MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Masimo & AOVV presenteren: Bob Dylan (Het Grote Artiest-v/d-week-topic) (A. A. A. A. A. A. Anderworpen)

zoeken in:
Heidaar!

Een nieuw topic, met sprekende titel, denk ik.

Daar het jullie wellicht al 'ns is opgevallen, houden AOVV en ik meestal op zondag een dag in het teken van een bepaalde artiest, waar de schijnwerpers niet enkel en alleen op 't magnum opus gericht worden, maar juist het licht werpen op de artiest in de breedte. Dit concept beviel ons, want achter al die 'meesterwerken' schuilen vaak parels die haast nóg groter zijn, maar een anoniemer bestaan kennen, omdat zij zich altijd in schaduw moeten hullen. Zonde, toch vaak. Maar nu, en hierom dit topic, bedachten AOVV en ik het heuglijke idee om dit met jullie te delen, en hopen wij op jullie participatie. Nu begrijpen we dat één schamele dag lastig te passen is in de overvolle agenda's van een internetter die tijd heeft om fora te bezoeken, en daarom hebben we de lengte vergroot naar een gehele week. Het idee lijkt me duidelijk, maar we zetten het nog even uiteen:

Elke week komen wij dus met een artiest aanzetten. We zorgen ervoor dat het iemand is die al heel wat heeft uitgebracht, maar dat kan zowel een wereldster zijn als een nobele onbekende. Het is essentieel in de grote ontdekkingstocht doorheen de wereld van de muziek om ook de minder bekende artiesten een kans te geven, natuurlijk. Daar hebben wij al vele goeie ervaringen mee gehad.

Elke maandag plaatsen wij onze keuze. We lichten die dan even toe, en dan kan het allemaal beginnen. Wij zijn zeer tolerante jonge kerels, dus het is aan jullie, forumbezoekers, om uit te maken wat er gezegd wordt, de discussies mogen een eind in het ijle weglullen. Maar het zou toch wel fijn zijn om vooral over de platen van de artiest in kwestie te praten. Tot zover onze tolerante aard, dus.

Het is de bedoeling om dan naar zondag toe te werken voor een finale, en een aanvaardbaar lijstje te genereren waarin de meesterwerkjes van die artiest komen te staan, zowel bekend als onbekend. In de tussentijd zullen wij alvast ons licht laten schijnen op verschillende platen van de artiest, maar ook op de artiest zelf, en alle aspecten van zijn artiest-zijn. Uiteraard mogen jullie ook je steentje bijdragen.

Tot slot wensen we iedereen veel plezier met dit topic, dat is opgestart uit pure liefde voor de muziek. En voor topics opstarten, natuurlijk.

Dit bericht kan ik enkel beamen. De eerste artiest zal nog voor volgende maandag bekendgemaakt worden, want dan gaan we namelijk van start!

Hopelijk komt er zoveel mogelijk animo!

Zelfs hiphoppers zijn welkom!

Leuk topic. Zelf heb ik ook vaak dat ik van artiesten hun zogezegde 'magnum opus' luister. En verder kijk ik dan ook vaak niet.

De topictitel is te lang.

Wij pleiten dan ook voor meer ruimte voor topictitels.

2MY
Als het topic hetzelfde niveau haalt als de titel, dan breken er mooie tijden aan

Ja! Nu nog genoeg geïnteresseerden.

'toevoegen aan Mijn Updates'.

Leuk, ben benieuwd!

AOVV schreef:
Ja! Nu nog genoeg geïnteresseerden.

Nou, vooruit dan maar

Kijk er naar uit. Leuk !

Lijkt me leuk, ben benieuwd!

Zoals algemeen geweten is, wordt maandag dit topic echt op gang geschoten. De eerste artiest die Masimo en ik gekozen hebben, wil ik echter al bekend maken. Het gaat om een wereldberoemd artiest, die meer dan 20 studioplaten heeft gemaakt, erg divers ook. Het gaat om niemand minder dan David Bowie!

Dit is een weloverwogen keuze, omdat we denken dat een grote artiest als Bowie de nodige aandacht wel zal trekken. Maandag zullen Masimo en ik wat lijstjes posten, en ook een bericht plaatsen met onze mening en ervaringen met de muziek van Bowie tot nu toe. Wij kijken er in ieder geval naar uit, u hopelijk ook!

