Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 70s
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2012, 21:03 uur
ClassicRocker, als je dat nog niet bent, wordt campagneleider voor een politieke partij. Jij en de partij in kwestie gaan het vast en zeker helemaal maken 

0
geplaatst: 15 juni 2012, 21:05 uur
ClassicRocker schreef:
Ik zal een moderator om toestemming vragen om deze toplijst te mogen publiceren (iets dat uiteraard de intentie van de user in kwestie is).
Heb je daar een mod voor nodig? Kun je toch zelf gewoon plaatsen.Ik zal een moderator om toestemming vragen om deze toplijst te mogen publiceren (iets dat uiteraard de intentie van de user in kwestie is).
0
geplaatst: 15 juni 2012, 21:06 uur
ClassicRocker schreef:
actie ondernomen om Queen II te verzekeren van een positie in de eindlijst.
En is dat gelukt, denk je?actie ondernomen om Queen II te verzekeren van een positie in de eindlijst.
In principe deel ik je standpunt maar ik wens nogmaals te benadrukken dat er tijdens de 60's-editie twee Top 15's en een Top 10 wèl meegerekend zijn voor de eindlijst. Neem nu zo'n Top 10; wat als dat de enige tien 60's albums zijn die betreffende user in zijn geheel beluisterd heeft en hij de helft van zijn nominaties met pak hem beet 3* beoordeelt? Is er dan wèl sprake van een (voldoende) wenselijke situatie?
Dan heeft de gebruiker in kwestie ten minste het album in z'n geheel gehoord. Het lijkt me nog altijd dat iemand zelf moet bepalen wat hij/zij schappelijk vind in een toplijst. Als iemand een 3,0*-album al genoeg vindt, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen? Genoeg reacties gehad van mensen die zichzelf niet kenner genoeg vinden om hieraan mee te doen. En andersom zijn er users die het voor minder doen.Salvadore schreef:
Heb je daar een mod voor nodig? Kun je toch zelf gewoon plaatsen.
pm's mogen niet openbaar gemaakt worden. Maar buiten dat, zal de gebruiker in kwestie gewoon zelf zijn berichtje hier moeten plaatsen. Anders, helaas pindakaas. Heb je daar een mod voor nodig? Kun je toch zelf gewoon plaatsen.

0
geplaatst: 15 juni 2012, 21:08 uur
Bovendien geven sommigen 5**** alsof het niks is, een ander is zuiniger in z'n beoordeling. Dus of iemand 3, 4 of 5 sterren in z'n lijst heeft staan maakt niet uit. Moet ieder zelf uitmaken. (en de meesten zijn toch niet continu aan het controleren of een stem niet een halfje meer of minder moet zijn)
Als een ander z'n lijstje doorgeeft is dat toch geen persoonlijk gevoelige informatie, die kun je toch plaatsen voor een ander? Bij sommige spellen waar gestemd moet worden, wordt dit soms - als men is verhinderd - door een collega-user gedaan(na pm). Komt toch op hetzelfde neer.
chevy93 schreef:
(quote)
pm's mogen niet openbaar gemaakt worden. Maar buiten dat, zal de gebruiker in kwestie gewoon zelf zijn berichtje hier moeten plaatsen. Anders, helaas pindakaas.
Als een ander z'n lijstje doorgeeft is dat toch geen persoonlijk gevoelige informatie, die kun je toch plaatsen voor een ander? Bij sommige spellen waar gestemd moet worden, wordt dit soms - als men is verhinderd - door een collega-user gedaan(na pm). Komt toch op hetzelfde neer.
0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juni 2012, 21:39 uur
chevy93 schreef:
En is dat gelukt, denk je?
En is dat gelukt, denk je?
Als jij m.b.t. Queen II ditmaal geen rekenfout maakt, dan valt dit album deze editie wèl binnen de boot. Tenminste, als er niet in grote getalen Joni Mitchell-fans opduiken.

Salvadore schreef:
Als een moderator mij toestemming verleent om de toplijst te plaatsen, dan publiceer ik deze. Vervolgens is het laatste woord aan topicmaestro Chevy.

