menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
(quote)

Jij mag wel

jordidj1: Als jij dan volgend jaar elke keer aERodynamic even tagt nadat ik mijn taglijst gepost heb... Wie weet is er dan zó snel flauw van dat ie zijn lijst ook gewoon instuurt..

En kijkende naar zijn top10 albums kan dat alleen maar een mooie lijst opleveren... Prince mag er best wat vaker in, vind ik... (beetje kietelen mag toch wel? )

Ingeleverd, ik wil ook nog wel een lans breken voor There She Goes van The La's, die kom je zelden tot nooit tegen in toplijsten maar wat mij betreft is dat toch een van de mooiste popnummers ooit gemaakt.

Dan gaan we The La's vandaag nog ff draaien in onze uitzending!

Dat wordt een last minute van mijn kant.
Grafmat, de uiterste deadline is effectief 23u59?
En puur praktisch: hoe geef je het best aan dat het nummer om een liveversie gaat?

Had gehoopt bijna klaar te zijn met mijn lijstje, maar dat is helaas niet het geval. Weet niet of ik vanavond op tijd thuiskom om het voor de deadline af te maken. Ik vrees...

Kan ik de bubbling under van vorig jaar ergens bekijken?

BeatHoven schreef:
Dat wordt een last minute van mijn kant.
Grafmat, de uiterste deadline is effectief 23u59?
En puur praktisch: hoe geef je het best aan dat het nummer om een liveversie gaat?

Nou.... uiterste deadline... Kijk, we gaan morgen toch pas beginnen met het controleren en verwerken van de lijsten, en er zijn er altijd wel een aantal die het zaterdag nét niet af hebben gekregen... Als die op zondag binnenkomen nemen we ze echt gewoon mee, hoor. Maar het is voor de telling wel leuker als we om 12 uur de 'eindstand' kunnen roepen. Maar in de praktijk...? Eindigen we altijd een stuk of 20 hoger dan wat we om 12 uur roepen.

Liveversies zijn lastig. kaj_666: Is er iets wat iemand kan doen om per se een liveversie aan te geven?

Hoor je dat Gretz? Je hoeft hem dus niet middernacht op een parkeerplaats in elkaar te flansen dit jaar. Morgenochtend mag ie ook nog.

123poetertjes schreef:
Hoor je dat Gretz? Je hoeft hem dus niet middernacht op een parkeerplaats in elkaar te flansen dit jaar. Morgenochtend mag ie ook nog.

Painting van Atmosphere nu on air op Orinoco op de stemfinaledag

Grafmat schreef:

Liveversies zijn lastig. kaj_666: Is er iets wat iemand kan doen om per se een liveversie aan te geven?

Oké, gesnopen voor de deadline!
Niet onbelangrijk, gaat bij mij vooral over "Sultans of Swing". Origineel een vet nummer. Live op Alchemy magistraal. Of maken jullie in de eindlijst daar zelf een keuze in?

Grafmat schreef:
Ik zet er zelf altijd (Live) achter, maar als het goed is wordt bij de verwerking dit deel er altijd afgeknipt en worden live-versies bij de studioversies opgeteld.

Ik zoek tijd om een lijst te maken

BeatHoven schreef:
(quote)

Oké, gesnopen voor de deadline!
Niet onbelangrijk, gaat bij mij vooral over "Sultans of Swing". Origineel een vet nummer. Live op Alchemy magistraal. Of maken jullie in de eindlijst daar zelf een keuze in?

Nou ja, als we een liveversie als een ander nummer gaan beschouwen wordt het soms lastig voor platen om überhaupt in de lijst te komen. Dus meestal knippen we toevoegingen als (Live) of (from Alchemy live) er inderdaad af, om de punten bij de albumversie op te tellen. Na samenstelling van de lijst is er vervolgens een soort vergadering over het draaien van speciale versies. En dan helpt het wel om als je een live versie echt mooier vindt dat erbij te vermelden. Want stel.... dat Sultans of Swing 30 stemmen krijgt waarbij er 15 keer (Alchemy live) o.i.d. achter staat, dan is de kans (geen verzekering!) aanzienlijk groter dat we dan die versie gaan pakken.

Volgende keer ga ik alle platen uit mijn lijst (original studio version) als achtervoegsel geven.

Onweerwolf schreef:
Volgende keer ga ik alle platen uit mijn lijst (original studio version) als achtervoegsel geven.
Ik ken ook wel wat voorbeelden van wanneer dat aanzienlijk beter is!

Iets te laat, maar net alsnog verstuurd, hels karwei om die nummers te rangschikken

Ik dacht dat het dit weekend al begon. Zat vrijdagmiddag braaf klaar. Geen idee waarom ik dit dacht.

Dim
In navolging van jordidj1

11. Nils Frahm - Says
12. Acda en de Munnik - Lena
13. White Lies - Farewell to the fairground

123 The Maccabees - Spit it out
321 The Police - Message in a bottle
500 The XX - Intro

Ralph. schreef:
Ik dacht dat het dit weekend al begon. Zat vrijdagmiddag braaf klaar. Geen idee waarom ik dit dacht.

Heb je je lijstje wel ingestuurd dan..?

De halve nacht nog gesleuteld aan m'n lijstje, heerlijk zo'n rekbare deadline

11. Donny Benét - Santorini
12. Phosphorescent - Song for Zula
13. Cœur de Pirate - Place de la République

123. Arctic Monkeys - 505
132. Bombay Bicycle Club - Luna

213. Sound - Winning
231. Alvvays - Atop a Cake

312. Kate Voegele - One Way or Another
321. Cœur de Pirate - C'était Salement Romantique

500. Low - Lullaby

chevy93 schreef:
(quote)
Ik zet er zelf altijd (Live) achter, maar als het goed is wordt bij de verwerking dit deel er altijd afgeknipt en worden live-versies bij de studioversies opgeteld.

Klopt ja. Vervolgens bepalen we per jaar of en van welke nummers we in de uitzending een liveversie draaien

Maar er zijn er geloof ik maar een paar die effectief in aanmerking komen voor een live-versie:
- Slippery People
- Majesty
- No Sound but the Wind

Deze drie schieten mij zo snel te binnen.

Wordt de lijst vooraf gepubliceerd? Ik heb het weekend zelf geen tijd om te luisteren...

chevy93 schreef:
Maar er zijn er geloof ik maar een paar die effectief in aanmerking komen voor een live-versie:
- Slippery People
- Majesty
- No Sound but the Wind

Deze drie schieten mij zo snel te binnen.

Vroeger was dat wel anders, toen kwamen echt de meeste brakke live opnames voorbij.

De eerste nummers van de Verrukkelijke 500 zijn alweer bekend. Nou ja niet helemaal, want naast gebruikelijk de nr 500 worden dit jaar ook alle nieuwkomers in de uitzending onthuld!

476 NEW
477 -62 Coldplay Trouble
478 -118 Lloyd Cole & The Commotions Rattlesnakes
479 NEW
480 5 Dire Straits Money for nothing
481 -117 U2 I still haven't found what I'm looking for
482 -84 Regina Spektor All the rowboats
483 -92 Bruce Springsteen Born to run
484 NEW
485 -18 Radiohead No surprises
486 NEW
487 NEW
488 NEW
489 -73 Saybia In spite of
490 NEW
491 NEW
492 NEW
493 NEW
494 NEW
495 -84 Foo Fighters Learn to fly
496 NEW
497 NEW
498 -114 Noir Désir Le vent nous portera
499 -186 The Black Keys Little black submarines
500

V500 2019 lijst (zelf beslissen of je kijkt) - wallofsound.actieforum.com

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.