Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:02 uur
chevy93 schreef:
Peter Gabriel - In Your Eyes
Nieuw op 1652! Peter Gabriel - In Your Eyes

0
geplaatst: 19 december 2018, 18:05 uur
Porcupine Head schreef:
Hoogste Nederlandse nieuwe binnenkomer is Duurt Te Lang van Davina Michelle.
Edit: Duurt Te Lang staat op 477.
Hoogste Nederlandse nieuwe binnenkomer is Duurt Te Lang van Davina Michelle.
Edit: Duurt Te Lang staat op 477.
De boze reacties op FB zijn erg vermakelijk. ?
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:06 uur
Ik merk dat ik beter enquetes kan invullen met Mooiste liefdesliedje ooit dan daadwerkelijk stemmen, veel succesvoller.
1
geplaatst: 19 december 2018, 18:12 uur
Moet zeggen dat er best leuke binnenkomers weer zijn! Liberian Girl, Like a Virgin, Is This Love, Bullet the Blue Sky, Sandstorm
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:40 uur
Er zitten toch wel fijne binnenkomers. Het had fijn geweest als de staatiein... site wel had gewerkt. 

0
geplaatst: 19 december 2018, 18:41 uur
Poek schreef:
Mogelijke kanshebbers lijken me Kate Bush, Anouk, Dolly Parton (Jolene is enorm aan het stijgen de laatste jaren), Meg White, Maaike Ouboter, Cranberries, Tracy Chapman, Mary J. Blige en Montserrat Caballé.
(quote)
Mogelijke kanshebbers lijken me Kate Bush, Anouk, Dolly Parton (Jolene is enorm aan het stijgen de laatste jaren), Meg White, Maaike Ouboter, Cranberries, Tracy Chapman, Mary J. Blige en Montserrat Caballé.
Ik had Geike wel mogen noemen...
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:42 uur
Vind t toch grappig hoe sommige nummers hun weg vinden naar de lijst. Liberian Girl van MJ heeft nooit in de lijst gestaan, ook niet in het jaar van zijn overlijden toen alle songs omhoog schoten en er veel nieuws binnenkwam. En dan wel dit jaar binnenkomen. Ik juich m toe! 

0
geplaatst: 19 december 2018, 18:42 uur
Blijkbaar ook nieuw: Wolfmother - Woman. Typisch zo'n voorbeeld waarvan ik zou zeggen:
Porcupine Head schreef:
Waar komen die ineens vandaan???!!!
Waar komen die ineens vandaan???!!!
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:44 uur
Alle nummers van Johnny Cash op Hurt na stijgen (en een nieuwe binnenkomer). Heeft dat een specifieke oorzaak?
Alle zeven nummers van The Cure zakken trouwens.
Alle zeven nummers van The Cure zakken trouwens.
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:52 uur
Porcupine Head schreef:
LMAO: Korn in de lijst.
LMAO: Korn in de lijst.
Meer dan terecht, dat Freak on a Leash er in staat. Gewoon een nummer dat in het metalcanon thuishoort, Korn zorgde ervoor dat metal weer een frisse en populaire periode in ging.
0
geplaatst: 19 december 2018, 18:54 uur
New Gold Dream idd eindelijk erin op #1208.
Diamonds on the Soles of her Shoes op #862.
Waar komt Sweet Victory van David Glen Eisley opeens vandaan? Hebben de Spongebob fans opeens ook gestemd?
Diamonds on the Soles of her Shoes op #862.
Waar komt Sweet Victory van David Glen Eisley opeens vandaan? Hebben de Spongebob fans opeens ook gestemd?

0
geplaatst: 19 december 2018, 18:55 uur
Vinniee schreef:
Het zou me inderdaad niet verbazen dat veel mensen die als eerbetoon naar Stephen Hillenburg (de bedenker van Spongebob Squarepants) in de lijst hebben gezet.
0
geplaatst: 19 december 2018, 19:04 uur
Porcupine Head schreef:
Blijkbaar ook nieuw: Wolfmother - Woman. Typisch zo'n voorbeeld waarvan ik zou zeggen:
(quote)
Ik denk dat de jeugd even naar de guitar hero nummertjes hebben gekeken
1
geplaatst: 19 december 2018, 19:15 uur
Don Cappuccino schreef:
Het zou me inderdaad niet verbazen dat veel mensen die als eerbetoon naar Stephen Hillenburg (de bedenker van Spongebob Squarepants) in de lijst hebben gezet.
(quote)
Ik had liever de introsong gehad.

