Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2020, 15:26 uur
Zack schreef:
Men zou gewoon beter een Top 100 allertijden weer in stellen en nummers die minimaal 2/3 jaar oud moeten zijn om zeker de waan van de dag uit te schakelen en de houdbaarheid van een nummer te ‘ testen’ .
Men zou gewoon beter een Top 100 allertijden weer in stellen en nummers die minimaal 2/3 jaar oud moeten zijn om zeker de waan van de dag uit te schakelen en de houdbaarheid van een nummer te ‘ testen’ .
Wat een onzin dat een nummer 2/3 jaar oud zou moeten zijn voordat ie in de lijst mag. Bij sommige nummers merk je al na een paar maanden dat ze heel populair gaan worden én blijven, omdat ze iets ongelofelijks teweeg brengen. Roller Coaster er hierin wel het perfecte voorbeeld gevonden.
Had het belachelijk gevonden als Roller Coaster pas in 2021 in de lijst had kunnen komen.
1
geplaatst: 11 december 2020, 15:27 uur
Dirruk schreef:
Iemand enig idee wanneer de gehele lijst normaliter wordt gepresenteerd?
Iemand enig idee wanneer de gehele lijst normaliter wordt gepresenteerd?
Volgende week donderdag
0
geplaatst: 11 december 2020, 15:30 uur
Gretz schreef:
Had het belachelijk gevonden als Roller Coaster pas in 2021 in de lijst had kunnen komen.
Denk je niet dat de massa het nummer dan alweer 'vergeten' zou zijn? Dus dat het dan wellicht niet eens in de keuzelijst had gestaan? In deze tijden waarin muziek sneller komt en gaat als ooit tevoren denk ik dat een 'afwezigheid' van een jaar of 3 vrij desastreus is. Geldt uiteraard voor elk nieuwer nummer en niet alleen voor Roller coaster.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 december 2020, 15:32 uur
Gretz schreef:
Iemand op FOK! heeft de moeite genomen om de 106 binnenkomers te analyseren:
Mooi titanenwerkje van het kennelijke neonaziforum. 90% van de nummers zegt mij weinig tot niks, maar ik ben dan ook een MuMeSnob.Iemand op FOK! heeft de moeite genomen om de 106 binnenkomers te analyseren:
0
Zack
geplaatst: 11 december 2020, 15:32 uur
Gretz schreef:
Wat een onzin dat een nummer 2/3 jaar oud zou moeten zijn voordat ie in de lijst mag. Bij sommige nummers merk je al na een paar maanden dat ze heel populair gaan worden én blijven, omdat ze iets ongelofelijks teweeg brengen. Roller Coaster er hierin wel het perfecte voorbeeld gevonden.
Ja , jij (quote)
.Hier kan een album pas na 2 jaar in de lijst komen op als ik het goed heb.
Verder : het past verder prima in het gezelligheid concept van de Top 2000 hoor .
0
Zack
geplaatst: 11 december 2020, 15:35 uur
Overigens vind ik het geen slecht nummer , mag Danny wel voor zover ik hem ken , maar wel wat emo-nummer van 13 in een dozijn... maar nogmaals : het is vooral een feestje dus alles kan erin.
0
geplaatst: 11 december 2020, 15:38 uur
Ben het ook nooit eens geweest met die regel. Net alsof de gemiddelde user hier direct z'n top 10 aanpast als er een mooi album in 2020 uitkomt. Er zijn waarschijnlijk nul albums die tussen december 2018 en nu zijn uitgebracht met voldoende punten voor de Album Top 250. Zelfs Lan niet.
1
geplaatst: 11 december 2020, 15:40 uur
vielip schreef:
Denk je niet dat de massa het nummer dan alweer 'vergeten' zou zijn? Dus dat het dan wellicht niet eens in de keuzelijst had gestaan? In deze tijden waarin muziek sneller komt en gaat als ooit tevoren denk ik dat een 'afwezigheid' van een jaar of 3 vrij desastreus is. Geldt uiteraard voor elk nieuwer nummer en niet alleen voor Roller coaster.
(quote)
Ja, kan heel goed dat veel hits van een paar jaar geleden die niet op de keuzelijst worden gezet er nooit in zullen komen op die manier. Vandaar dat je dat niet moet willen, zijn kunstmatige ingrepen. Een nummer dat van dit jaar is en direct een verpletterende indruk heeft gemaakt hoort er gewoon direct vanaf het eerste jaar in te staan.
