Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2013
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 9 december 2013, 18:53 uur
Ik vind drie keer voor het in een lijst belanden wel erg weinig.
Mijn eigen album (de tragedie van een liedjesschrijver...) bijv. zou in zo'n geval nooit in je lijst kunnen komen omdat het album pas na vele malen beluisteren tot zijn ware potentie komt (komt ie herman: een ware groei plaat) door de vele subtiele lagen (iets waar ook continu naar wordt gerefereerd in alle reviews).
En dat is dan maar een voorbeeld, het zelfde gaat op voor de plaat van Nicholas Bullen die bij mij zeer zeker de top 10 wel zal halen. Of het werk van artiesten zoals Phill Niblock en William Basinski.
In mijn ogen doe je met 3x beluisteren en het dan in een lijst zetten een album dan ook niet echt eer aan. En zodoende is voor mij, net zoals voor Mjuman (wellicht om andere redenen), jouw lijst dan waardeloos.
En dat dus van iemand die een notoire veel koper en luisteraar is...(de 3 H's gaan voor mij zeker op).
0
Sietse
geplaatst: 9 december 2013, 18:57 uur
ps. ik heb tevens niets tegen lange lijsten, dat moet ieder voor zich weten...het gaat mij puur om het 3x beluisteren.
0
geplaatst: 9 december 2013, 18:58 uur
Drie keer beluisteren is erg weinig om een album in je lijst te zetten, ik deed het eerst ook. Dit jaar ging ik pas vanaf 7/8 luisterbeurten beoordelen. 

0
Yann Samsa
geplaatst: 9 december 2013, 18:59 uur
Hm, Sietse. Ik heb je andere release uit 2013 op 4* staan na vier luisterbeurten. Maar wat weet ik ervan, na tien luisterbeurten kan het vast niet anders zijn dan m'n favo plaat ooit.
(Ik zie trouwens het probleem niet. Ik zeg niet dat de lijst er hetzelfde zou uitzien na iedere plaat tien keer te luisteren. Maar sowieso zijn beide lijsten dan een representatie van wat ik op het moment dat ik ze heb samengesteld het liefst hoor. En op dit moment neem ik met een vijftal luisterbeurten vrede.)
Edit: ja, nu zeg ik plots vijf. 47/50 kregen er vijf, de eerste drie kregen er slechts drie. Dat komt omdat ik platen die ik zeer graag hoor, minder draai. Met 'minstens drie' bedoelde ik de grens voor ik stem).
(Ik zie trouwens het probleem niet. Ik zeg niet dat de lijst er hetzelfde zou uitzien na iedere plaat tien keer te luisteren. Maar sowieso zijn beide lijsten dan een representatie van wat ik op het moment dat ik ze heb samengesteld het liefst hoor. En op dit moment neem ik met een vijftal luisterbeurten vrede.)
Edit: ja, nu zeg ik plots vijf. 47/50 kregen er vijf, de eerste drie kregen er slechts drie. Dat komt omdat ik platen die ik zeer graag hoor, minder draai. Met 'minstens drie' bedoelde ik de grens voor ik stem).
0
tuktak
geplaatst: 9 december 2013, 19:08 uur
Als je het lijstje van Ferre Clabau niet (minimaal) 10 keer helemaal hebt bekeken kan je er ook niet zinnig over oordelen.
0
Sietse
geplaatst: 9 december 2013, 19:18 uur
Yann Samsa schreef:
Hm, Sietse. Ik heb je andere release uit 2013 op 4* staan na vier luisterbeurten.
Hm, Sietse. Ik heb je andere release uit 2013 op 4* staan na vier luisterbeurten.
Is een heel ander album, heel veel makkelijker om te behappen, daarom noem ik die ook niet.
Maar wat weet ik ervan, na tien luisterbeurten kan het vast niet anders zijn dan m'n favo plaat ooit.
Wie weet, denk het echter niet.
