Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
erwku
geplaatst: 7 oktober 2005, 17:06 uur
Wie vinden jullie nou een briljante drummer?
Mijn favoriete: (willekeurig)
1. Carl Palmer
2. Phil Collins ( zwaar onderschat)
3. Bill Bruford
4. keith Moon
5. Chester Thompson
(nu ik dit zo zie mag het duidelijk zijn wat ik een geniale band vind, 3 drummers van Genesis, haha)
Mijn favoriete: (willekeurig)
1. Carl Palmer
2. Phil Collins ( zwaar onderschat)
3. Bill Bruford
4. keith Moon
5. Chester Thompson
(nu ik dit zo zie mag het duidelijk zijn wat ik een geniale band vind, 3 drummers van Genesis, haha)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 17:53 uur
Nou in dit forum staat binnen een dag waarschijnlijk ook een waslijst aan ex-toto drummers dus dan mag genesis zeker. Zelf weet ik niet zoveel van drummers maar de volgende namen schieten me te binnen
1 Manu Katche
2 Mel Gaynor
3 Matt Sorum
4 Gene Krupa (de eerste funk drummer)
5 John Bonham
1 Manu Katche
2 Mel Gaynor
3 Matt Sorum
4 Gene Krupa (de eerste funk drummer)
5 John Bonham
0
titan (crew)
geplaatst: 7 oktober 2005, 20:15 uur
Jim Keltner. Veelgevraagde studiomuzikant die op tientallen albums te horen is.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 20:16 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 20:27 uur
1. Danny Carey (Tool)
...
2. John Bonham (Led Zeppelin)
3. Neil Peart (Rush)
4. Bill Bruford (Yes, King Crimson)
5. Clive Bunker (Jethro Tull)
...
2. John Bonham (Led Zeppelin)
3. Neil Peart (Rush)
4. Bill Bruford (Yes, King Crimson)
5. Clive Bunker (Jethro Tull)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 20:32 uur
zou iedereen moeten doen, de band erachter zetten
ik ken er genoeg niet van naam!
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 20:58 uur
1 Brian Downey
Zeer goede drummer, is samen met Phil Lynott de enige die vanaf het begin tot het einde bij Thin Lizzy heeft gezeten. Goede drumliedjes van hem zijn: Romeo and the Loneley Girl, Emerald, Sha La La en Chinatown
2 John Bonham
Drummer van Led Zeppelin, is in 1980 overleden aan een overdosis alcohol. De reden van de band om er mee te kappen. Zeer getalenteerde drummer, de solo's zijn zeer goed. Beste drumliedjes zijn: Whole Lotta Love, Rock and Roll en When the Levee Breaks
3 Dave Grohl
Drumde eerst bij Nirvana, daarna heeft hij de cd 'Songs for the Deaf' van Queens of the Stone Age gedrumd. Is nu de frontman van the Foo Fighters. Beste drumliedjes zijn: Go with the Flow, Song for the Dead en No One Knows.
4 Mike Portnoy
Drumt bij Dream Theather, en ook bij Liquid Tension Experiment geloof ik. Zijn drumkits zijn in één woord helemaal fantastisch. I love his Purple Monster! Acid Rain van Liquid Tension Experiment vind ik hem goed bij drummen ^^.
Voor de rest: als je een goede drumsolo wilt horen, luister dan naar het liedje Toad van Cream
Carow
P.S. Heb per ongeluk vorige post verwijderd, sorry!
Zeer goede drummer, is samen met Phil Lynott de enige die vanaf het begin tot het einde bij Thin Lizzy heeft gezeten. Goede drumliedjes van hem zijn: Romeo and the Loneley Girl, Emerald, Sha La La en Chinatown
2 John Bonham
Drummer van Led Zeppelin, is in 1980 overleden aan een overdosis alcohol. De reden van de band om er mee te kappen. Zeer getalenteerde drummer, de solo's zijn zeer goed. Beste drumliedjes zijn: Whole Lotta Love, Rock and Roll en When the Levee Breaks
3 Dave Grohl
Drumde eerst bij Nirvana, daarna heeft hij de cd 'Songs for the Deaf' van Queens of the Stone Age gedrumd. Is nu de frontman van the Foo Fighters. Beste drumliedjes zijn: Go with the Flow, Song for the Dead en No One Knows.
4 Mike Portnoy
Drumt bij Dream Theather, en ook bij Liquid Tension Experiment geloof ik. Zijn drumkits zijn in één woord helemaal fantastisch. I love his Purple Monster! Acid Rain van Liquid Tension Experiment vind ik hem goed bij drummen ^^.
Voor de rest: als je een goede drumsolo wilt horen, luister dan naar het liedje Toad van Cream
Carow

P.S. Heb per ongeluk vorige post verwijderd, sorry!
