MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Chevy's Top 250

zoeken in:
Stairway to Heaven op 125? Die had ik toch veel hoger verwacht. Maar goed, hij staat erin en dat is het belangrijkste.
Ook leuk dat Golden Brown in je lijst staat.

Onweerwolf
chevy93 schreef:

124. Mark & Clark Band - Worn Down Piano (1977)
[105][107][068][147][091]
(afbeelding)
Album: Double Take
T2000: 107 | MuMe: 433
Dit nummer ben ik tot nu toe nergens anders tegengekomen dan in de Top 2000 (en dus in de MuMe Ladder). Waarschijnlijk de beste one-hit wonder die ik ken. Een ruim 8-minuten durend muzikaal verhaal met een mooi samenspel tussen gitaar, piano en zang.

Je zou het ook kunnen kennen van Veronica's Top 100 Aller Tijden, daar stond het in de jaren '90 een aantal jaren in en het was vroeger ook een jingle bij de Vara.

110. The Goo Goo Dolls - Iris (1998)
[XXX][XXX][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Dizzy Up the Girl
T2000: 333 | MuMe: XXXX
In eerste instantie geschreven voor de film City of Angels. Later verschenen op het door mij nog steeds te ontdekken Dizzy Up the Girl. Dit werd een wereldhit, om uiteindelijk op 110 te belanden in mijn Top 250.

109. Led Zeppelin - When the Levee Breaks (1971)
[081][049][082][148][XXX]

(afbeelding)
Album: Led Zeppelin IV
T2000: XXXX | MuMe: 534
Ik heb wat met openers en afsluiters, want dat zijn doorgaans de beste nummers, geloof ik. Misschien wel leuk om een keertje uit te zoeken hoeveel van mijn top 250 openers/afsluiters zijn.
Led Zeppelin kon ik niet omheen. When the Levee Breaks bleek een weergaloos nummer dat ik inmiddels zelfs boven Stairway to Heaven gezet heb. Het was ook niet voor niets een (succesvolle) nominatie vorig jaar. Groots en meeslepend, net zoals Kashmir (#129), maar dan nog beter.

108. White Lies - Farewell To The Fairground (2009)

(afbeelding)
Album: To Lose My Life…
T2000: XXXX | MuMe: 1893
Ongecompliceerde rock. Een trio met drum, bas en gitaar. Het is een simpele formule, maar getuige dit soort nummers een enorm waardevolle. Vooral drummer Jack Lawrence-Brown mag er wezen.

107. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors (2007)
[101][XXX][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: An End Has a Start
T2000: XXXX | MuMe: 320
En ik gooi er gelijk maar nog zo’n rocker tussen. Ditmaal zijn ze met z’n vieren, maar ze zijn even goed. Vooral die zeurstem van zanger Tom Smith werkt goed. Moderne gitaarrock begint langzaam in mijn lijst een steeds prominentere rol te vervullen. Af en toe een gitaarmuur, maar dan op een leuke manier.

106. ABBA - Eagle (1977)
[140][128][186][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: The Album
T2000: 208 | MuMe: 611
Ik heb ABBA nooit slecht gevonden, maar van het kaliber Top 250 waren ze toch nooit. Aanstekelijk en leuk voor af en toe, maar niet de crème de la crème. Op één nummer na: Eagle. Een uniek lichtpsychedelisch nummer. Een geniale compositie is het gewoon.

Waarschijnlijk is het ook geen toeval dat mijn ABBA-top gecompleteerd wordt met Thank You for the Music, wat het B-kantje was van deze.

Eagle is voor mij ook het beste ABBA, klinkt ook niet als ABBA vind ik.

Verder een van de beste nummers van LZ en 2 goeie nummers uit de 00's

Met Iris heb ik niks, wat een zeik nummers is dat

White Lies en Editors direct achter elkaar. Is dat toeval?

Ik vind ze allebei goed. Enige verschil is dat ik Fairwell to the Fairground een van White Lies' beste vind, en Smokers een van Editors' zwakste...

105. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
[114][072][057][057][064]

(afbeelding)
Album: Wish You Were Here
T2000: 6 | MuMe: 51

Een jaar geleden stond hier nog de live-versie P*U*L*S*E. Wat minder gedateerd, maar tegelijkertijd ook minder persoonlijk. Het origineel doet denken aan de eenzame stad die zichtbaar is op de hoes. Het kuchje, de zucht, langzaam bloeit het nummer op. De kracht van het weglaten. Om er vervolgens één van de mooiste teksten uit te persen die ik ken.

Dit is zo’n nummer die een band overstijgt. Ter illustratie: zie het filmpje.

104. Dire Straits - Where Do You Think You're Going (1979)
[092][082][065][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Communiqué
T2000: XXXX | MuMe: XXXX
Communiqué is zo’n ‘opvolger’. In de schaduw van het debuut en zelf vonden ze ook wel dat het een beetje een haastklus was. Onterecht zeg ik, want er staan een aantal weergaloze nummers op dit album.
Eigenlijk wordt het nummer weggedraaid op hetmoment dat die net echt goed begint te worden, maar deze gitaarsolo is één van zijn beste wat mij betreft. Geen overdreven toonladders of een echte gitaarsolo, maar meer wat ingetogen. Op een manier die we eerder al tegenkwamen bij Speedway at Nazareth. In plaats van pieken en dalen (zoals vaak bij een gitaarsolo, die hoge noten die doen het ‘m) is dit ruim een minuutje volledig genieten.

103. Low - Lullaby (1994)
[084][119][211][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: I Could Live in Hope
T2000: XXXX | MuMe: 734
Een diepe, diepe bas en wat gitaarakkoorden. Dit is pas echt een wegdroomnummer. Eigenlijk begint het pas na 4 minuten, maar daar merk je absoluut niks van. Steeds sneller, steeds doordringender.

102. The Alan Parsons Project - Old And Wise (1982)
[093][078][059][075][083]

(afbeelding)
Album: Eye in the Sky
T2000: 21 | MuMe: 746
Alle credits gaan altijd naar Colin Blunstone. Maar kijkend naar andere ballads als Silence and I en Ammonia Avenue blijkt dat het echt niet alleen daaraan ligt. Colin geeft dit nummer dan wel weer dusdanig meer schwung dat dit een onverwoestbare klassieker is geworden.
Ook nog even Mel Collins noemen, de uitvoerder van dat schitterende outro.

101. Radiohead - The Tourist (1997)

(afbeelding)
Album: OK Computer
Alle Radiohead-nummers die er in staan, staan dan ook gelijk hoog. Een album waar alles over gezegd is en daar is alle reden toe. Schitterende.. afsluiter.

stoepkrijt schreef:
White Lies en Editors direct achter elkaar. Is dat toeval?
Aan de ene kant natuurlijk niet, want ik heb ze op volgorde zet van hoe goed ik ze vind.
Alleen ik heb niet bewust nummers wel/niet achter elkaar gezet, omdat ze wel/niet bij elkaar horen.

Enige waar ik voor gezorgd heb, is dat er niet twee nummers van dezelfde artiest achter elkaar staat.

Ik blijf altijd een zwak hebben voor het wonderschone Iris. Wellicht extreem zoet, maar de tekst vind ik toch behoorlijk sterk. En schitterend dat ik een concert van de Goo Goo Dolls heb mogen meemaken tijdens mijn vakantie naar de USA.

Lullaby en Old and Wise

100. Eagles - Take It Easy (1972)
[050][055][050][068][080]

(afbeelding)
Album: Eagles
T2000: 531 | MuMe: XXXX
Eagles komt nog wel een paar keer langs, wees maar niet bang. Alleen zo hoog als de eerste keer vinden we ze niet meer (destijds alleen al 4 keer bij de bovenste 50).
Ik opende deze Top 250 met Jackson Browne en datzelfde doe ik met de top 100. Dit nummer heeft hij namelijk geschreven, maar hij wist niet goed wat er mee te doen. Hij gaf het aan zijn vriend, Glenn Frey. Frey voegde wat tekst toe en de rest kennen we ook. Ook hier hoor je op de achtergrond weer die banjo. Na Hotel California waarschijnlijk hun belangrijkste nummer en het is dan ook hun meest live gespeelde nummer.

