Muziek / Toplijsten en favorieten / new wave mixtape van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 19:08 uur
Nog maar 7 commentaren bij de mixtape van herman.
En dat terwijl er 15 mensen zich inschreven in het wachtlijstje.
Vooruit met de geit.
En dat terwijl er 15 mensen zich inschreven in het wachtlijstje.
Vooruit met de geit.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 13:34 uur
4* Lizzy Mercier Descloux - Fire
2* Maximum Joy - Stretch
3* The Mo-dettes - White Mice +2
4* The Monochrome Set - He’s Frank +1
0* Zounds - True Love
18* Tuxedomoon - In The Name of Talent
17* OMD - Messages
23* Human League - Being Boiled +4
0* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
9* Scars – Obsessions +3
2* Maximum Joy - Stretch
3* The Mo-dettes - White Mice +2
4* The Monochrome Set - He’s Frank +1
0* Zounds - True Love
18* Tuxedomoon - In The Name of Talent
17* OMD - Messages
23* Human League - Being Boiled +4
0* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
9* Scars – Obsessions +3
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 19:01 uur
Funky nummertje. Niet onaardig, maar ik ben er toch niet direct weg van. Gaat halfweg ook al wat vervelen
2* Maximum Joy - Stretch
Ook weer erg funky. Weer niet onaardig, maar ook niks meer dan dat. Ik heb het meestal ook niet echt voor blazers in dit soort nummers.
3* The Mo-dettes - White Mice
Doet inderdaad wel wat denken aan Blondie, maar heeft ook wel wat 50's imo. Niet slecht maar ik ben het nummer al vergeten alvorens het afgelopen is
5* The Monochrome Set - He’s Frank +1
Stuwende ritmesectie. Heeft wel wat Proto-punk in zich. Sterk.
0* Zounds - True Love
Nummer dat me op de één of andere manier helemaal niks doet. Saai.
22* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
De opener van kant B is meteen beter dan alles van Kant A. Duister en beklemmend. Lijkt me een perfect nummer om 's nachts te draaien met de volumeknop helemaal open.
17* OMD - Messages
OMD is een groep die ik altijd wel kan waarderen. Niet elk nummer van hen is even sterk, maar ze halen wel altijd een degelijk niveau. Dit is voor mij niet bepaald één van hen sterksten. Iets te onbeholpen poppy.
25* Human League - Being Boiled +2
New wave zoals ik het graag hoor. Duister, strak, zware synths. Top!
3* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne +3
Van Suicide kende ik enkel het verschrikkelijke (niet negatief bedoeld) "Frankie Teardrop". Hier wordt het duidelijk dat ze ook nummers kunnen maken waarbij je jezelf niet door de kop wilt schieten zonder iets in te boeten qua duisterheid. Erg sterk!
9* Scars – Obsessions
Muzikaal niet slecht, maar de vocals verpesten het voor mij volledig. Verschrikkelijk zeurderig en gewoon compleet onuitstaanbaar. Jammer, want met een andere stem had hier zeker iets ingezeten qua sterren
De A-kant zegt me heel erg weinig, maar de B-kant is echt wel top
Funky nummertje. Niet onaardig, maar ik ben er toch niet direct weg van. Gaat halfweg ook al wat vervelen
2* Maximum Joy - Stretch
Ook weer erg funky. Weer niet onaardig, maar ook niks meer dan dat. Ik heb het meestal ook niet echt voor blazers in dit soort nummers.
Doet inderdaad wel wat denken aan Blondie, maar heeft ook wel wat 50's imo. Niet slecht maar ik ben het nummer al vergeten alvorens het afgelopen is
5* The Monochrome Set - He’s Frank +1
Stuwende ritmesectie. Heeft wel wat Proto-punk in zich. Sterk.
0* Zounds - True Love
Nummer dat me op de één of andere manier helemaal niks doet. Saai.
22* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
De opener van kant B is meteen beter dan alles van Kant A. Duister en beklemmend. Lijkt me een perfect nummer om 's nachts te draaien met de volumeknop helemaal open.
17* OMD - Messages
OMD is een groep die ik altijd wel kan waarderen. Niet elk nummer van hen is even sterk, maar ze halen wel altijd een degelijk niveau. Dit is voor mij niet bepaald één van hen sterksten. Iets te onbeholpen poppy.
25* Human League - Being Boiled +2
New wave zoals ik het graag hoor. Duister, strak, zware synths. Top!
3* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne +3
Van Suicide kende ik enkel het verschrikkelijke (niet negatief bedoeld) "Frankie Teardrop". Hier wordt het duidelijk dat ze ook nummers kunnen maken waarbij je jezelf niet door de kop wilt schieten zonder iets in te boeten qua duisterheid. Erg sterk!
9* Scars – Obsessions
Muzikaal niet slecht, maar de vocals verpesten het voor mij volledig. Verschrikkelijk zeurderig en gewoon compleet onuitstaanbaar. Jammer, want met een andere stem had hier zeker iets ingezeten qua sterren
De A-kant zegt me heel erg weinig, maar de B-kant is echt wel top

0
geplaatst: 12 oktober 2011, 19:15 uur
Ditmaal wat beknoptere notes vanwege fysieke sores.
Helaas - geweldig album, maar mag maar 4* punten uitdelen.
4* Maximum Joy - Stretch +2
Leuke meidenband met pit, altijd welkome floor filler. Drumster speelde later bij Communards
5* The Monochrome Set - He’s Frank
Band kan veel beter dan dit
0* Zounds - True Love
Zounds like ...
22* Tuxedomoon - In The Name of Talent
Zie Suicide
20* OMD - Messages +3
Vanwege bui en kwaliteit
29* Human League - Being Boiled +4
Klassieke wave van het soort dat The Undertones omschreven als "his mum bought him a synthesizer, got the Human League in to advise her" (Jimmy,Jimmy)
3* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
Buiten is het al herfstig genoeg
10* Scars – Obsessions +1
Goede band, goed nummer
Helaas - geweldig album, maar mag maar 4* punten uitdelen.
4* Maximum Joy - Stretch +2
Leuke meidenband met pit, altijd welkome floor filler. Drumster speelde later bij Communards
Band kan veel beter dan dit
0* Zounds - True Love
Zounds like ...
22* Tuxedomoon - In The Name of Talent
Zie Suicide
20* OMD - Messages +3
Vanwege bui en kwaliteit
29* Human League - Being Boiled +4
Klassieke wave van het soort dat The Undertones omschreven als "his mum bought him a synthesizer, got the Human League in to advise her" (Jimmy,Jimmy)
3* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
Buiten is het al herfstig genoeg
10* Scars – Obsessions +1
Goede band, goed nummer
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 22:23 uur
dazzler schreef:
Vooruit met de geit.
Vooruit met de geit.
Hier ook een kort bericht uit de ziekenboeg:
Te makkelijke cover van een matig hitje.
6* Maximum Joy - Stretch +2
Lekkere bas en gitaar. Gaat er hier wel in.
Vrolijk en springerig.
Stem doet me denken aan Alex Kapranos van Franz Ferdinand. Lekker quasi nonchalant gezongen.
0* Zounds - True Love
Gevalletje "ene oor in andere oor uit"
25* Tuxedomoon - In The Name of Talent +3
Donker en spannend.
20* OMD - Messages
Mijn mening over een hoog jankgehalte (zie eerste mixtape) blijft gehandhaafd
33* Human League - Being Boiled +4
Dit is gewoon een topper uit het New Wave tijdperk.
4* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne +1
Nog nooit iets van Suicide beluisterd. Smaakt naar meer.
10* Scars – Obsessions
Zoals eerder genoemd verpesten de vocalen het hier. Muzikaal niet onaardig.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 23:05 uur
Alvast bedankt voor alle reacties. Wel leuk om te lezen. Ik heb OMD er op de valreep nog ingestopt omdat de b-kant me anders te zwaar op de hand te werd en had wel verwacht dat zij met Tuxedomoon en Human League hoog zouden scoren.
Jammer dat Zounds het zo slecht doet: van het album viel dit nummer mij meteen op (naast de bekendste single), maar hier gaat het er bij niemand echt in. Heb het zelf erg veel gedraaid de laatste maanden.
Bij Being Boiled viel hier het kwartje een aantal maanden geleden toen ik het nummer luisterde op mijn mp3-speler, 's avonds laat op weg naar huis. Opeens voelde het nummer zo griezelig en realistisch aan dat ik me zo weer in bv. 1984 waande. Sindsdien ben ik om.
Suicide doet het hier ook niet best, maar ik dat zelf één van de toppers hier. Waar het debuut gewoon een gitzwarte plaat is kan ik op dit nummer van het tweede album minder de vinger leggen. Eigenlijk hoor ik bij Suicide soms een beetje de croon-muziek van bv. Sinatra terug, maar dan in een compleet ander vorm natuurlijk.
