Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 10:48 uur
buizen schreef:
Zucht. Ja, je moet toch iets uit de kast halen om de Beatles altijd maar weer de hemel in te prijzen. Desnoods dat iemand simpel en eenvoudig drumt (en ook niet anders kan maar dat wordt er niet bij verteld maar ingewijden kunnen dit beamen), ergo, gewoon een slechte drummer is .
Beatlesaanbidders generen zich nergens voor, zoveel is al lang duidelijk.
(quote)
Zucht. Ja, je moet toch iets uit de kast halen om de Beatles altijd maar weer de hemel in te prijzen. Desnoods dat iemand simpel en eenvoudig drumt (en ook niet anders kan maar dat wordt er niet bij verteld maar ingewijden kunnen dit beamen), ergo, gewoon een slechte drummer is .
Beatlesaanbidders generen zich nergens voor, zoveel is al lang duidelijk.
WTF. Beatles aanbidder?????? kerel kijk eens waar ik gemiddeld op stem of reageer? Ik vind alleen Ringo een goede drummer is dat zo verkeerd? Of zijn goede drummers mannetjes of vrouwtjes die als bezetenen zoveel mogelijk trommeltjes en bekkentjes per seconde aan willen slaan, zonder dat er ook maar enige vorm van melodie of ritme in te ontdekken valt.
0
buizen
geplaatst: 14 augustus 2014, 13:18 uur
Eddie schreef:
WTF. Beatles aanbidder??????
..Ik vind alleen Ringo een goede drummer is dat zo verkeerd? ..
(quote)
WTF. Beatles aanbidder??????
..Ik vind alleen Ringo een goede drummer is dat zo verkeerd? ..
Of het zo verkeerd is? Wat bedoel je, je lijkt wel geschokt door een mening. Net zoals ik steil achterover sloeg dat iemand Ringo Starr een goede drummer vindt. En dan denk je al gauw aan Beatlesverering.
Aan John Lennon werd eens gevraagd of Starr "the best drummer in the world" was, en John antwoordde: "He isn't even the best drummer in the Beatles." Daar is alles wel mee gezegd denk ik. Man, man, Ringo Starr een goede drummer..

0
kippenhok
geplaatst: 14 augustus 2014, 14:27 uur
Ringo is een prima drummer; en met een opmerking als dat is niets mis.
Als ik zeg dat ik Pindakaas lust, heb ik dan meteen een (klaarblijkelijk ongezonde) verering voor alle noot- en zaadpasta's?
Als ik zeg dat ik Pindakaas lust, heb ik dan meteen een (klaarblijkelijk ongezonde) verering voor alle noot- en zaadpasta's?
0
buizen
geplaatst: 14 augustus 2014, 15:20 uur
Nou nog maar een keer dan: Ringo Starr is geen goede drummer. Met zo'n opmerking is in principe eveneens niets mis, alleen hier helaas wel, owee als je iets kritisch zegt over de 'Beatles'.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 15:22 uur
Waar slaat dat op zeg, ik heb helemaal niks met de Beatles, maar hij mag dat toch een goede drummer vinden, ik vind 90% van de hardrockdrummers compleet slecht, maar ik ga hier toch ook niet zeuren tegen mensen die daar wel gek van zijn?
0
kippenhok
geplaatst: 14 augustus 2014, 15:45 uur
Met de stelling dat Ringo geen goede drummer is, is inderdaad niet mis.
Maar op een site als deze die gericht is op discussie, zou een onderbouwing van die stelling wel fijn zijn. Totnogtoe lijkt de stelling slechts te zijn onderbouwd door een wat emotionele reactie op Beatlesfans.
En for-the-record, ik ben waardeer The Beatles, maar zou mijzelf geen fan noemen. Ik vind het dan ook prima als er nu een kritische, maar onderbouwde reactie, komt.
Maar op een site als deze die gericht is op discussie, zou een onderbouwing van die stelling wel fijn zijn. Totnogtoe lijkt de stelling slechts te zijn onderbouwd door een wat emotionele reactie op Beatlesfans.
En for-the-record, ik ben waardeer The Beatles, maar zou mijzelf geen fan noemen. Ik vind het dan ook prima als er nu een kritische, maar onderbouwde reactie, komt.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 15:49 uur
Laten we het er maar gewoon op houden dat Ringo een van de grootste mazzelaars uit de geschiedenis is geweest 

