Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
2
geplaatst: 31 december 2019, 15:33 uur
4
geplaatst: 31 december 2019, 15:39 uur
harm1985 schreef:
Straks weer even op mute bij Dochters. Simpele muziek voor mensen zonder enig verbeeldingsvermogen. Het is zo goedkoop scoren als artiest, liedje over je kinderen (Dochters), eentje over overleden persoon (Afscheid nemen bestaat niet), behapbare teksten en kassa, een hoop bruiloften en begrafenissen zijn voorzien van muzikale omlijsting.
Straks weer even op mute bij Dochters. Simpele muziek voor mensen zonder enig verbeeldingsvermogen. Het is zo goedkoop scoren als artiest, liedje over je kinderen (Dochters), eentje over overleden persoon (Afscheid nemen bestaat niet), behapbare teksten en kassa, een hoop bruiloften en begrafenissen zijn voorzien van muzikale omlijsting.
Ik vind dit wel heel cynisch. Marco heeft nou eenmaal kinderen en zal ook ervaring hebben met het verlies van dierbaren. Die liedjes komen voor hem dus net zo goed vanuit persoonlijke ervaring/emotie. Bovendien putten veel mensen troost uit die liedjes. Behapbaar is ook iets positiefs: het geeft herkenning.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2019, 15:40 uur
harm1985 schreef:
Dat is bij Michael Stipe ook geen struikelblok gebleken. Of Kate Bush (Wuthering Heights).
Het is meer het afwijkende metrum waar mensen moeite mee zullen hebben.
Persoonlijke favoriet van Eefje is overigens Schip.
(quote)
Dat is bij Michael Stipe ook geen struikelblok gebleken. Of Kate Bush (Wuthering Heights).
Het is meer het afwijkende metrum waar mensen moeite mee zullen hebben.
Persoonlijke favoriet van Eefje is overigens Schip.
Michael Stipe en Kate Bush zijn toch prima te verstaan itt Eefje?
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:44 uur
Zooo, dat gevoel had ik ook meteen 
Ja, die Rosie maakt wat los.

Ja, die Rosie maakt wat los.
1
geplaatst: 31 december 2019, 15:52 uur
Arrie schreef:
Ik vind dit wel heel cynisch. Marco heeft nou eenmaal kinderen en zal ook ervaring hebben met het verlies van dierbaren. Die liedjes komen voor hem dus net zo goed vanuit persoonlijke ervaring/emotie. Bovendien putten veel mensen troost uit die liedjes. Behapbaar is ook iets positiefs: het geeft herkenning.
(quote)
Hij heeft toch gewoon gelijk. Puur omdat het Marco Borsato is staat het nummer ertussen.
Volgens mij als hij een scheet versie ervan maakt zou hij er ook in staan.
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:56 uur
505 nu tijdens de Tijdloze op Studio Brussel. Ik dacht, ik meld het effe x
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:57 uur
Johnny Marr schreef:
Under The Bridge is Beter

