MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
TEQUILA SUNRISE schreef:
Speelt er pakweg 1 km van mijn huis een Eagles tribute band, lig ik met griep gestrekt op de bank☹️

Dat is balen. Beterschap!

Daarnet gevloerd tijdens Abel. Wel nog ff haten op Worn Down Piano: wat een verschrikking is dat zeg.

Prima edelkitsch toch Één keer per jaar kan ik hem wel hebben.

Blokhuis mag eruit met 2 heerlijke uurtjes!

Wat een haat hier toch jegens Nederlandse artiesten. Freek en Suzan hebben toch al twee prima hits op hun naam staan. Brabant van Guus is ook prima te behapstukken.
Tot slot: Alles Geprobeerd van Het Goede Doel staat toch echt veel te laag.

Poeha schreef:

Alles Geprobeerd van Het Goede Doel staat toch echt veel te laag.

Absoluut!

Don Leo gaat steeds het café in, staat beetje in zijn eentje te dansen en wordt schijnbaar genegeerd. Ziet er vrij treurig uit. Vind hem ook niet geweldig, houterig en hakkerig en mist de juiste intonatie.

She Sells Sanctuary...eeuwige klassieker

Prachtig hoe Don Leo het publiek rustig tot stilte maant bij Troy

All the Leaves Are Brown...heerlijk!
En dan ook nog The Boss. Voetjes van de vloer.

Kan die Fast Car even gas geven? Pfff...

Poeha schreef:
Wat een haat hier toch jegens Nederlandse artiesten. Freek en Suzan hebben toch al twee prima hits op hun naam staan. Brabant van Guus is ook prima te behapstukken.

Ik verdenk je ervan om een zwak voor Freek en Suzan te hebben vanwege hun roots En misschien ook wel vanwege de naam van die ene

Als het Avond Is is niet per se een dramatisch nummer, maar ik vind het wel bizar dat een jaar lang airplay dit effect veroorzaakt. Radio 2 draait Suzan en Freek grijs terwijl ze in dezelfde tijd ook 4 andere Nederlandse artiesten wat zendtijd kunnen geven.

Van alles wat nog hoger in de Top 2000 staat dan Suzan & Freek vind ik deze namen nog een stuk vreselijker:
Meat Loaf
John Miles
Mark & Clark Band
Marco Borsato
Aerosmith
Guns 'N Roses
Volbeat
Slayer
Normaal
Rowwen Hèze
AC/DC
Claudia de Breij
Racoon
Disturbed

Poeha schreef:
Tot slot: Alles Geprobeerd van Het Goede Doel staat toch echt veel te laag.

Daar ben ik het compleet mee eens. Mag zo de Top 100 in wat mij betreft. Als Klein Orkest en Claudia het kunnen, waarom Het Goede Doel dan niet?

Eensch wat betreft Alles Geprobeerd. Nu een echte Gretzplaat: Sonne van Rammstein \m/

Ik vind een potje Rammstein zo af en toe heerlijk maar ik vind dit niet zo'n heel bijzonder nummer van ze.

Duitse volksmuziek, altijd leuk.
Sonne

In de film bohémien Rhapsody is de clip van i want to break free geweldig nagespeeld. Destijds waren de Amerikanen minder enthousiast

Gretz schreef:
(quote)

Ik verdenk je ervan om een zwak voor Freek en Suzan te hebben vanwege hun roots En misschien ook wel vanwege de naam van die ene

Als het Avond Is is niet per se een dramatisch nummer, maar ik vind het wel bizar dat een jaar lang airplay dit effect veroorzaakt. Radio 2 draait Suzan en Freek grijs terwijl ze in dezelfde tijd ook 4 andere Nederlandse artiesten wat zendtijd kunnen geven.

Eefje de Visser bijvoorbeeld. Dat Hartslag, Afdwaalt, Ongeveer, De Bedoeling, Nee Joh, Scheef, Staan en Jong niet in de (keuze)lijst staan is treurig. Misschien ook maar eens meedoen aan de beste zangers...

Zo werkt het wel inderdaad

Point in case #144. Lelijk gezongen ook. Wat een armoe.

Gretz schreef:
(quote)

Als het Avond Is is niet per se een dramatisch nummer

Jawel. Alleen al die ontzettend brakke tekst.

Vind het een nummer met een mooie melodie en goede overgangen; ik kan er wel mee leven. Alleen die 'stukjes toekomst' inderdaad.

Dat is het grote manco. Marco Borsato is een beperkte zanger, net als Guus Meeuwis maar met het juiste repertoire zou het nog te pruimen zijn. Bløf idem dito. Maar die pseudo intellectuele teksten zijn gewoon niet te harden joh. Als je zo'n meme voorbij zie komen denk je, nee dit is niet echt. Maar jawel. Het imago van gewoon gebleven sympathieke schoonzoon helpt ook niet echt.

Net op 192TV kwamen Killer Queen en Always on my Mind (Willie Nelson versie) voorbij. Dat is toch wat beter dan die Fucking Ed Sheeran.

En dan op tijd terug voor Don't Look Back in Anger

Arrie schreef:
(quote)

Jawel. Alleen al die ontzettend brakke tekst.

Johnny Marr zeg er eens wat van man

Gretz schreef:
Van alles wat nog hoger in de Top 2000 staat dan Suzan & Freek vind ik deze namen nog een stuk vreselijker:
(quote)

Ik mis Deep Purple in dit rijtje. Bij onze top 2000 gaf je aan liever Claudia te horen dan Het Kind!

Ik zeg het maar even plat, ben blij dat teksten me geen hol/geen ruk schelen. Bij muziek gaat het bij mij om beleving en die haal ik uit de melodie niet uit de teksten. Alhoewel ik zeker begrijp dat velen juist hier ook beleving halen uit teksten.

jordidj1 schreef:
(quote)

Johnny Marr zeg er eens wat van man

CALIFORNICATION. Dat zeg ik er van. Raap me maar op hoor.

Johnny Marr schreef:
(quote)

CALIFORNICATION. Dat zeg ik er van. Raap me maar op hoor.

Paradise City ❤️

Gretz schreef:
(quote)

Ha, dat zou me toch een farce zijn. Nee zo narcistisch ben ik niet ingesteld, wees gerust. Ik weet niet eens waar F&S vandaan komen
Edit: even opgezocht, ah uit Zieuwent en Harreveld, dat is inderdaad niet ver van me vandaan. Maar ze wonen nu in Weesp (geen Achterhoek meer, laat dat duidelijk zijn).

Ik heb wel het idee dat de hier vaak dominant aanwezige PBH-commune c.s. eensgezind naar buiten wil treden om zoveel mogelijk overbekende Nederlandse artiesten, die goed liggen bij het gemiddelde Top2000-publiek, de grond in te boren hier op MuMe, een uitzondering, die genade vindt in hun ogen, daargelaten.

P.S. Worn Down Piano is juist een geweldig nummer.

Paranoid

Lekker uurtje in het vooruitzicht op Anouk en Adele na.

Nobody's Wife blijft juist fantastisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:41 uur

geplaatst: vandaag om 06:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.