1
geplaatst: 19 december 2018, 19:19 uur
chevy93 schreef:
Brothers In Arms: 17 naar 14
Sultans of Swing: 26 naar 20 (voor het eerst in de top 20 sinds 2003! (y))
Telegraph Road: 53 naar 40 (hoger dan ooit!)
Private Investigations: 69 naar 80 (lager dan ooit)
edit: Money for Nothing stijgt ook door: 186 naar 158 (3e jaar op rij hoger dan ooit)
Prima.
edit: 115 Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Jason Paige 1997
Brothers In Arms: 17 naar 14
Sultans of Swing: 26 naar 20 (voor het eerst in de top 20 sinds 2003! (y))
Telegraph Road: 53 naar 40 (hoger dan ooit!)
Private Investigations: 69 naar 80 (lager dan ooit)
edit: Money for Nothing stijgt ook door: 186 naar 158 (3e jaar op rij hoger dan ooit)
Prima.

edit: 115 Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Jason Paige 1997
Zelfs een nieuwe notering met Your Latest Trick
1
geplaatst: 19 december 2018, 19:26 uur
Waar komt de binnenkomst van Major Tom (Völlig Losgelöst) opeens vandaan? Breaking Bad is alweer een paar jaar klaar 

0
geplaatst: 19 december 2018, 19:28 uur
Hoe kan het dat Unwritten van Natasha Bedingfield ineens opduikt in de lijst??
1
geplaatst: 19 december 2018, 19:30 uur
Porcupine Head schreef:
Hoe kan het dat Unwritten van Natasha Bedingfield ineens opduikt??
Hoe kan het dat Unwritten van Natasha Bedingfield ineens opduikt??
Omdat het gewoon een goeie nummer is x
0
geplaatst: 19 december 2018, 19:33 uur
Porcupine Head schreef:
Memes werken tegenwoordig aardig door in de lijst
0
geplaatst: 19 december 2018, 19:39 uur
Dan ben ik benieuwd wanneer we nummers zoals deze in de lijst kunnen verwachten (waarschijnlijk nooit
):
):
0
geplaatst: 19 december 2018, 19:40 uur
aerobag schreef:
Dat de Strokes niet in de top 2000 staan, vind ik zelf niet eens zo raar. De laatste jaren zijn ze niet meer zo in de spotlight geweest toen het top 2000 publiek (en de redactie) wat alternatievere hedendaagse namen zoals Arcade Fire, Franz Ferdinand, War On drugs, Arctic Monkeys, Michael Kiwanuka en Tame Impala in de lijst toe gingen laten. Strokes gaan in 2019 een terugkeer maken, dus een succesvol album produceren en paar goede live shows en wie weet waar ze dan staan.
Dat de Strokes niet in de top 2000 staan, vind ik zelf niet eens zo raar. De laatste jaren zijn ze niet meer zo in de spotlight geweest toen het top 2000 publiek (en de redactie) wat alternatievere hedendaagse namen zoals Arcade Fire, Franz Ferdinand, War On drugs, Arctic Monkeys, Michael Kiwanuka en Tame Impala in de lijst toe gingen laten. Strokes gaan in 2019 een terugkeer maken, dus een succesvol album produceren en paar goede live shows en wie weet waar ze dan staan.
The Strokes hebben 2,5 jaar terug ook al een comeback gemaakt. Traden toen o.a. op op Primavera Sound en waren daar een van de headliners. Maar in Nederland zijn ze nooit zo groot geweest. In hun hoogtijdagen (zeg 2001-2005) draaide ik veel op studentenfeesten en als je daar The Strokes draaide kende niemand het. Maar onder buitenlandse (met name Spaanse) studenten was het dan weer extreem populair.
White Lies is in Nederland inderdaad veel groter. Meteen veel op de radio. Ik ben een jaar of 2 terug naar hun concert in Tivoli Vredenburg geweest met gewonnen kaartjes en verbaasde me wel over dat iedereen alles keihard meezong. Vind het zelf eigenlijk ook slappe hap (sorry Titan).
0
geplaatst: 19 december 2018, 20:07 uur
herman schreef:
White Lies is in Nederland inderdaad veel groter. Meteen veel op de radio. Ik ben een jaar of 2 terug naar hun concert in Tivoli Vredenburg geweest met gewonnen kaartjes en verbaasde me wel over dat iedereen alles keihard meezong. Vind het zelf eigenlijk ook slappe hap (sorry Titan).
(quote)

1
geplaatst: 19 december 2018, 20:08 uur
In de categorie zelf op gestemd is Crime Of The Century van Supertramp nog een prachtige binnenkomer op 1031
1
geplaatst: 19 december 2018, 20:11 uur
Uninvited eindelijk nieuw!
Zo her en der spot ik wat leuke nieuwkomers (uiteenlopend van New Gold Dream, Freak on the Leash tot Riverside) maar zie ik ook wel zorgwekkende dalingen. Bigmouth Strikes Again levert ook al ruim 500 plekken in...
Zo her en der spot ik wat leuke nieuwkomers (uiteenlopend van New Gold Dream, Freak on the Leash tot Riverside) maar zie ik ook wel zorgwekkende dalingen. Bigmouth Strikes Again levert ook al ruim 500 plekken in...
0
geplaatst: 19 december 2018, 20:17 uur
Ook 2 Nederlandstalige nieuwkomers die mij wel bekoren. Nederwiet van Doe Maar op 1211 en Hier Komt De Storm van Frank Boeijen op 1801. Dat hele verhaal met Peter Koelewijn bij Stenders met de Engelstalige versie van KL204 heeft ook geholpen. Het origineel staat er terug in op #1863.
Edit; Iemand The Pogues al gespot op #1341? Leuk!
Edit; Iemand The Pogues al gespot op #1341? Leuk!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.