Wil trouwens niet zeggen mijn andere album beter zou vinden of niet, het hoeft helemaal niet jouw ding te zijn, wat ik wil zeggen is dat ik 3x (of 5x) beluisteren gewoon erg weinig vind om er daarna een lijst mee te kunnen maken anders dan "weinig beluisterde albums van het jaar 2013"
Dat mag natuurlijk, maar lijkt me toch niet meer dan logisch dat mensen daarbij vragentekens stellen?
0
Sietse
geplaatst: 9 december 2013, 19:18 uur
tuktak schreef:
Als je het lijstje van Ferre Clabau niet (minimaal) 10 keer helemaal hebt bekeken kan je er ook niet zinnig over oordelen.
11x bekeken

0
geplaatst: 9 december 2013, 19:19 uur
Terug naar de orde van de dag. Ben zelf niet zo'n 'lijstjesman', maar wil graag mijn bijdrage aan de oudejaarslijst van MuMe leveren. Op het moment van schrijven een beetje een gek lijstje, maar van deze platen heb ik het afgelopen jaar het meest kunnen genieten.
1. Deepcentral - O Stea (2013)
2. Cassie - RockaByeBaby (2013)
3. Yesterday's Men - The Passing of the Years (2013)
4. The Eclectic Moniker - Continents (2013)
5. Joey Bada$$ - Summer Knights (2013)
6. Blood Orange - Cupid Deluxe (2013)
7. Late Night Alumni - The Beat Becomes a Sound (2013)
8. Omar Souleyman - Wenu Wenu (2013)
9. Empire of the Sun - Ice on the Dune (2013)
10. Gentleman - New Day Dawn (2013)
1. Deepcentral - O Stea (2013)
2. Cassie - RockaByeBaby (2013)
3. Yesterday's Men - The Passing of the Years (2013)
4. The Eclectic Moniker - Continents (2013)
5. Joey Bada$$ - Summer Knights (2013)
6. Blood Orange - Cupid Deluxe (2013)
7. Late Night Alumni - The Beat Becomes a Sound (2013)
8. Omar Souleyman - Wenu Wenu (2013)
9. Empire of the Sun - Ice on the Dune (2013)
10. Gentleman - New Day Dawn (2013)
0
geplaatst: 9 december 2013, 19:24 uur
Ik blijf bij mijn standpunt dat een lijst een momentopname is en als zodanig ook niet the world according to ... status heeft die velen eraan hechten - zie ook mijn toptien 
Net zoals ik bij mijn stelling blijf dat het voor beleving van muziek wel uitmaakt in hoeverre er een tegenprestatie is geleverd en dat kan een financiele zijn, maar dat hoeft niet per se. Immers een ontvangen cadeau hoor je ook graag met blije luisteroren tegemoet.
Het idee waarmee ik grote moeite heb is dat 'onbeperkt' downloaden, een aantal malen beluisteren en dan alhier waarderen geen impact zou hebben op de zgn " perceived value" van muziek. Noem het Calvinistisch, maar ik weet niet beter dan dat je ergens meer van geniet als je er een tegenprestatie voor hebt geleverd, en dat kan een financiele zijn.
Overigens krijgt het motto van Zen and the Art of Motorcycle Maintenance - quality not quantity - opnieuw inhoud. En lange lijsten: nogmaals een beetje blufgedrag - kijk mij (f)link, alhoewel ik daarbij niet iedereen over een kam wil scheren: snobs en 'veelvraten' kunnen rekenen op dispensatie - ik moet wel

Net zoals ik bij mijn stelling blijf dat het voor beleving van muziek wel uitmaakt in hoeverre er een tegenprestatie is geleverd en dat kan een financiele zijn, maar dat hoeft niet per se. Immers een ontvangen cadeau hoor je ook graag met blije luisteroren tegemoet.
Het idee waarmee ik grote moeite heb is dat 'onbeperkt' downloaden, een aantal malen beluisteren en dan alhier waarderen geen impact zou hebben op de zgn " perceived value" van muziek. Noem het Calvinistisch, maar ik weet niet beter dan dat je ergens meer van geniet als je er een tegenprestatie voor hebt geleverd, en dat kan een financiele zijn.
