Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2015, 16:15 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 10 1965
01 01 08 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 05 04 The Beatles - Eight Days A Week
03 06 02 The Rolling Stones - The Last Time
04 03 07 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 02 06 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
06 04 05 The Impressions - People Get Ready
07 08 03 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 07 11 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 10 05 The Yardbirds - For Your Love
10 25 03 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 09 15 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
12 22 04 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 ---- 01 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
14 11 07 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
15 15 03 Prince Buster - One Step Beyond
16 16 03 Prince Buster - Al Capone
17 17 04 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser / Mr. Moonlight / Everybody's Trying To Be My Baby)
18 12 11 The Four Seasons - Bye Bye Baby (Baby Goodbye)
19 14 09 Brenda Lee - The Crying Game
20 23 04 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
21 13 16 Peter And Gordon - I Go To Pieces
22 24 04 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
23 ---- 01 Them - Here Comes The Night
24 18 08 The Who - I Can't Explain
25 19 10 The Rockin' Berries - What In The World's Come Over You
26 20 08 The Hollies - Yes I Will
27 21 08 The Kinks - Tired Of Waiting For You
28 26 10 The Exciters - I Want You To Be My Boy
29 38 02 The Artwoods - Oh My Love
30 ---- 01 The Uniques - Not Too Long Ago
31 31 04 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
32 ---- 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
33 33 05 The Orlons - I Ain't Comin' Back
34 40 02 Ramona King - Make The Night A Little Longer
35 ---- 01 Del Shannon - Stranger In Town
36 36 02 Otis Leavill - Let Her Love Me
37 37 02 The Impressions - I've Been Trying
38 ---- 01 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 ---- 01 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 27 10 Gerry And The Pacemakers - Ferry Cross The Mersey
01 01 08 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 05 04 The Beatles - Eight Days A Week
03 06 02 The Rolling Stones - The Last Time
04 03 07 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 02 06 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
06 04 05 The Impressions - People Get Ready
07 08 03 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 07 11 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 10 05 The Yardbirds - For Your Love
10 25 03 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 09 15 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
12 22 04 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 ---- 01 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
14 11 07 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
15 15 03 Prince Buster - One Step Beyond
16 16 03 Prince Buster - Al Capone
17 17 04 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser / Mr. Moonlight / Everybody's Trying To Be My Baby)
18 12 11 The Four Seasons - Bye Bye Baby (Baby Goodbye)
19 14 09 Brenda Lee - The Crying Game
20 23 04 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
21 13 16 Peter And Gordon - I Go To Pieces
22 24 04 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
23 ---- 01 Them - Here Comes The Night
24 18 08 The Who - I Can't Explain
25 19 10 The Rockin' Berries - What In The World's Come Over You
26 20 08 The Hollies - Yes I Will
27 21 08 The Kinks - Tired Of Waiting For You
28 26 10 The Exciters - I Want You To Be My Boy
29 38 02 The Artwoods - Oh My Love
30 ---- 01 The Uniques - Not Too Long Ago
31 31 04 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
32 ---- 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
33 33 05 The Orlons - I Ain't Comin' Back
34 40 02 Ramona King - Make The Night A Little Longer
35 ---- 01 Del Shannon - Stranger In Town
36 36 02 Otis Leavill - Let Her Love Me
37 37 02 The Impressions - I've Been Trying
38 ---- 01 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 ---- 01 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 27 10 Gerry And The Pacemakers - Ferry Cross The Mersey
0
geplaatst: 9 maart 2015, 14:09 uur
50 jaar terug in de tijd: Dit is de Musicmeter Top 10 singles van 07 maart 1965
01 (06) The Rolling Stones - The Last Time
herman: The Stones komen hoog binnen met een van hun eerste grote klassiekers. Heerlijk nummer.
heicro: Het succes van The Last Time zal het schrijversduo Jagger/ Richard van The Rolling Stones ongetwijfeld vertrouwen hebben gegeven. Vanaf nu konden ze op het hoogste niveau concurreren met hun rivalen Lennon/ McCartney.
02 (03) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
LucM: The Beatles met een dubbele A-kant (wat ze later vaker zouden doen) eigenlijk een goede commerciële zet. Beide kanten zijn ook prima, de ene vooral door het aparte ritme, de andere vooral door de tekst en beiden zijn ook uitstekend ingezongen met charmante samenzang.
herman: De liedjes van de Beatles hebben eigenlijk wel iets braafs in deze context, maar toch zijn ze altijd erg leuk. Hier vallen vooral de handclaps me op.
heicro: The Beatles komen hoog binnen met Eight Days a Week / Baby's In Black. Deze single werd de zevende nummer 1 hit van The Beatles in de Billboard Hot100 binnen een jaar. Het is nog altijd een record. Hoewel beide nummers niet tot het allerbeste uit hun repertoire behoren consolideerden ze hun enorme populariteit. Vijftig jaar later is er niets veranderd. Nog altijd heeft de muziek van The Beatles iets magisch.
George: De samenzang in Baby's in black is wonderschoon en van Everly's kwaliteit
03 (01) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
heicro: De blikvanger van The Animals was zanger Eric Burdon, een klein mannetje met een krachtige bluesrockstem. Na hun klassieker The House of the Rising Sun waren ze tot 1969 leverancier van een serie hits met een hoge kwaliteit. Don't Let Me Be Misunderstood was al eerder door Nina Simone op het vinyl gezet, maar de versie The Animals is sneller en en de riff die bij Nina Simone alleen in de outro is te horen is veel prominenter aanwezig. In 1977 werd er het nummer opnieuw een wereldwijde hit door Santa Esmeralda.
herman: The Animals' scoren goed met hun cover van Nina Simone's Don't Let Me Be Understood. Ik sla Nina erg hoog aan, maar dat origineel greep me nooit zo. Deze cover is echter prachtig, met name door het pakkende riffje en de geweldige stem van Eric Burdon.
01 (06) The Rolling Stones - The Last Time
herman: The Stones komen hoog binnen met een van hun eerste grote klassiekers. Heerlijk nummer.
heicro: Het succes van The Last Time zal het schrijversduo Jagger/ Richard van The Rolling Stones ongetwijfeld vertrouwen hebben gegeven. Vanaf nu konden ze op het hoogste niveau concurreren met hun rivalen Lennon/ McCartney.
02 (03) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
LucM: The Beatles met een dubbele A-kant (wat ze later vaker zouden doen) eigenlijk een goede commerciële zet. Beide kanten zijn ook prima, de ene vooral door het aparte ritme, de andere vooral door de tekst en beiden zijn ook uitstekend ingezongen met charmante samenzang.
herman: De liedjes van de Beatles hebben eigenlijk wel iets braafs in deze context, maar toch zijn ze altijd erg leuk. Hier vallen vooral de handclaps me op.
heicro: The Beatles komen hoog binnen met Eight Days a Week / Baby's In Black. Deze single werd de zevende nummer 1 hit van The Beatles in de Billboard Hot100 binnen een jaar. Het is nog altijd een record. Hoewel beide nummers niet tot het allerbeste uit hun repertoire behoren consolideerden ze hun enorme populariteit. Vijftig jaar later is er niets veranderd. Nog altijd heeft de muziek van The Beatles iets magisch.
George: De samenzang in Baby's in black is wonderschoon en van Everly's kwaliteit
03 (01) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
heicro: De blikvanger van The Animals was zanger Eric Burdon, een klein mannetje met een krachtige bluesrockstem. Na hun klassieker The House of the Rising Sun waren ze tot 1969 leverancier van een serie hits met een hoge kwaliteit. Don't Let Me Be Misunderstood was al eerder door Nina Simone op het vinyl gezet, maar de versie The Animals is sneller en en de riff die bij Nina Simone alleen in de outro is te horen is veel prominenter aanwezig. In 1977 werd er het nummer opnieuw een wereldwijde hit door Santa Esmeralda.
herman: The Animals' scoren goed met hun cover van Nina Simone's Don't Let Me Be Understood. Ik sla Nina erg hoog aan, maar dat origineel greep me nooit zo. Deze cover is echter prachtig, met name door het pakkende riffje en de geweldige stem van Eric Burdon.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 14:20 uur
04 (02) The Impressions - People Get Ready
Justus18: Zwijmelsoul van hoog niveau.
05 (08) Prince Buster - Al Capone
herman: Op zijn tijd vind ik de oude ska en rocksteady heel erg leuk. Na vandaag weer wat rondgeklikt te hebben, zag ik dat de Al Capone/One Step Beyond-single van Prince Buster al van eind 1964 is (pas in '67 zou het een hit worden in Engeland). Die komt dus mooi hoog binnen.
heicro: Prince Buster, één van de belangrijkste figuren in de geschiedenis van ska en rocksteady muziek mag in mijn lijst natuurlijk niet ontbreken. De platen die hij uitgebracht in de jaren 60 heeft de hedendaagse Jamaicaanse ska en reggae muziek bijzonder beïnvloed en gevormd. Dankzij het onuitputtelijke speurwerk van herman maken wij nu mooi kennis met de oer-ska van deze pionier
06 (07) The Yardbirds - For Your Love
heicro: Naast de destijds voor popnormen vreemde combinatie van mineur akkoorden en het wisselende tempo van het nummer, was het meest opmerkelijke aan For Your Love dat de orgel werd vervangen door een klavecimbel en dat bongo's als extra slagwerk werden toegevoegd. Dit was heel ongebruikelijk in die tijd.
Justus18: De fascinerende percussie vind ik het mooist van dit bijzondere nummer.
07 (04) The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
50tracks: Briljante Zombies EP met o.a. het geweldige Kind Of Girl en de briljante Colin Blunstone interpretatie van Summertime.
heicro: Een andere overtuigende binnenkomer is de EP van The Zombies met Kind Of Girl, Summertime, It's Alright en Sometimes. Vier sterke liedjes, maar de oerklassier Summertime springt er toch uit.
Er bestaan veel uitvoeringen, maar die van Billy Stewart, Brainbox en deze van The Zombies zijn mijn favorieten. De jazzy elektrische piano van Rod Argent en Colin Blunstone's onnavolgbare hese zang maakt deze cover heel bijzonder.
