Muziek / Toplijsten en favorieten / Ja-Ja-Nee-derlandstalig
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2011, 22:06 uur
Lucky Fonz: Gejat, raar accentje en irritant melig. Ik heb hier helemaal niets mee, maar dit wist ik al na wat singles gehoord te hebben.
Torre & Roos: Aardige poging, maar het voelt niet 'af'; het mist heilig vuur. Alsof ze elkaar voor het eerst tegenkomen en wat gaan brainstormen.
Opgezwolle: Lekker afreageren op een metaforische eikel met aangevette medeklinkers voor een extra laagje 'stoerheid'. Dat spreekt me niet aan, maar ze rijmelen wel aardig volgens mij.
Torre & Roos: Aardige poging, maar het voelt niet 'af'; het mist heilig vuur. Alsof ze elkaar voor het eerst tegenkomen en wat gaan brainstormen.
Opgezwolle: Lekker afreageren op een metaforische eikel met aangevette medeklinkers voor een extra laagje 'stoerheid'. Dat spreekt me niet aan, maar ze rijmelen wel aardig volgens mij.
0
geplaatst: 2 september 2011, 22:15 uur
Gejat? Waarvan?
Overigens is de tekst van het liedje van Torre ende Roosdoos afkomstig van twee gedichten van een geestelijke beperking, of zoals dat tegenwoordig heet, iemand met mogelijkheden. Leuke tekst is het zeker, ik hou wel van die blik op de wereld.
Overigens is de tekst van het liedje van Torre ende Roosdoos afkomstig van twee gedichten van een geestelijke beperking, of zoals dat tegenwoordig heet, iemand met mogelijkheden. Leuke tekst is het zeker, ik hou wel van die blik op de wereld.
0
geplaatst: 2 september 2011, 22:20 uur
Ik weet niet waarvan Lucky Fonz het heeft overgenomen, het is zeker weten een cover met een andere tekst. Ik ken het nummer uit een reclame volgens mij.
0
geplaatst: 2 september 2011, 22:25 uur
Ik denk dat je deze bedoelt:
21. Want Want - Paard Kip Koe
Ook een leuk liedje. Die van de Fonz is leuker. Overigens, de plaat van Want Want kwam eerder uit, dat is zo, maar ik denk niet dat de Fonz een deel van de tekst van "Ik ben nog altijd 16 jaar" aan dat nummer ontleend heeft. Gewoon, omdat ik dat denk. En ik ben een G-d in het diepst van mijn gedachten.
21. Want Want - Paard Kip Koe
Ook een leuk liedje. Die van de Fonz is leuker. Overigens, de plaat van Want Want kwam eerder uit, dat is zo, maar ik denk niet dat de Fonz een deel van de tekst van "Ik ben nog altijd 16 jaar" aan dat nummer ontleend heeft. Gewoon, omdat ik dat denk. En ik ben een G-d in het diepst van mijn gedachten.
0
geplaatst: 3 september 2011, 11:44 uur
Kijk eens, daar hebben we mijn sidekick weer. 
Inderdaad, 'Kip, Paard, Koe' is een cover. De titel is net zoiets als 'Alle koeien' André van Duin, of Baudelaire's 'luxe, calme et volupté' dat door Bomans werd bewerkt tot 'luxe, kalmte en volop thee'.

Inderdaad, 'Kip, Paard, Koe' is een cover. De titel is net zoiets als 'Alle koeien' André van Duin, of Baudelaire's 'luxe, calme et volupté' dat door Bomans werd bewerkt tot 'luxe, kalmte en volop thee'.
0
geplaatst: 3 september 2011, 13:45 uur
Ik heb expres niks gezegd, maar vind die van Arrie eigenlijk verreweg het leukst. Ga zo door en we zitten binnen een week onder de grond of onder het ijs. 
Knutseldoospop en dat terwijl er ook in Nijmegen en omstreken zulke fraaie en aantrekkelijke bijzondere(tekstueel) pop is gemaakt. Vind dit echt niveau "Creatief met kurk" - les 2. Vrees een lijk, maar goed Roos, Fons en Eric zitten ook ernstig in mijn allergiezone. Met dit soort liedekijns komt het imo nooit meer goed.

Knutseldoospop en dat terwijl er ook in Nijmegen en omstreken zulke fraaie en aantrekkelijke bijzondere(tekstueel) pop is gemaakt. Vind dit echt niveau "Creatief met kurk" - les 2. Vrees een lijk, maar goed Roos, Fons en Eric zitten ook ernstig in mijn allergiezone. Met dit soort liedekijns komt het imo nooit meer goed.
0
geplaatst: 3 september 2011, 13:53 uur
Ik maak een uitzondering voor Erik, maar die komt dan ook uit Nieuwegein.
Nimwegenaren.

Nimwegenaren.

0
geplaatst: 3 september 2011, 13:58 uur
jasper1991 schreef:
Nimwegenaren.
Nimwegenaren.