De kritiek op de stem van Scars kan ik me wel iets bij indenken, mij valt ook altijd wel op dat het qua sound op de een of andere manier niet helemaal rijmt met soortgelijke bands uit die tijd. Het heeft net een wat andere klankkleur. Maar als die versnelling wordt ingezet, gaat hier het da eraf.
Jammer dat Zounds het zo slecht doet: van het album viel dit nummer mij meteen op (naast de bekendste single), maar hier gaat het er bij niemand echt in. Heb het zelf erg veel gedraaid de laatste maanden.
Bij Being Boiled viel hier het kwartje een aantal maanden geleden toen ik het nummer luisterde op mijn mp3-speler, 's avonds laat op weg naar huis. Opeens voelde het nummer zo griezelig en realistisch aan dat ik me zo weer in bv. 1984 waande. Sindsdien ben ik om.
Suicide doet het hier ook niet best, maar ik dat zelf één van de toppers hier. Waar het debuut gewoon een gitzwarte plaat is kan ik op dit nummer van het tweede album minder de vinger leggen. Eigenlijk hoor ik bij Suicide soms een beetje de croon-muziek van bv. Sinatra terug, maar dan in een compleet ander vorm natuurlijk.
De kritiek op de stem van Scars kan ik me wel iets bij indenken, mij valt ook altijd wel op dat het qua sound op de een of andere manier niet helemaal rijmt met soortgelijke bands uit die tijd. Het heeft net een wat andere klankkleur. Maar als die versnelling wordt ingezet, gaat hier het da eraf.

0
Misterfool
geplaatst: 12 oktober 2011, 23:24 uur
Vre-se-lijk en wel om drie redenen . Mijn mening over vrouwenstemmen is erg gepolariseerd; ik vind ze geweldig of ik vind ze totaal niks. Dit nummer valt in de tweede categorie Ten tweede vind ik de begeleidende muziek ongelofelijk cheesy. Daarnaast is dit ook nog eens een cover van een van mijn favoriete nummers. 0.5* werk dit.
6* Maximum Joy - Stretch
Weer zo’n irritante vrouwenstem. Het nummer wordt alleen nog overeind gehouden door het funkende Basswerk.
4* The Mo-dettes - White Mice +1
Modettes vallen hier een stuk beter, niet van dat geforceerde punkgeschreeuw. Iets melodischer en pakkender ook. Samenzang is een goede toevoeging. Ja, dit vind ik een erg leuk nummer
het vierde nummer is een behoorlijke tegenvaller. Bah wat een vreselijk nep aangezette stem
0* Zounds - True Love
Wel aardig, maar zeker niet geweldig. Grappig melodieus rocknummertje, maar ik val absoluut niet van mijn stoel.
29* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
Tuxedomoon blijft een geweldige band. Experimenteel en verassend; zo horen mijn muzikale gerechten geserveerd te worden.
22* OMD - Messages+2
Ik ben zeker niet de grootste fan van OMD, maar ik moet zeggen dit wel een sterk nummertje te vinden. Lijkt qua synthwerk een beetje op Kraftwerk(erg positief). De stem van de zanger is enigszins pathetisch; ik moet er zeker nog aan wennen.
33* Human League - Being Boiled
Hier heeft the human leaque nog een heerlijk donker randje. Sfeervolle synthpop
4* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne
Suicide heeft een zeer bijzonder geluid vind ik, Ik proef hetzelfde paranoïde sfeertje in sommige herzog films. Franky Teardrop vond ik net iets te veel van het goede, dit nummer vind ik een stuk genietbaarder.
13* Scars – Obsessions+3
Bijzonder drums openen dit nummer van de scars, maar deze worden al snel vervangen voor melodieus gitaarwerk. Ook een fijne stem. Het nummer heeft een prettig sfeertje. Verassend einde, zeker een van mijn favoriete nummers hier.
Vre-se-lijk en wel om drie redenen . Mijn mening over vrouwenstemmen is erg gepolariseerd; ik vind ze geweldig of ik vind ze totaal niks. Dit nummer valt in de tweede categorie Ten tweede vind ik de begeleidende muziek ongelofelijk cheesy. Daarnaast is dit ook nog eens een cover van een van mijn favoriete nummers. 0.5* werk dit.
6* Maximum Joy - Stretch
Weer zo’n irritante vrouwenstem. Het nummer wordt alleen nog overeind gehouden door het funkende Basswerk.
