MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / new wave mixtape van de week

zoeken in:
Mat_ heeft niet alleen de 4 zelfde nummers als ik, maar ook nog precies dezelfde score.

Dat is een 5 sterren lovematch dan. Go for it!

Nog over Zanna van Luc Van Acker.
Afkomstig van het album The Ship (1984).

Bevat songs met een maritieme link.
Let op het bijna wiegende ritme van Zanna.
Als een boot ... als u begrijpt wat ik hiermee bedoel.

Ik zit me al af te vragen wat herman morgen voor ons gaat klaarstoven.

33 Au Pairs - Armagh +4
Met afstand de beste song van deze lijst, ik heb een zwak voor deze band, hoekige post-punk, schrille gitaren en een stuwende, funky bas en gewoon onweerstaanbaar dansbaar. Fantastische platen en singles ook, eigenlijk incontournable voor wie van dit soort wave houdt.

15 Furniture - Brilliant Mind
Nummer begint inderdaad een beetje lauwtjes maar inderdaad gaandeweg worden de dingen wat interessanter met die sax (sax in wave ) en is dat daar viool/cello-getokkel? Ik zou zeggen een Associates van Fourth Drawer Dawn - light versie en dat is helemaal geen kwade referentie.

22 Anne Clark - Sleeper in Metropolis
Waarschijnlijk wel het meest bekende nummer uit deze lijst. Tsja klassieker zeker. Gewoon erg goed.

9 Clan of Xymox - Stranger
Bandnaam zie ik veel voorbijkomen op de site, toch is dit hun eerste nummer dat ik hoor, bevalt me wel, had über-gotische muziek verwacht maar dat blijkt reuze mee te vallen. Redelijk.

17 Fad Gadget - Lady Shave +2
Geen gelijke aan Frank Tovey!

1 Fehlfarben - Ein Jahr +1
Leuk dat Fehlfarben voorbij komt. Dit is meer een a-typisch nummer van hen. Uitstekende feest-muziek toch?

9 Luc Van Acker & Anna Domino - Zanna
Geen slecht nummer hoor maar ik weet niet waar de ‘status’ vandaan komt.

0 Minimal Compact - Next One is Real
Enige nummer dat het helemaal niet is. Adult Oriented Wave. Ik verwacht eigenlijk steeds dat ie Word Up zal beginnen zingen. Dan luister ik liever naar Cameo.

6 Ideal - Berlin
Heerlijk nerveus en springerig. Goeie drive. Zat/zit ook in mijn lijstje van mogelijk te posten nummers al zou het niet deze geweest zijn.

18 Cabaret Voltaire - Ghostalk +3

Frappant dat Au Pairs deze rit met verve wint.

Ik vind het nummer veel te hoekig om er een goeie song in terug te vinden.
Een nummer zoals Obvious doet het dan weer wel bij mij.

dazzler schreef:
Frappant dat Au Pairs deze rit met verve wint.

Ik vind het nummer veel te hoekig om er een goeie song in terug te vinden.
Een nummer zoals Obvious doet het dan weer wel bij mij.

Daarvan is de opbouw iig aardiger - wat t' em hier doet is - imo - de pure emotie, de drive. En vergis je niet Armagh is a dirty story en de verontwaardiging over wat er is gebeurd, komt goed over.

Mjuman raakt hem weer best, de boosheid over "hotel"Armagh komt goed aan hoor.

Rudi S schreef:
Mjuman raakt hem weer best, de boosheid over "hotel"Armagh komt goed aan hoor.

Het debuut van Stiff Little Fingers brengt anders ook de boodschap aardig over - uit White Noise:

Green wogs, green wogs
face don't fit
Green wogs, green wogs
You ain't no Brit

(...)
And if the victim ain't no soldier
why should we care
Irish bodies don't count
life's cheaper over there

Kijk, die context draagt natuurlijk bij tot de impact van zo'n song.
Achtergrondinfo die anno 2011 wat laat komt, maar die het nummer
voor zij die het oppikten binnen de tijdsgeest een stuk relevanter maakt.

Toch moet ook de muziek van Armagh de deelnemers hier voldoende aanspreken
(mij dus minder), anders zou het nummer wellicht niet zo'n groot aantal punten hebben.

Ik zet mijn mixtape vanavond rond etenstijd hier neer, dus dan kunnen mensen nog even de vorige beluisteren.

