Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2013, 23:00 uur
Top 10 albums 2013
1. Motörhead - Aftershock (2013)
2. Status Quo - The Frantic Four Reunion 2013 (2013)
Alternatieve titel: Live at Hammersmith Apollo
3. Autopsy - The Headless Ritual (2013)
4. Rush - Clockwork Angels Tour (2013)
5. Saxon - Sacrifice (2013)
6. Carcass - Surgical Steel (2013)
7. Sodom - Epitome of Torture (2013)
8. Black Sabbath - 13 (2013)
9. VOF de Kunst - 2(013) (2013)
10. Joe Satriani - Unstoppable Momentum (2013)
Met op de valreep 13 (deluxe) van Black Sabbath gekocht. Met Aftershock van Motörhead een mooie nr.1; het aankoopbeleid kwam in het najaar pas goed op gang. Eigenlijk zou Motörhead met een coveralbum komen, maar gelukkig had men inspiratie om met een degelijk nieuw album te komen.
1. Motörhead - Aftershock (2013)
2. Status Quo - The Frantic Four Reunion 2013 (2013)
Alternatieve titel: Live at Hammersmith Apollo
3. Autopsy - The Headless Ritual (2013)
4. Rush - Clockwork Angels Tour (2013)
5. Saxon - Sacrifice (2013)
6. Carcass - Surgical Steel (2013)
7. Sodom - Epitome of Torture (2013)
8. Black Sabbath - 13 (2013)
9. VOF de Kunst - 2(013) (2013)
10. Joe Satriani - Unstoppable Momentum (2013)
Met op de valreep 13 (deluxe) van Black Sabbath gekocht. Met Aftershock van Motörhead een mooie nr.1; het aankoopbeleid kwam in het najaar pas goed op gang. Eigenlijk zou Motörhead met een coveralbum komen, maar gelukkig had men inspiratie om met een degelijk nieuw album te komen.
0
geplaatst: 29 december 2013, 23:02 uur
Sietse schreef:
Zoiets, misschien. Niet ingevoerd op MuMe om dat wat albums ontbreken en ik geen zin heb om die toe te voegen op dit moment.
1. Ignatz - Can I Go Home Now?
2. Hellvete - Sint-Denijs
3. Ash Borer - Bloodlands
4. Urpf Lanze - Procession of Talking Mirrors
5. Staplerfahrer - Uh-Oh (niet op MuMe)
6. Vertonen - HACE/26,250'/11° 22.4'N 142° 35.5'E (niet op MuMe)
7. Robert Curgenven - Transfixed
8. Coen Oscar Polack & Herman Wilken - Fathomless
9. Phill Niblock - Touch Five
10. Nicholas Bullen - Component Fixations
Zoiets, misschien. Niet ingevoerd op MuMe om dat wat albums ontbreken en ik geen zin heb om die toe te voegen op dit moment.
1. Ignatz - Can I Go Home Now?
2. Hellvete - Sint-Denijs
3. Ash Borer - Bloodlands
4. Urpf Lanze - Procession of Talking Mirrors
5. Staplerfahrer - Uh-Oh (niet op MuMe)
6. Vertonen - HACE/26,250'/11° 22.4'N 142° 35.5'E (niet op MuMe)
7. Robert Curgenven - Transfixed
8. Coen Oscar Polack & Herman Wilken - Fathomless
9. Phill Niblock - Touch Five
10. Nicholas Bullen - Component Fixations
Heb die Vertonen toegevoegd. Van Staplerfahrer kan ik geen releasedatum vinden.
Heb je de nieuwe BJ Nilsen trouwens al gehoord, is ook erg goed.
0
geplaatst: 29 december 2013, 23:21 uur
Dit is mijn lijst geworden.