4* The Mo-dettes - White Mice +1
Modettes vallen hier een stuk beter, niet van dat geforceerde punkgeschreeuw. Iets melodischer en pakkender ook. Samenzang is een goede toevoeging. Ja, dit vind ik een erg leuk nummer
het vierde nummer is een behoorlijke tegenvaller. Bah wat een vreselijk nep aangezette stem
0* Zounds - True Love
Wel aardig, maar zeker niet geweldig. Grappig melodieus rocknummertje, maar ik val absoluut niet van mijn stoel.
29* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
Tuxedomoon blijft een geweldige band. Experimenteel en verassend; zo horen mijn muzikale gerechten geserveerd te worden.
22* OMD - Messages+2
Ik ben zeker niet de grootste fan van OMD, maar ik moet zeggen dit wel een sterk nummertje te vinden. Lijkt qua synthwerk een beetje op Kraftwerk(erg positief). De stem van de zanger is enigszins pathetisch; ik moet er zeker nog aan wennen.
33* Human League - Being Boiled
Hier heeft the human leaque nog een heerlijk donker randje. Sfeervolle synthpop
Suicide heeft een zeer bijzonder geluid vind ik, Ik proef hetzelfde paranoïde sfeertje in sommige herzog films. Franky Teardrop vond ik net iets te veel van het goede, dit nummer vind ik een stuk genietbaarder.
13* Scars – Obsessions+3
Bijzonder drums openen dit nummer van de scars, maar deze worden al snel vervangen voor melodieus gitaarwerk. Ook een fijne stem. Het nummer heeft een prettig sfeertje. Verassend einde, zeker een van mijn favoriete nummers hier.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 00:05 uur
Zounds hebben prima dingen gemaakt (Demystification is mijn favoriet). Sprokkelde net geen punten in mijn lijst. In ieder geval zit True Love goed in elkaar. Van Suicide hou ik erg van het eerste album, het tweed vind ik een heel pak minder. OMD kan beter (toch wat gedateerd dit nummer). Het nummer van de Mo-Dettes charmeerde meteen, deed me wat aan de C-86 lichting denken van enkele jaren later (o.a. Talulah Gosh). Tuxedomoon overtuigde me niet, te monotoon en ze hebbn imo betere nummers. Beste nummers van The Scars (hun beste nummer??) en de Human League-klassieker!!!!!!!!
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 00:19 uur
Die C86-dingen staan hoog op mijn lijstje om eens uit te pluizen. Wat ik ervan gehoord heb is echt super. 
Valt me trouwens op dat mijn mening over OMD vaak nogal verschilt met die van de rest hier. Messages vind ik met gemak een van hun beste nummers. Maar goed, jullie hebben OMD al langer in jullie systeem dan ik (luister er pas 2 jaar naar), dus wie weet verander ik nog wel van mening. Maar vooralsnog vind ik hun debuut de mooiste plaat.

Valt me trouwens op dat mijn mening over OMD vaak nogal verschilt met die van de rest hier. Messages vind ik met gemak een van hun beste nummers. Maar goed, jullie hebben OMD al langer in jullie systeem dan ik (luister er pas 2 jaar naar), dus wie weet verander ik nog wel van mening. Maar vooralsnog vind ik hun debuut de mooiste plaat.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 00:44 uur
Ik kom morgen nog met mijn opmerkingen en waardering van Hermans tape (druk, prive en werk) met name kant 2 gaat scoren en het is een mooie tape.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 09:18 uur
Messages van OMD is gewoon een klassieker, herman.
Wat niet betekent dat men er dan absoluut fan van moet zijn.
De snik in de stem van Andy McCluskey verdeelt mensen al in twee kampen.
En ik blijf de opgedirkte single versie (een heropname van de album versie) minder goed vinden.
Bedoeling was om er met een vettere baslijn en echt drumwerk een hit van te maken.
Dat is ook gelukt, want met Messages scoorde OMD haar eerste UK top 20 hit.
De album versie beklemtoont meer de Kraftwerkiaanse synthmelodie.
Wat niet betekent dat men er dan absoluut fan van moet zijn.
De snik in de stem van Andy McCluskey verdeelt mensen al in twee kampen.
En ik blijf de opgedirkte single versie (een heropname van de album versie) minder goed vinden.
Bedoeling was om er met een vettere baslijn en echt drumwerk een hit van te maken.
Dat is ook gelukt, want met Messages scoorde OMD haar eerste UK top 20 hit.
De album versie beklemtoont meer de Kraftwerkiaanse synthmelodie.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:19 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:20 uur
Kijk eens aan ... ik ken zowaar 6 van de 10 nummers.
