MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Erg veel prut dit 2e uur, maar gelukkig is daar dan nog...

https://i.imgur.com/WEOxoT0.jpg

Een aantal nummers uit de top 10 staan daar al een eeuwigheid in, ook al in de tijd van de top 100 allertijden van Veronica.

Hoe zou de top 10 eruit zien als iedereen die stemt ook 1 'weg' stem zou mogen (moeten??) uitdelen voor de plaat die hij of zij juist niet in de top 2000 wil zien?

mv45 schreef:
Een aantal nummers uit de top 10 staan daar al een eeuwigheid in, ook al in de tijd van de top 100 allertijden van Veronica.

Hoe zou de top 10 eruit zien als iedereen die stemt ook 1 'weg' stem zou mogen (moeten??) uitdelen voor de plaat die hij of zij juist niet in de top 2000 wil zien?

Dan staat Hotel California op 1

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Dan staat Hotel California op 1

Queen fans lijken me ook redelijk fanatiek, dus die gaan misschien wel massaal The Eagles wegstemmen... Piano Man lijkt me wel een plaat waar relatief weinig mensen echt een hekel aanhebben, dus dat zou mijn gok zijn.

Ik zou toch eerder Hotel California weg stemmen dan Bohemian Rhapsody dan

Geen van beide. Zijn allebei mega klassiekers en staan daar meer dan terecht. Of we het nu wel of niet leuk vinden.

Misterfool
Twee mooie nummers, zeker!. Al moet ik wel zeggen dat het hotel in Californië sneller is gaan vervelen dan de queenklassieker.

Onweerwolf
Ik zou Eefje de Visser wegstemmen.

Dan moet ze er eerst wel in komen te staan, lieverd!

Paradise by the dashboard light zou ik dan een -1 stem meegeven. Grootste kutnummer uit de recente muziekgeschiedenis.

Misterfool
Pulp; de band die zijn naam eer aan doet.
(mag ik common people wegstemmen uit de top 2000; wat een ruknummer zeg )

Nee zeker niet, een hoogtepunt zo vroeg in de lijst!

Misterfool
Nog nooit gehoord van Portugal, the Man.
Dit klinkt naar meer. Dát is nou een hoogtepunt, zo vroeg in de lijst.

Luka van Suzanne Vega blijft wel een erg mooi nummer vind ik.

Misterfool
Luka van Vega is een nummer zonder de benodigde pepers. Flauwe kokerij.
Ik heb nota bene de Lp in de kast staan. Tweemaal beluisterd en vervolgens aan het stof overgeleverd.

Schitterend nummer idd

Kun je nagaan; en dan nog zo mooi!
Een hele lp lang trek ik ook niet vrees ik...

Benny Neyman is ook wel een leuke GP

Ik ken tot m'n verbazing gewoon 80% van de tekst

Misterfool
Prachtige plaat van Jeff Buckley.

Wat een matig nummer is The memory remains eigenlijk zeg. Totaal niet top2000 waardig in mijn ogen.

Misterfool
Dan zijn we het zo waar eens, vieilp.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

mv45 schreef:
(quote)

Queen fans lijken me ook redelijk fanatiek, dus die gaan misschien wel massaal The Eagles wegstemmen... Piano Man lijkt me wel een plaat waar relatief weinig mensen echt een hekel aanhebben, dus dat zou mijn gok zijn.
Dat betwijfel ik. Ik vermoed dat Led Zeppelin dan op 1 zou komen.

Ook Koning Willem-Alexander noemde de Top 2000 in zijn kersttoespraak.

Misterfool
Wat een koning is het toch ook.

Behind Blue Eyes. Het origineel van The Who nadert langzamerhand de uitgang, maar de versie van Limp Bizkit stijgt met gemak verder. Klinkt erg scheef.

Misterfool
Porcupine Head

Lijkt me een generatieconflictje. In mijn (vroege) jeugd werd de Limp Biskit versie veel gedraaid. De versie van The Who is al weer een stukje ouder. Het nummer behoort ook niet tot het muziekcanon zoals My Generation. Het staat ook niet op een soundtrack van een serie zoals Who are You.

Ach ja, matige covers die beter gewaardeerd worden dan het origineel is een ziekte van deze tijd.

A propos, dat Kraftwerk er niet in staat stemt mee ook droevig. Geen Autobahn, Das Model of Die Roboter, tssk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.