Overigens krijgt het motto van Zen and the Art of Motorcycle Maintenance - quality not quantity - opnieuw inhoud. En lange lijsten: nogmaals een beetje blufgedrag - kijk mij (f)link, alhoewel ik daarbij niet iedereen over een kam wil scheren: snobs en 'veelvraten' kunnen rekenen op dispensatie - ik moet wel

0
geplaatst: 9 december 2013, 19:43 uur
Sietse schreef:
Mijn eigen album (de tragedie van een liedjesschrijver...) bijv. zou in zo'n geval nooit in je lijst kunnen komen omdat het album pas na vele malen beluisteren tot zijn ware potentie komt (komt ie herman: een ware groei plaat) door de vele subtiele lagen (iets waar ook continu naar wordt gerefereerd in alle reviews).

Drie keer vind ik ook wel erg weinig. Ik zet ook eerder een 3,5*-plaat die ik 20 keer heb gedraaid in mijn top 10 dan een 4*-plaat die ik 3 keer heb gedraaid. Muziek moet goed zijn, maar ik moet het ook graag op willen zetten.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 december 2013, 19:46 uur
Ik vind zo'n lijstje toch best ingewikkeld.
Platen die ik al vanaf januari ken, moet het opnemen tegen platen die ik deze week pas ken.
In sommige gevallen valt het kwartje later en gaat de waardering omhoog en in sommige gevallen ben ik razend enthousiast en bekoeld het later.
Er zijn een hoop platen in de loop van 2013 lager in mijn waardering gaan zitten en staan zodoende niet in mijn eindlijst: Clutch, Monster Magnet, David Bowie etc.
Waren die platen vorige week uitgekomen, dan hadden ze het misschien wel gered. Nu staan er enkele platen in mijn lijstje die ik pas kort ken.
Gelukkig staan er ook platen in die ik al meer dan een half jaar non-stop opzet.
Platen die ik al vanaf januari ken, moet het opnemen tegen platen die ik deze week pas ken.
In sommige gevallen valt het kwartje later en gaat de waardering omhoog en in sommige gevallen ben ik razend enthousiast en bekoeld het later.
Er zijn een hoop platen in de loop van 2013 lager in mijn waardering gaan zitten en staan zodoende niet in mijn eindlijst: Clutch, Monster Magnet, David Bowie etc.
Waren die platen vorige week uitgekomen, dan hadden ze het misschien wel gered. Nu staan er enkele platen in mijn lijstje die ik pas kort ken.
Gelukkig staan er ook platen in die ik al meer dan een half jaar non-stop opzet.
0
geplaatst: 9 december 2013, 21:30 uur
Ik ben er denk ik uit...
1. Mister and Mississippi - Mister and Mississippi
2. Daughter - If You Leave
3. Villagers - {Awayland}
4. Town of Saints - Something to Fight With
5. The Boxer Rebellion - Promises
6. De Staat - I_CON
7. Savages - Silence Yourself
8. Exit Calm - The Future Isn't What It Used to Be
9. My Baby - Loves Voodoo!
10. The National - Trouble Will Find Me
Follow-ups:
11. Peace - In Love
12. Atoms for Peace - Amok
13. Julia Holter - Loud City Song
14. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
15. Foals - Holy Fire
16. Arcade Fire - Reflektor
17. Sigur Rós - Kveikur
18. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
19. MONEY - The Shadow of Heaven
20. HAIM - Days Are Gone
21. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
22. Eefje de Visser - Het Is
23. Queens of the Stone Age - …Like Clockwork
24. Girl Beard - Girl Beard
25. Tangarine - Seek & Sigh
1. Mister and Mississippi - Mister and Mississippi
2. Daughter - If You Leave
3. Villagers - {Awayland}
4. Town of Saints - Something to Fight With
6. De Staat - I_CON
9. My Baby - Loves Voodoo!
10. The National - Trouble Will Find Me
Follow-ups:
11. Peace - In Love
12. Atoms for Peace - Amok
13. Julia Holter - Loud City Song
14. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
15. Foals - Holy Fire
16. Arcade Fire - Reflektor
17. Sigur Rós - Kveikur
18. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
19. MONEY - The Shadow of Heaven
20. HAIM - Days Are Gone
21. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
22. Eefje de Visser - Het Is
23. Queens of the Stone Age - …Like Clockwork
24. Girl Beard - Girl Beard
25. Tangarine - Seek & Sigh
0
geplaatst: 9 december 2013, 22:18 uur
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
2. Black Hearted Brother - Stars Are Our Home (2013)
3. Ed Harcourt - Back Into the Woods (2013)
4. Villagers - {Awayland} (2013)
5. Low - The Invisible Way (2013)
6. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart (2013)
7. Fossil Collective - Tell Where I Lie (2013)
8. 65daysofstatic - Wild Light (2013)
9. Suuns - Images Du Futur (2013)
10. Travis - Where You Stand (2013)
2. Black Hearted Brother - Stars Are Our Home (2013)
3. Ed Harcourt - Back Into the Woods (2013)
4. Villagers - {Awayland} (2013)
5. Low - The Invisible Way (2013)
6. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart (2013)
7. Fossil Collective - Tell Where I Lie (2013)
8. 65daysofstatic - Wild Light (2013)
9. Suuns - Images Du Futur (2013)
10. Travis - Where You Stand (2013)
0
geplaatst: 9 december 2013, 22:34 uur
Een momentopname:
1. Atoms for Peace - Amok (2013)
2. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
3. Deafheaven - Sunbather (2013)
4. David Bowie - The Next Day (2013)
5. These New Puritans - Field of Reeds (2013)
6. Sigur Rós - Kveikur (2013)
7. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
8. Pretty Lights - A Color Map of the Sun (2013)
9. Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)
10. Vondelpark - Seabed (2013)
1. Atoms for Peace - Amok (2013)
2. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
3. Deafheaven - Sunbather (2013)
4. David Bowie - The Next Day (2013)
5. These New Puritans - Field of Reeds (2013)
6. Sigur Rós - Kveikur (2013)
7. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
8. Pretty Lights - A Color Map of the Sun (2013)
9. Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)
10. Vondelpark - Seabed (2013)
0
geplaatst: 9 december 2013, 23:07 uur
Pijnlijke keuze moeten maken deze week. Riverside eruit gekegeld en Caligula's Horse erin gebracht. Na slechts 3-4 dagen luisteren, nooit gebeurd, maar wat een ongelofelijk strak, doordacht en meer dan aanstekelijk album! Eervolle vermeldingen voor Spock's Beard, Not A Good Sign, Riverside, Light Bearer, Boards of Canada, Aristocrats. Ayreon (nog) niet gehoord en Dream Theater en Airbag niet voldoende of het klikte niet snel genoeg. En qua reguliere niet-prog releases, ik voorzie de periode 21 december - 31 januari als inhaalperiode, is dat genoeg? 
1. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
2. Big Big Train - English Electric (Part Two)
3. Moon Safari - Himlabacken Vol. 1
4. Karnivool - Asymmetry
5. Haken - The Mountain
6. Motorpsycho - Still Life with Eggplant
7. The Flower Kings - Desolation Rose
8. TesseracT - Altered State
9. Caligula's Horse - The Tide, The Thief & River's End
10. Steak Number Eight - The Hutch

1. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
2. Big Big Train - English Electric (Part Two)
3. Moon Safari - Himlabacken Vol. 1
4. Karnivool - Asymmetry
5. Haken - The Mountain
6. Motorpsycho - Still Life with Eggplant
7. The Flower Kings - Desolation Rose
8. TesseracT - Altered State
9. Caligula's Horse - The Tide, The Thief & River's End
10. Steak Number Eight - The Hutch
0
geplaatst: 9 december 2013, 23:16 uur
Dat is ook voor mij de duidelijke nr.1, ik ben benieuwd of deze serieuze concurrentie wordt voor The National in de eindlijst. Ik vrees van niet maar Cave komt hier in de individuele lijstjes toch veel voorbij..
