MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Onweerwolf
Zeker!

Nice, heb je zaterdagavond tussen 19:00 uur en 20:00 uur?

Onweerwolf
Ja, maar heb geduld.

Het is wel een erg Angelsaksische lijst...

Maar goed, ik ben vergeten mijn lijstje op te sturen, dus mag eigenlijk niet klagen.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Maar goed, ik ben vergeten mijn lijstje op te sturen, dus mag eigenlijk niet klagen.

Daarom is Venus in Furs dus de hoogste uitvaller.

Was weer lekker lijstje mensen. Ben beetje inactief laatste tijd, maar heb genoten.
Dank voor de organisatie wederom!

jordidj1 schreef:
(quote)

Nice, heb je zaterdagavond tussen 19:00 uur en 20:00 uur?

Voor mij gaat dat wel wat tijd kosten - en die heb ik wat weinig de komende 2 weken - maar ik wilde alle deelnemers aan '15 seconds of fame' (en dat waren er nogal wat, 48 als ik goed heb geteld) nog mailen met een bedankje en de opname van hun aankondiging en nummer in de lijst.
Wie weet kan Onweerwolf hierbij helpen...

Grafmat schreef:
(quote)

Voor mij gaat dat wel wat tijd kosten - en die heb ik wat weinig de komende 2 weken - maar ik wilde alle deelnemers aan '15 seconds of fame' (en dat waren er nogal wat, 48 als ik goed heb geteld) nog mailen met een bedankje en de opname van hun aankondiging en nummer in de lijst.
Wie weet kan Onweerwolf hierbij helpen...

Alles op z’n tijd

Onweerwolf
lol, ik vind het al ernstig vervelend werk om de nachturen er tussenuit te knippen.

Dim
Morgenavond vanaf 20.00: platen die de lijst net niet gehaald hebben, oftewel: V500 Bubbling Under.

www.orinocoradio.nl

Onweerwolf
Ook voor de Orinocodolfijntjes heb ik weer een persoonlijk bericht:

https://i.imgur.com/NMFJ1.png

Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2022!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:

1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.

Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.

Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:

01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 17 & 18 december en duurt op de zondag de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018, 2019, 2020 en 2021, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik op zondag om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2021:

https://i.vgy.me/Jj3JQB.png

Ook dit jaar zal Orinoco Radio een uitzending verzorgen van onze mooie eindlijst. Hoe, wat en waar dat lees je binnenkort maar hou het 3e weekend van december zoveel mogelijk vrij als je wilt luisteren.

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 16 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: https://open.spotify.com/playlist/6q7XXwaan7hXwtglpPcUr8?si=e41a2fa35703423e
of
URI: spotify:playlist:6q7XXwaan7hXwtglpPcUr8

Beach House - Myth (2012)
Big Thief - Not (2019)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
DIIV - Doused (2012)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Fontaines D.C. - Boys In The Better Land (2019)
Frank Ocean - Pyramids (2012)
Future Islands - Seasons (Waiting On You) (2014)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Sharon Van Etten - Seventeen (2019)
Slowdive - Star Roving (2017)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The Boxer Rebellion - Diamonds (2013)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
The War On Drugs - Thinking Of A Place (2017)
The War On Drugs - Under The Pressure (2014)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)

THE LINES ARE OPEN!!!

Stoelriemen vast! Het V500-seizoen gaat van start!

De leukste allertijdenlijst van Nederland viert zijn Sweet Sixteen! Op 17, 18 en 19 november kun je genieten van de zestiende editie van de Verrukkelijke 500 op Orinoco Radio. Maar ook in de weken ervoor kun je bij ons veel beleven!
Zet deze data vast in je agenda!:

13, 14 en 15 oktober: PREPUSH 500
4 en 5 november: STEMFINALEWEEKEND
17, 8 19 november: VERRUKKELIJKE 500 2023
13-14-15 oktober: PrePush
Welke nummers mogen volgens jou niet ontbreken in de Verrukkelijke 500 van dit jaar? Op 13, 14 en 15 oktober hoor je op Orinoco Radio alleen maar tips van onze luisteraars voor de lijst der lijsten. En dus zoeken we naar jouw tips voor de PrePush 2023.

Er zijn slechts een paar regels:
• Maximaal 18 minuten aan muziek
• Minimaal 2 verschillende nummers
• Maximaal 1 nummer per artiest
• Jouw tips stonden niet in de V500 van 2022.

Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2023. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.

17-18-19 november: De 16e V500!
De zestiende editie van de V500 komt eraan! En JIJ bepaalt hoe deze lijst eruit komt te zien.

Wat is voor jou de beste muziek ooit gemaakt? Stel jouw lijst met muziekfavorieten samen en bepaal mee hoe de V500 eruit komt te zien. Bij Orinoco Radio houden we niet van regels. En dus heb je alle vrijheid om jouw stemlijst te vullen met alle muziek die je maar wilt. Van metal tot dancehall en van smartlappen tot folk.

V500 in het kort:
• Kies minimaal 25 en maximaal 500 nummers
• De volgorde maakt uit!
• Bij voorkeur in Excel of ander spreadsheetprogramma;
• Stuur jouw lijst op naar [email protected]

Deadline om te stemmen: zondag 5 november 23:59 uur!