En eentje van de 10 zat gisteren nog in mijn hoofd toen ik dacht:
"1983 was echt wel een fantastisch jaar als je kijkt welke singles de charts haalden".

Een mixtape die wel in mijn straatje ligt.
En eentje van de 10 zat gisteren nog in mijn hoofd toen ik dacht:
"1983 was echt wel een fantastisch jaar als je kijkt welke singles de charts haalden".

Een mixtape die wel in mijn straatje ligt.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:35 uur
Goede lijst Misterfool
Je kent inderdaad wel wat van de toffere wave!
Je kent inderdaad wel wat van de toffere wave!
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:47 uur
Eerst nog Herman's tape dan
Best wel mooi gedaan, Lizzy Mercier was denk ik behoorlijk talentvol, maar het is er nooit helemaal uitgekomen lijkt mij.
6* Maximum Joy - Stretch
Herman's muziek
, hoekige wave en niet slecht , maar niet genoeg voor punten er is nog zoveel moois.
4* The Mo-dettes - White Mice
Leuk nummer luistert lekker weg , er is beter op deze tape.
Monochrome set vergelijk met VU heb ik nooit zo gezien, band is een tijdje redelijk populair geweest bij insiders, geen kandidaat voor punten.
1* Zounds - True Love +1
Helemaal geen punten voor Zounds?
Bij dit soort oudjes haalde Franz Ferdinand zijn inspiratie op, prima lekker kort nummer
33* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
Tuxedomoon spannend nummer en mooie clip, dit mag ik zeer graag luisteren, absoluut de top van deze tape.
22* OMD - Message
Mooie pakken keyboard pop en weer lukt het niet tussen ons, het zal wel een allergie zijn, niet mooi dus
36* Human League - Being Boiled +3
Lekker dreigend nummer dit heeft alles wat ik nu bij OMD mis.
Franky had best bij mij gescoord, dit vind ik niet hun beste nummer , toch niet slecht.
15* Scars – Obsessions+2
The Scars kwamen behoorlijk binnen met hun debuut, dit is een van de toppers uit hun discografie, natuurlijk punten
Best wel mooi gedaan, Lizzy Mercier was denk ik behoorlijk talentvol, maar het is er nooit helemaal uitgekomen lijkt mij.
6* Maximum Joy - Stretch
Herman's muziek
, hoekige wave en niet slecht , maar niet genoeg voor punten er is nog zoveel moois. 4* The Mo-dettes - White Mice
Leuk nummer luistert lekker weg , er is beter op deze tape.
Monochrome set vergelijk met VU heb ik nooit zo gezien, band is een tijdje redelijk populair geweest bij insiders, geen kandidaat voor punten.
1* Zounds - True Love +1
Helemaal geen punten voor Zounds?
Bij dit soort oudjes haalde Franz Ferdinand zijn inspiratie op, prima lekker kort nummer
33* Tuxedomoon - In The Name of Talent +4
Tuxedomoon spannend nummer en mooie clip, dit mag ik zeer graag luisteren, absoluut de top van deze tape.
22* OMD - Message
Mooie pakken keyboard pop en weer lukt het niet tussen ons, het zal wel een allergie zijn, niet mooi dus
Franky had best bij mij gescoord, dit vind ik niet hun beste nummer , toch niet slecht.
15* Scars – Obsessions+2
The Scars kwamen behoorlijk binnen met hun debuut, dit is een van de toppers uit hun discografie, natuurlijk punten
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:55 uur
Rudi S schreef:
Als je deze niet kan smaken, is het vast een allergie.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:56 uur
Hmmm... had verwacht/gehoopt dat ik vandaag die van herman nog kon doen.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:56 uur
Six Bells Chime van Crime & the City Solution 
Moet ik zelf wel even een nieuw nummer voor mijn mixtape zoeken.

Moet ik zelf wel even een nieuw nummer voor mijn mixtape zoeken.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 12:57 uur
chevy93 schreef:
Waarom niet, gewoon doen.
Je kunt het.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 13:05 uur
chevy93 schreef:
Zolang de beide lijstjes niet door elkaar gaan lopen, blijft het overzichtelijk.
Voorlopig heeft nog niemand punten uitgedeeld aan die van Misterfool ... dus vooruit met de geit!
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 13:08 uur
dazzler schreef:
Als je deze niet kan smaken, is het vast een allergie.
(quote)
[Als je deze niet kan smaken, is het vast een allergie.
Misschien genezen, inderdaad sterk nummer, geen slappe hap.
Dit zou dus wel scoren .
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 13:35 uur
Heb nu kant A beluisterd.
