MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2013

zoeken in:
Doc schreef:
Jens Lekman had zijn naam ook niet mee

Ik neem aan dat je het tweede morfeem (man) wel kunt herleiden. Vroeger nooit met Lego gespeeld? Daar zit hetzelfde morfeem (stam) in: "leg" - Deens; Zweeds: "lek". Lego betekent gewoon: speel goed

Doc
Ik doelde op die boot, maar goed..... flauwe woordgrappen moet je nooit proberen uit te leggen zei mijn moeder altijd

Doc schreef:
Ik doelde op die boot, maar goed..... flauwe woordgrappen moet je nooit proberen uit te leggen zei mijn moeder altijd

Ik had 'em dus compleet niet gezien - 't was ook echt een GrafG opmerking; overigens is zoiets me ook wel eens overkomen tijdens een presentatie - onbedoeld

JSPR_G schreef:
(quote)

Leuke muzieksmaak!
Moest er iemand Saor - Roots zoeken op Musicmeter, dat is deze: Àrsaidh - Roots (2013)

Ik ben nu volop bezig met nog een hele hoop albums uit 2013 te beluisteren, maar veel zal er niet meer aan mijn top 10 uit 2013 veranderen, denk ik.

Dank je wel
Al zijn er aanpassingen:
1. Saor - Roots
2. Kingcrow - In Crescendo
3. The Ocean - Pelagial
4. Black Crown Initiate - Song of the Crippled Bull
5. Blindead - Absence
6. Tribulation - The Formulas of Death
7. Thyrfing - De Ödeslösa
8. Kvelertak - Meir
9. Wine From Tears - Glad To Be Dead
10. Atlantean Kodex - The White Goddess: A Grammar Of Poetic Myth

Eervolle vermeldingen:

11. Rotting Christ - Kata Ton Daimona Eaytoy
12. Eye of Solitude - Canta III
13. Magister Templi - Lucifer Leviathan Logos
14. Audrey Horne - Youngblood
15. In Solitude - Sister
16. Spiritual Beggars - Earth Blues
17. Kylesa - Ultraviolet

1. Cult of Luna - Vertikal
2. Editors - The Weight of Your Love
3. New Keepers Of The Water Towers - Cosmic Child
4. Oathbreaker - Eros|Anteros
5. Queens of the Stone Age - …Like Clockwork
6. Depeche Mode - Delta Machine
7. Inter Arma - Sky Burial
8. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
9. The Weeknd - Kiss Land
10. Gorguts - Colored Sands

1. Pet Shop Boys - Electric
2. Tocotronic - Wie Wir Leben Wollen
3. My Bloody Valentine - m b v
4. Daft Punk - Random Access Memories
5. Panda Riot - Northern Automatic Music
6. Placebo - Loud Like Love
7. New Canyons - Everyone Is Dark
8. AC Berkheimer - Equation of State
9. Still Corners - Strange Pleasures
10. The History of Colour TV - Emerald Cures Chic Ills

Net niet:

Savages - Silence Yourself
Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action
CHVRCHES - The Bones of What You Believe

Zo is ie denk ik:

1. The Body - Christs, Redeemers (2013)
2. Psychic Teens - COME (2013)
3. Fire! Orchestra - Exit! (2013)
4. Holden - The Inheritors (2013)
5. The Drones - I See Seaweed (2013)
6. Tim Hecker - Virgins (2013)
7. Gun Outfit - Hard Coming Down (2013)
8. Primitive Calculators - The World Is Fucked (2013)
9. Jenny Hval - Innocence Is Kinky (2013)
10. Chet O'Keefe - Because of You (2013)

Weet ik ook ineens weer wat nog te checken The Body op één, goed bezig! Zal bij mij ook wel in de top 20 terechtkomen.

Dang! Psychic Teens, Drones en Gun Outfit doen het hier ook goed. The Body veel te weinig geluisterd. Interessante lijst, dat sowieso.

Uit de lijst van eightynine inmiddels al vier platen gehaald en geluisterd. The Black Heart Rebellion en The Drones zal ik waarschijnlijk ook moeten proberen.. Qua rockerige dingen loop/liep ik nogal achter dit jaar.