Daar gaan we dan. Degene die mijn wave-voorkeuren een beetje kennen weten wel dat ik van uptempo, hoekig en dansbaar houd en dat komt in kant a wel aardig terug. Voor kant b wilde ik het wat meer wat meer synth-gericht en downtempo aanpakken, maar daar zijn uiteindelijk ook nog wat uptempo nummers binnengeslopen. Zal verder niets over de muziek zeggen, die moet maar voor zich spreken. Ik hoop dat jullie het wat vinden.

De nummers zijn overigens afzonderlijk aanklikbaar, maar ik heb per kant ook een aparte playlist gemaakt.

Kant A (playlist):
A1. Lizzy Mercier Descloux - Fire
A2. Maximum Joy - Stretch
A3. Mo-Dettes - White Mice
A4. The Monochrome Set - He's Frank
A5. Zounds - True Love

Kant B (playlist):
B1. Tuxedomoon - In the Name of Talent (Italian Western Two)
B2. OMD - Messages
B3. Human League - Being Boiled
B4. Suicide - Diamonds, Fur Coat, Champagne
B5. Scars - Obsessions

Zeker speciaal voor mij gemaakt?
Ken alleen dat nummer van Suicide niet...

Dat ga ik eens rustig ontdekken.
Ken voorlopig enkel de nummers van OMD en The Human League.

dazzler schreef:
Dat ga ik eens rustig ontdekken.
Ken voorlopig enkel de nummers van OMD en The Human League.

Twee bands zijn iig genoemd in Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds + ../90

Wellicht ga ik later ook deels dat topic zelf hergebruiken. Even de re-play doen van de tracks van Herman.

Lizzy Mercier Descloux – Fire
Disco met New Wave invloeden, beetje Planet Earth van Duran Duran in de mix met Funky Town van Lipps Inc. Echter met een groot aandachtspunt; Fire is ouder dan genoemde nummers, dus vrij origineel. Maar echt geweldig vind ik het niet.

Maximum Joy – Stretch
Ik heb hier gelijk beelden van Doris D en haar Aerobicsvideo’s bij.
Wel heerlijk funky, en zeker de moeite waard.
Laat ze die bejaarden bij Nederland In Beweging wakker schudden met Maximum Joy.
Get up 'outta' your rockin' chair grandma!
Or rather would you care to dance grandmother?

Mo-dettes – White Mice
Bananarama meets Siouxsie?
Hoor van die laatste wel Love In A Void terug.
Prima up-tempo wave, waarvan ik niet wakker zal liggen.

The Monochrome Set – He’s Frank
Zou DjFrankie hiervan zijn naam afgeleid hebben?
Heeft wel wat weg van The Stranglers, zonder The Doors orgeltje, ook die andere grootheid uit die tijd; Velvet Underground hoor ik hier in terug.
Geen onbekende naam voor mij.

The Zounds – True Love
Niet echt een nummer wat blijft hangen.
Beetje eentonig.
Kan ik hier nog iets nuttigs over zeggen?
Jawel, 2,26 minuten is precies lang genoeg.

En dan krijgen we de meer geslaagde b-kant

Tuxedomoon – In The Name Of Talent 1*
Gelijk al die saxofoon, om vervolgens mij totaal te misleiden.
Dat is het onderschatte vermogen van Tuxedomoon.
Ondanks de kakofonie van geluiden heeft het wel de werking van een rustgevend ambient geluid.
Ik kan me echter wel goed voorstellen dat dit bij anderen juist averechts werkt.
Clip doet trouwens aan Tool denken.

OMD – Messages 4*
De bekendste van dit tiental.
Voor mij ook een van de hoogtepunten van OMD.
Maar mij kun je ook gelukkig maken met het oude werk van Ultravox of Depeche Mode.
Ik hou wel van dat typerende oubollige jaren 80 synthesizer geluid.
Ja, zelfs Nova met Aurora vind ik zeer geslaagd.

Human League – Being Boiled 3*
Of het nu het commerciële Don’t You Want Me, het politieke The Lebanon, of het spookachtige Circus Of Death is, Human League doet het altijd goed.
Zo ook nu weer.
Wel al lang bekend met Being Boiled.

Suicide - Diamonds, Fur Coat, Champagne
Hoge verwachtingen, maar bij lange niet het nivo van hun debuut.
Ik heb lang getwijfeld om na dit album op zoek te gaan.
Dankzij Herman weer een album die ik van mijn lijst kan schrappen.