Goeie keuze

David Bowie, daar heb ik nog geen een album van gehoord. Dit is een goede kans om eens wat de man te gaan beluisteren.

Idem hier, ik ken de man enkel van naam. Dit topic is de ideale gelegenheid om het gat in mijn cultuur op te vullen.

Ah mooi. De laatste maanden erg in het werk van Bowie verdiept.
Ik kijk er naar uit.

David Bowie, ik doe mee

Yann Samsa

'anderworpen'?

Bowie is een grote artiest vind ik. Het gekke is dat ik fan van hem was rond de leeftijd van 13... ik luisterde toen altijd deze CD. Ik kreeg het uiteraard mee via mijn vader. Ik ken al zijn hits in ieder geval!

ClassicProgRock1
Bowie is een van de grootste artiesten aller tijden. Ik kijk uit naar de aftrap maandag. Hopelijk gaat dit 'Het Grote Artiest-v/d-Week-topic' de leemte opvullen die het topic "Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis" heeft achtergelaten. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen. Kom maar op met die angstaanjagende analyses!

jasper1991 schreef:
'anderworpen'?

Anders allitereerde het niet.

Met dit bericht presenteren AOVV en ik jullie iets wat (hopelijk) een ander belangrijk onderdeel van dit topic gaat blijken;

Om de keuze tussen een grote hoeveelheid albums te vergemakkelijken, kun je uiteraard naar scores kijken, maar dikwijls zeggen die scores bijzonder weinig - er worden platen hevig onderschat, overschat, of dikwijls vergeten, en hiervoor zullen wij elke week een extra hulpmiddel inschakelen. Iedere week zullen AOVV en ik via een strenge selectieprocedure een expert van de week aanstellen, die de week mag openen met een TipTop-3. (TipTopTrois, om het allitererend te houden)

De drijfveer achter deze lijst mag de expert volledig zelf interpreteren en invullen. Dit kan variëren van een top-3 met essentiële albums, maar kan ook best een top-3 van vergeten albums zijn, van albums die je moet mijden, verrassende albums, of van top-3 leukste samenwerkingen, et cetera, zolang het er maar 3 zijn. Hierbij zouden we óók het leuk vinden mocht de expert nog een stukje schrijven over de artiest, puur ter inleiding, en deze hoeft niet lang te zijn. Daarbij ook natuurlijk de reden waarom het lid zo hooked aan de artiest is, en hoe dat komt - een promopraatje.

Elke week word je dus ingelicht door de 'MuMe-expert v/d Week', die je blik elke maandag in de goede richting zal trachten te wijzen.

En, de expert v/d week is....

(afbeelding)

Halfgod, moderator, en BowieBetweter, Herman!

Wat een stom topic.

Waarom ben ik geen expert van de week? Ik ken al twee David Bowie albums

Yann Samsa
Wat is nou precies de bedoeling van de mensen die meedoen? Ook wat uitleg geven bij hun favoriete platen, zelf een top(hoeveel?) opstellen,...?

Masimo schreef:
En, de expert v/d week is....

(afbeelding)

Halfgod, moderator, en BowieBetweter, Herman!
Die foto

Ferre Clabau schreef:
Wat is nou precies de bedoeling van de mensen die meedoen?
Vooral meedoen. Plaatjes draaien. De artiest beter leren kennen, da's de bedoeling.
Ferre Clabau schreef:
Ook wat uitleg geven bij hun favoriete platen

Ferre Clabau schreef:
zelf een top(hoeveel?) opstellen,...?
Aan het einde van de week

Ervaringen delen, berichtjes schrijven, angstaanjagende analyses, en meer wat maar gerelateerd is aan de artiest, simpelweg MuMe in het teken van de artiest zetten.

Je mag ook een stuk schrijven over de carrière van Bowie in het algemeen, en er je eigen "twist" aan geven. Eigenlijk mag je veel. Wij zijn tolerante kids!

Ik kijk al uit naar het beginschot, met expert Herman kan het niet misgaan, denk ik. We gaan nog mooie tijden tegemoet!

ClassicProgRock1
Dat dit topic een lang leven beschoren mag zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:26 uur

geplaatst: vandaag om 15:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.