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 16:02 uur
kippenhok schreef:
Tja... onderbouwing... de conclusie zal volgens mij altijd zijn dat het subjectief is, en dat wat de een een goede drummer vindt voor de ander niks aan zal zijn.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 16:18 uur
buizen schreef:
Aan John Lennon werd eens gevraagd of Starr "the best drummer in the world" was, en John antwoordde: "He isn't even the best drummer in the Beatles." Daar is alles wel mee gezegd denk ik.
Aan John Lennon werd eens gevraagd of Starr "the best drummer in the world" was, en John antwoordde: "He isn't even the best drummer in the Beatles." Daar is alles wel mee gezegd denk ik.
“For me, it’s [a case of tracking down] when did he say this? I’ve heard every John Lennon interview, I’ve read every John Lennon interview, I never saw that quote. So when did he say it, let alone when did he famously say it?” he said. “I determined to get to the bottom of it. And it’s actually a TV comedian’s joke from three years after John was killed, in 1983. So John Lennon never said it -- and wouldn’t have said it.”
The best Beatles' story of all--Ringo's? - Los Angeles Times - articles.latimes.com
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 17:11 uur
Ringo Starr is wat mij betreft een goede drummer. Waarom?
Heeft Ringo groove? Jazeker, luister maar eens naar Hey Bulldog met zijn swingende floortomfill aan het begin en de stuwende beat. Heeft Ringo timing? Ja, luister maar naar I Feel Fine, Ringo speelt hier een naar bossanova knipogende beat die strak getimed is en niet rechttoe-rechtaan is. Heeft Ringo creativiteit? Ook op dat kan ik ''ja'' beantwoorden. Luister naar het sluipende begin van Come Together met zijn opzwellende toms en geweldige opbouw. Ook heeft Tomorrow Never Knows een constant lopende groove met veel percussieoverdubs er overheen, iets dat in die tijd nog niet vaak werd gedaan. Ringo is een drummer met beperkingen, maar hij kent ze en gebruikt ze in zijn voordeel.
Heeft Ringo groove? Jazeker, luister maar eens naar Hey Bulldog met zijn swingende floortomfill aan het begin en de stuwende beat. Heeft Ringo timing? Ja, luister maar naar I Feel Fine, Ringo speelt hier een naar bossanova knipogende beat die strak getimed is en niet rechttoe-rechtaan is. Heeft Ringo creativiteit? Ook op dat kan ik ''ja'' beantwoorden. Luister naar het sluipende begin van Come Together met zijn opzwellende toms en geweldige opbouw. Ook heeft Tomorrow Never Knows een constant lopende groove met veel percussieoverdubs er overheen, iets dat in die tijd nog niet vaak werd gedaan. Ringo is een drummer met beperkingen, maar hij kent ze en gebruikt ze in zijn voordeel.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 20:19 uur
Mijn top is steevast:
01:John Bonham (Led Zeppelin)
02:Neil Peart (Rush)
03:Tim "Herb" Alexander (o.a. Primus)
Anderen die me positief zijn opgevallen zijn:
Chris Slade (o.a. The Firm)
D.J. Fontana (o.a. Elvis Presley)
Ronnie Tutt (o.a. Elvis Presley)
01:John Bonham (Led Zeppelin)
02:Neil Peart (Rush)
03:Tim "Herb" Alexander (o.a. Primus)
Anderen die me positief zijn opgevallen zijn:
Chris Slade (o.a. The Firm)
D.J. Fontana (o.a. Elvis Presley)
Ronnie Tutt (o.a. Elvis Presley)
0
geplaatst: 6 februari 2015, 22:53 uur
Zit de laatste tijd veel aan de ensembles met Hamid Drake erbij en zag dat ie hier nog niet was genoemd, bij deze! Zoals meer jazzdrummers is ie veel meer dan een drummer, hij verzorgt voor een groot deel de sfeer van de stukken, heeft zich verdiept in wereldmuziek en dat is op veel plaatsen ook terug te horen. Een van de spannendste drummers die ik ken.. hier plaats ik een intrigerend solo-optreden, maar mensen die 'm liever in een groep horen kunnen op youtube prachtige dingen met bijvoorbeeld Fred Anderson of Iva Bittova!
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:03 uur
Ozric Spacefolk, jij schreef elders in een albumbespreking Queensryche
Is "om" een typfout (moet het "op" zijn) of bedoel je werkelijk "om", dus aan boven- en onderkant v.d. hi-hat spelen?
Het had ook in De Site >> Gebruikers >> Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument? gekund, maar omdat het Ozric Spacefolk betreft, toch maar hier
"..omdat ik dan [traditional grip] makkelijker om [..] mijn hi-hat kan grooven".
Is "om" een typfout (moet het "op" zijn) of bedoel je werkelijk "om", dus aan boven- en onderkant v.d. hi-hat spelen?
Het had ook in De Site >> Gebruikers >> Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument? gekund, maar omdat het Ozric Spacefolk betreft, toch maar hier

