Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 22:14 uur
262 The Band - Time to kill / The Shape I'm in - sep-70, Capitol, USA
RYM 390
Genre Roots Rock
http://images.45cat.com/the-band-time-to-kill-capitol-6-s.jpg
Ik ben een liefhebber van de Bommelsaga. Dat zijn de dagelijkse tekststripverhalen over Tom Poes en Heer Bommel geschreven door Marten Toonder, zoals deze verschenen in kranten.
Deze saga strekt zich uit over meer dan 40 jaar, van 1941 tot en met 1985. Tegelijk met die saga zou je een heel interessante periode uit de popgeschiedenis mee kunnen nemen. Bij elk verhaal een popliedje. Dat zou betekenen dat je zo'n 177 liedjes zou kunnen meenemen want het zijn 177 verhalen.
Toonder werd vooral na 1955 steeds beter. De periode 1941-1955 kende wat kinderachtiger verhalen. Zijn beste periode is 1963-1970 waarin hij een interessante satire op de jaren 60 geeft. En dat valt samen met een ijzersterke muziekperiode. Vanaf 1971 wordt Toonder complexer en langdradiger, net als de muziek.
Dit nummer van the Band past het best bij de killers. Niet te verwarren met die andere band van deze eeuw. Toonder publiceerde de killers destijds in de krant van oktober 1964 tot en met februari 1965. Met de toegenomen vrije tijd schreef Maarten Toonder dit verhaal. Maar in boekvorm kwam deze uit in de jaren 70. Als eerste druk in de bundel "Zeg nu zelf".
Daarin zie je hoe erg mensen zich kunnen vervelen. De killers zijn hier twee Amerikaanse cowboys die de tijd doden waardoor de persoon die dat ondergaat geheel tot stilstand komt. Het leidt tot sneeuwpopvorming.
Achteraf kunnen we pas de tijd goed beoordelen als die pas achter ons ligt. 50 jaar later bijvoorbeeld.Zo zit ik nu al 5 jaar lang lijstjes van lang geleden te maken en mijn mening te verkondigen over wat er in die lijstjes binnenkomt. Had ik mijn tijd niet nuttiger kunnen besteden?
Tommie Robinson schrijft een fraai nummer over tijd doden. Hier worden vijf cowboys ingezet. De tijd doden is juist leuke dingen doen. Dat kan een ander weer niet leuk vinden en dus zonde van de tijd maar dat is een mening.
Uiteindelijk doden ze in bijna elke Bommelstrip de tijd door die af te sluiten met een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
RYM 390
Genre Roots Rock
http://images.45cat.com/the-band-time-to-kill-capitol-6-s.jpg
Ik ben een liefhebber van de Bommelsaga. Dat zijn de dagelijkse tekststripverhalen over Tom Poes en Heer Bommel geschreven door Marten Toonder, zoals deze verschenen in kranten.
Deze saga strekt zich uit over meer dan 40 jaar, van 1941 tot en met 1985. Tegelijk met die saga zou je een heel interessante periode uit de popgeschiedenis mee kunnen nemen. Bij elk verhaal een popliedje. Dat zou betekenen dat je zo'n 177 liedjes zou kunnen meenemen want het zijn 177 verhalen.
Toonder werd vooral na 1955 steeds beter. De periode 1941-1955 kende wat kinderachtiger verhalen. Zijn beste periode is 1963-1970 waarin hij een interessante satire op de jaren 60 geeft. En dat valt samen met een ijzersterke muziekperiode. Vanaf 1971 wordt Toonder complexer en langdradiger, net als de muziek.
Dit nummer van the Band past het best bij de killers. Niet te verwarren met die andere band van deze eeuw. Toonder publiceerde de killers destijds in de krant van oktober 1964 tot en met februari 1965. Met de toegenomen vrije tijd schreef Maarten Toonder dit verhaal. Maar in boekvorm kwam deze uit in de jaren 70. Als eerste druk in de bundel "Zeg nu zelf".
Daarin zie je hoe erg mensen zich kunnen vervelen. De killers zijn hier twee Amerikaanse cowboys die de tijd doden waardoor de persoon die dat ondergaat geheel tot stilstand komt. Het leidt tot sneeuwpopvorming.
Achteraf kunnen we pas de tijd goed beoordelen als die pas achter ons ligt. 50 jaar later bijvoorbeeld.Zo zit ik nu al 5 jaar lang lijstjes van lang geleden te maken en mijn mening te verkondigen over wat er in die lijstjes binnenkomt. Had ik mijn tijd niet nuttiger kunnen besteden?
Tommie Robinson schrijft een fraai nummer over tijd doden. Hier worden vijf cowboys ingezet. De tijd doden is juist leuke dingen doen. Dat kan een ander weer niet leuk vinden en dus zonde van de tijd maar dat is een mening.
Uiteindelijk doden ze in bijna elke Bommelstrip de tijd door die af te sluiten met een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 22:45 uur
Time to kill. Dat doet mij weer denken aan het vierletter woord van 1966.
Wat zou het woord van 1970 kunnen zijn?
Daar valt wel wat voor te zeggen. In de 1970-meter heb ik nog geen enkele 10 en dat is vrij uniek sinds 1956. Ik mis persoonlijk de echte toppers.
Maar toch dekt "grey" niet helemaal de lading voor mij. Daarvoor is 1970 mij toch iets te kleurrijk. En ook te black en white.
Er zijn veel bandjes die in 1970 uit elkaar vallen. Met veel artiesten die alleen verder gaan. Dat kan je met het 4-letter woord "solo" benadrukken. Een woord dat zeker de scheiding met de jaren 60 goed weergeeft.
Maar ik kies voor een ander woord voor het jaar 1970: over.
Over met the Beatles
Over met de jaren 60 alhoewel ze nog wel steeds werden overgedaan in 1970.
Left-overs kliekjes uit de jaren 60 - Tears of a clown, Voodoo chile
Muziek die soms over de top is zoals hard rock aan de en kant en soft rock aan de andere kant. Die kanten zijn ook aanwezig in de de scheiding tussen LP's en singles die Stanley beschrijft.
1970 wordt in 1973 zeer goed beschreven door Drs. P:
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoud u dat dus goed
Want dat is van belang voor als u oversteken moet
Je krijgt een deja vu gevoel bij dit nummer als je heen en weer gaat. Uiteindelijk zinkt de veerboot door de enorme toestroom van mensen.
De kwaliteit zit hem vooral in een overaanbod van redelijk goede muziek. Daardoor heb ik het gevoel dat ik, ondanks dat ik ook dit jaar weer tot zo'n 2000 singletracks beluister, toch veel heb overgeslagen.
Marzipaintree schreef:
Mijn doel was om in één 4-letter woord een heel jaar uit de popmuziek te vangen. Een 4-letter woord is namelijk het minimale aantal letters wat binnen de zoekregels van musicmeter valt.
Mijn doel was om in één 4-letter woord een heel jaar uit de popmuziek te vangen. Een 4-letter woord is namelijk het minimale aantal letters wat binnen de zoekregels van musicmeter valt.
Marzipaintree schreef:
voor 1969 is "moon" momenteel voor mij de beste keuze.
voor 1969 is "moon" momenteel voor mij de beste keuze.
Wat zou het woord van 1970 kunnen zijn?
herman schreef:
Ook alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, maar zal eens herlezen!
Stanley zou waarschijnlijk kiezen voor: grey.Ook alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, maar zal eens herlezen!
Daar valt wel wat voor te zeggen. In de 1970-meter heb ik nog geen enkele 10 en dat is vrij uniek sinds 1956. Ik mis persoonlijk de echte toppers.
Maar toch dekt "grey" niet helemaal de lading voor mij. Daarvoor is 1970 mij toch iets te kleurrijk. En ook te black en white.
Er zijn veel bandjes die in 1970 uit elkaar vallen. Met veel artiesten die alleen verder gaan. Dat kan je met het 4-letter woord "solo" benadrukken. Een woord dat zeker de scheiding met de jaren 60 goed weergeeft.
Maar ik kies voor een ander woord voor het jaar 1970: over.
Over met the Beatles
Over met de jaren 60 alhoewel ze nog wel steeds werden overgedaan in 1970.
Left-overs kliekjes uit de jaren 60 - Tears of a clown, Voodoo chile
Muziek die soms over de top is zoals hard rock aan de en kant en soft rock aan de andere kant. Die kanten zijn ook aanwezig in de de scheiding tussen LP's en singles die Stanley beschrijft.
1970 wordt in 1973 zeer goed beschreven door Drs. P:
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoud u dat dus goed
Want dat is van belang voor als u oversteken moet
Je krijgt een deja vu gevoel bij dit nummer als je heen en weer gaat. Uiteindelijk zinkt de veerboot door de enorme toestroom van mensen.
De kwaliteit zit hem vooral in een overaanbod van redelijk goede muziek. Daardoor heb ik het gevoel dat ik, ondanks dat ik ook dit jaar weer tot zo'n 2000 singletracks beluister, toch veel heb overgeslagen.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 22:48 uur
263 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love - sep-70, Steel breeze, USA
RYM niet in top 1000
Genre Psychedelic rock
http://images.45cat.com/brand-x-70s-come-on-home-steel-breeze-s.jpg
Dit is weer zo'n geval van onbekend en aan de vergetelheid ontrokken. Deze Brand X moet niet worden verward met hun latere veel bekendere Britse naamgenoot.
Deze band van 1970 komt uit het Amerikaanse Indianapolis met twee nummers die ze volgens mij al in 1966 op hun repertoire hadden. Alleen nog niet in deze eindvorm. Ze komen op de B-kant met een heerlijke cover van het overbekende Supremes nummer. De A-kant is zelfs nog beter. Op beide kanten maken ze gebruik van een ijzerscherp elektrisch gitaargeluid. Ook de donkere stem van de zanger bevalt mij zeer.
De groep bestaat uit Don Douglas, Rob Swaynie, Mike Couchman en Jack Verstijnen. Die laatste komt van Nederlandse voorouders. De nummers namen ze volgens mij al eind 1968 op, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Zeker is dat de single in 1970 werd uitgebracht. En daar bleef het helaas bij. Verder niets meer. Jammer genoeg.
RYM niet in top 1000
Genre Psychedelic rock
http://images.45cat.com/brand-x-70s-come-on-home-steel-breeze-s.jpg
Dit is weer zo'n geval van onbekend en aan de vergetelheid ontrokken. Deze Brand X moet niet worden verward met hun latere veel bekendere Britse naamgenoot.
Deze band van 1970 komt uit het Amerikaanse Indianapolis met twee nummers die ze volgens mij al in 1966 op hun repertoire hadden. Alleen nog niet in deze eindvorm. Ze komen op de B-kant met een heerlijke cover van het overbekende Supremes nummer. De A-kant is zelfs nog beter. Op beide kanten maken ze gebruik van een ijzerscherp elektrisch gitaargeluid. Ook de donkere stem van de zanger bevalt mij zeer.
De groep bestaat uit Don Douglas, Rob Swaynie, Mike Couchman en Jack Verstijnen. Die laatste komt van Nederlandse voorouders. De nummers namen ze volgens mij al eind 1968 op, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Zeker is dat de single in 1970 werd uitgebracht. En daar bleef het helaas bij. Verder niets meer. Jammer genoeg.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 22:54 uur
264 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish Fandango - sep-70, Liberty, USA
RYM 163
Genre Country Rock
http://images.45cat.com/nitty-gritty-dirt-band-mr-bojangles-liberty-6-s.jpg
Weer een nummer dat al veel eerder op een album te vinden was. Dat was begin 1970.
Het nummer is oorspronkelijk van Jerry Jeff Walker. Het verhaal is bekend.
RYM 163
Genre Country Rock
http://images.45cat.com/nitty-gritty-dirt-band-mr-bojangles-liberty-6-s.jpg
Weer een nummer dat al veel eerder op een album te vinden was. Dat was begin 1970.
Het nummer is oorspronkelijk van Jerry Jeff Walker. Het verhaal is bekend.
Marzipaintree schreef:
In 1965 zat Walker in de gevangenis vanwege openbaar dronkenschap en ontmoette hij een dakloze man die zichzelf "Mr. Bojangles" noemde, een bijnaam om zijn ware identiteit te verbergen voor de politie. De mannen praatten over de zin van het leven.
Niet lang daarna begon Mr. Bojangles een verhaal over zijn hond te vertellen. Die hond was al jaren dood maar zo ontzettend lief dat Mr. Bojangles nog steeds niet over zijn verdriet heen was.
De sfeer in de cel werd zo treurig dat een andere gevangene vroeg om de stemming weer wat op te beuren. Mr. Bojangles begon toen te dansen.
