Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 november 2010, 20:26 uur
@Kaztor
Die is van vorig jaar, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.
Die is van vorig jaar, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.
0
geplaatst: 29 november 2010, 20:44 uur
Ik vind dat jij het nog allemaal goed onthouden heb Kaztor .
Of jij hebt het opgenomen of jij hebt een heel goed geheugen .
Of jij hebt het opgenomen of jij hebt een heel goed geheugen .

0
geplaatst: 29 november 2010, 21:45 uur
kaztor schreef:
en een prachtfilmpje over Tom Tom Club, de afsplitsing van Talking Heads die de hit Wordy Rappinghood maakten in de jaren negentig.
en een prachtfilmpje over Tom Tom Club, de afsplitsing van Talking Heads die de hit Wordy Rappinghood maakten in de jaren negentig.
Dat klinkt dan weer leuk, nog maar even nazoeken dan. Deze zou trouwens ook niet misstaan in ons onvolprezen lijstje.
0
geplaatst: 29 november 2010, 21:49 uur
0
geplaatst: 29 november 2010, 23:30 uur
Ik blijf gewoon stug doorgaan met zo nu en dan reklame te maken in dit topic voor ons eigen alternatief van de Radio 2 Top 2000, de MuMeLadder 2010 - Top 2000.
Na een heel jaar stemmen staan de nummers 65 t/m 2000 inmiddels vast, het overzicht hiervan is terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) .
We zijn nu toegekomen aan het samenstellen van de top 64 in onze eigen top 2000 lijst en zijn inmiddels begonnen om de lijst tot 64 nummers die gaan strijden om de 1e plaats terug te brengen tot 32 nummers die de grote finale gaan spelen.
Als je het leuk vind om mee te doen om deze samen te stellen dan kun je mee stemmen in het MuMeLadder 2010 (MusicMeter Top 2000) met de ladders die daar steeds geplaatst worden. De ladders bestaan steeds uit 8 nummers waaraan je resp. 4, 3, 2 en 1 pt mag geven aan de beste 4 nummers in die ladder. De ladders worden op vaste tijdstippen geplaatst, t.w. van 23.00 tot 17.00u, van 17.00u tot 11.00u en van 11.00u tot 23.00u. De 4 nummers met de meeste punten aan het einde van een tijdslot gaan steeds door.
Uiteindelijk zal dit alles leiden tot 32 nummers die overblijven die je net als andere jaren weer op volgorde dient te zetten voor de uiteindelijke bepaling van de winnaar van onze eigen top 2000
Na een heel jaar stemmen staan de nummers 65 t/m 2000 inmiddels vast, het overzicht hiervan is terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) .
We zijn nu toegekomen aan het samenstellen van de top 64 in onze eigen top 2000 lijst en zijn inmiddels begonnen om de lijst tot 64 nummers die gaan strijden om de 1e plaats terug te brengen tot 32 nummers die de grote finale gaan spelen.
Als je het leuk vind om mee te doen om deze samen te stellen dan kun je mee stemmen in het MuMeLadder 2010 (MusicMeter Top 2000) met de ladders die daar steeds geplaatst worden. De ladders bestaan steeds uit 8 nummers waaraan je resp. 4, 3, 2 en 1 pt mag geven aan de beste 4 nummers in die ladder. De ladders worden op vaste tijdstippen geplaatst, t.w. van 23.00 tot 17.00u, van 17.00u tot 11.00u en van 11.00u tot 23.00u. De 4 nummers met de meeste punten aan het einde van een tijdslot gaan steeds door.
Uiteindelijk zal dit alles leiden tot 32 nummers die overblijven die je net als andere jaren weer op volgorde dient te zetten voor de uiteindelijke bepaling van de winnaar van onze eigen top 2000
0
geplaatst: 29 november 2010, 23:41 uur
Heb je die allemaal 1 voor 1 in zitten typen El Ninjo .
Wanneer wordt ie uitgezonden ?
Wanneer wordt ie uitgezonden ?
0
geplaatst: 30 november 2010, 14:52 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Speelt niet af. Je moet wel op "play" drukken.
0
geplaatst: 30 november 2010, 14:53 uur
Dat doe ik ook, maar dan gebeurt er niks. Hij probeert een pagina te laden, maar er verschijnt niks.
0
Benno
geplaatst: 30 november 2010, 15:01 uur
chevy93 schreef:
Dat doe ik ook, maar dan gebeurt er niks. Hij probeert een pagina te laden, maar er verschijnt niks.
Heb je wel het programma Spotify? Zo nee, dan moet je dat eerst downloaden (+instructies volgen) om de lijst te kunnen laden.
0
geplaatst: 30 november 2010, 15:02 uur
Heb je daar een account voor nodig? Volgens mij heb ik een aantal weken/maanden geleden wel eens geluisterd met spotify.
