die Bob Marley-single alleen in Nederland en Nieuw-Zeeland al in '77 uitgebracht. Mooie vondst! Ik zie dat een week later in de meeste landen Waiting in Vain wordt uitgebracht, dus de reggae-fans kunnen hun hart ophalen de komende tijd...

En dan heeft de hoes nog een geweldige taalfout:
https://images.45cat.com/bob-marley-and-the-wailers-one-love-people-get-ready-1977-s.jpg

185 verschillende singles heeft Bob Marley overigens uitgebracht, als ik RYM mag geloven. En waarom ook niet. Zou een mooie verzameling zijn.
Typisch gevalletje van in Nederland een andere single uitbrengen dan ergens anders. In de veronderstelling dat One love/People get ready hier een grotere hit zou kunnen worden dan Waiting in Vain.

Het grappige is, dat dit nog juist is ingeschat ook. One love/ People get ready werd in de heruitgave van 1984 uiteindelijk één van de grootste hits van Bob Marley in Nederland ooit (13 weken genoteerd, 2e plaats gehaald in de Top 40, nr. 14 van het jaar), Waiting in Vain bungelde daar slechts achteraan (plek 32, 4 weken).
Maar blijkbaar waren we er in 1977 zelf nog niet aan toe!

Ranboy Top 20 15-8-1977

w33 w32 aw Titel - Artiest
1 1 6 Going for the one - Yes
2 2 8 I feel love - Donna Summer
3 7 2 Like a hurricane - Neil Young
4 8 2 Down deep inside - Donna Summer
5 5 5 Something better change - The Stranglers
6 3 10 Strawberry letter 23 - Brothers Johnson
7 10 2 Don't let me be misunderstood - Santa Esmeralda & Leroy Gomez
8 9 3 Harborlight - Windjammer
9 4 8 Let's clean up the ghetto - Philadelphia International All Stars
10 6 6 Cold as ice - Foreigner
11 13 3 When it comes to love - Mark & Clark Band
12 11 4 Star wars title theme - Meco
13 12 4 The devil's gun - CJ & Company
14 -- 1 Another star - Stevie Wonder
15 16 3 Dancing in the moonlight - Thin Lizzy
16 20 2 Cuentame - The Manhattan Transfer
17 -- 1 C'est la vie - Greg Lake
18 -- 1 From New York to L.A. - Patsy Gallant
19 -- 1 Hardrock cafe - Carole King
20 14 5 If I have to go away - Jigsaw

Tipparade-lijst van week 33, 1977 - top40.nl

1. Little River Band - Help Is On Its Way
De Australische tegenhanger van Eagles, compositorisch iets minder maar toch een puike single met excellente piano en gitaar.
Cijfer: 8

14. Supertramp - Give A Little Bit
Hun meest hitgevoelige song tot nu toe maar blijft tijdloos net als het meeste van hun oeuvre. Vooral de zang en saxofoon tillen de song tot een hoog niveau.
Cijfer: 8,5

20. Margriet Markerink - Crazy Life
Kende ik niet en meestal is dat geen goed teken maar deze valt wel mee. Mooie stem, degelijke en afwisselende singer-songwritersong, doet op het einde wat carnavalesk aan.
Cijfer: 7

22. Windjammer - Harborlight
Lang niet meer gehoord, mag onder het stof worden gehaald. Goed opgebouwd en sfeervol met degelijke samenzang, misschien een tikkeltje gedateerd.
Cijfer: 7,5

25. Bad Company - Can't Get Enough
Zie week 27 van 1974.

26. Ferrari - Mexico
Geen clip gevonden

27. Ronnie - Rickety Rock
Kende ik niet maar gaat wellicht snel vervelen. Niet al te toonvaste kinderstem, hoort eerder met Kerstmis thuis en heeft niets met rock te maken.

28. Disco Fritz - Das Jodel-Ding
Is meer een gimmick-hit dan een song al is het uniek, dat hoef ik ook maar één keer te horen.

29. Het Sneeuwbal Trio - Adé M'n Kleine Paloma !
Is nog niet zo slecht zoals ik gevreesd heb maar ook dat moet ik niet te vaak horen.