Jerry Jeff Walker nam het nummer al in 1967 op. In 1968 werd een andere versie een top 40-hit bij zowel herman als Marzi. We gaan nu zien wie het beter gaat doen in mijn top 40. De cover van de originele artiest of deze cover.In 1965 zat Walker in de gevangenis vanwege openbaar dronkenschap en ontmoette hij een dakloze man die zichzelf "Mr. Bojangles" noemde, een bijnaam om zijn ware identiteit te verbergen voor de politie. De mannen praatten over de zin van het leven.
Niet lang daarna begon Mr. Bojangles een verhaal over zijn hond te vertellen. Die hond was al jaren dood maar zo ontzettend lief dat Mr. Bojangles nog steeds niet over zijn verdriet heen was.
De sfeer in de cel werd zo treurig dat een andere gevangene vroeg om de stemming weer wat op te beuren. Mr. Bojangles begon toen te dansen.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 23:00 uur
Week 40 1970: (03-10-70)
01 (02) 04 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
02 (01) 06 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
03 (04) 04 Two Of Us / Across The Universe
04 (03) 06 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
05 (07) 03 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (06) 05 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
07 (05) 05 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
08 (12) 03 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
09 (15) 03 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
10 (10) 04 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
11 (14) 04 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
12 (13) 05 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
13 (19) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
14 (18) 04 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
15 (29) 02 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
16 (21) 03 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
17 (08) 08 Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
18 (09) 09 Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
19 (11) 07 James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
Tomorrow night
20 (32) 02 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
21 (27) 03 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
22 (23) 05 Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
23 (---) 01 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
24 (---) 01 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
25 (---) 01 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
26 (17) 07 Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
27 (30) 03 Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
28 (16) 08 Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
29 (---) 01 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
30 (38) 02 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
31 (20) 06 Santana - Soul sacrifice pt 1 / pt 2
32 (22) 08 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? (vocal) / (instrumental)
33 (24) 08 The Seeds - Bad Part of Town / Wish me up
34 (25) 05 Jimmy Cliff - Many rivers to cross / Hello Sunshine
35 (26) 06 The Meters - Message from the meters
36 (28) 05 Black Merda! - Cynthy-ruth / Reality
37 (---) 01 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
38 (35) 03 James Fountain - Seven day lover / Malnutrition
39 (---) 01 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
40 (37) 07 Earth and fire - Wild and exciting / Vivid Shady land
Uitvallers
05 {17} Jake Holmes - So close / Django and Friend
08 {02} Charles Wright And The Watts 103rd Street Rhythm Band - Express yourself /
Living On Borrowed Time
10 {01} The Stooges - Down in the street / I Feel Alright (1970)
06 {17} Partridge family - I think I love you / Somebody Wants To Love You
10 {03} Aretha Franklin - Don't play that song (you lied) / Let it be
07 {22} Jimmy Cliff - Wild World / Be aware
41 (---) ** James Brown - Super Bad (Part 1, 2 & 3)
42 (---) ** Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
43 (---) ** T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
44 (---) ** The Guess Who - Share the Land / Bus Rider
45 (---) ** Ennio Morricone - Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto / Miraggio
46 (---) ** Ten years after I'm going home (live Klooks Kleek London) / Hear Me Calling
47 (44) ** Spooky tooth - I am the walrus / Hangman Hang My Shell On A Tree
48 (43) ** Wigwam - Pedagogi / Häätö
49 (31) ** Jake Holmes - So close / Django and Friend
50 (34) ** The Stooges - Down in the street / I Feel Alright (1970)
Een top 50 dit keer omdat het veld dicht bij elkaar ligt en er veel nieuwe nummers net buiten mijn top 40 vallen.
01 (02) 04 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
02 (01) 06 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
03 (04) 04 Two Of Us / Across The Universe
04 (03) 06 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
05 (07) 03 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (06) 05 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
07 (05) 05 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
08 (12) 03 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
09 (15) 03 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
10 (10) 04 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
11 (14) 04 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
12 (13) 05 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
13 (19) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
14 (18) 04 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
15 (29) 02 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
16 (21) 03 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
17 (08) 08 Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
18 (09) 09 Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
19 (11) 07 James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
Tomorrow night
20 (32) 02 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
21 (27) 03 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
22 (23) 05 Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
23 (---) 01 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
24 (---) 01 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
25 (---) 01 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
26 (17) 07 Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
27 (30) 03 Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
28 (16) 08 Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
29 (---) 01 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
30 (38) 02 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
31 (20) 06 Santana - Soul sacrifice pt 1 / pt 2
32 (22) 08 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? (vocal) / (instrumental)
33 (24) 08 The Seeds - Bad Part of Town / Wish me up
34 (25) 05 Jimmy Cliff - Many rivers to cross / Hello Sunshine
35 (26) 06 The Meters - Message from the meters
36 (28) 05 Black Merda! - Cynthy-ruth / Reality
37 (---) 01 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
38 (35) 03 James Fountain - Seven day lover / Malnutrition
39 (---) 01 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
40 (37) 07 Earth and fire - Wild and exciting / Vivid Shady land
Uitvallers
05 {17} Jake Holmes - So close / Django and Friend
08 {02} Charles Wright And The Watts 103rd Street Rhythm Band - Express yourself /
Living On Borrowed Time
10 {01} The Stooges - Down in the street / I Feel Alright (1970)
06 {17} Partridge family - I think I love you / Somebody Wants To Love You
10 {03} Aretha Franklin - Don't play that song (you lied) / Let it be
07 {22} Jimmy Cliff - Wild World / Be aware
41 (---) ** James Brown - Super Bad (Part 1, 2 & 3)
42 (---) ** Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
43 (---) ** T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
44 (---) ** The Guess Who - Share the Land / Bus Rider
45 (---) ** Ennio Morricone - Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto / Miraggio
46 (---) ** Ten years after I'm going home (live Klooks Kleek London) / Hear Me Calling
47 (44) ** Spooky tooth - I am the walrus / Hangman Hang My Shell On A Tree
48 (43) ** Wigwam - Pedagogi / Häätö
49 (31) ** Jake Holmes - So close / Django and Friend
50 (34) ** The Stooges - Down in the street / I Feel Alright (1970)
Een top 50 dit keer omdat het veld dicht bij elkaar ligt en er veel nieuwe nummers net buiten mijn top 40 vallen.
0
Martial
geplaatst: 5 oktober 2020, 14:09 uur
https://www.top40.nl/bundles/top40frontend/img/global/top40logo_small.png
WEEK 40
01 | 01 | 04 | Magna Carta | Airport Song
02 | 02 | 05 | The Who | See Me, Feel Me
03 | 06 | 05 | The Les Humphries Singers | To My Father's House
04 | 08 | 05 | Crosby, Stills, Nash & Young | Our House
05 | 09 | 04 | Amon Düül | Eternal Flow
06 | 03 | 07 | Strawbs | Forever
07 | 10 | 07 | Wigwam | Pedagogi | Häätö
08 | 11 | 07 | Mid Day Rain | Friday Mourning | Welcome To The Rain
09 | 21 | 02 | Tee Set | She Likes Weeds
10 | 17 | 04 | Eric Clapton | After Midnight
11 | 05 | 09 | The Seeds | Bad Part Of Town
12 | 12 | 06 | I Luv Wight | Let The World Wash In
13 | 04 | 09 | Earth & Fire | Wild And Exciting
14 | 15 | 05 | Aleph | Tocatta
15 | 16 | 05 | Brainbox | Doomsday Train
16 | 19 | 03 | The Hollies | Gasoline Alley Bred
17 | 07 | 09 | Black Sabbath | Paranoid
18 | 23 | 03 | Roger Whittaker | New World In The Morning
19 | ** | 01 | Neil Young | Only Love Can Break Your Heart
https://media.hitparade.ch/cover/200/neil_young-only_love_can_break_your_heart_s.jpg
20 | 35 | 02 | Brand X | Come On Home
21 | 13 | 08 | Crown's Clan | No Place For Our Minds
22 | 30 | 02 | Greenfield & Cook | The End
23 | 26 | 03 | Boudewijn De Groot | Verdronken Vlinder
24 | 14 | 11 | Matthew's Southern Comfort | Woodstock
25 | ** | 01 | John Kerruish | Time To Wander
26 | 31 | 03 | The Band | Time To Kill
27 | ** | 01 | The 5th Dimension | One Less Bell To Answer
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_5th_dimension-one_less_bell_to_answer_s.jpg
28 | 29 | 04 | Bintangs | Liontamer
29 | ** | 01 | Quicksilver Messenger Service | Fresh Air
30 | 18 | 06 | Gracious | Once On A Windy Day
31 | 20 | 07 | Moebius Bottle | O My Mother
32 | ** | 01 | The Presidents | 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)
33 | 38 | 02 | Dizzy Man's Band | Young Love
34 | ** | 01 | The Cats | Where Have I Been Wrong
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_cats-where_have_i_been_wrong_s.jpg
35 | 22 | 06 | Q65 | Sexy Legs
36 | 25 | 04 | Barclay James Harvest | Taking Some Time On
37 | 24 | 07 | Focus | Why Dream
38 | 28 | 10 | Neil Diamond | Cracklin' Rosie
39 | ** | 01 | Arlo Guthrie | Valley To Pray
40 | ** | 01 | Joe South | Why Does A Man Do What He Has To Do
Uit de lijst:
* The Stooges | Down On The Street
* Paul Davis | I Just Wanna Keep It Together
* Bread | It Don't Matter To Me
* Blue Mountain Eagle | Sweet Mama
* Zendik | Is There No Peace
* Mashmakhan | As The Years Go By
* Manfred Mann Chapter III | Happy Being Me
* The Peddlers | Tell The World We're Not In
John Kerruish met Time To Wander is een leuke ontdekking uit de lijst van Marzipaintree en al verder kijkende over deze artiest is het ook gelijk bij deze single gebleven helaas, althans meer kan ik niet vinden in ieders geval.
The 5th Dimension komt met het heerlijke One Less Bell To Answer met de meer dan voortreffelijke zangeres Marilyn McCoo in de hoofdrol.
Dit nummer zal hoge ogen gaan gooien in de Billboard lijst en komen tot plaats 2, terwijl in Nederland dit nummer als een 'flop' zal moeten worden gezien.
The Cats op weg naar een nieuwe nummer 1 notering in de Top 40 met Where Have I Been Wrong, maar voor mij is dit nummer zeker niet het 'allerbeste' wat The Cats hebben voortgebracht.
Het Nederlands product heeft sowieso geen klagen in deze lijst, want er zijn er deze week maar liefst 11 te noteren.
WEEK 40
01 | 01 | 04 | Magna Carta | Airport Song
02 | 02 | 05 | The Who | See Me, Feel Me
03 | 06 | 05 | The Les Humphries Singers | To My Father's House
04 | 08 | 05 | Crosby, Stills, Nash & Young | Our House
05 | 09 | 04 | Amon Düül | Eternal Flow
06 | 03 | 07 | Strawbs | Forever
07 | 10 | 07 | Wigwam | Pedagogi | Häätö
08 | 11 | 07 | Mid Day Rain | Friday Mourning | Welcome To The Rain
09 | 21 | 02 | Tee Set | She Likes Weeds
10 | 17 | 04 | Eric Clapton | After Midnight
11 | 05 | 09 | The Seeds | Bad Part Of Town
12 | 12 | 06 | I Luv Wight | Let The World Wash In
13 | 04 | 09 | Earth & Fire | Wild And Exciting
14 | 15 | 05 | Aleph | Tocatta
15 | 16 | 05 | Brainbox | Doomsday Train
16 | 19 | 03 | The Hollies | Gasoline Alley Bred
17 | 07 | 09 | Black Sabbath | Paranoid
18 | 23 | 03 | Roger Whittaker | New World In The Morning
19 | ** | 01 | Neil Young | Only Love Can Break Your Heart
https://media.hitparade.ch/cover/200/neil_young-only_love_can_break_your_heart_s.jpg
20 | 35 | 02 | Brand X | Come On Home
21 | 13 | 08 | Crown's Clan | No Place For Our Minds
22 | 30 | 02 | Greenfield & Cook | The End
23 | 26 | 03 | Boudewijn De Groot | Verdronken Vlinder
24 | 14 | 11 | Matthew's Southern Comfort | Woodstock
25 | ** | 01 | John Kerruish | Time To Wander
26 | 31 | 03 | The Band | Time To Kill
27 | ** | 01 | The 5th Dimension | One Less Bell To Answer
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_5th_dimension-one_less_bell_to_answer_s.jpg
28 | 29 | 04 | Bintangs | Liontamer
29 | ** | 01 | Quicksilver Messenger Service | Fresh Air
30 | 18 | 06 | Gracious | Once On A Windy Day
31 | 20 | 07 | Moebius Bottle | O My Mother
32 | ** | 01 | The Presidents | 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)
33 | 38 | 02 | Dizzy Man's Band | Young Love
34 | ** | 01 | The Cats | Where Have I Been Wrong
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_cats-where_have_i_been_wrong_s.jpg
35 | 22 | 06 | Q65 | Sexy Legs
36 | 25 | 04 | Barclay James Harvest | Taking Some Time On
37 | 24 | 07 | Focus | Why Dream
38 | 28 | 10 | Neil Diamond | Cracklin' Rosie
39 | ** | 01 | Arlo Guthrie | Valley To Pray
40 | ** | 01 | Joe South | Why Does A Man Do What He Has To Do
Uit de lijst:
* The Stooges | Down On The Street
* Paul Davis | I Just Wanna Keep It Together
* Bread | It Don't Matter To Me
* Blue Mountain Eagle | Sweet Mama
* Zendik | Is There No Peace
* Mashmakhan | As The Years Go By
* Manfred Mann Chapter III | Happy Being Me
* The Peddlers | Tell The World We're Not In
John Kerruish met Time To Wander is een leuke ontdekking uit de lijst van Marzipaintree en al verder kijkende over deze artiest is het ook gelijk bij deze single gebleven helaas, althans meer kan ik niet vinden in ieders geval.
