Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2013, 21:22 uur
Ik heb me voorgenomen om ook eens een lijstje in te sturen. Het wordt wel nog even hard labeur om dat samen te stellen.
0
geplaatst: 4 september 2013, 21:52 uur
Kijk aan! Thanks Chevy93 voor het weer onder de aandacht brengen!
Ik had gisteren na het bekend maken van de uitzenddata op Facebook en het VV-forum her al gekeken of ik niet een nieuw topic voor de nieuwe editie kon openen, maar klopt het dat ik dat helemaal niet kan!?
Anyway: wij verwachten natuurlijk dit jaar enorm veel lijstjes en luisteraars vanuit dit lijstjesgekke volkje van MusicMeter!

Ik had gisteren na het bekend maken van de uitzenddata op Facebook en het VV-forum her al gekeken of ik niet een nieuw topic voor de nieuwe editie kon openen, maar klopt het dat ik dat helemaal niet kan!?
Anyway: wij verwachten natuurlijk dit jaar enorm veel lijstjes en luisteraars vanuit dit lijstjesgekke volkje van MusicMeter!

0
geplaatst: 4 september 2013, 21:53 uur
Ik ga dit keer ook een lijstje samenstellen. Een top 50 moet te doen zijn. 

0
geplaatst: 4 september 2013, 21:58 uur
Als Verrukkelijke500-DJ van het eerste uur, doe ik uiteraard ook weer mee!
Verheug me er al weer behoorlijk op. Op het Excel-overuren draaien om de totaallijst er uit te krijgen, op het kijken wat er bovenin de lijst veranderd is, op het kijken of bepaalde persoonlijke favorietjes nou net wél of net níet de eindlijst hebben gehaald, maar bovenal op een geweldig gezellig weekend met heel veel mooie muziek!
Verheug me er al weer behoorlijk op. Op het Excel-overuren draaien om de totaallijst er uit te krijgen, op het kijken wat er bovenin de lijst veranderd is, op het kijken of bepaalde persoonlijke favorietjes nou net wél of net níet de eindlijst hebben gehaald, maar bovenal op een geweldig gezellig weekend met heel veel mooie muziek!
0
geplaatst: 4 september 2013, 22:00 uur
Grafmat schreef:
Er staat bovenaan toch gewoon een knop 'Nieuw topic'?

0
geplaatst: 4 september 2013, 22:05 uur
Ongelooflijk. ik weet niet op welke drug ik gisteren hier door het Forum heb gevlogen... Maar goed, laten we dit jaar dan maar gewoon dit topic blijven gebruiken...
0
geplaatst: 5 september 2013, 23:48 uur
Helemaal leuk als de lijst wat kruisbestuiving gaat krijgen vanuit Mume leden!
Ik ga mijn top 1000 van vorig jaar eerdaags maar eens met een kritisch oog bekijken.
Ik ga mijn top 1000 van vorig jaar eerdaags maar eens met een kritisch oog bekijken.
0
geplaatst: 5 september 2013, 23:48 uur
Oh ja Kaj maak je geen illusies Zie Verrest of zie ziezons blijft erin!
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 september 2013, 00:02 uur
Hopelijk gaat O Superman dit jaar nieuw binnenkomen. 

0
geplaatst: 6 september 2013, 13:15 uur
vleertje schreef:
*zucht*
0
geplaatst: 6 september 2013, 13:31 uur
vleertje schreef:
Duurde een paar tellen voor ik hem doorhad, het kwartje viel pas toen ik het hardop las

0
geplaatst: 6 september 2013, 13:35 uur
vleertje schreef:
Zolang Sinnerman erbuiten blijft, vind ik alles best

0
geplaatst: 15 september 2013, 21:57 uur
0
geplaatst: 15 september 2013, 22:03 uur
Zo snel heb ik die jingle nog nooit in mekaar gedraaid... Ik word er nog handig in...! En MarkRaver wordt alleen maar beter als 'De Stem van Orinoco Radio'...
12 punten voor wie de 2 muziekfragmenten herkent... De tweede is wel wel een makkie, trouwens... (Nee, Chevy, jij mag niet raden...
)
12 punten voor wie de 2 muziekfragmenten herkent... De tweede is wel wel een makkie, trouwens... (Nee, Chevy, jij mag niet raden...
)
0
geplaatst: 15 september 2013, 22:09 uur
Ik had 'm al geraden op Facebook. 
edit: Ik zie dat het er nog niet staat.
Deadline voor insturen: vrijdag 1 november 23.59!

