Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
3
geplaatst: 25 december 2017, 10:59 uur
0
geplaatst: 25 december 2017, 11:11 uur
Een aantal nummers uit de top 10 staan daar al een eeuwigheid in, ook al in de tijd van de top 100 allertijden van Veronica.
Hoe zou de top 10 eruit zien als iedereen die stemt ook 1 'weg' stem zou mogen (moeten??) uitdelen voor de plaat die hij of zij juist niet in de top 2000 wil zien?
Hoe zou de top 10 eruit zien als iedereen die stemt ook 1 'weg' stem zou mogen (moeten??) uitdelen voor de plaat die hij of zij juist niet in de top 2000 wil zien?
0
geplaatst: 25 december 2017, 11:13 uur
mv45 schreef:
Een aantal nummers uit de top 10 staan daar al een eeuwigheid in, ook al in de tijd van de top 100 allertijden van Veronica.
Dan staat Hotel California op 1
0
geplaatst: 25 december 2017, 11:27 uur
Queen fans lijken me ook redelijk fanatiek, dus die gaan misschien wel massaal The Eagles wegstemmen... Piano Man lijkt me wel een plaat waar relatief weinig mensen echt een hekel aanhebben, dus dat zou mijn gok zijn.
0
geplaatst: 25 december 2017, 11:29 uur
Ik zou toch eerder Hotel California weg stemmen dan Bohemian Rhapsody dan
0
geplaatst: 25 december 2017, 11:48 uur
Geen van beide. Zijn allebei mega klassiekers en staan daar meer dan terecht. Of we het nu wel of niet leuk vinden.
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 11:49 uur
Twee mooie nummers, zeker!. Al moet ik wel zeggen dat het hotel in Californië sneller is gaan vervelen dan de queenklassieker.
2
geplaatst: 25 december 2017, 11:59 uur
Paradise by the dashboard light zou ik dan een -1 stem meegeven. Grootste kutnummer uit de recente muziekgeschiedenis.
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 12:08 uur
Pulp; de band die zijn naam eer aan doet.
(mag ik common people wegstemmen uit de top 2000; wat een ruknummer zeg
)
(mag ik common people wegstemmen uit de top 2000; wat een ruknummer zeg
)
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 12:23 uur
Nog nooit gehoord van Portugal, the Man.
Dit klinkt naar meer. Dát is nou een hoogtepunt, zo vroeg in de lijst.
Dit klinkt naar meer. Dát is nou een hoogtepunt, zo vroeg in de lijst.

1
geplaatst: 25 december 2017, 12:27 uur
Luka van Suzanne Vega blijft wel een erg mooi nummer vind ik.
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 12:28 uur
Luka van Vega is een nummer zonder de benodigde pepers. Flauwe kokerij.
Ik heb nota bene de Lp in de kast staan. Tweemaal beluisterd en vervolgens aan het stof overgeleverd.
Ik heb nota bene de Lp in de kast staan. Tweemaal beluisterd en vervolgens aan het stof overgeleverd.
0
geplaatst: 25 december 2017, 12:30 uur
Kun je nagaan; en dan nog zo mooi!
Een hele lp lang trek ik ook niet vrees ik...
Een hele lp lang trek ik ook niet vrees ik...
0
geplaatst: 25 december 2017, 12:46 uur
Wat een matig nummer is The memory remains eigenlijk zeg. Totaal niet top2000 waardig in mijn ogen.
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 12:47 uur
Dan zijn we het zo waar eens, vieilp.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

0
geplaatst: 25 december 2017, 12:54 uur
mv45 schreef:
Queen fans lijken me ook redelijk fanatiek, dus die gaan misschien wel massaal The Eagles wegstemmen... Piano Man lijkt me wel een plaat waar relatief weinig mensen echt een hekel aanhebben, dus dat zou mijn gok zijn.
Dat betwijfel ik. Ik vermoed dat Led Zeppelin dan op 1 zou komen.(quote)
0
geplaatst: 25 december 2017, 13:08 uur
Ook Koning Willem-Alexander noemde de Top 2000 in zijn kersttoespraak.
0
geplaatst: 25 december 2017, 13:17 uur
Behind Blue Eyes. Het origineel van The Who nadert langzamerhand de uitgang, maar de versie van Limp Bizkit stijgt met gemak verder. Klinkt erg scheef. 

0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2017, 13:21 uur
Porcupine Head
Lijkt me een generatieconflictje. In mijn (vroege) jeugd werd de Limp Biskit versie veel gedraaid. De versie van The Who is al weer een stukje ouder. Het nummer behoort ook niet tot het muziekcanon zoals My Generation. Het staat ook niet op een soundtrack van een serie zoals Who are You.
Lijkt me een generatieconflictje. In mijn (vroege) jeugd werd de Limp Biskit versie veel gedraaid. De versie van The Who is al weer een stukje ouder. Het nummer behoort ook niet tot het muziekcanon zoals My Generation. Het staat ook niet op een soundtrack van een serie zoals Who are You.
0
geplaatst: 25 december 2017, 13:28 uur
Ach ja, matige covers die beter gewaardeerd worden dan het origineel is een ziekte van deze tijd.
A propos, dat Kraftwerk er niet in staat stemt mee ook droevig. Geen Autobahn, Das Model of Die Roboter, tssk.
A propos, dat Kraftwerk er niet in staat stemt mee ook droevig. Geen Autobahn, Das Model of Die Roboter, tssk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.