The 5th Dimension komt met het heerlijke One Less Bell To Answer met de meer dan voortreffelijke zangeres Marilyn McCoo in de hoofdrol.
Dit nummer zal hoge ogen gaan gooien in de Billboard lijst en komen tot plaats 2, terwijl in Nederland dit nummer als een 'flop' zal moeten worden gezien.
The Cats op weg naar een nieuwe nummer 1 notering in de Top 40 met Where Have I Been Wrong, maar voor mij is dit nummer zeker niet het 'allerbeste' wat The Cats hebben voortgebracht.
Het Nederlands product heeft sowieso geen klagen in deze lijst, want er zijn er deze week maar liefst 11 te noteren.
0
geplaatst: 6 oktober 2020, 15:39 uur
Eerst mijn TOP40 van vorige week afmaken.
21 (18) 05 Skin Alley - Tell Me
22 (11) 08 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie
23 (17) 08 Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me/Waitin' For the Wind
24 (28) 04 Q65 - Sexy Legs
25 (34) 02 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
26 (30) 03 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
27 (19) 11 Dionne Warwick - Paper Maché
28 (36) 02 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality
29 (**) 01 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
30 (39) 02 Brainbox - Doomsday Train
31 (31) 03 I Luv Wight - Let the World Wash In
32 (**) 01 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
33 (23) 06 The Originals - We Can Make It Baby
34 (**) 01 The Band - Time To Kill
35 (33) 04 Brian Hyland - Gypsy Woman
36 (25) 08 Neil Diamond - Cracklin' Rosie/Lordy
37 (**) 01 Roger Whittaker - New World In the Morning
38 (27) 10 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me
39 (24) 12 The Band - Whispering Pines/Lonesome Suzie*
40 (37) 03 Aleph - Tocatta
Exit
11 Golden Earring - Back Home/This Is the Time Of the Year 294
06 The Seeds - Bad Part Of Town/Wish Me Up 79
05 Ann Peebles - Part Time Lover/I Still Love You 37
03 Moebius Bottle - O My Mother 15
21 (18) 05 Skin Alley - Tell Me
22 (11) 08 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie
23 (17) 08 Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me/Waitin' For the Wind
24 (28) 04 Q65 - Sexy Legs
25 (34) 02 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
26 (30) 03 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
27 (19) 11 Dionne Warwick - Paper Maché
28 (36) 02 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality
29 (**) 01 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
30 (39) 02 Brainbox - Doomsday Train
31 (31) 03 I Luv Wight - Let the World Wash In
32 (**) 01 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
33 (23) 06 The Originals - We Can Make It Baby
34 (**) 01 The Band - Time To Kill
35 (33) 04 Brian Hyland - Gypsy Woman
36 (25) 08 Neil Diamond - Cracklin' Rosie/Lordy
37 (**) 01 Roger Whittaker - New World In the Morning
38 (27) 10 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me
39 (24) 12 The Band - Whispering Pines/Lonesome Suzie*
40 (37) 03 Aleph - Tocatta
Exit
11 Golden Earring - Back Home/This Is the Time Of the Year 294
06 The Seeds - Bad Part Of Town/Wish Me Up 79
05 Ann Peebles - Part Time Lover/I Still Love You 37
03 Moebius Bottle - O My Mother 15
0
geplaatst: 6 oktober 2020, 18:03 uur
Ik was vorige week nog niet helemaal hersteld. Vandaar dat ik deze week ook volsta met een nieuwe TOP20 en morgen zal tellen. Het gaat intussen wel beter.
Week 40 (3 oktober)
40 39 AW
01 01 09 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
02 03 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
03 09 03 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
04 02 08 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
05 07 04 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
06 04 07 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
07 11 04 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
08 05 06 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
09 15 03 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
10 10 06 Wigwam - Pedagogi/Häätö
11 08 08 Family - Strange Band
12 12 06 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
13 06 08 Bobby Bloom - Montego Bay
14 18 05 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
15 20 03 The Jackson 5 - I’ll Be There
16 14 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times
17 25 03 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
18 29 02 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
19 32 02 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
20 24 05 Q65 - Sexy Legs
Week 40 (3 oktober)
40 39 AW
01 01 09 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
02 03 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
03 09 03 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
04 02 08 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
05 07 04 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
06 04 07 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
07 11 04 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
08 05 06 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
09 15 03 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
10 10 06 Wigwam - Pedagogi/Häätö
11 08 08 Family - Strange Band
12 12 06 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
13 06 08 Bobby Bloom - Montego Bay
14 18 05 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
15 20 03 The Jackson 5 - I’ll Be There
16 14 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times
17 25 03 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
18 29 02 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
19 32 02 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
20 24 05 Q65 - Sexy Legs
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 19:45 uur
Week 40
40 39 AW
01 (02) 03 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 61 - 52
02 (04) 04 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 60 - 51
03 (02) 03 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 57 - 52
04 (05) 04 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 47 - 46
05 (08) 03 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 38 - 31
06 (01) 09 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 36 - 57
07 (08) 05 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 35 - 31
08 (10) 04 Wigwam - Pedagogi/Häätö 33 - 30
08 (12) 03 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 33 - 28
10 (07) 05 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 32 - 35
11 (16) 02 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 28 - 21
12 (06) 07 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 27 - 38
13 (14) 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 21 - 22
14 (**) 01 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 20 - 18
15 (13) 04 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven 19 - 27
15 (14) 05 Strawbs - Forever 19 - 22
15 (20) 02 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2 19 - 19
15 (**) 01 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 19 - 6
19 (17) 02 The Who - Young Man Blues (Live)/Substitute (Live) 18 - 20
19 (**) 01 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 18 - 14
Exit
(11) 07 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land 12 - 29
(17) 03 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You 17 - 20
(17) 06 The Seeds - Bad Part Of Town/Wish Me Up 14 - 20
(20) 03 Bobby Bloom - Montego Bay 12 - 19
Na 5 weken op nummer 1 moet Paranoid het veld ruimen voor het huis met de 2 katten.
De strijd om de hoogste binnenkomer wordt nipt gewonnen door Brazilië, dat met 1 puntje verschil wint van Cambodja. De laatste vind ik een mooie ontdekking. De eerste heb ik onderschat, maar dat is ook een heel mooi liedje.
40 39 AW
01 (02) 03 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 61 - 52
02 (04) 04 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 60 - 51
03 (02) 03 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 57 - 52
04 (05) 04 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 47 - 46
05 (08) 03 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 38 - 31
06 (01) 09 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 36 - 57
07 (08) 05 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 35 - 31
08 (10) 04 Wigwam - Pedagogi/Häätö 33 - 30
08 (12) 03 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 33 - 28
10 (07) 05 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 32 - 35
11 (16) 02 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 28 - 21
12 (06) 07 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 27 - 38
13 (14) 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 21 - 22
14 (**) 01 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 20 - 18
15 (13) 04 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven 19 - 27
15 (14) 05 Strawbs - Forever 19 - 22
15 (20) 02 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2 19 - 19
15 (**) 01 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 19 - 6
19 (17) 02 The Who - Young Man Blues (Live)/Substitute (Live) 18 - 20
19 (**) 01 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 18 - 14
Exit
(11) 07 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land 12 - 29
(17) 03 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You 17 - 20
(17) 06 The Seeds - Bad Part Of Town/Wish Me Up 14 - 20
(20) 03 Bobby Bloom - Montego Bay 12 - 19
Na 5 weken op nummer 1 moet Paranoid het veld ruimen voor het huis met de 2 katten.
De strijd om de hoogste binnenkomer wordt nipt gewonnen door Brazilië, dat met 1 puntje verschil wint van Cambodja. De laatste vind ik een mooie ontdekking. De eerste heb ik onderschat, maar dat is ook een heel mooi liedje.
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 12:18 uur
265 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing - sep-70, Sussex, USA
RYM 504
Genre Soul
http://images.45cat.com/the-presidents-5101520-2530-years-of-love-am-sussex-2-s.jpg
Qua thematiek volgen ze the Ramblers die 18 jaar eerder een nr. 1 hit scoorden in Nederland met "over 25 jaar". Maar het verschil lijkt wel 100 jaar. De begeleidende zang en het genre is een verschil van dag en nacht.
Ook de groepsnaam Ramblers (zwervers) is qua statuur ver verwijderd van deze presidenten. Een naam die ze hebben overgehouden aan hun productiemaatschappij: "White house Productions".
Veel heeft dit trio aan presidenten niet meer gepresteerd in de diverse hitlijsten. De voorloper "For you" is zeker niet slecht maar bleef bij mij in de enorme stroom van tips hangen die 1970 kent. En ik ben benieuwd of hun opvolgers in de buurt van mijn top 40 komen. Dan vind ik in dit genre, de soft soul, de komende tijd The Chi-lites veel interessanter.
Maar deze single heeft in ieder geval na 50 jaar nog altijd mijn liefde. De A-kant is binnen de soft soul een topper, dus vind ik de huidige positie binnen de RYM lijst veel te laag. De B-kant is ook niet slecht, een beetje up-tempo en neigend naar het soort muziek dat we reeds van the Four Seasons kennen.
De productie is ook nog het vermelden waard. Die is van
RYM 504
Genre Soul
http://images.45cat.com/the-presidents-5101520-2530-years-of-love-am-sussex-2-s.jpg
Qua thematiek volgen ze the Ramblers die 18 jaar eerder een nr. 1 hit scoorden in Nederland met "over 25 jaar". Maar het verschil lijkt wel 100 jaar. De begeleidende zang en het genre is een verschil van dag en nacht.

Ook de groepsnaam Ramblers (zwervers) is qua statuur ver verwijderd van deze presidenten. Een naam die ze hebben overgehouden aan hun productiemaatschappij: "White house Productions".
Veel heeft dit trio aan presidenten niet meer gepresteerd in de diverse hitlijsten. De voorloper "For you" is zeker niet slecht maar bleef bij mij in de enorme stroom van tips hangen die 1970 kent. En ik ben benieuwd of hun opvolgers in de buurt van mijn top 40 komen. Dan vind ik in dit genre, de soft soul, de komende tijd The Chi-lites veel interessanter.
Maar deze single heeft in ieder geval na 50 jaar nog altijd mijn liefde. De A-kant is binnen de soft soul een topper, dus vind ik de huidige positie binnen de RYM lijst veel te laag. De B-kant is ook niet slecht, een beetje up-tempo en neigend naar het soort muziek dat we reeds van the Four Seasons kennen.
De productie is ook nog het vermelden waard. Die is van
Arrie schreef:
Van McCoy, ja, die van The Hustle. Die man kom ik wel vaker tegen in de credits van liedjes. Volgens mij heeft hij op de achtergrond heel vele gedaan. Maarja, men kent hem voornamelijk nog van een simpel, catchy discodeuntje, zo gaat dat.
Van McCoy, ja, die van The Hustle. Die man kom ik wel vaker tegen in de credits van liedjes. Volgens mij heeft hij op de achtergrond heel vele gedaan. Maarja, men kent hem voornamelijk nog van een simpel, catchy discodeuntje, zo gaat dat.
