MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Ja-Ja-Nee-derlandstalig

zoeken in:
Slowgaze schreef:
Even voor de duidelijkheid: jullie kunnen allemaal wel suggesties doen, maar naast mijn eigen wil beslist verder alleen mijn bankrekening.

Dat bankrekeningnummer is 999 t.n.v. de Stichting Tire-Lira-Lira o.v.v. pizza ook straks!

Ik ben blij met al jullie aandacht en mijn moeder is er ook trots op. De bijdrage van vandaag:

7. Jaap Fischer - Cipier

Jaap Fischer is een held met een hoofdletter, dus een Held. Of wacht, all caps when you spell the name: JAAP FISCHER IS EEN HELD. En als je anders beweert, komt de MuMe-Jaap Fischer-maffia je in elkaar meppen. En zo.

Tierelierelazerus.

dix
Gaat het om Nederlands als in Nederlands ? MAM even checken : "Bakstéén, stoeptéégel..."

Ook goed met Nederlands is natuurlijk Meindert Talma. Al is z'n prijsnummer Rummenigge half Duits.

Vergeet Teken de Tijd niet, van onze lokale trots van weleer De Div. Energiek, funky en spijkerhard.

Hij was in de wieg gelegd foir cipier.

Hij had een hok met tralies erfoir.

Die kwamen nooit de kerstdagen doir.

Jij snapt het, Jasper.
Hoe denken mijn andere 2,5e trouwe volgers, of zoals Fischer zou zeggen, foilgers oifer mijn bijdrage van gisteren?

Jaap Fischer is eindbaaz, hij heeft betere liedjes geschreven dan deze. Of misschien niet. Waar blijft Het?

€5, en dan wordt je nog genoemd als contributeur. Overigens wou ik graag het nummer Het Kerkhof van Fischer plaatsen, maar die kon ik niet op joetoep vinden. Komrij heeft overigens de tekst, terecht, opgenomen in de Dikke Komrij.

Is goed, je moet het morgen voor 12:00 storten.

Jij wou Het hebben, jij mag vóór 12:00 storten, grapjurk.

Ooh, bedoelde je dat?

Vrijdag, vrijdag!

De bijdrage van vandaag is een onvervalste Nederpunkklassieker:

8. Tedje en de Flikkers - Op de Baan

Hier hoef ik verder niets meer over te zeggen. Gewoon luisteren. En zo.

Ulfat-e-Zulmat
0.53.. LOL

Niet zo groot LOL doen. Dat is respectloos jegens mensen die er zo'n levensstijl op na houden.

Slowgaze schreef:
Niet zo groot LOL doen. Dat is respectloos jegens mensen die er zo'n levensstijl op na houden.

Maar wel leuk kinderzitjes in de auto's tellen: kijken hoeveel braaf getrouwde pappies nu weer stout doen zonder dat mammie het weet

Mammie hoeft nu eenmaal niet alles te weten, hoewel ze zelluf wel zal vinden van wel.

Even wat wetenswaardigheden over dit gezelschap:

"Tedje en de Flikkers (1977-1980) is een controversiële Nederlandstalige punkband uit Nijmegen.
De band valt op door onverbloemde teksten vol schuttingtaal en bonte optredens (met vuurspuwer) die exhibitionistische trekjes vertonen. De vier muzikanten Marty (basgitaar, zang), Andre (basgitaar, zang), Thijs (drums) en Tedje (pianet, synthesizer) verzorgen eind jaren zeventig iets meer dan vijftig optredens en zijn met liedjes als Sjit, Lul, Zwart Leer, Ik Ben Een Hoer en Van Agt te horen in grote zalen als Paradiso, Melkweg, Effenaar en Doornroosje, maar ook in jeugdsociëteiten, op feesten en partijen en homobijeenkomsten. De band heeft een grote aanhang onder de homoscene. Tedje en de Flikkers brengen in 1979 slechts 1 album uit en zijn in hetzelfde jaar samen met Doe Maar en andere Nederlandstalige groepen te horen op de compilatie-lp Uitholling Overdwars. Als de band in maart 1980 uit elkaar gaat, worden bijna alle instrumenten en apparatuur verkocht. In januari 2003 zoekt het culturele tv-programma R.A.M. de bandleden op voor een reconstructie van de bandgeschiedenis. "

Vonden wij dit controversieel, übrigens?

Slowgaze schreef:
De band heeft een grote aanhang onder de homoscene.

Zou je denken? Ik denk dat het ook daar maar in kleine kringen bekend was en dan alleen in die tijd. Het is geen Kylie, Madonna of Lady Gaga hoor

Vonden wij dit controversieel, übrigens?

Heel erg controversieel Slowgaze: flikkers.... oei oei oei, je moet maar durven.

Ik kopieër dat ook maar van internet. Tja, grote aanhang onder de homoscene, 't zal wel door de naam komen, maar het is inderdaad geen Kylie, Madonna, Gaga of Glee. En bovendien, mijn beste, niet alleen het woord "flikkers" gebruiken (dat toch wel wat fijner bekt dan bijvoorbeeld "sodomisten") is ronduit choquerend, maar ook "trekken" (we hebben het hier niet over touwtjes geloof ik), "gelul" (daar zit toch echt een uitermate plat synoniem voor het mannelijk geslachtsdeel in, wie is er in godsnaam op het idee gekomen omdat als werkwoord te gaan gebruiken?) en het onverbloemd bezingen van de geslachtsdaad, waarbij me het vage vermoeden bekruipt dat deze coïtus niet bedoeld is ter reproductie.

Flikkers was een geuzennaam in die tijd en het zal toen best controversieel geweest zijn.
Nu vind ik het nogal oubollig overkomen en kan me niet voorstellen dat men daar in 2011 nog van wakker ligt.
Kan ik me in vergissen uiteraard

Zullen we eens met de ghettoblaster naar Staphorst gaan?

Dan gaan ze klagen over luide muziek en zondagsrust en zo. Doe maar niet

Dan ga je toch op zaterdag?

Trek je roze string dan maar vast aan Graf en op naar Staphorst met die ghettoblaster

'De paden op, de banen in, vooruit met flinke pas met stralend oog en blijde zin en goed gevulde tas.'

Jullie dachten dat mijn topique dood was hè? Dat is ie niet, ze leeft! Ze leeft!

De bijdrage van vandaag is geschreven door ene Zimmerman, een Ginsberg na-apende Teutoon. Wie het uit het Duits vertaald heeft, geen idee.
9. Rick de Leeuw en een vent met lang haar

En nou niet gaan klagen over de tekst, dat doen de mede-Menschen met joetoep-accounts al. Peace out.

Ik vind de versie van Bob beter.
Het is ook beter.

Niet zeuren, of luister je liever naar "Tot jij mijn liefde voelt"?

Ik luister liever naar Kejje Nagaan.

Rick de Leeuw:op zich een held, maar met Vandenberg erbij had ik een beetje het idee van een botsing van stijl en context - en dan zeg ik nix over de tekst.

De bijdrage van vandaag is ronduit Melancholisch, kritisch en filosofisch, prachtig nummer. Echt. Zonder ironie.

10. Typhoon - Zendeghi

Jammer, ik had een heel diepgaand stukje tekst verwacht. Nu hoor ik wat zweverig gemompel, wat alleen maar clichés bevestigt.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.