Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van alle decennia (De Grote Finale)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:16 uur
Even wat sneller de volgende achteraan, omdat het even duurt voordat de volgende update er is.
8. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) ( 150 punten) 27x genoemd Plek in de voorrondes: 6

Inderdaad, The Queen is Dead is het beste allround album van de 80s. Tijdens de 80s-editie bleek al dat dit album een echt love/hate-album is (vaak hoog genoemd, weinig laag) en dat is vaak een pre in dit spel. Ik zie nu trouwens dat ik wel een 3,0*-album heb. Deze namelijk, maar ik denk dat deze sowieso hoger uitpakt bij herbeluistering, want There Is a Light That Never Goes Out is echt steengoed en ik leer The Smiths steeds beter waarderen.
Omdat hij het zo goed kan, nog eentje van deric:
7. The Doors - The Doors (1967) ( 152 punten) 27x genoemd Plek in de voorrondes: 2

VU is voorbijgestreefd door The Doors. Jammer dat dit niet lukte bij de 60s, maar hier lukt het wel. En daar ben ik zeer blij mee. The Doors vind ik geweldig en niet alleen icoon Morrison, maar ook Manzarek hoort wat mij betreft bij één van de beste toetsenisten. Na Jon Lord (Deep Purple) misschien wel de beste.
8. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) ( 150 punten) 27x genoemd Plek in de voorrondes: 6

Inderdaad, The Queen is Dead is het beste allround album van de 80s. Tijdens de 80s-editie bleek al dat dit album een echt love/hate-album is (vaak hoog genoemd, weinig laag) en dat is vaak een pre in dit spel. Ik zie nu trouwens dat ik wel een 3,0*-album heb. Deze namelijk, maar ik denk dat deze sowieso hoger uitpakt bij herbeluistering, want There Is a Light That Never Goes Out is echt steengoed en ik leer The Smiths steeds beter waarderen.
Omdat hij het zo goed kan, nog eentje van deric:
deric raven schreef:
The Wonder Boys.
Best bewaarde Britse geheim.
Hun talent bleef ingekapseld.
De conservatieve gentlemen.
Ontoegankelijk voor de rest van de wereld.
Een wereld die niet wilde luisteren.
Onverklaarbaar.
The Wonder Boys.
Best bewaarde Britse geheim.
Hun talent bleef ingekapseld.
De conservatieve gentlemen.
Ontoegankelijk voor de rest van de wereld.
Een wereld die niet wilde luisteren.
Onverklaarbaar.
7. The Doors - The Doors (1967) ( 152 punten) 27x genoemd Plek in de voorrondes: 2

VU is voorbijgestreefd door The Doors. Jammer dat dit niet lukte bij de 60s, maar hier lukt het wel. En daar ben ik zeer blij mee. The Doors vind ik geweldig en niet alleen icoon Morrison, maar ook Manzarek hoort wat mij betreft bij één van de beste toetsenisten. Na Jon Lord (Deep Purple) misschien wel de beste.
wouter8 schreef:
Ookal stamt de muziek uit 1967 en heb ik die periode (helaas?) niet mee mogen maken, het neemt me wel helemaal mee naar de tijdsgeest van toen. Prachtig is ook overigens de film over de band, met Val Kilmer. Het bracht mij, als iemand van een latere generatie in ieder geval veel dichter bij de muziek die de band heeft gemaakt. In hoeverre de band revolutionair was, dat moet ik van anderen aannemen. Maar om het revolutionaire gaat het mij niet eens zo zeer, waar de kracht in sluit is de sfeer die het album uitstraalt. Het neemt me echt mee terug naar een tijd die ik niet mee heb mogen maken, en dat is erg bijzonder.
Ookal stamt de muziek uit 1967 en heb ik die periode (helaas?) niet mee mogen maken, het neemt me wel helemaal mee naar de tijdsgeest van toen. Prachtig is ook overigens de film over de band, met Val Kilmer. Het bracht mij, als iemand van een latere generatie in ieder geval veel dichter bij de muziek die de band heeft gemaakt. In hoeverre de band revolutionair was, dat moet ik van anderen aannemen. Maar om het revolutionaire gaat het mij niet eens zo zeer, waar de kracht in sluit is de sfeer die het album uitstraalt. Het neemt me echt mee terug naar een tijd die ik niet mee heb mogen maken, en dat is erg bijzonder.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:17 uur
Don Cappuccino schreef:
In zijn tijdsgeest gevangen? Ten is toch een tijdloos album? Dat vind ik tenminste.
Dat vind ik ook, maar de 90s-sfeer die het uitademt is toch wel heel nadrukkelijk aanwezig. Bij Nevermind heb ik dat nog erger (te veel wellicht).In zijn tijdsgeest gevangen? Ten is toch een tijdloos album? Dat vind ik tenminste.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:40 uur
jassn schreef:
nee, dan slaat de verveling toe.
nee, dan slaat de verveling toe.
Goh, dat heb ik eigenlijk al vanaf nummer één
Maar het zal helpen dat een heel groot deel hier tussen de 25 en 35 is, nostalgie speelt een grote rol.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:44 uur
Chevy, je mag wel wat minder je eigen mening er zo dik opleggen, we kennen je "ik haat op negertmuziek en classic rock vind ik helemaal te mieters"-standpunten inmiddels al wel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:45 uur
Je mag wel een smiley van me lenen, als je wilt?
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:03 uur
6. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008) ( 155 punten) 30x genoemd Plek in de voorrondes: 8

