Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2010, 12:57 uur
MarkJS schreef:
Goh, ik dacht altijd dat jij meer van het standpunt was 'goede muziek is goede muziek. Het maakt niet uit uit welke tijd het komt, of wie het heeft gemaakt.'
Goh, ik dacht altijd dat jij meer van het standpunt was 'goede muziek is goede muziek. Het maakt niet uit uit welke tijd het komt, of wie het heeft gemaakt.'
Ja, wie zegt dat ik van dat standpunt ben afgeweken? Ik heb alleen iets gezegd over de doelgroepen zoals die zijn bedacht voor Radio 2 en Radio 3, zonder daar ook maar enig oordeel over te vellen. Wel graag goed blijven lezen anders komen er rare praatjes in de wereld.
Maar mensen die Radiohead en Muse leuk vinden die worden hier even in een soort van semi-alternatief hoekje neergezet. Die mensen luisteren vaak naar meer van dat soort muziek, en dat heeft blijkbaar geen raakvlakken met de 'goede muziek' uit eerdere decennia en is een prima criterium om die muziek te benadelen in de Top 2000.
Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat elk stembriefje even zwaar moet wegen, ongeacht wie er op staat.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:05 uur
titan schreef:
Natuurlijk is de opzet van radio 2 anders dan van 3FM, maar dat is nog geen reden om platen te schrappen.
Natuurlijk is de opzet van radio 2 anders dan van 3FM, maar dat is nog geen reden om platen te schrappen.
Ik heb hier iets algemeens gezegd over doelgroepen van Radio 2 en Radio 3, niets over het schrappen van platen. Ook hier: ik heb mij alleen maar voorstander getoond om alle stemmen even zwaar te wegen. Dat doe ik al zolang het instituut Top 2000 bestaat.
Het verschil zit hem hooguit in het feit dat Muse en Radiohead bij radio 2 lager in de lijst zullen staan, niet dat ze zullen ontbreken bij gebrek aan stemmen. Muse en Radiohead zijn misschien dan wel VOORAL voor 3FM bedoeld, maar niet UITSLUITEND.
Helemaal waar.
Die worden wel geschoffeerd, want hun stemmen worden (deels) niet meegeteld. Ik heb een lijstje ingestuurd dat prima in het profiel van radio 2 past, met een paar platen die op zich beter bij 3FM zouden passen (en dan nog, ze stonden gewoon in de keuzelijst!!). Ik vind het ongepast dat deze platen vervolgens uit de lijst geschrapt worden. Radiohead en Muse zijn dusdanig populair dat zij met gemak de "grenzen" tussen de publieke radiozenders overschrijden (net zozeer als dat Abba ook wel eens op 3FM gedraaid wordt).
Ik had het over doelgroepenbeleid en luisteraars voor Radio 2 en Radio 3, daar wordt ook geen luisteraar geschoffeerd. Ik had het niet over het schrappen van nummers van je favoriete lijst, daar blijf ik nog steeds op tegen.
Hoe weet je eigenlijk dat jouw specifieke opgave is geschrapt?
0
titan (crew)
geplaatst: 28 december 2010, 13:14 uur
musician schreef:
Niet de hele opgave, maar een paar nummers hiervan (want die staan op de lijst van Herman en Lukas). Radio 3 bestaat trouwens al jaren niet meer. Dat station heet sinds 1994 3FM.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:28 uur
Deze nummers lijken - ik zal me voorzichtig uitdrukken - bewust dan wel onbewust geweerd uit de lijst van 2010. Dat kunnen er eventueel nog meer zijn, maar een paar uurtjes zoeken leverde dit resultaat. Over vrije keuzes valt niets zinnigs te zeggen, want daarvan zijn de stemmenaantallen niet terug te vinden.
Er is dit jaar overigens maar één vrije keuze nieuw binnengekomen: The Cave van Mumford & Sons. Ik heb nog gevraagd of Radio 2 wél vrije keuzes weert, maar dat weerspreken ze ook. M&S zou dus daadwerkelijk meer stemmen hebben gekregen dan pakweg Paranoid Android, God Save the Queen, Venus in Furs of Come As You Are. Ik kan daarvan alleen maar zeggen dat het mij onwaarschijnlijk lijkt, maar bewijs is hier niet te leveren.