Scars – Obsessions 2*
Author! Author! is door velen een bemind album, maar wat moeilijker aan te komen.
DjFrank vertelde mij laats met trots in bezit te zijn van dit album; volgens mij door een andere bekende bezoeker op MuMe.
Ik begrijp zijn enthousiasme helemaal.

De LP van Scars heb ik op de afgelopen platenbeurs in Utrecht gekocht, een aantal maanden terug. Voor niet eens zoveel geld. Hij is wel vindbaar dus.

En of de eerste of tweede Suicide nou de beste is zal altijd wel een discussiepunt blijven onder de fans. Ik geef zelf ook de voorkeur aan de eerste, maar veel scheelt het niet.

De beelden bij Tuxedomoon zijn trouwens van Tim Burton.

Bedankt voor het luisteren!

Volgens mij had Frank de cd.
De lp heb ik ook ooit zien liggen.

Frank heeft de CD in Antwerpen voor 5 euro weggekaapt van voor freddze's neus.

Zeg het voort dat iedereen het hoort!

Freddze deed ooit hetzelfde in Brussel met From the Lions Mouth bij mij.

En nog voor geen 4 euro.

Of te wel met z'n allen naar Belgie voor al de moeilijk vindbare wave-klassiekers voor onder de 5 euro

vigil schreef:
Of te wel met z'n allen naar Belgie voor al de moeilijk vindbare wave-klassiekers voor onder de 5 euro

Echte wave klassiekers zijn in den Bels vaak duurder dan chez nous (behalve dan Recordfriend in A'dam)
Frank had de lp van mij voor een alleszins aanvaardbare prijs en échte wavers tellen vinyl meer dan cd, al draaien ze regelmatig cd om mooi vinyl (CT, DCD, JD, ACR , NO etc) te ontzien.

En Lizzy Mercier Descloux heeft niets met dipso te maken - in NY fameus ZE label (verder oa nog Was Not Was, KidCreole en nog veel meer moois) is eerder forerunner daarop.

Echte wave klassiekers (geen platen van Scars of The Sound, maar echte wave klassiekers).

Neen, blijven jullie maar in Nederland. En laat al die schatten maar aan ons in Vlaanderen.

@ Mjuman: Dat laatste gaf ik ook al aan.

dazzler schreef:
Echte wave klassiekers (geen platen van Scars of The Sound, maar echte wave klassiekers).

Neen, blijven jullie maar in Nederland. En laat al die schatten maar aan ons in Vlaanderen.

"Vaak" schreef ik. Wie heeft hier nu lange tenen? Moet ik nu reageren in de trant van: "Belgen altijd lastig om mee te onderhandelen over de prijs?"

Niet voor niets sprak ik puur over lp's en een bekend Nederlands gezegde luidt: uitzonderingen bevestigen de regel en dat zouden dan die Sound en Scars cd's kunnen zijn.

't was gewoon mijn persoonlijke ervaring, maar ik akn ernaast zitten. In Duitsland - Bonn, Darmstadt en Bielefeld heb ik mooie schatten opgegraven;het aanbod is daar ruimer. En bijv. de prijzen in Antwerpen bij die zaak die later dan aangegeven openging, deden me versteld staan. Ook de platenbeurs doe je mooiere vondsten.

Ooit de eerste Rational Youth - lang gezocht door mij - voor één euro gekocht; bij dezelfde gelegenheid Bread & Circuses (Durutti Column) voor dezelfde prijs.
Al wil ik zelf niet te veel praten over prijzen - dat kan ervoor zorgen dat de prijs wordt opgedreven.

Maximum Joy – Stretch

Mo-dettes – White Mice

The Monochrome Set – He’s Frank

The Zounds – True Love

4 Tuxedomoon – In The Name Of Talent 3*

Vet nummer! Juist die combi tussen rauwe punk en avant-garde doet het hem!

5 OMD – Messages 1*
Heerlijk nummer van OMD, zeker wat punten waard.

7 Human League – Being Boiled 4*
Ja. jezus, één van de beste new wave nummers van het eerste uur.. wat moet ik daarover kwijt? Strak, kil en effectief. Nog steeds.

4 Scars – Obsessions 2*
Uiteraard ken ik de plaat, ook een heerlijk nummer dit, past helemaal in zijn tijd en qua muziek en tekst uitermate goed.

Een paar onbekende en een aantal zeer bekende, eens kijken wat ik er van kan maken...

Bijna exotisch ritme, niet direct een associatie naar wave al heeft de zang dat dan weer wel. Ik ben hier zeker niet kapot van. Het werkt een beetje op mijn zenuwen.