05 (08) Prince Buster - Al Capone
herman: Op zijn tijd vind ik de oude ska en rocksteady heel erg leuk. Na vandaag weer wat rondgeklikt te hebben, zag ik dat de Al Capone/One Step Beyond-single van Prince Buster al van eind 1964 is (pas in '67 zou het een hit worden in Engeland). Die komt dus mooi hoog binnen.
heicro: Prince Buster, één van de belangrijkste figuren in de geschiedenis van ska en rocksteady muziek mag in mijn lijst natuurlijk niet ontbreken. De platen die hij uitgebracht in de jaren 60 heeft de hedendaagse Jamaicaanse ska en reggae muziek bijzonder beïnvloed en gevormd. Dankzij het onuitputtelijke speurwerk van herman maken wij nu mooi kennis met de oer-ska van deze pionier
06 (07) The Yardbirds - For Your Love
heicro: Naast de destijds voor popnormen vreemde combinatie van mineur akkoorden en het wisselende tempo van het nummer, was het meest opmerkelijke aan For Your Love dat de orgel werd vervangen door een klavecimbel en dat bongo's als extra slagwerk werden toegevoegd. Dit was heel ongebruikelijk in die tijd.
Justus18: De fascinerende percussie vind ik het mooist van dit bijzondere nummer.
07 (04) The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
50tracks: Briljante Zombies EP met o.a. het geweldige Kind Of Girl en de briljante Colin Blunstone interpretatie van Summertime.
heicro: Een andere overtuigende binnenkomer is de EP van The Zombies met Kind Of Girl, Summertime, It's Alright en Sometimes. Vier sterke liedjes, maar de oerklassier Summertime springt er toch uit.
Er bestaan veel uitvoeringen, maar die van Billy Stewart, Brainbox en deze van The Zombies zijn mijn favorieten. De jazzy elektrische piano van Rod Argent en Colin Blunstone's onnavolgbare hese zang maakt deze cover heel bijzonder.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 20:41 uur
08 (09) Prince Buster - One Step Beyond
09 (10) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
50tracks: Muziek doet soms rare dingen. Ik ben letterlijk fysiek allergies voor sommige vormen van Jazz. Ik kan er simpel weg niet tegen. Van Hurt So Bad van Little Anthony & The Imperials krijg ik dan juist weer het soort kippenvel waar je erg blij (of triest) van kunt worden. Wat een stem en een geweldige song.
10 (---) Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
Justus18: De fantastische samenzang wordt heerlijk sober begeleid. Je hebt niet zo veel nodig om een mooi nummer te maken.
heicro: Het zelfs in 1965 al wat stijve For Lovin’ Me van Peter, Paul & Mary heeft bij mij toch een notering gekregen. Mooie samenzang.
Samengesteld uit de persoonlijke lijsten van herman, 50tracks, Justus18 en heicro.
Meer deelnemers zijn gewenst en daarom bijzonder welkom op dit topic.
Geïnteresseerd? Stuur dan een pm voor spelregels en uitleg naar heicro
09 (10) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
50tracks: Muziek doet soms rare dingen. Ik ben letterlijk fysiek allergies voor sommige vormen van Jazz. Ik kan er simpel weg niet tegen. Van Hurt So Bad van Little Anthony & The Imperials krijg ik dan juist weer het soort kippenvel waar je erg blij (of triest) van kunt worden. Wat een stem en een geweldige song.
10 (---) Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
Justus18: De fantastische samenzang wordt heerlijk sober begeleid. Je hebt niet zo veel nodig om een mooi nummer te maken.
heicro: Het zelfs in 1965 al wat stijve For Lovin’ Me van Peter, Paul & Mary heeft bij mij toch een notering gekregen. Mooie samenzang.
Samengesteld uit de persoonlijke lijsten van herman, 50tracks, Justus18 en heicro.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:14 uur
Top 40: week 11 van 1965.
38. The Seekers - I'll Never Find Another You
Zonovergeten folk, misschien nu een tikkeltje gedateerd maar prachtige harmonieuze vocalen die de charme van het nummer bepalen.
Cijfer: 7,5
40. Jewel Akens - The Birds And The Bees
Een nummer dat je nog regelmatig hoort maar waarvan je de uitvoerder niet kent. Typische onbezorgde radiopop, simpel en pretentieloos maar wel prettig in het gehoor.
Cijfer: 7
38. The Seekers - I'll Never Find Another You
Zonovergeten folk, misschien nu een tikkeltje gedateerd maar prachtige harmonieuze vocalen die de charme van het nummer bepalen.
Cijfer: 7,5
40. Jewel Akens - The Birds And The Bees
Een nummer dat je nog regelmatig hoort maar waarvan je de uitvoerder niet kent. Typische onbezorgde radiopop, simpel en pretentieloos maar wel prettig in het gehoor.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 13 maart 2015, 19:02 uur
http://media.giphy.com/media/LHAYCkwXOot6o/giphy.gif
14 maart 1965, week 10
01 (02) 03 The Rolling Stones - The Last Time
02 (01) 04 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (10) 02 Them - Here Comes the Night
04 (03) 06 The Yardbirds - For Your Love
05 (04) 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
06 (05) 05 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
07 (06) 05 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
08 (07) 05 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
09 (---) 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
10 (13) 05 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
11 (14) 04 The Orlons - I Ain't Coming Back
12 (11) 06 Jeff Barry - I'll Still Love You
13 (08) 06 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
14 (09) 05 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
15 (12) 04 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
16 (19) 03 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
17 (---) 01 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
18 (21) 03 The Searchers - Goodbye My Love
19 (15) 04 Prince Buster - One Step Beyond
20 (28) 02 Del Shannon - Stranger In Town
21 (23) 03 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
22 (25) 04 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
23 (---) 01 Donovan - Catch The Wind
24 (16) 12 The Beatles - No Reply
25 (26) 03 The Pretty Things - Honey, I Need
26 (17) 04 Prince Buster - Al Capone
27 (32) 03 The Motions - You Bother Me
28 (18) 09 The Who - I Can't Explain
29 (---) 01 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
30 (38) 02 The Poets - That's the Way It's Got to Be
31 (20) 09 The Kinks - Tired Of Waiting For You
32 (36) 03 Joe Tex - You Got What It Takes
33 (24) 19 Them - Baby Please Don't Go/ Gloria
34 (22) 08 Otis Redding - That's How Strong My Love Is
35 (---) 01 The Ikettes - Peaches 'n Cream
36 (---) 01 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
37 (---) 01 Mary Wells ~ Why Don't You Let Yourself Go
38 (33) 04 Tom Jones - It's Not Unusual
39 (29) 10 Johnny Cash - Orange Blossom Special
40 (31) 05 The Scorpions - Hello Josephine
Bob Dylan rapte 50 jaar geleden met Subterranean Homesick Blues al een stortvloed aan memorabele zinnen én hij maakte een opzienbarende stap door van de akoestische naar de elektrische gitaar over te stappen.
Met The Times They Are a-Changin' van het gelijknamige album werd de tweede single van Bob Dylan op 8 maart gereleased. Het nummer was al anderhalf jaar eerder opgenomen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/04/Donovan-Catch_the_Wind_single_Holland.jpg/220px-Donovan-Catch_the_Wind_single_Holland.jpg
Donovan was een Schotse singer/ songwriter van grote betekenis in de jaren zestig. Zijn stijl was aanvankelijk folky, maar uitstapjes naar psychedelica, jazz en wereldmuziek waren hem niet vreemd.
Sir Douglas Quintet heeft met het leuke She's About a Mover een re-entry.
14 maart 1965, week 10
01 (02) 03 The Rolling Stones - The Last Time
02 (01) 04 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (10) 02 Them - Here Comes the Night
04 (03) 06 The Yardbirds - For Your Love
05 (04) 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
06 (05) 05 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
07 (06) 05 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
08 (07) 05 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
09 (---) 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
10 (13) 05 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
11 (14) 04 The Orlons - I Ain't Coming Back
12 (11) 06 Jeff Barry - I'll Still Love You
13 (08) 06 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
14 (09) 05 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
15 (12) 04 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
16 (19) 03 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
17 (---) 01 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
18 (21) 03 The Searchers - Goodbye My Love
19 (15) 04 Prince Buster - One Step Beyond
20 (28) 02 Del Shannon - Stranger In Town
21 (23) 03 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
22 (25) 04 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
23 (---) 01 Donovan - Catch The Wind
24 (16) 12 The Beatles - No Reply
25 (26) 03 The Pretty Things - Honey, I Need
26 (17) 04 Prince Buster - Al Capone
27 (32) 03 The Motions - You Bother Me
28 (18) 09 The Who - I Can't Explain
29 (---) 01 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
30 (38) 02 The Poets - That's the Way It's Got to Be
31 (20) 09 The Kinks - Tired Of Waiting For You
32 (36) 03 Joe Tex - You Got What It Takes
33 (24) 19 Them - Baby Please Don't Go/ Gloria
34 (22) 08 Otis Redding - That's How Strong My Love Is
35 (---) 01 The Ikettes - Peaches 'n Cream
36 (---) 01 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
37 (---) 01 Mary Wells ~ Why Don't You Let Yourself Go
38 (33) 04 Tom Jones - It's Not Unusual
39 (29) 10 Johnny Cash - Orange Blossom Special
40 (31) 05 The Scorpions - Hello Josephine
Bob Dylan rapte 50 jaar geleden met Subterranean Homesick Blues al een stortvloed aan memorabele zinnen én hij maakte een opzienbarende stap door van de akoestische naar de elektrische gitaar over te stappen.
Met The Times They Are a-Changin' van het gelijknamige album werd de tweede single van Bob Dylan op 8 maart gereleased. Het nummer was al anderhalf jaar eerder opgenomen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/04/Donovan-Catch_the_Wind_single_Holland.jpg/220px-Donovan-Catch_the_Wind_single_Holland.jpg
Donovan was een Schotse singer/ songwriter van grote betekenis in de jaren zestig. Zijn stijl was aanvankelijk folky, maar uitstapjes naar psychedelica, jazz en wereldmuziek waren hem niet vreemd.
