MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Robbie Keane schreef:
Mick Jagger schijt op de dijk.

Krijgt ie wel een bon aan zijn billen, van Zwart

ClassicRocker
Beatles-fan Blokhuis kon het weer eens niet laten om subtiel te sneren richting The Stones.

Zelf vind ik The Rolling Stones veel beter dan De Dijk. Ook op basis de afgelopen 20 jaar, zij het dan vooral als live band.

Reijersen schreef:
Ik dacht dat die Do nog wel kon zingen, maar mijn goed

Mijn God inderdaad! Ik vond het ook vreselijk. Wie toch altijd heeft verkondigd dat er van die vreselijke keelklanken moeten worden opgezet.....dramatisch.

Die Do is echt een ramp: Technisch misschien goed, maar compleet gevoelloos. Heel de tijd van die kut ad-lips en zo´n irritante hijgstem, net Mariah Carey . Gelukkig werd ik verder in de uitzending blijgemaakt met de geweldige stem van Joni Mitchell.

titan (crew)
Reijersen schreef:
En een mooie ode aan Solomon Burke en Willie Mitchell bij Top2000 a-go-go

Ik was vooral in mijn nopjes met het filmpje over White Soxx.

Ik ook! En die van The Shirts vond ik wel leuk. En inderdaad, ik vond Do best leuk en spontaan overkomen, maar dat zingen had van mij niet gehoeven.

Lol, binnen nu en een half uur hoor je dit: *enkele noten van Ashes to Ashes*
*switcht over naar Radio 2*
*hoort laatste noten van Ashes to Ashes*

niels94 schreef:
Wie vinden jullie dan beter: The Rolling Stones of De Dijk?
De Dijk, zeker. Ik hoorde vandaag een nummer van The Rolling Stones. Hij kan echt NIET zingen... The Rolling Stones hebben de beste nummers geschreven, dat zeker, maar over het algemeen luister ik liever naar De Dijk.

ClassicRocker schreef:
Beatles-fan Blokhuis kon het weer eens niet laten om subtiel te sneren richting The Stones.

Zelf vind ik The Rolling Stones veel beter dan De Dijk. Ook op basis de afgelopen 20 jaar, zij het dan vooral als live band.

Was dit nog een serieus discussiepunt.

Als Ze Er Niet Is vs. Gimme Shelter... nou, ik weet het wel.

Ben benieuwd wat we morgen krijgen. Acda en de Munnick beter dan Lennon en McCartney? De Staat beter dan The Stooges? Spinvis beter dan Pink Floyd?

herman schreef:
Als Ze Er Niet Is vs. Gimme Shelter... nou, ik weet het wel.
Stil In Mij vs. Memory Hotel. Ik weet het wel..

Arrie schreef:
En inderdaad, ik vond Do best leuk en spontaan overkomen, maar dat zingen had van mij niet gehoeven.

Bij mij kwam ze truttig over, vond haar maar vervelend, en mijn nekharen gingen overeind staan van dat zingen, zo vreselijk overdreven .

Wat is dat trouwens voor B-artiest? Mijn vader kende haar totaal niet en ik ken haar alleen van een cover van het nummer Heaven. Voor de rest ken ik he-le-maal niets van haar (ben ook niet echt benieuwd).

Do staat altijd op de vrachtwagens van Hunkemöller.

Do heeft zich omhoog gewerkt door de nodige fysieke interactie met de muzikale partner van Marco Borsato. [/rtlboulevardmodus]

@Chevy: ik moest Memory Hotel even luisteren, want ik kende dat nummer niet (heb het album Black and Blue nog niet gehoord). Het is zeker niet hun beste, maar ik vind het best een mooi nummer eigenlijk. Stil in Mij vind ik dan weer niets (ik vind een paar onbekendere Van Dik Hout-singles zoals Meer Dan Een Ander Nog Wel Gaan).

edit: Memory Hotel is echt prachtig zeg

ClassicRocker
@Don Cappucino

Ook technisch was Do's zang in de uitzending niet goed. Ze zong zo vals als een nagtegaal.

En Ad-lips zie je misschien op Do's Playboyfoto's, maar ad libs hoorde je tijdens de uitzending.

Joni Mitchell heeft verder een alles behalve geweldige stem, zelfs Nico zingt nog beter (al is dit natuurlijk een kwestie van smaak). Je waardeert waarschijnlijk vooral Joni's authenticiteit?

Edit:

Dit laatste in zowel haar stem als performance.

chevy93 schreef:
Lol, binnen nu en een half uur hoor je dit: *enkele noten van Ashes to Ashes*
*switcht over naar Radio 2*
*hoort laatste noten van Ashes to Ashes*

Daar had ik ook al last van ja.

herman schreef:
@Chevy: ik moest Memory Hotel even luisteren, want ik kende dat nummer niet (heb het album Black and Blue nog niet gehoord).
Daar het nummer 7 minuten duurt, heb je dat snel gedaan.

ClassicRocker
@herman

Volgens Blokhuis heeft Solomon Burke tegen de mannen van De Dijk gezegd dat hij hen betere muzikanten vindt dan The Rolling Stones. Daarmee lijkt me dit een serieus discussiepunt.

chevy93 schreef:
(quote)
Daar het nummer 7 minuten duurt, heb je dat snel gedaan.

Ik was inderdaad halverwege het nummer, maar het werd alleen maar beter. Zie ook mijn edit van een paar minuten later.