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:25 uur
Was een type-o. De kunst om op en onder de hihat goed te spelen is mij niet bekend.
Voel me we vereerd in dit topic genoemd te worden.
Voel me we vereerd in dit topic genoemd te worden.
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 21:12 uur
1. Dave Lombardo*
2. John Bonham*
3. Tony Thompson
Aanmoedigingsprijs:
1268. Ozric Spacefolk.
Het is eigenlijk geen doen om een top-tien of top-3 van 'beste drummers' te maken. Er zijn zoveel stijlen en zoveel ware drumkunstenaars. Ik houd het maar dicht bij de muziek en drumstijls die me na liggen (hard, rechtvaardig, doch groovy), vandaar de top-3.
* Hoort misschien andersom. John Bohnham is eigenlijk God in de rockdrumwereld maar (deze) God is al dood en Dave Lombardo timmert nog aan de weg. Dave op 1.
2. John Bonham*
3. Tony Thompson
Aanmoedigingsprijs:
1268. Ozric Spacefolk.
Het is eigenlijk geen doen om een top-tien of top-3 van 'beste drummers' te maken. Er zijn zoveel stijlen en zoveel ware drumkunstenaars. Ik houd het maar dicht bij de muziek en drumstijls die me na liggen (hard, rechtvaardig, doch groovy), vandaar de top-3.

* Hoort misschien andersom. John Bohnham is eigenlijk God in de rockdrumwereld maar (deze) God is al dood en Dave Lombardo timmert nog aan de weg. Dave op 1.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 oktober 2015, 21:44 uur
Deze ook leuk: Bobby Rondinelli (Rainbow, Sabbath, Lizards)
[embed] http://youtu.be/_yOIvDOY1Ek[/embed]
[embed] http://youtu.be/_yOIvDOY1Ek[/embed]
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:16 uur
De link werkt helaas niet.
De hi hat is het mooiste 'onderdeel' van de drumkit. Met de hi-hat groove je.
Met de traditional grip kun je (dus toch) ook meer kunstjes uithalen zoals de hi hat van onder bespelen.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:37 uur
Op dit moment is dit nog steeds dé creatiefste metaldrummer wat mij betreft: Jamie Saint-Merat van Ulcerate. Onnavolgbaar qua drumspel en maatwisselingen en speelt patronen die geniaal in elkaar zitten.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 19 oktober 2015, 10:23 uur
buizen schreef:
Met de traditional grip kun je (dus toch) ook meer kunstjes uithalen zoals de hi hat van onder bespelen.
(quote)
Die is leuk...

