MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Zack schreef:
Jij wel natuurlijk , poekie

Poek schreef:
(quote)

Je hebt al vier keer gepost in dit draadje vandaag. Je bent er stiekem nogal mee bezig he?

Vorig jaar was ie er al net zoveel mee bezig. Kom er dan gewoon onbeschaamd voor uit dat je het een buitengewoon interessante lijst vindt zou ik zeggen (net zoals wij allen)
Op zich zijn het met die acties/plotselinge bekendheden gewoon ééndagsvliegen en verdwijnen ze volgend jaar weer.

Op zich vind ik het jammer dat er zoveel van die lijsten zijn. Ik zag laatste dagen zelfs al een top 4000 voorbij komen , maar mensen vinden het mooi en elke zender/omroep heeft wel één of andere lijst.
Even eerste 100 bekeken.

Een derde ongeveer is Top 100 waardig en hebben hun status bewezen ( kost gauw jaar of 20), een generatie . 30 nummers zijn waan de de dag of halen de 5 jaar niet en 25 horen er niet in. Snelle analyse
Ik keek nog even bij de bovenste 30 ....4 nummers uit de deze eeuw waar vande cover nog het beste is, de andere 3 zijn tenenkrommend .

Er zijn echt wel veel betere nummers gemaakt dan die drie, wel toevallig van Nederlandse makelij wat misschien het één en ander verklaard......jammer.
Muziek wat tegenwoordig als ‘ nieuw’ wordt gezien is eigenlijk gewoon retro met één of andere sausje er door heen. Geen probleem , maar zo is het wel regelmatig. Wat is nog echt nieuw?

Top 2000 is een heel leuk evenement deze dagen, maar meer ook niet.

Interessante quote van een platenboer die actief is op een ander forum. Zou Radio 2 al in de eerste dagen dat de stembussen open waren hebben zien aankomen dat Rollercoaster waarschijnlijk op nummer #1 kwam?

Dat wisten wij platenboeren vorige week al. Prima als dat gebeurt met hitlijsten, maar een lijst waar de mensen moeten kiezen vind ik het echt niet kunnen.

Een week geleden krijgen wij een mail: Danny Vera - Rollercoaster, single, 2000 stuks op rood vinyl (kleur van de top 2000).

Het is inmiddels de 4e druk van de single, de eerste in het zwart, toen 300 rood vinyl, toen nog een keer zwart, steeds in oplagen van een paar honderd. En dan ineens 2.000 stuks voor een single in Nederland (dat is al 30 jaar niet meer geperst)....
Ik heb gebeld met de platenmaatschappij, maar die vonden het toeval vorige week, op de vraag of ze met me wilde wedden voor 1000 euro werd er vriendelijk bedankt. De lobby van Leo Blokhuis op tv tijdens de top 2000 Quiz was een fijne voorzet.

Danny Vera is een toffe gast, John Verhoeven, hier uit Veghel die het mee schreef idem, maar er klopt geen fuck van, pijnlijk dat letterlijk geen enkele hitlijst dus 100% puur is.

Onweerwolf
Wow, okay dat is wel interessant dan.

Onweerwolf schreef:
Wow, okay dat is wel interessant dan.

Hij is nu te bestellen bij Excelsior, levering vanaf 11 december.

Ik vind het ook een opmerkelijk toeval, maar het valt zeker niet uit te sluiten dat Radio 2 al binnen een dag vrijwel zeker kon voorspellen dat Roller Coaster op #1 zou blijven staan (omdat de kloof met BoRhap al geslagen was).

Interessantdoenerij, uiteraard gaat de platenmaatschappij niet wedden met deze man. Puur speculaties en nergens op gebaseerd.

Die meneer vergeet overigens dat er ook nog een flinke run is geperst van een gouden editie. Groot gedeelte van de nieuwe versie is voor Duitsland waar hij nu aan t doorbreken is en dat hij goed zou doen in de Top 2000 is al helemaal niet verrassend natuurlijk.

aerobag schreef:
Ik denk dat ze zo geheimzinnig doen (nu zet ik ook even mijn aluminiumfolie hoedje op en schuif ik aan bij Lange Frans) om toch wat te kunnen schuiven met de programmering en de mogelijkheid te houden om af en toe een nummer te kunnen wippen uit de lijst die zij er niet thuis vinden horen (zoals ze in het verleden ook gedaan hebben)

Slayer (Angel of Death) heeft al meerdere keren in de nacht gestaan. Dat moet of toeval zijn, of ze willen ''gewone'' luisteraars niet afschrikken.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Slayer (Angel of Death) heeft al meerdere keren in de nacht gestaan. Dat moet of toeval zijn, of ze willen ''gewone'' luisteraars niet afschrikken.