0
JonnieBrasco
geplaatst: 7 oktober 2005, 21:31 uur
Op gehoor vallen me de volgende drummers me altijd in positieve zin op:
* Neil Peart (Rush)
* Mike Musburger (Posies)
* Sean Moore (Manic Street Preachers)
* Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
* Bill Berry (R.E.M.) (met name 80's beginperiode dan)
* Dave Grohl (Nirvana)
* Larry Mullen Jr. (U2)
* Josh Freese (A Perfect Circle)
* Steve Earle (Afghan Whigs)
* Brian McGee (Simple Minds)
* Jeremiah Green (Modest Mouse)
* Neil Peart (Rush)
* Mike Musburger (Posies)
* Sean Moore (Manic Street Preachers)
* Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
* Bill Berry (R.E.M.) (met name 80's beginperiode dan)
* Dave Grohl (Nirvana)
* Larry Mullen Jr. (U2)
* Josh Freese (A Perfect Circle)
* Steve Earle (Afghan Whigs)
* Brian McGee (Simple Minds)
* Jeremiah Green (Modest Mouse)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 21:55 uur
De enige drummer die me altijd is opgevallen is Bonham van Led Zeppelin. Rammen op die trommels!
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 21:57 uur
De drummers van Tool, Sepultura en Guns 'n Roses come to mind (ken de namen niet
)
)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 22:13 uur
Steve Gadd!!!!!!
Luister maar naar het nummer 'Aja' van Steely Dan.
Luister maar naar het nummer 'Aja' van Steely Dan.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 23:22 uur
Dave Lombardo (Slayer/Grip Inc)
Hellhammer (Mayhem, Kovenant, Immortal enz enz)
Mike Portnoy (dream Theater)
Martin Lopez (Opeth)
Hellhammer (Mayhem, Kovenant, Immortal enz enz)
Mike Portnoy (dream Theater)
Martin Lopez (Opeth)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 23:43 uur
Toch leuk dat iedereen altijd gewoon de muzikanten van z'n favoriete bandjes in dit soort topics neer zet. Dan doe ik dat dus ook maar:
Tomas Haake (Meshuggah)
Dave Lombardo (Slayer/Grip Inc/Fantomas)
John Bonham (Led Zeppelin)
Danny Carey (Tool)
Dave Grohl (Nirvana/QOTSA/Probot)
Tomas Haake (Meshuggah)
Dave Lombardo (Slayer/Grip Inc/Fantomas)
Danny Carey (Tool)
Dave Grohl (Nirvana/QOTSA/Probot)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 23:47 uur
van mijn favoriet bandje (= The Beatles) doe ik dat toch maar niet 

0
geplaatst: 8 oktober 2005, 00:01 uur
waarschijnlijk Lars Ulrich (Metallica) en Dave Lombardo (Slayer)
0
dutch2
geplaatst: 8 oktober 2005, 01:35 uur
Neil Peart (Rush)
Matt Cameron (Pearl Jam)
Bill Bruford (o.a. Yes)
Dave Grohl (o.a. Queens of the Stone Age)
Andy Ward (Camel)
Chester Thompson (o.a. Zappa)
Richie Hayward (Little Feat)
Terry Bozzio (o.a. Zappa)
Chad Wackerman (o.a. Zappa)
Matt Cameron (Pearl Jam)
Bill Bruford (o.a. Yes)
Dave Grohl (o.a. Queens of the Stone Age)
Andy Ward (Camel)
Chester Thompson (o.a. Zappa)
Richie Hayward (Little Feat)
Terry Bozzio (o.a. Zappa)
Chad Wackerman (o.a. Zappa)
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 01:59 uur
Funkdrummers uit de jaren '70, zoals die van James Brown. Die mensen zijn ook eindeloos gesampled 

0
geplaatst: 8 oktober 2005, 02:32 uur
Als rot in het vak moet ik natuurlijk ook mijn lijstje hier zetten 
*Danny Carrey (Tool). Jarenlang zijn partijen helemaal uitgepluist
*Steve Gadd (sessiedrummer, oa Paul Simon). Mag niet ontbreken met één van de beroemdste drumpartijen ooit: Fifty Ways To Leave Your Lover
*Carter Beauford (Dave Matthews Band). Gewoon ongelooflijk goed.
*Terry Bozzio (Zappa). De eerste drummer die zn een kit in volledige stemming had staan, twee vesrchillende tonnladders. En natuurlijk bekend met 'the Black Page', de solo speciaal door Zappa voor hem geschreven.
*Manu Katche (sessiedrummer, oa Peter gabriel). Koning
*Stewart Copeland (The Police). Ongeevenaarde partijen > Message in a Bottle
*Gavin McCarthy (Karate). Fantastisch hoe deze drummer rock en jazz met elkaar weet te combineren.