Helaas is mijn laptop waar ik op getypt heb vastgelopen, dus mag ik weer opnieuw gaan beginnen.
Internet Explorer, het wordt met de dag slechter.
Helaas is mijn laptop waar ik op getypt heb vastgelopen, dus mag ik weer opnieuw gaan beginnen.

Internet Explorer, het wordt met de dag slechter.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 13:59 uur
Aardige up-tempo. Dansbaar is een beetje een rekbaar begrip blijkbaar, maar wellicht ben ik daar te jong voor. Wel uitstekende percussie!
6* Maximum Joy - Stretch
Meh. Bas te eentonig om prominent naar voren gehaald te moeten worden en aan de andere kant worden de goede instrumenten op de achtergrond gehouden. Zang is ook behoorlijk matig.
Een heel stuk beter dan de vorige. Ditmaal de bassist wel op de goede plek en het is gewoon een prima nummer.
Geen idee meer wat ik bij dit nummer had geschreven. Bleef ook totaal niet hangen.
2* Zounds - True Love +1
Weet ook niet zo goed waarom dit geen punten krijgt.
33* Tuxedomoon - In The Name of Talent
Oei, wat een verschil met kant A. Even omschakelen. Lekker duister, maar zoals ik wel vaker had met deze mixtape, doet het me helemaal niks. Vrij snel is het nummer alweer uit mijn hoofd en ben alweer met andere dingen bezig. Opmerkelijk dat deze zo goed scoort.
29* OMD - Message +3
De eerste topper hebben we hier te pakken. Die synths klinken zo prachtig. Ik kan alleen het instrument op de achtergrond niet plaatsen. Het is wel erg gedateerd en haalt het niveau van het nummer best aardig naar beneden. Dat is jammer, want voor de rest klopt het nummer.
36* Human League - Being Boiled
Human League haal ik mijn schouders bij op. Een band die me totaal niet kan interesseren. Ook dit nummer bevestigt dit maar weer. Een soort quasi-duister nummer met een hoog zolderkamergeknutsel-gehalte. Komt zeker van één van hun eerste albums?
6* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne +2
Met name dat sfeertje achter het nummer is erg interessant. De drums klinken net als een beatboxer en de zanger klinkt alsof hij moet poepen, maar voor de rest klinkt het dus prima.
19* Scars - Obsessions +4
Erg sterk nummer. Vooral de drummer weet erg goed de sfeer van het nummer neer te zetten. Vooral in het laatste gedeelte is het instrumentaal bijzonder sterk.
Aardige up-tempo. Dansbaar is een beetje een rekbaar begrip blijkbaar, maar wellicht ben ik daar te jong voor. Wel uitstekende percussie!
6* Maximum Joy - Stretch
Meh. Bas te eentonig om prominent naar voren gehaald te moeten worden en aan de andere kant worden de goede instrumenten op de achtergrond gehouden. Zang is ook behoorlijk matig.
Een heel stuk beter dan de vorige. Ditmaal de bassist wel op de goede plek en het is gewoon een prima nummer.
Geen idee meer wat ik bij dit nummer had geschreven. Bleef ook totaal niet hangen.
2* Zounds - True Love +1
Weet ook niet zo goed waarom dit geen punten krijgt.
33* Tuxedomoon - In The Name of Talent
Oei, wat een verschil met kant A. Even omschakelen. Lekker duister, maar zoals ik wel vaker had met deze mixtape, doet het me helemaal niks. Vrij snel is het nummer alweer uit mijn hoofd en ben alweer met andere dingen bezig. Opmerkelijk dat deze zo goed scoort.
29* OMD - Message +3
De eerste topper hebben we hier te pakken. Die synths klinken zo prachtig. Ik kan alleen het instrument op de achtergrond niet plaatsen. Het is wel erg gedateerd en haalt het niveau van het nummer best aardig naar beneden. Dat is jammer, want voor de rest klopt het nummer.
36* Human League - Being Boiled
Human League haal ik mijn schouders bij op. Een band die me totaal niet kan interesseren. Ook dit nummer bevestigt dit maar weer. Een soort quasi-duister nummer met een hoog zolderkamergeknutsel-gehalte. Komt zeker van één van hun eerste albums?
6* Suicide - Dreams, Fur Coat, Champagne +2
Met name dat sfeertje achter het nummer is erg interessant. De drums klinken net als een beatboxer en de zanger klinkt alsof hij moet poepen, maar voor de rest klinkt het dus prima.