En kinderen.

Alle noteringen van Lange Frans schijnen opeens zoek te zijn waardoor ze 'm niet kunnen draaien ook zoiets aparts

Fathead schreef:
(quote)

En kinderen.

En Johnny Depp. Denk je rustig overdag de Top 2000 te luisteren, hoor je opeens je eigen naam geschreeuwd.

Fathead schreef:

En kinderen.

Het zou wat zijn, kinderen aan de Slayer. Dat moeten we niet willen.

Gretz schreef:
Ik vind het ook een opmerkelijk toeval, maar het valt zeker niet uit te sluiten dat Radio 2 al binnen een dag vrijwel zeker kon voorspellen dat Roller Coaster op #1 zou blijven staan (omdat de kloof met BoRhap al geslagen was).

Zo'n grote gok is het nu ook weer niet: vorig jaar hoogste binnenkomer ooit op nummer 4 en dit jaar was er een gerede kans dat hij verder zou stijgen. Ook als het nummer op plek 2 of 3 was blijven steken, had het nummer niet over aandacht en populariteit te klagen gehad en zou er veel vraag naar de single zijn geweest, daar ben ik van overtuigd. Die 2000 singles zullen dan ook ongetwijfeld als warme broodjes over de toonbank gaan.

Onweerwolf
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Het zou wat zijn, kinderen aan de Slayer. Dat moeten we niet willen.

Ik ben op mijn 13e keurig van Guns N' Roses over Slay0r heengesprongen naar Amorphis, dus het kan prima voorkomen worden.

Radio 2 presenteert zich als een gezellige familiezender. Dan ga je niet half twee in de middag Slayer uitzenden.

Lekker met het hele gezin naar een vijf minuten durend messcherp thrashmetalnummer over de martelpraktijken van nazidokter Josef Mengele in de Tweede Wereldoorlog luisteren!

Gezellig!

Onweerwolf
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Ja, maar wat is er gezelliger dan een vijf minuten durend messcherp thrashmetalnummer over de martelpraktijken van nazidokter Josef Mengele in de Tweede Wereldoorlog?

Ik weet zo even niks anders.

De live versie van Fucked with a Knife van Cannibal Corpse komt in de buurt.

Maar goed, die is alleen voor dames.

Ik vind trouwens dat de muziek van Racoon ook schadelijk is voor kinderen.

De BoRhap van de Nederpop
(afbeelding)

https://i.vgy.me/PDD84N.png

Gretz schreef:
De BoRhap van de Nederpop (afbeelding)

(afbeelding)

Wat een onzinnige vergelijking. Enige wat ze gemeen hebben, is dat ze nu allebei op 1 hebben gestaan. Dan kan je net zo goed zeggen dat Danny Vera zijn eigen Hotel California heeft geschreven.

Don Cappuccino schreef:
Lekker met het hele gezin naar een vijf minuten durend messcherp thrashmetalnummer over de martelpraktijken van nazidokter Josef Mengele in de Tweede Wereldoorlog luisteren!

Gezellig!

En de boomers ondertussen maar klagen dat de jeugd niets meer over de Tweede Wereldoorlog weet.

Ik heb gehoord dat de zenderbaas van Radio 2 een pact met de duivel heeft gesloten. Daarom moet er elke 5 jaar een nieuwe nummer 1 in de top 2000 komen (Avond in '05, Hotel California in '10, Imagine in '15 en Roller Coaster '20), anders stuurt hij hoogstpersoonlijk de geest van Freddy Mercury naar Hilversum om door de studio te spoken...

Zonder dollen; Roller Coaster de BoRhap van de Lage Landen is natuurlijk onzin. De nummers en artiesten hadden haast niet verder tegenovergesteld kunnen zijn.

Queen waren wereldsterren met Freddy Mercury als een van de grootste entertainers in de popmuziek; BoRhap een pompeus en vernieuwend nummer, met een afwijkende songstructuur en opera-invloeden, dat wereldwijd wordt gezien als een van de meest baanbrekende nummers in de popmuziek.