Sir Douglas Quintet heeft met het leuke She's About a Mover een re-entry.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 22:05 uur
Week 11:
01 (03) 03 The Rolling Stones - The Last Time #1
02 (01) 05 Prince Buster - One Step Beyond #3
03 (02) 05 Prince Buster - Al Capone
04 (07) 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
05 (04) 06 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
06 (05) 06 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (06) 07 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
08 (10) 05 The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
09 (13) 03 Sonny & Cher - Baby Don't Go
10 (12) 04 Sandie Shaw - Girl Don't Come
11 (15) 02 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
12 (14) 03 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
13 (**) 01 Shirley Ellis - The Clapping Song
14 (09) 07 James Brown & The Famous Flames - Have Mercy Baby
15 (08) 09 The Who - I Can't Explain #3
16 (**) 01 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
17 (11) 08 Aretha Franklin - Can't You Just See Me
18 (**) 01 Petula Clark - I Know A Place
19 (**) 01 Donovan - Catch The Wind
20 (**) 01 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
exit:
Brenda Holloway - When I'm Gone
Them - Here Comes The Night
Candy & The Kisses - Soldier Baby of Mine
Jr. Walker & The All Stars - Shotgun
The Beatles - Eight Days A Week
Shirley Ellis' Clapping Song heb ik een paar jaar terug leren kennen. Erg vrolijke soul met een hoog novelty gehalte.
Van Bob wel apart (en jammer) dat hij destijds nauwelijks singles uitbracht en dan nu met 2 tegelijk op de proppen komt, waarvan The Times dan ook alweer 2 jaar oud is. Maar dit nummer hoort er gewoon in natuurlijk, erg fraai nummer.
Het nummer van Petula Clark doet bij vlagen nogal aan de muziek van Sesamstraat denken, maar is uiteindelijk meer een dramatisch liedje waarvan de tekst erg aan die van Downtown doet denken.
Het nummer van Donovan is voor mij een ontdekking. Mooie Dylanesque folk. Deze kon nog wel eens flink gaan stijgen.
Het nummer van Georgie Fame is lekkere rhythm & blues in de stijl van Yeh Yeh.
01 (03) 03 The Rolling Stones - The Last Time #1
02 (01) 05 Prince Buster - One Step Beyond #3
03 (02) 05 Prince Buster - Al Capone
04 (07) 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
05 (04) 06 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
06 (05) 06 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (06) 07 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
08 (10) 05 The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
09 (13) 03 Sonny & Cher - Baby Don't Go
10 (12) 04 Sandie Shaw - Girl Don't Come
11 (15) 02 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
12 (14) 03 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
13 (**) 01 Shirley Ellis - The Clapping Song
14 (09) 07 James Brown & The Famous Flames - Have Mercy Baby
15 (08) 09 The Who - I Can't Explain #3
16 (**) 01 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
17 (11) 08 Aretha Franklin - Can't You Just See Me
18 (**) 01 Petula Clark - I Know A Place
19 (**) 01 Donovan - Catch The Wind
20 (**) 01 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
exit:
Brenda Holloway - When I'm Gone
Them - Here Comes The Night
Candy & The Kisses - Soldier Baby of Mine
The Beatles - Eight Days A Week
Shirley Ellis' Clapping Song heb ik een paar jaar terug leren kennen. Erg vrolijke soul met een hoog novelty gehalte.
Van Bob wel apart (en jammer) dat hij destijds nauwelijks singles uitbracht en dan nu met 2 tegelijk op de proppen komt, waarvan The Times dan ook alweer 2 jaar oud is. Maar dit nummer hoort er gewoon in natuurlijk, erg fraai nummer.
Het nummer van Petula Clark doet bij vlagen nogal aan de muziek van Sesamstraat denken, maar is uiteindelijk meer een dramatisch liedje waarvan de tekst erg aan die van Downtown doet denken.
Het nummer van Donovan is voor mij een ontdekking. Mooie Dylanesque folk. Deze kon nog wel eens flink gaan stijgen.
Het nummer van Georgie Fame is lekkere rhythm & blues in de stijl van Yeh Yeh.
0
geplaatst: 15 maart 2015, 17:20 uur
Week 11:
01 01 05 The Impressions - People Get Ready
02 06 02 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
03 02 05 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
04 03 04 Rein de Vries - Patsy
05 07 04 Prince Buster - Al Capone
06 04 05 The Supremes - Stop! In The Name of Love
07 09 04 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
08 05 04 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
09 19 02 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
10 08 05 The Yardbirds - For Your Love
11 12 04 The Beatles - Eight Days A Week
12 13 03 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
13 10 05 Trini Lopez - Lemon Tree
14 24 02 Brenda Holloway - When I’m Gone
15 ** 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
16 14 05 George Jones - The Race Is On
17 17 04 The Scorpions - Hello Josephine
18 18 03 Sandie Shaw - Girl Don't Come
19 15 04 Prince Buster - One Step Beyond
20 22 03 Del Shannon - Stranger In Town
21 27 03 France Gall - Sacré Charlemagne
22 ** 01 Them - Here Comes the Night
23 32 02 The Artwoods - Oh My Love
24 20 05 Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
25 23 03 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
26 11 05 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
27 16 07 Bobby Goldsboro - Little Things
28 31 03 Twinkle - Golden Lights
29 21 06 The Dave Clark Five - Come Home
30 36 02 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
31 ** 01 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
32 25 06 Otis Redding - That’s How Strong My Love Is/Mr. Pitiful
33 ** 01 Roy Orbison - Goodnight
34 26 07 The Animals - Don’t Let Me Be Misunderstood
35 40 02 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
36 ** 01 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
37 ** 01 The Motions - You Bother Me
38 30 02 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 ** 01 Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
40 ** 01 Johnny Bond - Ten Little Bottles
Exit:
Wayne Fontana & the Mindbenders - The Game Of Love
Joe Tex - Hold On To What You’ve Got
Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
Trea Dobbs - Ploem Ploem Jenka
The Who - I Can’t Explain
Ronnie Tober - Geweldig
Shirley Bassey - Goldfinger
01 01 05 The Impressions - People Get Ready
02 06 02 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
03 02 05 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
04 03 04 Rein de Vries - Patsy
05 07 04 Prince Buster - Al Capone
06 04 05 The Supremes - Stop! In The Name of Love
07 09 04 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
08 05 04 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
09 19 02 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
10 08 05 The Yardbirds - For Your Love
11 12 04 The Beatles - Eight Days A Week
12 13 03 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
13 10 05 Trini Lopez - Lemon Tree
14 24 02 Brenda Holloway - When I’m Gone
15 ** 01 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
16 14 05 George Jones - The Race Is On
17 17 04 The Scorpions - Hello Josephine
18 18 03 Sandie Shaw - Girl Don't Come
19 15 04 Prince Buster - One Step Beyond
20 22 03 Del Shannon - Stranger In Town
21 27 03 France Gall - Sacré Charlemagne
22 ** 01 Them - Here Comes the Night
23 32 02 The Artwoods - Oh My Love
24 20 05 Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
25 23 03 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
26 11 05 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
27 16 07 Bobby Goldsboro - Little Things
28 31 03 Twinkle - Golden Lights
29 21 06 The Dave Clark Five - Come Home
30 36 02 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
31 ** 01 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
32 25 06 Otis Redding - That’s How Strong My Love Is/Mr. Pitiful
33 ** 01 Roy Orbison - Goodnight
34 26 07 The Animals - Don’t Let Me Be Misunderstood
35 40 02 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
36 ** 01 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
37 ** 01 The Motions - You Bother Me
38 30 02 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 ** 01 Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
40 ** 01 Johnny Bond - Ten Little Bottles
Exit:
Wayne Fontana & the Mindbenders - The Game Of Love
Joe Tex - Hold On To What You’ve Got
Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
Trea Dobbs - Ploem Ploem Jenka
The Who - I Can’t Explain
Ronnie Tober - Geweldig
Shirley Bassey - Goldfinger
0
geplaatst: 16 maart 2015, 21:21 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 11 1965
01 01 09 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 05 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 03 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 06 06 The Impressions - People Get Ready
06 05 07 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 04 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 08 12 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 09 06 The Yardbirds - For Your Love
10 10 04 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 13 02 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
12 12 05 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 11 16 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
14 14 08 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
15 23 02 Them - Here Comes The Night
16 16 04 Prince Buster - Al Capone
17 17 05 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
18 29 03 The Artwoods - Oh My Love
19 19 10 Brenda Lee - The Crying Game
20 20 05 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
21 21 17 Peter And Gordon - I Go To Pieces
22 22 05 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
23 18 12 The Four Seasons - Bye Bye Baby (Baby Goodbye)
24 15 04 Prince Buster - One Step Beyond
25 25 11 The Rockin' Berries - What In The World's Come Over You
26 26 09 The Hollies - Yes I Will
27 30 02 The Uniques - Not Too Long Ago
28 28 11 The Exciters - I Want You To Be My Boy
29 ---- 01 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
30 24 09 The Who - I Can't Explain
31 31 05 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
32 32 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
33 ---- 01 The Zephyrs - She's Lost You
34 34 03 Ramona King - Make The Night A Little Longer
35 35 02 Del Shannon - Stranger In Town
36 ---- 01 The Motions - You Bother Me
37 37 03 The Impressions - I've Been Trying
38 38 02 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 39 02 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 27 09 The Kinks - Tired Of Waiting For You
01 01 09 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 05 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 03 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 06 06 The Impressions - People Get Ready
06 05 07 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 04 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 08 12 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 09 06 The Yardbirds - For Your Love
10 10 04 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 13 02 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
12 12 05 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 11 16 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
14 14 08 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
15 23 02 Them - Here Comes The Night
16 16 04 Prince Buster - Al Capone
17 17 05 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
18 29 03 The Artwoods - Oh My Love
19 19 10 Brenda Lee - The Crying Game
20 20 05 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
21 21 17 Peter And Gordon - I Go To Pieces
22 22 05 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
23 18 12 The Four Seasons - Bye Bye Baby (Baby Goodbye)
24 15 04 Prince Buster - One Step Beyond
25 25 11 The Rockin' Berries - What In The World's Come Over You
26 26 09 The Hollies - Yes I Will
27 30 02 The Uniques - Not Too Long Ago
28 28 11 The Exciters - I Want You To Be My Boy
29 ---- 01 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
30 24 09 The Who - I Can't Explain
31 31 05 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
32 32 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
33 ---- 01 The Zephyrs - She's Lost You
34 34 03 Ramona King - Make The Night A Little Longer
35 35 02 Del Shannon - Stranger In Town
36 ---- 01 The Motions - You Bother Me
37 37 03 The Impressions - I've Been Trying
38 38 02 Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
39 39 02 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 27 09 The Kinks - Tired Of Waiting For You
0
geplaatst: 17 maart 2015, 17:11 uur
50 jaar terug in de tijd: Dit is de Musicmeter Top 10 singles van 14 maart 1965
01 (01) The Rolling Stones - The Last Time
02 (02) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
George: De samenzang in Baby's in Black is wonderschoon en van Everly's kwaliteit
03 (03) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
02 (02) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
George: De samenzang in Baby's in Black is wonderschoon en van Everly's kwaliteit
03 (03) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
0
geplaatst: 17 maart 2015, 17:54 uur
04 (04) The Impressions - People Get Ready
05 (05) Prince Buster - Al Capone
06 (06) The Yardbirds - For Your Love
07 (09) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
05 (05) Prince Buster - Al Capone
06 (06) The Yardbirds - For Your Love
07 (09) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
0
geplaatst: 17 maart 2015, 18:20 uur
08 (---) Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
herman: Zo heel veel singles bracht Bob Dylan eigenlijk niet uit, maar als ie dan binnenkomt is het meteen met een iconisch plaatje. Iedereen kent de video met de tekstbordjes wel. En ook een heel goed nummer, dat is geïnspireerd op Chuck Berry's Too Much Monkey Business.