Primal Scream - More Light
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
Arctic Monkeys – AM
Boards of Canada – Tomorrow's Harvest
Deerhunter – Monomania
Fuck Buttons – Slow focus
Holden - The Inheritors
Darkside – Psychic
Forest Swords - Engravings
Thee Oh Sees - Floating Coffin

Kijkend naar al die lijstjes zie ik veel mensen die cd's in hun lijstjes hebben staan die ik ook goed vind. Mijn nummer 1, New Model Army - Between dog and wolf, vind ik slechts bij Deric Raven terug. Als niemand anders dit een goede plaat vindt is dat prima natuurlijk, maar als niemand de cd kent dan zou ik dat jammer vinden. Mijn muzieksmaak is breed, denk ik, toch is er altijd 1 band geweest die zoveel meer voor mij betekent dan alle andere bands en dat is NMA. Passie, woede, hoop, liefde, angst en warmte. Helaas laten de muziekrecensenten deze cd weer links liggen. Muziekliefhebbers, als je hem niet kent; probeert het eens, zomaar for the love of hopeless causes (zoals recensent Swie Tio ooit al eens in de OOR schreef). (en 22 dec spelen ze in de Melkweg)

lalalala

Ik zou ook wel willen dat iedereen The Body in zijn top 10 zette, maar dat gaat ook niet gebeuren. Gellukig heb ik whisky, om mijn teleurstelling te verdrinken. Naja vanavond pas hoor, nu is het nog wat vroeg.

leander?
Je zou denken dat ik alleen Blackmetal luister. Nuja, met een jaar als dit achter de rug kon ik ook weinig anders.

1. Gris - À L'Âme Enflammée, L'Äme Constellée...
2. Deafheaven - Sunbather
3. Celeste - Animale(s)
4. Chelsea Wolfe - Pain is Beauty
5. Rorcal - Vilagvege
6. Aosoth - IV: An Arrow in Heart
7. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury
8. Peste Noire - Peste Noire
9. Dale Cooper Quartet and the Dictaphones - Quatorze Pièces de Menace
10. Paysage d’Hiver - Das Tor

Fell Voices, Death Grips, Nils Frahm, Thisquietarmy en The Body moet ik nog beluisteren.

Sietse
whitecoat schreef:
maar als niemand de cd kent dan zou ik dat jammer vinden.

Tsja, story of my life

Sietse
leander? schreef:
Je zou denken dat ik alleen Blackmetal luister. Nuja, met een jaar als dit achter de rug kon ik ook weinig anders.

1. Gris - À L'Âme Enflammée, L'Äme Constellée...
2. Deafheaven - Sunbather
3. Celeste - Animale(s)
4. Chelsea Wolfe - Pain is Beauty
5. Rorcal - Vilagvege
6. Aosoth - IV: An Arrow in Heart
7. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury
8. Peste Noire - Peste Noire
9. Dale Cooper Quartet and the Dictaphones - Quatorze Pièces de Menace
10. Paysage d’Hiver - Das Tor

Fell Voices, Death Grips, Nils Frahm, Thisquietarmy en The Body moet ik nog beluisteren.

Ash borer ook gehoord? Mijn black metal plaat van het jaar.

Is die beter dan Cold of Ages dan? Na het geweldige selftitled vond ik die namelijk aardig teleurstellend.

Sietse
Cold of Ages heb ik niet gehoord, maar ik vond die nieuwe dus erg goed. Ook sterker dan de split met Fell Voices.

(nu ff op bandcamp checken)

Goed om eindelijk Altar Of Plagues in iemand zijn top 10 te zien, de meest innovatieve blackmetalplaat van het jaar wat mij betreft!

Sietse
ThirdEyedCitizen schreef:
Is die beter dan Cold of Ages dan? Na het geweldige selftitled vond ik die namelijk aardig teleurstellend.

Ben nu het eerste nummer van Cold of Ages aan het luisteren en ik denk dat ik direct begrijp waarom die teleurstellend was. Mijn spreekt dat nummer al heel wat minder aan dan Bloodlands en de split met Fell Voices.
Op de een of andere manier minder rauw ofzo.