30. Emerson, Lake & Palmer - Fanfare For The Common Man
Hun beste tijd is duidelijk achter de rug maar dit is nog één van de betere latere singles al zijn de pretentie en bombast niet ver weg.
Cijfer: 6,5

50Tracks Top 40 1977 Week 33

01 - 01 - 06 - Foreigner - Cold As Ice
02 - 02 - 09 - David Bowie - Be My Wife
03 - 10 - 02 - Neil Young - Like A Hurricane
04 - 05 - 06 - Yes - Going For The One
05 - 04 - 08 - Ted Nugent - Cat Scratch Fever
06 - 03 - 07 - The Congos - Fisherman
07 - 06 - 08 - Peter Gabriel - Modern Love
08 - 08 - 06 - The Alan Parsons Project - I Wouldn't Want To Be Like You
09 - 13 - 03 - Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight (It's Caught Me In It's Spotlight)
10 - 11 - 05 - The Steve Miller Band - Jungle Love

11 - 07 - 10 - Outlaws - Hurry Sundown
12 - 09 - 09 - Kiss - Christine Sixteen
13 - ---- - 01 - The Boomtown Rats - Lookin' After No. 1
14 - ---- - 01 - Split Enz - My Mistake
15 - ---- - 01 - Steve Harley And Cockney Rebel - The Best Years Of Our Lives (Live)
16 - 18 - 03 - The Rods - Do Anything You Wanna Do
17 - 16 - 05 - The Stranglers - Something Better Change
18 - 17 - 05 - Frankie Miller - Love Letters
19 - 31 - 02 - Santa Esmaralda - Don't Let Me Be Misunderstood
20 - 22 - 04 - UFO - Too Hot To Handle

21 - 24 - 04 - Uriah Heep - Wise Man
22 - ---- - 01 - Greg Lake - C'est La Vie
23 - 12 - 10 - UFO - Alone Again Or
24 - 14 - 08 - Mink Deville - Spanish Stroll
25 - 21 - 05 - Doobie Brothers - Little Darling (I Need You)
26 - 15 - 08 - The Philadelphia International All-Stars - Let's Clean Up The Ghetto
27 - 23 - 05 - Daryl Hall & John Oates - It's Uncanny
28 - 20 - 07 - The Saints - This Perfect Day
29 - 32 - 02 - The Adverts Gary Gilmore's Eyes
30 - 33 - 02 - T. Rex - Celebrate Summer

31 - 34 - 02 - Windjammer - Harborlight
32 - 19 - 05 - C J & Co - Devil's Gun
33 - 27 - 04 - The Boys - First Time
34 - ---- - 01 - Wreckless Eric - Whole Wide World
35 - ---- - 01 - Commodores - Brick House
36 - 26 - 07 - The Rubinoos - Nothing A Little Love Won't Cure
37 - 37 - 04 - Firefall - Just Remember I Love You
38 - ---- - 01 - City Boy - She's Got Style
39 - ---- - 01 - Trinity - Three Piece Suit
40 - ---- - 01 - Eric Carmen - She Did It

50Tracks Polderpop Top 15 1977 Week 33

01 - 01 - 02 - Windjammer - Harborlight
02 - 04 - 02 - The Buffoons - Because
03 - 05 - 04 - Peter Cook - Sunny California
04 - 06 - 04 - Sweetd'Buster - Summertime
05 - ---- - 01 - Long Tall Ernie & The Shakers - Do You Remember

06 - 07 - 05 - Lemming - Red River Valley
07 - 08 - 04 - Head Over Heels - Do That Thing
08 - 02 - 09 - Bolland & Bolland - Time Of Your Life
09 - 03 - 09 - Ferdy Lancee - Rock & Roll Heart
10 - ---- - 01 - Maggie Macneal - Fools Together

11 - ---- - 01 - Teach In - See The Sun
12 - ---- - 01 - Pussycat - I'll Be Your Woman
13 - 14 - 02 - Jen Rog - Sandy
14 - 15 - 02 - George Baker Selection - Marja
15 - ---- - 01 - Margriet Markerink - Crazy Life