heicro: Bob Dylan rapte 50 jaar geleden met Subterranean Homesick Blues al een stortvloed aan memorabele zinnen én hij maakte een opzienbarende stap door van de akoestische naar de elektrische gitaar over te stappen.
LucM: Subterranean Homesick Blues is één van mijn favoriete Bob Dylan-nummers.
09 (08) Prince Buster - One Step Beyond
10 (---) Them - Here Comes the Night
herman: De nieuwe Them klinkt goed, maar het uitzonderlijke hoge niveau van de vorige single wordt helaas niet gehaald.
heicro: Them bracht Here Comes The Night uit en was een topband in 1965. Vooral dankzij Van Morrison hadden ze een unieke en herkenbare sound.
herman: Zo heel veel singles bracht Bob Dylan eigenlijk niet uit, maar als ie dan binnenkomt is het meteen met een iconisch plaatje. Iedereen kent de video met de tekstbordjes wel. En ook een heel goed nummer, dat is geïnspireerd op Chuck Berry's Too Much Monkey Business.
heicro: Bob Dylan rapte 50 jaar geleden met Subterranean Homesick Blues al een stortvloed aan memorabele zinnen én hij maakte een opzienbarende stap door van de akoestische naar de elektrische gitaar over te stappen.
09 (08) Prince Buster - One Step Beyond
10 (---) Them - Here Comes the Night
herman: De nieuwe Them klinkt goed, maar het uitzonderlijke hoge niveau van de vorige single wordt helaas niet gehaald.
heicro: Them bracht Here Comes The Night uit en was een topband in 1965. Vooral dankzij Van Morrison hadden ze een unieke en herkenbare sound.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 18:35 uur
Top 40: week 12 van 1965.
24. The Rolling Stones - The Last Time
Een Stones-nummer dat alles te bieden heeft: geweldige riffs en gitaarwerk, uistekende (samen)zang en ritmisch en melodisch staat het helemaal op punt. Ik geef dit jaar mijn eerste ...
Cijfer: 10
35. Vic Dana / Bert Kaempfert and His Orchestra - Red Roses For A Blue Lady
Dit soort mierzoete schmaltz ligt mij veel minder maar er zijn ongetwijfeld MuMe-users die er wel dol op zijn, nietwaar?
Cijfer: 4 / 4.5
24. The Rolling Stones - The Last Time
Een Stones-nummer dat alles te bieden heeft: geweldige riffs en gitaarwerk, uistekende (samen)zang en ritmisch en melodisch staat het helemaal op punt. Ik geef dit jaar mijn eerste ...
Cijfer: 10
35. Vic Dana / Bert Kaempfert and His Orchestra - Red Roses For A Blue Lady
Dit soort mierzoete schmaltz ligt mij veel minder maar er zijn ongetwijfeld MuMe-users die er wel dol op zijn, nietwaar?
Cijfer: 4 / 4.5
0
geplaatst: 20 maart 2015, 21:26 uur
21 maart, week 12
01 (01) 04 The Rolling Stones - The Last Time
02 (02) 05 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (03) 03 Them - Here Comes the Night
04 (04) 07 The Yardbirds - For Your Love
05 (09) 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
06 (05) 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
07 (06) 06 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
08 (10) 05 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
09 (11) 05 The Orlons - I Ain't Coming Back
10 (16) 04 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
11 (07) 06 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
12 (17) 02 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
13 (08) 06 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
14 (23) 02 Donovan - Catch the Wind
15 (13) 07 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
16 (15) 05 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
17 (29) 02 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
18 (21) 04 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
19 (14) 06 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
20 (25) 04 The Pretty Things - Honey, I Need
21 (12) 06 Jeff Barry - I'll Still Love You
22 (18) 04 The Searchers - Goodbye My Love
23 (19) 05 Prince Buster - One Step Beyond
24 (27) 04 The Motions - You Bother Me
25 (---) 01 The Easybeats - For My Woman
26 (20) 03 Del Shannon - Stranger In Town
27 (22) 05 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
28 (24) 13 The Beatles - No Reply
29 (30) 03 The Poets - That's the Way It's Got to Be
30 (26) 05 Prince Buster - Al Capone
31 (32) 04 Joe Tex - You Got What It Takes
32 (---) 01 The Kinks - Ev'rybody's Gonna Be Happy
33 (35) 02 The Ikettes - Peaches 'n' Cream
34 (36) 02 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
35 (34) 09 Otis Redding - That's How Strong My Love Is
36 (33) 20 Them - Baby Please Don't Go/ Gloria
37 (28) 10 The Who - I Can't Explain
38 (---) 01 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
39 (38) 05 Tom Jones - It's Not Unusual
40 (31) 10 The Kinks - Tired Of Waiting For You
http://res.cloudinary.com/he5wbsfbc/image/upload/bo_4px_solid_gray,c_fill,g_face,h_300,w_300/v1378352759/ravfzl5tb6nt8mbh4ghz.jpg
Eind 66 werden ze wereldberoemd met Friday On My Mind. Met hun debuutsingle For My Woman lieten The Easybeats al in maart 65 horen dat ze wat in hun mars hadden.
The Kinks konden hun serie top singles niet continueren. Ev'rybody's Gonna Be Happy was minder succesvol. Toch is het een aardig nummer.
Georgie Fame & The Blue Flames komen met In The Meantime met een singletje in de stijl van Yeah Yeah.
01 (01) 04 The Rolling Stones - The Last Time
02 (02) 05 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (03) 03 Them - Here Comes the Night
04 (04) 07 The Yardbirds - For Your Love
05 (09) 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
06 (05) 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
07 (06) 06 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
08 (10) 05 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
09 (11) 05 The Orlons - I Ain't Coming Back
10 (16) 04 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
11 (07) 06 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
12 (17) 02 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
13 (08) 06 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
14 (23) 02 Donovan - Catch the Wind
15 (13) 07 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
16 (15) 05 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
17 (29) 02 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
18 (21) 04 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
19 (14) 06 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
20 (25) 04 The Pretty Things - Honey, I Need
21 (12) 06 Jeff Barry - I'll Still Love You
22 (18) 04 The Searchers - Goodbye My Love
23 (19) 05 Prince Buster - One Step Beyond
24 (27) 04 The Motions - You Bother Me
25 (---) 01 The Easybeats - For My Woman
26 (20) 03 Del Shannon - Stranger In Town
27 (22) 05 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
28 (24) 13 The Beatles - No Reply
29 (30) 03 The Poets - That's the Way It's Got to Be
30 (26) 05 Prince Buster - Al Capone
31 (32) 04 Joe Tex - You Got What It Takes
32 (---) 01 The Kinks - Ev'rybody's Gonna Be Happy
33 (35) 02 The Ikettes - Peaches 'n' Cream
34 (36) 02 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
35 (34) 09 Otis Redding - That's How Strong My Love Is
36 (33) 20 Them - Baby Please Don't Go/ Gloria
37 (28) 10 The Who - I Can't Explain
38 (---) 01 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
39 (38) 05 Tom Jones - It's Not Unusual
40 (31) 10 The Kinks - Tired Of Waiting For You
http://res.cloudinary.com/he5wbsfbc/image/upload/bo_4px_solid_gray,c_fill,g_face,h_300,w_300/v1378352759/ravfzl5tb6nt8mbh4ghz.jpg
Eind 66 werden ze wereldberoemd met Friday On My Mind. Met hun debuutsingle For My Woman lieten The Easybeats al in maart 65 horen dat ze wat in hun mars hadden.
The Kinks konden hun serie top singles niet continueren. Ev'rybody's Gonna Be Happy was minder succesvol. Toch is het een aardig nummer.
Georgie Fame & The Blue Flames komen met In The Meantime met een singletje in de stijl van Yeah Yeah.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 22:08 uur
Week 12:
01 (01) 04 The Rolling Stones - The Last Time #2
02 (**) 01 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
03 (04) 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
04 (02) 06 Prince Buster - One Step Beyond #3
05 (03) 06 Prince Buster - Al Capone
06 (06) 07 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (05) 07 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
08 (09) 04 Sonny & Cher - Baby Don't Go
09 (11) 03 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
10 (12) 04 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
11 (08) 06 The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
12 (13) 02 Shirley Ellis - The Clapping Song
13 (07) 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
14 (19) 02 Donovan - Catch The Wind
15 (**) 01 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
16 (10) 05 Sandie Shaw - Girl Don't Come
17 (16) 02 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
18 (15) 10 The Who - I Can't Explain #3
19 (20) 02 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
20 (**) 01 The Easybeats - For My Woman
exit:
James Brown & The Famous Flames - Have Mercy Baby
Petula Clark - I Know A Place
Aretha Franklin - Can't You Just See Me
Everybody's Gonna Be Happy komt lekker hoog binnen. Het is een veel leukere single dan ik me herinnerde en ook heel anders dan de voorgaande singles. Na twee singles die het moesten hebben van een harde gitaarriff en een ballad nu een vrolijk uptempo-nummer.