*Darren Jessee (Ben Folds Five). Een minder bekende naam in dit rijtje. Zeer eigen stijl. Een magisch trio met een magische drummer.
*Ringo Starr. Snap niet dat er vaak lacherig gedaan wordt over meneer Starr. Hij drumde in dienst van het liedje en deed dat gewoon heel erg goed.

*Danny Carrey (Tool). Jarenlang zijn partijen helemaal uitgepluist
*Steve Gadd (sessiedrummer, oa Paul Simon). Mag niet ontbreken met één van de beroemdste drumpartijen ooit: Fifty Ways To Leave Your Lover
*Carter Beauford (Dave Matthews Band). Gewoon ongelooflijk goed.
*Terry Bozzio (Zappa). De eerste drummer die zn een kit in volledige stemming had staan, twee vesrchillende tonnladders. En natuurlijk bekend met 'the Black Page', de solo speciaal door Zappa voor hem geschreven.
*Manu Katche (sessiedrummer, oa Peter gabriel). Koning
*Stewart Copeland (The Police). Ongeevenaarde partijen > Message in a Bottle
*Gavin McCarthy (Karate). Fantastisch hoe deze drummer rock en jazz met elkaar weet te combineren.
*Darren Jessee (Ben Folds Five). Een minder bekende naam in dit rijtje. Zeer eigen stijl. Een magisch trio met een magische drummer.
*Ringo Starr. Snap niet dat er vaak lacherig gedaan wordt over meneer Starr. Hij drumde in dienst van het liedje en deed dat gewoon heel erg goed.
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 08:24 uur
Kjeupa schreef:
Volledig mee eens, Ringo Starr is een van de meest ondergewaardeerde drummers allertijden, hij was geniaal in zijn eenvoud.
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 08:31 uur
ik ben degegen die in dit geval Ringo Starr heb aangehaald en gebruik hem min of meer als grap juist omdat hij vaak lacherig wordt ontvangen
bij albumbespreking van Beatles "One" van 15 juli schrijf ik echter in 2 berichtjes precies wat Kjuepa en Eddie zeggen en dus deel ik hun mening
voor Ringo!
bij albumbespreking van Beatles "One" van 15 juli schrijf ik echter in 2 berichtjes precies wat Kjuepa en Eddie zeggen en dus deel ik hun mening
voor Ringo!
0
slaemperayreon
geplaatst: 8 oktober 2005, 10:02 uur
Ah, eindelijk is er het beste drummers-log 
Nu moet ik uiteraard ook weer heel even mijn (uitgebreide) mening over goeie drummers kwijt
Nicko McBrain: drummer van Iron Maiden, heeft een soort lekkere wilde stijl van drummen die me aanspreekt.
Dave Lombardo: (veel bands) heeft eigenlijk geen uitleg nodig.
Brenn Dailor: drummer van Mastodon die voor strakke en complexe drumpartijen gaat. Let vooral op zijn roffels.
Jorg Michael: drummer van Stratovarius die altijd behoorlijk ferme klappen op zijn drumstel geeft.
Paul Bostaph: moest Dave Lombardo een tijdje vervagen bij Slayer, dus dat zegt al genoeg over zijn drumkwaliteiten.
Van Williams: drummer bij Nevermore die vaak voor strakke en snelle drumpartijen gaat.
Pete Sandoval: het snelheidsduiveltje van Morbid Angel, die behalve snelheid ook complexere death metal partijen drumt.
Vinnie Paul: hij en zijn broer Dimebag (g) voelden elkaar altijd precies aan bij Pantera.
Trym: drummer bij Emperor, die voornamelijk door zijn fill (tenminste, ik dacht dat het zo heette) een voor zichzelf herkenbare drumstijl ontwikkelde.
Mike Portnoy: die noem je nou eenmaal als hij, behalve dat hij goed kan drummen, een drumstel heeft wat 3 vierkante kilometer beslaat.
Frost: drummer bij Satyricon, ook eentje van het complexere drumwerk.
Gene Hoglan: snelheidsmonster, complex en strak drummer, perfecte double bass controle... kortom: God

Nu moet ik uiteraard ook weer heel even mijn (uitgebreide) mening over goeie drummers kwijt
Nicko McBrain: drummer van Iron Maiden, heeft een soort lekkere wilde stijl van drummen die me aanspreekt.
Dave Lombardo: (veel bands) heeft eigenlijk geen uitleg nodig.
Brenn Dailor: drummer van Mastodon die voor strakke en complexe drumpartijen gaat. Let vooral op zijn roffels.
Jorg Michael: drummer van Stratovarius die altijd behoorlijk ferme klappen op zijn drumstel geeft.
Paul Bostaph: moest Dave Lombardo een tijdje vervagen bij Slayer, dus dat zegt al genoeg over zijn drumkwaliteiten.
Van Williams: drummer bij Nevermore die vaak voor strakke en snelle drumpartijen gaat.