99. Pink Floyd - High Hopes (1994)
[099][060][014][014][016]

(afbeelding)
Album: The Division Bell

Van het begin van de Eagles naar het einde van Pink Floyd. Waters was allang vertrokken, Wright had er daarom opeens weer zin in en ze zouden nog twee albums maken. Het eerste, A Momentary Lapse of Reason, moeten we maar gauw vergeten. The Division Bell werd echter een meer dan goed album. Van de drie nummers van het album is alleen High Hopes in mijn lijst gebleven. Flink gezakt, maar nog altijd goud waard. Een lekker vage tekst. Ietwat geforceerd dat geef ik toe. Aan de andere kant, als dit nummer op één van die albums uit de 70s had gestaan, was dit nu een algemeen geaccepteerd meesterwerk geweest.

The dawn myst glowing
The water flowing
The endless river

Forever and ever...

98. The Alan Parsons Project - The Turn Of A Friendly Card (Part Two) (1980)
[083][054][049][117][XXX]

(afbeelding)
Album: The Turn of a Friendly Card
T2000: 386 | MuMe: 710
Zoals ik al aangaf staan deze twee delen nu dusdanig dicht bij elkaar dat het redelijk onnodig is geworden onderscheid te maken. Toch ben ik het vergeten en zitten we nu met twee keer nagenoeg hetzelfde nummer opgescheept. Ach, één couplet minder, één mooie gitaarsolo meer. Had ik die schitterende tekst al geplaatst vorige keer?

There are unsmiling faces and bright plastic chains
And a wheel in perpetual motion
And they followed there races and pay out the gains
with no show of an outward emotion.

97. Pink Floyd - The Great Gig In The Sky (1973)
[123][103][075][099][103]

(afbeelding)
Album: The Dark Side of the Moon
T2000: 312 | MuMe: 301
Er staan weinig vrouwen in mijn lijst, maar dit is toch wel een must-have. Ik kan snappen dat men dit afdoen als “voeg wat random geschreeuw vol pathos bij elkaar en je hebt een meesterwerk” en dat is het wellicht ook wel, maar dit soort muziek is niet rationeel te verklaren. Dit raakt je of dit raakt je niet.

96. The Waterboys - Red Army Blues (1983)
[094][XXX][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: A Pagan Place
T2000: XXXX | MuMe: 523
Het beste anti-oorlogsnummer moet nog komen (en men kan wel raden welke dat is), maar deze is ook zeer sterk. De laatste twee coupletten gaan echt door merg en been. Vooral die oerkreten aan het einde.

But I never got to Kiev
we never came by home
Train went north to the Taiga
we were stripped and marched in file
Up the great siberian road
for miles and miles and miles and miles
Dressed in stripes and tatters
in a gulag left to die
All because Comrade Stalin was scared that
we'd become too westernized!

Red Army Blues is echt prachtig!
Wanneer die sax invalt, dan kan je niet anders dan die luchtsaxofoon uit de hoek van je kamer halen en supergepassioneerd meespelen!

95. Bruce Springsteen - Thunder Road (1975)

(afbeelding)
Album: Born to Run
T2000: 409 | MuMe: 267

Hier zal Arthur blij mee zijn. Thunder Road vond ik altijd al een goed nummer, maar door bovenstaande live-uitvoering (die ik één van de mooiste live-uitvoeringen aller tijden vind) werd er nog meer accent gelegd op de tekst. Deze tekst vereist wat oefening, maar deze rolt zo lekker van je tong!

There were ghosts in the eyes
Of all the boys you sent away
They haunt this dusty beach road
In the skeleton frames of burned out Chevrolets

94. Deep Purple - Lazy (1972)
[097][098][106][227][XXX]

(afbeelding)
Album: Machine Head
Dit was hét nummer van Jon Lord. Live al helemaal, want wat die man daar uit z’n Hammondorgeltje perste.. . 7 minuten die voelen als 3.

