Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2013
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 november 2018, 19:36 uur
Update sinds 2 december 2017:
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (03) Meuris - Mirage
03 (04) Pet Shop Boys - Electric
04 (05) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (02) Melanie de Biasio - No Deal
06 (09) Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
07 (07) Bodypolitics - Inner Nil
08 (06) Chvrches - The Bones of What You Believe
09 (08) The Gathering - Afterwords
10 (10) Holden - The Inheritors
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (03) Meuris - Mirage
03 (04) Pet Shop Boys - Electric
04 (05) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (02) Melanie de Biasio - No Deal
06 (09) Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
07 (07) Bodypolitics - Inner Nil
08 (06) Chvrches - The Bones of What You Believe
09 (08) The Gathering - Afterwords
10 (10) Holden - The Inheritors
0
geplaatst: 13 november 2018, 12:01 uur
01. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
02. Bill Callahan - Dream River
03. John Grant - Pale Green Ghosts
04. Melanie De Biasio - No Deal
05. Midlake - Antiphon
06. Flying Horseman - City Same City
07. Atlanter - Vidde
08. Alela Diane - About Farewell
09. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
10. Arctic Monkeys - AM
02. Bill Callahan - Dream River
03. John Grant - Pale Green Ghosts
04. Melanie De Biasio - No Deal
05. Midlake - Antiphon
06. Flying Horseman - City Same City
07. Atlanter - Vidde
08. Alela Diane - About Farewell
09. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
10. Arctic Monkeys - AM
1
geplaatst: 26 december 2019, 10:18 uur
LuukRamaker schreef:
1. Eric Church - Caught in the Act
2. Kacey Musgraves - Same Trailer Different Park
3. Lady Antebellum - Golden
4. Daniël Lohues - Ericana
5. The Band Perry - Pioneer
6. Brett Eldredge - Bring You Back
7. Jeroen Kant & Ratten in de Schuur - De Lafaard Kapitein
8. Blake Shelton - Based on a True Story...
9. Gary Allan - Set You Free
10. Douwe Bob - Born in a Storm
1. Eric Church - Caught in the Act
2. Kacey Musgraves - Same Trailer Different Park
3. Lady Antebellum - Golden
4. Daniël Lohues - Ericana
5. The Band Perry - Pioneer
6. Brett Eldredge - Bring You Back
7. Jeroen Kant & Ratten in de Schuur - De Lafaard Kapitein
8. Blake Shelton - Based on a True Story...
9. Gary Allan - Set You Free
10. Douwe Bob - Born in a Storm
Even een update, op basis van mijn uitgebrachte stemmen en herinnering. 't was halverwege 2013, nu 2019, smaken veranderen (al moet ik bij zeggen dat ik er een punt van heb gemaakt eerder uitgebrachte stemmen alleen te verlagen wanneer is een album opnieuw beluister). Livealbums weer ik tegenwoordig (uit mijn top 10-lijstjes).
1. John Moreland - In the Throes (2013)
2. Jason Isbell - Southeastern (2013)
3. Ben Bullington - Ben Bullington (2013)
4. Daniel Romano - Come Cry with Me (2013)
5. Kacey Musgraves - Same Trailer Different Park (2013)
6. Alan Jackson - The Bluegrass Album (2013)
7. Mandolin Orange - This Side of Jordan (2013)
8. Jason Eady - AM Country Heaven (2013)
9. Sturgill Simpson - High Top Mountain (2013)
10. Emmylou Harris & Rodney Crowell - Old Yellow Moon (2013)
Eigenlijk is alleen Kacey Musgraves erin gebleven. Wat een goed jaar zeg! De tijd dat Sturgill Simpson en Daniel Romano nog prachtige muziek maakten.