edit: Ik zie dat het er nog niet staat.
Deadline voor insturen: vrijdag 1 november 23.59!
0
geplaatst: 15 september 2013, 23:09 uur
Hey, wat een leuke. Helemaal niet gezien dit, de afgelopen jaren. Heb overmorgen hopelijk wel een lijstje klaar 
Interessevraagje overigens: telt een nummer 1 van een top-25 even veel als een nummer 1 van een top-500?

Interessevraagje overigens: telt een nummer 1 van een top-25 even veel als een nummer 1 van een top-500?
0
geplaatst: 16 september 2013, 00:44 uur
Hey hoi123,
De volgorde is van belang! Nummer 1 krijgt meer punten. Nog maar even een goede uitleg voor de mensen die het nog niet weten:
vr. 15 - Za. 16 - Zo. 17 November: De Verrukkelijke 500!
Laten we voor de nieuwkomers nog maar even wat uitgebreider stilstaan dit fenomeen, want de regels voor het stemmen e.d. zijn bij het evenement al wat ver naar onderen gezakt...
De Verrukkelijke 500 is dus een typische 'aller tijdenlijst', maar wel met één groot verschil: Je bent bij ons volledig vrij in je keuze van de nummers. Alle bekende lijsten werken met voorkeuzelijsten, die overduidelijk gekleurd zijn voor de doelgroep, maar bij ons mag je stemmen wat je wil - hoe lekker is dat! we kunnen daarom best stellen dat De Verrukkelijke 500 de meest afwisselende aller tijdenlijst van allemaal is...!
Vorig jaar werden er bijna 150 lijsten ingestuurd, en daarom is ons doel om dit jaar meer dan 150 lijstjes op te halen...
Hoe werkt het dan? Je 'moet' minimaal een top 25 samenstellen met je favoriete platen in de juiste volgorde (nummer 1 krijgt dus de meeste punten, nummer 25 de minste). Je mag echter ook langere lijsten inleveren. Bij nummer 1000 houden wij het in ieder geval gezien voor wat betreft het uitdelen van punten. Alles tussen de 25 en 1000 nummers mag echter aangeleverd worden.
eb daarbij wel extreem meelij en begrip voor onze stemmentellers: Controleer dus voor je instuurt de spelling van de artiest(en) of bandnaam, en die van de titel van de nummmers. Zet deze vervolgens bij voorkeus in Excel of een compatibel spreadsheetprogramma, met de artiest en de titel in een gescheiden kolom. Vorig jaar moesten ca. 33.000 stemmen geteld worden en dus 33.000 regels op spelling worden gecontroleerd. U kunt zich voorstellen dat dat monnikenwerk is...
De lijst moet vóór vrijdagavond 1 november 23:59:59 uur zijn ingeleverd via [email protected].
Kijk Hier - Orinoco Radio: Events - orinocoradio.nl - voor de de lijst van vorig jaar.
De volgorde is van belang! Nummer 1 krijgt meer punten. Nog maar even een goede uitleg voor de mensen die het nog niet weten:
vr. 15 - Za. 16 - Zo. 17 November: De Verrukkelijke 500!
Laten we voor de nieuwkomers nog maar even wat uitgebreider stilstaan dit fenomeen, want de regels voor het stemmen e.d. zijn bij het evenement al wat ver naar onderen gezakt...
De Verrukkelijke 500 is dus een typische 'aller tijdenlijst', maar wel met één groot verschil: Je bent bij ons volledig vrij in je keuze van de nummers. Alle bekende lijsten werken met voorkeuzelijsten, die overduidelijk gekleurd zijn voor de doelgroep, maar bij ons mag je stemmen wat je wil - hoe lekker is dat! we kunnen daarom best stellen dat De Verrukkelijke 500 de meest afwisselende aller tijdenlijst van allemaal is...!