0
Benno
geplaatst: 30 november 2010, 15:03 uur
Ja, je hebt er wel een account voor nodig, maar dat is verder helemaal gratis (zo lang je niet "update" naar de betaalde dienst).
0
geplaatst: 30 november 2010, 15:04 uur
Ik heb even een berichtje geplaatst in het "Spotify"-topic. Is wat beter dat het daar komt, lijkt me.
0
geplaatst: 30 november 2010, 16:02 uur
Ik denk er over na om er iets mee te doen tijdens de serious request week.
0
geplaatst: 30 november 2010, 18:23 uur
Sandokan-veld schreef:
De tweedeling die hier naar boven komt: mensen die verwachten dat de Top 2000 dezelfde functie heeft als de Mume-ladder, een plek waar je onbekende en opwindende dingen kan ontdekken en aanraden, terwijl de Top 2000 natuurlijk dezelfde functie heeft als kerstversiering: kerstlichtjes in de boom, gezellig met zijn allen gourmetten en meebrullen met Bohemian Rhapsody op oudjaarsnacht. Net als elk jaar. Traditie, veiligheid, gezelligheid. De stelling dat de lijst allereerst interessant zou moeten zijn voor kritische muziekliefhebbers is dus uiteindelijk niet houdbaar.
De tweedeling die hier naar boven komt: mensen die verwachten dat de Top 2000 dezelfde functie heeft als de Mume-ladder, een plek waar je onbekende en opwindende dingen kan ontdekken en aanraden, terwijl de Top 2000 natuurlijk dezelfde functie heeft als kerstversiering: kerstlichtjes in de boom, gezellig met zijn allen gourmetten en meebrullen met Bohemian Rhapsody op oudjaarsnacht. Net als elk jaar. Traditie, veiligheid, gezelligheid. De stelling dat de lijst allereerst interessant zou moeten zijn voor kritische muziekliefhebbers is dus uiteindelijk niet houdbaar.
Heel mooi gezegd. De Top 2000 is pure nostalgie en heeft niets met een ontdekkingstocht te maken. De Top 2000 staat voor het afsluiten van een jaar dat voorbij is, terugkijken naar het verleden en daar hoort ouwe lullen muziek nu eenmaal bij, veel meer dan moderne of nieuwe muziek.
Persoonlijk ben ik wel blij dat het zwaar overgewaardeerde glamrock bandje uit Engeland nu eens niet op nummer 1 staat.
0
geplaatst: 30 november 2010, 18:46 uur
Verdomme, de lijst van vorig jaar? De Top 2000-site gaf dat nauwelijks aan.
Het is gewoon niet up-to-date, denk ik.
Ik heb vorig jaar dan ook alleen de oudejaars-uitzending gezien en het zou me, eerlijk gezegd, niet echt verbazen als ze elk jaar met hetzelfde zouden komen.
Nou, ik zal nog even kijken of er ergens een recente programmering is...
Edit: Nog nergens te bekennen.
Het is gewoon niet up-to-date, denk ik.
Ik heb vorig jaar dan ook alleen de oudejaars-uitzending gezien en het zou me, eerlijk gezegd, niet echt verbazen als ze elk jaar met hetzelfde zouden komen.

Nou, ik zal nog even kijken of er ergens een recente programmering is...
Edit: Nog nergens te bekennen.
0
geplaatst: 30 november 2010, 19:30 uur
De lijst inzenden en vragen om tegen een bijdrage de nummer 1 of top 3 te draaien of zo.
0
geplaatst: 30 november 2010, 23:18 uur
Ik vind die reportages uit de top 2000 tv uitzendingen vaak wel leuk. Doen me denken aan de erg leuke reeks 'Single Luck' over eendagsvliegen.
0
geplaatst: 1 december 2010, 09:56 uur
starbright boy schreef:
Ik vind die reportages uit de top 2000 tv uitzendingen vaak wel leuk. Doen me denken aan de erg leuke reeks 'Single Luck' over eendagsvliegen.
Helemaal mee eens. Ik ga niet naar de radio-uitzending luisteren, want hoe aardig de meeste nummers ook zijn, ik heb ze honderden keren gehoord. En eigenlijk ben ik ook niet zo dol op die 'gemaakte' gezelligheid van de tv-uitzendingen, maar die reportages over sommige artiesten zijn wel de moeite waard. Die zijn dan ook de reden dat ik, als het even kan, toch naar die uitzendingen kijk.
En die afleveringen van Single luck waren inderdaad buitengewoon interessant.
0
geplaatst: 1 december 2010, 21:33 uur
starbright boy schreef:
Is dat niet door hetzelfde team gemaakt? Ik heb het idee dat Top 2000 een bundeling van dat soort krachten is (Top Pop a Gogo, DWDD, Single Luck etc.)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.