Dit is het voor mij onbekende album. Ik heb ooit een paar keer het live-album beluisterd en dat is niks voor mij. Daar het toch een zeer getrouwe live-uitvoering is (dat hoor ik ten minste), heb ik niet echt gezien om dit te gaan beluisteren. Ooit zal het er wel van komen, maar ik zie het somber in. Gezien de 8e plek in de 00s (6 indien iedereen voor het origineel gegaan was) wel een erg hoge notering, maar niettemin wel terecht. Ik begrijp dat Elbow populair is onder vele soorten muziekliefhebbers
5. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) ( 165 punten) 31x genoemd Plek in de voorrondes: 2

Pink Floyd had in de 70s al geen last van de "één artiest per keer"-regel en heeft dat nu ook helemaal niet. Alleen Piper deed het slecht, maar Animals haalde de 17e plek en Wish You Were Here is met de 5e plek niet eens de hoogste. Zeer terecht als je het mij vraagt. Wat een album.
Ik zal eens proberen hier een degelijke recensie van te schrijven, want wat ik er nu neergepend heb, gaat nergens over.

Dit is het voor mij onbekende album. Ik heb ooit een paar keer het live-album beluisterd en dat is niks voor mij. Daar het toch een zeer getrouwe live-uitvoering is (dat hoor ik ten minste), heb ik niet echt gezien om dit te gaan beluisteren. Ooit zal het er wel van komen, maar ik zie het somber in. Gezien de 8e plek in de 00s (6 indien iedereen voor het origineel gegaan was) wel een erg hoge notering, maar niettemin wel terecht. Ik begrijp dat Elbow populair is onder vele soorten muziekliefhebbers
sebas schreef:
Elbow produceert geen hapklare brokken. Het zijn geen liedjes die het beste met je humeur voor hebben. Geslachtofferd door verdriet bindt Guy Garvey de strijd aan met demomen uit een recent verleden. Het op de klippen lopen van zijn huwelijk en de dood van een dierbare vriend verwoordt hij op indringende wijze. Een inktzwart album, met weinig ruimte voor een straaltje zonneschijn. Van de 11 songs mag er maar eentje als hard in de boeken (Grounds For Divorce).
Elbow produceert geen hapklare brokken. Het zijn geen liedjes die het beste met je humeur voor hebben. Geslachtofferd door verdriet bindt Guy Garvey de strijd aan met demomen uit een recent verleden. Het op de klippen lopen van zijn huwelijk en de dood van een dierbare vriend verwoordt hij op indringende wijze. Een inktzwart album, met weinig ruimte voor een straaltje zonneschijn. Van de 11 songs mag er maar eentje als hard in de boeken (Grounds For Divorce).
5. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) ( 165 punten) 31x genoemd Plek in de voorrondes: 2

Pink Floyd had in de 70s al geen last van de "één artiest per keer"-regel en heeft dat nu ook helemaal niet. Alleen Piper deed het slecht, maar Animals haalde de 17e plek en Wish You Were Here is met de 5e plek niet eens de hoogste. Zeer terecht als je het mij vraagt. Wat een album.

Ik zal eens proberen hier een degelijke recensie van te schrijven, want wat ik er nu neergepend heb, gaat nergens over.

