Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:16 uur
Straks weer even op mute bij Dochters. Simpele muziek voor mensen zonder enig verbeeldingsvermogen. Het is zo goedkoop scoren als artiest, liedje over je kinderen (Dochters), eentje over overleden persoon (Afscheid nemen bestaat niet), behapbare teksten en kassa, een hoop bruiloften en begrafenissen zijn voorzien van muzikale omlijsting.
Maar het doet me goed dat Sittin on the Dock of the Bay op 99 staat. Soul geeft nogal wat klappen gehad dit jaar dus dan is dit een mooie opsteker.
Jolene is ook een heerlijke Guilty Pleasure (ook op 33 rpm).
Het valt me overigens ook op dat bijna elke zender een eigen eindejaarslijst heeft. Daarmee komt de creatieve armoede nu Full Circle, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het doet me goed dat Sittin on the Dock of the Bay op 99 staat. Soul geeft nogal wat klappen gehad dit jaar dus dan is dit een mooie opsteker.
Jolene is ook een heerlijke Guilty Pleasure (ook op 33 rpm).
Het valt me overigens ook op dat bijna elke zender een eigen eindejaarslijst heeft. Daarmee komt de creatieve armoede nu Full Circle, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
3
geplaatst: 31 december 2019, 14:26 uur
Sinds ik een dochter heb moet ik bekennen dat ik een bepaald nummer van Borsato erg mooi vind. Tjonge, wat komt dat nummer altijd weer binnen zeg...Muziek is emotie. Ja zelfs Borsato.
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:29 uur
Als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik twee jongens heb. Ik heb Already One van Neil Young als alternatief (of My Boy).
Nu Yesterday
. Krachtig in al zijn eenvoud (net als Blackbird trouwens, beter dan de CSN versie).
Nu Yesterday
. Krachtig in al zijn eenvoud (net als Blackbird trouwens, beter dan de CSN versie).
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:32 uur
Ik snap er werkelijk geen bal van dat pathetische draken zoals Dochters, Mag Ik Dan Bij Jou, Oceaan en Brabant zo ruim boven Testament staan. Iedere leek kan toch horen dat de classic van Boudewijn de Groot veel knapper in elkaar steekt en 100x meer eeuwigheidswaarde heeft?
1
geplaatst: 31 december 2019, 14:39 uur
90-81 is toch wel het mooiste tiental binnen de top 100. Oerend Hard Deurdonderen noemen we dat.
1
geplaatst: 31 december 2019, 14:42 uur
Gretz schreef:
Ik snap er werkelijk geen bal van dat pathetische draken zoals Dochters, Mag Ik Dan Bij Jou, Oceaan en Brabant zo ruim boven Testament staan. Iedere leek kan toch horen dat de classic van Boudewijn de Groot veel knapper in elkaar steekt en 100x meer eeuwigheidswaarde heeft?
Hóef je toch ook niet te snappen!? Laat gaan joh...
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:50 uur
Wat ik niet snap is waarom Fix You zo hoog staat. Ik vind de eerste drie albums van Coldplay erg goed, maar van die drie albums zou ik toch bier dat nummer uitgekozen hebben. Zou eerder clocks verwachten dat pas op 80 staat. Of misschien Trouble.
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:52 uur
crosskip schreef:
Waarom blért al dat volk door Ramses Shaffy?
Waarom blért al dat volk door Ramses Shaffy?
Stenders draait hem wel iets te vaak naar de zaal ja. Nu bij Angels ook weer.
0
geplaatst: 31 december 2019, 14:53 uur
Wat kwam Angels heerlijk binnen zeg. Toch stiekem wel een érg goed nummer
2
geplaatst: 31 december 2019, 14:54 uur
catdog schreef:
Wat kwam Angels heerlijk binnen weg. Toch stiekem wel een érg goed nummer
Wat kwam Angels heerlijk binnen weg. Toch stiekem wel een érg goed nummer
Veruit zijn beste nummer