Vorig jaar werden er bijna 150 lijsten ingestuurd, en daarom is ons doel om dit jaar meer dan 150 lijstjes op te halen...Hoe werkt het dan? Je 'moet' minimaal een top 25 samenstellen met je favoriete platen in de juiste volgorde (nummer 1 krijgt dus de meeste punten, nummer 25 de minste). Je mag echter ook langere lijsten inleveren. Bij nummer 1000 houden wij het in ieder geval gezien voor wat betreft het uitdelen van punten. Alles tussen de 25 en 1000 nummers mag echter aangeleverd worden.
eb daarbij wel extreem meelij en begrip voor onze stemmentellers: Controleer dus voor je instuurt de spelling van de artiest(en) of bandnaam, en die van de titel van de nummmers. Zet deze vervolgens bij voorkeus in Excel of een compatibel spreadsheetprogramma, met de artiest en de titel in een gescheiden kolom. Vorig jaar moesten ca. 33.000 stemmen geteld worden en dus 33.000 regels op spelling worden gecontroleerd. U kunt zich voorstellen dat dat monnikenwerk is...
De lijst moet vóór vrijdagavond 1 november 23:59:59 uur zijn ingeleverd via [email protected].
Kijk Hier - Orinoco Radio: Events - orinocoradio.nl - voor de de lijst van vorig jaar.
0
geplaatst: 16 september 2013, 07:22 uur
Maar wat ik bedoel: als ik een top-25 maak, is mijn nummer 1 dan even veel punten waard bij mijn nummer 1 als ik een top-1000 maak: want je zou zeggen dat de waarde van de tweede veel hoger is omdat er veel nummers onder staan. Anders geformuleerd: heeft het überhaupt zin om een top-1000 te maken omdat het aantal punten van je nummer 1000 dan te verwaarlozen is, of is je nummer 1000 even veel waard als de nummer 25 van iemand anders die alleen een lijstje van 25 heeft gemaakt?
0
geplaatst: 16 september 2013, 09:03 uur
Ja, dat is een goede vraag, is de nr 1 in een top 25 25 punten waard (nr2 24, nr 23 enz)? Dat zou betekenen met een top 1000 dat de nr 1 1000 punten waard zou zijn. Dat is dan ook weer een beetje veel lijkt me.
0
geplaatst: 16 september 2013, 10:10 uur
De precieze aantallen weet ik niet, maar het idee is dat een nummer 1 altijd evenveel punten waard is.
Afhankelijk van de lengte van je lijst is er een vermenigvuldigingsfactor (maximaal 1,6 geloof ik).
Een nummer 1 van een top 1000 is zo 1600 punten waard
Een nummer 1 van een top 500 is zo 1300 punten waard
Een nummer 1 van een top 25 is 1000 punten waard.
Zo werkt het ongeveer.
Ik weet ook dat het loont om een top 1000 te maken, omdat ook de nummer 1000 nog aardig wat punten krijgt. Hoeveel weet ik niet precies.
Afhankelijk van de lengte van je lijst is er een vermenigvuldigingsfactor (maximaal 1,6 geloof ik).
Een nummer 1 van een top 1000 is zo 1600 punten waard
Een nummer 1 van een top 500 is zo 1300 punten waard
Een nummer 1 van een top 25 is 1000 punten waard.
Zo werkt het ongeveer.
Ik weet ook dat het loont om een top 1000 te maken, omdat ook de nummer 1000 nog aardig wat punten krijgt. Hoeveel weet ik niet precies.
0
geplaatst: 16 september 2013, 10:45 uur
Top 1000 is best wel veel overigens, wel veel Marillion in mijn lijst "vrees" ik 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 september 2013, 10:52 uur
Ah, een dag geen top 1000 gemaakt, is een dag niet geleefd!
0
geplaatst: 16 september 2013, 10:54 uur
Je hebt nog tot 1 november 
Ik doe wel mee, tot hoe ver ik kom zie ik wel