Aan de andere kant hebben we een man van middelbare leeftijd, wiens claim-to-fame tot voor kort was dat ie op vrijdagavond in een voetbalprogramma op mocht komen draven, met een klein, doeltreffend liedje dat tijdloos is - in de zin dat het ook in 1970 of 1988 uit had komen. In een bepaalde zin is het typerend voor de status van de popmuziek anno 2020 dat men hier zo massaal mee wegloopt.

Begrijp me niet verkeerd, het is gewoon een goed liedje en ik snap heel goed dat dit populair is. Of het echt die eeuwigheidswaarde heeft, durf ik nog niet te zeggen, maar geloof zo dat dit over 20 jaar nog steeds hoog in de top 2000 staat.

Mausie schreef:
(quote)

Wat een onzinnige vergelijking. Enige wat ze gemeen hebben, is dat ze nu allebei op 1 hebben gestaan. Dan kan je net zo goed zeggen dat Danny Vera zijn eigen Hotel California heeft geschreven.

De Nederlandse John Lennon is eindelijk opgestaan

Gretz schreef:
(quote)

Ik hoop niet dat WhyNotSmile en Choconas zich nu aangesproken voelen

Ik heb een hekel aan tradities!!

vigil schreef:
Alle noteringen van Lange Frans schijnen opeens zoek te zijn waardoor ze 'm niet kunnen draaien ook zoiets interessants.

Gemiste kans, heb hem even voor je aangepast

Titmeister schreef:
Ik heb gehoord dat de zenderbaas van Radio 2 een pact met de duivel heeft gesloten. Daarom moet er elke 5 jaar een nieuwe nummer 1 in de top 2000 komen (Avond in '05, Hotel California in '10, Imagine in '15 en Roller Coaster '20), anders stuurt hij hoogstpersoonlijk de geest van Freddy Mercury naar Hilversum om door de studio te spoken...

Dat patroon was me ook al opgevallen, dat is een grappig toeval. Enige dissonant is Hotel California, die zonodig ook in 2014 op 1 moest staan. Ben benieuwd wat 2025 ons brengt.

Poeha schreef:
Oh Well - Oh Well

Deze valt me nu op. Leuke nominatie, al verwacht ik niet dat die het haalt al is 'ie bij ons net zoveel genoemd als het origineel.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Gezellig!

Geen zorgen, "Angel of Death" wordt altijd diep in de nacht uitgezonden. Dat hebben de "stemmers" zo bepaald.

Ik heb alle liedjes die dit jaar door ons genomineerd zijn bij elkaar opgeteld en ik kwam tot 1347 verschillende nummers. Ik zal ze hier posten, van minst genoemd naar meest genoemd. Beginnende bij de nummers die minimaal 5 keer zijn genoemd, want om nou 1347 nummers te plaatsen is ook weer zo wat. Ik zal de hele lijst aan het eind wel publiceren.

1347-0460: 1 keer genoemd
0459-0260: 2 keer genoemd
0174-0259: 3 keer genoemd
0109-0173: 4 keer genoemd

5 keer genoemd en dat levert een gedeelde 75e plaats op:

75 Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
75 Arcade Fire - Reflektor
75 Big Star - Thirteen
75 Bobby Womack - Across 110th Street
75 Bruce Springsteen - Thunder Road
75 Eefje de Visser - Scheef
75 Fish - A Gentleman's Excuse Me
75 Gathering - Strange Machines
75 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
75 Keane - Bedshaped
75 Killing Joke - Love Like Blood
75 Klein Orkest - Over De Muur
75 Marillion - Kayleigh
75 MGMT - Time To Pretend
75 Mike Oldfield - Tubular Bells
75 Muse - Knights of Cydonia
75 New Order - True Faith
75 Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
75 Phosphorescent - Song for Zula
75 Pink Floyd - Echoes
75 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
75 Prefab Sprout - When Love Breaks Down
75 Queen - Innuendo
75 Queensrÿche - Silent Lucidity
75 Smashing Pumpkins - Disarm
75 Sufjan Stevens - Chicago
75 The Beatles - A Day In The Life
75 The Cure - Lovesong
75 The Doors - Riders On The Storm
75 The Waterboys - The Whole Of The Moon
75 War On Drugs - Red Eyes
75 War On Drugs - Thinking Of A Place
75 War On Drugs - Under The Pressure
75 Yes - Close To The Edge

Casartelli (moderator)
Om een beetje in MML-finaletermen te blijven: daar is mijn halve lijst al weg!

Eefje de Visser op 75, waar kan ik tekenen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:36 uur

geplaatst: vandaag om 01:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.