Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '00
zoeken in:
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:28 uur
Een stuk of 3 van mij in de top, niet gek.Radiohead vind ik persoonlijk helemaal niks en behalve die dubbele verzamelaar heb ik er niks van maar hoef ik er ook niks meer van. Zwaar overgewaarde groep imo.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:29 uur
Jammer dat Silent Shout de lijst niet heeft gehaald. Had ik toch wel op gerekend eigenlijk.
Aan de andere kant wel weer mooi dat 2 electronica-platen de lijst hebben gehaald (Geogaddi en Burial).
Aan de andere kant wel weer mooi dat 2 electronica-platen de lijst hebben gehaald (Geogaddi en Burial).
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:32 uur
Teunnis schreef:
Al vind ik top 4 wel erg overdreven.
Is top 3 ook overdreven? Al vind ik top 4 wel erg overdreven.

4. Radiohead - Kid A (2000) (121 punten) 20x genoemd Nr. 1 van kobe bryant fan, Svendra, Lying Mouth, GrafGantz, corn1holio1, niels94, Status Seeker

Met een record aantal nummer 1-noteringen (maar liefst 7!) zou deze toch verder moeten komen dan de vierde plek. Toch is deze 12 punten verwijderd van de top 3.
Enfin, er zijn eigenlijk van die platen die je liever links laat liggen en deze is er een van. Wat het beste nummer van de plaat zou moeten zijn (Idioteque), vind ik al niks. Waarom zou ik dan in hemelsnaam het hele album willen beluisteren? Nuja, het is Radiohead en staat best hoog in de top 250 en wordt best vaak genoemd. Dergelijke dingen gaan mij interesseren voor albums.

Ik wil er eigenlijk ook vrij weinig over kwijt. Klinkt af en toe best warm, maar al die overbodige ‘subtiele’ details hoeven van mij gewoon niet. Geef mij maar de Radiohead van OK Computer of the Bends.
“Dan heb ik die ook maar een keer gehoord”
Arrie schreef:
Bij Kid A wordt die ontwikkeling nog wat verder doorgetrokken, en wordt er met electronica geëxperimenteerd, om de songs zo een mooi jasje te geven. Kid A klinkt dan ook behoorlijk anders dan de drie voorgaande albums, en omdat Radiohead ondertussen een hele grote naam was geworden, was het vrij gewaagd. Gitaren? Weg ermee! Laten we spelen met stemvervormers en dat soort ongein!
Bij Kid A wordt die ontwikkeling nog wat verder doorgetrokken, en wordt er met electronica geëxperimenteerd, om de songs zo een mooi jasje te geven. Kid A klinkt dan ook behoorlijk anders dan de drie voorgaande albums, en omdat Radiohead ondertussen een hele grote naam was geworden, was het vrij gewaagd. Gitaren? Weg ermee! Laten we spelen met stemvervormers en dat soort ongein!
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:34 uur
Idioteque is dan ook helemaal niet het beste nummer van het album. Wel een fantastisch album natuurlijk, had hem eigenlijk nog wat hoger verwacht. Betekent dit dat Marbles in de top 3 staat? 

0
Mooie plaats maar ik had hem liever op de eerste plaats gezien.
Nu maar hopen dat Funeral op 1 staat ( wat wel zo zal zijn)
Nu maar hopen dat Funeral op 1 staat ( wat wel zo zal zijn)
0
kobe bryant fan schreef:
Mijn top 10 staat nu wel voor een tijd vast ik ben nog jong dus je mening verandert inderdaad bijna dagelijks. Maar nu heb ik elke plaat al genoeg beluisterd om te kunnen zeggen dat mijn top 10 niet direct meer gaat veranderen.
Mijn top 10 staat nu wel voor een tijd vast ik ben nog jong dus je mening verandert inderdaad bijna dagelijks. Maar nu heb ik elke plaat al genoeg beluisterd om te kunnen zeggen dat mijn top 10 niet direct meer gaat veranderen.
volg het topic nou maar over veranderingen in de top 10.Jij wijzigd nog vaker dan grafgantz

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:35 uur
Samen met VU misschien wel het meest spannende album qua plaats in de muziekgeschiedenis 
Hopelijk komt Marbles nu, Sigur Rós tweede zou fantastisch zijn.