Guns of Navarone bivakkeerde al even in de tiplijst en mag nu ook binnenkomen. Leuke skaplaat.
The Easybeats zullen later nog een wereldhit scoren met Friday on my mind, maar deze debuutsingle is ook al goed. Lekkere bluesy beatmuziek. Een beetje The Beatles hoor ik wel in terug.
01 (01) 04 The Rolling Stones - The Last Time #2
02 (**) 01 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
03 (04) 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
04 (02) 06 Prince Buster - One Step Beyond #3
05 (03) 06 Prince Buster - Al Capone
06 (06) 07 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (05) 07 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
08 (09) 04 Sonny & Cher - Baby Don't Go
09 (11) 03 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
10 (12) 04 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
11 (08) 06 The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
12 (13) 02 Shirley Ellis - The Clapping Song
13 (07) 08 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
14 (19) 02 Donovan - Catch The Wind
15 (**) 01 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
16 (10) 05 Sandie Shaw - Girl Don't Come
17 (16) 02 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
18 (15) 10 The Who - I Can't Explain #3
19 (20) 02 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
20 (**) 01 The Easybeats - For My Woman
exit:
James Brown & The Famous Flames - Have Mercy Baby
Petula Clark - I Know A Place
Aretha Franklin - Can't You Just See Me
Everybody's Gonna Be Happy komt lekker hoog binnen. Het is een veel leukere single dan ik me herinnerde en ook heel anders dan de voorgaande singles. Na twee singles die het moesten hebben van een harde gitaarriff en een ballad nu een vrolijk uptempo-nummer.
Guns of Navarone bivakkeerde al even in de tiplijst en mag nu ook binnenkomen. Leuke skaplaat.
The Easybeats zullen later nog een wereldhit scoren met Friday on my mind, maar deze debuutsingle is ook al goed. Lekkere bluesy beatmuziek. Een beetje The Beatles hoor ik wel in terug.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 22:09 uur
Grappig, ik zat net te denken dat heicro dat nummer van de Easybeats ook wel leuk zou vinden. En nu zie ik hem dan ook bij je binnenkomen. 

0
geplaatst: 21 maart 2015, 14:38 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 12 1965
01 01 10 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 06 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 04 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 05 07 The Impressions - People Get Ready
06 06 08 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 05 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 08 13 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 09 07 The Yardbirds - For Your Love
10 10 05 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 11 03 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
12 12 06 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 15 03 Them - Here Comes The Night
14 18 04 The Artwoods - Oh My Love
15 ---- 01 The Wailers - It Hurts To Be Alone
http://hitparade.ch/cdimag/the_wailers-it_hurts_to_be_alone_s.jpg
16 13 17 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
17 14 09 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
18 29 02 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
19 16 05 Prince Buster - Al Capone
20 17 06 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
21 33 02 The Zephyrs - She's Lost You
22 19 11 Brenda Lee - The Crying Game
23 20 06 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
24 21 18 Peter And Gordon - I Go To Pieces
25 22 06 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
26 27 03 The Uniques - Not Too Long Ago
27 35 03 Del Shannon - Stranger In Town
28 36 02 The Motions - You Bother Me
29 34 04 Ramona King - Make The Night A Little Longer
30 31 06 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
31 26 10 The Hollies - Yes I Will
32 ---- 01 The Soul Agents - Don't Break It Up
33 ---- 01 The Drifters - At The Club
http://hitparade.ch/cdimag/the_drifters-at_the_club_s.jpg
34 ---- 01 The Easybeats - For My Woman
35 ---- 01 The Ivy League Funny How Love Can Be
36 37 04 The Impressions - I've Been Trying
37 28 12 The Exciters - I Want You To Be My Boy
38 32 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
39 39 03 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 30 10 The Who - I Can't Explain
Het is vrijwel onmogelijk om een goed overzicht te krijgen van de releases van Bob Marley & The Wailers in 1965. Als ik alle bronnen optel zijn er wel 20 verschillende single releases te vinden. En er zitten waanzinnig goede nummers tussen. De komende maanden dus regelmatig nieuwe Wailers singles in mijn lijst.
De eerste is een van de weinige waarvan de release maand enigszins zeker is. It Hurts To Be Alone is geschreven door Bob Marley maar gezongen door Young Jr Braithwaite. Van het 1965 Wailers debuut album The Wailing Wailers. Het is goed te horen dat Bob Marley in die tijd sterk beïnvloed werd door Curtis Mayfield & The Impressions. One Love van dit debuutalbum zal hij ook samen laten smeltennmet Curtis Mayfield's People Get Ready.
The Soul Agents komt met leuke upbeat mod. In die tijd zong Rod Stewart vaak live met deze band.
01 01 10 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 06 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 04 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 05 07 The Impressions - People Get Ready
06 06 08 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 05 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 08 13 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09 09 07 The Yardbirds - For Your Love
10 10 05 The Poets - That's The Way It's Got To Be
11 11 03 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
12 12 06 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
13 15 03 Them - Here Comes The Night
14 18 04 The Artwoods - Oh My Love
15 ---- 01 The Wailers - It Hurts To Be Alone
http://hitparade.ch/cdimag/the_wailers-it_hurts_to_be_alone_s.jpg
16 13 17 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
17 14 09 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
18 29 02 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
19 16 05 Prince Buster - Al Capone
20 17 06 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
21 33 02 The Zephyrs - She's Lost You
22 19 11 Brenda Lee - The Crying Game
23 20 06 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
24 21 18 Peter And Gordon - I Go To Pieces
25 22 06 The Beatles - I Don't Want To Spoil The Party
26 27 03 The Uniques - Not Too Long Ago
27 35 03 Del Shannon - Stranger In Town
28 36 02 The Motions - You Bother Me
29 34 04 Ramona King - Make The Night A Little Longer
30 31 06 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
31 26 10 The Hollies - Yes I Will
32 ---- 01 The Soul Agents - Don't Break It Up
33 ---- 01 The Drifters - At The Club
http://hitparade.ch/cdimag/the_drifters-at_the_club_s.jpg
34 ---- 01 The Easybeats - For My Woman
35 ---- 01 The Ivy League Funny How Love Can Be
36 37 04 The Impressions - I've Been Trying
37 28 12 The Exciters - I Want You To Be My Boy
38 32 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
39 39 03 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
40 30 10 The Who - I Can't Explain
Het is vrijwel onmogelijk om een goed overzicht te krijgen van de releases van Bob Marley & The Wailers in 1965. Als ik alle bronnen optel zijn er wel 20 verschillende single releases te vinden. En er zitten waanzinnig goede nummers tussen. De komende maanden dus regelmatig nieuwe Wailers singles in mijn lijst.
De eerste is een van de weinige waarvan de release maand enigszins zeker is. It Hurts To Be Alone is geschreven door Bob Marley maar gezongen door Young Jr Braithwaite. Van het 1965 Wailers debuut album The Wailing Wailers. Het is goed te horen dat Bob Marley in die tijd sterk beïnvloed werd door Curtis Mayfield & The Impressions. One Love van dit debuutalbum zal hij ook samen laten smeltennmet Curtis Mayfield's People Get Ready.
The Soul Agents komt met leuke upbeat mod. In die tijd zong Rod Stewart vaak live met deze band.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 19:53 uur
Week 12:
01 02 03 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
02 01 06 The Impressions - People Get Ready
03 03 06 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
04 04 05 Rein de Vries - Patsy
05 07 05 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
06 15 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
07 09 03 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
08 06 06 The Supremes - Stop! In The Name of Love
09 05 05 Prince Buster - Al Capone
10 14 03 Brenda Holloway - When I’m Gone
11 21 04 France Gall - Sacré Charlemagne
12 ** 01 Sir Douglas Quintet - She's About A Mover
13 11 05 The Beatles - Eight Days A Week
14 ** 01 Bob Dylan - The Times They Are A Changin'
15 22 02 Them - Here Comes the Night
16 31 02 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
17 08 05 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
18 23 03 The Artwoods - Oh My Love
19 37 02 The Motions - You Bother Me
20 13 06 Trini Lopez - Lemon Tree
21 ** 01 The Searchers - Goodbye My Love
22 10 06 The Yardbirds - For Your Love
23 35 03 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
24 ** 01 Freddie & the Dreamers - I’m Telling You Now
25 20 04 Del Shannon - Stranger In Town
26 12 04 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
27 16 06 George Jones - The Race Is On
28 28 04 Twinkle - Golden Lights
29 19 05 Prince Buster - One Step Beyond
30 25 04 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
31 30 03 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
32 ** 01 Shirley Ellis - The Clapping Song
33 36 02 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
34 17 05 The Scorpions - Hello Josephine
35 ** 01 Donovan - Catch The Wind
36 33 02 Roy Orbison - Goodnight
37 39 02 Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
38 ** 01 Mary Wells - Why Don’t You Let Yourself Go
39 24 06 Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
40 ** 01 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
Exit:
Sandie Shaw - Girl Don't Come
Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
Bobby Goldsboro - Little Things
The Dave Clark Five - Come Home
Otis Redding - That’s How Strong My Love Is/Mr. Pitiful
The Animals - Don’t Let Me Be Misunderstood
Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
Johnny Bond - Ten Little Bottles
01 02 03 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
02 01 06 The Impressions - People Get Ready
03 03 06 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
04 04 05 Rein de Vries - Patsy
05 07 05 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
06 15 02 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
07 09 03 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
08 06 06 The Supremes - Stop! In The Name of Love
09 05 05 Prince Buster - Al Capone
10 14 03 Brenda Holloway - When I’m Gone
11 21 04 France Gall - Sacré Charlemagne
12 ** 01 Sir Douglas Quintet - She's About A Mover
13 11 05 The Beatles - Eight Days A Week
14 ** 01 Bob Dylan - The Times They Are A Changin'
15 22 02 Them - Here Comes the Night
16 31 02 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
17 08 05 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
18 23 03 The Artwoods - Oh My Love
19 37 02 The Motions - You Bother Me
20 13 06 Trini Lopez - Lemon Tree
21 ** 01 The Searchers - Goodbye My Love
22 10 06 The Yardbirds - For Your Love
23 35 03 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
24 ** 01 Freddie & the Dreamers - I’m Telling You Now
25 20 04 Del Shannon - Stranger In Town
26 12 04 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
27 16 06 George Jones - The Race Is On
28 28 04 Twinkle - Golden Lights
29 19 05 Prince Buster - One Step Beyond
30 25 04 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
31 30 03 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
32 ** 01 Shirley Ellis - The Clapping Song
33 36 02 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
34 17 05 The Scorpions - Hello Josephine
35 ** 01 Donovan - Catch The Wind
36 33 02 Roy Orbison - Goodnight
37 39 02 Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
38 ** 01 Mary Wells - Why Don’t You Let Yourself Go
39 24 06 Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
40 ** 01 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
Exit:
Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
Bobby Goldsboro - Little Things
The Dave Clark Five - Come Home
Otis Redding - That’s How Strong My Love Is/Mr. Pitiful
The Animals - Don’t Let Me Be Misunderstood
Solomon Burke - Got To Get You Off My Mind
Johnny Bond - Ten Little Bottles
0
geplaatst: 24 maart 2015, 17:22 uur
50 jaar terug in de tijd: Dit is de Musicmeter Top 10 singles van 21 maart 1965
02 (08) Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
03 (02) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
02 (08) Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
03 (02) The Beatles - Eight Days a Week / Baby's in Black
0
geplaatst: 25 maart 2015, 00:07 uur
04 (04) The Impressions - People Get Ready
05 (03) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
06 (07) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
07 (---) The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
heicro: The Kinks konden hun serie top singles niet continueren. Everybody's Gonna Be Happy was minder succesvol. Toch is het een aardig nummer.