chevy93 schreef:
pm's mogen niet openbaar gemaakt worden. Maar buiten dat, zal de gebruiker in kwestie gewoon zelf zijn berichtje hier moeten plaatsen. Anders, helaas pindakaas.
Chevy goes Machiavelli!

0
geplaatst: 15 juni 2012, 22:48 uur
Op uitnodiging van Chevy hierbij mijn top 20 van 70s rockalbum. Ik heb mezelf als beperking opgelegd maximaal een album per artiest.
1. Rolling Stones - Exile on Main St (1972)
2. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)
3. Crosby, Stills, Nash & Young - Dèjá Vu (1970)
4. Neil Young - Tonight’ s the Night (1975)
5. John Lennon - John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
6. Frank Zappa - Zappa in New York (1978)
7. Led Zeppelin - Houses of the Holy (1973)
8. Can - Tago Mago (1971)
9. Roy Harper - Stormcock (1971)
10. Bob Dylan - Desire (1976)
11. Van Morrison - Veedon Fleece (1974)
12. Pink Floyd - Wish You were Here (1975)
13. Lou Reed - Berlin (1973)
14. Derek & The Dominos - Layla & Other Assorted Love Songs (1970)
15. Allmann Brothers Band - At Fillmore East (1971)
16. Yes - Close to the Edge (1972)
17. King Crimson - In the Wake of Poseidon (1970)
18. Sweet Smoke - Just a Poke (1970)
19. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
20 Captain Beefheart – Shiny Beast (Bat Chain Puller) (1978)
1. Rolling Stones - Exile on Main St (1972)
2. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)
3. Crosby, Stills, Nash & Young - Dèjá Vu (1970)
4. Neil Young - Tonight’ s the Night (1975)
5. John Lennon - John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
6. Frank Zappa - Zappa in New York (1978)
7. Led Zeppelin - Houses of the Holy (1973)
8. Can - Tago Mago (1971)
9. Roy Harper - Stormcock (1971)
10. Bob Dylan - Desire (1976)
11. Van Morrison - Veedon Fleece (1974)
12. Pink Floyd - Wish You were Here (1975)
13. Lou Reed - Berlin (1973)
14. Derek & The Dominos - Layla & Other Assorted Love Songs (1970)
15. Allmann Brothers Band - At Fillmore East (1971)
16. Yes - Close to the Edge (1972)
17. King Crimson - In the Wake of Poseidon (1970)
18. Sweet Smoke - Just a Poke (1970)
19. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
20 Captain Beefheart – Shiny Beast (Bat Chain Puller) (1978)
0
geplaatst: 15 juni 2012, 22:53 uur
Opvallende lijst icm je Top 10. Waar is Bitches Brew? En Close to the Edge pas op 16?
@CR; Mij maakt het niet uit. Eén lijstje meer of minder zal voor mij weinig extra werk zijn. Maar ik ben wel voor openheid. En als het dan nog ten minste om een vaste deelnemer gaat en niet iemand die toevallig een lijstje maakt, omdat iemand een pm stuurt om er één album in te krijgen.
@CR; Mij maakt het niet uit. Eén lijstje meer of minder zal voor mij weinig extra werk zijn. Maar ik ben wel voor openheid. En als het dan nog ten minste om een vaste deelnemer gaat en niet iemand die toevallig een lijstje maakt, omdat iemand een pm stuurt om er één album in te krijgen.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:02 uur
ff uit de losse pols, weet niet of het allemaal 70s is.
1. Pink Floyd - The dark side of the moon
2. David Bowie - Low
3. Pink Floyd - Wish you were here
4. King Crimson - Red
5. Genesis - A trick of the of the tail
6. Focus - Focus II
7. Yes - The yes Album
8. Led Zeppelin - Houses of the Holy
9. Santana - Santana III
10. Genesis - Selling England by the pound
11. UK - UK
12. Neil Young - Zuma
13. Pink Floyd - Animals
14. Solution - Cordon Bleu
15. Carpenters - A song for you
16. Yes - Going for the one
17. Pink Floyd - Meddle
18. Gentle Giant - Octopus
19. Deep Purple - Machine head
20. Earth & Fire -To the world of the future
je groeit ergens mee op he....anderen meer zappa en dylan, van morrisen.