0
geplaatst: 9 december 2013, 23:25 uur
Mjuman schreef:
Als Vlaming weet ik niet zo goed wat Calvinistisch is, maar ik kan er me iets bij voorstellen

Het tegenprestatiegevoel heb ik ook, maar dit is niet financieel maar is de luisterinspanning. Een plaat waarbij ik wat heb moeten zwoegen, vele keren heb moeten luisteren en die dan zijn geheimen langzaamaan prijsgeeft, daar heb ik het wel voor. De gemakkelijke luisterhappen verliezen nogal vaak snel hun glans...
0
geplaatst: 10 december 2013, 12:15 uur
1. Savages - Silence Yourself
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. Flaming Lips, the - The Terror
4. Arctic Monkeys - AM
5. White Denim - Corsicane Lemonade
6. Editors - The Weight of Your Love
7. Local Natives - Hummingbird
8. Portugal. The Man - Evil Friends
9. Bosnian Rainbows - Bosnian Rainbows
10. Karnivool - Asymmetry
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. Flaming Lips, the - The Terror
4. Arctic Monkeys - AM
5. White Denim - Corsicane Lemonade
6. Editors - The Weight of Your Love
7. Local Natives - Hummingbird
8. Portugal. The Man - Evil Friends
9. Bosnian Rainbows - Bosnian Rainbows
10. Karnivool - Asymmetry
0
geplaatst: 10 december 2013, 12:41 uur
1. Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze (2013)
2. Arctic Monkeys - AM (2013)
3. Charles Bradley - Victim of Love (2013)
4. Holden - The Inheritors (2013)
5. Arcade Fire - Reflektor (2013)
6. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (2013)
7. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
8. Agnes Obel - Aventine (2013)
9. Mister and Mississippi - Mister and Mississippi (2013)
10. Janelle Monáe - The Electric Lady (2013)
Alternatieve titel: Suites IV and V
Met eervolle vermeldingen voor The National, Danny Brown, Ghostface Killah, Jonathan Wilson en vast nog enkele anderen.
2. Arctic Monkeys - AM (2013)
3. Charles Bradley - Victim of Love (2013)
4. Holden - The Inheritors (2013)
5. Arcade Fire - Reflektor (2013)
6. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (2013)
7. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
8. Agnes Obel - Aventine (2013)
9. Mister and Mississippi - Mister and Mississippi (2013)
10. Janelle Monáe - The Electric Lady (2013)
Alternatieve titel: Suites IV and V
Met eervolle vermeldingen voor The National, Danny Brown, Ghostface Killah, Jonathan Wilson en vast nog enkele anderen.
0
geplaatst: 10 december 2013, 13:50 uur
1. Arctic Monkeys - AM
2. Daft Punk - Random Access Memories
3. The National - Trouble Will Find Me
4. Arcade Fire - Reflektor
5. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
6. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!"
7. Everything Everything - Arc
8. Radical Face - The Family Tree: The Branches
Alternatieve titel: The Branches
9. Foals - Holy Fire
10. Woodkid - The Golden Age
2. Daft Punk - Random Access Memories
3. The National - Trouble Will Find Me
4. Arcade Fire - Reflektor
5. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
6. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!"
7. Everything Everything - Arc
8. Radical Face - The Family Tree: The Branches
Alternatieve titel: The Branches
9. Foals - Holy Fire
10. Woodkid - The Golden Age
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 december 2013, 19:18 uur
RadioMad schreef:
Ik ben er denk ik uit...
Ik ben er denk ik uit...