93. The National - Slow Show (2007)

(afbeelding)
Album: Boxer
T2000: XXXX | MuMe: 487
Een band die ik, ondanks dat het perfect in mijn straatje past, toch vooral zo goed vind vanwege een aantal zeer sterke nummers. Die overdreven hoge gemiddeldes voor de albums snap ik eerlijk gezegd nog steeds niet. Ook dit nummer voldoet weer aan een aantal criteria die mij duidelijk worden tijdens het bespreken: een ritmische basis (ritmesectie), volle productie (o.a. baslijn), een prettige stem om naar te luisteren. Ja, het is moeilijk uit te leggen merk ik, maar ik merk wel dat ik veel rocknummers in dit hoekje (Madrugada, White Lies, Red House Painters qua stem) vaak goed vind.

92. Talk Talk - Such A Shame (1984)
[079][047][209][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: It's My Life
T2000: 692 | MuMe: 37
Such a shame to believe in escape..
Wat mij betreft één van de mooiste zinnen ooit. Het nummer gaat wellicht iets te ver door, maar daar heb ik bij live-uitvoeringen (van dik 9 minuten) dan weer geen enkel last van.

Ik lees nu dat het nummer gebaseerd is op The Dice Man van Luke Rhineheart, wat gaat over een man die zijn leven bepaald door met een dobbelsteen te gooien (The dice beside my fate and that's a shame in these trembling hands). Ziet er interessant uit.

91. Muse - Ruled By Secrecy (2003)
[087][117][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Absolution
Dit is op een paar nummers ook nog bijna de hoogste Muse bij mij ook. Muse is van het grote gebaar en van de overdreven zangkunst van Bellamy. Maar dat het anders kan, bewijst dit nummer. Nog even theatraal, maar in plaats van het van de daken te schreeuwen, gaat het een beetje binnensmonds. Of nog beter gezegd.. onderhuids. Een piano klonk nog nooit zo destructief.

You're working so hard
And you're never in charge
Your death creates success
Rebuild and suppress

Zéér blij met Thunder Road in de top 100 inderdaad! Die liveversie vind ook ik echt briljant. Kippenvel!

Red Army Blues

Zo aangrijpend

Ruled by Secrecy had ik al aan zien komen. Het bombastische broertje van Apocalypse Please. Bij mij staan ze in dezelfde volgorde.

Weet je zeker dat je het goede nummer in gedachten hebt? Dit is één van de weinige nummers waar ik het etiket "bombastisch" niet echt op zou plakken.

Ja, ik heb het goede nummer in gedachten. Maar ik moet toegeven dat het wat minder bombastisch is dan ik voor ogen had. Die destructieve piano waar je het over hebt vind ik aardig bombastisch, maar het bombast komt wel wat laat op gang

90. Metallica - One (1988)
[080][023][025][025][027]

(afbeelding)
Album: …and Justice for All
T2000: 20 | MuMe: 169
Ik merk dat ik 80s-metal nog best goed kan hebben. One is sowieso één van de meest intense nummers die ik ken. En ook de prachtige film Johnny Got His Gun kan niet vaak genoeg genoemd worden.

89. The Cure - A Forest (1980)
[072][094][081][097][113]

(afbeelding)
Album: Seventeen Seconds
T2000: 42 | MuMe: 2

Wat men er ook van zegt, het blijft wel een klasse nummer. Geen woord te veel. Mwa, ik hoef hier niemand te overtuigen van de klasse van dit nummer, toch?

13 minuten met een stukje Joy Division op het einde, gewoon kijken dus!

88. Dire Straits - Down To The Waterline (1978)

(afbeelding)
Album: Dire Straits
Net zoals Where Do You Think You’re Going een B-kantje en ook dit A-kantje (Water of Love) heeft in mijn lijst gestaan, maar is er weer uit. Down to the Waterline was hun eerste wapenfeit en al met het intro wordt duidelijk wat voor klasse gitarist Mark is.
Hier klonken ze nog fris en onbevangen. Ver weg van de grote stadions.

87. Muse - Bliss (2001)
[098][XXX][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Origin of Symmetry
T2000: XXXX | MuMe: 172
Een rijtje vol gitaren, zo zie ik ze graag. Als ik ’s ochtends vroeg op moet, zijn er voor mij altijd twee opties: Made in Japan van Deep Purple of Origin of Symmetry. Beter wakker worden kan niet. Stuiterend op de fiets zit ik dan hoor.

Ik denk dat Muse meer eigenzinnigheid heeft dan bv. Editors en White Lies, zodat ik ze hoger aansla. Neem nou dat toetsenwerk, daar smul ik van. Niet voor niets hadden we eerder ook al Apocalypse Please.