1. Pink Floyd - The dark side of the moon
2. David Bowie - Low
3. Pink Floyd - Wish you were here
4. King Crimson - Red
5. Genesis - A trick of the of the tail
6. Focus - Focus II
7. Yes - The yes Album
8. Led Zeppelin - Houses of the Holy
9. Santana - Santana III
10. Genesis - Selling England by the pound
11. UK - UK
12. Neil Young - Zuma
13. Pink Floyd - Animals
14. Solution - Cordon Bleu
15. Carpenters - A song for you
16. Yes - Going for the one
17. Pink Floyd - Meddle
18. Gentle Giant - Octopus
19. Deep Purple - Machine head
20. Earth & Fire -To the world of the future
je groeit ergens mee op he....anderen meer zappa en dylan, van morrisen.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:04 uur
Lijstje is ongeldig, of ga je 't nog volgens de regels opstellen?
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:28 uur
Tja, ik heb 'm een PM gestuurd, maar of hij het nog gaat veranderen vraag ik me af.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:33 uur
titan57nl schreef:
raar voor die 8 geeft ie smiley....
raar voor die 8 geeft ie smiley....
Als je er nu gewoon een . van maakt i.p.v. ) ... dan heb je dat probleem niet, maar eigenlijk hoeft dat niet, want de rest ziet er ook nog niet best uit.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:34 uur
chevy93 schreef:
Tja, ik heb 'm een PM gestuurd, maar of hij het nog gaat veranderen vraag ik me af.
Is al verandert....en de 8 wil niet geeft steeds smiley.
Iedereen is focus vergeten .....ha!
0
geplaatst: 15 juni 2012, 23:48 uur
chevy93 schreef:
Opvallende lijst icm je Top 10. Waar is Bitches Brew? En Close to the Edge pas op 16?
Mijn top 10 is niet direct een weergave van mijn beste albums maar een weergave van albums die erg belangrijk zijn geweest bij de ontwikkeling van mijn muzieksmaak. Bitches Brew heb ik in mijn top 20 van 70s rockalbums niet genoemd omdat ik dit album onder het genre "Jazz" schaar. Naar mijn mening hoort dit album dus niet in deze lijst niet thuis.
0
geplaatst: 16 juni 2012, 00:27 uur
Waar staat dat het hier om een jaren '70 rocklijst gaat?
Je bent hier waarschijnlijk naar aanleiding van een PM van Classic Rocker waarin een keer of 20 het woord "rock" staat. Een mens zou van minder in de war raken.
Je bent hier waarschijnlijk naar aanleiding van een PM van Classic Rocker waarin een keer of 20 het woord "rock" staat. Een mens zou van minder in de war raken.
0
geplaatst: 16 juni 2012, 01:25 uur
Ik ben ook niet zo enthousiast dat er een rocklijst van gemaakt wordt.
Als ik hier lees dat iemand de albums uit zijn top 20 zelfs niet helemaal kent, of uit de losse pols een lijst verzint waarvan hij niet eens weet of het 70's albums zijn, komaan!
Doet me denken aan vorig jaar toen voor de 00-lijst alle Marillionfans opgetrommeld werden om te stemmen. Leuk voor de fans, maar de representativiteit neemt wel serieus af dan.
Jan en alleman gaan optrommelen om de lijst zo veel mogelijk op je eigen top20 te laten lijken...
Als ik hier lees dat iemand de albums uit zijn top 20 zelfs niet helemaal kent, of uit de losse pols een lijst verzint waarvan hij niet eens weet of het 70's albums zijn, komaan!
Doet me denken aan vorig jaar toen voor de 00-lijst alle Marillionfans opgetrommeld werden om te stemmen. Leuk voor de fans, maar de representativiteit neemt wel serieus af dan.
Jan en alleman gaan optrommelen om de lijst zo veel mogelijk op je eigen top20 te laten lijken...