Er is dit jaar overigens maar één vrije keuze nieuw binnengekomen: The Cave van Mumford & Sons. Ik heb nog gevraagd of Radio 2 wél vrije keuzes weert, maar dat weerspreken ze ook. M&S zou dus daadwerkelijk meer stemmen hebben gekregen dan pakweg Paranoid Android, God Save the Queen, Venus in Furs of Come As You Are. Ik kan daarvan alleen maar zeggen dat het mij onwaarschijnlijk lijkt, maar bewijs is hier niet te leveren.
Lukas schreef:
Voor de liefhebbers hieronder een lijst met de verkeerd/niet genoteerde nummers die ik heb kunnen vinden:
Ter indicatie: de nummer 1 heeft 9.700 stemmen, de nummer 200 heeft er net geen duizend en de nummer 2.000 ruim honderd. Ik heb als ondergrens voor de lijst 200 stemmen genomen. Cijfers zijn gebaseerd op de Wereldkaart die online stond en naar schatting zo'n 70 procent van de stemmen bevat.
Niet geplaatst Aantal stemmen
Leonard Cohen - Hallelujah 1510
AC/DC - Highway to Hell 1473
Muse - Knights of Cydonia 960
Coldplay - Yellow 821
Live - Lightning Crashes 820
Muse - Plug in Baby 722
Within Temptation - Ice Queen 645
Muse - Starlight 629
Metallica - Sad But True 510
Michael Jackson - They Don't Really Care About Us 487
The Cult - She Sells Sanctuary 488
Oasis - Don't Look Back in Anger 457
Elbow - One Day Like This 336
Coldplay - Violet Hill 313
Michael Jackson - Stranger in Moscow 285
The Cure - Lullaby 292
Simple Minds - Waterfront 273
Iggy Pop & Kate Pierson - Candy 263
Michael Jackson - The Way You Make Me Feel 245
Michael Jackson - You Are Never Alone 238
The Cure - Boys Don't Cry 233
Killing Joke - Love Like Blood 227
Björk - It's Oh So Quiet 207
En een aantal platen dat significant te laag staat:
202. Pearl Jam - Alive 1475 (moet rond de 110)
400. Anouk - For Bitter or Worse 1220 (150)
452. Pearl Jam - Black 1906 (65)
491. Kings of Leon - Use Somebody 989 (200)
882. AC/DC - Thunderstruck 2215 (40)
966. Kings of Leon - Sex on Fire 905 (200)
988. Anouk - I Don't Wanna Hurt 520 (550)
1163. Peter Fox - Haus am See 877 (250)
1195. Michael Jackson - Man in the Mirror 936 (200)
1202. Muse - Uprising 919 (200)
1508. Queensryche - Silent Lucidity 564 (500)
1532. Michael Jackson - Black or White 452 (650)
Voor de liefhebbers hieronder een lijst met de verkeerd/niet genoteerde nummers die ik heb kunnen vinden:
Ter indicatie: de nummer 1 heeft 9.700 stemmen, de nummer 200 heeft er net geen duizend en de nummer 2.000 ruim honderd. Ik heb als ondergrens voor de lijst 200 stemmen genomen. Cijfers zijn gebaseerd op de Wereldkaart die online stond en naar schatting zo'n 70 procent van de stemmen bevat.
Niet geplaatst Aantal stemmen
Leonard Cohen - Hallelujah 1510
AC/DC - Highway to Hell 1473
Muse - Knights of Cydonia 960
Coldplay - Yellow 821
Live - Lightning Crashes 820
Muse - Plug in Baby 722
Within Temptation - Ice Queen 645
Muse - Starlight 629
Metallica - Sad But True 510
Michael Jackson - They Don't Really Care About Us 487
The Cult - She Sells Sanctuary 488
Oasis - Don't Look Back in Anger 457
Elbow - One Day Like This 336
Coldplay - Violet Hill 313
Michael Jackson - Stranger in Moscow 285
The Cure - Lullaby 292
Simple Minds - Waterfront 273
Iggy Pop & Kate Pierson - Candy 263
Michael Jackson - The Way You Make Me Feel 245
Michael Jackson - You Are Never Alone 238
The Cure - Boys Don't Cry 233
Killing Joke - Love Like Blood 227
Björk - It's Oh So Quiet 207
En een aantal platen dat significant te laag staat:
202. Pearl Jam - Alive 1475 (moet rond de 110)
400. Anouk - For Bitter or Worse 1220 (150)
452. Pearl Jam - Black 1906 (65)
491. Kings of Leon - Use Somebody 989 (200)
882. AC/DC - Thunderstruck 2215 (40)
966. Kings of Leon - Sex on Fire 905 (200)
988. Anouk - I Don't Wanna Hurt 520 (550)
1163. Peter Fox - Haus am See 877 (250)
1195. Michael Jackson - Man in the Mirror 936 (200)
1202. Muse - Uprising 919 (200)
1508. Queensryche - Silent Lucidity 564 (500)
1532. Michael Jackson - Black or White 452 (650)
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:37 uur
Allemaal nummers waarbij ik geen zinnige reden zou kunnen bedenken om ze te weren uit de lijst.