86. Simple Minds - Theme For Great Cities (1981)

(afbeelding)
Album: Sister Feelings Call
T2000: XXXX | MuMe: 139
Wat een oppompende (is dat een woord?) muziek is dit toch! Magistrale combinatie van bas en synths. Toch maar eens een tweede kans geven aan hun beginwerk.

Man, man, man, wat een muziek! A Forest, Bliss en One
En met Theme for Great Cities in je lijst kun je sowieso al niet meer stuk (bij mij althans).

Cured
Mooie en goeie nummers inderdaad. Je kunt zeggen van Chevy wat je wil , maar hij maakt er wel een arbeidsintensief en prachtig verzorgd topic van.

85. Eagles - Witchy Woman (1972)
[054][097][104][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Eagles
T2000: 1477 | MuMe: XXXX
En ook het tweede nummer lag er al half, want gitarist Bernie Leadon had het al half af toen hij bij the Flying Burritos zat. Hij en Don Henley maakten het nummer af en het gevolg is dit. Een krachtige, duistere rocksong die een beetje doet denken aan de Stevie Nicks-nummers bij Fleetwood Mac. Er gaan ook geruchten dat dit nummer over Stevie Nicks zou gaan, maar destijds kenden ze (Henley en Nicks) elkaar nog niet.

Over die relatie is dit wel een behoorlijk interessante quote:
As for Henley, he’s said, “I believe, to the best of my knowledge, [that Nicks] became pregnant by me. And she named the [unborn] kid Sara, and she had an abortion–and then wrote the song of the same name [on Fleetwood Mac's Tusk] to the spirit of the aborted baby. I was building my house at the time, and there’s a line in the song that says, ‘And when you build your house, call me.”

84. Michael Jackson - Thriller (1982)
[069][036][013][019][017]

(afbeelding)
Album: Thriller
T2000: 181 | MuMe: 1640
Alleen al vanwege de legendarische clip, die ik er simpelweg niet mee kan onassociëren. Het titelnummer van veruit de best verkochte plaat ooit is ook als muziek meer dan goed. Om niet in herhaling te vallen, verwijs ik even naar mijn bericht bij het album zelf van 6 januari 2012: Michael Jackson - Thriller (1982).

83. Band of Horses - The Funeral (2006)
[068][XXX][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Everything All The Time
T2000: XXXX | MuMe: 128
Veel nummers die in mijn lijst die met hard-zacht spelen. Dat rustige gitaartje en dan opeens die GITAAR! Hij heeft inderdaad een stem waar je van moet houden, maar gezien deze 83e plek lijkt me het voor mij wel duidelijk.

82. Supertramp - A Soapbox Opera (1975)
[061][044][064][109][111]

(afbeelding)
Album: Crisis? What Crisis?
T2000: XXXX | MuMe: 1137
Het album lijdt aan het beroemde follow-up-syndroom. Maar ook hier staan weer pareltjes op. Waarvan dit de grootste parel is. Hodgsons nummers hebben altijd een soort diepere laag die vaak gaan over de grote vragen in het leven. Iets wat heel wollig klinkt en het misschien ook wel is. Dit nummer gaat over religie, misschien in het bijzonder het katholicisme.

You tell me you're a holy man, but, although I am just a beginner, I don't see you as a winner.

Oh, sister robinson, you're all washed up, collecting teardrops in a paper cup.

81. Marillion - Angelina (2004)
[062][050][214][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Marbles
Het eerste nummer van Marbles dat ik écht goed vond. Eigenlijk een erg triest nummer over een man die Angelina belt voor.. “ultra lounge and acid kitsch”. Het is een beetje dromerig en dat maakt dit nummer zo mooi.

Alles staat weer schuin

Edit: nu plots niet meer

Edit2: en nu weer wel!

Alleen al vanwege de legendarische clip, die ik er simpelweg niet mee kan onassociëren. Het titelnummer van veruit de best verkochte plaat ooit is ook als muziek meer dan goed. Om niet in herhaling te vallen, verwijs ik even naar mijn bericht bij het album zelf van 6 januari 2012: Michael Jackson - Thriller (1982).