0
geplaatst: 31 december 2019, 16:00 uur
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:01 uur
Klopt. Sowieso één van de weinige nummers van de Peppers die de moeite waard zijn vind ik.
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:12 uur
harm1985 schreef:
Maar het doet me goed dat Sittin on the Dock of the Bay op 99 staat. Soul geeft nogal wat klappen gehad dit jaar dus dan is dit een mooie opsteker.
Jolene is ook een heerlijke Guilty Pleasure (ook op 33 rpm).
Het valt me overigens ook op dat bijna elke zender een eigen eindejaarslijst heeft. Daarmee komt de creatieve armoede nu Full Circle, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het doet me goed dat Sittin on the Dock of the Bay op 99 staat. Soul geeft nogal wat klappen gehad dit jaar dus dan is dit een mooie opsteker.
Jolene is ook een heerlijke Guilty Pleasure (ook op 33 rpm).
Het valt me overigens ook op dat bijna elke zender een eigen eindejaarslijst heeft. Daarmee komt de creatieve armoede nu Full Circle, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Bij nummer 9 gaat die op Mute, of de TV gaat zelfs uit.
Wat een schande dat men massaal op een waardeloos nummer stemt om zelfs via de top2000 de aandacht te trekken, voor mij ook de slechtste lijst sinds 1999.
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:17 uur
Fun fact: tot dit jaar stond Old and Wise in de top 10 aller tijden van de Top 2000, maar werd dit jaar ingehaald door Sultans of Swing, waardoor Dire Straits nu als enige twee platen in die top 10 hebben staan.
(Brother in Arms staat op 6, maar zal een dezer jaren Paradise by the Dashboard Light in gaan halen).
(Brother in Arms staat op 6, maar zal een dezer jaren Paradise by the Dashboard Light in gaan halen).
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:20 uur
chevy93 schreef:
Fun fact: tot dit jaar stond Old and Wise in de top 10 aller tijden van de Top 2000, maar werd dit jaar ingehaald door Sultans of Swing, waardoor Dire Straits nu als enige twee platen in die top 10 hebben staan.
Brothers in Arms staat op 17 en Sultan of Swings zelfs op 26
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:21 uur
Dat klopt, maar om dat nou een fun fact te noemen.
Ik heb het over de Top 2000 aller tijden, hè, niet die van dit jaar.
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:23 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dat klopt, maar om dat nou een fun fact te noemen.Ik heb het over de Top 2000 aller tijden, hè, niet die van dit jaar.
Hoe kan een plaat op 6 staan als die als hoogste notering 7 heeft gehad? BTW ik had gehoopt dat die de top 5 in was gegaan (Brothers in Arms)
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:24 uur
Lee Kang In schreef:
Hoe kan een plaat op 6 staan als die als hoogste notering 7 heeft gehad? BTW ik had gehoopt dat die de top 5 in was gegaan (Brothers in Arms)
Omdat bv. 2x op 2 staan (2x 1999 punten) meer oplevert dan 1x op 1 (2000) en 1x op 4 (1997)(quote)
2
geplaatst: 31 december 2019, 16:30 uur
harm1985 schreef:
Liedje over hoe je op je vader lijkt (Old Man), eentje over een overleden persoon (Broken Arrow), behapbare teksten en kassa, etc.Straks weer even op mute bij Dochters. Simpele muziek voor mensen zonder enig verbeeldingsvermogen. Het is zo goedkoop scoren als artiest, liedje over je kinderen (Dochters), eentje over overleden persoon (Afscheid nemen bestaat niet), behapbare teksten en kassa, een hoop bruiloften en begrafenissen zijn voorzien van muzikale omlijsting.
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:34 uur
OK, ik hap wel. Old Man gaat over de voorman op zijn Ranch die niet kan bevatten hoe zo'n jonge man zo'n grote Ranch kan betalen. Broken Arrow gaat over alles behalve een overleden persoon maar over tegenstrijdigheid van jong zijn, wel in het leger mogen, maar niet neuken.
Zit niet zo te trollen, beweren dat de teksten van Borsato evenveel (of weinig) diepgang hebben als Neil Young...
Zit niet zo te trollen, beweren dat de teksten van Borsato evenveel (of weinig) diepgang hebben als Neil Young...
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:37 uur
Fair enough. Ik heb even snel wat gegoogeld. Met wat beter zoekwerk had ik vast wat betere alternatieven kunnen vinden die beter van toepassing waren. Het punt lijkt me duidelijk.
1
geplaatst: 31 december 2019, 16:56 uur
Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar nu ik die ellenlange rockdingen hoor valt het me op hoe rockistisch Donna Summers 'I Feel Love' is behandeld, door die ergens op de helft (indien niet korter) weg te draaien. 'Estranged' wegdraaien vanaf de pianobreak (leek mij wel een mooi moment om het nummer af te kappen), nee hoor, maar de tweede helft van 'I Feel Love' weglaten mag blijkbaar gewoon.
0
geplaatst: 31 december 2019, 16:58 uur
Ja dat inkorten dan wel afkappen van nummers blijft een dingetje. Maar zoals je zelf al zegt; niet druk om maken 

1
geplaatst: 31 december 2019, 17:09 uur
Jezus, wat een big smile kreeg ik net toch even bij Dancing Queen
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:11 uur
Slowgaze schreef:
Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar nu ik die ellenlange rockdingen hoor valt het me op hoe rockistisch Donna Summers 'I Feel Love' is behandeld, door die ergens op de helft (indien niet korter) weg te draaien. 'Estranged' wegdraaien vanaf de pianobreak (leek mij wel een mooi moment om het nummer af te kappen), nee hoor, maar de tweede helft van 'I Feel Love' weglaten mag blijkbaar gewoon.
Zo lang Telegraph Road maar niet wordt ingekort, want dan volgen er rellen...

0
geplaatst: 31 december 2019, 17:13 uur
Kiwanuka vind ik nu eigenlijk een beetje overrated. Songs als Cold Little ♡ en ♥️ & Hate zijn niet slecht, maar ik hoor het geniale er niet in. Nu lijkt het net alsof hij de grote nieuwe soulheld is
Had liever gezien dat iemand als Rob Stenders Benjamin Clementine in de Top 2000 had gepusht
Had liever gezien dat iemand als Rob Stenders Benjamin Clementine in de Top 2000 had gepusht
3
geplaatst: 31 december 2019, 17:15 uur
laxus11 schreef:
Velen malen beter dan die Clementine naar mijn mening
Velen malen beter dan die Clementine naar mijn mening
jouw mening wordt niet gevraagd lexbos
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.