Als er bijgestuurd zou zijn, heeft dat in mijn optiek niets met de signatuur van Radio 2 van doen.
Als er bijgestuurd zou zijn, heeft dat in mijn optiek niets met de signatuur van Radio 2 van doen.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:40 uur
Vind je? Ik zie er wel een patroon in eigenlijk.
Het grootste deel is min of meer alternatieve rock, waarvoor een quotum lijkt de bestaan (niet te veel), of nog wat minder alternatieve rock die qua profiel beter bij 3FM lijkt te passen dan bij Radio 2. Voor de meeste uitzonderingen is ook wel een reden te bedenken: Hallelujah staat er al twee keer in een andere versie in en Michael Jackson stond er sinds vorig jaar zó veel in dat daar wat in geschrapt moest worden.
Maar goed, wat de reden ook is, de cijfers op hun eigen lijst tonen glashard aan dat de lijst - bewust of onbewust - niet klopt.
Het grootste deel is min of meer alternatieve rock, waarvoor een quotum lijkt de bestaan (niet te veel), of nog wat minder alternatieve rock die qua profiel beter bij 3FM lijkt te passen dan bij Radio 2. Voor de meeste uitzonderingen is ook wel een reden te bedenken: Hallelujah staat er al twee keer in een andere versie in en Michael Jackson stond er sinds vorig jaar zó veel in dat daar wat in geschrapt moest worden.
Maar goed, wat de reden ook is, de cijfers op hun eigen lijst tonen glashard aan dat de lijst - bewust of onbewust - niet klopt.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:53 uur
Nou ja, de lijst is een benadering. Niet volledig. Dus ook dat weten we niet helemaal zeker.
Voor mij staat als een paal boven water dat het niets met de muziekstijlen te maken heeft. Als het nou ging om nummers van Sunn O)), Khanate, Cannibal Corpse of weet ik veel wat, zou je die rekensom wel kunnen maken. Maar hier gaat het gewoon om nummers die mainstream zijn of dat gemakkelijk zouden kunnen zijn.
Voor mij staat als een paal boven water dat het niets met de muziekstijlen te maken heeft. Als het nou ging om nummers van Sunn O)), Khanate, Cannibal Corpse of weet ik veel wat, zou je die rekensom wel kunnen maken. Maar hier gaat het gewoon om nummers die mainstream zijn of dat gemakkelijk zouden kunnen zijn.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:54 uur
Over sjoemelen gesproken (en de smaak van het publiek): the night they drove old dixie down door Joan Baez notabene moest uit de top 2000 en vervolgens gaan ze wel meeblèren op Je Loog Tegen Mij (alsof ik een kind was). Pfft... en dan nog een clip van Prince in wanstaltige geluidskwaliteit laten zien. Geen wonder dat die man tegen YouTube is.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:55 uur
titan schreef:
Wat heeft het hele stemmen dan nog voor zin? Dan moet je dat ook gewoon afschaffen.
Om de volgorde toch wel globaal vast te stellen. Met name bovenin. De bovenste 50 kloppen wel. Daarbij werkt het stemmen juist andersom: Het is niet zo dat de platen waar op gestemd worden erin komen. Nee, platen waar niet op gestemd worden, verdwijnen langzaam uit de lijst, omdat ze dus niet meer populair zijn. Dat denk ik althans.Wat heeft het hele stemmen dan nog voor zin? Dan moet je dat ook gewoon afschaffen.
titan schreef:
Waarom niet? Het is trouwens toch niet aan een ingezonden lijstje te zien of iemand regelmatig naar radio 2 luistert.
