Muziek / Toplijsten en favorieten / Masimo & AOVV presenteren: Bob Dylan (Het Grote Artiest-v/d-week-topic) (A. A. A. A. A. A. Anderworpen)
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 12:09 uur
Stijn_Slayer schreef:
Iemand had me een paar jaar geleden een nummer laten horen met een vrij complexe lijn. Was vrij kaal en het klonk heel erg buzzend en ietwat krakerig.
Iemand had me een paar jaar geleden een nummer laten horen met een vrij complexe lijn. Was vrij kaal en het klonk heel erg buzzend en ietwat krakerig.
Met zo'n omschrijving kan ik je ook niet verder helpen. Tenzij je "het is absoluut een nummer uit de periode 1997-2005" goede hulp vindt

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 12:52 uur
GrafGantz schreef:
(...) voor veel van deze releases is het ook nog altijd duidelijk wie er precies aan meegewerkt hebben.
(...) voor veel van deze releases is het ook nog altijd duidelijk wie er precies aan meegewerkt hebben.
Kan het helaas niet meer aanpassen maar het moge duidelijk zijn dat hier het woordje "niet" ontbreekt.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 13:43 uur
GrafGantz schreef:
Kan het helaas niet meer aanpassen maar het moge duidelijk zijn dat hier het woordje "niet" ontbreekt.
(quote)
Goed dat je het even zegt, ik had zelf "on" aangevuld (voor duidelijk)

Overigens is dit wel het perfecte excuus om spoorslags Autechre - EPs 1991-2002 (2011) aan te gaan schaffen.

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 14:31 uur
Goed punt. Ik heb die betreffende box (nog) niet in de kast staan maar aangezien ik alle EP's wel ken gelijk maar even een stem uitgedeeld aldaar.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 oktober 2012, 15:32 uur
Hoe verhouden die EP's zich tegenover de albums? Zijn ze wezenlijk verschillend, beter/minder dan volledige albums, etc.?
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 15:40 uur
Verschilt nogal per EP eigenlijk. Qua geluid zijn ze niet veel anders dan de albums uit dezelfde periodes, maar wellicht dat er net wat 'dansbaardere' tracks opstaan soms. Qua niveau vind ik ze ook wel vergelijkbaar met de albums, zeker Anvil Vapre of Garbage (die laatste is mijn favoriete EP).
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 20:58 uur
Autechre, daar ken ik op dit moment alleen het album Tri Repetae van. Die heb ik nu op staan en die blijft geweldig, het smaakt naar meer. Amber is als volgende aan de beurt.
0
tuktak
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:35 uur
Zoals GrafGantz al zei is Draft 7.30 ongeveer het einde van een trip en voor mij daarmee ook meteen het grote meesterwerk van Autechre. Vanaf de oppervlakte eigenlijk best toegankelijk maar tegelijk een enorme uitdaging om naar te luisteren. De sound laat zich het best omschrijven als hiphop van de toekomst, moddervette beats namelijk. Zeker niet kil overigens, check bv V-Proc, een track die funkt als een gek!
Die EP box heb ik trouwens ook. Ik heb het meestal niet zo op verzamelaars, maar dit is echt een koopje en voor de liefhebber zeker de moeite waard.
Die EP box heb ik trouwens ook. Ik heb het meestal niet zo op verzamelaars, maar dit is echt een koopje en voor de liefhebber zeker de moeite waard.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:43 uur
Staart van Neil Young niet meer meegekregen. Figuurlijk dan. Niet dat ik het letterlijk wel heb meegekregen Micha. Voor de duidelijkheid.
Nu nog wat oppikken van Autechre.
Nu nog wat oppikken van Autechre.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:53 uur
Ikzelf vind hun meer experimentele albums het fijnst, al blijven enkele klassiekers op hun eerdere albums onovertroffen.
Top 10
5.0* - Untilted
5.0* - Confield
4.5* - LP5
4.5* - Draft 7.30
4.5* - EP7
4.5* - Amber
4.0* - Chiastic Slide
4.0* - Tri Repetae
4.0* - Incunabula
4.0* - Oversteps
Laatste paar plekken beetje in willekeurige volgorde, zou ik ze weer eens voor op moeten zetten om dat beter in te kunnen schatten (en dat ga ik deze week ook zeker doen!). Ben vandaag al wat EP's afgegaan die ik nooit goed heb beluisterd. En Quaristice ook maar weer eens proberen, enige langspeler die ik onder de 4* heb staan.
Top 10
5.0* - Untilted
5.0* - Confield
4.5* - LP5
4.5* - Draft 7.30
4.5* - EP7
4.5* - Amber
4.0* - Chiastic Slide
4.0* - Tri Repetae
4.0* - Incunabula
4.0* - Oversteps
Laatste paar plekken beetje in willekeurige volgorde, zou ik ze weer eens voor op moeten zetten om dat beter in te kunnen schatten (en dat ga ik deze week ook zeker doen!). Ben vandaag al wat EP's afgegaan die ik nooit goed heb beluisterd. En Quaristice ook maar weer eens proberen, enige langspeler die ik onder de 4* heb staan.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:26 uur
Dit is een bazentopic. Autechre, ken ik vooral 'Oversteps' van. Niet slecht, maar het greep me twee jaar geleden toch ook niet. Misschien is daar verandering in gekomen. Ik ga wel enkele platen van Autechre beluisteren, dingen als 'Tri Repetae' en 'LP5'. En EP's natuurlijk.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:00 uur
Van Autechre nu Tri Repetae gecheckt. Hoop ruis. Hoop ergernisopwekkende geluidjes. Weinig muziek die mij weet te boeien. Nee, even een andere plaat opzetten van Autechre. Wat wijkt stevig af van de sound van Tri Repetae?
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:11 uur
Doe dan maar een van de eerste twee platen. Na Tri Repetae zijn het alleen maar meer ergernisopwekkende geluidjes.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:17 uur
Al kan je ook altijd radicaal de video bij Gantz Graf opzetten (fullscreen in HD!) met koptelefoon op (voordat de buren komen klagen) en het geluid op vol volume zetten. Werkte bij mij wel iig.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 19:33 uur
Binnenkort ook maar eens Autechre checken, van de vorige artiest was ik niet zo'n fan, wie weet is dat hier anders. Ik ken er in ieder geval nog niks van.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 20:40 uur
Ik ben nu naar Amber aan het luisteren en ik vond Tri Repetae veel beter, al is Amber ook goed. Het lijkt erop dat ik richting de ergernisopwekkende geluidjes moet gaan. 

