MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Het is misschien wel leuk om even de Pre-Push show die aanstaande is ook hier onder de aandacht te brengen. Deze is bedoeld om anderen te overtuigen van bepaalde nummers zodat ze deze nog op kunnen nemen in hun lijst en dat nummer net even wat meer kans maakt. Wat zijn de spelregels en tot wanneer kun je ook nog insturen voor de Pre-Push 500?

Net als de voorgaande 4 jaar is er ook dit jaar een PrePush 500 [voorheen Tip 2000]. Ditmaal in het weekend van vrijdag 4 en zaterdag 5 Oktober!

Hierbij de spelregels voor de Pre-Push 500

Want......we gaan het dit jaar een klein beetje anders doen! Nee ook niet weer zoveel anders maar.....let wel even goed op!

Voorgaande jaren waren een groot succes met zelfs een aantal tips die de V500 haalden. Alléén duurden de uitzendingen wel erg lang. Dat kwam door de combinatie van veel tips en een aantal erg lange tips. Maar we willen ook niet gaan doordrukken hoelang een plaat mag duren. En daarom is het volgende bedacht:

Iedereen mag MAXIMAAL 20 minuten aan tips inleveren! Je kunt dus kiezen voor een lang nummer van een minuut of 15 en nog een korte erbij van 4.56. Of voor 5 tips van elk bijna 4 minuten. De keuze blijft dus bij jullie liggen MusicMusicMusic

Stuur je tips naar [email protected] maar doe dit wel uiterlijk vrijdag 27 September! Een motivatie is niet verplicht maar zet je plaat wel kracht bij en bovendien maakt het de uitzendingen nog extra leuk.

Denk er wel aan dat je lijst 20 minuten lang mag zijn, elke seconde erover heen betekent schrappen van de laatste plaat.
Kies je voor speciale versies van een plaat, vermeld dat er dan even bij!

Presentatie is in handen van: Vleertje en Sokra en de andere avond ......... & Dave (de onderhandelingen zijn nog gaande)

Zo lezers en lezerinnen ik heb al mijn stemmen doorlopen en de kasten gescheckt en heb 1050 nummers geselecteerd. Het rangschikken kan beginnen

vigil schreef:
Zo lezers en lezerinnen ik heb al mijn stemmen doorlopen en de kasten gescheckt en heb 1050 nummers geselecteerd. Het rangschikken kan beginnen
Bestaat er geen kans dat er hele goede nummers zijn waarbij je het (eventuele) album niet kent of gewoon niet op het album hebt gestemd?

Niet of nauwelijks, bovendien zouden ze dan waarschijnlijk op een verzamel cd staan die ik dan weer wel heb. Dit gaat over mijn beste 1000 liedjes en die heb ik allemaal wel in huis. Dat is een relatief klein van de collectie zullen we maar zeggen.

Vigil: ik ben benieuwd! Vooral ook naar hoe lang je nodig hebt om de volgorde te bepalen, haha.

Ik heb inmiddels begrepen dat we van nog wat meer mensen uit het MusiecMeter-landschap lijstjes kunnen verwachten - in ieder geval dus Co Jackso, Onweerwolf, hoi123, arcade monkeys, Don Cappucino, Chevy93 uiteraard, en nog wat waar ik de nickname even van kwijt ben.
Verder hoop ik uiteraard van iedereen die dit topic ziet een lisjtje te mogen ontvangen, Salvadore, GrafGantz, Lukas, doen jullie ook mee...?

In de tussenstand van aantal lijstjes lopen we inmiddels alweer leuk voor op vorig jaar, dus dat gaat helemaal de goede kant op. Toen eindigden we dus met 146 lijsten en gedurende het weekend ca. 600 luisteraars. Kan geheid nog wel wat beter...

Grafmat schreef:
Vigil: ik ben benieuwd! Vooral ook naar hoe lang je nodig hebt om de volgorde te bepalen, haha.

Ik doe mijn best, ik doe mijn best

Ik verwacht nog een week a anderhalve week

Ja Grafmat, ik stuur over een tijdje een lijst in (die is in ieder geval grotendeels gereed)

Leuk dat er toch redelijk wat animo is hier Ik moet snel ook eens aan mijn eigen lijst gaan beginnen...

vigil schreef:
(quote)

Ik verwacht nog een week a anderhalve week

Ik hoop dat je nickname iets verraadt over je lijst, Fish en Marillion kunnen er wmb nooit vaak genoeg in staan

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik hoop dat je nickname iets verraadt over je lijst, Fish en Marillion kunnen er wmb nooit vaak genoeg in staan

Hier wordt hard gewerkt.

(afbeelding)

Zo, daar staan een hoop platen tussen .... die de V500 niet gaan halen

(helaas geldt dat ook voor mijn lijst ...)

Tsja, het alternatief is selecteren op kansrijkheid. Maar dan vind ik mijn lijstje toch een stuk minder leuk worden. Daar komt bij dat de platen op dit scherm er allemaal eigenlijk ook nét niet in thuis horen wat mij betreft .