Hopelijk komt Marbles nu, Sigur Rós tweede zou fantastisch zijn.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:39 uur
coupe de knikkers gelukt, tja het mooie Neverland gaat maar door 

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:41 uur
Arrie schreef:
Idioteque is dan ook helemaal niet het beste nummer van het album.
How to Disappear Completely, snik zo mooi.
Ik begrijp blijkbaar dit decennium niet, amper nominaties die de lijst halen, dat was vroeger (andere decenniums) wel anders

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:42 uur
Slowgaze schreef:
Leg jij dan maar eens uit waarom jij bij Spinvis - Spinvis vijf(!) favoriete nummers aan kunt kruisen en ik maar drie.
Ik kom net zoals Jordy uit Hilversum. Dan krijg je dat soort privileges.(quote)
Leg jij dan maar eens uit waarom jij bij Spinvis - Spinvis vijf(!) favoriete nummers aan kunt kruisen en ik maar drie.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:44 uur
Arrie schreef:
Wel. Het beste nummer van de jaren '00 zelfs. En na een paar Neutral Milk Hotel nummers komt deze in mijn nummers top van altijd

Marbles boven Kid A is op zijn minst verassend. Ik had hem eigenlijk ook wat hoger verwacht (en op zich ook gehoopt, heb hem op 1 staan in mijn top 10, al boeit het natuurlijk niet veel).
Ga Marbles ook maar eens luisteren, dan

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 18:58 uur
3. Marillion - Marbles (2004) (133 punten) 23x genoemd Nr. 1 van vigil, bikkel2

Hehe, een top 3 plek zelfs. Het is tekenend voor Marillion. Een die-hard fanbase. Niet voor niets was het dit album dat in de voorverkoop de financiële benodigdheden regelde. Ik kan ook niet anders dan blij zijn voor dit album. Dat het in het eindspel nooit zo hoog zal eindigen moge duidelijk zijn (hoeveel Marillion-albums doen daar aan mij? 5?), maar deze 3e plek is al genoeg winst voor deze plaat. Niet dat er veel concurrentie was, want dit is enerzijds zo vertrouwd, maar aan de andere kant toch one of a kind.
Overigens was Marbles de enige plaat die Funeral in den beginne bij kon benen, maar dat verhaal is bekend (of nog niet, maar volgens mij heb ik wel genoeg weggeven.
)
En nou hopelijk niet allemaal Marbles gaan beluisteren en omlaag stemmen onder het motto "te veel binnen de lijntjes", "middle of the road", "te commercieel" of meer van dat soort onzin.
Ik heb nu al zin om dit (of een ander Marillion-album) weer eens te draaien.

Hehe, een top 3 plek zelfs. Het is tekenend voor Marillion. Een die-hard fanbase. Niet voor niets was het dit album dat in de voorverkoop de financiële benodigdheden regelde. Ik kan ook niet anders dan blij zijn voor dit album. Dat het in het eindspel nooit zo hoog zal eindigen moge duidelijk zijn (hoeveel Marillion-albums doen daar aan mij? 5?), maar deze 3e plek is al genoeg winst voor deze plaat. Niet dat er veel concurrentie was, want dit is enerzijds zo vertrouwd, maar aan de andere kant toch one of a kind.
Overigens was Marbles de enige plaat die Funeral in den beginne bij kon benen, maar dat verhaal is bekend (of nog niet, maar volgens mij heb ik wel genoeg weggeven.
)bikkel2 schreef:
Het is een aardige zit dit Marbles, want dit is een plaat die 100% focus vraagt. Maar in de juiste stemming is dit een fantastisch geheel. Er wordt flink uitgepakt met fraaie sounds, met name in de keyboards, maar mijneer Rothery laat ook weer flink van zich horen.
Maar bovenal, wat een fantastisch stel songs en wat een gedrevenheid. Progrock uit het boekje en de passie en beleving is groots. Dit verdient een 5, geen twijfel over mogelijk.
Het is een aardige zit dit Marbles, want dit is een plaat die 100% focus vraagt. Maar in de juiste stemming is dit een fantastisch geheel. Er wordt flink uitgepakt met fraaie sounds, met name in de keyboards, maar mijneer Rothery laat ook weer flink van zich horen.
Maar bovenal, wat een fantastisch stel songs en wat een gedrevenheid. Progrock uit het boekje en de passie en beleving is groots. Dit verdient een 5, geen twijfel over mogelijk.
En nou hopelijk niet allemaal Marbles gaan beluisteren en omlaag stemmen onder het motto "te veel binnen de lijntjes", "middle of the road", "te commercieel" of meer van dat soort onzin.