0
geplaatst: 31 oktober 2012, 21:09 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Van Autechre nu Tri Repetae gecheckt. Hoop ruis. Hoop ergernisopwekkende geluidjes. Weinig muziek die mij weet te boeien. Nee, even een andere plaat opzetten van Autechre. Wat wijkt stevig af van de sound van Tri Repetae?
Een goede koptelefoon is wel aan te raden, maar dat is sowieso het fijnste om thuis naar AE te luisteren.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 23:46 uur
Inderdaad, vooral Untilted moet ik echt niet over boxen luisteren.
0
geplaatst: 1 november 2012, 12:49 uur
'Tri Repetae' was een lange zit, maar heeft mijn nieuwsgierigheid wel gewekt, dus die krijgt zeker nog kansen. Vandaag ook de EP 'Anvil Vapre' beluisterd, die vond ik meteen fantastisch, met 'Second Scepe' als hoogtepunt.
0
geplaatst: 1 november 2012, 13:39 uur
Vandaag staan de EP's Garbage en Anvil Vapre op het programma. Garbage omdat ik VLetrmx al ken (en een geweldig nummer vind), Anvil Vapre omdat ik hier alleen maar positieve verhalen hoor. EDIT: Zelfs Onderhond geeft het 4,5* 

0
geplaatst: 1 november 2012, 13:50 uur
Anvil Vapre is inderdaad fantastisch. Ik vond vooral de opener er boven uit springen. Garbage staat ook op het programma vandaag, hetzelfde geldt voor Envane.
0
geplaatst: 1 november 2012, 14:25 uur
Over Garbage: De eerste track had zowel matige als hele mooie momenten. Ik denk dat die zich nog wel wat meer gaat openbaren bij meer luisterbeurten. De tweede track deed me vrij weinig. Track 3 was fijn, en VLetrmx bleek nog mooier dan ik dacht. Nu staat Anvil Vapre op. Het mag dan uit hetzelfde jaar komen, dit klinkt toch weer een stuk anders.
0
geplaatst: 1 november 2012, 19:00 uur
Vind Garbage niet zo denderend, alleen VLetrmx21 is echt wonderschoon.
0
geplaatst: 1 november 2012, 19:02 uur
Incubanula had ik al lang niet meer gehoord, en hij zorgt er een beetje voor dat ik niet echt verder kom in het oeuvre 

0
geplaatst: 1 november 2012, 19:06 uur
Van Incubanula had ik paar nummers beluisterd maar dat vond ik allemaal iets te gedateerd, vooral die keyboards zijn best wel fout. Garbage en Envane vallen allebei erg in de smaak.
0
geplaatst: 1 november 2012, 19:08 uur
ik vind het juist niet gedateerd, maar zit niet zo in het genre (wist voor kort niet eens waar IDM voorstond) en ken het voornamelijk van de nachtelijke avonturen op lowlands.
0
geplaatst: 1 november 2012, 23:24 uur
korenbloem schreef:
Incubanula
Incubanula
Don Cappuccino schreef:
Incubanula
Incubanula
Slecht voorbeeld doet slecht volgen?

Autechre - Incunabula (1993)
* denotes required fields.