0
geplaatst: 10 december 2013, 22:52 uur
Mjuman schreef:
Overigens kun je de stelling ook omdraaien: als je uit eten gaat (in een sterrentent) en je bent 180 euro kwijt voor een tweepersoonsdiner dan is - het voor je eigen financiële en mentale welzijn - wel zo handig om te kunnen stellen dat je "hebt genoten"
Overigens kun je de stelling ook omdraaien: als je uit eten gaat (in een sterrentent) en je bent 180 euro kwijt voor een tweepersoonsdiner dan is - het voor je eigen financiële en mentale welzijn - wel zo handig om te kunnen stellen dat je "hebt genoten"
En ook dat kan je natuurlijk weer omdraaien. Jezelf krampachtig wijsmaken dat het allejezusfantastisch goed was enkel en alleen omdat je er zo veel geld voor hebt betaald. Want dan *moet* het natuurlijk wel goed zijn
.Ik luister overigens alleen maar makkelijk te behappen muziek, dus mijn lijstje komt vol te staan met releases waar ik nauwelijks naar geluisterd heb.
0
geplaatst: 10 december 2013, 22:56 uur
GrafGantz schreef:
Ik luister overigens alleen maar makkelijk te behappen muziek, dus mijn lijstje komt vol te staan met releases waar ik nauwelijks naar geluisterd heb.
(quote)
Ik luister overigens alleen maar makkelijk te behappen muziek, dus mijn lijstje komt vol te staan met releases waar ik nauwelijks naar geluisterd heb.
Als je er maar voor betaald hebt, anders neem ik het niet serieus.
0
geplaatst: 10 december 2013, 22:58 uur
Ik ga toch geen geld betalen voor muziek waar ik nauwelijks naar luister 

0
geplaatst: 10 december 2013, 23:05 uur
Mjuman schreef:
Mjuman schreef:
Mijn cijfers: dit jaar ongeveer 150 albums gekocht, waarvan 1/3 van dit jaar (12 via een abonnement) - van die 50 albums 20 (=40%) vinyl; in totaal 50 lp's dit jaar.
Mijn cijfers: dit jaar ongeveer 150 albums gekocht, waarvan 1/3 van dit jaar (12 via een abonnement) - van die 50 albums 20 (=40%) vinyl; in totaal 50 lp's dit jaar.
In plaats van je eigen lijstje te posten kom je hier enkel even zeuren en met je eigen aantal aankopen pronken. Waar is jouw liefde voor muziek?

0
geplaatst: 10 december 2013, 23:35 uur
Mjuman schreef:
GrafGantz schreef:
En ook dat kan je natuurlijk weer omdraaien. Jezelf krampachtig wijsmaken dat het allejezusfantastisch goed was enkel en alleen omdat je er zo veel geld voor hebt betaald. Want dan *moet* het natuurlijk wel goed zijn
.
. Met die tekst geef je haarfijn aan te snappen wat ik heb bedoeld. Daarmee zou je punten scoren voor mjuman's slimme jongetje van the peer group
GrafGantz schreef:
Met een dergelijke uitspraak, zorg je ervoor dat er punten in mindering worden gebracht
Geen verplaatsing derhalve.En om terug te komen op veel betalen (voor eten) en toch niet genieten: dat gebeurt wel eens - in het geval van Basiliek (Harderwijk) - een 7-gangen petieterig menu, met veel details per gang, waarbij je meer het geval had te komen om te kijken dan te komen om te eten - daarbij was de Spaanse rode wijn van het hoofdgerecht 9 euro per glas - terwijl ie via internet per fles 7,95 kostte; ik bedoel maar.
Bij grotere (duurdere) aankopen zal - volgens marketingtheoretici (zoals Kotler - na aankoop een zekere cognitieve dissonantie over de jusitheid van de koop/besteding optreden; als leverancier moet je daarop anticiperen door mensen daarin te ondersteuning (zie ook de vele handleidingen die beginnen met "gefeliciteerd met uw aankoop van ....").
Het gaat er hier - imo - echter niet alleen om het beperken van deze cognitieve dissonantie, maar ook om je te conformeren aan de verwachtingen/ideeën van je peer group - het bevestigen van een bepaald beeld; kijk maar eens bij GYBE of The National.
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:40 uur
Koenr schreef:
In plaats van je eigen lijstje te posten kom je hier enkel even zeuren en met je eigen aantal aankopen pronken. Waar is jouw liefde voor muziek?