Niet echt, maar aan de leeftijd wordt denk ik bepaald welke lijstjes er echt toe doen. Het is toch vooral een lijst voor de 40+-ers. En misschien de late 30'ers. Bovenin zal het allemaal wel eerlijk gaan. Voor de subtop en alles daaronder, daar wordt selectief gekozen.Waarom niet? Het is trouwens toch niet aan een ingezonden lijstje te zien of iemand regelmatig naar radio 2 luistert.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:59 uur
Lukas schreef:
Dat kunnen er eventueel nog meer zijn
Dat kunnen er eventueel nog meer zijn
Het keuzelijstnummer Coldplay - Trouble wordt ook al twee jaar kunstmatig er buiten gehouden. Daar staat tegenover dat Fix You vorig jaar nota bene via de vrije keuze binnenkwam en dit jaar logischerwijs flink is gestegen, iets wat me laatst pas opviel.
Overigens gefeliciteerd Lukas, zie dat je jarig bent

0
titan (crew)
geplaatst: 28 december 2010, 14:16 uur
chevy93 schreef:
Om de volgorde toch wel globaal vast te stellen. Met name bovenin. De bovenste 50 kloppen wel. Daarbij werkt het stemmen juist andersom: Het is niet zo dat de platen waar op gestemd worden erin komen. Nee, platen waar niet op gestemd worden, verdwijnen langzaam uit de lijst, omdat ze dus niet meer populair zijn. Dat denk ik althans..
Om de volgorde toch wel globaal vast te stellen. Met name bovenin. De bovenste 50 kloppen wel. Daarbij werkt het stemmen juist andersom: Het is niet zo dat de platen waar op gestemd worden erin komen. Nee, platen waar niet op gestemd worden, verdwijnen langzaam uit de lijst, omdat ze dus niet meer populair zijn. Dat denk ik althans..
Het is een top 2000 en niet een top 50. Waarom zouden de bovenste 50 wel correct moeten zijn en de overige 1950 niet? Radio 2 pretendeert dat het een lijst met de plaatjes in de juiste volgorde, dus moet hij gewoon kloppen. Platen waar niet op gestemd wordt halen sowieso de lijst niet, want je hebt zeker 150 stemmen nodig om er in te komen.
chevy93 schreef:
Niet echt, maar aan de leeftijd wordt denk ik bepaald welke lijstjes er echt toe doen. Het is toch vooral een lijst voor de 40+-ers. En misschien de late 30'ers. Bovenin zal het allemaal wel eerlijk gaan. Voor de subtop en alles daaronder, daar wordt selectief gekozen.
Niet echt, maar aan de leeftijd wordt denk ik bepaald welke lijstjes er echt toe doen. Het is toch vooral een lijst voor de 40+-ers. En misschien de late 30'ers. Bovenin zal het allemaal wel eerlijk gaan. Voor de subtop en alles daaronder, daar wordt selectief gekozen.
Sorry hoor, maar dit is echt heel erg kort door de bocht. Ook aan de leeftijd kan je niet zien of een lijstje er toe doet (het is hooguit een indicatie). Gezien jouw redenatie ga ik er daarom maar vanuit dat jij volgend jaar geen lijstje instuurt, je bent immers vééél te jong.

0
geplaatst: 28 december 2010, 14:21 uur
Jawel, want ik stem op de nummers die in de top 50 staan. 

titan schreef:
Platen waar niet op gestemd wordt halen sowieso de lijst niet, want je hebt zeker 150 stemmen nodig om er in te komen.
Welke gedachte volgens mij ook al achterhaald is. Als zij een nummer erin willen, komt die erin. Platen waar niet op gestemd wordt halen sowieso de lijst niet, want je hebt zeker 150 stemmen nodig om er in te komen.

0
titan (crew)
geplaatst: 28 december 2010, 14:24 uur
chevy93 schreef:
Laat ik het zo zeggen: Ik ben blij dat jij niet verantwoordelijk bent voor de tweede kamer verkiezingen in ons land

chevy93 schreef:
Welke gedachte volgens mij ook al achterhaald is. Als zij een nummer erin willen, komt die erin.
Welke gedachte volgens mij ook al achterhaald is. Als zij een nummer erin willen, komt die erin.
Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat dit het geval is, alleen dat er platen worden geschrapt.
0
geplaatst: 28 december 2010, 14:26 uur
Wat ik wel jammer vind, is dat er soms voor alternatieve versies gekozen wordt. Zoals een flauwe, recentere live versie van Bon Jovi's Wanted Dead Or Alive in plaats van gewoon de knappe studioversie.