1. James Blake - Overgrown
2. Sadistik - Flowers for My Father
3. Herrek - Waktu Dulu
4. Kanye West - Yeezus
5. Eefje de Visser - Het Is
6. A$AP Rocky - Long. Live. A$AP
7. Laura Marling - Once I Was an Eagle
8. Great Minds - Great Minds
9. Dessa - Parts of Speech
10. The Weeknd - Kiss Land
1. James Blake - Overgrown
2. Sadistik - Flowers for My Father
3. Herrek - Waktu Dulu
4. Kanye West - Yeezus
5. Eefje de Visser - Het Is
6. A$AP Rocky - Long. Live. A$AP
7. Laura Marling - Once I Was an Eagle
8. Great Minds - Great Minds
9. Dessa - Parts of Speech
10. The Weeknd - Kiss Land
0
geplaatst: 29 december 2013, 23:25 uur
1. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
2. Monomyth - Monomyth
3. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
4. Ayreon - The Theory of Everything
5. Riverside - Shrine of New Generation Slaves
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
7. Sound of Contact - Dimensionaut
8. David Bowie - The Next Day
9. Airbag - The Greatest Show on Earth
10. Kid Cudi - Indicud
2. Monomyth - Monomyth
3. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
4. Ayreon - The Theory of Everything
5. Riverside - Shrine of New Generation Slaves
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
7. Sound of Contact - Dimensionaut
8. David Bowie - The Next Day
9. Airbag - The Greatest Show on Earth
10. Kid Cudi - Indicud
0
geplaatst: 29 december 2013, 23:49 uur
Dit is mijn definitieve lijstje:
1. Arcade Fire - Reflektor
2. Villagers - {Awayland}
3. Phosphorescent - Muchacho
4. Woodkid - The Golden Age
5. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
6. Son Lux - Lanterns
7. Dear Reader - Rivonia
8. John Grant - Pale Green Ghosts
9. Jonas Winterland - Mensen Zijn Gemaakt van Dun Papier
10. Fish - A Feast of Consequences
1. Arcade Fire - Reflektor
2. Villagers - {Awayland}
3. Phosphorescent - Muchacho
4. Woodkid - The Golden Age
5. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
6. Son Lux - Lanterns
7. Dear Reader - Rivonia
8. John Grant - Pale Green Ghosts
9. Jonas Winterland - Mensen Zijn Gemaakt van Dun Papier
10. Fish - A Feast of Consequences
0
geplaatst: 30 december 2013, 10:12 uur
2. Power of the Horns - Alaman [For Tune Records]
http://vol12.music-bazaar.com/album-images/vol12/627/627908/2473293-big/Alaman-cover.jpg
Enthousiaste bigbandtoeterjazz uit Polen.
Free Jazz - freejazzblog.org is een van de betere ontdekkingen die ik dit jaar deed. Deze site met puike reviews weet de krenten uit de freejazzpap te vissen, en bleek een uitstekende bron voor nieuwe luistertips. Zo ontdekte ik daar 'Alaman' van Power of the Horns. Toen ik de plaat hoorde sopte ik van enthousiasme over mijn stoel. Ik werd compleet weggeblazen.
Power of the Horns dus, een big band, bestaande uit elf jonge musici uit Polen.
De drie lange stukken, opgenomen tijdens een liveoptreden in de Gugalander club in Katowice op 30 april 2012, klinken weldoordacht, als een geheel en zitten vol energie. De solo’s zijn goed en de blaaspartijen vormen een prima contrapunt tegen de ritmesectie.Het prijsnummer is het titelnummer, dat ondanks zijn 27 minuten voor het gevoel zo voorbij is. Het nummer begint met een proloog, Zweverig, zoekend en bezwerend, als in de betere Coltrane-werken van na 1963.De ritmesectie heeft nog tijd voor een kop koffie, maar na zes minuten zijn ook zij aan de beurt. De bas zet de fundering voor het hoofdthema, dat vervolgens de basis is voor de rest van het nummer. De solisten zijn enthousiast en gretig, maar niet egocentrisch. De twee nummers erna volgen min of meer hetzelfde recept, maar weten toch nét iets minder te boeien, hoewel naar het einde van de plaat de euforie goed hoorbaar is. Het is moeilijk om daar niet enthousiast te worden. Her had ik graag bij willen zijn.
Hoewel het niet heel vrij wordt is dit toch wel ruim een uur puur genot voor de avontuurlijke jazzliefhebber.