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 12:38 uur
266 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning - sep-70, A&M, UK
RYM niet in top 1000
Genre Baroque pop
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61zXfRcAxiL._SX425_.jpg
In tegenstelling tot de Presidents wist hij helemaal geen hit te scoren. In dit geval vind ik dat een no hit wonder want dat deze single geen hit was vind ik heel curieus. Ook de positie op de RYM lijst is weer belachelijk laag. Waarschijnlijk is hier het motto: Onbekend maakt onbemind.
De A-kant is een nummer dat enigszins te vergelijken is met mijn nr. 1 hit uit 1968 "I can't let Maggie go" van The Honeybus. Hier wordt niet alleen gebruik gemaakt van een fagot maar wordt ook nog een hobo en clavecimbel ingezet.
Ik vermoed dat de inspiratie uit een cantate van Bach komt maar dat kan ik niet helemaal hard maken. In ieder geval komt de stijl erg barokkerig over. In 2007 kwam de interessante verzamel CD "Tea & Symphony: The English Baroque Sound 1967-1974" uit. Daar staat die als eerste track bovenaan en is die daarmee een belangrijke trekker van die CD. In de tekst van het begeleidende boekje werd John Kerruish een raadsel genoemd. Dat is wat mij betreft de beste samenvatting van zijn onsuccesvolle carrière.
Die verzamel- CD staat helaas nog niet op musicmeter. Deze werd in het tweede decennium van deze eeuw toch een klein beetje legendarisch omdat die zeer zeldzaam was. Daarom werd er dit jaar een nieuwe CD uitgebracht. Helaas zonder John maar wel met het eerder genoemde nummer van de Honeybus.
En die CD staat weer wel op musicmeter.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/772000/772796.300.jpg?cb=1576160881
RYM niet in top 1000
Genre Baroque pop
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61zXfRcAxiL._SX425_.jpg
Martial schreef:
John Kerruish met Time To Wander is een leuke ontdekking en al verder kijkende over deze artiest is het ook gelijk bij deze single gebleven helaas, althans meer kan ik niet vinden in ieders geval.
Als je gaat zoeken naar deze John Kerruish dan is er weinig van hem bekend. Hij komt net als the Beatles uit Liverpool, vertrekt net als zoveel Britse artiesten naar Londen. John Kerruish met Time To Wander is een leuke ontdekking en al verder kijkende over deze artiest is het ook gelijk bij deze single gebleven helaas, althans meer kan ik niet vinden in ieders geval.
In tegenstelling tot de Presidents wist hij helemaal geen hit te scoren. In dit geval vind ik dat een no hit wonder want dat deze single geen hit was vind ik heel curieus. Ook de positie op de RYM lijst is weer belachelijk laag. Waarschijnlijk is hier het motto: Onbekend maakt onbemind.
De A-kant is een nummer dat enigszins te vergelijken is met mijn nr. 1 hit uit 1968 "I can't let Maggie go" van The Honeybus. Hier wordt niet alleen gebruik gemaakt van een fagot maar wordt ook nog een hobo en clavecimbel ingezet.
Ik vermoed dat de inspiratie uit een cantate van Bach komt maar dat kan ik niet helemaal hard maken. In ieder geval komt de stijl erg barokkerig over. In 2007 kwam de interessante verzamel CD "Tea & Symphony: The English Baroque Sound 1967-1974" uit. Daar staat die als eerste track bovenaan en is die daarmee een belangrijke trekker van die CD. In de tekst van het begeleidende boekje werd John Kerruish een raadsel genoemd. Dat is wat mij betreft de beste samenvatting van zijn onsuccesvolle carrière.
Die verzamel- CD staat helaas nog niet op musicmeter. Deze werd in het tweede decennium van deze eeuw toch een klein beetje legendarisch omdat die zeer zeldzaam was. Daarom werd er dit jaar een nieuwe CD uitgebracht. Helaas zonder John maar wel met het eerder genoemde nummer van de Honeybus.
En die CD staat weer wel op musicmeter.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/772000/772796.300.jpg?cb=1576160881
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 12:52 uur
267 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now - sep-70, ATCO, USA
RYM 246
Genre Blues Rock
http://images.45cat.com/eric-clapton-after-midnight-1970-3-s.jpg
1970 is denk ik het beste jaar voor Eric. Zijn escapades met Derek and the Dominos en zijn solo-dingen uit dat jaar overtreffen alles wat hij ervoor en erna heeft gemaakt. Althans dat vind ik. Cream komt nog wel het meest in de buurt maar daar is de verdienste van de andere bandleden ook groter. In 1970 pakt Clapton meer de hoofdrol.
Zelf vindt Clapton 1970 ook een geweldig jaar. Zijn "Teasin" met King Curtis beschouwt hij als een hoogtepunt uit zijn carriere. Die single haalde bij mij in maart 1970 niet de top 40 maar komen we uiteraard wel weer tegen in de index van maart die ik binnenkort publiceer.
After midnight haalt mijn top 40 moeiteloos terwijl die eigenlijk niet veel beter is dan "Teasin". Het is een cover van JJ Cale die bij mij in 1966 als B-kant van Slow Motion mijn top 40 de 25e positie als hoogste haalde. Maar hier komt Clapton meteen op nummer 25 binnen met uitzicht op meer. Uiteraard speelt hier jeugdsentiment weer een grote rol onder het motto: Heel bekend bij mij dus zeer bemind.
Ik ga weer mee met heicro:
Clapton haalde het tempo uit de oorspronkelijke J.J Cale versie en J.J. zou dat later ook doen met een lekkere lome laid back. Die Naturally-versie komt in april 1972 uit.
RYM 246
Genre Blues Rock
http://images.45cat.com/eric-clapton-after-midnight-1970-3-s.jpg
1970 is denk ik het beste jaar voor Eric. Zijn escapades met Derek and the Dominos en zijn solo-dingen uit dat jaar overtreffen alles wat hij ervoor en erna heeft gemaakt. Althans dat vind ik. Cream komt nog wel het meest in de buurt maar daar is de verdienste van de andere bandleden ook groter. In 1970 pakt Clapton meer de hoofdrol.
Zelf vindt Clapton 1970 ook een geweldig jaar. Zijn "Teasin" met King Curtis beschouwt hij als een hoogtepunt uit zijn carriere. Die single haalde bij mij in maart 1970 niet de top 40 maar komen we uiteraard wel weer tegen in de index van maart die ik binnenkort publiceer.
After midnight haalt mijn top 40 moeiteloos terwijl die eigenlijk niet veel beter is dan "Teasin". Het is een cover van JJ Cale die bij mij in 1966 als B-kant van Slow Motion mijn top 40 de 25e positie als hoogste haalde. Maar hier komt Clapton meteen op nummer 25 binnen met uitzicht op meer. Uiteraard speelt hier jeugdsentiment weer een grote rol onder het motto: Heel bekend bij mij dus zeer bemind.
Ik ga weer mee met heicro:
heicro schreef:
Ik moet erg wennen aan de promo-versie van J.J. Cale's After Midnight. De veel bekendere uitvoering van het album 'Naturally' uit 1971 behoort namelijk tot één van mijn all-time favourites en daar ben ik nogal aan gehecht.
Ik moet erg wennen aan de promo-versie van J.J. Cale's After Midnight. De veel bekendere uitvoering van het album 'Naturally' uit 1971 behoort namelijk tot één van mijn all-time favourites en daar ben ik nogal aan gehecht.
Clapton haalde het tempo uit de oorspronkelijke J.J Cale versie en J.J. zou dat later ook doen met een lekkere lome laid back. Die Naturally-versie komt in april 1972 uit.
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 13:18 uur
268 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me - sep-70, Chimneyville, USA
RYM 177
Genre Funk
http://images.45cat.com/king-floyd-what-our-love-needs-1970-3-s.jpg
Hier ga ik volledig voor de B-kant. En dat deden ze ook in Amerika waar "Groove me"met gemak de top 10 haalde.
Dit is een nummer wat op het eerste gezicht lijkt op "Midnight hour" van Wilson Pickett. Maar Floyd gooit er ook een dosis funky sound van James Brown in. Zijn stem zit dan weer ergens tussen Marvin Gaye en James Brown in, hij lijkt beiden te imiteren, wat eigenlijk onmogelijk is. Ergens zit er ook een ritme in wat weer sterk aan het slagritme van de reggaemuziek doet denken. Daardoor kan je het genre ook niet direct volledig tot de funk rekenen. Het is een soort van Funk soul dub.
Zo ontstaat een dusdanig veelkleurig nummer dat ik helemaal mee ga met de Italiaanse single hoes waar King Floyd eruit ziet als een veelkleurig geschminkte clown.
Maar wel een clown die ik heel serieus neem.
RYM 177
Genre Funk
http://images.45cat.com/king-floyd-what-our-love-needs-1970-3-s.jpg
Hier ga ik volledig voor de B-kant. En dat deden ze ook in Amerika waar "Groove me"met gemak de top 10 haalde.
Dit is een nummer wat op het eerste gezicht lijkt op "Midnight hour" van Wilson Pickett. Maar Floyd gooit er ook een dosis funky sound van James Brown in. Zijn stem zit dan weer ergens tussen Marvin Gaye en James Brown in, hij lijkt beiden te imiteren, wat eigenlijk onmogelijk is. Ergens zit er ook een ritme in wat weer sterk aan het slagritme van de reggaemuziek doet denken. Daardoor kan je het genre ook niet direct volledig tot de funk rekenen. Het is een soort van Funk soul dub.
Zo ontstaat een dusdanig veelkleurig nummer dat ik helemaal mee ga met de Italiaanse single hoes waar King Floyd eruit ziet als een veelkleurig geschminkte clown.
Maar wel een clown die ik heel serieus neem.
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 19:12 uur
269 Tee Set - She likes weeds / A Countryride - okt-70, Negram, NL
RYM 697
Genre Pop
http://images.45cat.com/teeset-she-likes-weeds-joker-s.jpg
Dit is waarschijnlijk de beste Toppop plaat aller tijden. Dat ligt volgens Richard Groothuizen aan de methode die Toppop in 1970 hanteerde. De kijk(st)er mag een Toppoptopper inzenden via de bon uit de AVRO-bode of Televizier. Ad Visser trekt uit al die inzendingen een winnaar uit en belt die op. De gelukkige mag dan een elpee naar keuze uitzoeken.
Volgens Richard Groothuizen werd door de opzet starheid in de hand gewerkt. She like Weeds weet het 13 weken lang vol te houden als Toppoptopper op nummer 1. De bonnetjes blijken heel lang en vaak Weeds van de Tee Set te bevatten.
Als Toppop later in de jaren 70 met de nationale hitparade gaat werken dan behoor je al tot de absolute toppers als je het 13 weken lang in de top 30 weet vol te houden, dus dit zegt wel iets.
Richard Groothuizen heeft het allemaal beschreven in zijn Avro's Toppop boek dat in 1999 uit kwam. De TV-uitzending van 50 jaar Toppop vonden wij geen succes met al dat geouwehoer van die zogenaamde onbekende BN-ers er door heen. Dus vestig ik mijn hoop op 50 jaar TopPop van Tom Steenbergen.. Maar ik hoop niet dat het boek vol staat met:
Ondanks dat het net als onkruid een onuitroeibaar nummer leek in Toppop destijds, is het mijn absolute favoriet van deze band. Beter dan "Ma belle Amie" die internationaal voor de Tee Set het meest aansprak. She like Weeds had wat dat betreft de titel niet mee. De Amerikanen dachten bij "She like weeds" niet aan kruiden maar meteen aan wiet, marihuana. Tegen die Amerikaanse grond bleek dit kruid niet gewassen.
Ik zal in de 1970-meter dit weekeinde nog meer op "the seeds" van "the weeds" in gaan.
RYM 697
Genre Pop
http://images.45cat.com/teeset-she-likes-weeds-joker-s.jpg
Dit is waarschijnlijk de beste Toppop plaat aller tijden. Dat ligt volgens Richard Groothuizen aan de methode die Toppop in 1970 hanteerde. De kijk(st)er mag een Toppoptopper inzenden via de bon uit de AVRO-bode of Televizier. Ad Visser trekt uit al die inzendingen een winnaar uit en belt die op. De gelukkige mag dan een elpee naar keuze uitzoeken.
Volgens Richard Groothuizen werd door de opzet starheid in de hand gewerkt. She like Weeds weet het 13 weken lang vol te houden als Toppoptopper op nummer 1. De bonnetjes blijken heel lang en vaak Weeds van de Tee Set te bevatten.
Als Toppop later in de jaren 70 met de nationale hitparade gaat werken dan behoor je al tot de absolute toppers als je het 13 weken lang in de top 30 weet vol te houden, dus dit zegt wel iets.