19* Scars - Obsessions +4
Erg sterk nummer. Vooral de drummer weet erg goed de sfeer van het nummer neer te zetten. Vooral in het laatste gedeelte is het instrumentaal bijzonder sterk.
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 14:17 uur
Positiever dan ik op voorhand had verwacht. Op naar de tape van Misterfool!
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 19:59 uur
Niemand wil beginnen omdat diegene dan alle artiesten en titels moet gaan lopen intikken 

0
Misterfool
geplaatst: 13 oktober 2011, 20:55 uur
A-kant:
0* Flash & The pan- Waiting For a Train
0* Snowy Red- Never Alive
0* Ultravox- We Stand Alone.
0* Cabaret Voltaire- Sensoria
0* Robert Fripp & David Byrne- Under Heavy Manners
B-kant:
0* Einstürzende Neubauten- Haus der lüge
0* Virgin Prunes- Caucasian Walk
0* The Pop Group- Thief Of Fire
0* The Normal- T.V.O.D
0* Crime & The City Solution- Six Bells Chime
0* Flash & The pan- Waiting For a Train
0* Snowy Red- Never Alive
0* Ultravox- We Stand Alone.
0* Cabaret Voltaire- Sensoria
0* Robert Fripp & David Byrne- Under Heavy Manners
B-kant:
0* Einstürzende Neubauten- Haus der lüge
0* Virgin Prunes- Caucasian Walk
0* The Pop Group- Thief Of Fire
0* The Normal- T.V.O.D
0* Crime & The City Solution- Six Bells Chime
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 21:52 uur
4 * Flash & The Pan - Waiting for a Train +4
From down under. Een duo dat al vanaf het midden van de jaren 70
de wereld verblijdt met clevere popmuziek. Er wordt voldoende geëxperimenteerd
om te mogen spreken van Australische wave. Misschien nog het beste te omschrijven
als de kangoeroe versie van The Sparks. Werkelijk schitterend nummer vind ik.
2 * Snow Red - Never Alive +2
Het integrale werk van deze inmiddels overleden Belg werd onlangs op vinyl uitgebracht.
Op CD bijna onvindbaar. Never Alive is de grootste klassieker van deze eenmansformatie
die misschien nog het best aan John Foxx doet denken. Uiteraard de nodige punten waard.
0 * Ultravox - We Stand Alone
Grootste punt van kritiek op Ultravox (Midge Ure periode) is de nauwelijks te ontdekken
evolutie in hun sound. Stuiterend ritme, romaanse synthbogen en gelukkig ook af en toe
een scheurgitaar. En dan dat eeuwig moduleren met dat knopje aan de synthesizer.
Ik word zelden warm van hun kille muziek. Geef mij toch maar dat handvol hits.
3 * Cabaret Voltaire - Sensoria +3
We zijn vier mixtapes ver en de Cabs mochten al twee maal aantreden.
Van het onvolprezen Microphonies (1984), hun meest op de dansvloer gerichte plaat.
Met een song als Sensoria probeerden ze New Order naar de kroon te steken.
En ik hou er wel van. Let op die baskronkels en die spaarzame gitaartoets.
0 * Robert Fripp & David Byrne- Under Heavy Manners
Dit was een nieuwe voor mij, al hoor je meteen die Talking Heads drive
en die manische vocalen die de focus van de luisteraar scherp willen houden.
Het lijstje ismen overtuigt me echter niet zo ... eentonigheid steekt de kop op.
0 * Einstürzende Neubauten - Haus der Füge
Het urinerende ros van de rammelende fabriekshal uit Duitsland.
Met Gareth Jones en Daniel Miller in de buurt van de Hansa studios
is de link met Fad Gadget en Depeche Mode aanvankelijk hoorbaar.
Dit vind ik een erg goed nummer, al valt het net buiten de prijzen.
0 * Virgin Prunes- Caucasian Walk
In de plas en poepvertoning van Virgin Prunes had ik nooit veel trek.
Toch heb ik me dat legendarische album If I Die ... I Die (1982) een tijdje geleden aangeschaft.
En ik zal niet zeggen dat die plaat naar meer smaakt, maar ik vond ze toch best te ... eh pruimen.
1 * The Pop Group- Thief of Fire +1
Het blijft een raadsel volgens new wave intimi waarom ik mijn tanden blijf stuk bijten
op deze kwaliteitsmuziek. Muziek die te fysiek wordt, roept bij mij steevast weerstand op.
Het is alsof Thief of Fire mij langs alle kanten en ingangen tracht te penetreren.
Laat ik bij deze vertellen dat dit nummer me toch wel behoorlijk meevalt.