Serpico schreef:
Wish You Were Here had maar 5 nummertjes, spuwde muziek uit die meer klonk als het brein van een briljante natuurkundige, maar dan in noten en instrumenten, bracht mij prachtige teksten als SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND! en kon me de eerste keer totaal niet bekoren. Wat is dit nou weer?, vroeg een (ik schat) veertienjarige Bastiaan zich af. En het waren niet zozeer de 2 sindsdien verstreken jaren, het waren de meerdere luisterbeurten die desondanks tóch kwamen. Wish You Were Here kruipt ontzettend onder de huid, het album verveelt geen moment, maar bovenal fascineert het. Ieder liedje zet je fantasie aan het werk: waarop heeft deze tekst betrekking, wat is er gaande, wat houdt het in?
Wish You Were Here had maar 5 nummertjes, spuwde muziek uit die meer klonk als het brein van een briljante natuurkundige, maar dan in noten en instrumenten, bracht mij prachtige teksten als SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND! en kon me de eerste keer totaal niet bekoren. Wat is dit nou weer?, vroeg een (ik schat) veertienjarige Bastiaan zich af. En het waren niet zozeer de 2 sindsdien verstreken jaren, het waren de meerdere luisterbeurten die desondanks tóch kwamen. Wish You Were Here kruipt ontzettend onder de huid, het album verveelt geen moment, maar bovenal fascineert het. Ieder liedje zet je fantasie aan het werk: waarop heeft deze tekst betrekking, wat is er gaande, wat houdt het in?
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:03 uur
Slowgaze schreef:
"ik haat op negertmuziek.
"ik haat op negertmuziek.
. Er staat maar één hiphopalbum in (wat ik zeer betreur) en daar ben ik best positief over. Verder doe ik gewoon wat IK wil. Als ik een album te gek vindt, meld ik dat hier. Het zou raar zijn als ik het niet doe. Als ik niet te spreken ben over een album, meld ik dat ook. Als je geen zin hebt in de verhaaltjes kom je vanavond nog een keertje terug en bekijk je alleen de eindlijst. Mij om het even.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:05 uur
Live is Elbow goed tot zeer goed maar die plaat is toch verre van zo goed?
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:07 uur
Verre van zo goed? 
Ik vind het echt een prachtig album. Vooral The Loneliness Of A Tower Crane Driver die op de liveversie nog vele malen beter is.

Ik vind het echt een prachtig album. Vooral The Loneliness Of A Tower Crane Driver die op de liveversie nog vele malen beter is.

0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:08 uur
jassn schreef:
Live is Elbow goed tot zeer goed maar die plaat is toch verre van zo goed?
Bedoel je met "die plaat" het origineel of juist het live-album?Live is Elbow goed tot zeer goed maar die plaat is toch verre van zo goed?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:10 uur
Ik vind de 6e plaats wat overdreven, maar ik vind het wel leuk dat zo'n jonge plaat al zo hoog eindigt. De tijd moet voor mij uitwijzen of ik het echt een meesterwerk vind, maar ik dicht 'm een goede kans toe. Voorlopig staat deze vast op 4,5* bij mij.
Op een goede installatie draaien zodat de productie en de dynamiek er optimaal uitkomen. Lichten uit en iedereen het huis uit. Gewoon zitten en luisteren. Dat is toch wel een hele belevenis die lang niet iedere plaat biedt.
Op een goede installatie draaien zodat de productie en de dynamiek er optimaal uitkomen. Lichten uit en iedereen het huis uit. Gewoon zitten en luisteren. Dat is toch wel een hele belevenis die lang niet iedere plaat biedt.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:14 uur
chevy93 schreef:
. Er staat maar één hiphopalbum in (wat ik zeer betreur) en daar ben ik best positief over. Verder doe ik gewoon wat IK wil. Als ik een album te gek vindt, meld ik dat ook hier. Het zou raar zijn als ik het niet doe. Als ik niet te spreken ben over een album, meld ik dat ook. Als je geen zin hebt in de verhaaltjes kom je vanavond nog een keertje terug en bekijk je alleen de eindlijst. Mij om het even.
(quote)
. Er staat maar één hiphopalbum in (wat ik zeer betreur) en daar ben ik best positief over. Verder doe ik gewoon wat IK wil. Als ik een album te gek vindt, meld ik dat ook hier. Het zou raar zijn als ik het niet doe. Als ik niet te spreken ben over een album, meld ik dat ook. Als je geen zin hebt in de verhaaltjes kom je vanavond nog een keertje terug en bekijk je alleen de eindlijst. Mij om het even. chevy93 schreef:
Opdat het topic niet volledig volgespamd wordt met 6 random negertmuzieknummers.
Eagles
Opdat het topic niet volledig volgespamd wordt met 6 random negertmuzieknummers.