herman: Everybody's Gonna Be Happy komt lekker hoog binnen. Het is een veel leukere single dan ik me herinnerde en ook heel anders dan de voorgaande singles. Na twee singles die het moesten hebben van een harde gitaarriff en een ballad nu een vrolijk uptempo-nummer.
05 (03) The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
06 (07) Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
07 (---) The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
heicro: The Kinks konden hun serie top singles niet continueren. Everybody's Gonna Be Happy was minder succesvol. Toch is het een aardig nummer.
herman: Everybody's Gonna Be Happy komt lekker hoog binnen. Het is een veel leukere single dan ik me herinnerde en ook heel anders dan de voorgaande singles. Na twee singles die het moesten hebben van een harde gitaarriff en een ballad nu een vrolijk uptempo-nummer.
0
geplaatst: 25 maart 2015, 00:12 uur
08 (---) Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
09 (06) The Yardbirds - For Your Love
10 (10) Them - Here Comes the Night
heicro: Them bracht Here Comes The Night. uit en was een topband in 1965. Vooral dankzij Van Morrison hadden ze een unieke en herkenbare sound.
09 (06) The Yardbirds - For Your Love
10 (10) Them - Here Comes the Night
heicro: Them bracht Here Comes The Night. uit en was een topband in 1965. Vooral dankzij Van Morrison hadden ze een unieke en herkenbare sound.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 18:15 uur
Top 40: week 13 van 1965.
18. The Beatles - No Reply / Rock And Rollmusic
Wederom een Beatles-single met dubbele A-kant. No Reply is één van de beste nummers op Beatles For Sale, klinkt op het eerste gehoor vrij onschuldig maar heeft een scherp en rauw randje. De Chuck Berry-cover Rock And Rollmusic overtreft het origineel zowaar in vitaliteit en biedt wat de titel belooft.
Cijfer: beiden 8,5
22. Slome Japie - Ik Heb M'n Hart Op Katendrecht Verloren
Ondanks de oubolligheid is dat nummer in zijn genre zowaar te doen dankzij de leuke tekst. Hier dus toch een voldoende.
Cijfer: 6
26. Cowboy Gerard & De Rodeo Riders - Het Spel Kaarten
Hetzelfde als vorig nummer, nu weliswaar gedateerd maar heel leuke tekst die mij over de streep trekt.
Cijfer: 6,5
30. Dean Martin - Send Me The Pillow
Dit is ook oubollig maar daarnaast ook te zoet voor mij al het het op zich wel een mooi nummer dat vaak uitgevoerd werd (o.a. door Hepie en Hepie die ik stiekem leuker vind).
Cijfer: 4,5
35. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
Dit is natuurlijk wel tijdloos, ook een nummer dat vaak uitgevoerd werd maar die van The Animals vind ik de beste mede door de orgel en de voordracht van Eric Burdon.
Cijfer: 9
37. Chubby Checker with ZZ & The Masks - Stoppin' In Las Vegas
Een nummer van Chubby Checker dat ik niet kende, ik heb beter van hem gehoord - het refrein vind ik wat flauw - al is zijn zang wederom sterk.
Cijfer: 5,5
39. Cowboy Gerard & De Rodeo Riders - Ode Aan Jim Reeves
Precies in dezelfde stijl als Het Spel Kaarten nl. gesproken tekst op een walsritme met orgelbegeleiding maar de tekst vind ik hier minder leuk.
Cijfer: 5
18. The Beatles - No Reply / Rock And Rollmusic
Wederom een Beatles-single met dubbele A-kant. No Reply is één van de beste nummers op Beatles For Sale, klinkt op het eerste gehoor vrij onschuldig maar heeft een scherp en rauw randje. De Chuck Berry-cover Rock And Rollmusic overtreft het origineel zowaar in vitaliteit en biedt wat de titel belooft.
Cijfer: beiden 8,5
22. Slome Japie - Ik Heb M'n Hart Op Katendrecht Verloren
Ondanks de oubolligheid is dat nummer in zijn genre zowaar te doen dankzij de leuke tekst. Hier dus toch een voldoende.
Cijfer: 6
26. Cowboy Gerard & De Rodeo Riders - Het Spel Kaarten
Hetzelfde als vorig nummer, nu weliswaar gedateerd maar heel leuke tekst die mij over de streep trekt.
Cijfer: 6,5
30. Dean Martin - Send Me The Pillow
Dit is ook oubollig maar daarnaast ook te zoet voor mij al het het op zich wel een mooi nummer dat vaak uitgevoerd werd (o.a. door Hepie en Hepie die ik stiekem leuker vind).
Cijfer: 4,5
35. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
Dit is natuurlijk wel tijdloos, ook een nummer dat vaak uitgevoerd werd maar die van The Animals vind ik de beste mede door de orgel en de voordracht van Eric Burdon.
Cijfer: 9
37. Chubby Checker with ZZ & The Masks - Stoppin' In Las Vegas
Een nummer van Chubby Checker dat ik niet kende, ik heb beter van hem gehoord - het refrein vind ik wat flauw - al is zijn zang wederom sterk.
Cijfer: 5,5
39. Cowboy Gerard & De Rodeo Riders - Ode Aan Jim Reeves
Precies in dezelfde stijl als Het Spel Kaarten nl. gesproken tekst op een walsritme met orgelbegeleiding maar de tekst vind ik hier minder leuk.
Cijfer: 5
0
geplaatst: 27 maart 2015, 18:31 uur
Top-10 na eerste kwartaal:
1. The Rolling Stones - The Last Time
2. The Beatles - I Feel Fine
3. Roy Orbison - Pretty Woman
4. The Rolling Stones - Tell Me
5. Petula Clark - Down Town
6. The Righteous Brothers - You've Lost That Lovin' Feelin'
7. The Beatles - I Should Have Known Better
8. The Beatles - If I Fell
9. The Supremes - Where Did Our Love Go
10. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
Flop-5:
1. Johnny en Mary - De Voddenraper Van Parijs
2. Edwin Rutten - Ik Moet Altijd Weer Opnieuw Aan Je Denken
3. P.J. Proby - Somewhere
4. Trea Dobbs - Ik Vraag 't Aan De Sterren
5. Helma & Selma - Bergen Van Tirol
Gemiddelde = 6,61
2. The Beatles - I Feel Fine
3. Roy Orbison - Pretty Woman
4. The Rolling Stones - Tell Me
5. Petula Clark - Down Town
6. The Righteous Brothers - You've Lost That Lovin' Feelin'
7. The Beatles - I Should Have Known Better
8. The Beatles - If I Fell
9. The Supremes - Where Did Our Love Go
10. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
Flop-5:
1. Johnny en Mary - De Voddenraper Van Parijs
2. Edwin Rutten - Ik Moet Altijd Weer Opnieuw Aan Je Denken
3. P.J. Proby - Somewhere
4. Trea Dobbs - Ik Vraag 't Aan De Sterren
5. Helma & Selma - Bergen Van Tirol
Gemiddelde = 6,61
0
geplaatst: 27 maart 2015, 18:57 uur
28 maart, week 13
01 (01) 05 The Rolling Stones - The Last Time
02 (02) 06 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (03) 04 Them - Here Comes the Night
04 (05) 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
05 (04) 08 The Yardbirds - For Your Love
06 (06) 10 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
07 (07) 07 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
08 (14) 03 Donovan - Catch the Wind
09 (17) 03 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
10 (25) 02 The Easybeats - For My Woman
11 (12) 03 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
12 (10) 05 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
13 (08) 06 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
14 (09) 06 The Orlons - I Ain't Coming Back
15 (32) 02 The Kinks - Ev'rybody's Gonna Be Happy
16 (11) 07 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
17 (13) 07 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
18 (15) 08 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
19 (29) 04 The Poets - That's the Way It's Got to Be
20 (16) 06 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
21 (18) 05 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
22 (20) 05 The Pretty Things - Honey, I Need
23 (24) 05 The Motions - You Bother Me
24 (---) 01 The Zombies - She's Coming Home
25 (21) 07 Jeff Barry - I'll Still Love You
26 (19) 07 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
27 (---) 01 France Gall - Poupee de Cire Poupee de Son
28 (33) 03 The Ikettes - Peaches 'n' Cream
29 (23) 06 Prince Buster - One Step Beyond
30 (38) 02 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
31 (34) 03 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
32 (---) 01 Petula Clark - I Know a Place
33 (26) 04 Del Shannon - Stranger In Town
34 (22) 05 The Searchers - Goodbye My Love
35 (28) 14 The Beatles - No Reply
36 (31) 05 Joe Tex - You Got What It Takes
37 (27) 06 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
38 (---) 01 Marvin Gaye - I'll be Doggone
39 (---) 01 Brenda Holloway - When I'm Gone
40 (---) 01 Horace Silver - Song For My Father
http://www.pictonale.net/2011/01/23/7jrjpn9/A.jpg
Deze week komen er drie popsingletjes binnen. Opnieuw kwaliteit van The Zombies met She's Coming Home. Op Eurovisiesongfestival winnares France Gall was ik als puber stiekem verliefd en de ideale girl next door, Petula Clark, maakte na Downtown met I Know A Place opnieuw een leuk plaatje. Marvin Gaye met I'll Be Doggone en Brenda Holloway met When I'm Gone zijn de beste R & B nummers en er verschijnt zelfs pure jazz in mijn lijst. Horace Silver met Song for My Father is dan ook uitstekend.