Richard Groothuizen heeft het allemaal beschreven in zijn Avro's Toppop boek dat in 1999 uit kwam. De TV-uitzending van 50 jaar Toppop vonden wij geen succes met al dat geouwehoer van die zogenaamde onbekende BN-ers er door heen. Dus vestig ik mijn hoop op 50 jaar TopPop van Tom Steenbergen.. Maar ik hoop niet dat het boek vol staat met:
Martial schreef:
al die zogenaamde 'bekende' Nederlanders hun zegje over Toppop gingen doen waaronder mensen die nog niet eens geboren waren toen Toppop op de buis was.
Ik hoop op een anekdote over wat ze bij Toppop zelf van She like weeds vonden. Want het viel mij op dat ze er blijkbaar genoeg van kregen en erin gingen knippen. Oorspronkelijk keek je naar een clip van meer dan 3 minuten. Op 't laatst waren er nog maar zo'n twintig seconden van over. al die zogenaamde 'bekende' Nederlanders hun zegje over Toppop gingen doen waaronder mensen die nog niet eens geboren waren toen Toppop op de buis was.
Ondanks dat het net als onkruid een onuitroeibaar nummer leek in Toppop destijds, is het mijn absolute favoriet van deze band. Beter dan "Ma belle Amie" die internationaal voor de Tee Set het meest aansprak. She like Weeds had wat dat betreft de titel niet mee. De Amerikanen dachten bij "She like weeds" niet aan kruiden maar meteen aan wiet, marihuana. Tegen die Amerikaanse grond bleek dit kruid niet gewassen.
Ik zal in de 1970-meter dit weekeinde nog meer op "the seeds" van "the weeds" in gaan.
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 19:32 uur
270 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight - sep-70, Warner Bros., USA
RYM 653
Genre Southern Rock
https://www.musicmeter.nl/images/cover/21000/21674.300.jpg?cb=1572561487
maar ik kon die niet vinden.
Dat vind ik serieus een groot gemis in dat boek.
De finale versie van de Oor popencyclopedie ook uit 2013 slaat naar de andere kant door. Over Little Feat schrijven ze: Een van de meest vernieuwende Amerikaanse groepen uit de jaren 70 met patent op een unieke mengeling van funk, rock, country, blues en jazz.
Ik zit qua mening tussen Stanley en Oor in maar als ik moet kiezen dan liever het Oordeel dan Stanley's "No No No". In de finale versie van Oor's encyclopedie had Little Feat ook al zijn hoofdsectie verloren waardoor ze onder de Funk werden ingedeeld.
Na deze finale versie is er geen nieuwe popencyclopedie van Oor meer verschenen. Hun motivatie klonk aldus: Door het internet is onze encyclopedie inmiddels achterhaald en op wikipedia zijn ook alle biografieën en discografieën van popgroepen te vinden.
Het is zo jammer dat ze in 1970 net deze tracks op single uitbrachten van hun uitstekende debuut-LP. Waarom niet het meesterwerk Willin?
Volgens wikipedia is dat een lied van Little Feat dat in 1970 werd geschreven door de leadzanger Lowell George.
Ik krijg na zo'n quote weer veel zin in een degelijke encyclopedie op papier. Liever onvolledig dan fout. Johnny Darell nam het al in september 1969 op nadat Lowell George het al ruim daarvoor had geschreven. Johnny's versie kwam in mei 1970 op LP uit.
Het meest jammer blijft dat ze van de debuutelpee aanvankelijk alleen deze twee tracks op single hebben uitgebracht. Ik zou voor Willin op A en voor I've Been the One op B hebben gekozen. Die zie ik dan ook nog in deze periode de top van mijn lijst halen. Ook de musicmeter community vindt minstens zes andere tracks beter getuige de favoriete keuzes bij de debuutelpee die in januari 1971 uitkomt. Die mogen van mij allemaal op single. Aan de lengte van de tracks ligt het niet.
De hier beoordeelde single kent een hoog gastronomisch gehalte met zoetigheid op A en hartigheid op B. Ik ben meestal meer van de hartigheid en dat is ook hier het geval.
RYM 653
Genre Southern Rock
https://www.musicmeter.nl/images/cover/21000/21674.300.jpg?cb=1572561487
herman schreef:
Ook alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, maar zal eens herlezen!
Little Feat is misschien wel de grootste afwezige in het boek "Yeah yeah yeah" van Bob Stanley uit 2013. Ik heb nog gezocht naar zelfs een kleine voetnoot Ook alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, maar zal eens herlezen!
maar ik kon die niet vinden.Dat vind ik serieus een groot gemis in dat boek.
De finale versie van de Oor popencyclopedie ook uit 2013 slaat naar de andere kant door. Over Little Feat schrijven ze: Een van de meest vernieuwende Amerikaanse groepen uit de jaren 70 met patent op een unieke mengeling van funk, rock, country, blues en jazz.
Ik zit qua mening tussen Stanley en Oor in maar als ik moet kiezen dan liever het Oordeel dan Stanley's "No No No". In de finale versie van Oor's encyclopedie had Little Feat ook al zijn hoofdsectie verloren waardoor ze onder de Funk werden ingedeeld.
Na deze finale versie is er geen nieuwe popencyclopedie van Oor meer verschenen. Hun motivatie klonk aldus: Door het internet is onze encyclopedie inmiddels achterhaald en op wikipedia zijn ook alle biografieën en discografieën van popgroepen te vinden.
Het is zo jammer dat ze in 1970 net deze tracks op single uitbrachten van hun uitstekende debuut-LP. Waarom niet het meesterwerk Willin?
Volgens wikipedia is dat een lied van Little Feat dat in 1970 werd geschreven door de leadzanger Lowell George.
Ik krijg na zo'n quote weer veel zin in een degelijke encyclopedie op papier. Liever onvolledig dan fout. Johnny Darell nam het al in september 1969 op nadat Lowell George het al ruim daarvoor had geschreven. Johnny's versie kwam in mei 1970 op LP uit.
Het meest jammer blijft dat ze van de debuutelpee aanvankelijk alleen deze twee tracks op single hebben uitgebracht. Ik zou voor Willin op A en voor I've Been the One op B hebben gekozen. Die zie ik dan ook nog in deze periode de top van mijn lijst halen. Ook de musicmeter community vindt minstens zes andere tracks beter getuige de favoriete keuzes bij de debuutelpee die in januari 1971 uitkomt. Die mogen van mij allemaal op single. Aan de lengte van de tracks ligt het niet.
De hier beoordeelde single kent een hoog gastronomisch gehalte met zoetigheid op A en hartigheid op B. Ik ben meestal meer van de hartigheid en dat is ook hier het geval.
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 21:10 uur
Even wat zeggen over nummers die ik lijk te negeren.
Deze komt bij mij volgende week heel hoog binnen,
Deze had ik al in mei en juni 1969 tussen de tips staan maar haalde niet mijn top 40. Toen waren mijn top 40's zo ijzersterk dat binnenkomen voor de broertjes niet lukte. Maar dit nummer had nu moeiteloos binnen kunnen komen.
Record World schreef hier op 24 mei 1969 terecht over: The Everly's know where country rock is at, they invented it. This one's very country, and very nice.
Deze komt bij mij volgende week heel hoog binnen,
Deze had ik al in mei en juni 1969 tussen de tips staan maar haalde niet mijn top 40. Toen waren mijn top 40's zo ijzersterk dat binnenkomen voor de broertjes niet lukte. Maar dit nummer had nu moeiteloos binnen kunnen komen.
Record World schreef hier op 24 mei 1969 terecht over: The Everly's know where country rock is at, they invented it. This one's very country, and very nice.
1
Martial
geplaatst: 11 oktober 2020, 11:02 uur
Marzipaintree schreef:
Richard Groothuizen heeft het allemaal beschreven in zijn Avro's Toppop boek dat in 1999 uit kwam. De TV-uitzending van 50 jaar Toppop vonden wij geen succes met al dat geouwehoer van die zogenaamde onbekende BN-ers er door heen. Dus vestig ik mijn hoop op 50 jaar TopPop van Tom Steenbergen..
Richard Groothuizen heeft het allemaal beschreven in zijn Avro's Toppop boek dat in 1999 uit kwam. De TV-uitzending van 50 jaar Toppop vonden wij geen succes met al dat geouwehoer van die zogenaamde onbekende BN-ers er door heen. Dus vestig ik mijn hoop op 50 jaar TopPop van Tom Steenbergen..
Dat boek van Toppop uit 1999 heb ik uiteraard ook en het aankomende Toppopboek van Steenbergen is natuurlijk een verplichte aanschaf
dat allemaal rond 3 november moet gaan verschijnen.Ook het boek Popparadijs Nederland van dezelfde Steenbergen verschijnt rond 3 november.
Van Groothuizen is onlangs weer het boek Koot & Bie Encyclopedie verschenen.
En nu we toch bezig zijn ook rond 3 november verschijnt het boek Rob de Nijs - 'T Is Mooi Geweest van Robert Haagsma en voor de Nederpopliefhebber kan ook het boek van Edwin Hofman - Avonturiers Van De Nederpop interessant zijn.
Zo ik heb weer genoeg reclame gemaakt

0
Martial
geplaatst: 11 oktober 2020, 12:37 uur
https://www.top40.nl/bundles/top40frontend/img/global/top40logo_small.png
WEEK 41
01 | 01 | 05 | Magna Carta | Airport Song
02 | 02 | 06 | The Who | See Me, Feel Me
03 | 03 | 06 | The Les Humphries Singers | To My Father's House
04 | 04 | 06 | Crosby, Stills, Nash & Young | Our House
05 | 05 | 05 | Amon Düül | Eternal Flow
06 | 09 | 03 | Tee Set | She Likes Weeds
07 | 07 | 08 | Wigwam | Pedagogi | Häätö
08 | 08 | 08 | Mid Day Rain | Friday Mourning | Welcome To The Rain
09 | 10 | 05 | Eric Clapton | After Midnight
10 | 19 | 02 | Neil Young | Only Love Can Break Your Heart
11 | 29 | 02 | Quicksilver Messenger Service | Fresh Air
12 | 06 | 08 | Strawbs | Forever
13 | 15 | 06 | Brainbox | Doomsday Train
14 | 18 | 04 | Roger Whittaker | New World In The Morning
15 | 25 | 02 | John Kerruish | Time To Wander
16 | 16 | 04 | The Hollies | Gasoline Alley Bred
17 | 27 | 02 | The 5th Dimension | One Less Bell To Answer
18 | 20 | 03 | Brand X | Come On Home
19 | 22 | 03 | Greenfield & Cook | The End
20 | 12 | 07 | I Luv Wight | Let The World Wash In
21 | 32 | 02 | The Presidents | 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)
22 | 11 | 10 | The Seeds | Bad Part Of Town
23 | 23 | 04 | Boudewijn De Groot | Verdronken Vlinder
24 | 26 | 04 | The Band | Time To Kill
25 | 14 | 06 | Aleph | Tocatta
26 | 34 | 02 | The Cats | Where I Have Been Wrong
27 | 13 | 10 | Earth & Fire | Wild And Exciting
28 | 17 | 10 | Black Sabbath | Paranoid
29 | ** | 01 | C.C.S. | Whole Lotta Love
https://media.hitparade.ch/cover/200/ccs-whole_lotta_love_s.jpg
30 | 33 | 03 | Dizzy Man's Band | Young Love
31 | 21 | 09 | Crown's Clan | No Place For Our Minds
32 | 40 | 02 | Joe South | Why Does A Man Do What He Has To Do
33 | ** | 01 | Humble Pie | Big Black Dog
https://media.hitparade.ch/cover/200/humble_pie-big_black_dog_s.jpg
34 | 39 | 02 | Arlo Guthrie | Valley To Pray
35 | ** | 01 | Van Morrison | Domino
36 | 24 | 12 | Matthew's Southern Comfort | Woodstock
37 | ** | 01 | The Shoes | After All
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_shoes-after_all_s.jpg
38 | ** | 01 | The Flame | See The Light
39 | 28 | 05 | Bintangs | Liontamer
40 | 30 | 07 | Gracious | Once On A Windy Day
Uit de lijst:
* Moebius Bottle | O My Mother
* Q65 | Sexy Legs
* Barclay James Harvest | Taking Some Time On
* Focus | Why Dream
* Neil Diamond | Cracklin' Rosie
Whole Lotta Love kennen we natuurlijk van Led Zeppelin, maar C.C.S. maakt er toch een verdomd lekkere instrumentale track van die we natuurlijk ook kennen van dit programma
Een geflopte single van The Shoes oftewel hij bleef hangen in de Tipparade, maar ik vind hem toch alleraardigst.