Maximum Joy – Stretch
Lekker slaggitaartje met funky bas. Je wacht en wacht en wacht op een spectaculaire verandering maar die komt helaas niet. Gilletje hier en bassolo daar. Het is niet slecht maar ook niet wereldschokkend

Mo-dettes – White Mice
De groep (?) zegt me niets maar het klinkt me wel lekker in de oren. Erg catchy en vrolijk, voor mij de beste tot nu toe maar dat zal denk ik nog wel veranderen.

1 The Monochrome Set – He’s Frank 1*
Lekker twee-en-halve minuut rammelen! Link naar The Stranglers is er zeker en op zich wel een aardige zanger. Best een leuk nummer.

The Zounds – True Love
Behoorlijk eentonig maar op zich nog best aardig, zal geen punten scoren maar geen straf om naar te luisteren.

Kant B
6 Tuxedomoon – In The Name Of Talent 2*
Erg fraai intro met een zeer prominente sax waarna het nummer overgaat in een spannende compositie met dito praatzang. Zit muzikaal sterk in elkaar, hier hou ik wel van.

9 OMD – Messages 4*
Schijnt wel een aardig bandje te zijn...Prachtige compositie, ik vind dat je op dit nummer al goed kan horen waar ze op het pronkstuk A&M naar toe wilde. Volle mep!

10 Human League – Being Boiled 3*
Net zoals de voorganger erg bekend. Zwaar aangezette syntpartijen met daarover die typische uit duizenden herkenbare Philip Oakey. Fantastisch nummer!

Aardig nummer, wederom zeer dominante synths waar ik opzich wel wat mee kan. Wel wat eentonig om echt te scoren bij mij.

4 Scars – Obsessions
De laatste in de rij en zeker niet slecht hoor. Qua zang lijkt het me erg op een hoop indie/britpop bandjes in de 90's. In de basis helemaal niet slecht al vind ik het wel een beetje doorkabbelen. Al krijgen we op 2 derde ineens de vaart er flink in. Op zich zeer leuk gedaan net niet goed genoeg voor de punten.

1 * Lizzy Mercier Descloux - Fire +1
Gruppo Sportivo heeft mij nooit echt aangesproken, maar als kolderwave
met een fruitig en guitig Frans accentje wordt gezongen dan ontwaakt het testosteron.
Een 60s hit in een discojasje, met funkbas, maar van aanpak (daar is de sax) op en top wave.

0 * Maximum Joy - Stretch
Ik hoor een basis die aan Shack Up van A Certain Ratio doet denken
en geschifte vocalen en blazers die richting het Belgische Pas de Deux gaan.
Een hoop spannende gekte, maar iets te weinig song om in de prijzen te vallen.

0 * Mo-dettes - White Mice
Side 1 van de herman mixtape vist in het funky wave vijvertje.
Veel van dergelijke nummers stralen een zekere pretentieloosheid uit
die me kan bekoren. Toch vind ik het meezingrefrein in dit nummer wat klef.

3 * The Monochrome Set - He's Frank +2
Vigil hoort The Stranglers, ik hoor The Velvet Underground.
Wave met roots dus en met die deadpan vocalen is de teneur plots een pak ernstiger.
Er wordt aardig gemusiceerd door een groep met hoorbaar indie profiel.

0 * The Zounds - True Love
Het minste nummer van de hele mixtape.
Ik krijg hier een "willen maar niet kunnen" gevoel bij.
Muzikaal gaat het nummer nergens heen volgens mij.

6 * Tuxedomoon - In the Name of Talent
Op kant 2 van de mixtape trekt herman de synthwave kaart.
Al is dat heel relatief met een muzikantencollectief als Tuxedomoon.
Hun muziek lijkt mij vaak te balanceren op een koord tussen geniaal en saai.

12 * Orchestral Manoeuvres in the Dark - Messages +3
Ik heb een zwak voor de meer ambachtelijke albumversie
waar de klemtoon op de synthmelodie ligt en niet op bas en drums.
Maar dit is een klassieker uit het OMD oeuvre met een heel sterke tekst.

14 * The Human League - Being Boiled +4
Als Andy en Paul eind 1978 deze plaat horen, weten zij het wel zeker.
Wat ze in Sheffield kunnen, kunnen we ook in Liverpool. Muziek die zich laat inspireren
door Kraftwerk. Orchestral Manoeuvres in the Dark tekent in 1979 bij Factory Records.