01 (01) 05 The Rolling Stones - The Last Time
02 (02) 06 The Beatles - Eight Days a Week / Baby's In Black
03 (03) 04 Them - Here Comes the Night
04 (05) 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
05 (04) 08 The Yardbirds - For Your Love
06 (06) 10 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
07 (07) 07 Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
08 (14) 03 Donovan - Catch the Wind
09 (17) 03 Sir Douglas Quintet - She's About a Mover
10 (25) 02 The Easybeats - For My Woman
11 (12) 03 Bob Dylan - The Times They Are a-Changin'
12 (10) 05 Peter, Paul & Mary - For Lovin' Me
13 (08) 06 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
14 (09) 06 The Orlons - I Ain't Coming Back
15 (32) 02 The Kinks - Ev'rybody's Gonna Be Happy
16 (11) 07 The Beatles - 4-By the Beatles EP (I'm A Loser)
17 (13) 07 Unit 4 + 2 - Concrete And Clay
18 (15) 08 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
19 (29) 04 The Poets - That's the Way It's Got to Be
20 (16) 06 The Supremes - Stop! In The Name Of Love
21 (18) 05 Solomon Burke - Got to Get You Off My Mind
22 (20) 05 The Pretty Things - Honey, I Need
23 (24) 05 The Motions - You Bother Me
24 (---) 01 The Zombies - She's Coming Home
25 (21) 07 Jeff Barry - I'll Still Love You
26 (19) 07 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
27 (---) 01 France Gall - Poupee de Cire Poupee de Son
28 (33) 03 The Ikettes - Peaches 'n' Cream
29 (23) 06 Prince Buster - One Step Beyond
30 (38) 02 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
31 (34) 03 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
32 (---) 01 Petula Clark - I Know a Place
33 (26) 04 Del Shannon - Stranger In Town
34 (22) 05 The Searchers - Goodbye My Love
35 (28) 14 The Beatles - No Reply
36 (31) 05 Joe Tex - You Got What It Takes
37 (27) 06 Marianne Faithfull - Come and Stay with Me
38 (---) 01 Marvin Gaye - I'll be Doggone
39 (---) 01 Brenda Holloway - When I'm Gone
40 (---) 01 Horace Silver - Song For My Father
http://www.pictonale.net/2011/01/23/7jrjpn9/A.jpg
Deze week komen er drie popsingletjes binnen. Opnieuw kwaliteit van The Zombies met She's Coming Home. Op Eurovisiesongfestival winnares France Gall was ik als puber stiekem verliefd en de ideale girl next door, Petula Clark, maakte na Downtown met I Know A Place opnieuw een leuk plaatje. Marvin Gaye met I'll Be Doggone en Brenda Holloway met When I'm Gone zijn de beste R & B nummers en er verschijnt zelfs pure jazz in mijn lijst. Horace Silver met Song for My Father is dan ook uitstekend.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 09:40 uur
Mijn Top-10 van het eerste kwartaal:
2. The Beatles - Eight Days A Week / Baby's in Black
3. The Yardbirds - For Your Love
4. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
5. The Zombies - The Zombies EP (Summertime)
6. Them - Here Comes The Night
7. The Kinks - Tired Of Waiting For You
8. The Who - I Can't Explain
9. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
10. Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
2. The Beatles - Eight Days A Week / Baby's in Black
3. The Yardbirds - For Your Love
4. The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
5. The Zombies - The Zombies EP (Summertime)
6. Them - Here Comes The Night
7. The Kinks - Tired Of Waiting For You
8. The Who - I Can't Explain
9. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
10. Jr. Walker & The All-Stars - Shotgun
0
geplaatst: 28 maart 2015, 18:09 uur
Week 13:
01 01 04 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
02 06 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
03 02 07 The Impressions - People Get Ready
04 07 04 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
05 03 07 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
06 12 02 Sir Douglas Quintet - She's About A Mover
07 11 05 France Gall - Sacré Charlemagne
08 04 06 Rein de Vries - Patsy
09 15 03 Them - Here Comes the Night
10 24 02 Freddie & the Dreamers - I’m Telling You Now
11 10 04 Brenda Holloway - When I’m Gone
12 16 03 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
13 14 02 Bob Dylan - The Times They Are A Changin'
14 05 06 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
15 23 04 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
16 08 07 The Supremes - Stop! In The Name of Love
17 19 03 The Motions - You Bother Me
18 09 06 Prince Buster - Al Capone
19 21 02 The Searchers - Goodbye My Love
20 32 02 Shirley Ellis - The Clapping Song
21 13 06 The Beatles - Eight Days A Week
22 33 03 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
23 18 04 The Artwoods - Oh My Love
24 ** 01 The Easybeats - For My Woman
25 20 07 Trini Lopez - Lemon Tree
26 38 02 Mary Wells - Why Don’t You Let Yourself Go
27 22 07 The Yardbirds - For Your Love
28 28 05 Twinkle - Golden Lights
29 ** 01 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
30 ** 01 Dusty Springfield - Losing You
31 17 06 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
32 31 04 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
33 ** 01 The Searchers - Bumble Bee
34 25 05 Del Shannon - Stranger In Town
35 ** 01 The Miracles - Ooo Baby Baby
36 35 02 Donovan - Catch The Wind
37 40 02 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
38 30 05 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
39 ** 01 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
40 ** 01 The Barron Knights - Pop Go the Workers
Exit:
Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
George Jones - The Race Is On
Prince Buster - One Step Beyond
The Scorpions - Hello Josephine
Roy Orbison - Goodnight
Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
Meest opvallende nieuwkomer is The Barron Knights. Ik was niet bekend met deze persiflage groep. Ik vermoed dat de link naar de single uit maart 1965 verwijst, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik vind hem erg leuk. Het verklaart ook de verrassende binnenkomst van Freddie & the Dreamers in mijn top10.
Ook nog niet door mij eerder in de lijstjes gezien zijn de nummers van Dusty, The Searchers en The Miracles.
"Losing You" is in het oeuvre van Springfield misschien geen uitschieter. Ik vind het mooi. Ik zal wel een fan van haar zijn.
In "Bumble Bee" zit een prachtige surfgitaar in. Daar ben ik zeker fan van.
"Ooo Baby Baby" klinkt in mijn oren als een Smokey-klassieker. Het verbaast me dat die hier nog niet eerder is genoemd.
01 01 04 The Rolling Stones - The Last Time/Play With Fire
02 06 03 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
03 02 07 The Impressions - People Get Ready
04 07 04 Gene Chandler - You Can’t Hurt Me No More
05 03 07 Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
06 12 02 Sir Douglas Quintet - She's About A Mover
07 11 05 France Gall - Sacré Charlemagne
08 04 06 Rein de Vries - Patsy
09 15 03 Them - Here Comes the Night
10 24 02 Freddie & the Dreamers - I’m Telling You Now
11 10 04 Brenda Holloway - When I’m Gone
12 16 03 Bobby Vinton - Long Lonely Nights
13 14 02 Bob Dylan - The Times They Are A Changin'
14 05 06 Marianne Faithfull - Come And Stay With Me
15 23 04 Mongo Santamaria - El Pussy Cat
16 08 07 The Supremes - Stop! In The Name of Love
17 19 03 The Motions - You Bother Me
18 09 06 Prince Buster - Al Capone
19 21 02 The Searchers - Goodbye My Love
20 32 02 Shirley Ellis - The Clapping Song
21 13 06 The Beatles - Eight Days A Week
22 33 03 The Ikettes - Peaches ‘n’ Cream
23 18 04 The Artwoods - Oh My Love
24 ** 01 The Easybeats - For My Woman
25 20 07 Trini Lopez - Lemon Tree
26 38 02 Mary Wells - Why Don’t You Let Yourself Go
27 22 07 The Yardbirds - For Your Love
28 28 05 Twinkle - Golden Lights
29 ** 01 Georgie Fame & The Blue Flames - In The Meantime
30 ** 01 Dusty Springfield - Losing You
31 17 06 Joe Tex - You Better Get It/You Got What It Takes
32 31 04 The Nashville Teens - Find My Way Back Home
33 ** 01 The Searchers - Bumble Bee
34 25 05 Del Shannon - Stranger In Town
35 ** 01 The Miracles - Ooo Baby Baby
36 35 02 Donovan - Catch The Wind
37 40 02 Ike & Tina Turner - Tell Her I'm Not Home
38 30 05 Unit 4 + 2 - Concrete and Clay
39 ** 01 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
40 ** 01 The Barron Knights - Pop Go the Workers
Exit:
Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
George Jones - The Race Is On
Prince Buster - One Step Beyond
The Scorpions - Hello Josephine
Roy Orbison - Goodnight
Marvin Gaye - I’ll Be Doggone
Ronnie Hilton - A Windmill in Old Amsterdam
Meest opvallende nieuwkomer is The Barron Knights. Ik was niet bekend met deze persiflage groep. Ik vermoed dat de link naar de single uit maart 1965 verwijst, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik vind hem erg leuk. Het verklaart ook de verrassende binnenkomst van Freddie & the Dreamers in mijn top10.