0
ClassicRocker
geplaatst: 16 juni 2012, 07:39 uur
chevy93 schreef:
Queen II komt in de tekst van bewuste PM niet voor. Wel heb ik om gebruikers te vinden die deze plaat hoogstwaarschijnlijk zouden gaan nomineren, actief gezocht naar users die dit album lovend bericht en/of bestemd hebben. Iets dat je als topicmaestro in de hand werkt als je tussentijds (in dit geval een dag voor de deadline), bekend maakt welke albums op dat moment net wel of net niet in de bijna-eindlijst staan.

rollingbeatle schreef:
Op uitnodiging van Chevy hierbij mijn top 20 van 70s rockalbum
Op uitnodiging van Chevy hierbij mijn top 20 van 70s rockalbum
chevy93 schreef:
rollingbeatle schreef:
Mijn top 10 is niet direct een weergave van mijn beste albums maar een weergave van albums die erg belangrijk zijn geweest bij de ontwikkeling van mijn muzieksmaak. Bitches Brew heb ik in mijn top 20 van 70s rockalbums niet genoemd omdat ik dit album onder het genre "Jazz" schaar. Naar mijn mening hoort dit album dus niet in deze lijst niet thuis.
titan57nl schreef:
Bovenstaande situaties lijken me eveneens onwenselijk. Wat doen we hiermee?
herman schreef:
We hoeven niet bang te zijn dat hij de Pink Floyd-fans heeft overgeslagen in ieder geval.
We hoeven niet bang te zijn dat hij de Pink Floyd-fans heeft overgeslagen in ieder geval.
Nee, mijn mijn inspanningen t.b.v classic rock hebben Pink Floyd bepaald geen windeieren gelegd. Zonder ieders nominaties van afgelopen twee weken nauwgezet bijgehouden te hebben, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Floyd deze 70's-editie ook in de albumlijst met de hoogste eer mag gaan strijken. Daarnaast verwacht ik dat de band met een nieuwe binnenkomer zelfs een vierde notering op haar conto mag bijschrijven, en dat van mijn overige Top 10-artiesten Queen, Led Zeppelin en David Bowie tweemaal, en The Who, Genesis, Yes en Black Sabbath eenmaal de lijst zullen halen. Deep Purple en Roxy Music acht ik -helaas- twijfelgevallen.
GrafGantz schreef:
Betreffende user is door Chevy gepm'd (zie bovenstaande qoute). Bovendien schittert "rock" door afwezigheid in alle pm's die ik n.a.v. dit evenement heb verstuurd. Alle users die van mij een uitnodiging hebben ontvangen, kunnen dit beamen.

nico1616 schreef:
...is een onontkoombaar fenomeen. Ik roep toekomstige deelnemers -ongeacht hun muzieksmaak- op om users waarvan zij denken/vinden dat ze met een toplijst van toegevoegde waarde zijn voor dit evenement, per pm een uitnodiging te sturen.
ArthurDZ schreef:
ClassicRocker, als je dat nog niet bent, wordt campagneleider voor een politieke partij. Jij en de partij in kwestie gaan het vast en zeker helemaal maken
Ik ben in het verleden meermaals door functionarissen van politieke partijen gepolst of interesse had om me voor hun partij verkiesbaar te stellen voor Rotterdamse (deel)gemeenteraadsverkiezingen in respectievelijk 2006 en 2010, maar heb de boot altijd vriendelijk afgehouden. Van de vele 'politiek' waarmee ik in het bedrijfsleven te maken heb, heb ik mijn buik reeds meer dan vol.

0
geplaatst: 16 juni 2012, 09:11 uur
nico1616 schreef:
.
.
Dat kwam door de enorme diversiteit aan platen die toen door iedereen opgegeven is. Marillion heeft in de zero's precies 1 legendarische plaat gemaakt en daardoor kreeg deze (Marbles dus) veel stemmen. In de jaren 80 is dat bv. al veel meer verdeeld (tenminste dat zullen we binnenkort zien). Verder is het sowieso niet zo dat er allerlei Marillionfans zijn opgetrommeld want dan zou ik dat toch echt wel moeten weten. Mocht je er overigens bewijzen voor hebben hoor ik dat graag en zal ik nederig mijn excuses aanbieden...
