Muziek / Toplijsten en favorieten / Ja-Ja-Nee-derlandstalig
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2011, 12:40 uur
@Aero: allergie gold Erik Spinvis; dat wakkert bij mij de Kollumse Klapperkou aan.
Re: Sinterklaas - de enige échte Nederlandse:
De Utrechtse:
Henk W, koning van de juxtapositie!
Re: Sinterklaas - de enige échte Nederlandse:
De Utrechtse:
Henk W, koning van de juxtapositie!
0
geplaatst: 16 september 2011, 13:12 uur
Van de muziek van Wende ken ik maar heel weinig. Ik wilde De Nuttelozen van de Nacht hier wel plaatsen, maar ja, die stond niet op youtube.
0
geplaatst: 16 september 2011, 17:47 uur
0
geplaatst: 21 september 2011, 21:48 uur
Best beluisterde liedje ooit in 't Nederlands is nog steeds van een mocro.
12,9 miljoen youtube views (gaccumuleerd)
12,9 miljoen youtube views (gaccumuleerd)
0
geplaatst: 22 september 2011, 13:09 uur
De pit lijkt er een beetje uit in de topic, vooruit dan maar hier nog een super mooie uit dit jaar en omdat de eigenaar van dit topic terecht aan de hoogste boom wordt opgehangen als hij dit liedje plaatst, doe ik het maar 

En dan ook maar de nieuwe spinnievis

En dan ook maar de nieuwe spinnievis
0
geplaatst: 22 september 2011, 20:42 uur
In het Gras 
En wil Kilowatt niet meer van die wanstaltige glijmiddelliedjes plaatsen? Daarnast was die racistische opmerking ook niet echt nodig.

En wil Kilowatt niet meer van die wanstaltige glijmiddelliedjes plaatsen? Daarnast was die racistische opmerking ook niet echt nodig.
0
geplaatst: 23 september 2011, 09:01 uur
Slowgaze schreef:
Van de muziek van Wende ken ik maar heel weinig. Ik wilde De Nuttelozen van de Nacht hier wel plaatsen, maar ja, die stond niet op youtube.
(quote)

0
geplaatst: 24 september 2011, 15:18 uur
25. Wende - De nuttelozen van de nacht
Ik zou zweren dat m'n muze me ooit een andere versie liet horen dan deze uitvoering van het Brel-nummer, iets met zware drums geloof ik, maar deze versie is ook zeker niet te versmaden.
Met dank aan Rudi.
Ov'rigens, hoe vond men Krang?
Ik zou zweren dat m'n muze me ooit een andere versie liet horen dan deze uitvoering van het Brel-nummer, iets met zware drums geloof ik, maar deze versie is ook zeker niet te versmaden.
Met dank aan Rudi.
Ov'rigens, hoe vond men Krang?
0
geplaatst: 25 september 2011, 21:10 uur
Zoals ik waarschijnlijk al eerder gezegd heb; ik lever hier de bijdrages aan. Die Boyz slaan we dan ook en masse over voor de nieuwe inzending:
26. Gorki - Een Oude Zanger
"Een oude zanger die zingt over het verleden, want vroeger was je beter"
26. Gorki - Een Oude Zanger
"Een oude zanger die zingt over het verleden, want vroeger was je beter"

0
geplaatst: 27 september 2011, 20:21 uur
Gaan we nog feedback geven, beste volgers en lieve volgerettes?
0
geplaatst: 27 september 2011, 20:33 uur
Mag ik even terug naar Krang? Te gek nummer! Zelden zo'n geweldig gitaargeluid gehoord in een Nederlands nummer (klinken ze altijd zo, of is dit bedoeld als een soort groteske parodie op spierballenrock? Hoe dan ook, geweldige, Sonic Youth achtige gruis. Fijne tekst ook).
Gek dat ik hier nog nooit naar had geluisterd, gaat zeker meer van komen.
0
geplaatst: 27 september 2011, 20:37 uur
Van de waardering voor het fenomeen Gorki heb ik nooit veel begrepen. Dit nummer heeft mijn mening niet veranderd.
0
geplaatst: 28 september 2011, 09:40 uur
Daar ben ik het eigenlijk volledig mee eens. Gorki doet me bijzonder weinig, maar Krang is echt wel tof! 