Ik doe wel mee, tot hoe ver ik kom zie ik wel

0
geplaatst: 16 september 2013, 13:19 uur
Het aantal is ook het probleem niet meer het rangschikken, ik verwacht namelijk dat het makkelijker is om te bepalen of een nummer 16 of 17 moet staan of 897 of 898
0
geplaatst: 16 september 2013, 23:32 uur
Ach ja, ik ben één van de organisatoren, en als ik me érgens NIET druk om heb gemaakt, is het wel de puntentelling, haha. Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe het nou precies werkt. De langere lijstenmakers worden wel beloond voor hun monnikenwerk.
Misschien dat notaris kaj_666 nog iets zinnigs over de puntentelling kan zeggen?
Wat interessanter is (althans, vind ik dan), is het aantal stemmen dat een nummer ongeveer moet hebben om überhaupt de lijst te halen, en we gaan al langzaam richting de dubbele cijfers. Vorig jaar nog 7 platen in de top500 die maar 8 of 9 stemmen hadden. De rest 10 of meer. Bij die 8 of 9 stemmen heb je dan ook echt wel 1 of meer top10-noteringen nodig, liefst in een lange lijst... Het tegenovergestelde kan ook. Fool's Gold kwam vorig jaar voor het eerst binnen door 15 noteringen op 481, waarbij de hoogste notering slechts numero 23 was.. en dat was de enige top100-notering in welke lijst dan ook...
Misschien dat notaris kaj_666 nog iets zinnigs over de puntentelling kan zeggen?
Wat interessanter is (althans, vind ik dan), is het aantal stemmen dat een nummer ongeveer moet hebben om überhaupt de lijst te halen, en we gaan al langzaam richting de dubbele cijfers. Vorig jaar nog 7 platen in de top500 die maar 8 of 9 stemmen hadden. De rest 10 of meer. Bij die 8 of 9 stemmen heb je dan ook echt wel 1 of meer top10-noteringen nodig, liefst in een lange lijst... Het tegenovergestelde kan ook. Fool's Gold kwam vorig jaar voor het eerst binnen door 15 noteringen op 481, waarbij de hoogste notering slechts numero 23 was.. en dat was de enige top100-notering in welke lijst dan ook...
0
geplaatst: 17 september 2013, 00:45 uur
Nou, laat ik dan maar eens de puntentelling wat nader uitleggen. Er wordt zoals Chevy al aangaf idd met een vermenigvuldigingsfactor gewerkt die hoger is bij de langste lijsten. Zo worden de mensen die een top-1000 hebben gemaakt en er dus veel tijd in hebben gestoken wel wat extra beloond, maar is een notering in een top-25 toch ook wel degelijk nog van grote invloed. Uit m'n hoofd is de maximale factor 1,6 (voor een top-1000), en de minimale factor is dus 1,0 (voor een top-25). Die factor loopt dan stapsgewijs op voor verschillende 'mijlpalen' als top-100, top-250, top-500 etc.
Daar onder zit dan een 'basispuntentelling', waarbij het verschil tussen de nummer 1 en 2 relatief iets groter is dan tussen nummer 788 en 789, wat me redelijk intuïtief lijkt.
Zoals altijd zijn er vele mitsen en maren te bedenken waarom deze puntentelling suboptimaal is, maar hij werkt al 5 jaar prima en levert uiteindelijk een uitgebalanceerd resultaat waar zowel de makers van korte als van lange lijsten zich in kunnen vinden - dus waar suggesties uiteraard welkom zijn, zal ik ze in de meeste gevallen genoegzaam naast me neerleggen
Daar onder zit dan een 'basispuntentelling', waarbij het verschil tussen de nummer 1 en 2 relatief iets groter is dan tussen nummer 788 en 789, wat me redelijk intuïtief lijkt.
Zoals altijd zijn er vele mitsen en maren te bedenken waarom deze puntentelling suboptimaal is, maar hij werkt al 5 jaar prima en levert uiteindelijk een uitgebalanceerd resultaat waar zowel de makers van korte als van lange lijsten zich in kunnen vinden - dus waar suggesties uiteraard welkom zijn, zal ik ze in de meeste gevallen genoegzaam naast me neerleggen

0
geplaatst: 19 september 2013, 21:03 uur
Zojuist de lijst van Casartelli ontvangen!
Het moge duidelijk zijn dat de inhoud van de lijst mij ook wel kan bekoren...
Er kunnen nog veel meer lijstjes bij, mensen...
Het moge duidelijk zijn dat de inhoud van de lijst mij ook wel kan bekoren...
Er kunnen nog veel meer lijstjes bij, mensen...

* denotes required fields.