Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 90s
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2012, 11:48 uur
chevy93 schreef:
Lijstje #89 (gaan we de 100 nog halen?)
En zodoende vielen net erbuiten:
21. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
22. R.E.M. - Out of Time (1991)
23. [14] Madrugada - Industrial Silence (1999)
24. Michael Jackson - HIStory (1995)
25. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
26. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
27. [06] Marillion - Brave (1994)
28. Mark Hollis - Mark Hollis (1998)
HIStory ging vorig jaar op het laatste moment eruit, ook Vigil en 16 Horsepower strandden vorig jaar net buiten de lijst.
Alvast een vooruitblik op een eventuele volgende editie, door de volgende platen nog een eervolle vermelding te geven als "nieuw talent van het jaar":
Änglagård - Hybris (1992)
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1999)
Chris Isaak - Wicked Game (1991)
Mark Knopfler - Wag the Dog (1998)
Massive Attack - Mezzanine (1998)
Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
Lijstje #89 (gaan we de 100 nog halen?)
En zodoende vielen net erbuiten:
21. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
22. R.E.M. - Out of Time (1991)
23. [14] Madrugada - Industrial Silence (1999)
24. Michael Jackson - HIStory (1995)
25. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
26. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
27. [06] Marillion - Brave (1994)
28. Mark Hollis - Mark Hollis (1998)
HIStory ging vorig jaar op het laatste moment eruit, ook Vigil en 16 Horsepower strandden vorig jaar net buiten de lijst.
Alvast een vooruitblik op een eventuele volgende editie, door de volgende platen nog een eervolle vermelding te geven als "nieuw talent van het jaar":
Änglagård - Hybris (1992)
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1999)
Chris Isaak - Wicked Game (1991)
Mark Knopfler - Wag the Dog (1998)
Massive Attack - Mezzanine (1998)
Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
Mooi lijstje en dan met name de afvallers

0
geplaatst: 14 juli 2012, 12:10 uur
chevy93 schreef:
Ik heb m'n lijstje overigens niet obv mijn stemmen samengesteld, maar obv bij welke ik het beste gevoel krijg.
Ik heb m'n lijstje overigens niet obv mijn stemmen samengesteld, maar obv bij welke ik het beste gevoel krijg.
Ik stem altijd volgens graad van opgewekte gevoelens