5
geplaatst: 11 december 2020, 15:40 uur
Het tegendeel is waar. Streaming heeft ervoor gezorgd dat muziek juist veel minder snel gaat tegenwoordig. Hitlijsten zijn veel statischer dan ze waren en hits duren heel erg lang en kunnen door bijvoorbeeld tiktok onverwachte oplevingen maken. Rollercoaster staat al bijna 90 weken in de singles top 100. Hits gingen het snelst in de vroege jaren '80. "Alternatieve muziek" waarschijnlijk in de jaren '90 met hypes die snel soms heel snel vergeten waren, Maar zeker niet nu. Dat is iets dat me echt heel erg opvalt.
1
Magick1
geplaatst: 11 december 2020, 16:26 uur
francodipolly schreef:
Wat zou er gebeuren als er een internationale stem ronde is. Laten we zeggen alleen westerse landen.
Hoeveel Nederlandse producties zouden er dan nog instaan van de 2000.
Alle Nederlandstalige eruit iig, lijkt mij heerlijk.
Wat zou er gebeuren als er een internationale stem ronde is. Laten we zeggen alleen westerse landen.
Hoeveel Nederlandse producties zouden er dan nog instaan van de 2000.
Alle Nederlandstalige eruit iig, lijkt mij heerlijk.
Als je alle Chinezen laat meestemmen, is ook meer dan de helft van je Engelstalige nummers weg.
Muziek is toch een gevoelskwestie, en geen exacte wetenschap. Een goede Nederlandstalige tekst raakt mij ook veel meer dan een goede Engelse tekst.
0
geplaatst: 11 december 2020, 16:29 uur
Zou mooi zijn als de entry van Love Really Hurts Without You komt door Sex Education, topserie! Dat nummer en ook Quiero zijn nummers die ik zelf niet snel op zou zetten, maar best leuk vind om ze tijdens de top 2000 te horen.
Heb mijn lijstje nog eens gecheckt, maar buiten reeds aanwezige Move On Up en Let It Happen, moet ik het doen met nieuwe binnenkomers King Kunta en Exit Music, rest heeft de lijst niet gehaald; DAB geldt kennelijk niet voor Afrikaanse artiesten (Mory Kanté en Manu Dibango) en de Tiktok-hype was niet voldoende voor Baby Come Back...
Heb mijn lijstje nog eens gecheckt, maar buiten reeds aanwezige Move On Up en Let It Happen, moet ik het doen met nieuwe binnenkomers King Kunta en Exit Music, rest heeft de lijst niet gehaald; DAB geldt kennelijk niet voor Afrikaanse artiesten (Mory Kanté en Manu Dibango) en de Tiktok-hype was niet voldoende voor Baby Come Back...
3
Zack
geplaatst: 11 december 2020, 17:05 uur
Die Top 2000 is verder een leuke eindejaars beleving voor veel mensen, zelfs de “oppervlakkige” luisteraars.
Als echt interessant of zo kan ik het voor mezelf niet noemen. Het is absoluut leuk om het er over te hebben , maar ik ken en hoef de lijst niet te zien of zo. Het is me te groot, teveel en ranking zegt me dan eigenlijk niks.
Ook de Mume Top 2000 is me teveel en doe ook niet mee dan, maar dat is persoonlijk. Blijkbaar zijn er genoeg die elke dag een heel jaar lang die ladder in willen vullen en dat is natuurlijk een zeer geslaagde parel van deze site , alle lof verder.
Maar goed....ik raak off-topic.
Als echt interessant of zo kan ik het voor mezelf niet noemen. Het is absoluut leuk om het er over te hebben , maar ik ken en hoef de lijst niet te zien of zo. Het is me te groot, teveel en ranking zegt me dan eigenlijk niks.
Ook de Mume Top 2000 is me teveel en doe ook niet mee dan, maar dat is persoonlijk. Blijkbaar zijn er genoeg die elke dag een heel jaar lang die ladder in willen vullen en dat is natuurlijk een zeer geslaagde parel van deze site , alle lof verder.
Maar goed....ik raak off-topic.
1
geplaatst: 11 december 2020, 18:29 uur
Titmeister schreef:
Zou mooi zijn als de entry van Love Really Hurts Without You komt door Sex Education, topserie!
Zou mooi zijn als de entry van Love Really Hurts Without You komt door Sex Education, topserie!
Gillian Anderson.