Zou meer luisterbeurten (en eigenlijk ook van het volledige album) nodig hebben om er meer over te zeggen, maar eerste indruk is inderdaad gewoon minder.

leander?
Sietse schreef:
(quote)

Ash borer ook gehoord? Mijn black metal plaat van het jaar.

Wist niet dat ze alweer een nieuwe hadden, ik zal hem checken. Ik vond Cold of Ages overigens wel heel goed.

Sietse
Wat mooie tips uit je lijstje kunnen halen leander?
Zowel die Celeste als Rorcal liggen wel erg in mijn straatje heb ik het idee.

Die Paysage d'Hiver was een van mijn "collega's" van Subjectivisten eerder in het jaar ook al heel erg positief over. Jammer dat ie niet op vinyl is, want ik vind het niet echt CD muziek en tapes doe ik niet echt aan...
De Subjectivisten: Beter bibberen dan broeien ?

leander?
Goed om te horen. Celeste en Rorcal zijn ook erg vergelijkbaar. Laatstgenoemde sluit met Vilagvege helemaal aan bij bands als Hexis die zich in hoge mate door Celeste lijken te laten inspireren. De vorige twee van Celeste zijn overigens ook zeer de moeite waard.

1. Arctic Monkeys - AM (2013)
2. Daft Punk - Random Access Memories (2013)
3. Arcade Fire - Reflektor (2013)
4. Parquet Courts - Light Up Gold (2013)
5. Kanye West - Yeezus (2013)
6. The National - Trouble Will Find Me (2013)
7. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!" (2013)
8. James Blake - Overgrown (2013)
9. Disclosure - Settle (2013)
10. Holden - The Inheritors (2013)

Ik heb me niet echt verdiept in de releases van 2014 dit jaar. Voor de grote releases heb ik wel de moeite genomen en die vielen ook zeker niet tegen. Met Arcade Fire, AM en Daft Punk in mijn top 3, dat waren toch wel de albums waar ik het meest van verwachtte en die verwachtingen zijn helemaal ingelost.
Verder was Ja, Natuurlijk een hele positieve verrassing. Beste album van de Jeugd tot nu toe.

Ozric Spacefolk
1. Burning Rain - Epic Obsession (2013)
2. The Winery Dogs - The Winery Dogs (2013)
3. Santa Cruz - Screaming for Adrenaline (2013)
4. Fish - A Feast of Consequences (2013)
5. Shpongle - Museum of Consciousness (2013)
6. Subsignal - Paraíso (2013)
7. Entheogenic - Anthropomorphic (2013)
8. Gov't Mule - Shout! (2013)
9. Devon Allman - Turquoise (2013)
10. The Flower Kings - Desolation Rose (2013)

Ik heb Black Star Riders er uit gehaald, en de nieuwe plaat van Santa Cruz op 3 gezet.

McSavah schreef:
Uit de lijst van eightynine inmiddels al vier platen gehaald en geluisterd. The Black Heart Rebellion en The Drones zal ik waarschijnlijk ook moeten proberen.. Qua rockerige dingen loop/liep ik nogal achter dit jaar.

In return 'jat' ik toe even. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sietse
leander? schreef:
Goed om te horen. Celeste en Rorcal zijn ook erg vergelijkbaar. Laatstgenoemde sluit met Vilagvege helemaal aan bij bands als Hexis die zich in hoge mate door Celeste lijken te laten inspireren. De vorige twee van Celeste zijn overigens ook zeer de moeite waard.

Check, ga ik ook achter aan.

aERodynamIC schreef:
Mijn top 50 over 2013.
Dat lijkt een vrij complete lijst. Was dus direct benieuwd waar ArcticMonkeys, Villagers en Editors staan in jouw jaar oordeel. Kan ik dus jou ook een luistertip geven of staan ze eenvoudig lager dan nr 50.

Snoeperd schreef:
Ik heb me niet echt verdiept in de releases van 2014 dit jaar.

Ik ook niet, ben al blij als ik nog wat releases van 2013 mee kan pikken. Gelukkig nog bijna drie weken de tijd...

Zie dat ik slechts op 2 releases van 2013 heb gestemd dit jaar. De top 10 gaat hem dus niet worden voor mij maar ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, wat vaak weer nieuwe ontdekkingen oplevert.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:21 uur

geplaatst: vandaag om 21:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.