Beste nummers:
Alaman
Spotify: Spotify - play.spotify.com
2. Power of the Horns - Alaman
3. Fire! Orchestra - Exit!
4. DJ Sprinkles - Queerifications & ruins
5. La Femme - Psycho tropical Berlin
6. Wrekmeister Harmonies - You've always meant so much to me
7. Dans Dans - I/II
8. Kurt Vile - Wakin on a pretty daze
9. Janelle Monáe - The electric lady (suites IV and V)
10. Föllakzoid - II
11. Matana Roberts - Coin coin chapter two: Mississippi moonchile
12. Retribution Gospel Choir - 3
13. Lulu Rouge - The song is in the drum
14. Fuck Buttons - Slow focus
15. Jon Hopkins - Immunity
16. Dawn of Midi - Dysnomia
17. Brainbombs - Disposal of a dead body
18. DJ Sprinkles - Where dancefloors stand still
19. Jan Swerts - Anatomie van de melancholie
20. Nils Frahm - Spaces
21. The Ex & Brass Unbound - Enormous door
22. Fire! - (without noticing)
23. Pere Ubu - Lady from Shanghai
24. The Field - Cupid's head
25. Spilt Milk - Funeral blues
http://vol12.music-bazaar.com/album-images/vol12/627/627908/2473293-big/Alaman-cover.jpg
Enthousiaste bigbandtoeterjazz uit Polen.
Free Jazz - freejazzblog.org is een van de betere ontdekkingen die ik dit jaar deed. Deze site met puike reviews weet de krenten uit de freejazzpap te vissen, en bleek een uitstekende bron voor nieuwe luistertips. Zo ontdekte ik daar 'Alaman' van Power of the Horns. Toen ik de plaat hoorde sopte ik van enthousiasme over mijn stoel. Ik werd compleet weggeblazen.
Power of the Horns dus, een big band, bestaande uit elf jonge musici uit Polen.
De drie lange stukken, opgenomen tijdens een liveoptreden in de Gugalander club in Katowice op 30 april 2012, klinken weldoordacht, als een geheel en zitten vol energie. De solo’s zijn goed en de blaaspartijen vormen een prima contrapunt tegen de ritmesectie.Het prijsnummer is het titelnummer, dat ondanks zijn 27 minuten voor het gevoel zo voorbij is. Het nummer begint met een proloog, Zweverig, zoekend en bezwerend, als in de betere Coltrane-werken van na 1963.De ritmesectie heeft nog tijd voor een kop koffie, maar na zes minuten zijn ook zij aan de beurt. De bas zet de fundering voor het hoofdthema, dat vervolgens de basis is voor de rest van het nummer. De solisten zijn enthousiast en gretig, maar niet egocentrisch. De twee nummers erna volgen min of meer hetzelfde recept, maar weten toch nét iets minder te boeien, hoewel naar het einde van de plaat de euforie goed hoorbaar is. Het is moeilijk om daar niet enthousiast te worden. Her had ik graag bij willen zijn.
Hoewel het niet heel vrij wordt is dit toch wel ruim een uur puur genot voor de avontuurlijke jazzliefhebber.
Beste nummers:
Alaman
Spotify: Spotify - play.spotify.com
2. Power of the Horns - Alaman
3. Fire! Orchestra - Exit!
4. DJ Sprinkles - Queerifications & ruins
5. La Femme - Psycho tropical Berlin
6. Wrekmeister Harmonies - You've always meant so much to me
7. Dans Dans - I/II
8. Kurt Vile - Wakin on a pretty daze
9. Janelle Monáe - The electric lady (suites IV and V)
10. Föllakzoid - II
11. Matana Roberts - Coin coin chapter two: Mississippi moonchile
12. Retribution Gospel Choir - 3
13. Lulu Rouge - The song is in the drum
14. Fuck Buttons - Slow focus
15. Jon Hopkins - Immunity
16. Dawn of Midi - Dysnomia
17. Brainbombs - Disposal of a dead body
18. DJ Sprinkles - Where dancefloors stand still
19. Jan Swerts - Anatomie van de melancholie
20. Nils Frahm - Spaces
21. The Ex & Brass Unbound - Enormous door
22. Fire! - (without noticing)
23. Pere Ubu - Lady from Shanghai
24. The Field - Cupid's head
25. Spilt Milk - Funeral blues
0
geplaatst: 30 december 2013, 10:13 uur
Vanavond zal ik trouwens mijn lijst presenteren op Orinoco Radio
Schakel dus vanaf een uur of 8 in op http://www.orinocoradio.nl/ en hoor even na middernacht wat mijn o zo verrassende nummer 1 zal zijn.