Eagles
chevy93 schreef:
39 Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008) ( 90 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 24
De negertmuziekliefhebbers (oh wacht, dat mocht ik niet zeggen.
) hadden vrij weinig keus. Vandaar dat eigenlijk elke hiphopplaat het prima heeft gedaan. Helaas is waren er toch een te beperkt aantal hiphopliefhebbers aanwezig, want ze zijn bijna allemaal net onder de streep terecht gekomen. Deze zat er gelukkig nog boven, zodat er toch nog enigszins een duo penotti ontstaat.
39 Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008) ( 90 punten) 17x genoemd Plek in de voorrondes: 24
De negertmuziekliefhebbers (oh wacht, dat mocht ik niet zeggen.
) hadden vrij weinig keus. Vandaar dat eigenlijk elke hiphopplaat het prima heeft gedaan. Helaas is waren er toch een te beperkt aantal hiphopliefhebbers aanwezig, want ze zijn bijna allemaal net onder de streep terecht gekomen. Deze zat er gelukkig nog boven, zodat er toch nog enigszins een duo penotti ontstaat.chevy93 schreef:
Tijd voor wat tegengas
Hip-Hop is nooit mijn genre geweest en zal het ook nooit worden. Het "nigger"- en "fuck"-gehalte is één van de dingen waarom ik het genre verafschuw. Waar ik me ook aan ga storen is de achtergrondbeat. Veelal eentonig. In het begin nog wel leuk, maar naar mate het nummer vordert wordt het toch irritant. Het gaat ook om de tekst denk je, maar ja... daar versta je nooit wat van en ook wil ik niet echt naar de tekst luisteren om bovenstaande reden.
Tijd voor wat tegengas

Hip-Hop is nooit mijn genre geweest en zal het ook nooit worden. Het "nigger"- en "fuck"-gehalte is één van de dingen waarom ik het genre verafschuw. Waar ik me ook aan ga storen is de achtergrondbeat. Veelal eentonig. In het begin nog wel leuk, maar naar mate het nummer vordert wordt het toch irritant. Het gaat ook om de tekst denk je, maar ja... daar versta je nooit wat van en ook wil ik niet echt naar de tekst luisteren om bovenstaande reden.
En er is vast nog wel meer. I rest my Cees Nooteboom.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:14 uur
chevy93 schreef:
origineel, ik beluister geen live-albums !(quote)
Bedoel je met "die plaat" het origineel of juist het live-album?
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Verre van zo goed?
Nu zeg je zelf dat het album minder is dan live Verre van zo goed?

0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:17 uur
Maar het studioalbum is al prachtig. De liveversie gooit er nog een schepje bovenop. Ik had zo beide in mijn top 10 gezet maar ik heb voor het studioalbum gekozen omdat die meer kans had.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:19 uur
Slowgaze schreef:
En er is vast nog wel meer. I rest my Cees Nooteboom.
Die laatste quote is van bijna een jaar geleden en was mijn allereerste hiphopalbum. Destijds draaide ik nog alleen maar classic rock, ja. Heel erg flauw om daar nu mee te komen. Die tweede quote slaat op het feit dat R&P elke dag 3 artiesten deed en er verder helemaal niks bij vertelde. Het ging nergens over en zorgde er alleen maar voor dat mensen die wel veel tijd in hun lijstjes stopten ondergesneeuwd raakten. En wat is er nou weer negatief aan die tweede quote? Alleen maar omdat ik het "negertmuziek" noem zeker? En er is vast nog wel meer. I rest my Cees Nooteboom.
Het is zelfs andersom. Als je gewoon leest wat er staat, zie je dat ik het juist betreur dat er zo weinig hiphop in staat.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:26 uur
chevy93 schreef:
Het is zelfs andersom. Als je gewoon leest wat er staat, zie je dat ik het juist betreur dat er zo weinig hiphop in staat.
(quote)
Die laatste quote is van bijna een jaar geleden en was mijn allereerste hiphopalbum. Destijds draaide ik nog alleen maar classic rock, ja. Heel erg flauw om daar nu mee te komen. Die tweede quote slaat op het feit dat R&P elke dag 3 artiesten deed en er verder helemaal niks bij vertelde. Het ging nergens over en zorgde er alleen maar voor dat mensen die wel veel tijd in hun lijstjes stopten ondergesneeuwd raakten. En wat is er nou weer negatief aan die tweede quote? Alleen maar omdat ik het "negertmuziek" noem zeker?
Het is zelfs andersom. Als je gewoon leest wat er staat, zie je dat ik het juist betreur dat er zo weinig hiphop in staat. Heeft Stijn gezegd dat jij zijn smiley mocht lenen? Ik mocht dat. Bovendien, kijk eens naar de etnische achtergrond van Atmosphere en denk dan nog eens na. Dan zou Tracy Chapman blanke muziek maken, volgens zo'n beredenering.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:29 uur
It must be hell inside your head. Als jij zo serieus wilt zijn, mij best. Maar laat mij gewoon m'n ding doen.
4. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) ( 176 punten) 29x genoemd Plek in de voorrondes: 1

