Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2011, 19:02 uur
jasper1991 schreef:
- Zbigniew Robert 'Inferno' PromiĆski (Behemoth)
- Zbigniew Robert 'Inferno' PromiĆski (Behemoth)
Dat is inderdaad een geweldige drummer. Hij is supersnel maar hij speelt die tragere stukken zo slepend, bijvoorbeeld bij Ov Fire And the Void, dat nummer begint zo slepend en daarna komen die blasts!

0
MindRuler
geplaatst: 13 mei 2011, 10:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik zie dat die Nicko tik tak McBrain op 7 staat, die gast kan ook heel niet drummen.
Ik zie dat die Nicko tik tak McBrain op 7 staat, die gast kan ook heel niet drummen.
Stijn gaat (alweer) kort door de bocht.Neil Peart
Mike Portnoy
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 mei 2011, 11:37 uur
Kijk dan even naar m'n verdere uitleg.
Hoezo trouwens alweer?
Hoezo trouwens alweer?
0
MindRuler
geplaatst: 13 mei 2011, 12:23 uur
Die "alweer" sloeg op je opmerking bij "Whoracle" van In Flames, dus volledig offtopic hier.
Vandaar had ik het ook tussen haakjes gezet.

0
geplaatst: 16 mei 2011, 01:14 uur
Portnoy vind zichzelf vooral ook heel goed. Hier laat hij heel stoer zien hoeveel maatwisselingen hij wel niet speelt in Dance of Eternity. Hij is natuurlijk technisch ook heel goed alleen ik vind er niks aan. Te klinisch en emotieloos.
0
geplaatst: 16 mei 2011, 01:24 uur
Ach ja, "heel stoer laten zien" valt ook wel weer mee hoor. Volgens mij is dit meer onderdeel van zijn hele instructional video gebeuren.
0
geplaatst: 12 november 2011, 21:45 uur
Top 5 Drummers;
1. Mel Pritchard
2. Ringo Starr
3. Bill Bruford
4. Phill Collins
5. John Bonham
1. Mel Pritchard
2. Ringo Starr
3. Bill Bruford
4. Phill Collins
5. John Bonham
0
geplaatst: 24 december 2012, 11:17 uur
Net als veel andere instrumentalisten vind ik het belangrijk dat drummers een herkenbaar geluid hebben.
Goeie drummers zijn er overal en altijd.
Drummers in willekeurige volgorde die mij in ieder geval aanspreken.
* Levon Helm (The Band)
* John Bonham(Led Zeppelin)
* Roger Taylor(Queen)
* Neil Peart (Rush)
* Bill Bruford( Yes, KC, UK, solo)
* Stuart Copeland (Police)
* Mick Fleetwood (Fleetwood Mac)
* Danny Kerry (Tool)
* Steve Gadd ( oa. Paul Simon, Eric Clapton, sessiewerk)
* Phil Collins (Genesis)
* Mark Brzezicki ( Big Country, Procol Harum)
* Keith Moon (The Who)
* Larry Mullen (U2)
* Jason Bonham (div)
* Ian Paice (Deep Purple)
Goeie drummers zijn er overal en altijd.
Drummers in willekeurige volgorde die mij in ieder geval aanspreken.
* Levon Helm (The Band)
* John Bonham(Led Zeppelin)
* Roger Taylor(Queen)
* Neil Peart (Rush)
* Bill Bruford( Yes, KC, UK, solo)
* Stuart Copeland (Police)
* Mick Fleetwood (Fleetwood Mac)
* Danny Kerry (Tool)
* Steve Gadd ( oa. Paul Simon, Eric Clapton, sessiewerk)
* Phil Collins (Genesis)
* Mark Brzezicki ( Big Country, Procol Harum)
* Keith Moon (The Who)
* Larry Mullen (U2)
* Jason Bonham (div)
* Ian Paice (Deep Purple)
0
geplaatst: 24 december 2012, 11:23 uur
Neil Peart, dat is een van mijn favoriete drummers.
Je hebt vaak dat technische drummers alles helemaal dicht spelen. Peart is een technische drummer maar hij blijft dat bandgevoel houden. Bij Rush is het sowieso knap dat ze die afwijkende maatsoorten vanzelfsprekend kunnen laten klinken, bijvoorbeeld The Spirit Of Radio. Je merkt niet dat het gruwelijk moeilijk is totdat je het zelf gaat uitzoeken. Wat een meester!