Schakel dus vanaf een uur of 8 in op http://www.orinocoradio.nl/ en hoor even na middernacht wat mijn o zo verrassende nummer 1 zal zijn.
0
geplaatst: 30 december 2013, 10:54 uur
Hey, ik had die plaat ook ontdekt op dezelfde site. Goede site inderdaad. Helaas 'Power Of The Horns' nog niet genoeg kunnen laten bezinken voor een plek in mijn jaarlijstje. Dat titelnummer is alvast prima, zoals je zegt.
0
geplaatst: 30 december 2013, 11:48 uur
1. Bell X1 - Chop Chop
http://cdn.pastemagazine.com/www/blogs/av/ChopChopCoverArt.jpg?1372153024
2. Fish - A Feast of Consequences
3. Suede - Bloodsports
4. Frank Boeijen - Liefde & Moed
5. Parquet Courts - Light Up Gold
6. Mark Morriss - A Flash of Darkness
7. The Joy Formidable - Wolf's Law
8. Arcade Fire - Reflektor
9. Paul McCartney - New
10. The Veils - Time Stays, We Go
http://cdn.pastemagazine.com/www/blogs/av/ChopChopCoverArt.jpg?1372153024
2. Fish - A Feast of Consequences
3. Suede - Bloodsports
4. Frank Boeijen - Liefde & Moed
5. Parquet Courts - Light Up Gold
6. Mark Morriss - A Flash of Darkness
7. The Joy Formidable - Wolf's Law
8. Arcade Fire - Reflektor
9. Paul McCartney - New
10. The Veils - Time Stays, We Go
0
geplaatst: 30 december 2013, 11:54 uur
0
geplaatst: 30 december 2013, 12:01 uur
5. Altar Of Plagues – Teethed Glory and Injury
http://www.nocleansinging.com/wp-content/uploads/2013/03/Altar-of-Plagues-Teethed-Glory-e1363791701249.jpg
''Hoe staat deze plaat in godsnaam op een gemiddelde van 3,39 hier? Iedereen had het over Deafheaven en dat is helemaal terecht (hint) maar de meest innovatieve black metal plaat van het jaar komt van het Ierse Altar Of Plagues. Ik vond de band altijd vrij standaard post-black spelen met composities die iedere keer iets te lang duurden maar hier weten ze een perfect uitgebalanceerde plaat af te leveren. Invloeden van bands als Swans en Godflesh zijn duidelijk te horen en de Electronic zit ontzettend goed in de muziek verweven. De sfeer van de plaat is gruwelijk intens en vooral de vocalen in Burnt Year zijn echt niet normaal, meer getormenteerd hoor je ze bijna niet. Op sommige momenten is de muziek bijna bezwerend, op A Remedy And A Fever is dat het geval. Niet voor iedereen, maar aan The Haxan Cloak heeft Altar Of Plagues een goede zielsverwant. Ander genre, maar dezelfde duisternis. De band is er jammer genoeg mee gestopt, dus dit is een fantastische zwanenzang.''