0
geplaatst: 28 december 2010, 14:28 uur
Ik zat ook al te luisteren, dit is toch een hele andere versie van ik op Radio Veronica heb gehoord... Allemaal trouwens over 2 nummers luisteren: Big In Japan van Alphaville. 

titan schreef:
Laat ik het zo zeggen: Ik ben blij dat jij niet verantwoordelijk bent voor de tweede kamer verkiezingen in ons land
Het land is een puinhoop. Daar gaat geen partij verandering in brengen. Laat ik het zo zeggen: Ik ben blij dat jij niet verantwoordelijk bent voor de tweede kamer verkiezingen in ons land

0
geplaatst: 28 december 2010, 15:45 uur
Vandaag op m'n werk stond in eerste instantie Wild FM op (jaja, geweldige zender...) en ineens hoorde ik Sir Duke van Stevie Wonder. Ik dacht: huh? Stevie op Wild FM? Vervolgens kwam Smalltown Boy van Bronski Beat en toen begon ik een vermoeden te krijgen dat ze hem op de top 2000 hadden gezet, en ja hoor!
Camobia van Kim Wilde kwam ook langs, daar ga je toch een stuk fijner van werken dan voor de duizendste keer B.o.B/RIhanna/Katy Perry enz. 
Camobia van Kim Wilde kwam ook langs, daar ga je toch een stuk fijner van werken dan voor de duizendste keer B.o.B/RIhanna/Katy Perry enz. 
0
geplaatst: 28 december 2010, 15:55 uur
Dat Radiohead niet bij de doelgroep van de Top 2000 (en die is wel anders dan die van radio 2) is totale onzin. Ze staan niet voor niets alleen maar bij de beste 200. Het probleem zit hem erin dat Radio 2 deze doelgroep zoveel mogelijk probeert te vermijden (waarom weet ik niet) door dit soort semi-alternatieve bands te weren of te weigeren meer in de keuzelijst te zetten. En zoals chevy al zegt, het is de lijst van radio 2, ze mogen er meedoen wat ze willen. Maar ik vind het jammer dat ze een hele doelgroep (die wel degelijk geinteresseerd is in deze lijst) negeren en liegen over het feit dat ze de lijst aanpassen.
0
geplaatst: 28 december 2010, 16:26 uur
Teunnis schreef:
Het probleem zit hem erin dat Radio 2 deze doelgroep zoveel mogelijk probeert te vermijden (waarom weet ik niet) door dit soort semi-alternatieve bands te weren of te weigeren meer in de keuzelijst te zetten.
Het probleem zit hem erin dat Radio 2 deze doelgroep zoveel mogelijk probeert te vermijden (waarom weet ik niet) door dit soort semi-alternatieve bands te weren of te weigeren meer in de keuzelijst te zetten.
Echt consequent zijn ze niet. Aangezien The The, New Order en Japan wel in de lijst opgenomen zijn. Dat zal wel een kwestie van onwetendheid zijn aan de kant van Radio 2. Ze moesten eens weten

0
geplaatst: 28 december 2010, 16:45 uur
Toch ook leuk dat je even je naam en je stukje dat je bij je stem hebt geschreven, terug hoort (Sam Cooke - Wonderful World)
0
geplaatst: 28 december 2010, 16:48 uur
Hoezo onwetendheid? Alsof ze bij Radio 2 niet weten wat voor nummers er in die lijst staan.
0
geplaatst: 28 december 2010, 16:57 uur
Afgaande op het commentaar bij Muse gisteren, zou je dat wel denken. Muse bestempelen als glamrockband lijkt mij niet helemaal toepasselijk.
Overigens ben ik heel benieuwd naar de vergadering van Radio 2 waarin dit allemaal besloten is. Al die oude knarren die al die prachtige nummers naar de prullenbak verwijzen. Dat moet toch pijn doen voor die paar jongere collega's.
Overigens ben ik heel benieuwd naar de vergadering van Radio 2 waarin dit allemaal besloten is. Al die oude knarren die al die prachtige nummers naar de prullenbak verwijzen. Dat moet toch pijn doen voor die paar jongere collega's.