Mooi om te zien dat de OOR-variant omgekeerd is. Ditmaal wint Unknown Pleasures met verve van Closer. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dit album altijd met veel meer plezier opzet dan Closer. Deze heeft dan ook het drie- of viervoudige aantal plays. Nummers als Shadowplay en She's Lost Control zorgen ervoor dat ik deze band toch best hoog heb zitten. Niet dat ze gelijk mijn favoriete band worden, maar ik heb respect voor wat ze doen en de vele waardering van mensen. Iets wat mij bij bv. The Velvet Underground een stuk moeilijker lukt. De waardering is dan zo abstract ("ik heb waardering voor ze, omdat zoveel anderen dat hebben").
4. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) ( 176 punten) 29x genoemd Plek in de voorrondes: 1

Mooi om te zien dat de OOR-variant omgekeerd is. Ditmaal wint Unknown Pleasures met verve van Closer. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dit album altijd met veel meer plezier opzet dan Closer. Deze heeft dan ook het drie- of viervoudige aantal plays. Nummers als Shadowplay en She's Lost Control zorgen ervoor dat ik deze band toch best hoog heb zitten. Niet dat ze gelijk mijn favoriete band worden, maar ik heb respect voor wat ze doen en de vele waardering van mensen. Iets wat mij bij bv. The Velvet Underground een stuk moeilijker lukt. De waardering is dan zo abstract ("ik heb waardering voor ze, omdat zoveel anderen dat hebben").
Ian schreef:
In the shadow play, acting out your own death, knowing no more
As the assassins all grouped in four lines, dancing on the floor
And with cold steel, odor on their bodies mad a move to connect
But I could only stare in disbelief as the crowds all left
In the shadow play, acting out your own death, knowing no more
As the assassins all grouped in four lines, dancing on the floor
And with cold steel, odor on their bodies mad a move to connect
But I could only stare in disbelief as the crowds all left
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:44 uur
3. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) ( 192 punten) 36x genoemd Plek in de voorrondes: 4

Het beste 70's-album, zoals het hoort.
Ik denk dat de eerste positie in mijn top 10 (momenteel 2e, eerste staat er om andere redenen) eigenlijk wel genoeg zegt. Maar liefst 36 keer genoemd. Alleen de nummer 1 heeft er meer. Ook een gat van 26 punten met de nummer 4, dus een hele duidelijke nummer 3. Ik blijf het mooi vinden om de waardering voor dit album te zien. Ditmaal deed Dark Side het beter dan Wish You Were Here. Beiden blijken andermaal zeer geliefd.
Omdat dit voor mij een beetje het begin is geweest van mijn waardering voor Dark Side of the Moon:

Het beste 70's-album, zoals het hoort.

Ik denk dat de eerste positie in mijn top 10 (momenteel 2e, eerste staat er om andere redenen) eigenlijk wel genoeg zegt. Maar liefst 36 keer genoemd. Alleen de nummer 1 heeft er meer. Ook een gat van 26 punten met de nummer 4, dus een hele duidelijke nummer 3. Ik blijf het mooi vinden om de waardering voor dit album te zien. Ditmaal deed Dark Side het beter dan Wish You Were Here. Beiden blijken andermaal zeer geliefd.
Omdat dit voor mij een beetje het begin is geweest van mijn waardering voor Dark Side of the Moon:
deric raven schreef:
Speak To Me.
Ontwaak!!
Breathe is het relaxt ademen na een shot drugs.
Het slide achtige geluid laat je weg glijden.
Vergeet vandaag.
Vergeet morgen.
Het goedje valt niet goed.
Paniek.
Versnelde overslaande hartslag
On The Run.
911 Emercency.
Overdosering?
Time.
Verplegend personeel rent door de gangen van het ziekenhuis.
Werkdruk vanwege te weinig tijd.
Grote verantwoordelijkheden.
Een hysterische moeder die net het nieuws hoort.
Een klaaglied.
Great Gig In The Sky.
Groot risico.
Weinig operatiekamers.
Money
Geldkwestie.
Corruptie.
Balancerend op het randje van de dood.
Welke kant zal het op gaan.
Herinneringen ophalen.
Voor een toekomstig bidprentje.
Us and Them.
Kleding uit zoeken voor een afscheid.
Rood is de lievelingskleur.
Any Colour You Like.
De hersenen hebben teveel geleden.
Kunstmatig het leven in stand houden.
Brain Damage.
Flatline.
Eclipse.
De tunnel naar het licht.
The Dark Side Of The Moon.
...maar sowieso is dit voor mij ongeveer de ultieme recensie. Destijds heb ik dat ook in een PM gezegd tegen hem:Speak To Me.
Ontwaak!!
Breathe is het relaxt ademen na een shot drugs.
Het slide achtige geluid laat je weg glijden.
Vergeet vandaag.
Vergeet morgen.
Het goedje valt niet goed.
Paniek.
Versnelde overslaande hartslag
On The Run.
911 Emercency.
Overdosering?
Time.
Verplegend personeel rent door de gangen van het ziekenhuis.
Werkdruk vanwege te weinig tijd.
Grote verantwoordelijkheden.
Een hysterische moeder die net het nieuws hoort.
Een klaaglied.
Great Gig In The Sky.
Groot risico.
Weinig operatiekamers.
Money
Geldkwestie.
Corruptie.
Balancerend op het randje van de dood.
Welke kant zal het op gaan.
Herinneringen ophalen.
Voor een toekomstig bidprentje.
Us and Them.
Kleding uit zoeken voor een afscheid.
Rood is de lievelingskleur.
Any Colour You Like.
De hersenen hebben teveel geleden.
Kunstmatig het leven in stand houden.
Brain Damage.
Flatline.
Eclipse.
De tunnel naar het licht.
The Dark Side Of The Moon.
chevy93 schreef:
Ik hoop dat ik ook ooit zoiets kan (alleen dan een filmrecensie).
Ik hoop dat ik ook ooit zoiets kan (alleen dan een filmrecensie).
0
Zephyr
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:44 uur
chevy93 schreef:
Ditmaal wint Unknown Pleasures met verve van Closer.
Ditmaal wint Unknown Pleasures met verve van Closer.
Ook in de MuMe top-250 staat UP hoger dan Closer (resp 25 om 37), dus geen verrassing dat UP in "onze" lijst hoger staat.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:03 uur
2. Arcade Fire - Funeral (2004) ( 214 punten) 33x genoemd Plek in de voorrondes: 1