Pete Sandoval: het snelheidsduiveltje van Morbid Angel, die behalve snelheid ook complexere death metal partijen drumt.
Vinnie Paul: hij en zijn broer Dimebag (g) voelden elkaar altijd precies aan bij Pantera.
Trym: drummer bij Emperor, die voornamelijk door zijn fill (tenminste, ik dacht dat het zo heette) een voor zichzelf herkenbare drumstijl ontwikkelde.
Mike Portnoy: die noem je nou eenmaal als hij, behalve dat hij goed kan drummen, een drumstel heeft wat 3 vierkante kilometer beslaat.
Frost: drummer bij Satyricon, ook eentje van het complexere drumwerk.
Gene Hoglan: snelheidsmonster, complex en strak drummer, perfecte double bass controle... kortom: God
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 oktober 2005, 11:40 uur
1. Neil Peart (Rush)
2. Mike Portnoy (Dream theater)
3. de rest
2. Mike Portnoy (Dream theater)
3. de rest
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 13:53 uur
ettettummu schreef:
1 Manu Katche (oa. Peter Gabriel)
2 Mel Gaynor (Simple Minds)
3 Matt Sorum (Cult/G n R)
4 Gene Krupa (Benny Goodman)
5 John Bonham ( Led Zeppelin)
6 Mark Brezicky (Big Country)
0
erwku
geplaatst: 8 oktober 2005, 17:57 uur
[quote]VanDeGriend schreef:
1. Carl Palmer (Emerson, lake & palmer, Asia, Atomic Rooster)
2. Bill Brufort (Yes, King Crimson, Genesis)
3. Phill Collins ( Genesis)
4. Keith Moon ( The Who)
5. Chester Thompson ( Genesis, Frank Zappa
Het valt me op dat nog niemand Keith Moon van The Who heeft genoemd, ik meende dat deze algemeen werd beschouwd als de grootste drummer uit de rockmuziek.
wie o wie Keith Moon???
(quote)
1. Carl Palmer (Emerson, lake & palmer, Asia, Atomic Rooster)
2. Bill Brufort (Yes, King Crimson, Genesis)
3. Phill Collins ( Genesis)
4. Keith Moon ( The Who)
5. Chester Thompson ( Genesis, Frank Zappa
Het valt me op dat nog niemand Keith Moon van The Who heeft genoemd, ik meende dat deze algemeen werd beschouwd als de grootste drummer uit de rockmuziek.
wie o wie Keith Moon???
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 22:58 uur
de grootste weet ik niet
dat hij zijn stempel heeft gedrukt staat als een paal boven water, evenals Bonham die volgens Page absoluut onvervangbaar is/was
(Who / Led Zep
)
dat hij zijn stempel heeft gedrukt staat als een paal boven water, evenals Bonham die volgens Page absoluut onvervangbaar is/was
(Who / Led Zep
)
0
slaemperayreon
geplaatst: 9 oktober 2005, 10:14 uur
Speciaal voor jullie opgezocht: een paar redelijk fraaie drumsolo's
John Bonham - Moby Dick - Part I
John Bonham - Moby Dick - Part II
John Bonham - Moby Dick - Part III
Gene Krupa
Gene Krupa - Showtime
Mike Portnoy at Modern Drummer Days
Mike Portnoy - Drumclinic Solo
Bobby Jarzombek
Dave Lombardo at Modern Drummer Days
Simon Phillips Studio Performance
Joey Jordison
en hier enkele soundclips:
Pantera - Becoming
Strapping Young Lad - Imperial
Nevermore - Seed Awakening
Nevermore - Born
Mastodon Soundclips
Satyricon - Fuel For Hatred
Morbid Angel - Heaving Earth
Morbid Angel - Dominate
Misschien dat sommige links het niet doen, maar ik hoop dat ik hiermee menig drumfan een plezier heb gedaan. Ik sta in ieder geval graag open voor kritiek
John Bonham - Moby Dick - Part I
John Bonham - Moby Dick - Part II
John Bonham - Moby Dick - Part III
Gene Krupa
Gene Krupa - Showtime
Mike Portnoy at Modern Drummer Days
Mike Portnoy - Drumclinic Solo
Bobby Jarzombek
Dave Lombardo at Modern Drummer Days
Simon Phillips Studio Performance
Joey Jordison
en hier enkele soundclips:
Pantera - Becoming
Strapping Young Lad - Imperial
Nevermore - Seed Awakening
Nevermore - Born
Mastodon Soundclips
Satyricon - Fuel For Hatred
Morbid Angel - Heaving Earth
Morbid Angel - Dominate
Misschien dat sommige links het niet doen, maar ik hoop dat ik hiermee menig drumfan een plezier heb gedaan. Ik sta in ieder geval graag open voor kritiek

* denotes required fields.