Martial
https://online-red.com/images/radio-logo/europa-plus-top-40.png

WEEK 33

01 | 01 | 02 | Greg Lake | C'est La Vie
02 | 04 | 05 | America | Don't Cry Baby
03 | 06 | 04 | Foreigner | Cold As Ice
04 | 07 | 05 | Danny Williams | Dancin' Easy
05 | 03 | 07 | BZN | Sevilla
06 | 10 | 05 | The Alan Parsons Project | I Wouldn't Want To Be Like You
07 | 05 | 09 | The Brothers Johnson | Strawberry Letter #23
08 | 12 | 03 | Gilla & Bobby | Gentlemen Callers Not Allowed
09 | 17 | 03 | Thin Lizzy | Dancing In The Moonlight
10 | 20 | 02 | The Manhattan Transfer | Cuentame (Speak Up Mambo)
11 | 02 | 09 | Julio Iglesias | Soy Un Truhán, Soy Un Señor
12 | 15 | 04 | Steve Miller Band | Jungle Love
13 | 09 | 06 | Peter Gabriel | Modern Love
14 | 14 | 06 | Lake | Jesus Came Down
15 | 24 | 02 | Windjammer | Harborlight
16 | 19 | 04 | Crystal Gayle | Don't It Make My Brown Eyes Blue
17 | 21 | 03 | The Stranglers | Something Better Change
18 | 08 | 06 | Donna Summer | I Feel Love
19 | 29 | 02 | Patsy Gallant | From New York To L.A.
20 | 11 | 08 | Bay City Rollers | You Made Me Believe In Magic
21 | ** | 01 | Split Enz | My Mistake
https://media.hitparade.ch/cover/200/split_enz-my_mistake_s.jpg
22 | 26 | 03 | Meco | Star Wars Title Theme
23 | 18 | 05 | Jean-Claude Oki | Soleil
24 | 13 | 11 | Crosby, Stills & Nash | Just A Song Before I Go
25 | 33 | 02 | Neil Young | Like A Hurricane
26 | 27 | 04 | Jigsaw | If I Have To Go Away
27 | ** | 01 | Santa Esmaralda | Don't Let Me Be Misunderstood
28 | 30 | 03 | Sheila B. Devotion | Love Me Baby
29 | 16 | 05 | Mink Deville | Spanish Stroll
30 | 37 | 02 | Belle Epoque | Black Is Black
31 | 40 | 02 | Paul Davis | I Go Crazy
32 | 34 | 03 | Yvonne Elliman | I Can't Get You Outta My Mind
33 | ** | 01 | Donna Summer | Down Deep Inside
34 | 39 | 02 | The Walkers | Ramona Te Quiero
35 | ** | 01 | Stevie Wonder | Another Star
36 | 22 | 07 | The Floaters | Float On
37 | ** | 01 | Commodores | Brick House
https://media.hitparade.ch/cover/200/commodores-brick_house_s.jpg
38 | 23 | 05 | Brotherhood Of Man | Angelo
39 | 25 | 08 | Rita Coolidge | We're All Alone
40 | 31 | 03 | Silvio | Poetry In Motion

Week 32

1. David Bowie - Be My Wife
2. Johnny Thunders & The Heartbreakers - Chinese Rocks
3. Sex Pistols - Pretty Vacant
4. Jonathan Richman & The Modern Lovers - Roadrunner
5. Television - Prove It
6. Lou Reed - Rock and Roll Heart
7. The Jam - All Around The World
8. The Saints - This Perfect Day
9. The Stranglers - Something Better Change
10. Elvis Costello - (The Angels Wanna Wear My) Red Shoes

11. The Boys - First Time
12. Rob de Nijs - Het werd zomer
13. Julio Iglesias - Soy Un Truhán, Soy Un Señor
14. Neil Young - Like a Hurricane
15. The Walker Brothers - We're All Alone
16. The Adverts - Gary Gilmore's Eyes
17. T. Rex - Celebrate Summer
18. Wreckless Eric - Whole Wide World
19. The Vibrators - Baby Baby
20. Alex Chilton - The Singer Not the Song

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.