Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:29 uur
Geloof het of niet, maar ook ik heb een lijstje ingediend. Een top 61.
Hier alvast de nummers die horen bij alle getallen groter dan 1 die een gemeenschappelijke deler met 61 hebben:
Hier alvast de nummers die horen bij alle getallen groter dan 1 die een gemeenschappelijke deler met 61 hebben:
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:51 uur
Paap_Floyd, Nou al je MuMe vrienden nog even om een lijstje smeken... 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:53 uur
Paap: Nou mag JIJ de spammer zijn... Ook wel eens leuk, toch? 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:56 uur
Over spammen gesproken:
Ik wacht (tenzij ze al ingestuurd hebben onder een 'schuilnaam') nog met smart op de lijstjes van:
hoi123, stoepkrijt, arcade monkeys, Gretz, Dwjekk_ , Onweerwolf, en het liefst zou ik hier nou de hele MuMe gemeenschap taggen, maar dat is wellicht wat onbeleefd... haha.
Ik wacht (tenzij ze al ingestuurd hebben onder een 'schuilnaam') nog met smart op de lijstjes van:
hoi123, stoepkrijt, arcade monkeys, Gretz, Dwjekk_ , Onweerwolf, en het liefst zou ik hier nou de hele MuMe gemeenschap taggen, maar dat is wellicht wat onbeleefd... haha.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 21:30 uur
Ik heb een paar weken geleden al een lijst van ruim 100 nummers aangelegd die ik zeker in mijn lijst wil hebben. Tijd om ze te rangschikken heb ik nog niet gehad.
De bovenste 10/15 nummers kan ik al wel invullen. Als ik voor de rest geen tijd meer heb zet ik ze wel gewoon in willekeurige volgorde. Dat is altijd nog beter dan niets insturen.
De bovenste 10/15 nummers kan ik al wel invullen. Als ik voor de rest geen tijd meer heb zet ik ze wel gewoon in willekeurige volgorde. Dat is altijd nog beter dan niets insturen.

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 21:49 uur
stoepkrijt schreef:
Ik heb een paar weken geleden al een lijst van ruim 100 nummers aangelegd die ik zeker in mijn lijst wil hebben. Tijd om ze te rangschikken heb ik nog niet gehad.

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 10:29 uur
Ik ga morgen wel proberen een top 25 of 50 te maken. Enige moment dat ik nog tijd heb. Heb wel al paar jaar geluisterd, maar nog nooit gestemd hihi. Hoeveel lijstjes zijn er al binnen? Kreeg een mail dat jullie dit jaar de 180 wilden halen. Al gelukt?
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 11:40 uur
Je weet vast wel welk nummer er bij mij op 1 komt, dus misschien doe je er verstandig aan deze woorden terug te nemen 

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 11:42 uur
Haha, nee hoor.
Ik vind dat als je (of wie dan ook) een lijstje maakt je daar achter moet staan en niet zo maar wat neer moet plempen. Maar dat kan ook met mijn maniakale muziekbeleving te maken hebben
Ik vind dat als je (of wie dan ook) een lijstje maakt je daar achter moet staan en niet zo maar wat neer moet plempen. Maar dat kan ook met mijn maniakale muziekbeleving te maken hebben

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 12:46 uur
Het is echt niet zo dat ik zomaar wat neerplemp hoor. Mijn nummer 50 zal echt wel beter zijn dan mijn nummer 100 en die weer stukken beter dan mijn nummer 200. Maar ik snap je punt wel. Ik ben zelf nogal een perfectionist, dus als het even kan ga ik iedere positie heel nauwkeurig afwegen.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 14:06 uur
Ook niet te ingewikkeld maken hè. Naarmate de lengte van de lijst toeneemt wordt de volgorde steeds moeilijker. De eerste 100 is nog wel te doen, maar daarna wordt het toch echt wel lastiger.
Zelf heb ik in ongeveer 3 weken zo nu en dan de volgorde in de lijst verschoven, maar nummer 523 is niet per se beter dan nummer 747. Op de ranglijst (schijnbaar) een groot verschil maar het is nogal ingewikkeld om precies te "berekenen" wat nu beter is. Muziek is geen wiskunde en hoe vergelijk je totaal verschillende nummers / genres / etc. met elkaar als de vergelijking al bij voorbaat 'mank' gaat? Leuk om zo'n lijst te maken, het geeft je een overzicht en prima om er eens over na te denken hoe de volgorde nu ongeveer zou moeten zijn maar allesbepalend is zo'n lijst nu ook weer niet.
Zelf heb ik in ongeveer 3 weken zo nu en dan de volgorde in de lijst verschoven, maar nummer 523 is niet per se beter dan nummer 747. Op de ranglijst (schijnbaar) een groot verschil maar het is nogal ingewikkeld om precies te "berekenen" wat nu beter is. Muziek is geen wiskunde en hoe vergelijk je totaal verschillende nummers / genres / etc. met elkaar als de vergelijking al bij voorbaat 'mank' gaat? Leuk om zo'n lijst te maken, het geeft je een overzicht en prima om er eens over na te denken hoe de volgorde nu ongeveer zou moeten zijn maar allesbepalend is zo'n lijst nu ook weer niet.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 18:41 uur
Ralph. schreef:
Ik ga morgen wel proberen een top 25 of 50 te maken. Enige moment dat ik nog tijd heb. Heb wel al paar jaar geluisterd, maar nog nooit gestemd hihi. Hoeveel lijstjes zijn er al binnen? Kreeg een mail dat jullie dit jaar de 180 wilden halen. Al gelukt?
Het target is >150 lijstjes. Maarrr... We staan nu op exact 100 lijstjes met nog 4,5 dag te gaan. Vorig jaar braken we op de 1-na laatste dag pas door de 100 heen en eindigden we op 146... Dus in de laatste 24 uur (en een beetje uitstel voor mensen in psychische nood) kregen we nog 46 lijstjes binnen. Mijn reële verwachting is dus dat we die 150 makkelijk gaan halen.
Die 180 was echter enorme blufpoker... alleen... Die blufpoker kón wel eens werkelijkheid gaan worden. Zeker als jij ook nog een lijstje gaat insturen, Ralph..