Zo, staat alles weer schuin.

Alles staat schuin! Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? Ik weet dat het jouw topic is, maar nu zet je de boel wel erg naar jou hand

Edit: Verhip, ik sta niet schuin.

De truc is een URL te plaatsen met [/i] erachter. Omdat MuMe er automatisch een verbeterde link van maakt, komt de [/i] ín de URL te staan en, omdat je zodoende nergens hebt aangegeven dat het schuingedrukte moet stoppen..

johannesA
Band Of Horses op 83, dit is wel een heel fijne toplijst.

Ook erg inspirerende stukjes bij de nummers

80. Toto - Stop Loving You (1988)
[085][088][027][042][029]

(afbeelding)
Album: The Seventh One
T2000: 615 | MuMe: XXXX
Joseph Williams zat maar heel kort bij Toto. Steve Porcaro en Bobby Kimball waren weg, dus was er een nieuwe zanger nodig. Jammer dat hij moest stoppen om privéredenen, want zowel op Fahrenheit (Could This Be Love, I’ll Be Over You en Lea) als op Seventh One (Home of the Brave, Pamela en Stop Loving You) heeft hij een aantal sterke zangpartijen op zich genomen.

Een geweldige meezinger, maar ja.. het blijft Toto. Onbegrepen dus.

79. The Shins - New Slang (2001)

(afbeelding)
Album: Oh, Inverted World
T2000: XXXX | MuMe: 605
Dit nummer beviel goed tijdens het bespreken van de MuMe Ladder en viek nog beter tijdens een Orinoco-uitzending. De gave om perfecte popliedjes te schrijven, The Shins had die.

78. Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire (1988)
[071][062][XXX][XXX][XXX]

(afbeelding)
Album: Spirit of Eden
T2000: XXXX | MuMe: 668
Met 23 minuten duurt het even, maar dan heb je ook wat. Het openingstrio is echt schitterend. Moeilijk te omschrijven, maar iets als dit komt aardig in de buurt
Maiky schreef:
De piano kadert perfect het kabbelende drumwerk af; de verre gitaarakkoorden die als intermezzo's tussen de drums zitten geven een wat eenzame sfeer. Heel mooi ook hoe na die korte intermezzo's het drumwerk en de zang direct weer gewoon opkomen en doorgaan alsof er niets aan de hand is. Fantastisch hoe The Rainbow over gaat in Eden; feel good en werkelijk schitterend; troostend en hoopvol.

77. Eagles - Take It To The Limit (1975)
[058][034][046][043][046]

(afbeelding)
Album: One of These Nights
Randy Meisner was de George Harrison van de Eagles. Onterecht niet in de schijnwerpers, want ook hij schreef prachtige nummers. Waarmee dit zijn beste is.

You know, I've always been a dreamer,
spent my life runnin' 'round,
and it's so hard to change,
can't seem to settle down,
but the dreams I've seen lately
keep on turning out and burning out and turning out the same.

76. Michael Jackson - Beat It (1982)
[076][025][022][045][026]

(afbeelding)
Album: Thriller
T2000: 218 | MuMe: 658
In de allereerste lijst die ik maakte, stond hij 5 keer in de top 100 en die allemaal niet lager dan plek 61. Inmiddels kan ik verklappen dat dit de laatste keer is dat we de King of Pop tegenkomen. Het gitaarwerk, toch duidelijk wat dit nummer zo goed maakt, is uiteraard van Van Halen en Steve Lukather. Ik vraag me toch af hoe de originele solo klinkt, omdat dit de originele solo “too tough” was (aldus Quincy Jones).

Stop Loving You en New Slang... Hoe krijg je ze onder elkaar .

Ik weet het niet hoor. Die overdaad aan nummers van The Eagles vind ik persoonlijk maar niks en hetzelfde geldt voor de nummers van Michael Jackson en Toto. De onderste helft van deze lijst vind ik tot nu toe sterker dan de bovenste helft.

Ik kan je geruststellen, er komt nog maar 4x Toto, Michael Jackson en Eagles (in totaal). Ik ga geen nummers achterhouden, omdat "een bepaalde artiest er nu wel genoeg in staat". Dan zou het niet meer mijn top 250 zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.