Welke nummers mogen volgens jou niet ontbreken in de Verrukkelijke 500 van dit jaar? Op 13, 14 en 15 oktober hoor je op Orinoco Radio alleen maar tips van onze luisteraars voor de lijst der lijsten. En dus zoeken we naar jouw tips voor de PrePush 2023.

Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2023. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.https://www.orinocoradio.nl/index.php?id=15&tx_ttnews%5Btt_news%5D=556&cHash=6cd45c079c6c052a558fd9155480a784

Onweerwolf
De belangrijkste vraag is. wordt de boerenkool traditie op de zaterdag, die vorig jaar achteloos overboord is gegooid weer in ere hersteld?

Onweerwolf schreef:
De belangrijkste vraag is. wordt de boerenkool traditie op de zaterdag, die vorig jaar achteloos overboord is gegooid weer in ere hersteld?
Die vraag kan Grafmat beter beantwoorden.

Ik gebruik even een oud taglijstje. Naast dat jullie hopelijk (weer) met een V500-lijst komen, is ook de PrePush weer aanstaande. Veel luisteraars van Orinoco luisteren naar dat weekend en veel tips belanden uiteindelijk ook in de lijsten van mensen. Elk jaar halen meerdere nummers de V500 via de PrePush. Dus wie weet dit jaar (ook) jouw tip!

Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2023. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.

123poetertjes aerobag Arrie ArthurDZ AstroStart Barney Rubble Casartelli Co Jackso Dwejkk_ Fathead Finidi ForWhomThePeteTolls forzautregivo Gebruiker43757 Grafmat Gretz JoaMuse Johnny Marr Johnny Marrissey jordidj1 kaj_666 Koenr laxus11 legian Onweerwolf Outlaw104 Ralph. Riesdude Robbie34 Scorpion_21 Simon77 sokra Spikky7 stoepkrijt vigil vleertje

Arno

En het zou leuk zijn als TornadoEF5 ook wat vernieuwing in de lijst kan brengen.

Yes, Ga deze keer weer proberen mee te doen.

Of Course ben ik erbij

Woah alweer V500 tijd. Mijn hoofd zit nog in de zomer.

Misschien kunnen we een redelijk recent nummer (2010-nu)bedenken dat we graag in de V500 willen waarop we dan met meerdere stemmen om de kans op succes te vergroten?

Scorpion_21 schreef:
Misschien kunnen we een redelijk recent nummer (2010-nu)bedenken dat we graag in de V500 willen waarop we dan met meerdere stemmen om de kans op succes te vergroten?

Zoals moderne Nederpopklassieker?

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
dat we graag in de V500 willen

Gretz schreef:
(quote)

Zoals moderne Nederpopklassieker?

Ik ben bereid veel op te nemen in mn lijst, als we maar wat vernieuwing kunnen brengen

chevy93 schreef:
Ik gebruik even een oud taglijstje. Naast dat jullie hopelijk (weer) met een V500-lijst komen, is ook de PrePush weer aanstaande. Veel luisteraars van Orinoco luisteren naar dat weekend en veel tips belanden uiteindelijk ook in de lijsten van mensen. Elk jaar halen meerdere nummers de V500 via de PrePush. Dus wie weet dit jaar (ook) jouw tip!

(quote)

123poetertjes aerobag Arrie ArthurDZ AstroStart Barney Rubble Casartelli Co Jackso Dwejkk_ Fathead Finidi ForWhomThePeteTolls forzautregivo Gebruiker43757 Grafmat Gretz JoaMuse Johnny Marr Johnny Marrissey jordidj1 kaj_666 Koenr laxus11 legian Onweerwolf Outlaw104 Ralph. Riesdude Robbie34 Scorpion_21 Simon77 sokra Spikky7 stoepkrijt vigil vleertje

Finn herinneringstagje

De deadline voor de PrePush is vandaag!

Robbie34 schreef:
Stoelriemen vast! Het V500-seizoen gaat van start!

Deadline om te stemmen: zondag 5 november 23:59 uur!

Ik ben hard bezig! Traditioneel heb ik 1 okt als einddatum wat betreft nieuwe binnenkomers (dan wel als startdatum voor de volgende editie ) maar die regel is er ook om gebroken te worden als t echt niet anders kan... Ik zit zo op de 45 nieuwe binnenkomers dus dat wil zeggen dat er ook weer zo'n 10% van mijn lijst van vorig jaar er uit moet

Nou ja, ik heb nog even

Nog 12 dagen!

Oh ja, dan moet ik ook nog aan de slag.

Top 500 ingezonden

Casartelli (moderator)
Ik heb mijn lijstje ingezonden. Dat heb ik vorig jaar trouwens ook, maar ik zie nu dat ik toen nagelaten heb daar hier kond van te doen. Het jaar daarvoor heb ik echter, net als meer mensen, tien random nummers uit mijn lijst bekendgemaakt. Dat was wel leuk, dus dat doe ik nu gewoon weer:

54. R.E.M. - Falls to climb
77. Iron maiden - To tame a land
217. Talk talk - April 5th
236. Collage - Moonshine
252. Deep purple - Burn
272. Robert Long - Jos
288. Drs. P - De veerpont
301. Tears for fears - Raoul and the kings of Spain
313. IQ - The wake
372. Björk - Human behaviour

Ja, erg uniform verdeeld oogt het niet, maar dit is wat de randomfunctie van Excel ervan maakte.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:57 uur

geplaatst: vandaag om 14:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.