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2020, 23:54 uur
In The Fall is ze ook weer sterk.
Maar goed, heb je vast al gezien.
0
geplaatst: 12 december 2020, 15:31 uur
Gretz schreef:
Volgend jaar ruim voor de Top 2000 quiz uitzoeken wie de gasten zijn en dan nog even snel een lobby starte bij de betreffende artiest. Er moet er toch wel eentje groot fan zijn van Eefje lijkt me
Ook Don Leo en Matthijs nodigen Eefje gewoon zelf uit, ze zou intussen wel genoeg status moeten hebben met alle prijzen die ze dit jaar heeft gewonnen
Nou ze was in elk geval het onderwerp van een vraag vorige week. En zoals verwacht niemand die het wist (quote)
(quote)
Volgend jaar ruim voor de Top 2000 quiz uitzoeken wie de gasten zijn en dan nog even snel een lobby starte bij de betreffende artiest. Er moet er toch wel eentje groot fan zijn van Eefje lijkt me
Ook Don Leo en Matthijs nodigen Eefje gewoon zelf uit, ze zou intussen wel genoeg status moeten hebben met alle prijzen die ze dit jaar heeft gewonnen

0
geplaatst: 12 december 2020, 15:44 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Nou ze was in elk geval het onderwerp van een vraag gister. En zoals verwacht niemand die het wist
Ga direct terugkijken

0
geplaatst: 12 december 2020, 16:30 uur
De vraag was wat de naam van het album en haar concertfilm was.
0
geplaatst: 12 december 2020, 16:58 uur
harm1985 schreef:
Dat had Rivka moeten weten, die is volgens mij wel fan. Ze kwam wel op de halve titel van een nummer, Scheve Vinnen
, die eigenlijk alleen op 3fm te horen was. Het zal de (finale)spanning zijn(Ze zei ook nog dat ze het album veelvuldig gedraaid had)
2
Ponty Mython
geplaatst: 12 december 2020, 18:43 uur
Toch wel de ideale top 3 dit:
1. Autechre - Gantz Graf
2. Zanger Rinus - Met Romana Op De Scooter
3. Nic Endo - White Heat
0
geplaatst: 12 december 2020, 19:39 uur
Leuk radiofragment van Emmely eerder deze week, waar een vijfjarig jongetje inbelt om te zeggen dat ie op de Top 2000 heeft gestemd en Swim with Sam wil aanvragen 

0
geplaatst: 12 december 2020, 20:14 uur
0
geplaatst: 13 december 2020, 02:54 uur
Gretz schreef:
Ze kwam wel op de halve titel van een nummer, Scheve Vinnen
, die eigenlijk alleen op 3fm te horen was.
Ze kwam wel op de halve titel van een nummer, Scheve Vinnen
, die eigenlijk alleen op 3fm te horen was. In feite twee halve nummers: Lange Vinnen en Scheef. Wel erg creatief!

0
Zack
geplaatst: 13 december 2020, 13:32 uur
Danny Vera haters ....
. Das niet best , evenals Deep Purple haters 
Het is de waan van het moment/huidige tijden....voor 2000 gebeurde dat nooit en stemden voornamelijk serieuze liefhbebbers en nu ook tante Sjaan omfat lobby-isten een bepaald nummer in een nietszeggende lijst van 2000 nummers willen hebben , maar gezellig verder hoor...haha.
. Das niet best , evenals Deep Purple haters 
Het is de waan van het moment/huidige tijden....voor 2000 gebeurde dat nooit en stemden voornamelijk serieuze liefhbebbers en nu ook tante Sjaan omfat lobby-isten een bepaald nummer in een nietszeggende lijst van 2000 nummers willen hebben , maar gezellig verder hoor...haha.
0
geplaatst: 13 december 2020, 13:37 uur
Heb jij ook Danny Vera met zijn knokploeg voor je deur gehad? Vooral die oudere bodyguard met grijze snor was indrukwekkend.
1
geplaatst: 13 december 2020, 13:43 uur
Zack schreef:
Voor 2000 is er maar 1x een editie van de NPO Radio Top 2000 georganiseerd

De lijst uit 1999 schijnt nogal een vreemde te zijn, omdat mensen enkel konden stemmen op 2000 nummers van de keuzelijst. Die keuzelijst werd samengesteld door luisteraars die hun favorieten per briefpost naar de redactie stuurden. Bij 2000 nummers zat het vol. Kortom, alleen de volgorde hoefde nog bepaald te worden

Verder is algemeen bekend dat het aantal stemmers in 1999 en 2000 verbleekt bij latere jaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.