0
geplaatst: 28 december 2019, 13:48 uur
01. North Mississippi All Stars - World boogie is coming 4.0
02. Tony Joe White - Hoodoo 4.0
03. Willard Grant Conspiracy - Ghosts Republic 4.0
04. Guy Davis - Juba dance 4.0
05. Black Bottle Riot - Soul in exile 4.0
06. Falling Man - Falling man 4.0
07. Spin Doctors - If the river was whiskey 4.0
08. Black Sabbath - 13 3.5
09. Buddy Guy - Rhythm & blues 3.5
10. Cedric Burnside Projest - Hear me when I say 3.5
02. Tony Joe White - Hoodoo 4.0
03. Willard Grant Conspiracy - Ghosts Republic 4.0
04. Guy Davis - Juba dance 4.0
05. Black Bottle Riot - Soul in exile 4.0
06. Falling Man - Falling man 4.0
07. Spin Doctors - If the river was whiskey 4.0
08. Black Sabbath - 13 3.5
09. Buddy Guy - Rhythm & blues 3.5
10. Cedric Burnside Projest - Hear me when I say 3.5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 oktober 2020, 23:06 uur
Update sinds 6 november 2018:
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (05) Melanie de Biasio - No Deal
06 (---) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
07 (07) Bodypolitics - Inner Nil
08 (08) Chvrches - The Bones of What You Believe
09 (09) The Gathering - Afterwords
10 (---) Ingranaggi della Valle - In Hoc Signo
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (05) Melanie de Biasio - No Deal
06 (---) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
07 (07) Bodypolitics - Inner Nil
08 (08) Chvrches - The Bones of What You Believe
09 (09) The Gathering - Afterwords
10 (---) Ingranaggi della Valle - In Hoc Signo
0
geplaatst: 28 januari 2021, 10:22 uur
01. François Lafontaine - Gabrielle
02. Buddy Guy - Rhythm & Blues
03. Janelle Monáe - The Electric Lady
04. Mavis Staples - One True Vine
05. Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
06. The Duke Robillard Band - Independently Blue
07. Charles Bradley - Victim of Love
08. Texas - The Conversation
09. Jessie J - Alive
10. Arctic Monkeys - AM
02. Buddy Guy - Rhythm & Blues
03. Janelle Monáe - The Electric Lady
04. Mavis Staples - One True Vine
05. Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
06. The Duke Robillard Band - Independently Blue
07. Charles Bradley - Victim of Love
08. Texas - The Conversation
09. Jessie J - Alive
10. Arctic Monkeys - AM
0
geplaatst: 22 maart 2021, 10:54 uur
1. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
2. Haken - The Mountain
3. Ayreon - The Theory of Everything
4. The Ocean – Pelagial
5. Big Big Train - English Electric (Part Two)
6. The Flaming Lips - The Terror
7. Bruce Soord & Jonas Renkse - Wisdom of Crowds
8. Sound of Contact - Dimensionaut
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
10. Colin Stetson - New History Warfare Vol. 3: To See More Light [/quote]
update:
1. (1) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
2. (2) Haken - The Mountain
3. (3) Ayreon - The Theory of Everything
4. (--) Airbag - The Greatest Show on Earth
5. (--) Dream Theater - Dream Theater
6. (--) Von Hertzen Brothers - Nine Lives
7. (7) Wisdom of Crowds - Wisdom of Crowds
8. (8) Sound of Contact - Dimensionaut
9. (--) Arcade Fire - Reflektor
10. (--) Amplifier - Echo Street
2. Haken - The Mountain
3. Ayreon - The Theory of Everything
4. The Ocean – Pelagial
5. Big Big Train - English Electric (Part Two)
6. The Flaming Lips - The Terror
7. Bruce Soord & Jonas Renkse - Wisdom of Crowds
8. Sound of Contact - Dimensionaut
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
10. Colin Stetson - New History Warfare Vol. 3: To See More Light [/quote]
update:
1. (1) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
2. (2) Haken - The Mountain
3. (3) Ayreon - The Theory of Everything