Enerzijds heb ik een zekere 'allergie' voor lijsten, anderzijds neem ik het niet te licht op. Ik blijf wikken en wegen, en wil ook de laatste tips nog meenemen, met asl gevolg dat mijn definitieve lijst pas 2 januari klaar is op zijn vroegst.
Het punt is dat ik uit de individuele lijstjes (van sommigen) zoveel tips haal dat ik die eigenlijk nog mee wil nemen, omdat ik vind dat sommige albums dat best verdienen. In het verleden viel Jens Lekman daardoor buiten de boot en dat vond ik jammer.
Inmiddels heb ik een 'shortlist' van zo'n 30 albums, maar - ach en wee - daar komen er nog bij: Revere heb ik nog niet gehoord en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar Deafheaven, Monoswezi en Ben Lukas Boysen. Het zal dus wel schippperen worden. Lijst lijkt iig aardig wat pop en electronic te bevatten; jazz wellicht een enkel (slechts).
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:49 uur
Mijn top 50 over 2013. Albums allemaal in bezit op cd of lp m.u.v. Lulu Rouge die ik heel graag op lp wil hebben maar dan wel voor iets minder idiote bedragen dan nu het geval is (ik heb alle andere albums die ik niet fysiek in bezit heb achterwege gelaten... ooit zullen die nog wel in mijn kast komen te staan maar daar hebben we nu niks aan; gevolg is dat b.v. een Adam Ant hekkensluiter kan zijn terwijl ik betere 2013 albums ken).
En voordat ik straks ter verantwoording geroepen ga worden: alles minimaal 10 luisterbeurten en eigenlijk allemaal wel heel wat meer dan dat (controleerbaar via mijn iTunes want ik heb de tic wanneer ik een lp of cd draai dat ook daar bij te houden
).
En deze quote bij mijn nummer 1 dit jaar zorgt er voor dat ik iets eerder mijn lijst neerzet dan andere jaren (veranderen blijf ik toch wel, zelfs jaren nadien) want als het mensen op het goede spoor kan zetten dan graag
1. Revere – My Mirror / Your Target
2. Stuart Warwick - The Butcher’s Voice
3. Nick Cave & the Bad Seeds – Push the Sky Away
4. London Grammar – If You Wait
5. James Blake – Overgrown
6. Suede – Bloodsports
7. Radical Face – The Family Tree: The Branches
8. John Grant – Pale Green Ghosts
9. Sigur Rós – Kveikur
10. Christian Kjellvander – The Pitcher
11. Scott Matthew – Unlearned
12. Arcade Fire - Reflektor
13. Mister and Mississippi – Mister and Mississippi
14. Autoheart – Punch
15. Jacco Gardner – Cabinet of Curiosities
16. Depeche Mode – Delta Machine
17. The Magic Theatre – The Long Way Home
18. Jonas Winterland – Mensen Zijn Gemaakt van Dun Papier
19. Avishai Cohen - Almah
20. Agnes Obel - Aventine
21. Pearl Jam – Lightning Bolt
22. De Staat – I_Con
23. Washed Out - Paracosm
24. Mariecke Borger – Through My Eyes
25. Anna Calvi – One Breath
26. Nadine Shah – Love Your Dum and Mad
27. Janelle Monáe – The Electric Lady
28. Dear Reader – Rivonia
29. Vampire Weekend – Modern Vampires of the City
30. Eefje de Visser – Het Is
31. Boards of Canada – Tomorrow’s Harvest
32. Franz Ferdinand – Right Thoughts, Right Words, Right Action
33. Anouk – Sad Singalong Songs
34. Woodkid – The Golden Age
35. Tigran – Shadow Theater
36. David Bowie – The Next Day
37. The National – Trouble Will Find Me
38. Lulu Rouge – The Song Is in the Drum
39. Travis – Where You Stand
40. Eels – Wonderful, Glorious
41. Wende – Last Resistance
42. Goldfrapp – Tales of Us
43. Marten de Paepe – Wait Another Year
44. Wolf in Loveland – Wolf in Loveland
45. Bettie Serveert – Oh, Mayhem!
46. Devendra Banhart – Mala
47. Kodaline – In a Perfect World
48. Daft Punk – Random Access Memories
49. Christopher Paul Stelling – False Cities
50. Adam Ant - Adam Ant Is the BlueBlack Hussar in Marrying the Gunner's Daughter
Mensen die in mijn FB vriendenlijst staan krijgen er bij de top 10 nog een kort verhaaltje bij of ze dat nu leuk vinden of niet.....
