Muziek / Toplijsten en favorieten / Ja-Ja-Nee-derlandstalig
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2011, 15:30 uur
Ondersteun je mening eens met argumenten en concrete voorbeelden uit de tekst.
0
geplaatst: 21 juli 2011, 15:53 uur
Nou, ik wil het best een beetje uitleggen.
Ik vind het allemaal erg wollig en weinig samenhangend, ik haal geen algemene boodschap uit zijn tekst. Af en toe lijkt het iets te worden, maar dan komt er weer een heel onduidelijke koppeling naar iets wat ik niet kan plaatsen.
Ik dacht eerst een betoog tegen de Islam-haat en dan weer dat we alles wat positiever moeten bekijken. Als het iets is, is het nogal cliché dus.
Ik vind het allemaal erg wollig en weinig samenhangend, ik haal geen algemene boodschap uit zijn tekst. Af en toe lijkt het iets te worden, maar dan komt er weer een heel onduidelijke koppeling naar iets wat ik niet kan plaatsen.
Ik dacht eerst een betoog tegen de Islam-haat en dan weer dat we alles wat positiever moeten bekijken. Als het iets is, is het nogal cliché dus.
0
geplaatst: 21 juli 2011, 18:51 uur
Sprokkeldagen is ook eindbaas. En Jaspers mening snap ik wel, maar ik ben het wel pertinent met hem oneensch. Sowieso.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 22:23 uur
Oké, vooruit, op het risico dat jullie me niet meer gaan volgen omdat degene die jullie wilden horen al voorbij is gekomen:
11. Spinvis - Limonadeglazen wodka
Omdat ik eigenlijk "Alles in de Wind" wou doen, maar die niet op joetoep stond, en omdat ik van limonadeglazen vol wodka hou en omdat ik er live om moest lachen.
Omdat ik eigenlijk "Alles in de Wind" wou doen, maar die niet op joetoep stond, en omdat ik van limonadeglazen vol wodka hou en omdat ik er live om moest lachen.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 22:29 uur
Goede keuze 
Een van de betere nummers die ik ken over een overleden persoon.

Een van de betere nummers die ik ken over een overleden persoon.
0
geplaatst: 25 juli 2011, 18:34 uur
12. Remco Campert & Herman Benjamin - Lamento
En nu niet gaan zeuren dat er iemand doorheen praat.
En nu niet gaan zeuren dat er iemand doorheen praat.
0
geplaatst: 25 juli 2011, 18:46 uur
Dit is best tof. Hier komt muzikale dicht beter uit de verf dan bijvoorbeeld bij Spinvis en Vinkenoog. Jammer dat het nergens naartoe werkt, maar de muziek zet wel de juiste sfeer onder dit gedicht mijns inziens.
0
geplaatst: 25 juli 2011, 18:51 uur
Benjamin Herman is eindbaaz, zijn pakken zijn onovertroffen. Jammer van die bejaarde rapper 
Zijn big bro Jappa en max de enige die dit topic volgen?

Zijn big bro Jappa en max de enige die dit topic volgen?
0
geplaatst: 26 juli 2011, 13:57 uur
Er zijn ook andere volgers, maar die droppen niet zoveel berichten. Tenminste, ik geloof dat ze er zijn. Ik heb in elk geval wel mensen zitten spammen met berichten dat ze liefde aan mijn topique moesten geven.
0
Sectumsempra
geplaatst: 26 juli 2011, 14:50 uur
Slowgaze schreef:
Oké, vooruit, op het risico dat jullie me niet meer gaan volgen omdat degene die jullie wilden horen al voorbij is gekomen:
(embed)
(embed)
Mocht je nog een keer zin hebben in wodka, dan zeg je het maar. Zit deze vakantie namelijk wel voor een week opgescheept met een familie die voor de helft Russisch is... Ik neem wel een fles wodka voor je mee

0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:04 uur
Nou Spinvis is natuurlijk altijd mooi.
Hij kan zo mooi toveren met zijn teksten en de goede muziek er onder is bonus.
Hij kan zo mooi toveren met zijn teksten en de goede muziek er onder is bonus.