4. (--) Airbag - The Greatest Show on Earth
5. (--) Dream Theater - Dream Theater
6. (--) Von Hertzen Brothers - Nine Lives
7. (7) Wisdom of Crowds - Wisdom of Crowds
8. (8) Sound of Contact - Dimensionaut
9. (--) Arcade Fire - Reflektor
10. (--) Amplifier - Echo Street
0
geplaatst: 5 mei 2021, 21:51 uur
Top-40 van 2013:
1. London Grammar - If You Wait
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. The Mavericks - In Time
4. Radical Face - The Family Tree: The Branches
5. Dead Can Dance - In Concert
6. Elbow - Live at Jodrell Bank
7. Gregory Alan Isakov - The Weatherman
8. Melanie De Biasio - No Deal
9. Phosphorescent - Muchacho
10. Jan Swerts - Anatomie van de Melancholie
11. Revere - My Mirror / Your Target
12. Diana Jones - Museum of Appalachia Recordings
13. Garland Jeffreys - Truth Serum
14. Laura Veirs - Warp and Weft
15. Kacey Musgraves - Same Trailer Different Park
16. Jonathan Wilson - Fanfare
17. Girls in Hawaii - Everest
18. Flying Horseman - City Same City
19. The Jimi Hendrix Experience - Miami Pop Festival
20. Frank Boeijen - Liefde & Moed
21. Nick Cave & The Bad Seeds - Live from KCRW
22. Meuris - Mirage
23. Boy & Bear - Harlequin Dream
24. Prefab Sprout - Crimson / Red
25. Patty Griffin - American Kid
26. The Band - Live at the Academy of Music 1971
27. Anathema - Universal
28. Eefje de Visser - Het Is
29. The Band - Live at the Academy of Music 1971
30. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
31. Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze
32. Fish - A Feast of Consequences
33. Ed Harcourt - Back Into the Woods
34. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (and Other Stories)
35. Agnes Obel - Aventine
36. Suede - Bloodsports
37. Ry Cooder and Corridos Famosos - Live in San Francisco
38. Bill Callahan - Dream River
39. Laura Marling - Once I Was an Eagle
40. David Bowie - The Next Day
Op 151 albums gestemd waarvan 80 met ten minste 4* (3x 5*, 30x 4,5*, 47x 4*).
1. London Grammar - If You Wait
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
3. The Mavericks - In Time
4. Radical Face - The Family Tree: The Branches
5. Dead Can Dance - In Concert
6. Elbow - Live at Jodrell Bank
7. Gregory Alan Isakov - The Weatherman
8. Melanie De Biasio - No Deal
9. Phosphorescent - Muchacho
10. Jan Swerts - Anatomie van de Melancholie
11. Revere - My Mirror / Your Target
12. Diana Jones - Museum of Appalachia Recordings
13. Garland Jeffreys - Truth Serum
14. Laura Veirs - Warp and Weft
15. Kacey Musgraves - Same Trailer Different Park
16. Jonathan Wilson - Fanfare
17. Girls in Hawaii - Everest
18. Flying Horseman - City Same City
19. The Jimi Hendrix Experience - Miami Pop Festival
20. Frank Boeijen - Liefde & Moed
21. Nick Cave & The Bad Seeds - Live from KCRW
22. Meuris - Mirage
23. Boy & Bear - Harlequin Dream
24. Prefab Sprout - Crimson / Red
25. Patty Griffin - American Kid
26. The Band - Live at the Academy of Music 1971
27. Anathema - Universal
28. Eefje de Visser - Het Is
29. The Band - Live at the Academy of Music 1971
30. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
31. Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze
32. Fish - A Feast of Consequences
33. Ed Harcourt - Back Into the Woods
34. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (and Other Stories)
35. Agnes Obel - Aventine
36. Suede - Bloodsports
37. Ry Cooder and Corridos Famosos - Live in San Francisco
38. Bill Callahan - Dream River
39. Laura Marling - Once I Was an Eagle
40. David Bowie - The Next Day
Op 151 albums gestemd waarvan 80 met ten minste 4* (3x 5*, 30x 4,5*, 47x 4*).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 oktober 2021, 21:29 uur