0
geplaatst: 28 december 2010, 17:17 uur
Dat vond ik ook nogal apart ja dat ze Muse als glam rock bestempelden. Bij glam rock denk ik aan Marc Bolan, Sweet etc. Muse is toch alternatieve rock en tja dat mogen ze niet zeggen 

0
ClassicRocker
geplaatst: 28 december 2010, 18:36 uur
Muse is geïnspireerd en beïnvloed door tal van artiesten en genres, maar bovenal het muzikale geesteskind van het eigenzinnige genie Matthew Bellamy.
Ik vind verder niet dat (in het geval van de Top 2000) genres als classic rock en alternative rock afzonderlijke, conflicterende genres (hoeven) zijn. Ik ben vrij fanatiek Muse-fan en hoor in hun muziek Queen en Radiohead, maar bijv. ook Pink Floyd, Sonic Youth, Smashing Pumpkins, en niet te vergeten Chopin en Rachmaninov. Muse is nadrukkelijk een genre-overstijgende rockband en zou als hedendaags equivalent van bands als Queen en Pink Floyd zelfs best goed in het profiel van Radio 2 (en dus ook in de Top 2000) passen als de publieke radio eens wat flexibeler zou omgaan met het hanteren van leeftijd als belangrijkste criterium voor de programmering. Ik denk zelfs dat de meeste Radio 2-luisteraars het waarderen dat, al is het alleen maar tijdens de Top 2000, of misschien wel juist tijdens de Top 2000, de zender ook eens wat meer recentere muziek zou draaien. Liefhebbers van Bohemian Rhapsody, Stairway to Heaven en Child in Time slaan heus niet stijl achterover van Uprising, Starlight en Plug in Baby.
Ik vind verder niet dat (in het geval van de Top 2000) genres als classic rock en alternative rock afzonderlijke, conflicterende genres (hoeven) zijn. Ik ben vrij fanatiek Muse-fan en hoor in hun muziek Queen en Radiohead, maar bijv. ook Pink Floyd, Sonic Youth, Smashing Pumpkins, en niet te vergeten Chopin en Rachmaninov. Muse is nadrukkelijk een genre-overstijgende rockband en zou als hedendaags equivalent van bands als Queen en Pink Floyd zelfs best goed in het profiel van Radio 2 (en dus ook in de Top 2000) passen als de publieke radio eens wat flexibeler zou omgaan met het hanteren van leeftijd als belangrijkste criterium voor de programmering. Ik denk zelfs dat de meeste Radio 2-luisteraars het waarderen dat, al is het alleen maar tijdens de Top 2000, of misschien wel juist tijdens de Top 2000, de zender ook eens wat meer recentere muziek zou draaien. Liefhebbers van Bohemian Rhapsody, Stairway to Heaven en Child in Time slaan heus niet stijl achterover van Uprising, Starlight en Plug in Baby.
0
geplaatst: 28 december 2010, 19:30 uur
Co Jackso schreef:
Afgaande op het commentaar bij Muse gisteren, zou je dat wel denken. Muse bestempelen als glamrockband lijkt mij niet helemaal toepasselijk.
Ach die gasten kijken alleen maar naar de hitjes. Ook over andere artiesten worden dergelijke fouten gemaakt.
Ik kan mij niet voorstellen dat er een hetze gaande is tegen Muse, Radiohead of Elbow. Wie een teringhekel heeft aan Muse of Radiohead en het bij Radio 2 het voor het zeggen had, zou volgens dezelfde logica toch zijn leven in de waagschaal stellen om ook dat verdraaide Street Spirit en Uprising uit die lijst te houden.
Zo zou het toch ook veel logischer zijn om van Within Temptation wel Ice Queen in de lijst te zetten en niet Mother Earth in plaats van andersom zoals nu het geval is.
Er zal best gestuurd worden in de lijsten maar de redenen die hier bedacht worden, komen op mij niet erg plausibel over.
0
geplaatst: 28 december 2010, 20:21 uur
Nu weet ik ook waarom Plastic Bertrand per se in de top 2000 moest komen, ze hadden zo'n leuk filmpje over hem voor Top 2000 à Gogo, zonde om niet te gebruiken!
0
geplaatst: 28 december 2010, 20:36 uur
En een mooie ode aan Solomon Burke en Willie Mitchell bij Top2000 a-go-go
0
geplaatst: 28 december 2010, 21:09 uur
Wie vinden jullie dan beter: The Rolling Stones of De Dijk? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.