22 punten boven de nummer 3 en 9 punten onder de nummer 1 vinden we Funeral. Het was tot het laatste lijstje een wereldstrijd tussen Funeral en OK Computer. Ver staken ze uit boven het veld en dicht stonden ze bij elkaar. De hele tijd in het voordeel van Funeral, maar op het einde ging OK Computer toch erop en erover. Funeral wordt bij iedere luisterbeurt over en wie weet wat er volgend jaar mogelijk is. Voor nu in ieder geval een dikke 3,5*.

22 punten boven de nummer 3 en 9 punten onder de nummer 1 vinden we Funeral. Het was tot het laatste lijstje een wereldstrijd tussen Funeral en OK Computer. Ver staken ze uit boven het veld en dicht stonden ze bij elkaar. De hele tijd in het voordeel van Funeral, maar op het einde ging OK Computer toch erop en erover. Funeral wordt bij iedere luisterbeurt over en wie weet wat er volgend jaar mogelijk is. Voor nu in ieder geval een dikke 3,5*.
guitarwally schreef:
Funeral is een puzzel. Eentje met heel veel stukjes die soms heel erg op elkaar lijken. Toen ik deze plaat voor de eerste keer hoorde, kon ik er dus echt geen chocola van maken. Overal komen melodieën vandaan, opgejaagde strijkers, tempowisselingen en daarbovenop schreeuwt er een oude boer alsof hij kak in zn broek heeft. Te veel puzzelstukjes.
Maar hoe is ons geleerd om een puzzel te maken? Juist! Eerst de hoekstukjes en de zijstukjes.
Funeral is een puzzel. Eentje met heel veel stukjes die soms heel erg op elkaar lijken. Toen ik deze plaat voor de eerste keer hoorde, kon ik er dus echt geen chocola van maken. Overal komen melodieën vandaan, opgejaagde strijkers, tempowisselingen en daarbovenop schreeuwt er een oude boer alsof hij kak in zn broek heeft. Te veel puzzelstukjes.
Maar hoe is ons geleerd om een puzzel te maken? Juist! Eerst de hoekstukjes en de zijstukjes.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:04 uur
Dan nummer 1. Na bijna 2 maanden en bijna 600 lijstjes hebben het beste album bepaald. En wie anders is dat dan...
1. Radiohead - OK Computer (1997) ( 223 punten) 37x genoemd Plek in de voorrondes: 1