0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:18 uur
Spinvis, Roosbeef en er zijn er meer van - doen mij verlangen naar een ander land om me thuis te voelen; doet me echt denken aan de 'vrijwillige' artistieke middagen in het knutselhonk. Lulligheid en artistiekerig frustelwerk opgeblazen tot fenomeen. Ik kan er niets mee en worder Nieuwegeinse neurotisch van.
Ben de toeteraar met Remco C da's wel een hele fijne groove.
Ben de toeteraar met Remco C da's wel een hele fijne groove.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:21 uur
Op Spinvis - Spinvis vind ik het zolderkamer-gehalte ook iets te hoog. Dagen van Gras, Dagen van Stro vind ik daarentegen al een stuk gelikter.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juli 2011, 15:24 uur
Sectumsempra schreef:
Mocht je nog een keer zin hebben in wodka, dan zeg je het maar. Zit deze vakantie namelijk wel voor een week opgescheept met een familie die voor de helft Russisch is... Ik neem wel een fles wodka voor je mee
Hier groeit iets moois... met of zonder zolderkamerlulligheid.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:48 uur
Mjuman schreef:
Spinvis, Roosbeef en er zijn er meer van - doen mij verlangen naar een ander land om me thuis te voelen; doet me echt denken aan de 'vrijwillige' artistieke middagen in het knutselhonk. Lulligheid en artistiekerig frustelwerk opgeblazen tot fenomeen. Ik kan er niets mee en worder Nieuwegeinse neurotisch van.

0
geplaatst: 26 juli 2011, 15:52 uur
Ja, ik hou ook niet zo van die Nederlandstalige muziek die schatplichtig is aan de "kleinkunst". Alleen dat woord krijg ik al spontaan jeuk van. Niets zo Nederlands als suffe semi-poëtische caberetteketet-liedjes.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 16:02 uur

13. Vinkenoog en Spinvis - Stem uit de Groef
Vinkenoog is zwaar overschat, enthousiaste hobbyist was ie hoor, maar hij kwam niet veel verder dan die Nederlandstalige Biet Generatie-imitaties. Toch vind ik dit wel een erg fijn nummer.
En voor degenen die niet bekend zijn met de uitdrukking "Haters gonna hate": eentje in het taalgebruik van hun generatie:

0
Sectumsempra
geplaatst: 26 juli 2011, 19:10 uur
Casartelli schreef:
(quote)
EHH? Wat the hell??
0
geplaatst: 27 juli 2011, 11:28 uur
Gaan we het nog over mijn nieuwe bijdrage hebben of hoe zit dat?
0
geplaatst: 27 juli 2011, 15:43 uur
14. Johnny Hoes - Och was ik maar bij moeder thuisgebleven
De muzikale begeleiding is allemaal kut en zo, maar sinds ik die documentaire gisteren zag is Johnny Hoes mijn held. Als hij nou gewoon die American Recordings-plaat had gemaakt zonder die achtergrondzangeresjes en klote-accordeons, dan hadden we een vaderlandsche klassieker gehad die beter was dan die American Recordings-plaat van Rob de Nijs. Walla, Maarten zweert. Gave documentaire trouwens ook, alleen is Eddy Wally een ontzettende lul die onbeleefd zijn zonnebril ophoudt en denkt dat hij Jezus is.
De muzikale begeleiding is allemaal kut en zo, maar sinds ik die documentaire gisteren zag is Johnny Hoes mijn held. Als hij nou gewoon die American Recordings-plaat had gemaakt zonder die achtergrondzangeresjes en klote-accordeons, dan hadden we een vaderlandsche klassieker gehad die beter was dan die American Recordings-plaat van Rob de Nijs. Walla, Maarten zweert. Gave documentaire trouwens ook, alleen is Eddy Wally een ontzettende lul die onbeleefd zijn zonnebril ophoudt en denkt dat hij Jezus is.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 15:47 uur
Jazeker. Arrie, zullen we dat zo doen, ik doe een introductie bij het nummer en jij noemt er allerhande wikipedia-wijsheden bij? 