0
geplaatst: 31 december 2019, 14:57 uur
harm1985 schreef:
Eefje de Visser bijvoorbeeld. Dat Hartslag, Afdwaalt, Ongeveer, De Bedoeling, Nee Joh, Scheef, Staan en Jong niet in de (keuze)lijst staan is treurig. Misschien ook maar eens meedoen aan de beste zangers...
(quote)
Eefje de Visser bijvoorbeeld. Dat Hartslag, Afdwaalt, Ongeveer, De Bedoeling, Nee Joh, Scheef, Staan en Jong niet in de (keuze)lijst staan is treurig. Misschien ook maar eens meedoen aan de beste zangers...
Dit. Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden dat Radio 2 nooit verder gekomen is dan Mee, die ze enkel in januari en februari 2016 even hebben gedraaid. Of dat Afdwaalt of Hartslag in 2011 niet op A-rotatie zijn gezet, perfecte radiosingles me dunkt
https://puu.sh/EV1QT/e0d3a56428.jpg
Het is echt belachelijk dat de best beluisterde en belangrijkste publieke radiozender zo'n grote artiest van eigen bodem nauwelijks aandacht geeft (in vergelijking met al die Nederlandstalige nummers die ze wel grijs draaien). Ik ben ervan overtuigd dat Eefjes nummers toegankelijk genoeg zijn voor voldoende casual Radio 2-luisteraars. In België zie je al gebeuren dat het grote(re) publiek met haar muziek begint weg te lopen (met dank ook aan de samenwerking met Bazart)
Als onze Radio 2 een van haar nieuwe singles zou pushen (zoals het geniale Bitterzoet) is het slechts een kwestie van tijd tot de grote doorbraak een feit is
#teamglashalfvol
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:01 uur
harm1985 schreef:
Wat ik niet snap is waarom Fix You zo hoog staat. Ik vind de eerste drie albums van Coldplay erg goed, maar van die drie albums zou ik toch bier dat nummer uitgekozen hebben. Zou eerder clocks verwachten dat pas op 80 staat. Of misschien Trouble.
Ja, ik heb me ook altijd afgevraagd waarom nu uitgerekend Fix You de populairste Coldplay is. Er zijn genoeg singles geweest die het veel beter deden in de hitlijsten. Nummers als The Scientist en Viva la Vida onderscheiden zich imo een stuk meer
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:05 uur
Ben het nu toch wel volledig met je eens, Geert.
Je zou haast denken dat ze aan boycots doen.
Aan kwaliteit geen gebrek bij Eefje. Je zou zeggen dat dat wel zou moeten aanspreken.
Aan kwaliteit geen gebrek bij Eefje. Je zou zeggen dat dat wel zou moeten aanspreken.
1
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2019, 15:05 uur
Fix You is veruit, maar dan ook echt VERUIT het tofste nummer van Coldplay. De enige met eeuwigheidswaarde voor mij en een terechte mainstream classic. The Scientist is ook nog okay, net als Trouble en Yellow maar daarna wordt het huilen.
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:10 uur
Grappig, ik vind Fix You toch wel een van hun ergste. Nu heb ik de laatste albums niet meer beluisterd, maar eigenlijk vind ik alleen What If nog erger van ze.
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:10 uur
Poeha schreef:
Het is nog erger dan ik dacht
Sinds augustus (nieuw last.fm-account) hebben ze haar 0x gedraaid. Dat betekent dat ze Zwarte Zon, Lange Vinnen en Bitterzoet vólledig negeren. Bizar 
https://puu.sh/EV21v/81c8bfbc2e.jpg
Iemand zal nu vast als tegenargument geven dat Eefje door Radio 3 gedraaid (zou) moet(en) worden. Maar daar luistert echt geen hond meer naar de laatste jaren (bovendien draait 3fm haar voornamelijk in de avond- en weekenduren). Ik ben ervan overtuigd dat er meer dan genoeg Radio 2-luisteraars wel zitten te wachten op nieuwe Nederlandstalige kwaliteitspop zoals die van Eefje. Want de groep luisteraars die Suzan + Freek, Bløf, Boudewijn de Groot en consorten geweldig vindt zet de radio echt niet gillend uit als ze de stem van Eefje horen hoor

Tot zover mijn rant. Verder is de Top 2000 bij vlagen best leuk hoor. CSL met half Nederland ftw

#teamglashalfvol
1
geplaatst: 31 december 2019, 15:24 uur
Ja, ik wilde het niet zeggen, maar dat is vaak toch wel lastig bij Eefje... Daarom snap ik wel dat haar muziek niet toegankelijk genoeg voor Radio 2 wordt geacht. Maar alsnog zou ze wel gedraaid mogen worden.
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:27 uur
Haha, baas, Stenders die zegt dat de playlist gemanipuleerd werd. Maar nu niet meer.
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:29 uur
Dat is bij Michael Stipe ook geen struikelblok gebleken. Of Kate Bush (Wuthering Heights).
Het is meer het afwijkende metrum waar mensen moeite mee zullen hebben.
Persoonlijke favoriet van Eefje is overigens Schip.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.