0
geplaatst: 14 juli 2012, 13:54 uur
ClassicRocker schreef:
Vanwaar deze duikeling?
Dat zou ik ook wel graag willen weten, zeker gezien enkele albums die er wél in staan. Maar een dusdanige duikeling van dit geweldige album snap ik ook niet.Vanwaar deze duikeling?
0
geplaatst: 14 juli 2012, 14:13 uur
Marbles zal sowieso wel flink gaan zakken, aangezien vorig jaar de hele Marillion.fanclub was opgetrommeld te komen stemmen.
Wanneer kom je met de uitslag, Chevy?
0
ClassicRocker
geplaatst: 14 juli 2012, 14:27 uur
herman schreef:
Marbles zal sowieso wel flink gaan zakken, aangezien vorig jaar de hele Marillion.fanclub was opgetrommeld te komen stemmen.
Het zou een wereldprestatie zijn als Marbles (2004) de lijst haalt
, en een album als Brave heeft geen Marillion-fanclub nodig voor een hoge klassering (deze wordt ook volop gewaardeerd buiten de hardcore fanbase). Een positie bij de bovenste 20 zou zonder meer recht doen aan de kwaliteit van dit werk. 
0
geplaatst: 14 juli 2012, 15:01 uur
Brave vind ik gewoon niet meer zo goed als vroeger. In het begin vond ik hem best aardig, toen piekte die even (blijkbaar precies ten tijde van dit spel), en nu vind ik hem weer gewoon goed, maar niet echt de klasse die een top 20-plaat behoort te hebben. Brave doet me gewoon een heel stuk minder dan Marbles. Daar waar Brave het vooral moet hebben van wat spaarzame momenten, is Marbles over de hele linie gewoon erg goed. Brave is me iets te geforceerd.
Sowieso ken ik nu veel meer (goede) 90s-albums dan vorig jaar. Iets wat ook de daling van o.a. The Sky Moves Sideways en met name OK Computer (een album dat toch niet echt gedaald is qua waardering) verklaart.
Sowieso ken ik nu veel meer (goede) 90s-albums dan vorig jaar. Iets wat ook de daling van o.a. The Sky Moves Sideways en met name OK Computer (een album dat toch niet echt gedaald is qua waardering) verklaart.
Cabeza Borradora schreef:
Ik stem altijd volgens graad van opgewekte gevoelens
Voorheen zette ik vaak eerst alle 5,0*-albums op een rijtje en daarna alle 4,5* etc. Maar ik merk dat die cijfers steeds vaker herzien moeten worden. Iets wat me in het begin nog wel lukte, ik hoefde immers maar een paar albums opnieuw te beluisteren, maar nu gaat daar te veel tijd in zitten.Ik stem altijd volgens graad van opgewekte gevoelens
herman schreef:
Moeilijk te zeggen. Ik ben net terug van fitnessen. Ik ga eerst even douchen en dan zal ik wel alvast gaan beginnen met rekenen. Maar of ik het gelijk helemaal door ga rekenen weet ik niet.Wanneer kom je met de uitslag, Chevy?
0
geplaatst: 14 juli 2012, 15:28 uur
Ok, bij deze zijn de lijnen gesloten. Er kan niet meer gestemd worden. 

0
Misterfool
geplaatst: 14 juli 2012, 15:31 uur
Ben erg benieuwd chevy; Moet nog steeds meer doen met de jaren 90(al is de ontdekking van jeff buckley al een goede stap in de richting voor mij). Hopelijk vind ik in deze top 40 nog wat leuke tips. 

0
geplaatst: 14 juli 2012, 17:46 uur
Een (relatief) laag aantal deelnemers, maar tegelijkertijd ook de meest spectaculaire kijkend naar de posities. Maar liefst 13 nieuwe binnenkomers en veel (grote) verschuivingen. Straks het eerste vijftal.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:02 uur
chevy93 schreef:
Een (relatief) laag aantal deelnemers, maar tegelijkertijd ook de meest spectaculaire kijkend naar de posities. Maar liefst 13 nieuwe binnenkomers en veel (grote) verschuivingen. Straks het eerste vijftal.
Je maakt ons nieuwsgierig!
Laat ze maar komen