0
geplaatst: 27 juli 2011, 20:42 uur
Slowgaze schreef:
(embed)
De muzikale begeleiding is allemaal kut en zo, maar sinds ik die documentaire gisteren zag is Johnny Hoes mijn held. Als hij nou gewoon die American Recordings-plaat had gemaakt zonder die achtergrondzangeresjes en klote-accordeons, dan hadden we een vaderlandsche klassieker gehad die beter was dan die American Recordings-plaat van Rob de Nijs..
(embed)
De muzikale begeleiding is allemaal kut en zo, maar sinds ik die documentaire gisteren zag is Johnny Hoes mijn held. Als hij nou gewoon die American Recordings-plaat had gemaakt zonder die achtergrondzangeresjes en klote-accordeons, dan hadden we een vaderlandsche klassieker gehad die beter was dan die American Recordings-plaat van Rob de Nijs..
Zo jong en dan al zo wijs, nou nog even niet zo onaardig tegen Arrie zijn .
0
geplaatst: 28 juli 2011, 11:55 uur
Ik doe niet onaardig tegen Arrie, ik ben gewoon onaardig. Ik maak een klein grapje joh. Arrie weet ik plaag hem altijd. Mag dat tegenwoordig al niet meer? 
Vandaag de artiest waar jullie allemaal op hebben zitten wachten; naar aanleiding van de vraag van de dag van vandaag zal ik deze gelijk maar posten:
15. Eefje de Visser (maar ik zeg altijd Eefje tegen haar) - Verdriet
Haar allermooiste liedje. Live een tranen-in-mijn-ogen-moment. Het nummer straalt een wanhopige machteloosheid uit, versterkt door een weemoedige, jazz-achtige sfeer. Nog even wat namedropping: Bertus Borgers speelt saxofoon op dit nummer.

Vandaag de artiest waar jullie allemaal op hebben zitten wachten; naar aanleiding van de vraag van de dag van vandaag zal ik deze gelijk maar posten:
15. Eefje de Visser (maar ik zeg altijd Eefje tegen haar) - Verdriet
Haar allermooiste liedje. Live een tranen-in-mijn-ogen-moment. Het nummer straalt een wanhopige machteloosheid uit, versterkt door een weemoedige, jazz-achtige sfeer. Nog even wat namedropping: Bertus Borgers speelt saxofoon op dit nummer.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 12:06 uur
Tekst kan beter, maar dit vind ik zeker niet slecht. Het mooiste stuk vond ik als het koor erbij komt.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:12 uur
Ik vind de tekst eigenlijk wel erg sterk: schijnbaar erg simpele, maar niet te simpele metaforen die telkens bijdragen aan dat gevoel van machteloosheid: je weet als luisteraar wat ze bedoelt, je weet het precies, maar je hoort het niet per se aan concrete voorbeelden in de tekst, maar door de schijnbaar van de werkelijkheid losgekoppelde beeldspraak.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:21 uur
Instrumentaal een prima nummer, maar de zang vind ik te saai. Ook ben zeker niet vies van simpele teksten, maar deze werkt niet. Het raakt me niet en doet me eigenlijk niks. Jammer, want de zoals jij het treffend omschrijft "weemoedige en jazz-achtige sfeer" is dik in orde.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 20:04 uur
Doe mij maar meer van die koekjes
Aangename verassing; goede begeleding - wie doet percussie (goeie timing!)? Ook bij het album gekeken - vergelijking met Janne Schra (Schradinova, Room Eleven) vind ik vergezocht - haar stem is warmer, maar muzikaal is het minder.
Eefje heeft een koele stem - en mensen die niet van koel (ijl) houden, moeten zeker niet naar Silje Nergaard of Lisa Ekdahl luisteren;die hebben dat regelmatig nog sterker.
Aangename verassing; goede begeleding - wie doet percussie (goeie timing!)? Ook bij het album gekeken - vergelijking met Janne Schra (Schradinova, Room Eleven) vind ik vergezocht - haar stem is warmer, maar muzikaal is het minder.Eefje heeft een koele stem - en mensen die niet van koel (ijl) houden, moeten zeker niet naar Silje Nergaard of Lisa Ekdahl luisteren;die hebben dat regelmatig nog sterker.
* denotes required fields.