http://www.nocleansinging.com/wp-content/uploads/2013/03/Altar-of-Plagues-Teethed-Glory-e1363791701249.jpg
''Hoe staat deze plaat in godsnaam op een gemiddelde van 3,39 hier? Iedereen had het over Deafheaven en dat is helemaal terecht (hint) maar de meest innovatieve black metal plaat van het jaar komt van het Ierse Altar Of Plagues. Ik vond de band altijd vrij standaard post-black spelen met composities die iedere keer iets te lang duurden maar hier weten ze een perfect uitgebalanceerde plaat af te leveren. Invloeden van bands als Swans en Godflesh zijn duidelijk te horen en de Electronic zit ontzettend goed in de muziek verweven. De sfeer van de plaat is gruwelijk intens en vooral de vocalen in Burnt Year zijn echt niet normaal, meer getormenteerd hoor je ze bijna niet. Op sommige momenten is de muziek bijna bezwerend, op A Remedy And A Fever is dat het geval. Niet voor iedereen, maar aan The Haxan Cloak heeft Altar Of Plagues een goede zielsverwant. Ander genre, maar dezelfde duisternis. De band is er jammer genoeg mee gestopt, dus dit is een fantastische zwanenzang.''
0
geplaatst: 30 december 2013, 12:04 uur
0
geplaatst: 30 december 2013, 12:05 uur
Is dat van dezelfde fotoshoot als deze cover? Raime - Quarter Turns Over a Living Line (2012)
0
geplaatst: 30 december 2013, 12:43 uur
Definitief:
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
2. Arctic Monkeys - AM
3. Radical Face - The Family Tree: The Branches
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
5. The National - Trouble Will Find Me
6. Eefje de Visser - Het Is
7. Tamikrest - Chatma
8. Arcade Fire - Reflektor
9. Johnny Marr - The Messenger
10. Sigur Rós - Kveikur
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
2. Arctic Monkeys - AM
3. Radical Face - The Family Tree: The Branches
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
5. The National - Trouble Will Find Me
6. Eefje de Visser - Het Is
7. Tamikrest - Chatma
8. Arcade Fire - Reflektor
9. Johnny Marr - The Messenger
10. Sigur Rós - Kveikur
0
geplaatst: 30 december 2013, 13:47 uur
Heb 't afgelopen jaar (alweer?) veel te weinig nieuwe muziek geluisterd, meer tijd besteed aan films, oudere muziek en lezen. Absoluut geen definitief lijstje dus, maar toch een poging, want de bovenste 5 zijn wel echt heel erg mooi.
01. Julianna Barwick - Nepenthe
02. Lucrecia Dalt - Syzygy
03. Leyla McCalla - Vari-Colored Songs
04. Jenny Hval - Innocence Is Kinky
05. Dieuf-Dieul de Thiès - Aw Sa Yone Vol.1
06. Marijuana Deathsquads - Music Rocks I & II
07. Julia Holter - Loud City Song
08. Bonnie 'Prince' Billy - Bonnie 'Prince' Billy
09. Rhye - Woman
10. Janelle Monáe - The Electric Lady
01. Julianna Barwick - Nepenthe
02. Lucrecia Dalt - Syzygy
03. Leyla McCalla - Vari-Colored Songs
04. Jenny Hval - Innocence Is Kinky
05. Dieuf-Dieul de Thiès - Aw Sa Yone Vol.1
06. Marijuana Deathsquads - Music Rocks I & II
07. Julia Holter - Loud City Song
08. Bonnie 'Prince' Billy - Bonnie 'Prince' Billy
09. Rhye - Woman
10. Janelle Monáe - The Electric Lady
0
Sietse
geplaatst: 30 december 2013, 14:49 uur
trebremmit schreef:
Heb die Vertonen toegevoegd. Van Staplerfahrer kan ik geen releasedatum vinden.
Heb je de nieuwe BJ Nilsen trouwens al gehoord, is ook erg goed.
(quote)
Heb die Vertonen toegevoegd. Van Staplerfahrer kan ik geen releasedatum vinden.
Heb je de nieuwe BJ Nilsen trouwens al gehoord, is ook erg goed.
Dank je.
Nieuwe BJ Nilsen nog niet gehoord helaas. Ben wel erg benieuwd.
Van die tape van Staplerfahrer is eigenlijk niet echt een release datum. Op een dag kwam ie bij mij langs en was het zoiets is van "hier heb je mijn nieuwe tape". Onlangs nog gevraagd of ik mensen door kon verwijzen naar een plek om deze te kopen..."moeten ze mij maar mailen" was het antwoord...