0
buizen
geplaatst: 5 november 2015, 16:28 uur
Clem Burke, de drummer van Blondie, is een drummer waar ik altijd respect voor heb gehad. In zijn soort rockpoppunkstyle waarin ie zich begeeft wil het oog ook wat. Muzikanten staan niet stil op het podium, dat is not done in de New Yorkse kick ass rock 'n roll - scene.
En wat moet je dan als drummer? Dat laat Clem Burke zien, met zijn zo typische bijna karikaturale moves achter de drumkit. Ook drumtechnisch is ie goed. Een uiterst steady beat, en ook spitsvondigheden zoals het tikkerig roffelen op de metalen tomrand in Accidents Never Happen In A Perfect World. Kom er maar eens op, durf het maar eens.
Benieuwd wat Ozric Spacefolk, ook niet wars van enig showmanship m.b.t. drummers, van Burke vindt.
Clem Burke is easily the hardest-working man in rock ‘n’ roll. Over the decades, he has also played with The Ramones, The Knack, Checkered Past, Dramarama, The Eurythmics, Bob Dylan and dozens more. Currently he is touring and recording with three groups ...
(Washington Times)
En wat moet je dan als drummer? Dat laat Clem Burke zien, met zijn zo typische bijna karikaturale moves achter de drumkit. Ook drumtechnisch is ie goed. Een uiterst steady beat, en ook spitsvondigheden zoals het tikkerig roffelen op de metalen tomrand in Accidents Never Happen In A Perfect World. Kom er maar eens op, durf het maar eens.
Benieuwd wat Ozric Spacefolk, ook niet wars van enig showmanship m.b.t. drummers, van Burke vindt.
Clem Burke is easily the hardest-working man in rock ‘n’ roll. Over the decades, he has also played with The Ramones, The Knack, Checkered Past, Dramarama, The Eurythmics, Bob Dylan and dozens more. Currently he is touring and recording with three groups ...
(Washington Times)
0
geplaatst: 5 november 2015, 16:39 uur
Goed stuk, ik heb ooit Nancy Sinatra live gezien (jaar of 8 terug alweer schat ik zo) en had geen idee wie er allemaal in haar meer dan uitstekende begeleidingsband zat, maar ik vond vooral de drummer heel erg sterk. Kwam er de volgende dag achter dat dat Clem Burke was 

0
geplaatst: 5 november 2015, 16:48 uur
Deze man mag ook wel worden genoemd, gevarieerd:
Ook bij Sting live een mooie toevoeging
Ook bij Sting live een mooie toevoeging

0
buizen
geplaatst: 5 november 2015, 16:59 uur
Nou inderdaad zeg, een wat a-typische drumbenadering van een song maar erg mooi: voltimmeren en weglaten daar waar het nodig is. Mooi.

0
buizen
geplaatst: 5 november 2015, 17:14 uur
GrafGantz schreef:
.... maar ik vond vooral de drummer heel erg sterk. Kwam er de volgende dag achter dat dat Clem Burke was
.... maar ik vond vooral de drummer heel erg sterk. Kwam er de volgende dag achter dat dat Clem Burke was
Geweldig!
Het is al wat jaren her maar heb Blondie dus nog in de Oosterpoort in Groningen zien optreden, toen liep Deborah Harry al mooi naar de zestig. Wat een performance vrouw! En daar zag ik voor het eerst in m'n leven (ook de enige keer) Clem Burke live drummen. Wow! Hij mept hard, precies zoals je het van clips kent maar om dat live mee te maken was heel bijzonder.
Het is echt een drummer die in dienst van de songs van de band staat maar zeer zeker ook z'n eigen plek opeist. Een echte live-performer. Inclusief foutjes, zoals een drumstok op de grond laten flikkeren, door al die rare twistkunstjes.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 5 november 2015, 18:01 uur
buizen schreef:
Clem Burke, de drummer van Blondie, is een drummer waar ik altijd respect voor heb gehad. In zijn soort rockpoppunkstyle waarin ie zich begeeft wil het oog ook wat. Muzikanten staan niet stil op het podium, dat is not done in de New Yorkse kick ass rock 'n roll - scene.
(Washington Times)
(Washington Times)
Ik ben geen punk en rock'n'roll liefhebber, maar ik ken Clem Burke wel. Ik ken zijn werk wel. Hij drumt namelijk op Ice Cream Genius van Steve Hogarth.
Verder ken ik zijn stijl helemaal niet, want ik luister geen Blondie en Ramones. Wel Eurythmics, maar ik dacht dat zij een drummachine gebruikten.
0
buizen
geplaatst: 5 november 2015, 18:07 uur
Als Eurythmics een drummachine wil dan hebben ze aan Clem Burke een goede. 

0
geplaatst: 5 november 2015, 18:12 uur
Ik zie dat Clem Burke inderdaad drums heeft gespeeld op het debuutalbum van Eurythmics, evenals... Jaki Leibezeit van Can! Over goede drummers gesproken!
* denotes required fields.