0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:03 uur
5 groepjes van 4 ipv 4 groepjes van 5. Klachten kunnen gemeld worden bij de klantenservice.
40. Blur - Parklife (1994) ( 38 punten) Hoogste positie: 6
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 83 ( 26 punten)
Nou de ondergrens is dus 38 punten. Dat is nog niet eens de helft van de ondergrens van de 60s. Wat dat betreft erg matig, maar het zorgt wel voor een verrassende editie. Kwam nooit hoger dan de 6e plek, maar werd wel 9 keer genoemd. Dat is eenmaal meer dan die zwarte van Metallica, die evenveel punten gehaald heeft.
De eerste slag in de ‘Oasis vs. Blur’-strijd is dus voor Blur.
39. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996) ( 39 punten) Nr. 1 van: thelion, jori stes, wibro
Aantal keer genoemd: 6x / Positie vorig jaar: 30 ( 55 punten)
Vorig jaar dus ook al in de lijst, maar met meer punten en destijds ook 4 keer meer genoemd. Dit jaar slechts 6 keer genoemd en dat kan dus in theorie genoeg zijn voor de lijst. Helemaal als drie van die zes posities een toppositie zijn. Een mooi unicum en gelijk een mooi voorbeeld van de gekte van de lijst tov vorig jaar.
38. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994) ( 39 punten) Nr. 1 van: Raconteur
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 78 ( 27 punten)
De volgende nieuwe dient zich alweer aan. Een album dat ik de afgelopen dagen over het hoofd heb gezien, want anders had ik er toch zeker wel wat van proberen te luisteren. Voor de finale dan maar.
37. PJ Harvey - To Bring You My Love (1995) ( 39 punten) Nr. 1 van: Kronos
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 133 ( 19 punten)
Kan niet anders dan dat het komt door het pleidooi in het topic van Cabeza. Als essentiële klassieker genoemd en zodoende dus wat bekendheid genoten bij de vaste schare van het forum. Voorspelbaarheid is geen optie dit jaar (behalve misschien bovenin
), want degene die PJ Harvey voorin bij de beste 40 had verwacht, had ik vooraf voor gek verklaard.
40. Blur - Parklife (1994) ( 38 punten) Hoogste positie: 6
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 83 ( 26 punten)
Nou de ondergrens is dus 38 punten. Dat is nog niet eens de helft van de ondergrens van de 60s. Wat dat betreft erg matig, maar het zorgt wel voor een verrassende editie. Kwam nooit hoger dan de 6e plek, maar werd wel 9 keer genoemd. Dat is eenmaal meer dan die zwarte van Metallica, die evenveel punten gehaald heeft.
De eerste slag in de ‘Oasis vs. Blur’-strijd is dus voor Blur.
Zachary Glass schreef:
De "Garnalencocktails"-cd is voor mij een synoniem voor "Parklife" van Blur.
Je kent ze wel ... die familiefeestjes waar garnalencocktails geserveerd worden met een koele Rodenbach, waar nonkel Robert geanimeerd vertelt over z'n reis in Griekenland ("die Ouzo - heerlijk is dat!"), tante Francine start vervolgens haar monoloog over haar instructie-golflessen ... en daar luister je dan de hele avond naar.
Misschien is het wel een afwijking ... maar ik hou daar enorm van.
Ook "Parklife" wemelt van de nonkel Roberts ... Blur gaat ook op vakantie in Griekenland ( " Girls & Boys" ) - compleet met z'n onwijs grijzende discobeat bovenop
De "Garnalencocktails"-cd is voor mij een synoniem voor "Parklife" van Blur.
Je kent ze wel ... die familiefeestjes waar garnalencocktails geserveerd worden met een koele Rodenbach, waar nonkel Robert geanimeerd vertelt over z'n reis in Griekenland ("die Ouzo - heerlijk is dat!"), tante Francine start vervolgens haar monoloog over haar instructie-golflessen ... en daar luister je dan de hele avond naar.
Misschien is het wel een afwijking ... maar ik hou daar enorm van.
Ook "Parklife" wemelt van de nonkel Roberts ... Blur gaat ook op vakantie in Griekenland ( " Girls & Boys" ) - compleet met z'n onwijs grijzende discobeat bovenop
39. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996) ( 39 punten) Nr. 1 van: thelion, jori stes, wibro
Aantal keer genoemd: 6x / Positie vorig jaar: 30 ( 55 punten)
Vorig jaar dus ook al in de lijst, maar met meer punten en destijds ook 4 keer meer genoemd. Dit jaar slechts 6 keer genoemd en dat kan dus in theorie genoeg zijn voor de lijst. Helemaal als drie van die zes posities een toppositie zijn. Een mooi unicum en gelijk een mooi voorbeeld van de gekte van de lijst tov vorig jaar.
thelion schreef:
Dit album is zo goed uitgeballanceerd donker, duister, vol emotie en naargeestigheid. Het album ademnd een de sfeer uit van een trip door het landschap van Hillbillies en Outlaws uit de afgelegen gebieden van de VS.
De geweldige stem van David Eugene Edwards pas zo ontzettend goed bij deze muziek dat met enige regelmaat je haren recht overeind gaan staan.
Dit album is zo goed uitgeballanceerd donker, duister, vol emotie en naargeestigheid. Het album ademnd een de sfeer uit van een trip door het landschap van Hillbillies en Outlaws uit de afgelegen gebieden van de VS.
De geweldige stem van David Eugene Edwards pas zo ontzettend goed bij deze muziek dat met enige regelmaat je haren recht overeind gaan staan.
38. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994) ( 39 punten) Nr. 1 van: Raconteur
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 78 ( 27 punten)
De volgende nieuwe dient zich alweer aan. Een album dat ik de afgelopen dagen over het hoofd heb gezien, want anders had ik er toch zeker wel wat van proberen te luisteren. Voor de finale dan maar.