Update sinds 13 oktober 2020:
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (05) Melanie de Biasio - No Deal
06 (07) Bodypolitics - Inner Nil
07 (08) Chvrches - The Bones of What You Believe
08 (06) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
09 (09) The Gathering - Afterwords
10 (---) Holden - The Inheritors
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (05) Melanie de Biasio - No Deal
06 (07) Bodypolitics - Inner Nil
07 (08) Chvrches - The Bones of What You Believe
08 (06) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
09 (09) The Gathering - Afterwords
10 (---) Holden - The Inheritors
0
geplaatst: 7 februari 2022, 21:09 uur
23 albums beluisterd
1. Candy Claws - Ceres & Calypso in the Deep Time
2. Kinoko Teikoku - Eureka
3. My Bloody Valentine - m b v
4. White Poppy - Drifters Gold
5. La Femme - Psycho Tropical Berlin
6. Panda Dub - Psychotic Symphony
7. Majical Cloudz - Impersonator
8. Disclosure - Settle
9. Stromae - √
10. Holden - The Inheritors
EP's vermelden waard:
Kinoko Teikoku - Long Goodbye
Empress Of - Systems
1. Candy Claws - Ceres & Calypso in the Deep Time
2. Kinoko Teikoku - Eureka
3. My Bloody Valentine - m b v
4. White Poppy - Drifters Gold
5. La Femme - Psycho Tropical Berlin
6. Panda Dub - Psychotic Symphony
7. Majical Cloudz - Impersonator
8. Disclosure - Settle
9. Stromae - √
10. Holden - The Inheritors
EP's vermelden waard:
Kinoko Teikoku - Long Goodbye
Empress Of - Systems
0
geplaatst: 26 mei 2022, 12:37 uur
Update sinds 28 januari 2021
01. (01) François Lafontaine - Gabrielle
02. (02) Buddy Guy - Rhythm & Blues
03. (03) Janelle Monáe - The Electric Lady
04. (05) Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
05. (--) My Baby - Loves Voodoo!
06. (04) Mavis Staples - One True Vine
07. (06) The Duke Robillard Band - Independently Blue
08. (07) Charles Bradley - Victim of Love
09. (--) The Fratellis - We Need Medicine!
10. (--) Hollis Brown - Ride on the Train
Gestemd op 55 albums
01. (01) François Lafontaine - Gabrielle
02. (02) Buddy Guy - Rhythm & Blues
03. (03) Janelle Monáe - The Electric Lady
04. (05) Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
05. (--) My Baby - Loves Voodoo!
06. (04) Mavis Staples - One True Vine
07. (06) The Duke Robillard Band - Independently Blue
08. (07) Charles Bradley - Victim of Love
09. (--) The Fratellis - We Need Medicine!
10. (--) Hollis Brown - Ride on the Train
Gestemd op 55 albums
0
geplaatst: 28 juli 2022, 22:05 uur
Tot dusver steeds top20’s gepost omdat ik anders te veel prachtplaten onvermeld moest laten. Nu kom ik lang niet aan de 20. Komt ook omdat ik toppers als Run the jewels, Radical Face, Jan Swerts en Bill Callahan nog niet in bezit heb. Een top10 dan maar .
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
2. The National - Trouble Will Find Me
3. Mark Kozelek & Jimmy Lavalle - Perils from the Sea
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
5. Atoms for Peace - Amok
6. Nils Frahm - Spaces
7. José James - No Beginning No End
8. Jon Hopkins - Immunity
9. Alela Diane - About Farewell
10. Charles Bradley - Victim of Love
Opvallend trouwens dat ik Amok nauwelijks tegenkom in de lijstjes..
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
2. The National - Trouble Will Find Me
3. Mark Kozelek & Jimmy Lavalle - Perils from the Sea
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
5. Atoms for Peace - Amok
6. Nils Frahm - Spaces
7. José James - No Beginning No End
8. Jon Hopkins - Immunity
9. Alela Diane - About Farewell
10. Charles Bradley - Victim of Love
Opvallend trouwens dat ik Amok nauwelijks tegenkom in de lijstjes..