0
geplaatst: 16 juni 2012, 10:14 uur
Klopt, Marillion werd in de 80s veel vaker genoemd, wat alleen resulteerde in een echt goede notering voor Misplaced Childhood. Marbles was destijds eenzelfde geval als Joy Division in 70s en 80s, Nick Drake in de 60s en Sigur Rós in de 90s.
Edit: dit gaat uiteraard over titan57nl
ClassicRocker schreef:
Betreffende user is door Chevy gepm'd (zie bovenstaande qoute). Bovendien schittert "rock" door afwezigheid in alle pm's die ik n.a.v. dit evenement heb verstuurd.
Hetzelfde geldt voor mij. En dit is de pm die ik gisteren naar een aantal pure 70s-liefhebbers gestuurd heb:Betreffende user is door Chevy gepm'd (zie bovenstaande qoute). Bovendien schittert "rock" door afwezigheid in alle pm's die ik n.a.v. dit evenement heb verstuurd.
chevy93 schreef:
Hoi,
Ik zag dat je niet vies bent van jaren '70-muziek, dus ik dacht misschien vind je het leuk om mee te doen: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 Editie #2: De 70s
gr,
Chevy
P.S. De deadline is officieel morgen (vrijdag) 23.59, maar zaterdagochtend heb je ook nog wel de tijd om je lijstje te posten.
Ik heb hem ook een pm gestuurd en als hij het niet veranderd zal ik hem ook niet meenemen, want bij deze is dus duidelijk dat het niet zijn echte lijstje is.Hoi,
Ik zag dat je niet vies bent van jaren '70-muziek, dus ik dacht misschien vind je het leuk om mee te doen: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 Editie #2: De 70s
gr,
Chevy
P.S. De deadline is officieel morgen (vrijdag) 23.59, maar zaterdagochtend heb je ook nog wel de tijd om je lijstje te posten.
ClassicRocker schreef:
Bovenstaande situaties lijken me eveneens onwenselijk. Wat doen we hiermee?
Nou, ik zou niet weten wat er mis is met het lijstje. Volgens mij komt alles gewoon uit de 70s. Of iemand zijn hele stemmenlijst doorpluist om precies die ene lijst te maken en de andere doet het gewoon uit de losse pols moet die persoon zelf weten. Er zijn er ook een aantal die gewoon hun lijstje van vorig jaar kopiëren, dat is minder wenselijk dan dit, vind ik.Bovenstaande situaties lijken me eveneens onwenselijk. Wat doen we hiermee?
Edit: dit gaat uiteraard over titan57nl
0
geplaatst: 16 juni 2012, 10:33 uur
nico1616 schreef:
Hier wil ik toch nog wel even op inhaken. Het versturen van uitnodigingen aan anderen, juich ik persoonlijk alleen maar toe. Des te meer deelnemers, des te leuker de lijst wordt (vind ik). Uiteraard is de kans aanwezig dat het te veel gaat lijken op de echte Top 250, maar die is samengesteld obv ruim 40.000 gebruikers, dus die kans acht ik vrij klein.Jan en alleman gaan optrommelen om de lijst zo veel mogelijk op je eigen top20 te laten lijken...
Dan toch wel het belangrijkste, is het erg dat iemand selectief berichten verstuurd? Wat mij betreft moet die persoon het zelf weten. Als het daadwerkelijk voor een scheef beeld zorgt, valt dit direct op en ik neem aan dat we allemaal snel door het beeld heen kunnen prikken dat Jan Smit inderdaad bij de 40 beste albums hoort van de 90s/00s, mocht dit voorkomen. Net zoals dat ik ervan overtuigd ben dat het niet mogelijk is om een lijst te kantelen door wat pm's te versturen.
Vooral in de vorige editie heb ik veel pm's verstuurd, maar ik kan je vertellen dat het aantal deelnemers dat puur meedoet, omdat ik een pm verstuur, misschien iets van 20-25% is. En ik kan me niet voorstellen dat CR zoveel pm's verstuurd heeft als ik vorig jaar.
Maar laten we vooral even de uitslag afwachten, voordat we hierover (gegrond) discussiëren.