WEEK 41
01 | 01 | 05 | Magna Carta | Airport Song
02 | 02 | 06 | The Who | See Me, Feel Me
03 | 03 | 06 | The Les Humphries Singers | To My Father's House
04 | 04 | 06 | Crosby, Stills, Nash & Young | Our House
05 | 05 | 05 | Amon Düül | Eternal Flow
06 | 09 | 03 | Tee Set | She Likes Weeds
07 | 07 | 08 | Wigwam | Pedagogi | Häätö
08 | 08 | 08 | Mid Day Rain | Friday Mourning | Welcome To The Rain
09 | 10 | 05 | Eric Clapton | After Midnight
10 | 19 | 02 | Neil Young | Only Love Can Break Your Heart
11 | 29 | 02 | Quicksilver Messenger Service | Fresh Air
12 | 06 | 08 | Strawbs | Forever
13 | 15 | 06 | Brainbox | Doomsday Train
14 | 18 | 04 | Roger Whittaker | New World In The Morning
15 | 25 | 02 | John Kerruish | Time To Wander
16 | 16 | 04 | The Hollies | Gasoline Alley Bred
17 | 27 | 02 | The 5th Dimension | One Less Bell To Answer
18 | 20 | 03 | Brand X | Come On Home
19 | 22 | 03 | Greenfield & Cook | The End
20 | 12 | 07 | I Luv Wight | Let The World Wash In
21 | 32 | 02 | The Presidents | 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)
22 | 11 | 10 | The Seeds | Bad Part Of Town
23 | 23 | 04 | Boudewijn De Groot | Verdronken Vlinder
24 | 26 | 04 | The Band | Time To Kill
25 | 14 | 06 | Aleph | Tocatta
26 | 34 | 02 | The Cats | Where I Have Been Wrong
27 | 13 | 10 | Earth & Fire | Wild And Exciting
28 | 17 | 10 | Black Sabbath | Paranoid
29 | ** | 01 | C.C.S. | Whole Lotta Love
https://media.hitparade.ch/cover/200/ccs-whole_lotta_love_s.jpg
30 | 33 | 03 | Dizzy Man's Band | Young Love
31 | 21 | 09 | Crown's Clan | No Place For Our Minds
32 | 40 | 02 | Joe South | Why Does A Man Do What He Has To Do
33 | ** | 01 | Humble Pie | Big Black Dog
https://media.hitparade.ch/cover/200/humble_pie-big_black_dog_s.jpg
34 | 39 | 02 | Arlo Guthrie | Valley To Pray
35 | ** | 01 | Van Morrison | Domino
36 | 24 | 12 | Matthew's Southern Comfort | Woodstock
37 | ** | 01 | The Shoes | After All
https://media.hitparade.ch/cover/200/the_shoes-after_all_s.jpg
38 | ** | 01 | The Flame | See The Light
39 | 28 | 05 | Bintangs | Liontamer
40 | 30 | 07 | Gracious | Once On A Windy Day
Uit de lijst:
* Moebius Bottle | O My Mother
* Q65 | Sexy Legs
* Barclay James Harvest | Taking Some Time On
* Focus | Why Dream
* Neil Diamond | Cracklin' Rosie
Whole Lotta Love kennen we natuurlijk van Led Zeppelin, maar C.C.S. maakt er toch een verdomd lekkere instrumentale track van die we natuurlijk ook kennen van dit programma
Een geflopte single van The Shoes oftewel hij bleef hangen in de Tipparade, maar ik vind hem toch alleraardigst.
0
geplaatst: 12 oktober 2020, 23:46 uur
Week 41 1970: (10-10-70)
01 (03) 05 Two Of Us / Across The Universe *
02 (01) 05 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
03 (09) 04 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
04 (02) 07 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
05 (05) 04 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (15) 03 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
07 (04) 07 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
08 (08) 04 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
09 (06) 06 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
10 (10) 05 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
11 (16) 04 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
12 (11) 05 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
13 (13) 04 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
14 (14) 05 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
15 (07) 06 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
16 (23) 02 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
17 (29) 02 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
18 (24) 02 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
19 (25) 02 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
20 (20) 03 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
21 (12) 06 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
22 (21) 04 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
23 (37) 02 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
24 (---) 01 Traffic - Empty Pages / John Barleycorn must die *
25 (---) 01 The Move - When Alice Comes Back to the Farm / What
26 (---) 01 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
27 (17) 09 Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
28 (18) 10 Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
29 (19) 08 James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
30 (39) 02 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
31 (30) 03 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
32 (---) 01 Fairport Convention - Walk a while / Sir Patrick Spens
33 (---) 01 T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
34 (---) 01 Kevin Ayers - Butterfly dance / Puis-Je?
35 (22) 06 Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
36 (---) 01 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram
37 (26) 08 Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
38 (28) 09 Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
39 (27) 04 Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
40 (---) 01 Pearls before Swine - The Jeweler / Rocket man
Uitvallers
Die volgen later deze week.
01 (03) 05 Two Of Us / Across The Universe *
02 (01) 05 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
03 (09) 04 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
04 (02) 07 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
05 (05) 04 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (15) 03 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
07 (04) 07 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
08 (08) 04 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
09 (06) 06 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
10 (10) 05 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
11 (16) 04 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
12 (11) 05 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
13 (13) 04 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
14 (14) 05 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
15 (07) 06 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
16 (23) 02 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
17 (29) 02 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
18 (24) 02 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
19 (25) 02 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
20 (20) 03 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
21 (12) 06 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
22 (21) 04 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
23 (37) 02 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
24 (---) 01 Traffic - Empty Pages / John Barleycorn must die *
25 (---) 01 The Move - When Alice Comes Back to the Farm / What
26 (---) 01 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
27 (17) 09 Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
28 (18) 10 Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
29 (19) 08 James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
30 (39) 02 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
31 (30) 03 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
32 (---) 01 Fairport Convention - Walk a while / Sir Patrick Spens
33 (---) 01 T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
34 (---) 01 Kevin Ayers - Butterfly dance / Puis-Je?
35 (22) 06 Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
36 (---) 01 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram
37 (26) 08 Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
38 (28) 09 Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
39 (27) 04 Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
40 (---) 01 Pearls before Swine - The Jeweler / Rocket man
Uitvallers
Die volgen later deze week.
0
geplaatst: 13 oktober 2020, 15:11 uur
Week 40 deel 2
21 (26) 04 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
22 (16) 08 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You?
23 (34) 02 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
24 (**) 01 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
25 (30) 03 Brainbox - Doomsday Train
26 (**) 01 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
27 (19) 09 Tom Jones - I (Who Have Nothing)
28 (**) 01 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
29 (17) 08 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land
30 (**) 01 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
31 (31) 04 I Luv Wight - Let the World Wash In
32 (**) 01 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
33 (21) 06 Skin Alley - Tell Me
34 (**) 01 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
35 (28) 03 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality
36 (**) 01 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
37 (37) 02 Roger Whittaker - New World In the Morning
38 (27) 12 Dionne Warwick - Paper Maché
39 (13) 13 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2)
40 (22) 09 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie
Exit
08 Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me/Waitin' For the Wind 123
06 The Originals - We Can Make It Baby 80
04 Brian Hyland - Gypsy Woman 24
08 Neil Diamond - Cracklin' Rosie/Lordy 163
10 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me 271
12 The Band - Whispering Pines/Lonesome Suzie* 297
03 Aleph - Tocatta 9
21 (26) 04 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
22 (16) 08 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You?
23 (34) 02 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
24 (**) 01 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
25 (30) 03 Brainbox - Doomsday Train
26 (**) 01 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
27 (19) 09 Tom Jones - I (Who Have Nothing)
28 (**) 01 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
29 (17) 08 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land
30 (**) 01 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
31 (31) 04 I Luv Wight - Let the World Wash In
32 (**) 01 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
33 (21) 06 Skin Alley - Tell Me
34 (**) 01 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
35 (28) 03 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality
36 (**) 01 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
37 (37) 02 Roger Whittaker - New World In the Morning
38 (27) 12 Dionne Warwick - Paper Maché
39 (13) 13 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2)
40 (22) 09 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie
Exit
08 Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me/Waitin' For the Wind 123
06 The Originals - We Can Make It Baby 80
04 Brian Hyland - Gypsy Woman 24
08 Neil Diamond - Cracklin' Rosie/Lordy 163
10 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me 271
12 The Band - Whispering Pines/Lonesome Suzie* 297
03 Aleph - Tocatta 9
0
geplaatst: 13 oktober 2020, 17:01 uur
Het herstel gaat helaas wat moeizaam. Vandaar deze week eerst maar weer een TOP20.
Week 41 (10 oktober)
01 (02) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
02 (03) 04 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
03 (01) 10 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
04 (05) 05 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
05 (07) 05 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
06 (09) 04 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
07 (04) 09 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
08 (06) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
09 (15) 04 The Jackson 5 - I’ll Be There
10 (10) 07 Wigwam - Pedagogi/Häätö
11 (14) 06 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
12 (08) 07 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
13 (18) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
14 (19) 03 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
15 (17) 04 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
16 (24) 02 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
17 (12) 07 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
18 (26) 02 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
19 (23) 03 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
20 (28) 02 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
Tellen volgt morgen.
Week 41 (10 oktober)
01 (02) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
02 (03) 04 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
03 (01) 10 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
04 (05) 05 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
05 (07) 05 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
06 (09) 04 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
07 (04) 09 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
08 (06) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
09 (15) 04 The Jackson 5 - I’ll Be There
10 (10) 07 Wigwam - Pedagogi/Häätö
11 (14) 06 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
12 (08) 07 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
13 (18) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
14 (19) 03 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
15 (17) 04 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
16 (24) 02 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
17 (12) 07 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
18 (26) 02 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
19 (23) 03 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
20 (28) 02 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
Tellen volgt morgen.
0
geplaatst: 14 oktober 2020, 21:40 uur
WEEK 41
41 40 AW
01 (01) 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 62 - 61
02 (02) 05 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 60 - 60
03 (03) 04 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 58 - 57
04 (04) 05 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 46 - 47
05 (05) 04 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 43 - 38
06 (07) 06 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 33 - 35
06 (08) 05 Wigwam - Pedagogi/Häätö 33 - 33
08 (11) 03 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 31 - 28
09 (14) 02 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 25 - 20
09 (**) 01 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In 25 - 10
11 (18) 02 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 24 - 19
12 (**) 01 The Isley Brothers - Get Into Something 22 - 16
12 (**) 01 Eric Clapton - After Midnight/Easy Now 22 - 15
14 (10) 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 21 - 32
15 (09) 04 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 20 - 33
15 (20) 02 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 20 - 18
17 (**) 01 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride 19 - 16
18 (06) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 18 - 36
18 (13) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 18 - 21
20 (12) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 17 - 27
20 (**) 01 John Kerruish - Time To Wander/Today, Tonight And Tomorrow Morning 17 - 0
Exit
(15) 04 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven 8 - 19
(16) 05 Strawbs - Forever 13 - 19
(17) 02 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2 16 - 19
(19) 02 The Who - Young Man Blues (Live)/Substitute (Live) 10 - 18
De hoogste binnenkomer heeft tijd genoeg om te doden, maar ik heb er maar weinig van. De vertoonde clip lijkt me gemaakt voor de Nederlandse TV (VPRO). Dat soort televisie mis ik anno 2020.
41 40 AW
01 (01) 04 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 62 - 61
02 (02) 05 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 60 - 60
03 (03) 04 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 58 - 57
04 (04) 05 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 46 - 47
05 (05) 04 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 43 - 38
06 (07) 06 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 33 - 35
06 (08) 05 Wigwam - Pedagogi/Häätö 33 - 33
08 (11) 03 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 31 - 28
09 (14) 02 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 25 - 20
09 (**) 01 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In 25 - 10
11 (18) 02 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 24 - 19
12 (**) 01 The Isley Brothers - Get Into Something 22 - 16
12 (**) 01 Eric Clapton - After Midnight/Easy Now 22 - 15
14 (10) 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 21 - 32
15 (09) 04 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 20 - 33
15 (20) 02 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 20 - 18
17 (**) 01 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride 19 - 16
18 (06) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 18 - 36
18 (13) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 18 - 21
20 (12) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 17 - 27
20 (**) 01 John Kerruish - Time To Wander/Today, Tonight And Tomorrow Morning 17 - 0
Exit
(15) 04 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven 8 - 19
(16) 05 Strawbs - Forever 13 - 19
(17) 02 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2 16 - 19
(19) 02 The Who - Young Man Blues (Live)/Substitute (Live) 10 - 18
De hoogste binnenkomer heeft tijd genoeg om te doden, maar ik heb er maar weinig van. De vertoonde clip lijkt me gemaakt voor de Nederlandse TV (VPRO). Dat soort televisie mis ik anno 2020.