0 * Suicide - Diamonds, Fur Coat, Champagne
Een nobele onbekende voor mij. Het lijkt wel Bryan Ferry die zich in de synthwave gooit.
Merkwaardig ding, maar er gebeurt iets te weinig in om punten te rechtvaardigen.
Ik probeer me dan af te vragen wat herman daar nou zo geweldig aan vindt.

4 * Scars - Obsession
Dat album is hier op de site een ongelooflijke klassieker.
Maar ik struikel telkens over die aartslelijke hoes. Laat ik bij het beluisteren
van dit nummer ook nog eens over de vocalen struikelen en zie daar het probleem.

Ik kan me wel voorstellen dat deze muziek iets oproept bij de fans. Ik pas nog eventjes.

Kant A

1 * Lizzy Mercier Descloux - Fire
Lekker dansbaar disco-achtig nummertje, wat ik in de juiste stemming best hard kan horen, maar meer dan aardig vind ik het niet. Het is gewoon niet zo mijn smaak. Dat Franse accentje heeft wel wat.

We swingen vrolijk verder, maar nu vnl. funky. Eigenlijk een beetje net als het vorige nummer: ik vind het in de juiste stemming leuk dansbaar, maar ik heb voorkeur voor andersoortige new wave. Stijlvol vind ik het om zo te krijsen in een nummer.

0 * Mo-Dettes - White Mice
Vrolijke huppelwave die wat mij betreft hand in hand gaat met Blondie, hoewel iets minder glad.

3 * The Monochrome Set - He's Frank
Wave ‘n’ roll, nummer doet me wat denken aan Mink DeVille en aan Lou Reed (en/of VU)

0 * Zounds - True Love
Beetje punky wave a la de vroege The Cure, maar dan wat minder pakkend. Dit is het B kantje van hun single Dancing uit 1982, die wat meer in mijn straatje ligt.

Kant B

10 * Tuxedomoon - In the Name of Talent (Italian Western Two) +4
Al direct een wat donkerder en onheilspellender begin dan de A kant. Dat geeft hoop. Dit vind ik gewoon lekkere muziek op alle fronten. Deze LP (Desire) direct weer in de ‘draaibak’ gegooid.

14 * OMD - Messages +2
Vroege OMD kan ik eigenlijk altijd wel horen. Dit vind ik best een goed nummer van ze maar ze hebben veel betere, vind ik.

17 * Human League - Being Boiled +3
Lekker nummer van Human League toen ze nog wat experimenteler waren. Hun album Travelogue wil ik toch nog eens op vinyl hebben. OMD en Human League streden om de tweede plek, maar HL won, omdat ik weet dat OMD nog veel beter kan.

Ik ken eigenlijk helemaal geen muziek van deze band volgens mij, terwijl ik de naam al lang ken, nooit van gekomen zeker. Ik weet ook nog niet goed wat ik er mee moet. Het heeft wel wat maar klinkt ook nogal eentonig. Direct nog maar wat nummers van hetzelfde album gecheckt en dat beviel niet echt op het eerste gehoor.

5 * Scars - Obsessions +1
Ik vind Scars eigenlijk wat te lieflijk en ze zeuren me wat te veel door in dit nummer. Dat is vervelend, want ik heb wat moeite mijn laatste punt te dumpen. Toch zorgt die opleving in het nummer er voor dat ik hem toch hier neerleg.

Kant B vind ik duidelijk beter dan kant A van deze plaat.

Casartelli (moderator)
1 * Lizzy Mercier Descloux - Fire
En we beginnen met disco in deze new wave mixtape... af en toe bekruipen me I Was Made for Loving You-associaties. Als cover is hij best leuk gedaan, maar doe mij toch maar het origineel.

Een slappende bas en verder een nogal vervelende zangeres, geen memorabele melodie... nee, dit wordt hem niet voor mij.

0 * Mo-Dettes - White Mice
Ergens tussen Magazine en Blondie... geinig.

3 * The Monochrome Set - He's Frank
Onlangs nog Strange Boutique beluisterd voor de 20-stemmen mijlpaal. Indruk was een beetje "mwah". Indruk bij dit nummer, dat overigens niet op dat album staat, is ongeveer gelijk.

0 * Zounds - True Love
Lekkere basisbeat, maar het youtube-fragment leidt nogal onder de wollige geluidskwaliteit... of hoort dat zo? Voor mij blijft hij mede daardoor een beetje in de middelmaat hangen.