Ook vind ik Gavin Harrison van Porcupine Tree geweldig. Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als Neil Peart, hij speelt die technische dingen heel laid-back waardoor het zeer goed bij het bandgeluid past. Ik ben nu bezig met Anesthesize op drums, dat is een behoorlijke klus!
In het metalgenre is Tomas Haake van Meshuggah een van mijn favorieten. Hij grooved als een gek maar hij speelt echt hele moeilijke dingen. Future Breed Machine bijvoorbeeld.
Je hebt vaak dat technische drummers alles helemaal dicht spelen. Peart is een technische drummer maar hij blijft dat bandgevoel houden. Bij Rush is het sowieso knap dat ze die afwijkende maatsoorten vanzelfsprekend kunnen laten klinken, bijvoorbeeld The Spirit Of Radio. Je merkt niet dat het gruwelijk moeilijk is totdat je het zelf gaat uitzoeken. Wat een meester!
Ook vind ik Gavin Harrison van Porcupine Tree geweldig. Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als Neil Peart, hij speelt die technische dingen heel laid-back waardoor het zeer goed bij het bandgeluid past. Ik ben nu bezig met Anesthesize op drums, dat is een behoorlijke klus!
In het metalgenre is Tomas Haake van Meshuggah een van mijn favorieten. Hij grooved als een gek maar hij speelt echt hele moeilijke dingen. Future Breed Machine bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 24 december 2012, 11:44 uur
0
mahone
geplaatst: 30 december 2012, 02:25 uur
Ik weet niks van drummen maar hou vooral van drummers die misschien niet zo opvallend zijn maar wel heel belangrijk voor het geluid van hun band.
De eerste is Rob Kloet van (The) Nits niet echt iemand die bekend staat om zijn spetterende solo's maar hij kan wel mooi 'klein' spelen iets wat onmisbaar is voor het typische Nits geluid.
De tweede is Andrew Ranken (zie plaatje onder mijn naam) van The Pogues.In de begintijd van The Pogues speelde hij alleen op een snare en een bass drum nou gok ik dat iedere beetje drummer dat wel zou kunnen maar niet bij The Pogues.Voor Ranken hadden ze een drummer die het niet kon en toen Ranken tijdens een duitse tour ziek werd en Elvis Costello en Darryl Hunt (de latere bassist van The Pogues) om en om voor m invielen bleek toch wel hoe belangrijk Ranken is voor The Pogues.
Het is niet dat ik drummers die zeg maar wat opvallender spelen niet waardeer ik wilde eens wat minder bekende drummers onder de aandacht brengen.
De eerste is Rob Kloet van (The) Nits niet echt iemand die bekend staat om zijn spetterende solo's maar hij kan wel mooi 'klein' spelen iets wat onmisbaar is voor het typische Nits geluid.
De tweede is Andrew Ranken (zie plaatje onder mijn naam) van The Pogues.In de begintijd van The Pogues speelde hij alleen op een snare en een bass drum nou gok ik dat iedere beetje drummer dat wel zou kunnen maar niet bij The Pogues.Voor Ranken hadden ze een drummer die het niet kon en toen Ranken tijdens een duitse tour ziek werd en Elvis Costello en Darryl Hunt (de latere bassist van The Pogues) om en om voor m invielen bleek toch wel hoe belangrijk Ranken is voor The Pogues.
Het is niet dat ik drummers die zeg maar wat opvallender spelen niet waardeer ik wilde eens wat minder bekende drummers onder de aandacht brengen.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 16:17 uur
George Kollias is een geweldige drummer. Een van de beste metaldrummers op dit moment. Ik heb een instructiedvd waarop hij zeer goed de techniek van blastbeats en snel voetenwerk uitlegt. Daar leer je echt veel van.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 16:32 uur
YouTube - The Last Waltz - The Night They Drove Old Dixie Down.mpg
Geweldig zingende drummer, met een heerlijke swing. '' The Late'' Levon Helm.
Geweldig zingende drummer, met een heerlijke swing. '' The Late'' Levon Helm.
0
geplaatst: 11 juli 2013, 17:11 uur
Tussen al het prog en metalgeweld tijd voor de Gang van James: Cleveland drummer en oprichter van de band Jim (James) Fox.
0
geplaatst: 11 juli 2013, 17:34 uur
Vorig jaar overleed Tom Ardolino, de drummer van the best bar band in de world, NRBQ.
Met bassist Joey Spampinato the rhythm section to end all rhythm sections.
Here comes Terry, here comes Al.
Enjoy.
YouTube - NRBQ - I Want You To Feel Good Too (Live on Sunday Night 1988)
Met bassist Joey Spampinato the rhythm section to end all rhythm sections.