@ClassicRocker: okay, dat verandert de stelling wel behoorlijk. Ik geloof best dat De Dijk hele goede muzikanten herbergt (ze spelen inmiddels al weer heel wat jaren). Maar ik weet dan weer niet wanneer Solomon de Stones heeft ontmoet. Als dat in hun jonge jaren was, scheelt dat nogal denk ik. De kwaliteit van de muzikanten zegt wat mij betreft weinig over de muziek. Mariah Carey zingt ook beter dan Joni Mitchell, maar ik weet wel naar wie ik liever luister.

Solomon Burke kwam er inderdaad mee. Hij had dat gezegd. Waarop Matthijs aan Leo vroeg of hij dat ook vond, waarop hij antwoordde: Ja, zeker de laatste 20 jaar.

Hij formuleerde het volgens mij anders: 'de laatste 20 jaar wel'. Maakt wel een verschil.

Hilarisch moment eigenlijk. En vooral gelijk!

Ik ergerde me nogal dood aan Doos. Wat een irritant wijf is me dat, zeg!

White Sox. Typisch een onbegrepen meesterwerkje. Vind het nog steeds een sterk nummer, toen via de radio al, nu nog.

herman schreef:

Ben benieuwd wat we morgen krijgen. Acda en de Munnick beter dan Lennon en McCartney? De Staat beter dan The Stooges? Spinvis beter dan Pink Floyd?
De Staat is nog niet af te rekenen, pas één plaat

Alhoewel ze inderdaad zeker geen GROTE WERELDband zullen worden.

Als Radio2 n.a.v. al deze aandacht voor deze 'Top2000' zou retourneren in de vorm van een bescheiden percentage aandacht voor MuMe, dan had al dit geschrijf nog een doel.

Zoals het ervoor staat, twijfel ik daar ernstig aan: in H'sum is alles was cool is, afkkomstig uit H'sum +/- 10 km (tel ik Laren ook mee) .

Hilversum!

Mjuman schreef:
Als Radio2 n.a.v. al deze aandacht voor deze 'Top2000' zou retourneren in de vorm van een bescheiden percentage aandacht voor MuMe, dan had al dit geschrijf nog een doel.

Zoals het ervoor staat, twijfel ik daar ernstig aan: in H'sum is alles was cool is, afkkomstig uit H'sum +/- 10 km (tel ik Laren ook mee) .

Gegevens van gebruiker #1:

Echte naam: Jordy de Jong
Geslacht: Man
Geboren: 18 december 1979 (31)

Als er dan eindelijk eens een prachtig liedje langskomt in dat programma (A Case of You), komen ze aanzetten met de "veel mooiere" opgesmukte orkestrale versie. Spijtig.

Jaja.. het Andre Rieu effect past naadloos in de radio2 formule

Casartelli (moderator)
Lukas schreef:
Gegevens van gebruiker #1:

Echte naam: Jordy de Jong
Geslacht: Man
Geboren: 18 december 1979 (31)

Waarom zit-ie dan niet elke twee weken bij DWDD?

niels94 schreef:
Bij mij kwam ze truttig over, vond haar maar vervelend, en mijn nekharen gingen overeind staan van dat zingen, zo vreselijk overdreven .

Wat is dat trouwens voor B-artiest? Mijn vader kende haar totaal niet en ik ken haar alleen van een cover van het nummer Heaven. Voor de rest ken ik he-le-maal niets van haar (ben ook niet echt benieuwd).

Ze heeft in de slipstream van Heaven en haar Marco Borsato-duet, nog wel twee à drie kleinere hits gehad, maar vraag me niet hoe die heten. Ik heb haar beroepshalve ooit eens 'live' gezien (met een echte band, jawel) op een of ander Rotary-feest in Ommen en daar verraste ze me positief, eerlijk gezegd.

Maar wat ik in DWDD zag, was weer zo'n typisch voorbeeld van wat ik altijd maar 'het nieuwe zingen' noem: geforceerd, hijgerig en zonodig in drie regels willen bewijzen dat je écht kan zingen. En dan krijg je dus dit soort opgelegde moeilijkdoenerij. Niet om aan te horen. Maar kennelijk denken hele volksstammen aan zangeressen tegenwoordig dat het zo hoort. Met dank aan Mariah Carey en Whitney Houston, want dat zijn de aanstichters van deze 'mode'.

chevy93 schreef:
(quote)
Stil In Mij vs. Memory Hotel. Ik weet het wel..

Voor mij ook geen moeilijke keuze (de tweede dus). Bovendien gaat de vergelijking niet op: iemands grootste hit naast een willekeurige albumtrack. Vergelijk Stil in mij (is trouwens niet van De Dijk) op zijn minst met een nummer als Angie of Start me up.

Het grappige van die uitspraak van Blokhuis is dat de Stones als muzikanten beter zijn geworden in de loop der jaren, hoewel ze op het technische vlak nog steeds geen topmusici zijn. Helaas blijft de kwaliteit van hun songs de laatste 20 jaar nogal achter bij hun vroegere werk.
Maar wat de Stones inbrengen is authenticiteit en uitstraling, en op dat punt overklassen ze De Dijk nog steeds (al staat De Dijk bij mij ook hoog aangeschreven). Als Keith Richards ernaar zou solliciteren, zou hij in geen enkele andere grote band worden aangenomen (tenzij misschien op naamsbekendheid of als gimmick), maar binnen de Stones is hij perfect op zijn plaats. Zijn gitaarwerk past perfect binnen het ruwe, wat rammelende geluid van de band.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.