Ik heb nu al zin om dit (of een ander Marillion-album) weer eens te draaien.

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:01 uur
Hèhè
Zoals ik al zei, deze plaat nog nooit beluisterd, zal ik maar eens een keertje gaan doen dan. Al vaak zat tegengekomen natuurlijk, evenals andere platen van de band, maar nog nooit naar geluisterd. Het zal mij benieuwen
Zoals ik al zei, deze plaat nog nooit beluisterd, zal ik maar eens een keertje gaan doen dan. Al vaak zat tegengekomen natuurlijk, evenals andere platen van de band, maar nog nooit naar geluisterd. Het zal mij benieuwen

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:02 uur
() en Funeral 2 albums die ik nou weer direct super fantastisch vind, Funeral nog wel op **** dus best wel goed, maar dat bedoelen jullie hier niet geloof ik.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:04 uur
Van Marillion heb ik ook nog geen noot beluisterd. Moet ik me toch eens aan gaan zetten, dan. Blijkt best populair hier op MuMe. 

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:08 uur
Van den band zelf. Nog helemaal niets. Een van de grote hiaten bij mij, deze band. 

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:08 uur
Ik ken geen enkel van Marillion (of in elk geval waarvan ik weet dat het van hen is), dus bij mijn weten is dat ook het geval.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:09 uur
Je moet ook zeker eens Brave beluisteren Nick ( ook Niels)
Waarschijnlijk gaat ( ) op 2 staan en Funeral op 1.
Waarschijnlijk gaat ( ) op 2 staan en Funeral op 1.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:09 uur
AOVV schreef:
Van den band zelf. Nog helemaal niets. Een van de grote hiaten bij mij, deze band.
Mag ik jou dan wijzen op deze ladder?Van den band zelf. Nog helemaal niets. Een van de grote hiaten bij mij, deze band.
AOVV schreef:
Ronde 1 - Ladder 106:
133 Pearl Jam - Jeremy
117 XTC - Senses Working Overtime
104 Michael Jackson - Beat It +2
98 Marillion - Incommunicado
91 Depeche Mode - Stripped
86 The National - England +8
81 Johan - Tumble And Fall +3
77 The Knife - Silent Shout +4
69 Booka Shade - Mandarine Girl +7
58 XTC - River Of Orchids +6
16 Quadrant - Q1.1
Deadline 23.00 uur
Ronde 1 - Ladder 106:
133 Pearl Jam - Jeremy
117 XTC - Senses Working Overtime
104 Michael Jackson - Beat It +2
98 Marillion - Incommunicado
91 Depeche Mode - Stripped
86 The National - England +8
81 Johan - Tumble And Fall +3
77 The Knife - Silent Shout +4
69 Booka Shade - Mandarine Girl +7
58 XTC - River Of Orchids +6
16 Quadrant - Q1.1
Deadline 23.00 uur
niels94 schreef:
Ik ken geen enkel van Marillion (of in elk geval waarvan ik weet dat het van hen is), dus bij mijn weten is dat ook het geval.
Kayleigh ken je vast wel. Kan me niet voorstellen dat er iemand is hier die dat niet kent. Of in ieder geval een keer gehoord heeft.Ik ken geen enkel van Marillion (of in elk geval waarvan ik weet dat het van hen is), dus bij mijn weten is dat ook het geval.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:11 uur
Daar leren we uit dat mijn geheugen me wel eens in de steek laat. Ik zal het dan niet zo indrukwekkend gevonden hebben, anders had ik het me wel herinnerd. Maar goed, ik kan het beter op een andere manier zeggen dan: nog geen enkele plaat van Marillion geprobeerd. Dat klopt wel. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:12 uur
Het verbaast me wel dat Marbles derde is geworden. Marillion boven Radiohead. Wie had dat van tevoren durven zeggen?
Voor deze keer ben ik het met Chevy eens. Marbles is geen ontoegankelijke plaat, maar met commercie en met MOR heeft het echt niets te maken. Het zou een verademing zijn als MOR bands als Marillion zouden klinken.
Een tip: Ik weet niet 100% zeker of ze 't nu nog doen, maar Marillion gaf via hun site gratis promo's weg (ook geen verzendkosten). Dan krijg je een verzamelcd van ze met wat nummers van hun recente platen. Dan moet je je registreren als lid op hun site (wat ook gratis is, en je word niet doodgemaild met spam). Kan een week of vier duren voor ze de cd verzenden, maar 't is gratis, dus..
Voor deze keer ben ik het met Chevy eens. Marbles is geen ontoegankelijke plaat, maar met commercie en met MOR heeft het echt niets te maken. Het zou een verademing zijn als MOR bands als Marillion zouden klinken.
Een tip: Ik weet niet 100% zeker of ze 't nu nog doen, maar Marillion gaf via hun site gratis promo's weg (ook geen verzendkosten). Dan krijg je een verzamelcd van ze met wat nummers van hun recente platen. Dan moet je je registreren als lid op hun site (wat ook gratis is, en je word niet doodgemaild met spam). Kan een week of vier duren voor ze de cd verzenden, maar 't is gratis, dus..
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:14 uur
En daar is-ie dan: Marbles 
Dat gold op zich ook al voor voorganger Anoraknophobia en met de plaat die daarvoor zat was ook iets met voorintekening (weet niet meer precies wat, het was in elk geval wat minder verstrekkend). Overigens zat er nog een heuse topveertig-single bij dit album (You're Gone), maar hoeveel niet-fans herinneren zich deze nog? Niet dat Kayleigh nu zo'n enorme hit was (een 16e positie in onze vaderlandse top-40), maar 't is toch het nummer (danwel het stigma) waar de band hier om herinnerd wordt.
In de progwereld was Marbles in 2004 een sensatie van ongekende omvang. Dat de sensatie daarbuiten iets minder groot was, ach het zij zo. Een derde plek hier is zonder meer mooi.