En voordat ik straks ter verantwoording geroepen ga worden: alles minimaal 10 luisterbeurten en eigenlijk allemaal wel heel wat meer dan dat (controleerbaar via mijn iTunes want ik heb de tic wanneer ik een lp of cd draai dat ook daar bij te houden
).En deze quote bij mijn nummer 1 dit jaar zorgt er voor dat ik iets eerder mijn lijst neerzet dan andere jaren (veranderen blijf ik toch wel, zelfs jaren nadien) want als het mensen op het goede spoor kan zetten dan graag

blur8 schreef:
Lang leve de jaarlijsten. want dit was nog niet tot mij gekomen.
Geweldig hoe alle inspiratiebronnen subtiel naar de kroon wordt gestoken.
Lang leve de jaarlijsten. want dit was nog niet tot mij gekomen.
Geweldig hoe alle inspiratiebronnen subtiel naar de kroon wordt gestoken.
1. Revere – My Mirror / Your Target
2. Stuart Warwick - The Butcher’s Voice
3. Nick Cave & the Bad Seeds – Push the Sky Away
4. London Grammar – If You Wait
5. James Blake – Overgrown
6. Suede – Bloodsports
7. Radical Face – The Family Tree: The Branches
8. John Grant – Pale Green Ghosts
9. Sigur Rós – Kveikur
10. Christian Kjellvander – The Pitcher
11. Scott Matthew – Unlearned
12. Arcade Fire - Reflektor
13. Mister and Mississippi – Mister and Mississippi
14. Autoheart – Punch
15. Jacco Gardner – Cabinet of Curiosities
16. Depeche Mode – Delta Machine
17. The Magic Theatre – The Long Way Home
18. Jonas Winterland – Mensen Zijn Gemaakt van Dun Papier
19. Avishai Cohen - Almah
20. Agnes Obel - Aventine
21. Pearl Jam – Lightning Bolt
22. De Staat – I_Con
23. Washed Out - Paracosm
24. Mariecke Borger – Through My Eyes
25. Anna Calvi – One Breath
26. Nadine Shah – Love Your Dum and Mad
27. Janelle Monáe – The Electric Lady
28. Dear Reader – Rivonia
29. Vampire Weekend – Modern Vampires of the City
30. Eefje de Visser – Het Is
31. Boards of Canada – Tomorrow’s Harvest
32. Franz Ferdinand – Right Thoughts, Right Words, Right Action
33. Anouk – Sad Singalong Songs
34. Woodkid – The Golden Age
35. Tigran – Shadow Theater
36. David Bowie – The Next Day
37. The National – Trouble Will Find Me
38. Lulu Rouge – The Song Is in the Drum
39. Travis – Where You Stand
40. Eels – Wonderful, Glorious
41. Wende – Last Resistance
42. Goldfrapp – Tales of Us
43. Marten de Paepe – Wait Another Year
44. Wolf in Loveland – Wolf in Loveland
45. Bettie Serveert – Oh, Mayhem!
46. Devendra Banhart – Mala
47. Kodaline – In a Perfect World
48. Daft Punk – Random Access Memories
49. Christopher Paul Stelling – False Cities
50. Adam Ant - Adam Ant Is the BlueBlack Hussar in Marrying the Gunner's Daughter
Mensen die in mijn FB vriendenlijst staan krijgen er bij de top 10 nog een kort verhaaltje bij of ze dat nu leuk vinden of niet.....

* denotes required fields.