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:22 uur
Jaaroverzicht 2013
Er is dit jaar weer veel gebeurd in het land der muziek. Electro(nic) heeft definitief de strijd gewonnen tegen de rockers en er was een vulkaan uitgebarsten met synth- en dreampop pareltjes. Om dit jaar voor mezelf - en hopelijk ook een beetje voor jullie - ga ik hier een aantal eindejaarslijstjes publiceren. Ik begin vandaag met de allerbeste nummers van dit jaar. Omdat we daar een speciaal topic voor het verwijs ik jullie voor het eerste deel door naar: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 Nummers 2013.
Er is dit jaar weer veel gebeurd in het land der muziek. Electro(nic) heeft definitief de strijd gewonnen tegen de rockers en er was een vulkaan uitgebarsten met synth- en dreampop pareltjes. Om dit jaar voor mezelf - en hopelijk ook een beetje voor jullie - ga ik hier een aantal eindejaarslijstjes publiceren. Ik begin vandaag met de allerbeste nummers van dit jaar. Omdat we daar een speciaal topic voor het verwijs ik jullie voor het eerste deel door naar: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 Nummers 2013.
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:24 uur
01. Camerata Mediolanense - Vertute, Honor, Bellezza
02. Orphaned Land - All Is One
03. Isvind - Daumyra
04. Nocte Obducta - Umbriel (Das Schweigen Zwischen Den Sternen)
05. Angizia - Des Winters Finsterer Gesell
06. Ostara - Paradise Down South
07. Summoning - Old Mornings Dawn
08. The National - Trouble Will Find Me
09. Fanisk - Insularum
10. Arcade Fire - Reflektor
11. Satyricon - Satyricon
12. Stromae - √
13. In Vain - Ænigma
14. Soror Dolorosa - No More Heroes
15. Entrails - Raging Death
16. Oranssi Pazuzu - Valonielu
17. Ulver - Messe I.X - VI.X
18. Gorguts - Colored Sands
19. Hypocrisy - End Of Disclosure
20. Carcass - Surgical Steel
02. Orphaned Land - All Is One
03. Isvind - Daumyra
04. Nocte Obducta - Umbriel (Das Schweigen Zwischen Den Sternen)
05. Angizia - Des Winters Finsterer Gesell
06. Ostara - Paradise Down South
07. Summoning - Old Mornings Dawn
08. The National - Trouble Will Find Me
09. Fanisk - Insularum
10. Arcade Fire - Reflektor
11. Satyricon - Satyricon
12. Stromae - √
13. In Vain - Ænigma
14. Soror Dolorosa - No More Heroes
15. Entrails - Raging Death
16. Oranssi Pazuzu - Valonielu
17. Ulver - Messe I.X - VI.X
18. Gorguts - Colored Sands
19. Hypocrisy - End Of Disclosure
20. Carcass - Surgical Steel
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:28 uur
Ik wist niet dat jij zo'n grote liefhebber van black metal bent.
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:30 uur
0
Cured
geplaatst: 30 december 2013, 18:30 uur
jassn schreef:
Wat doen The National en Arcade Fire daar tussen?
Dat zijn iig de enige die ik ken Wat doen The National en Arcade Fire daar tussen?
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:30 uur
JSPR_G schreef:
Ik wist niet dat jij zo'n grote liefhebber van black metal bent.
Ik wist niet dat jij zo'n grote liefhebber van black metal bent.
Al zo'n 15 jaar mijn favoriete genre.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2013, 18:33 uur
Wel van gehoord, maar ik ken de muziek niet; zal wel keiharde muziek zijn denk ik zo.
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:34 uur
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:35 uur
Leuk. Obscuur lijstje wel. Camerata Mediolanense en Isvind hebben nog geen enkele stem en Ostara staat zelfs nog niet op MusicMeter.
In Vain staat bij mij ook op 13 momenteel.
In Vain staat bij mij ook op 13 momenteel.
0
geplaatst: 30 december 2013, 18:36 uur
jassn schreef:
Wat doen The National en Arcade Fire daar tussen?
Wat doen The National en Arcade Fire daar tussen?
Ik denk dat OWW een vriendinnetje heeft
* denotes required fields.