0
Onweerwolf
geplaatst: 29 oktober 2013, 18:51 uur
Ik heb nog wat lege plekken over in mijn lijstje. Mijn PayPal adres is via pm op te vragen.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 23:02 uur
Jippie wat Mumestemmers die Wipers opnemen daar word ik blij van. Zag een bauhaus ook voorbij komen in het lijstje van Lukas 
Mijn eigen lijst samenstellen is dit jaar een groots drama vanwege ernstig tijdgebrek. Maar er staan wel mooi zo'n 80 nieuwe platen in tov vorig jaar dus er is wel wat gebeurd. Het hele fijne finetunen zit er dit jaar helaas niet in iets met werk en gekkigheid.

Mijn eigen lijst samenstellen is dit jaar een groots drama vanwege ernstig tijdgebrek. Maar er staan wel mooi zo'n 80 nieuwe platen in tov vorig jaar dus er is wel wat gebeurd. Het hele fijne finetunen zit er dit jaar helaas niet in iets met werk en gekkigheid.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 23:08 uur
Vind ik ook lastig zo'n lijst samenstellen. Ik ben nu al 3 jaar bezig met een toplijst over de 00s, laat staan een lijst over alle decennia... maar goed, ik zal eens gauw wat in elkaar flansen, met het risico dat ik van alles vergeet. 

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 23:46 uur
En toen was ik 40 minuten bezig en was ineens mijn hele lijst weg. 

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 08:37 uur
Je hebt geluk Herman, ik heb de lijst hier gevonden. Ik stuur de top 1000 wel namens jou op

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 10:02 uur
Grafmat schreef:
Het target is >150 lijstjes. Maarrr... We staan nu op exact 100 lijstjes met nog 4,5 dag te gaan. Vorig jaar braken we op de 1-na laatste dag pas door de 100 heen en eindigden we op 146... Dus in de laatste 24 uur (en een beetje uitstel voor mensen in psychische nood) kregen we nog 46 lijstjes binnen. Mijn reële verwachting is dus dat we die 150 makkelijk gaan halen.
Die 180 was echter enorme blufpoker... alleen... Die blufpoker kón wel eens werkelijkheid gaan worden. Zeker als jij ook nog een lijstje gaat insturen, Ralph..
(quote)
Wanneer is de deadline dan precies? Ik dacht namelijk 1 november en dat is nog maar 2,5 dag. Maar ik ga vnvd wel lijstje maken. Zal wel even snel moeten doen, dus waarschijnlijk wat vergeten, maja shit happends.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 10:16 uur
Je hebt nog tot en met zaterdag. Mijn lijst komt waarschijnlijk ook pas zaterdagavond.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 11:18 uur
Ik ben ook nog druk bezig, al zou ik misschien wel eens voor zaterdag klaar kunnen zijn (dat zou dan tevens de eerste keer zijn dat ik vóór de deadline instuur, maar gezien ik degene ben die de eindlijst uit excel laat rollen, kan ik me dat permitteren
)
Maar goed, de deadline is idd zaterdagavond 2 november 23:59:59!
)Maar goed, de deadline is idd zaterdagavond 2 november 23:59:59!
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:16 uur
Zojuist heb ik al 64 fantastische nummers gerangschikt, dus ik heb sowieso al iets om in te zenden. De komende dagen zal ik mijn lijst nog zoveel mogelijk proberen uit te breiden. 

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:28 uur
Ah, 64 ik zie dat dit precies de albums Violator, Songs of Faith and Devotion, Ultra, Exciter, Black Celebration en Some Great Reward zijn 

* denotes required fields.