chevy93 schreef:
Niet voor niets was het dit album dat in de voorverkoop de financiële benodigdheden regelde.
Niet voor niets was het dit album dat in de voorverkoop de financiële benodigdheden regelde.
Dat gold op zich ook al voor voorganger Anoraknophobia en met de plaat die daarvoor zat was ook iets met voorintekening (weet niet meer precies wat, het was in elk geval wat minder verstrekkend). Overigens zat er nog een heuse topveertig-single bij dit album (You're Gone), maar hoeveel niet-fans herinneren zich deze nog? Niet dat Kayleigh nu zo'n enorme hit was (een 16e positie in onze vaderlandse top-40), maar 't is toch het nummer (danwel het stigma) waar de band hier om herinnerd wordt.
In de progwereld was Marbles in 2004 een sensatie van ongekende omvang. Dat de sensatie daarbuiten iets minder groot was, ach het zij zo. Een derde plek hier is zonder meer mooi.

0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ze doen het nog. Dat laat ik me geen twee keer zeggen... Ben een echte Nederlander hè
EDIT: Zodra Kayleigh begon herkende ik het, ja, die ken ik dus
Wist alleen niet dat het van Marillion was (of Kayleigh heette). Best een geinig nummer vind ik dat.EDIT2: Inmiddels die 'crash course' cd op laten sturen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het verbaast me wel dat Marbles derde is geworden. Marillion boven Radiohead. Wie had dat van tevoren durven zeggen?
Ik niet... maar Marillion had in dit decennium geen serieuze concurrentie van andere albums en Radiohead duidelijk wel, zoals we in het voorgaande deel van de lijst al gezien hebben.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:21 uur
Ik ken best veel van Marillion maar Marbles niet. De albums van de Fish-periode ken ik wel en die vind ik super. Vanavond Marbles eens beluisteren.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 19:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Klopt, dat doen ze nog steeds. Staat een link naar op hun startpagina. Een tip: Ik weet niet 100% zeker of ze 't nu nog doen, maar Marillion gaf via hun site gratis promo's weg (ook geen verzendkosten). Dan krijg je een verzamelcd van ze met wat nummers van hun recente platen. Dan moet je je registreren als lid op hun site (wat ook gratis is, en je word niet doodgemaild met spam). Kan een week of vier duren voor ze de cd verzenden, maar 't is gratis, dus..

Edit: Niels zei het al.
* denotes required fields.