14 * Tuxedomoon - In the Name of Talent (Italian Western Two) +4
Fraai nummer, een beetje de avant-garde versie van Modern English? Ik heb 2 schamele sterren bij het album staan, in mijn herinnering zwalkte het nogal heen en weer tussen piep-knor wave en sterke nummers. Als ik dit zo hoor, kan de rest toch eigenlijk nooit heel slecht geweest zijn...

17 * OMD - Messages +3
Het echte OMD-fandom laat ik gaarne aan vigil en dazzler over, maar dit is toch in elk geval een vertrouwd punt in dit verder tamelijk... specialistische lijstje. Leuk nummer en representatief voor het oude OMD-werk.

19 * Human League - Being Boiled +2
Dus de grootste culthit van HL is niet Don't You Want Me, maar dit nummer? Hij beklijfde (bekleef?) hier altijd wat moeilijk, maar toegegeven dat het ondanks het wat pompeuze instrumentarium best aardig in elkaar steekt.

Met ongeveer dezelfde ingrediënten als een paar eerdere nummers, is het soms moeilijk te vatten waarom sommige nummers niet klikken en andere (zoals deze) juist wel. Afijn, de naam Stranglers viel ook al even... o wacht, dat was dus bij een ander nummer.

6 * Scars - Obsessions +1
Aan beluistering van het album Author! Author! ben ik nog niet toegekomen, maar dit klinkt best aardig (en minder 'overdreven hoekig' dan ik op een of andere manier vermoed had op grond van de loftuitingen die ik hier soms lees en de hoek waaruit deze komen). Enkel de zang vind ik wat beperkt. Moet wel zeggen dat ik die versnelling op het laatst niet aan zag komen... ha, 't is bijna prog .

Leuke mixtape al met al. Ik had Mo-Dettes en Suicide ook graag punten gegund, maar keuzes zijn er om gemaakt te worden, waardoor deze jammerlijk op 0 blijven staan.

Dat wordt nog een spannende strijd tussen de 3 koplopers. Uiteindelijk verwacht ik dat OMD hem zal winnen.

4* Lizzy Mercier Descloux - Fire +3
Volgens mij is het een kwestie van ja of nee bij deze dame, ofwel stoor je je aan de stop/start-stijl van zingen en het overduidelijke accent, ofwel sta je daarboven en geniet je van een denderende cover, een uithangbord voor leftfield disco (dat m.i. wel degelijk wave is). Credits natuurlijk ook voor Dj Barnes. New York eind jaren ’70, omwenteling van gladde disco, soft rock, uitgekauwde funk-combo’s naar leftfield disco, no wave, noise rock. Gewoon mijn ding, kan er ook niet aan doen!

2* Maximum Joy - Stretch +2
Gewoon erg lekkere dansbare funky wave, opnieuw een acquired taste met het roepen en zo.

1* The Mo-dettes - White Mice +1
Ik kan me goed voorstellen dat mensen die het meer voor galm-wave hebben dit maar een knullig liedje vinden, eigenlijk is het ook maar een gewoon popliedje maar dan een met die onweerstaanbare drang vooruit, ritmisch niets mis mee, djengelend gitaartje eroverheen en alles relativerende handjesklapperij. Het zelf doen en er plezier in hebben.

3* The Monochrome Set - He’s Frank
Gespecialiseerd in korte, puntige liedjes met inderdaad een retro-gevoel, die Velvet Underground-associatie is zo gek nog niet.

0* Zounds - True Love
Zounds kan je in het rijtje Crass en The Mob (en vele andere) zetten maar is veruit de meest interessante van dat rijtje. Invloeden van reggae zijn niet ver weg. Al is dit misschien wel een minder nummer ja.

18* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
Wat een beklemmende song is dit toch. Was meteen mijn favoriet toen ik Desire leerde kennen.
Oncontroleerbaar losgaan of ogen toe met koptelefoon.

17* OMD - Messages
Synthpop-top.

19* Human League - Being Boiled

0* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
Van Suicide ken ik enkel de eerste worp maar dit klinkt ook niet verkeerd, al is het wat milder dan de tracks op dat debuut.

6* Scars - Obsessions
Dat album Author! Author! wordt op deze site de hemel in geprezen als een van de beste wave-albums ooit gemaakt. Dat gaat er wel een beetje over naar mijn goesting. Al is dit nummer wel uitstekend (en ja die versnelling op het eind is erg lekker). Laat de andere songs op dat album op grote afstand.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.