MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Slowgaze schreef:
(quote)

Er zijn net zakken vol stemmen uit Friesland gevonden! Allemaal stemmen op Danny Vera! Dit kan niet echt zijn!

Klopt! Zeer terechte winnaar

Ponty Mython
Gretz schreef:
(quote)

En alle medewerkers van Radio 2 weten van dit complot en vinden het allemaal maar gewoon prima?

Dit heeft weinig met complotten te maken. Zo werkt het al decennia lang. Ten tijde van de top 40 werden bepaalde artiesten ook gepusht door de platenmaatschappij en werden hun singles en albums ook en masse 'gekocht' door datzelfde label, zodat de artiest hoog in de lijst zou eindigen. Vera op 1 is goed voor Vera, het label, tv, Radio 2 en de Nederlandse artiest en muziek. Hier gaat een hoop geld mee gemoeid. Ik vind het aandoenlijk dat je nog gelooft in een eerlijk verloop van stemmen. Zo zou het ook moeten gaan.

Onweerwolf
Ponty Mython schreef:
Hier gaat een hoop geld mee gemoeid.

Even voor de duidelijkheid; Ferry Roseboom heeft geld betaald aan de NPO om Danny Vera op 1 te krijgen in de Top 2000? Dat is de suggestie hier?

Ponty Mython schreef:
(quote)

Dit heeft weinig met complotten te maken. Zo werkt het al decennia lang. Ten tijde van de top 40 werden bepaalde artiesten ook gepusht door de platenmaatschappij en werden hun singles en albums ook en masse 'gekocht' door datzelfde label, zodat de artiest hoog in de lijst zou eindigen. Vera op 1 is goed voor Vera, het label, tv, Radio 2 en de Nederlandse artiest en muziek. Hier gaat een hoop geld mee gemoeid. Ik vind het aandoenlijk dat je nog gelooft in een eerlijk verloop van stemmen. Zo zou het ook moeten gaan.

Tsja, het lijkt me toch enorm vergezocht dat Excelsior Recordings (het indielabel van Danny Vera) onder 1 hoedje spant met de grootste radiozender van Nederland, die nog altijd van publiek (belasting)geld gefinancierd wordt. Geen van de partijen heeft met zo'n deal iets te winnen, aannemende dat je niet voor een appel en een ei de boel om kan kopen. Je stelling dat er een hoop geld mee gemoeid gaat terwijl Excelsior een relatief klein label is is dan ook gemakkelijk te weerleggen. Bovendien zou het voortbestaan van het hele instituut Top 2000 in gevaar komen als zo'n groot schandaal naar buiten komt.

Ik geloof overigens best dat de muziekindustrie decennialang gebruik gemaakt heeft van de trukendoos om gemakkelijk mogelijk een (grote) hit te scoren. Zeker in de tijden waarin airplay allesbepalend is. Op het randje van de regels of er net over.

Gelukkig is de invloed van de radio als gevolg van de streamingdiensten serieus afgenomen. Je kan nog steeds proberen om een curator van Spotify te paaien om jouw nummer in een populaire playlist te krijgen, maar vraag me af hoeveel dit gebeurt.

Gretz schreef:
Tsja, het lijkt me toch enorm vergezocht dat Excelsior Recordings (het indielabel van Danny Vera) onder 1 hoedje spant met de grootste radiozender van Nederland,

Ik geloof het pas als Spinvis volgend jaar op 1 staat!

Ponty Mython
Tony schreef:
(quote)

Ik geloof het pas als Spinvis volgend jaar op 1 staat!

Spinvis is meer voer voor de Snob 2000.

Onweerwolf
Ponty Mython schreef:
(quote)

Zelfde label dus dat maakt dan niets uit toch?

Ponty Mython schreef:
(quote)

Spinvis staat al met 2 nummers in de Top 2000 (en er kunnen er gerust nog een paar bij, re-entry van Voor Ik Vergeet en een binnenkomst van Wespen op de Appeltaart bijvoorbeeld)

Opmerkelijke winnaar dit jaar. Had nog nooit van Rollercoaster gehoord. Het is echter verre van een verkeerd nummer; doet denken aan Willie Nelson.

Barney Rubble schreef:
Opmerkelijke winnaar dit jaar. Had nog nooit van Rollercoaster gehoord. Het is echter verre van een verkeerd nummer.

Stond vorig jaar toch ook al op 4

Zack schreef:
Nog even over Danny Vera oo 1 : dat is het absolute dieptepunt in een al jaren achteruitlopende kwaliteit van al die lijsten. Het zijn commerciële lijsten geworden en het zijn er zoveel dat ik er verder ook niet mee bezig ben.

Je hebt al vier keer gepost in dit draadje vandaag. Je bent er stiekem nogal mee bezig he?

En als het zo'n commerciele lijst is, hoe komt het dan dat één van de minst commerciele nummers op 1 staat?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Even voor de duidelijkheid; Ferry Roseboom heeft geld betaald aan de NPO om Danny Vera op 1 te krijgen in de Top 2000? Dat is de suggestie hier?

En niet alleen aan de NPO, ook aan Q-music (plek 4), Veronica (plek 29), Omroep Brabant (plek 2), Radio 10 (vorig jaar 8 ) etc. Waar haalt Roseboom het geld vandaan?

En belangrijker nog: heeft de organisator van de Witte Trui ook nog een aanbod van Excelsior gekregen?