0
geplaatst: 20 oktober 2022, 17:36 uur
1 Fiorella Mannoia - A Te
2 Baustelle - Fantasma
3 Etienne Daho - Les Chansons De L'Innocence Retrouvée
4 Charles Bradley - Victim of Love
5 David Bowie - The Next Day
6 Fred Eaglesmith - Tambourine
7 A Giant Dog - Bone
8 Guy Clark - My Favourite Picture of You
9 Bill Callahan - Dream River
10 Hank3 - Brothers of the 4 x 4
2 Baustelle - Fantasma
3 Etienne Daho - Les Chansons De L'Innocence Retrouvée
4 Charles Bradley - Victim of Love
5 David Bowie - The Next Day
6 Fred Eaglesmith - Tambourine
7 A Giant Dog - Bone
8 Guy Clark - My Favourite Picture of You
9 Bill Callahan - Dream River
10 Hank3 - Brothers of the 4 x 4
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 november 2022, 14:23 uur
Update na 8 jaar:
01 (01) Darkside - Psychic
02 (04) Calibre - Fabriclive 68
03 (02) John Talabot - DJ-Kicks
04 (03) William Onyeabor - Who Is William Onyeabor?
05 (09) Young Fathers -TAPE TWO
06 (**) Galcher Lustwerk - 100% Galcher
07 (07) Holden - The Inheritors
08 (**) DJ Sprinkles - Queerifications & Ruins
09 (06) Moderat - II
10 (**) Djrum - Seven Lies
01 (01) Darkside - Psychic
02 (04) Calibre - Fabriclive 68
03 (02) John Talabot - DJ-Kicks
04 (03) William Onyeabor - Who Is William Onyeabor?
05 (09) Young Fathers -TAPE TWO
06 (**) Galcher Lustwerk - 100% Galcher
07 (07) Holden - The Inheritors
08 (**) DJ Sprinkles - Queerifications & Ruins
09 (06) Moderat - II
10 (**) Djrum - Seven Lies
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 september 2023, 22:51 uur
Update sinds 12 oktober 2021:
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (08) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
06 (06) Bodypolitics - Inner Nil
07 (07) Chvrches - The Bones of What You Believe
08 (09) The Gathering - Afterwords
09 (10) Holden - The Inheritors
10 (---) Mister and Mississippi - Mister and Mississippi
01 (01) Revere - My Mirror / Your Target
02 (02) Meuris - Mirage
03 (03) Pet Shop Boys - Electric
04 (04) Not a Good Sign - Not a Good Sign
05 (08) Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
06 (06) Bodypolitics - Inner Nil
07 (07) Chvrches - The Bones of What You Believe
08 (09) The Gathering - Afterwords
09 (10) Holden - The Inheritors
10 (---) Mister and Mississippi - Mister and Mississippi
0
geplaatst: 14 januari, 18:33 uur
Update sinds mei 2022
01. (01) François Lafontaine - Gabrielle
02. (05) My Baby - Loves Voodoo!
03. (--) Trampled Under Foot - Badlands
04. (02) Buddy Guy - Rhythm & Blues
05. (04) Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
06. (03) Janelle Monáe - The Electric Lady
07. (07) The Duke Robillard Band - Independently Blue
08. (--) Lindi Ortega - Tin Star
09. (09) The Fratellis - We Need Medicine!
10. (06) Mavis Staples - One True Vine
Live albums
01. (--) Joe Bonamassa - An Acoustic Evening at the Vienna Opera House
02. (--) The Bluesbones - Live @ De Bosuil
Gestemd op 68 albums
01. (01) François Lafontaine - Gabrielle
02. (05) My Baby - Loves Voodoo!
03. (--) Trampled Under Foot - Badlands
04. (02) Buddy Guy - Rhythm & Blues
05. (04) Tedeschi Trucks Band - Made Up Mind
06. (03) Janelle Monáe - The Electric Lady
07. (07) The Duke Robillard Band - Independently Blue
08. (--) Lindi Ortega - Tin Star
09. (09) The Fratellis - We Need Medicine!
10. (06) Mavis Staples - One True Vine
Live albums
01. (--) Joe Bonamassa - An Acoustic Evening at the Vienna Opera House
02. (--) The Bluesbones - Live @ De Bosuil
Gestemd op 68 albums
* denotes required fields.