En zie daar. Er is wederom consensus tussen de top 250 en deze lijst. De eeuwige Radiohead-klassieker en de eeuwige nummer 1. Het vaakst genoemd en het zou me niks verbazen als deze ook het meest op de eerste plek stond. Van de vakantie stond deze in de loop (iets wat ik zelden doe), maar ik blijf het een te wisselvallige plaat vinden. In die zin dat ik het geen nummer 1 vind, maar ik heb er meer dan vrede mee.
Met dank aan alle gebruikers die een lijstje hebben ingeleverd. Ikzelf heb een heleboel ontdekt de afgelopen 2 maanden en ga de komende weken/maanden/jaren nog veel plezier hebben van deze lijstjes. De vele uren werken waren meer dan welbesteed.
#koen; .:8:..:4:.; aERodynamIC; Allmusic; AOVV; Arno; Arrie; ArthurDZ; Ataloona; Axel; axel33; bart1989; BeatHoven; bennerd; bikkel2; Bravejester; Brunniepoo; Casartelli; Chevy; Chungking; ClassicRocker; Co Jackso; Colucci_Era; corn1holio1; cornucopia; crosskip; dazzler; DBL; de1337k1ng! Dempsey63; deric raven; Dieter; DirkM; divart; DjFrankie; Don Cappuccino; dumb_helicopter; Dwejkk_; dynamo d; Edwynn; El Ninjo; Elohim; Fatima; Fieke_28; fluidvigro; FlyLo; frankholst82; freddze; freitzen; gaucho; Gert P; gherdt; glennton; GrafGantz; Guinness1980; guitarwally; Gyzzz; Hans Brouwer: Harderwiek; harm1985; heartofsoul; Hendrik68; herman; hoi123; hpdewin; IntoMusic; J.J. Wever; Japsuh; jasper1991; jassn; jellecomicgek72; jellorum; jelmer19; jeroentjuhh; Jesse; JJJ; johannesA; jori stes; Joy4ever; jsterkenburg; k.grubs; Kees-Jan; kemm; kiriyama; Klaezman; kobe bryant fan; korenbloem; Kraay; kühnekxs; laxus11; lebowski; legian; lennon; Lonesome Crow; LucM; Lukas; Lukk0; Lying Mouth; MarkJS; Marty McFly; MAS; Masimo; maxinator; McSavah; MDV; Misterfool; MJ_DA_MAN; Mjuman; mjvanderels; musician; Nestul; nico1616; niels94; Noordpool; numnumnum: oceanvolta; odi; Oldfart; OmeWillem; Omsk; Onweerwolf; orbit; Osiris Apis; Ozric Spacefolk; Paalhaas; Paap_Floyd; panjoe; Papartis; paranoidandroid; pauljojo; pet; PinkEclipse; Ploppesteksel; Poa; Poeha; postpunker; principal2000; Protonos; psychonaatje; Quadraphonic; Raconteur; ranboy; Reijersen; remcodulac; Rhythm & Poetry; ricardo; rkdev; Robbie Keane; rock Rogyros; Rudi S; Salvadore; sander.; Sander14; Sandokan-veld; sebas; Sgt. Revolver; sheep67; shinybeast; Slowgaze; Snakeskin; Snoeperd; Soledad; Soul Dreamer; Status Seeker; Stijn_Slayer; stoepkrijt; StopMakingSenseo; Streup; Svendra; sxesven; Teunnis; Teunnis: The Scientist; the viking; The_CrY; thelion; Titmeister; Tony; trebremmit; Tribal Gathering; tuktak; twelve; uffing; uilenei; van elst; vigil; Von Helsing; wavanbuuren; wibro; Yamato; Zephyr; zweidrei;
En wellicht tot volgend jaar!
1. Radiohead - OK Computer (1997) ( 223 punten) 37x genoemd Plek in de voorrondes: 1

En zie daar. Er is wederom consensus tussen de top 250 en deze lijst. De eeuwige Radiohead-klassieker en de eeuwige nummer 1. Het vaakst genoemd en het zou me niks verbazen als deze ook het meest op de eerste plek stond. Van de vakantie stond deze in de loop (iets wat ik zelden doe), maar ik blijf het een te wisselvallige plaat vinden. In die zin dat ik het geen nummer 1 vind, maar ik heb er meer dan vrede mee.
Thom schreef:
That's it sir
You're leaving
The crackle of pigskin
The dust and the screaming
The yuppies networking
The panic, the vomit
The panic, the vomit
God loves his children, God loves his children, yeah!
That's it sir
You're leaving
The crackle of pigskin
The dust and the screaming
The yuppies networking
The panic, the vomit
The panic, the vomit
God loves his children, God loves his children, yeah!
Met dank aan alle gebruikers die een lijstje hebben ingeleverd. Ikzelf heb een heleboel ontdekt de afgelopen 2 maanden en ga de komende weken/maanden/jaren nog veel plezier hebben van deze lijstjes. De vele uren werken waren meer dan welbesteed.