0
geplaatst: 28 september 2011, 10:11 uur
Gorki liedje kende ik niet maar ik vind het toch wel heel erg mooi een melancholie die erg aanspreekt en een mooie uitvoering.
Doet mij terugdenken aan iemand als Mark Linkous (Sparklehorse) .
Doet mij terugdenken aan iemand als Mark Linkous (Sparklehorse) .
0
geplaatst: 28 september 2011, 16:20 uur
Sandokan-veld schreef:
Mag ik even terug naar Krang? Te gek nummer! Zelden zo'n geweldig gitaargeluid gehoord in een Nederlands nummer (klinken ze altijd zo, of is dit bedoeld als een soort groteske parodie op spierballenrock? Hoe dan ook, geweldige, Sonic Youth achtige gruis. Fijne tekst ook).
Krang heeft/had an sich meer weg van Tom Waits, soms met een Beefheartesque tic, en heel soms moet ik ook wel een beetje aan Jane's Addiction denken.
Van het Krang-nummer 'Kraaien' is alleen een 'solo'-versie door André Manuel via youtube beschikbaar, maar laat ik die gelijk maar plaatsen. Tekst is wederom eindbaas.
27. André Manuel - Kraaien
0
geplaatst: 29 september 2011, 22:28 uur
28. Diggy Dex ft. Eefje - God van het Niets Doen
Diggy Dex is best een guilty pleasure. Vooral live was ie stiekem best gaaf. Op deze track zingt Eefje het refrein. Eefje is gaaf. Sowieso. Het is trouwens niet Eefje op de hoes. En "dezelfde vragen als je voorvaderen al zei", dat is lelijk. Maar dat doet Diggy Dex wel vaker, ietwat lelijke formuleringen. "Slagen tegen" i.p.v. "tegenslagen", zoietsch. Maar dit nummer kan er zeker mee door.
Diggy Dex is best een guilty pleasure. Vooral live was ie stiekem best gaaf. Op deze track zingt Eefje het refrein. Eefje is gaaf. Sowieso. Het is trouwens niet Eefje op de hoes. En "dezelfde vragen als je voorvaderen al zei", dat is lelijk. Maar dat doet Diggy Dex wel vaker, ietwat lelijke formuleringen. "Slagen tegen" i.p.v. "tegenslagen", zoietsch. Maar dit nummer kan er zeker mee door.
0
geplaatst: 30 september 2011, 13:19 uur
Eerst maar Diggy Dex , mooi gedaan det voorvaderen regeltje zal ook naast een soort handelsmerk wel de beste ritmische oplossing zijn hier.
Tja dichterlijke vrijheid en stoeien.
Het nummer is mooi gedaan en luisteren hierna is best prettig, Invisible Man stukje was beter nog door een stukje muziek gevolgd.
Waarom deze clip naar de 5:11 minuten gaat is een raadsel.
Mooi refrein trouwens van die zangeres (die inderdaad waarschijnlijk geen potje mayo is).
Manuel wordt inderdaad met of zonder Krang, vaak met Tom Waits (en heel soms Beefheart) vergeleken, naast de voordracht ook wel door de gebruikte instrumenten.
Hij maakt het zeker in dit nummer ook nog waar.
Mooie aflevering.
Tja dichterlijke vrijheid en stoeien.
Het nummer is mooi gedaan en luisteren hierna is best prettig, Invisible Man stukje was beter nog door een stukje muziek gevolgd.
Waarom deze clip naar de 5:11 minuten gaat is een raadsel.
Mooi refrein trouwens van die zangeres (die inderdaad waarschijnlijk geen potje mayo is).
Manuel wordt inderdaad met of zonder Krang, vaak met Tom Waits (en heel soms Beefheart) vergeleken, naast de voordracht ook wel door de gebruikte instrumenten.
Hij maakt het zeker in dit nummer ook nog waar.
Mooie aflevering.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 14:19 uur
Dank je, Rudi, voor het compliment. Daar ben ik blij mee. 
Als anderen een mening hebben, dan mag die uiteraard ook verkondigd worden. Ook als het negatief is. Dan word ik wel een beetje verdrietig en emo, maar ik ben een echte vent en ik zet me er wel over heen heur.

Als anderen een mening hebben, dan mag die uiteraard ook verkondigd worden. Ook als het negatief is. Dan word ik wel een beetje verdrietig en emo, maar ik ben een echte vent en ik zet me er wel over heen heur.
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 17:31 uur
29. Sesamstraat - Zoek de Zeep
Klassiekert. Punt.
En vanavond, we schrijven op de zevende van oktober, dient men naar De Wereld Draait Door te kijken; Eefje is te gast.
Klassiekert. Punt.
En vanavond, we schrijven op de zevende van oktober, dient men naar De Wereld Draait Door te kijken; Eefje is te gast.
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 20:50 uur
Slowgaze schreef:
Eefje was erg mooi, René was... minder. Maar ja, als je al op de verkeerde toon begint is het lastig om dat ooit nog goed te maken.
0
geplaatst: 8 oktober 2011, 14:15 uur
Toen Eefje klaar was, zou René gaan zingen, dus heb ik de tv maar uitgezet. Wat zong René?
0
geplaatst: 8 oktober 2011, 14:22 uur
Om terug te komen op Krang, het hoogtepunt was toch wel André Manuel's solo-album met de hele originele naam ''Krang''. Met een prachtige ''De Kraaien''.
André Manuel - Krang (1996)
André Manuel - Krang (1996)
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:12 uur
30. De Heideroosjes - Ik ben niet bang
Niet altijd even subtiel ('een groep pedofielen vraagt om meer begrip/in jezelf snijden is superhip', ik geef toe, om die zin moest ik heel, heel erg lachen), maar 'Ik ben niet bang' is voor hun standaard een vrij subtiel, best wel mooi nummer.
Niet altijd even subtiel ('een groep pedofielen vraagt om meer begrip/in jezelf snijden is superhip', ik geef toe, om die zin moest ik heel, heel erg lachen), maar 'Ik ben niet bang' is voor hun standaard een vrij subtiel, best wel mooi nummer.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:32 uur
0
Misterfool
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:34 uur
Mag ik een voorstel doen:
een van de beste nederlandstalige nummers die ik ken.
een van de beste nederlandstalige nummers die ik ken.
0
Misterfool
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:38 uur
Die is inderdaad ook heel sterk, maar mist weer die subtiele jazzinvloeden die canzone wel heeft.
* denotes required fields.