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 22:33 uur
Justus18 schreef:
Een mooie clip, Justus!De hoogste binnenkomer heeft tijd genoeg om te doden, maar ik heb er maar weinig van. De vertoonde clip lijkt me gemaakt voor de Nederlandse TV (VPRO). Dat soort televisie mis ik anno 2020.
TV is sowieso een ideale timekiller.
Wat gaat de tijd snel trouwens weer een week om. Ik moet mijn uitvallers van vorige week nog doen.
Uitvallers
06 {17} Santana - Soul sacrifice pt 1 / pt 2
09 {03} Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? (vocal) / (instrumental)
08 {08} The Seeds - Bad Part of Town / Wish me up
05 {22} Jimmy Cliff - Many rivers to cross / Hello Sunshine
06 {21} The Meters - Message from the meters
05 {24} Black Merda! - Cynthy-ruth / Reality
03 {35} James Fountain - Seven day lover / Malnutrition
07 {13} Earth and fire - Wild and exciting / Vivid Shady land
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 22:43 uur
En mijn nieuwkomers nog behandelen. Ik kom tijd te kort, dus doe ik alleen de hoogste binnenkomer. Dan volgt de rest later.
Ik had weer eens een Ob-la-di-ob-la-daatje afgelopen week. Die term is in 1969 in dit topic ontstaan voor singles waarvan de A-kant al eerder de top 40 haalde maar waar het eigenlijk om de B-kant gaat.
Empty pages wist slechts 2 weken in mijn de top 40 te vertoeven. De B-kant Stranger to himself kon dat ook niet compenseren. B-kant John Barleycorn wist dat vorige week met glans te overtreffen.
Ik had weer eens een Ob-la-di-ob-la-daatje afgelopen week. Die term is in 1969 in dit topic ontstaan voor singles waarvan de A-kant al eerder de top 40 haalde maar waar het eigenlijk om de B-kant gaat.
Empty pages wist slechts 2 weken in mijn de top 40 te vertoeven. De B-kant Stranger to himself kon dat ook niet compenseren. B-kant John Barleycorn wist dat vorige week met glans te overtreffen.
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 22:44 uur
En ik moet vorige week nog afmaken. Bij deze:
21 (11) 09 Family - Strange Band
22 (30) 02 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
23 (32) 02 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
24 (20) 06 Q65 - Sexy Legs
25 (34) 02 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
26 (21) 05 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
27 (**) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
28 (36) 02 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
29 (13) 09 Bobby Bloom - Montego Bay
30 (25) 04 Brainbox - Doomsday Train
31 (**) 01 Joe South - Why Does a Man Do What He Has To Do
32 (16) 07 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times
33 (**) 01 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)/I'm Still Dancing
34 (22) 09 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You?
35 (**) 01 Greenfield & Cook - The End
36 (27) 10 Tom Jones - I (Who Have Nothing)
37 (**) 01 Brand X - Come On Home/Stop! In the Name Of Love
38 (31) 05 I Luv Wight - Let the World Wash In
39 (**) 01 Arlo Guthrie - Valley To Pray
40 (**) 01 The Cats - Where Have I Been Wrong
Exit
08 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land 192
06 Skin Alley - Tell Me 94
03 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality 24
02 Roger Whittaker - New World In the Morning 8
12 Dionne Warwick - Paper Maché 262
13 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2) 413
09 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie 230
21 (11) 09 Family - Strange Band
22 (30) 02 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
23 (32) 02 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
24 (20) 06 Q65 - Sexy Legs
25 (34) 02 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
26 (21) 05 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
27 (**) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
28 (36) 02 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
29 (13) 09 Bobby Bloom - Montego Bay
30 (25) 04 Brainbox - Doomsday Train
31 (**) 01 Joe South - Why Does a Man Do What He Has To Do
32 (16) 07 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times
33 (**) 01 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)/I'm Still Dancing
34 (22) 09 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You?
35 (**) 01 Greenfield & Cook - The End
36 (27) 10 Tom Jones - I (Who Have Nothing)
37 (**) 01 Brand X - Come On Home/Stop! In the Name Of Love
38 (31) 05 I Luv Wight - Let the World Wash In
39 (**) 01 Arlo Guthrie - Valley To Pray
40 (**) 01 The Cats - Where Have I Been Wrong
Exit
08 Earth & Fire - Wild And Exciting/Vivid Shady Land 192
06 Skin Alley - Tell Me 94
03 Black Merda! - Cynthy-Ruth/Reality 24
02 Roger Whittaker - New World In the Morning 8
12 Dionne Warwick - Paper Maché 262
13 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2) 413
09 Grateful Dead - Uncle John's Band/New Speedway Boogie 230
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 23:00 uur
Dan doe ik eerst deze week.
Week 42 1970: (17-10-70)
01 (03) 05 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
02 (01) 06 Two Of Us / Across The Universe
03 (06) 04 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
04 (02) 06 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
05 (05) 05 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (---) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart / Birds
07 (08) 05 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
08 (11) 05 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
09 (17) 03 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
10 (13) 05 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
11 (04) 08 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
12 (16) 03 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
13 (24) 02 Traffic - Empty Pages / John Barleycorn must die *
14 (25) 02 The Move - When Alice Comes Back to the Farm / What
15 (18) 03 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
16 (07) 08 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
17 (26) 02 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
18 (10) 06 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
19 (23) 03 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
20 (14) 06 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
21 (19) 03 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
22 (12) 06 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
23 (07) 07 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
24 (---) 01 John Cale - Big White Cloud / Gideon's Bible
25 (32) 02 Fairport Convention - Walk a while / Sir Patrick Spens
26 (33) 02 T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
27 (34) 02 Kevin Ayers - Butterfly dance / Puis-Je?
28 (36) 02 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram / You Are One Of Us
29 (20) 04 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
30 (30) 03 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
31 (22) 05 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
32 (15) 07 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
33 (---) 01 OV Wright - Ace of spade / Afflicted
34 (---) 01 The Beach boys - Tears in the Morning / It's About Time
35 (21) 07 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
36 (---) 01 Alan Stivell - Broceliande / Son ar chistr *
37 (---) 01 Jackson 5 - I'll Be There / One More Chance
38 (---) 01 James Brown - Super Bad (Part 1, 2 & 3)
39 (---) 01 Joe South - Why Does A Man Do What He Has To Do / Be A Believer
40 (40) 02 Pearls before Swine - The Jeweler / Rocket man
Uitvallers
10 {01} Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
08 {09} James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
06 {21} Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
07 {10} Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
09 {04} Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
04 {27} Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
09 {01} Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
03 {30} Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
Ik heb een hele rits countryplaten die mijn top 40 net niet halen deze week. Op 41 staat Rose garden van Lynn Anderson, op 42 Jerry Reed en Amos Moses en op 45 George Jones en Good year for the roses.
Vind jij het wat Justus18?
Week 42 1970: (17-10-70)
01 (03) 05 Isley Brothers - Get into something Pt. 1 / 2
02 (01) 06 Two Of Us / Across The Universe
03 (06) 04 The Band - Time to kill / The Shape I'm in
04 (02) 06 The Who - See me feel me / Tommy Ouverture
05 (05) 05 Jorge Ben - Oba, lá vem ela / O Telefone Tocou Novamente
06 (---) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart / Birds
07 (08) 05 Crosby stills nash and young Our house / Déjà Vu
08 (11) 05 Wilson Pickett - Engine number 9 / International Playboy
09 (17) 03 King Floyd - What Our Love Needs / Groove me *
10 (13) 05 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 kae thiet / Prokun mles
11 (04) 08 Donny Hathaway - I hear voices (Everything is everything) / / Tryin' Times
12 (16) 03 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years of Love) / I'm Still Dancing
13 (24) 02 Traffic - Empty Pages / John Barleycorn must die *
14 (25) 02 The Move - When Alice Comes Back to the Farm / What
15 (18) 03 John Kerruish - Time to wander / Today, Tonight And Tomorrow Morning
16 (07) 08 Crosby Stills Nash and Young - Wooden ships / Sea of madness
17 (26) 02 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze / Take Care Of Your Homework, Friend
18 (10) 06 Les Humphries Singers - To my father's house / Micheal
19 (23) 03 Tee Set - She likes weeds / A Countryride
20 (14) 06 Elephant Memory - Mongoose / I Couldn't Dream
21 (19) 03 Eric Clapton - After Midnight / Easy Now
22 (12) 06 Magna Cartha - Airport Song / Elizabethan
23 (07) 07 Dave & Ansel Collins - Double Barrel / v.2
24 (---) 01 John Cale - Big White Cloud / Gideon's Bible
25 (32) 02 Fairport Convention - Walk a while / Sir Patrick Spens
26 (33) 02 T.Rex - Ride a white swan / Is It Love / Summertime Blues
27 (34) 02 Kevin Ayers - Butterfly dance / Puis-Je?
28 (36) 02 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram / You Are One Of Us
29 (20) 04 Brand X - Come on home / Stop! In The Name Of Love
30 (30) 03 Little feat - Strawberry flats / Hamburger midnight
31 (22) 05 Derek And The Dominos - Tell the truth / Roll It Over
32 (15) 07 The Who - Young man blues (live) / Substitute (live)
33 (---) 01 OV Wright - Ace of spade / Afflicted
34 (---) 01 The Beach boys - Tears in the Morning / It's About Time
35 (21) 07 Amon Düül - Eternal Flow / Paramechanical World
36 (---) 01 Alan Stivell - Broceliande / Son ar chistr *
37 (---) 01 Jackson 5 - I'll Be There / One More Chance
38 (---) 01 James Brown - Super Bad (Part 1, 2 & 3)
39 (---) 01 Joe South - Why Does A Man Do What He Has To Do / Be A Believer
40 (40) 02 Pearls before Swine - The Jeweler / Rocket man
Uitvallers
10 {01} Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
08 {09} James Taylor - Fire And Rain / Anywhere Like Heaven
06 {21} Barclay James Harvest - Taking Some Time On / The Iron Maiden
07 {10} Roberta Flack - Reverend Lee / Business Goes On As Usual
09 {04} Part time lover - Ann Peebles - Part time lover / I Still Love You
04 {27} Quicksilver Messenger Service - Fresh Air / Freeway Flyer
09 {01} Lee Dorsey - Yes we can / O Me-O, My-O
03 {30} Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles / Uncle Charlie Interview #2, Spanish
Fandango
Ik heb een hele rits countryplaten die mijn top 40 net niet halen deze week. Op 41 staat Rose garden van Lynn Anderson, op 42 Jerry Reed en Amos Moses en op 45 George Jones en Good year for the roses.
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 23:20 uur
271. Traffic - Empty pages / John Barleycorn must die - okt-70, Island, Por
Niet in top 1000 van RYM (hoewel die met slechts twee stemmen ten onrechte bij Empty pages / Stranger to himself wordt gerekend)
Genre Folk rock
https://www.musicmeter.nl/images/cover/24000/24823.300.jpg
Ik ken mensen die vegetariër zijn geworden omdat ze het zielig vonden voor dieren.
Maar kunnen planten ook pijn hebben?
Ik vermoed van wel en het levert ook nog mooie muziek op.
Dit lied is één van de oudste Britse folksongs, populair in de 17e eeuw. Het is een uitermate gruwelijk lied, drie mannen leggen een eed af om een andere man te vermoorden. Die drie blijken sadisten.
Levend wordt John Barleycorn ingegraven. Ze laten hem daarna maandenlang in de brandende zon liggen terwijl zware zomerregens zijn hoofd teisteren.
Maar al gauw blijken die sadisten boeren te zijn die gerst aan het zaaien en telen zijn. John Barleycorn heet niet voor niets Johan Gerstekorrel. Die Johan komt net zo wreed aan zijn eind als johan de witt in de 17 eeuw. Alleen de marteldood van de Witt was zinloos (en het volk redeloos, radeloos en reddeloos).
Dat is die van John Barleycorn niet. Uit het lijk van de oude John Barleycorn wordt een kleine John Barleycorn geboren. Ze laten hem groeien totdat hij een lange baard heeft. Daarna wordt die jongeman met een zeis bij de knieën neergemaaid, vastgebonden (zie afbeelding), gevild en tussen twee stenen vermorzeld. Het gerst wordt geoogst en getransformeerd tot gerstenat.
Uiteindelijk wordt het bloed van deze jonge Johan Gerstekorrel opgedronken.