gemaster schreef:
Prachtig, prachtig, prachtig. Na het low-fi meesterwerkje Slanted And Enchanted komt Pavement met een meesterlijke rockplaat. Het klinkt allemaal een stuk voller dan het vorige album en dat is op sommige plaatsen toch wel een vooruitgang. Malkmus kan nog steeds ongeëvenaarde melodiën uit zijn gitaar toveren en het aanstekelijke enthousiasme druipt er ook weer vanaf. Favorieten zijn de catchy single 'Cut Your Hair'(waardoor Blur duidelijk werd geïnspireerd bij Song 2) en 'Range Life'.
Prachtig, prachtig, prachtig. Na het low-fi meesterwerkje Slanted And Enchanted komt Pavement met een meesterlijke rockplaat. Het klinkt allemaal een stuk voller dan het vorige album en dat is op sommige plaatsen toch wel een vooruitgang. Malkmus kan nog steeds ongeëvenaarde melodiën uit zijn gitaar toveren en het aanstekelijke enthousiasme druipt er ook weer vanaf. Favorieten zijn de catchy single 'Cut Your Hair'(waardoor Blur duidelijk werd geïnspireerd bij Song 2) en 'Range Life'.
37. PJ Harvey - To Bring You My Love (1995) ( 39 punten) Nr. 1 van: Kronos
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 133 ( 19 punten)
Kan niet anders dan dat het komt door het pleidooi in het topic van Cabeza. Als essentiële klassieker genoemd en zodoende dus wat bekendheid genoten bij de vaste schare van het forum. Voorspelbaarheid is geen optie dit jaar (behalve misschien bovenin
), want degene die PJ Harvey voorin bij de beste 40 had verwacht, had ik vooraf voor gek verklaard. deric raven schreef:
Via een koptelefoon waar alleen de rechterkant nog functioneel is, luister ik in een platenzaak naar de nieuwe PJ Harvey.
Verdwenen is het fragiele meisje.
Vanaf de eerste seconden van To Bring You My Love weet je dat het hier een krachtige diva aan het werk is.
De toon is harder, bijna duister zelfs.
Via een koptelefoon waar alleen de rechterkant nog functioneel is, luister ik in een platenzaak naar de nieuwe PJ Harvey.
Verdwenen is het fragiele meisje.
Vanaf de eerste seconden van To Bring You My Love weet je dat het hier een krachtige diva aan het werk is.
De toon is harder, bijna duister zelfs.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:12 uur
Dat PJ zo hoog eindigt komt misschien ook wel doordat haar vorige album over het algemeen wordt gezien als het beste album van 2011. Daardoor zal ze wel wat nieuwe fans hebben gemaakt gemaakt die hebben ontdekt dat dit album zelfs nog beter is. Wat mij betreft een terechte top 40 plek voor een van de beste artiesten van de 90s!
0
Misterfool
geplaatst: 14 juli 2012, 18:19 uur
Het titelnummer en down by the water zijn in ieder geval super!
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:24 uur
Man, man, wat een opening! 
Alleen deze vier platen weerleggen al de soms gespuide kritiek dat de '90s op muzikaal een wat zwakker broertje zouden zijn...