0
geplaatst: 16 juni 2012, 11:12 uur
banger schreef:
1. queen - queen II
2. AC/DC - if you want blood, you've got it
3. black sabbath - black sabbath
4. deep purple - in rock
5. queen - sheer heart attack
6. uriah heep - high and mighty
7. queen - a night at the opera
8. AC/DC - highway to hell
9. derek and the dominos - layla and other assorted love songs
10. nektar - recycled
11. queen - a day at the races
12. styx - the grand illusion
13. black sabbath - paranoid
14. queen - queen
15. styx - pieces of eight
16. queen - news of the world
17. black sabbath - sabbath bloody sabbath
18. rainbow - richie blackmore's rainbow
19. rainbow - down to earths
20. queen - jazz
kleine opmerking: van sommige albums ken ik slechts enkele nummers, die ik wel erg goed vind.
1. queen - queen II
2. AC/DC - if you want blood, you've got it
3. black sabbath - black sabbath
4. deep purple - in rock
5. queen - sheer heart attack
6. uriah heep - high and mighty
7. queen - a night at the opera
8. AC/DC - highway to hell
9. derek and the dominos - layla and other assorted love songs
10. nektar - recycled
11. queen - a day at the races
12. styx - the grand illusion
13. black sabbath - paranoid
14. queen - queen
15. styx - pieces of eight
16. queen - news of the world
17. black sabbath - sabbath bloody sabbath
18. rainbow - richie blackmore's rainbow
19. rainbow - down to earths
20. queen - jazz
kleine opmerking: van sommige albums ken ik slechts enkele nummers, die ik wel erg goed vind.
op aanvraag van classic rocker, en van andere gebruikers, zijn hier de albums die ik wel volledig beluisterd heb:
- alles van queen
- deep purple - in rock
- rainbow - richie blackmore's rainbow
- uriah heep - high and mighty
- AC/DC - if you want blood, you've got it
- AC/DC - highway to hell
- black sabbath - black sabbath
- black sabbath - paranoid
- black sabbath - sabbath bloody sabbath
een top 15 was misschien toch beter geweest
van de andere albums ken ik 3 tot 5 nummers
ik probeer er wel werk van te maken die albums te leren kennen, aangezien ik de nummers die ik ken wel erg goed vind.
0
geplaatst: 16 juni 2012, 11:18 uur
Dus je kende je nummer 9 niet? 
Overigens wel fair dat je 't er bij schrijft, er zullen er genoeg zijn die ook 'n hoop genomineerd spul niet kennen, en 't verzwijgen. Komt de lijst toch niet ten goede, zo. Jammer. Misschien is volgende keer de emancipatie van een top-10 nodig? 't Is geen schande..

Overigens wel fair dat je 't er bij schrijft, er zullen er genoeg zijn die ook 'n hoop genomineerd spul niet kennen, en 't verzwijgen. Komt de lijst toch niet ten goede, zo. Jammer. Misschien is volgende keer de emancipatie van een top-10 nodig? 't Is geen schande..
0
ClassicRocker
geplaatst: 16 juni 2012, 11:21 uur
banger schreef:
op aanvraag van classic rocker, en van andere gebruikers, zijn hier de albums die ik wel volledig beluisterd heb:
Dank je wel, Banger, en net op tijd; want nu dingt je onderstaande Top 15 op de valreep mee voor de eindlijst:
1. Queen - Queen II
2. AC/DC - If You Want Blood You've Got it
3. Black Sabbath - Black Sabbath
4. Deep Purple - In Rock
5. Queen - Sheer Heart Attack
6. Uriah Heep - High and Mighty
7. Queen - A Night at the Opera
8. AC/DC - Highway to Hell
9. Queen - A Day at the Races
10. Black Sabbath - Paranoid
11. Queen - Queen
12. Queen - News of the World
13. Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
14. Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow
15. Queen - Jazz
chevy93 schreef:
0
geplaatst: 16 juni 2012, 11:21 uur
banger schreef:
- alles van queen
- deep purple - in rock
ik probeer er wel werk van te maken die albums te leren kennen, aangezien ik de nummers die ik ken wel erg goed vind.