Mr. Flagio hoort natuurlijk gewoon in de lijst.

Er staat altijd te weinig Italo-disco in toplijstjes.

Als je dan Italo in je lijst zet, zet er dan goeie Italo in

Bijvoorbeeld Lukas

(ben ik trouwens de enige die enige gelijkenis hoort met Reflektor, van Arcade Fire)

Mr Flagio maakt dan waarschijnlijk weinig kans op een plekje bij de bovenste 500, maar al wel een enorme kans om de zgn. Bubbling After te halen .
De Bubbling after is onze after party die zondag na het draaien van de nummer 1 (23.30) begint, waarbij we o.a. op zoek naar gaan naar de meest 'obscure, rare, vage, leuke, opvallende, grappige en hilarische platen' uit de keuzelijstjes.
Regels zijn er dan niet meer, op één na: de muziek die we draaien heeft minimaal 1 stem gekregen. Een hele kleine greep uit de hoogtepunten van de afgelopen jaren: Codo - Döf, Banküberfall van Der Erste Allgemeine Verunzicherung, Eisbär en Theooooooo, wir Fahren nach Lodz van Vicky Leandros. Het lijkt dus om één of andere vreemde reden te helpen om Duits te zingen...

Onweerwolf
Eisbär hoort natuurlijk gewoon in de V500 te staan.

Banküberfall... Dat nummer kregen we geloof ik ooit bij Duits. Ik mik trouwens wel op een plekje voor Der Mussolini in de lijst.

Ik zit de lijst van vorig jaar eens door te neuzen en wat staan daar verrassende nummers tussen zeg. Arriving Somewhere But Not Here in de top 50, Run van Snow Patrol op 13(!) en The Count of Tuscany op 55!

Als ik het niet vergeet ga ik lekker veel luisteren.

Stoepkrijt: Je gaat toch ook wel insturen...!?!?

(ja vergeef me, ik ben een onuitstaanbare pusher gedurende de maand oktober. De rest van het jaar ben ik best een aardige goser...)

Insturen? Ik dacht dat die deadline al verstreken was, maar blijkbaar heb ik iets te vluchtig gelezen.
Tot wanneer heb ik de tijd?

Ng even weer naar boven halen dan maar...:

vr. 15 - Za. 16 - Zo. 17 November: De Verrukkelijke 500!

Laten we voor de nieuwkomers nog maar even wat uitgebreider stilstaan dit fenomeen, want de regels voor het stemmen e.d. zijn bij het evenement al wat ver naar onderen gezakt...

De Verrukkelijke 500 is dus een typische 'aller tijdenlijst', maar wel met één groot verschil: Je bent bij ons volledig vrij in je keuze van de nummers. Alle bekende lijsten werken met voorkeuzelijsten, die overduidelijk gekleurd zijn voor de doelgroep, maar bij ons mag je stemmen wat je wil - hoe lekker is dat! we kunnen daarom best stellen dat De Verrukkelijke 500 de meest afwisselende aller tijdenlijst van allemaal is...! Vorig jaar werden er bijna 150 lijsten ingestuurd, en daarom is ons doel om dit jaar meer dan 150 lijstjes op te halen...

Hoe werkt het dan? Je 'moet' minimaal een top 25 samenstellen met je favoriete platen in de juiste volgorde (nummer 1 krijgt dus de meeste punten, nummer 25 de minste). Je mag echter ook langere lijsten inleveren. Bij nummer 1000 houden wij het in ieder geval gezien voor wat betreft het uitdelen van punten. Alles tussen de 25 en 1000 nummers mag echter aangeleverd worden.
eb daarbij wel extreem meelij en begrip voor onze stemmentellers: Controleer dus voor je instuurt de spelling van de artiest(en) of bandnaam, en die van de titel van de nummmers. Zet deze vervolgens bij voorkeus in Excel of een compatibel spreadsheetprogramma, met de artiest en de titel in een gescheiden kolom. Vorig jaar moesten ca. 33.000 stemmen geteld worden en dus 33.000 regels op spelling worden gecontroleerd. U kunt zich voorstellen dat dat monnikenwerk is...

De lijst moet vóór vrijdagavond 1 november 23:59:59 uur zijn ingeleverd via [email protected].

Ik heb even pen en papier gepakt (bij gebrek aan een compuyer) en ben wat nummers op gaan schrijven die ik zeker in mijn lijst wil hebben. Binnen tien minuten zat ik al aan de honderd... Dat wordt nog een hele kluif om die allemaal te rangschikken.

Ik rangschik voornamelijk op aantal keren afgespeeld, anders is het bijna niet te doen.

Hmm, misschien moet ik ook maar een lijstje maken. Wordt ook meteen de kans vergroot dat zometeen Viktor Vaughn, Wipers, Mr. Flagio en The Field Mice de lijst halen .

Ingestuurd .

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.