Alleen deze vier platen weerleggen al de soms gespuide kritiek dat de '90s op muzikaal een wat zwakker broertje zouden zijn...
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:26 uur
herman schreef:
Dat PJ zo hoog eindigt komt misschien ook wel doordat haar vorige album over het algemeen wordt gezien als het beste album van 2011. [...]
Dat PJ zo hoog eindigt komt misschien ook wel doordat haar vorige album over het algemeen wordt gezien als het beste album van 2011. [...]
Inderdaad, een heel wat aannemelijkere verklaring!

0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:42 uur

De 90s zijn dan ook gewoon het beste decennium. Ik had wel een top 200 kunnen maken.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:51 uur
Ken geen van de platen, maar ben al gelijk nieuwsgierig naar 16 Horsepower!
Zou Björk de lijst gehaald hebben? (Homogenic helaas waarschijnlijk niet)
Zou Björk de lijst gehaald hebben? (Homogenic helaas waarschijnlijk niet)
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:56 uur

alleen de albums van Neil Y en Television die in de opening van de jaren 70 zaten zijn al een stuk sterker en dan was Pere Ubu in aantocht.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 18:58 uur
Schitterend eerste viertal. Zelfs al had ik enkel PJ in mijn top 20 (jawel, ik ben een van zij die het afgelopen jaar via Let England Shake tot haar vroeger werk ben gekomen) maar de andere zijn evenzeer favoriet 

0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:00 uur
chevy93 schreef:
die zwarte van Metallica
die zwarte van Metallica
Nooit geweten dat er een neger in die band zat, maar zo leer je nog eens wat.