Ook nog niet door mij eerder in de lijstjes gezien zijn de nummers van Dusty, The Searchers en The Miracles.
"Losing You" is in het oeuvre van Springfield misschien geen uitschieter. Ik vind het mooi. Ik zal wel een fan van haar zijn.
In "Bumble Bee" zit een prachtige surfgitaar in. Daar ben ik zeker fan van.
"Ooo Baby Baby" klinkt in mijn oren als een Smokey-klassieker. Het verbaast me dat die hier nog niet eerder is genoemd.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 19:38 uur
Ik vind het dubbel om naast de wekelijkse lijst zelf nog een top10 over een kwartaal te rangschikken. Ik kan wel op basis van gegeven punten de volgende top 10 geven:
1. The Impressions - People Get Ready
2. Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
3. Bobby Vinton - Mr. Lonely
4. Lorne Greene - Ringo
5. Joe Tex - Hold On To What You’ve Got
6. Rein de Vries - Patsy
7. Bobby Goldsboro - Little Things
8. The Supremes - Stop! In The Name of Love
9. Petula Clark - Down Town
10. The Ad-Libs - The Boy From New York City
Mijn huidige nummers 1 en 2 staan te kort in de lijst om in deze top10 opgenomen te worden.
1. The Impressions - People Get Ready
2. Peter, Paul & Mary - For Lovin’ Me
3. Bobby Vinton - Mr. Lonely
4. Lorne Greene - Ringo
5. Joe Tex - Hold On To What You’ve Got
6. Rein de Vries - Patsy
7. Bobby Goldsboro - Little Things
8. The Supremes - Stop! In The Name of Love
9. Petula Clark - Down Town
10. The Ad-Libs - The Boy From New York City
Mijn huidige nummers 1 en 2 staan te kort in de lijst om in deze top10 opgenomen te worden.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:48 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 13 1965
01 01 11 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 07 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 05 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 10 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 05 08 The Impressions - People Get Ready
06 06 09 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 06 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 13 04 Them - Here Comes The Night
09 14 05 The Artwoods - Oh My Love
10 15 02 The Wailers - It Hurts To Be Alone
11 18 03 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
12 08 14 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
13 10 06 The Poets - That's The Way It's Got To Be
14 11 04 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
15 12 07 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
16 09 08 The Yardbirds - For Your Love
17 21 03 The Zephyrs - She's Lost You
18 ---- 01 France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son
19 16 18 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
20 17 10 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
21 28 03 The Motions - You Bother Me
22 19 06 Prince Buster - Al Capone
23 ---- 01 The Animals - Bring It On Home To Me
24 ---- 01 The Manish Boys - Pity The Fool
25 ---- 01 The Guess Who - Shakin' All Over
26 ---- 01 The Miracles - Ooo Baby Baby
27 33 02 The Drifters - At The Club
28 24 19 Peter And Gordon - I Go To Pieces
29 34 02 The Easybeats - For My Woman
30 35 02 The Ivy League - Funny How Love Can Be
31 27 04 Del Shannon - Stranger In Town
32 32 02 The Soul Agents - Don't Break It Up
33 20 07 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
34 ---- 01 The Zombies - She's Coming Home
35 22 12 Brenda Lee The Crying Game
36 23 07 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
37 29 05 Ramona King - Make The Night A Little Longer
38 ---- 01 Brenda Holloway - When I'm Gone
39 26 04 The Uniques - Not Too Long Ago
40 30 07 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
Mooie week. Al eerder genoemd werk van France Gall, Miracles, Zombies en Brenda Holloway. Daarnaast prima tracks van Animals, Guess Who (beide met covers) en een veelbelovend bandje met met een zekere David Bowie in de gelederen: The Manish Boys
http://hitparade.ch/cdimag/guess_who-shakin_all_over_s.jpg
01 01 11 Little Anthony & The Imperials - Hurt So Bad
02 02 07 The Beatles - Eight Days A Week
03 03 05 The Rolling Stones - The Last Time
04 04 10 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
05 05 08 The Impressions - People Get Ready
06 06 09 The Zombies - The Zombies Ep (Kind Of Girl / Summertime)
07 07 06 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
08 13 04 Them - Here Comes The Night
09 14 05 The Artwoods - Oh My Love
10 15 02 The Wailers - It Hurts To Be Alone
11 18 03 Moody Blues - I Don't Want To Go On Without You
12 08 14 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
13 10 06 The Poets - That's The Way It's Got To Be
14 11 04 Gene Chandler - You Can't Hurt Me No More
15 12 07 The Toggery Five - I'd Much Rather Be With The Boys
16 09 08 The Yardbirds - For Your Love
17 21 03 The Zephyrs - She's Lost You
18 ---- 01 France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son
19 16 18 The Shangri-las - Give Him A Great Big Kiss
20 17 10 Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game Of Love
21 28 03 The Motions - You Bother Me
22 19 06 Prince Buster - Al Capone
23 ---- 01 The Animals - Bring It On Home To Me
24 ---- 01 The Manish Boys - Pity The Fool
25 ---- 01 The Guess Who - Shakin' All Over
26 ---- 01 The Miracles - Ooo Baby Baby
27 33 02 The Drifters - At The Club
28 24 19 Peter And Gordon - I Go To Pieces
29 34 02 The Easybeats - For My Woman
30 35 02 The Ivy League - Funny How Love Can Be
31 27 04 Del Shannon - Stranger In Town
32 32 02 The Soul Agents - Don't Break It Up
33 20 07 The Beatles - 4-By The Beatles EP ((Honey Don't / I'm A Loser)
34 ---- 01 The Zombies - She's Coming Home
35 22 12 Brenda Lee The Crying Game
36 23 07 The Beach Boys - All Summer Long / Do You Wanna Dance?
37 29 05 Ramona King - Make The Night A Little Longer
38 ---- 01 Brenda Holloway - When I'm Gone
39 26 04 The Uniques - Not Too Long Ago
40 30 07 The Spencer Davis Group - Every Little Bit Hurts
Mooie week. Al eerder genoemd werk van France Gall, Miracles, Zombies en Brenda Holloway. Daarnaast prima tracks van Animals, Guess Who (beide met covers) en een veelbelovend bandje met met een zekere David Bowie in de gelederen: The Manish Boys
http://hitparade.ch/cdimag/guess_who-shakin_all_over_s.jpg
0
geplaatst: 29 maart 2015, 21:31 uur
Week 13
01 (01) 05 The Rolling Stones - The Last Time #3
02 (02) 02 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
03 (03) 04 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
04 (04) 07 Prince Buster - One Step Beyond #3
05 (05) 07 Prince Buster - Al Capone
06 (06) 08 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (09) 04 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
08 (14) 03 Donovan - Catch The Wind
09 (08) 05 Sonny & Cher - Baby Don't Go
10 (10) 05 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
11 (**) 01 France Gall - Poupée de Cire Poupée de Son
12 (07) 08 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
13 (12) 03 Shirley Ellis - The Clapping Song
14 (13) 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
15 (17) 03 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
16 (**) 01 Aretha Franklin - One Step Ahead
17 (15) 02 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
18 (20) 02 The Easybeats - For My Woman
19 (19) 03 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
20 (**) 01 Gladys Knight & The Pips - Stop and Get a Hold of Myself
exit:
The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
The Who - I Can't Explain #3
nieuw:
France Gall komt met misschien wel haar bekendste nummer, geschreven door Serge Gainsbourg, die ik zelf ook wel eens in mijn lijstje op zou willen nemen. Maar naast albums bracht hij in deze jaren nauwelijks singles uit.
Aretha Franklin scoorde al even wat hitjes in de VS, maar blijft toch nog behoorlijk onder de radar. Het duurt nog even voor ze op grote schaal doorbreekt. Toch is haar muziek nu al wel heel behoorlijk. Haar vorige single vond ik al uitstekend en deze ballad One Step Ahead vind ik ook al erg mooi.
Gladys Knight and the Pips: wat meer dramatisch en opgepompt dan de vorige door de blazers en mannelijke en vrouwelijke koortjes, maar ook erg fijn.
01 (01) 05 The Rolling Stones - The Last Time #3
02 (02) 02 The Kinks - Everybody's Gonna Be Happy
03 (03) 04 Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
04 (04) 07 Prince Buster - One Step Beyond #3
05 (05) 07 Prince Buster - Al Capone
06 (06) 08 Sam the Sham & The Pharaohs - Wooly Bully
07 (09) 04 Marvin Gaye - I'll Be Doggone
08 (14) 03 Donovan - Catch The Wind
09 (08) 05 Sonny & Cher - Baby Don't Go
10 (10) 05 The Poets - That's The Way It's Gotta Be
11 (**) 01 France Gall - Poupée de Cire Poupée de Son
12 (07) 08 Martha Reeves & The Vandellas - Nowhere To Run
13 (12) 03 Shirley Ellis - The Clapping Song
14 (13) 09 The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood
15 (17) 03 Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
16 (**) 01 Aretha Franklin - One Step Ahead
17 (15) 02 Roland Alfonso And Studio 1 Orchestra - Guns Of Navarone
18 (20) 02 The Easybeats - For My Woman
19 (19) 03 Georgie Fame and the Blue Flames - In The Meantime
20 (**) 01 Gladys Knight & The Pips - Stop and Get a Hold of Myself
exit:
The Zombies - Summertime (The Zombies EP)
The Who - I Can't Explain #3
nieuw:
France Gall komt met misschien wel haar bekendste nummer, geschreven door Serge Gainsbourg, die ik zelf ook wel eens in mijn lijstje op zou willen nemen. Maar naast albums bracht hij in deze jaren nauwelijks singles uit.
Aretha Franklin scoorde al even wat hitjes in de VS, maar blijft toch nog behoorlijk onder de radar. Het duurt nog even voor ze op grote schaal doorbreekt. Toch is haar muziek nu al wel heel behoorlijk. Haar vorige single vond ik al uitstekend en deze ballad One Step Ahead vind ik ook al erg mooi.
Gladys Knight and the Pips: wat meer dramatisch en opgepompt dan de vorige door de blazers en mannelijke en vrouwelijke koortjes, maar ook erg fijn.
* denotes required fields.