Ik roep het daarom uit tot ontdekking van deze mixtape.
0 * The Normal - T.V.O.D.
En hier is Daniel Miller weer in hoedanigheid van The Normal.
De b-kant van Warm Leatherette en meteen hun enige wapenfeit.
Ook de eerste single op het Mute label. Leuk, maar niet meer dan dat.
0 * Crime & The City Solution - Six Bells Chime
Opnieuw een intrigerend nummer van een band die ik alleen van horen zeggen ken.
De wanhoop nabij, die zanger, zo te horen. Doet wat denken aan Nick Cave volgens mij.
Cave mag toch ook niet te dicht in mijn buurt komen of ik zet het op een lopen.
Een kwestie van smaken zullen we maar zeggen.
From down under. Een duo dat al vanaf het midden van de jaren 70
de wereld verblijdt met clevere popmuziek. Er wordt voldoende geëxperimenteerd
om te mogen spreken van Australische wave. Misschien nog het beste te omschrijven
als de kangoeroe versie van The Sparks. Werkelijk schitterend nummer vind ik.
2 * Snow Red - Never Alive +2
Het integrale werk van deze inmiddels overleden Belg werd onlangs op vinyl uitgebracht.
Op CD bijna onvindbaar. Never Alive is de grootste klassieker van deze eenmansformatie
die misschien nog het best aan John Foxx doet denken. Uiteraard de nodige punten waard.
0 * Ultravox - We Stand Alone
Grootste punt van kritiek op Ultravox (Midge Ure periode) is de nauwelijks te ontdekken
evolutie in hun sound. Stuiterend ritme, romaanse synthbogen en gelukkig ook af en toe
een scheurgitaar. En dan dat eeuwig moduleren met dat knopje aan de synthesizer.
Ik word zelden warm van hun kille muziek. Geef mij toch maar dat handvol hits.
3 * Cabaret Voltaire - Sensoria +3
We zijn vier mixtapes ver en de Cabs mochten al twee maal aantreden.
Van het onvolprezen Microphonies (1984), hun meest op de dansvloer gerichte plaat.
Met een song als Sensoria probeerden ze New Order naar de kroon te steken.
En ik hou er wel van. Let op die baskronkels en die spaarzame gitaartoets.
0 * Robert Fripp & David Byrne- Under Heavy Manners
Dit was een nieuwe voor mij, al hoor je meteen die Talking Heads drive
en die manische vocalen die de focus van de luisteraar scherp willen houden.
Het lijstje ismen overtuigt me echter niet zo ... eentonigheid steekt de kop op.
0 * Einstürzende Neubauten - Haus der Füge
Het urinerende ros van de rammelende fabriekshal uit Duitsland.
Met Gareth Jones en Daniel Miller in de buurt van de Hansa studios
is de link met Fad Gadget en Depeche Mode aanvankelijk hoorbaar.
Dit vind ik een erg goed nummer, al valt het net buiten de prijzen.
0 * Virgin Prunes- Caucasian Walk
In de plas en poepvertoning van Virgin Prunes had ik nooit veel trek.
Toch heb ik me dat legendarische album If I Die ... I Die (1982) een tijdje geleden aangeschaft.
En ik zal niet zeggen dat die plaat naar meer smaakt, maar ik vond ze toch best te ... eh pruimen.
1 * The Pop Group- Thief of Fire +1
Het blijft een raadsel volgens new wave intimi waarom ik mijn tanden blijf stuk bijten
op deze kwaliteitsmuziek. Muziek die te fysiek wordt, roept bij mij steevast weerstand op.
Het is alsof Thief of Fire mij langs alle kanten en ingangen tracht te penetreren.
Laat ik bij deze vertellen dat dit nummer me toch wel behoorlijk meevalt.
Ik roep het daarom uit tot ontdekking van deze mixtape.
0 * The Normal - T.V.O.D.
En hier is Daniel Miller weer in hoedanigheid van The Normal.
De b-kant van Warm Leatherette en meteen hun enige wapenfeit.
Ook de eerste single op het Mute label. Leuk, maar niet meer dan dat.
0 * Crime & The City Solution - Six Bells Chime
Opnieuw een intrigerend nummer van een band die ik alleen van horen zeggen ken.
De wanhoop nabij, die zanger, zo te horen. Doet wat denken aan Nick Cave volgens mij.
Cave mag toch ook niet te dicht in mijn buurt komen of ik zet het op een lopen.
Een kwestie van smaken zullen we maar zeggen.
* denotes required fields.