0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:06 uur
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:07 uur
Crooked Rain, Crooked Rain
Sowieso een geweldig decennium dit. Ik verwacht een gevarieerdere lijst dan bij de afgelopen decennia. Hopelijk is er ruimte voor een gezonde dosis hiphop.
Sowieso een geweldig decennium dit. Ik verwacht een gevarieerdere lijst dan bij de afgelopen decennia. Hopelijk is er ruimte voor een gezonde dosis hiphop.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:13 uur
36. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992) ( 39 punten) Nr. 1 van: wandelindenatuur
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 203 ( 13 punten)
Een terechte notering gezien de status van deze love/hate-band. Zeker niet voor iedereen, zo blijkt uit onderstaande quote.
35. dEUS - Worst Case Scenario (1994) ( 40 punten) Hoogste positie: 3
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 94 ( 25 punten)
Nou, de eerste plaat die de 40 punten wist te behalen en dan weer een nieuwe notering. Vorig jaar nog maar net binnen de top 100 en dit jaar waren de dEUS-fans ruimschoots aanwezig. Maar dat zullen jullie nog wel merken.
34. Faith No More - Angel Dust (1992) ( 40 punten) Hoogste positie: 2
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 75 ( 29 punten)
Technisch gezien scheelt het uiteraard maar 11 punten. 2 nieuwe gebruikers is dus het verschil. Maar wel het verschil tussen onopgemerkt voorbij gaan en een prominente plaats. Ook dit album mocht door gaan als essentiële klassieker. Wellicht daarom.
33. Crowded House - Woodface (1991) ( 40 punten) Hoogste positie: 6
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 32 ( 54 punten)
Dat is dan wel weer een overgang en gezien de voorgaande 3 albums niet het meest voor de hand liggende album, maar de jongens uit Nieuw-Zeeland wist jullie (en ook mijn) harten te veroveren met de perfecte popliedjes. Subliem geproduceerd en de stemmen van de gebroeders Finn passen perfect bij de melancholieke sfeer.
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 203 ( 13 punten)
Een terechte notering gezien de status van deze love/hate-band. Zeker niet voor iedereen, zo blijkt uit onderstaande quote.
hoi123 schreef:
De lyrics zijn van minimaal niveau, de drums beuken door zonder enige opbouw / logica en over de stem van Zack De La Rocha zal ik maar niks zeggen. Omdat opbouw en afwisseling te moeilijk te bedenken zijn, heeft Rage Against The Machine deze maar voor het gemak weggelaten. Dit vind ik gewoon domme, amateuristische, poepeenvoudige crap. Hier kan ik niet eens mijn agressie in kwijt, ik word er alleen maar chagrijniger van.
Maar wie daar een beetje doorheen kan luisteren, komt eerder uit bij iets als dit:De lyrics zijn van minimaal niveau, de drums beuken door zonder enige opbouw / logica en over de stem van Zack De La Rocha zal ik maar niks zeggen. Omdat opbouw en afwisseling te moeilijk te bedenken zijn, heeft Rage Against The Machine deze maar voor het gemak weggelaten. Dit vind ik gewoon domme, amateuristische, poepeenvoudige crap. Hier kan ik niet eens mijn agressie in kwijt, ik word er alleen maar chagrijniger van.
Gajarigon schreef:
Stevige, vette riffage, beetje simplistisch drumwerk en daarbovenop de mantra's van Zack de la Rocha; dat is Rage Against the Machine in een notendop. Veel diepgang is er niet te zoeken, de zogenaamde maatschappijkritiek in de teksten is niet meer dan een half geslaagde poging om interessant over te komen - ik heb er echt niets mee. Maar hij brengt het gepassioneerd, en dat is dan weer wel naar m'n smaak. Verder klinkt de muziek loepzuiver, dankzij een uitstekende productie.
Stevige, vette riffage, beetje simplistisch drumwerk en daarbovenop de mantra's van Zack de la Rocha; dat is Rage Against the Machine in een notendop. Veel diepgang is er niet te zoeken, de zogenaamde maatschappijkritiek in de teksten is niet meer dan een half geslaagde poging om interessant over te komen - ik heb er echt niets mee. Maar hij brengt het gepassioneerd, en dat is dan weer wel naar m'n smaak. Verder klinkt de muziek loepzuiver, dankzij een uitstekende productie.
35. dEUS - Worst Case Scenario (1994) ( 40 punten) Hoogste positie: 3
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 94 ( 25 punten)
Nou, de eerste plaat die de 40 punten wist te behalen en dan weer een nieuwe notering. Vorig jaar nog maar net binnen de top 100 en dit jaar waren de dEUS-fans ruimschoots aanwezig. Maar dat zullen jullie nog wel merken.
Bartjeking schreef:
Hoewel de lyrics niet altijd de sleutel naar succes waren, want ondanks mijn goede kennis van het engels en toch wel redelijk poëtisch inzicht kan ik er af en toe geen touw aan vastknopen. Maar dat zal de drugs wel geweest zijn; wat een gekheid af en toe! Een wereldprestatie van die jonge gasten.
Hoewel de lyrics niet altijd de sleutel naar succes waren, want ondanks mijn goede kennis van het engels en toch wel redelijk poëtisch inzicht kan ik er af en toe geen touw aan vastknopen. Maar dat zal de drugs wel geweest zijn; wat een gekheid af en toe! Een wereldprestatie van die jonge gasten.
34. Faith No More - Angel Dust (1992) ( 40 punten) Hoogste positie: 2
Aantal keer genoemd: 7x / Positie vorig jaar: 75 ( 29 punten)
Technisch gezien scheelt het uiteraard maar 11 punten. 2 nieuwe gebruikers is dus het verschil. Maar wel het verschil tussen onopgemerkt voorbij gaan en een prominente plaats. Ook dit album mocht door gaan als essentiële klassieker. Wellicht daarom.
Ozric Spacefolk schreef:
Funkrock. Rapmetal. Crossover.
De hokjesdenkers wisten zich geen raad met Red Hot Chili Peppers, Senser, Urban Dance Squad, Helmet, Beasty Boys etc.
Dus ook Faith No More. Hun beste samen King for a Day....
Als progrock en classic rock liefhebber kom ik hier ruimschoots aan mn trekken.
Kindergarten is zo waanzinnig mooi, en aangezien Big Jim Martin al niet zo vaak met solo's smijt, een welkom nummer met een heerlijke solo aan het eind. Goede tekst ook.
Funkrock. Rapmetal. Crossover.
De hokjesdenkers wisten zich geen raad met Red Hot Chili Peppers, Senser, Urban Dance Squad, Helmet, Beasty Boys etc.
Dus ook Faith No More. Hun beste samen King for a Day....
Als progrock en classic rock liefhebber kom ik hier ruimschoots aan mn trekken.
Kindergarten is zo waanzinnig mooi, en aangezien Big Jim Martin al niet zo vaak met solo's smijt, een welkom nummer met een heerlijke solo aan het eind. Goede tekst ook.
33. Crowded House - Woodface (1991) ( 40 punten) Hoogste positie: 6
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 32 ( 54 punten)
Dat is dan wel weer een overgang en gezien de voorgaande 3 albums niet het meest voor de hand liggende album, maar de jongens uit Nieuw-Zeeland wist jullie (en ook mijn) harten te veroveren met de perfecte popliedjes. Subliem geproduceerd en de stemmen van de gebroeders Finn passen perfect bij de melancholieke sfeer.
EVANSHEWSON schreef:
Dit komt zéér dicht bij Revolver van The Beatles. Wat kwaliteit betreft dan. Ik gaf Revolver de maximale score, en kan hier eigenlijk niet anders doen ;
Hier staan geen opvullertjes op, dit is pure klasse !
Neil Finn treedt toe tot de allergrootste songwriters !
Zijn broer Tim zit ook weer eens tijdelijk in de band.
Maar de grote man blijft voor mij toch Neil Finn, echt !
Dit komt zéér dicht bij Revolver van The Beatles. Wat kwaliteit betreft dan. Ik gaf Revolver de maximale score, en kan hier eigenlijk niet anders doen ;
Hier staan geen opvullertjes op, dit is pure klasse !
Neil Finn treedt toe tot de allergrootste songwriters !
Zijn broer Tim zit ook weer eens tijdelijk in de band.
Maar de grote man blijft voor mij toch Neil Finn, echt !
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:14 uur
Met als enige valkuil dat dat album al maanden uit was toen de vorige editie er was. En volgens mij was de hype van die plaat destijds al wel over. Maar wie weet.. het zou zo maar kunnen dat er wat vertraging zat in het ontdekken van haar vorige platen.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:20 uur
Inderdaad, alleen dEUS haalt het niveau van de eerste vier, wat mij betreft.
RATM en FNM zijn voor mij jeugdsentiment waar ik nu nooit meer naar luisteren, al blijven dit leuke albums. Van Crowded House ben ik nooit helemaal weg geweest.
@Chevy: daar vergis je je dan flink in, de hype was misschien over, maar de meeste mensen hebben de plaat pas erna ontdekt (zelfs nog helemaal aan het eind van het jaar, toen ie ineens in alle jaarlijstjes opdook, kwamen er heel veel stemmen bij).
RATM en FNM zijn voor mij jeugdsentiment waar ik nu nooit meer naar luisteren, al blijven dit leuke albums. Van Crowded House ben ik nooit helemaal weg geweest.
@Chevy: daar vergis je je dan flink in, de hype was misschien over, maar de meeste mensen hebben de plaat pas erna ontdekt (zelfs nog helemaal aan het eind van het jaar, toen ie ineens in alle jaarlijstjes opdook, kwamen er heel veel stemmen bij).
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:25 uur
Rudi S schreef:
alleen de albums van Neil Y en Television die in de opening van de jaren 70 zaten zijn al een stuk sterker en dan was Pere Ubu in aantocht.
(quote)
Tsja, zullen we het om de vrede te bewaren maar houden op het cliche "smaken verschillen"

* denotes required fields.