Van Erik - dacht even dat het met een "c" was, word ik eerder depresssief dan van Joy Division. Loop ik Plato binnen en staat Spinvis op, draai ik me echt acuut om - zo erg is het. Sommige songs van de laatste 2-3 albums van Frank Boeijen vind ik qua tekst ok en ook sommige dingen van Stef Bos. Bazooka was natuurlijk heel goed, net als Flue.
0
geplaatst: 3 september 2011, 20:21 uur
Fountains of Wayne
Eindelijk weer een leuk nummer in dit topic 
Eindelijk weer een leuk nummer in dit topic 
0
geplaatst: 3 september 2011, 20:48 uur
Max, plakt plakband over je mondje & vlassnorretje en zwijgt. Wat is er overigens mis met Opgezwolle, dat jullie daar niet eensch meer op reageren?
0
geplaatst: 3 september 2011, 23:55 uur
Come on Skowgaze, doe eens je best en geef ons da real goodies ipv de subs. Ik weet dat' t erin zit
0
geplaatst: 9 september 2011, 20:56 uur
Fré is gearriveerd. Deze keer zingt ze een tekst van Herman Gorter. Herman Gorter is eindbaas en Fré komt ook een heel eind.
22. Frédérique Spigt - Het regende in de stad
En om jullie allemaal te pleasen, Fré met Bèrry Hé (jammer van dat accent dat ie opzet, dat wel), die samen een liedje van Depeche Mode doen.
23. Frédérique Spigt en Barry Hay - Je Eigen Persoonlijke Jezus
De volgende keer doen we weer een rondje Vinexzolderkamerkneuterigheid incluis semi-poëtisch geneuzel, goed?
22. Frédérique Spigt - Het regende in de stad
En om jullie allemaal te pleasen, Fré met Bèrry Hé (jammer van dat accent dat ie opzet, dat wel), die samen een liedje van Depeche Mode doen.
23. Frédérique Spigt en Barry Hay - Je Eigen Persoonlijke Jezus
De volgende keer doen we weer een rondje Vinexzolderkamerkneuterigheid incluis semi-poëtisch geneuzel, goed?
0
geplaatst: 9 september 2011, 23:26 uur
Blij dat Frederique Spigt er tussen staat (ja, niet alleen Eric, ook ik!!)
M'n moeder is groots liefhebber (net als mijn opa) dus dat krijg je dan wel een beetje mee..
Ik kan trouwens Fountains of Wayne nu niet meer luisteren zonder 'kip-paard-koe' te denken. En als het liedje in mijn hoofd zit, is dat toch écht de vrolijke boerderijdierenversie..
M'n moeder is groots liefhebber (net als mijn opa) dus dat krijg je dan wel een beetje mee..

Ik kan trouwens Fountains of Wayne nu niet meer luisteren zonder 'kip-paard-koe' te denken. En als het liedje in mijn hoofd zit, is dat toch écht de vrolijke boerderijdierenversie..
0
geplaatst: 10 september 2011, 14:46 uur
Beiden niet de beste nummers van haar, de tweede is best aardig ondanks Barry.
0
geplaatst: 10 september 2011, 18:30 uur
Doe ik Fré een keer, dan gaat Jaspert klagen over dat het niet haar twee beste nummers zijn. Kan ik er wat aan doen dat joetoep 'Grijze Muis' niet kent... 

0
geplaatst: 10 september 2011, 19:01 uur
Inderdaad, ik ben streng. Doe nu maar eens Bram Vermeulen trouwens.
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:05 uur
Dat bepaalt Maarten altijd nog zelluf wat er nu komt. Ik ben toch zeker Sinterklaas niet, die je alles maar gaat geven wat je wilt?
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:07 uur
Slowgaze schreef:
Dat bepaalt Maarten altijd nog zelluf wat er nu komt. Ik ben toch zeker Sinterklaas niet, die je alles maar gaat geven wat je wil?
Ik wilt niets zeggen, maar aan het begin van dit topic waren suggesties nog welkom.Dat bepaalt Maarten altijd nog zelluf wat er nu komt. Ik ben toch zeker Sinterklaas niet, die je alles maar gaat geven wat je wil?
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:13 uur
De kracht van de suggestie, essentieel in bijvoorbeeld het Symbolisme natuurlijk, is bij Maarten nog altijd gekoppeld aan zijn bankrekening en stemmingswisselingen. Vandaar. Ik zou maar eens kijken naar de toon van je opmerking "Doe nu maar eens Bram Vermeulen."; dat lijkt mij geen vraagzin. Het magische woord kan ook handig zijn. (En dan bedoel ik niet vlamoes, maar het andere magische woord.)
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:19 uur
Bram Vermeulen! NU!
Heb je je beschamende taalfout inmiddels ontdekt?
Heb je je beschamende taalfout inmiddels ontdekt?
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:24 uur
jasper1991 schreef:
Eens en die cover van Depeche Mode (andere grote helden) blijf ik ook dubieus vinden.
Slowgaze schreef:
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Was het in dit geval maar waar dat had ik wel zo aardig gevonden. Nu lijkt het of je mijn vriendje niet meer bent.
Zo, ga nu maar eens nadenken hoe je dat denkt goed te maken!

Mjuman schreef:
en Eric zit ook ernstig in mijn allergiezone.
en Eric zit ook ernstig in mijn allergiezone.
Nog zo eentje.............

0
geplaatst: 10 september 2011, 19:28 uur
Die van Kinderen Voor Kinderen is wel ironisch met dat accent.
0
geplaatst: 10 september 2011, 19:50 uur
24. Krang - Popster
André Manuel vertelt hoe het zit. Let ook op de heerlijke R.E.M.-sneer.
André Manuel vertelt hoe het zit. Let ook op de heerlijke R.E.M.-sneer.
0
geplaatst: 12 september 2011, 12:23 uur
Frédérique Spigt (de 1e) en Andre Manual zijn mooi en eerlijk is eerlijk kinderen voor kinderen ook.
Maar dit is bij lange na niet de mooiste kinderen voor kinderen.
Maar dit is bij lange na niet de mooiste kinderen voor kinderen.
* denotes required fields.