Poek schreef:

En niet alleen aan de NPO, ook aan Q-music (plek 4), Veronica (plek 29), Omroep Brabant (plek 2), Radio 10 (vorig jaar 8 ) etc. Waar haalt Roseboom het geld vandaan?

Oh wauw, ik heb echt totaal gemist dat dit nummer zo populair is en zo leeft onder de Nederlandse bevolking.

Misschien moet ik toch weer wat vaker buiten komen

Ach de top 2000...je verwacht er altijd weinig van en dan weet het toch elke keer weer tegen te vallen.

Ik vind het toch wel leuk dat Vera hem nog even doorstoot naar de nummer 1. Verder maakt die top 5 of top 10 me niet zoveel uit. Die laatste nummers tot 0:00 vallen voor mij toch altijd in het water.

Veel interessanter zijn toch de nieuwkomers, afvallers, stijgers en dalers. Ik kijk er in ieder geval weer flink uit naar de lijst.

Danny Vera: "Muziek is geen wedstrijd."

Ik was ook verbaasd dat Danny Vera op 1 stond. Het is voor mensen een troostend nummer hoor ik links en rechts dus het zal wel. Maar ik verbaas me nog meer over alle mensen hier die hier van alles roepen over complotten en dat als een zekerheid verkondigen. Een mening is tegenwoordig net zoveel waard als een onderbouwd feit.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Een T-shirt-waardige quote.

Haha, ik zie het al voor me: Onweerwolf in de studio bij Van Nieuwkerk

wavanbuuren
repelstefan schreef:
Ik was ook verbaasd dat Danny Vera op 1 stond. Het is voor mensen een troostend nummer hoor ik links en rechts dus het zal wel. Maar ik verbaas me nog meer over alle mensen hier die hier van alles roepen over complotten en dat als een zekerheid verkondigen. Een mening is tegenwoordig net zoveel waard als een onderbouwd feit.

1 individu zou ik niet als "alle mensen" omschrijven.

Ik vind het jammer dat radio 2 nooit openheid geeft over het aantal deelnemers en stemmen, vind ik altijd wel leuke statistiekjes om te zien. Ik denk dat ze zo geheimzinnig doen (nu zet ik ook even mijn aluminiumfolie hoedje op en schuif ik aan bij Lange Frans) om toch wat te kunnen schuiven met de programmering en de mogelijkheid te houden om af en toe een nummer te kunnen wippen uit de lijst die zij er niet thuis vinden horen (zoals ze in het verleden ook gedaan hebben)

Het payola verhaal geloof ik overigens niet zo

Uiteindelijk zijn er blijkbaar gewoon veel Top2000-stemmers onder de Veronica Inside kijkers!
https://media.dumpert.nl/foto/700235ec_1627m1y.gif

Danny Vera heeft ook wel fans door zijn vele huiskameroptredens. Bij kennissen van me heeft ie ook wel eens thuis opgetreden en die zijn sindsdien fan al is het niet eens helemaal hun muziek.
Porcupine Head schreef:
Ik denk niet dat alles geautomatiseerd is. Het lijkt mij dat, als het nodig is, handmatig nog een paar dingen worden gecorrigeerd (met eventueel speurwerk) en dat zal niet heel veel zijn. Of tenminste, dat hoop ik.

De fouten zitten vooral in de vrije keuzes, ik merk hier al dat sommige nummers onder 4 verschillende artiesten/titels terugkomen. Al vind ik het wel opvallend dat ook in de voorkeuzelijst sommige artiesten bv. met en zonder lidwoord voorkomen.

Misschien dat ik vanavond een begin maak met de lijst op basis van de hier geposte lijstjes, anders morgen.

Inmiddels is bekend dat Danny Vera heeft geprofiteerd van een DAB. Hij heeft daar zelf gemengde gevoelens over. Nummer 1 zijn is leuk, maar dood zijn is weer jammer.

Zack
Poek schreef:
(quote)

Je hebt al vier keer gepost in dit draadje vandaag. Je bent er stiekem nogal mee bezig he?

En als het zo'n commerciele lijst is, hoe komt het dan dat één van de minst commerciele nummers op 1 staat?
Is dat zo ?

En over dat posten ....dat ging 2x over de Mume Top 100 eigenlijk , dus jij leest verkeerd.

Doet me denken aan al die reacties op nu.nl eeaar het meer gaat om elkaar tegen te spreken dan de inhoud, waarvan men ook nog geen eens verstand heeft.

Zack schreef:

Doet me denken aan al die reacties op nu.nl eeaar het meer gaat om elkaar tegen te spreken dan de inhoud, waarvan men ook nog geen eens verstand heeft.

Zo kwam je posting inderdaad op mij over.

Zack
Jij wel natuurlijk , poekie

crosskip schreef:
Uiteindelijk zijn er blijkbaar gewoon veel Top2000-stemmers onder de Veronica Inside kijkers!
(afbeelding)

Gif/afbeelding doet het niet

GrafGantz schreef:
(afbeelding)

Ik hoop niet dat WhyNotSmile en Choconas zich nu aangesproken voelen

Gretz schreef:
(quote)

Ik hoop niet dat WhyNotSmile en Choconas zich nu aangesproken voelen

Nee joh, integendeel!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:00 uur

geplaatst: vandaag om 00:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.