#koen; .:8:..:4:.; aERodynamIC; Allmusic; AOVV; Arno; Arrie; ArthurDZ; Ataloona; Axel; axel33; bart1989; BeatHoven; bennerd; bikkel2; Bravejester; Brunniepoo; Casartelli; Chevy; Chungking; ClassicRocker; Co Jackso; Colucci_Era; corn1holio1; cornucopia; crosskip; dazzler; DBL; de1337k1ng! Dempsey63; deric raven; Dieter; DirkM; divart; DjFrankie; Don Cappuccino; dumb_helicopter; Dwejkk_; dynamo d; Edwynn; El Ninjo; Elohim; Fatima; Fieke_28; fluidvigro; FlyLo; frankholst82; freddze; freitzen; gaucho; Gert P; gherdt; glennton; GrafGantz; Guinness1980; guitarwally; Gyzzz; Hans Brouwer: Harderwiek; harm1985; heartofsoul; Hendrik68; herman; hoi123; hpdewin; IntoMusic; J.J. Wever; Japsuh; jasper1991; jassn; jellecomicgek72; jellorum; jelmer19; jeroentjuhh; Jesse; JJJ; johannesA; jori stes; Joy4ever; jsterkenburg; k.grubs; Kees-Jan; kemm; kiriyama; Klaezman; kobe bryant fan; korenbloem; Kraay; kühnekxs; laxus11; lebowski; legian; lennon; Lonesome Crow; LucM; Lukas; Lukk0; Lying Mouth; MarkJS; Marty McFly; MAS; Masimo; maxinator; McSavah; MDV; Misterfool; MJ_DA_MAN; Mjuman; mjvanderels; musician; Nestul; nico1616; niels94; Noordpool; numnumnum: oceanvolta; odi; Oldfart; OmeWillem; Omsk; Onweerwolf; orbit; Osiris Apis; Ozric Spacefolk; Paalhaas; Paap_Floyd; panjoe; Papartis; paranoidandroid; pauljojo; pet; PinkEclipse; Ploppesteksel; Poa; Poeha; postpunker; principal2000; Protonos; psychonaatje; Quadraphonic; Raconteur; ranboy; Reijersen; remcodulac; Rhythm & Poetry; ricardo; rkdev; Robbie Keane; rock Rogyros; Rudi S; Salvadore; sander.; Sander14; Sandokan-veld; sebas; Sgt. Revolver; sheep67; shinybeast; Slowgaze; Snakeskin; Snoeperd; Soledad; Soul Dreamer; Status Seeker; Stijn_Slayer; stoepkrijt; StopMakingSenseo; Streup; Svendra; sxesven; Teunnis; Teunnis: The Scientist; the viking; The_CrY; thelion; Titmeister; Tony; trebremmit; Tribal Gathering; tuktak; twelve; uffing; uilenei; van elst; vigil; Von Helsing; wavanbuuren; wibro; Yamato; Zephyr; zweidrei;
En wellicht tot volgend jaar!

0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:25 uur
Mooie top-3. 
Dank u wel Chevy voor het organiseren, leuk om te volgen dit topic.

Dank u wel Chevy voor het organiseren, leuk om te volgen dit topic.

0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:27 uur
Wederom dank aan chevy93!
Verrassende lijst? Nee, maar ook nu blijkt dat dit het gewoon is. Dit zijn nu eenmaal de favoriete albums van 'de gemiddelde muziekliefhebber met smaak'.
Voor alternatievere lijstjes zul je toch echt je heil moeten gaan zoeken op kleinere fora die zich meer specialiseren.
Dus nu niet zeuren allemaal
Verrassende lijst? Nee, maar ook nu blijkt dat dit het gewoon is. Dit zijn nu eenmaal de favoriete albums van 'de gemiddelde muziekliefhebber met smaak'.
Voor alternatievere lijstjes zul je toch echt je heil moeten gaan zoeken op kleinere fora die zich meer specialiseren.
Dus nu niet zeuren allemaal

0
Misterfool
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:31 uur
Ach daar hebben we hier altijd nog de lijstjes(de top 20/25's) van de liefhebbers bij de mume top 40 topics voor. Deze topics eindigen voor mij zeker niet, ik ga ze nog dagelijks checken, op zoek naar leuke albums.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:33 uur
aERodynamIC schreef:
Dit zijn nu eenmaal de favoriete albums van 'de gemiddelde muziekliefhebber met smaak'.
Dit zijn nu eenmaal de favoriete albums van 'de gemiddelde muziekliefhebber met smaak'.
Elke muziekliefhebber heeft toch smaak?
Alleen is het niet voor iedereen dezelfde smaak.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:37 uur
Beetje teleurstellende top10.. maar het is duidelijk dat we hier dicht tegen de consensus van de top250 aanzitten, wat op zich ook wel logisch is natuurlijk.
* denotes required fields.