Here comes Terry, here comes Al.
Enjoy.
YouTube - NRBQ - I Want You To Feel Good Too (Live on Sunday Night 1988)
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 22:34 uur
Dit moet de meest creatieve metaldrummer op dit moment zijn:
Jamie Saint Merat, drummer van de Nieuw-Zeelandse death metal band Ulcerate. Deze man combineert kracht, techniek, snelheid en creativiteit op zo'n prachtige manier, ik vind het een genot om naar te kijken en te luisteren. Zijn drumpartijen zijn compleet niet rechtlijnig maar soms zit er een meeslepende groove in op een hele rare wijze. Dit is geen beuken, maar inventieve patronen creëren. Echt, wat een meester!
Jamie Saint Merat, drummer van de Nieuw-Zeelandse death metal band Ulcerate. Deze man combineert kracht, techniek, snelheid en creativiteit op zo'n prachtige manier, ik vind het een genot om naar te kijken en te luisteren. Zijn drumpartijen zijn compleet niet rechtlijnig maar soms zit er een meeslepende groove in op een hele rare wijze. Dit is geen beuken, maar inventieve patronen creëren. Echt, wat een meester!

0
buizen
geplaatst: 13 augustus 2014, 16:57 uur
Dit soort knapen mag ik op z'n tijd ook graag naar luisteren
En hij treft er hier een leuke bassist bij.
En hij treft er hier een leuke bassist bij.
0
kippenhok
geplaatst: 13 augustus 2014, 18:31 uur
Nog maar even een top 5je:
-Bill Bruford (Yes, King Crimson); altijd heerlijk om te volgen wat hij met de trommels doet.
-John Bonham (Led Zeppelin); ik denk dat er maar weining drummers zijn die zo'n grote stempel drukken op de sound van hun band.
-Jim Sclavunos en Thomas Wylder (Nick Cave and the Bad Seeds); de combinatie van hun behoorlijk verschillende stijlen geeft een heerlijk contrast en spaNning. Ik miste Thomas dan ook behoorlijk vorig jaar in de hmh.
-'die drummer van Dave Brubeck in Hoorn 2003'; geen idee wat de naam IS van de goede man. Wat ik nog wel heel goed weet is dat hij een werkelijk fenomenale drum solo toverde uit een drumstel wat qua grote niet onderdeed aan een fisher price 'my first drum set'. Gewoon geweldig.
-Fenriz (Darkthrone); omdat 'ie zo de drums zo anders benadert dan al die anderen die hier genoemd zijn.
-Bill Bruford (Yes, King Crimson); altijd heerlijk om te volgen wat hij met de trommels doet.
-John Bonham (Led Zeppelin); ik denk dat er maar weining drummers zijn die zo'n grote stempel drukken op de sound van hun band.
-Jim Sclavunos en Thomas Wylder (Nick Cave and the Bad Seeds); de combinatie van hun behoorlijk verschillende stijlen geeft een heerlijk contrast en spaNning. Ik miste Thomas dan ook behoorlijk vorig jaar in de hmh.
-'die drummer van Dave Brubeck in Hoorn 2003'; geen idee wat de naam IS van de goede man. Wat ik nog wel heel goed weet is dat hij een werkelijk fenomenale drum solo toverde uit een drumstel wat qua grote niet onderdeed aan een fisher price 'my first drum set'. Gewoon geweldig.
-Fenriz (Darkthrone); omdat 'ie zo de drums zo anders benadert dan al die anderen die hier genoemd zijn.
0
buizen
geplaatst: 13 augustus 2014, 18:59 uur
Eddie schreef:
Volledig mee eens, Ringo Starr is een van de meest ondergewaardeerde drummers allertijden, hij was geniaal in zijn eenvoud.
(quote)
Volledig mee eens, Ringo Starr is een van de meest ondergewaardeerde drummers allertijden, hij was geniaal in zijn eenvoud.
Zucht. Ja, je moet toch iets uit de kast halen om de Beatles altijd maar weer de hemel in te prijzen. Desnoods dat iemand simpel en eenvoudig drumt (en ook niet anders kan maar dat wordt er niet bij verteld maar ingewijden kunnen dit beamen), ergo, gewoon een slechte drummer is .
Beatlesaanbidders generen zich nergens voor, zoveel is al lang duidelijk.
0
geplaatst: 13 augustus 2014, 22:49 uur
Jaki Liebezeit van Can vind ik toch wel een gigantische held.
* denotes required fields.