De moraal van het verhaal: met bier is het productieproces een martelgang maar zonder bier is het leven een martelgang. We kunnen niet zonder John Barleycorn.
Wat een prachtig liedje heeft Traffic hiervan gemaakt. Als je alle uitvoeringen hiervoor neemt dan halen die het niet bij deze uitvoering. Tenminste van de uitvoeringen die Rypens noemt in zijn originals-boek.
Maar om het echt te waarderen moet je er wel een lekker koel biertje bij drinken. Jullie snappen nu waarom ik de rest van de nieuwkomers later doe. Tot later!
Proost!
Niet in top 1000 van RYM (hoewel die met slechts twee stemmen ten onrechte bij Empty pages / Stranger to himself wordt gerekend)
Genre Folk rock
https://www.musicmeter.nl/images/cover/24000/24823.300.jpg
Ik ken mensen die vegetariër zijn geworden omdat ze het zielig vonden voor dieren.
Maar kunnen planten ook pijn hebben?
Ik vermoed van wel en het levert ook nog mooie muziek op.
Dit lied is één van de oudste Britse folksongs, populair in de 17e eeuw. Het is een uitermate gruwelijk lied, drie mannen leggen een eed af om een andere man te vermoorden. Die drie blijken sadisten.
Levend wordt John Barleycorn ingegraven. Ze laten hem daarna maandenlang in de brandende zon liggen terwijl zware zomerregens zijn hoofd teisteren.
Maar al gauw blijken die sadisten boeren te zijn die gerst aan het zaaien en telen zijn. John Barleycorn heet niet voor niets Johan Gerstekorrel. Die Johan komt net zo wreed aan zijn eind als johan de witt in de 17 eeuw. Alleen de marteldood van de Witt was zinloos (en het volk redeloos, radeloos en reddeloos).
Dat is die van John Barleycorn niet. Uit het lijk van de oude John Barleycorn wordt een kleine John Barleycorn geboren. Ze laten hem groeien totdat hij een lange baard heeft. Daarna wordt die jongeman met een zeis bij de knieën neergemaaid, vastgebonden (zie afbeelding), gevild en tussen twee stenen vermorzeld. Het gerst wordt geoogst en getransformeerd tot gerstenat.
Uiteindelijk wordt het bloed van deze jonge Johan Gerstekorrel opgedronken.
De moraal van het verhaal: met bier is het productieproces een martelgang maar zonder bier is het leven een martelgang. We kunnen niet zonder John Barleycorn.
Wat een prachtig liedje heeft Traffic hiervan gemaakt. Als je alle uitvoeringen hiervoor neemt dan halen die het niet bij deze uitvoering. Tenminste van de uitvoeringen die Rypens noemt in zijn originals-boek.
Maar om het echt te waarderen moet je er wel een lekker koel biertje bij drinken. Jullie snappen nu waarom ik de rest van de nieuwkomers later doe. Tot later!
Proost!
0
geplaatst: 20 oktober 2020, 19:06 uur
Later dan gehoopt, maar wel compleet.
Week 42 (17 oktober)
42 41 AW
01 (01) 06 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
02 (02) 05 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
03 (05) 06 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
04 (06) 05 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
05 (04) 06 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
06 (09) 05 The Jackson 5 - I’ll Be There
07 (03) 11 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
08 (16) 03 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
09 (13) 04 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
10 (14) 04 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
11 (07) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
12 (18) 03 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
13 (20) 03 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
14 (11) 07 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
15 (19) 04 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
16 (22) 03 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
17 (15) 05 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
18 (23) 03 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
19 (27) 02 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
20 (25) 03 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
21 (10) 08 Wigwam - Pedagogi/Häätö
22 (08) 09 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
23 (28) 03 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
24 (31) 02 Joe South - Why Does a Man Do What He Has To Do
25 (12) 08 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
26 (33) 02 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)/I'm Still Dancing
27 (17) 08 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
28 (**) 01 Waylon Jennings - The Taker
29 (21) 10 Family - Strange Band
30 (**) 01 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram
31 (35) 02 Greenfield & Cook - The End
32 (26) 06 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
33 (**) 01 Stamford Bridge - Roly Poly
34 (24) 07 Q65 - Sexy Legs
35 (**) 01 Traffic - Empty Pages/John Barleycorn Must Die
36 (**) 01 Fairport Convention - Walk a While/Sir Patrick Spens
37 (37) 02 Brand X - Come On Home/Stop! In the Name Of Love
38 (**) 01 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze/Take Care Of Your Homework, Friend
39 (39) 02 Arlo Guthrie - Valley To Pray
40 (**) 01 King Floyd - What Our Love Needs/Groove Me*
Exit
09 Bobby Bloom - Montego Bay 251
04 Brainbox - Doomsday Train 40
07 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 140
09 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? 189
10 Tom Jones - I (Who Have Nothing) 194
05 I Luv Wight - Let the World Wash In 35
01 The Cats - Where Have I Been Wrong 1
Week 42 (17 oktober)
42 41 AW
01 (01) 06 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu
02 (02) 05 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan
03 (05) 06 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky
04 (06) 05 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe*
05 (04) 06 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael
06 (09) 05 The Jackson 5 - I’ll Be There
07 (03) 11 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream
08 (16) 03 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil
09 (13) 04 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles
10 (14) 04 Spooky Tooth - I Am the Walrus/Hangman Hang My Shell On a Tree
11 (07) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard
12 (18) 03 The Temptations - Ungena Za Ulimengu (Unite the World)
13 (20) 03 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente
14 (11) 07 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning*
15 (19) 04 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In
16 (22) 03 Nitty Gritty Dirt Band - Mr Bojangles/Uncle Charlie Interview #2, Spanish
17 (15) 05 The Everly Brothers - I'm On My Way Home Again
18 (23) 03 Dionne Warwick - Make It Easy On Yourself
19 (27) 02 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
20 (25) 03 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride
21 (10) 08 Wigwam - Pedagogi/Häätö
22 (08) 09 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O
23 (28) 03 James Brown - Super Bad Pts. 1 & 2
24 (31) 02 Joe South - Why Does a Man Do What He Has To Do
25 (12) 08 Partridge Family - I Think I Love You/Somebody Wants To Love You
26 (33) 02 The Presidents - 5-10-15-20 (25-30 Years Of Love)/I'm Still Dancing
27 (17) 08 James Taylor - Fire And Rain/Anywhere Like Heaven
28 (**) 01 Waylon Jennings - The Taker
29 (21) 10 Family - Strange Band
30 (**) 01 Mott the Hoople - Thunderbuck Ram
31 (35) 02 Greenfield & Cook - The End
32 (26) 06 Dave & Ansel Collins - Double Barrel/Version 2
33 (**) 01 Stamford Bridge - Roly Poly
34 (24) 07 Q65 - Sexy Legs
35 (**) 01 Traffic - Empty Pages/John Barleycorn Must Die
36 (**) 01 Fairport Convention - Walk a While/Sir Patrick Spens
37 (37) 02 Brand X - Come On Home/Stop! In the Name Of Love
38 (**) 01 Chuck Carbo - Can I Be Your Squeeze/Take Care Of Your Homework, Friend
39 (39) 02 Arlo Guthrie - Valley To Pray
40 (**) 01 King Floyd - What Our Love Needs/Groove Me*
Exit
09 Bobby Bloom - Montego Bay 251
04 Brainbox - Doomsday Train 40
07 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 140
09 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? 189
10 Tom Jones - I (Who Have Nothing) 194
05 I Luv Wight - Let the World Wash In 35
01 The Cats - Where Have I Been Wrong 1
0
geplaatst: 20 oktober 2020, 19:16 uur
Marzipaintree schreef:
Op 41 staat Rose garden van Lynn Anderson, op 42 Jerry Reed en Amos Moses en op 45 George Jones en Good year for the roses.
Op 41 staat Rose garden van Lynn Anderson, op 42 Jerry Reed en Amos Moses en op 45 George Jones en Good year for the roses.
Die gaan op het tiplijstje voor volgende week. Lynn is volgens mij erg goed, maar ik moet het nog beluisteren. Jerry en George ken ik niet. Good Year For the Roses is natuurlijk wel een bekende titel.
0
geplaatst: 21 oktober 2020, 18:44 uur
Week 42
42 41 AW
01 (01) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 63 - 62
02 (03) 05 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 49 - 58
03 (02) 06 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 47 - 60
04 (04) 06 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 44 - 46
04 (05) 05 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 44 - 43
06 (**) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart/Birds 40 - 15
07 (09) 03 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 32 - 25
07 (09) 02 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In 32 - 25
09 (11) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 31 - 24
10 (17) 02 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride 30 - 19
11 (08) 04 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 28 - 31
12 (12) 02 The Isley Brothers - Get Into Something 24 - 22
13 (06) 07 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 23 - 33
14 (15) 03 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 22 - 20
15 (15) 05 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 20 - 20
15 (20) 02 John Kerruish - Time To Wander/Today, Tonight And Tomorrow Morning 20 - 17
17 (**) 01 The Jackson 5 - I’ll Be There 19 - 16
18 (06) 06 Wigwam - Pedagogi/Häätö 18 - 33
19 (**) 01 Wilson Pickett - Engine Number 9/International Playboy 17 - 14
19 (**) 01 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil 17 - 9
Exit
(12) 01 Eric Clapton - After Midnight/Easy Now 16 - 22
(14) 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 14 - 21
(18) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 14 - 18
(18) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 9 - 18
(20) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 0 - 17
Martial prolongeert zijn lijst van vorige week. Ondertussen blijkt Neil Young al dan niet met CSN de hofleverancier van 1970 in de weeklijst. Gaat er eentje uit dan zorgt hij ook weer voor de hoogste binnenkomer. Zal het de opvolger worden van de huidige nummer 1, het huisje met de katten?
42 41 AW
01 (01) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Our House/Déjà Vu 63 - 62
02 (03) 05 The Les Humphries Singers - To My Father's House/Michael 49 - 58
03 (02) 06 Magna Carta - Airport Song/Elizabethan 47 - 60
04 (04) 06 The Who - See Me, Feel Me/Tommy Ouverture 44 - 46
04 (05) 05 The Beatles - Two Of Us/Across the Universe 44 - 43
06 (**) 01 Neil Young - Only Love Can Break Your Heart/Birds 40 - 15
07 (09) 03 Jorge Ben - Oba, lá Vem Ela/O Telefone Tocou Novamente 32 - 25
07 (09) 02 The Band - Time To Kill/The Shape I'm In 32 - 25
09 (11) 03 រស់សេរីសុទ្ធា [Ros Sereysothea] & ស៊ីនស៊ីសាមុត [Sinn Sisamouth] - Jum 10 Kae Thiet/Prokun Mles 31 - 24
10 (17) 02 Tee Set - She Likes Weeds/A Countryride 30 - 19
11 (08) 04 Mid Day Rain - Welcome To the Rain/Friday Mourning 28 - 31
12 (12) 02 The Isley Brothers - Get Into Something 24 - 22
13 (06) 07 Elephant’s Memory - Mongoose/I Couldn't Dream 23 - 33
14 (15) 03 Dusty Springfield - How Can I Be Sure/Spooky 22 - 20
15 (15) 05 Amon Düül - Eternal Flow/Paramechanical World 20 - 20
15 (20) 02 John Kerruish - Time To Wander/Today, Tonight And Tomorrow Morning 20 - 17
17 (**) 01 The Jackson 5 - I’ll Be There 19 - 16
18 (06) 06 Wigwam - Pedagogi/Häätö 18 - 33
19 (**) 01 Wilson Pickett - Engine Number 9/International Playboy 17 - 14
19 (**) 01 Blood, Sweat & Tears - Lucretia Mac Evil 17 - 9
Exit
(12) 01 Eric Clapton - After Midnight/Easy Now 16 - 22
(14) 06 Donny Hathaway - I Hear Voices (Everything Is Everything)/Tryin' Times 14 - 21
(18) 10 Black Sabbath - Paranoid/The Wizard 14 - 18
(18) 05 Crosby, Stills, Nash & Young - Wooden Ships/Sea Of Madness 9 - 18
(20) 08 Lee Dorsey - Yes We Can Part 1/O Me-O, My-O 0 - 17
Martial prolongeert zijn lijst van vorige week. Ondertussen blijkt Neil Young al dan niet met CSN de hofleverancier van 1970 in de weeklijst. Gaat er eentje uit dan zorgt hij ook weer voor de hoogste binnenkomer. Zal het de opvolger worden van de huidige nummer 1, het huisje met de katten?
* denotes required fields.