- alles van queen
- deep purple - in rock
Ik twijfel niet aan je goeie bedoelingen, maar dit is bij mij inderdaad niet goed gevallen. De meeste users die een top 20 maken, kennen die platen door en door en geven een inspirerende selectie van hun muzikale smaak, zoals die door de jaren heen gegroeid is.
Lijstjes waarvan de user zelf toegeeft niet alles te kennen, zouden niet mogen meetellen.
Stemmen worden toch ook verwijderd in een vergelijkbare situatie?
0
geplaatst: 16 juni 2012, 11:38 uur
Wat sommigen al niet doen om hun fave muzieksmaak te promoten. In real life wordt zoiets "hosselen" genoemd en krijgen argeloze passanten een 'flyer' in de handen gedrukt. Vraag me af wat CR zijn passanten heeft getoond/gegeven.
Een plaatsbewijs in 'the rock gallery of CR' of een 'one-way ticket to rock heaven'? Ik heb da Queen onlangs nog op tillevezie gezien en kan echt wel stellen dathet tijd is to move on.
"ik probeer er werk van te maken de albums te leren kennen" en dan the bloody nerve hebben een top20 in te sturen die meetelt.
MusicMeter heeft hiermee zijn eigen Rock-Corruptieschandaal - wat gaat er nu gebeuren: vragen in de Tweede kamer?
Een plaatsbewijs in 'the rock gallery of CR' of een 'one-way ticket to rock heaven'? Ik heb da Queen onlangs nog op tillevezie gezien en kan echt wel stellen dathet tijd is to move on.
"ik probeer er werk van te maken de albums te leren kennen" en dan the bloody nerve hebben een top20 in te sturen die meetelt.
MusicMeter heeft hiermee zijn eigen Rock-Corruptieschandaal - wat gaat er nu gebeuren: vragen in de Tweede kamer?
0
ClassicRocker
geplaatst: 16 juni 2012, 11:45 uur
nico1616 schreef:
Ik twijfel niet aan je goeie bedoelingen, maar dit is bij mij inderdaad niet goed gevallen. De meeste users die een top 20 maken, kennen die platen door en door en geven een inspirerende selectie van hun muzikale smaak, zoals die door de jaren heen gegroeid is.
Lijstjes waarvan de user zelf toegeeft niet alles te kennen, zouden niet mogen meetellen.
Niet iedereen is als jij en ik en luistert al jarenlang naar 70's-muziek. Zo is de gemiddelde tiener op Mume nog niet in staat om een staat inspirerende selectie te maken van een uitgebalanceerde smaak, zoals die door de jaren heen gegroeid is, maar kent hij vaak al wel 10 à 20 albums uit dit decennium die hij erg goed vindt. Moeten al deze users dan maar uitgesloten worden van deelname?
0
ClassicRocker
geplaatst: 16 juni 2012, 11:49 uur
Mjuman schreef:
Er is tijdens voorgaande edities volop gepm'd om respectievelijk meer jazz (60's), krautrock (70's), hip-hop (80's) en wat dies meer zij in de lijsten te krijgen (waar was je toen?), dus stel je niet zo aan man!
0
geplaatst: 16 juni 2012, 11:54 uur
Mjuman schreef:
Wat sommigen al niet doen om hun fave muzieksmaak te promoten. In real life wordt zoiets "hosselen" genoemd en krijgen argeloze passanten een 'flyer' in de handen gedrukt. Vraag me af wat CR zijn passanten heeft getoond/gegeven.
Ik heb toevallig ook een PM van ClassicRocker gekregen om aan dit topic mee te doen en ik snap niet waarom die discussie over dat soort PMs hier steeds weer opduikt. Hoe wil je dit topic promoten als je users niet mag PMmen? Verder is ons niets opgelegd van 'daar moet je op stemmen' of iets dergelijks (en al zou het, wat maakt dat uit?) en is ons puur gezegd dat we onze top 20 kunnen inleveren uit de jaren 70. Hij heeft alleen vooral veel mensen uitgenodigd met een soortgelijke interesse in dat tijdvak. Dat zo'n banger dan niet genoeg platen kent uit de jaren 70 kun je niet verwijten aan CR's PM, of flyer, zo je wilt.
* denotes required fields.