Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 december 2010, 10:37 uur
musician schreef:
Maar dat De Volkskrant nog aandacht aan die malloten besteed?
Maar dat De Volkskrant nog aandacht aan die malloten besteed?
Misschien een politieke agenda, om aan te geven dat de islam niet de enige religie met curieuze orthodoxen is... misschien ook gewoon bladvulling in komkommertijd.

0
geplaatst: 30 december 2010, 10:41 uur
titan schreef:
Dat kan ik van een commercieel radiostation nog wel billijken, maar radio 2 is een publieke omroep en dan hoort dat niet bovenaan je prioriteitenlijst te staan.
(quote)
Dat kan ik van een commercieel radiostation nog wel billijken, maar radio 2 is een publieke omroep en dan hoort dat niet bovenaan je prioriteitenlijst te staan.
Dat ben ik volstrekt met je eens. Maar de realiteit is helaas anders. Ook radio 3 maakt zich er schuldig aan. Om over de tv zenders nog maar te zwijgen.
0
geplaatst: 30 december 2010, 10:43 uur
GrafGantz schreef:
Dat zal gewoon de versie zijn die ze hebben liggen daar. Zal thuis de cd eens opzetten om te zien of ik hem zelf eigenlijk wel ongecensureerd heb, zou me niets verbazen als ik ook gewoon een piepje heb.
Dat zal gewoon de versie zijn die ze hebben liggen daar. Zal thuis de cd eens opzetten om te zien of ik hem zelf eigenlijk wel ongecensureerd heb, zou me niets verbazen als ik ook gewoon een piepje heb.
Ik heb die cd, maar daar zit (gelukkig) geen piepje in.
0
geplaatst: 30 december 2010, 10:44 uur
Onderhond schreef:
1 nummer op 2000 noem ik te verwaarlozen. Verder loop je je eigen geschiedenisboekjeshype weer iets teveel te geloven heb ik de indruk.
Sorry als ik je (en anderen) hiermee op je teentjes trap, maar als je geen 10 nummers kunt uitkiezen uit de top 2000 die je aanspreken, vind ik je geen muziekliefhebber. Het is toch wel een vrij diverse lijst en er staan toch heel veel verschillende nummers in. Zelf hou ik niet echt van electronic (zeker niet te lang), maar mocht er een electronic top 2000 komen, zou ik echt wel 10 nummers uit kunnen kiezen die ik leuk vindt. Ik hou teveel van muziek om hele genres af te schrijven.1 nummer op 2000 noem ik te verwaarlozen. Verder loop je je eigen geschiedenisboekjeshype weer iets teveel te geloven heb ik de indruk.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 30 december 2010, 11:12 uur
Deren Bliksem schreef:
(quote)
Dus toch
Dank voor deze reactie!
0
geplaatst: 30 december 2010, 11:18 uur
chevy93 schreef:
maar als je geen 10 nummers kunt uitkiezen uit de top 2000 die je aanspreken, vind ik je geen muziekliefhebber.
maar als je geen 10 nummers kunt uitkiezen uit de top 2000 die je aanspreken, vind ik je geen muziekliefhebber.
Het is maar wat je onder aanspreken verstaat. Ben er even in vogelvlucht doorgelopen en geen nummers gezien die ik uit mezelf zou opzetten nee. Daarbij blijft 10/2000 een belachelijk klein aantal. Dat wil zeggen dat je met 1990 opgescheept zit die je koud laten.
Wel benieuwd naar jouw keuze van 10 "electronische" nummers. Kraftwerk zag ik wel staan in de lijst ...

0
ClassicRocker
geplaatst: 30 december 2010, 11:34 uur
Vandaag in de Volkskrant: Top 2000 dompelt miljoenen mensen in een aangename roes.
http://opinie.volkskrant.nl...
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:12 uur
Onderhond schreef:
Ben er even in vogelvlucht doorgelopen en geen nummers gezien die ik uit mezelf zou opzetten nee.
Maar hoeveel van die nummers ken je nou echt? Ik geloof niet veel.Ben er even in vogelvlucht doorgelopen en geen nummers gezien die ik uit mezelf zou opzetten nee.
Onderhond schreef:
Wel benieuwd naar jouw keuze van 10 "electronische" nummers.
Dat zou kunnen, Kraftwerk. Wellicht een nummer van Massive Attack. Of een nummer van Low (David Bowie). Ik ben niet bekend met het electronische wereldje, dus ik zou het niet kunnen vertellen.Wel benieuwd naar jouw keuze van 10 "electronische" nummers.
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:16 uur
chevy93 schreef:
Maar hoeveel van die nummers ken je nou echt? Ik geloof niet veel.
Maar hoeveel van die nummers ken je nou echt? Ik geloof niet veel.
Ik ben opgegroeid tussen 10-Gold achtige radiostations (de lokale versie) dus is zou niet teveel jezelf gaan geloven.
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:30 uur
chevy93 schreef:
[vismodusaan]En dat is 40 jaar geleden?[/vismodusuit]
[vismodusaan]En dat is 40 jaar geleden?[/vismodusuit]
Denk eerder 10 tot 15 jaar geleden
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:49 uur
Zojuist was er bij Hallelujah van Lisa geen enthousiast verhaaltje. De dj merkte op dat opvallend genoeg het origineel van Leonard Cohen de lijst niet gehaald heeft. Zou hij nattigheid voelen? Het zal helaas wel stom toeval zijn.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:05 uur
ClassicRocker schreef:
Vandaag in de Volkskrant: Top 2000 dompelt miljoenen mensen in een aangename roes.
Het zijn wel weer de negatievelingen die zich geroepen voelen om aan de hele wereld te verkondigen hoe geweldig ze wel niet zijn dat ze er niet naar luisteren. En je krijgt natuurlijk al gauw een negatief beeld met al die commentaren. Alle liefhebbers luisteren op dit moment naar de top 2000. Die hebben wel wat beters te doen dan die zuurpruimen die even hun frustraties kwijt moeten op hun nummer te zetten. Vandaag in de Volkskrant: Top 2000 dompelt miljoenen mensen in een aangename roes.

0
geplaatst: 30 december 2010, 13:10 uur
Vind het artikel van vandaag een stuk positiever dan dat van gisteren.......
Ben ik niet gewend van de Volkskrant om eerst iets af te branden en een dag later het te verheffen tot de Nationale verbindings factor. Het "Ik hou van Holland" van de Radio)
Ben ik niet gewend van de Volkskrant om eerst iets af te branden en een dag later het te verheffen tot de Nationale verbindings factor. Het "Ik hou van Holland" van de Radio)
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:14 uur
Ik kan mij er bij Hallelujah van Leonard Cohen in de verste verte niets bij voorstellen waarom dit nummer bewust opzettelijk geweerd zou worden uit de Top 2000 (en andere versies niet).
Kan iemand één reden bedenken, behalve dat er iemand op de redactie het eindlijstje inzake Leonard Cohen zou hebben verdonkeremaand omdat hij/zij er een bloedhekel aan heeft?
Kan iemand één reden bedenken, behalve dat er iemand op de redactie het eindlijstje inzake Leonard Cohen zou hebben verdonkeremaand omdat hij/zij er een bloedhekel aan heeft?
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:17 uur
Omdat Jeff Buckley er in 2007 'al' inkwam, en Leonard Cohen pas vorig jaar. Lisa is natuurlijk onze nationale trots en drie keer Hallelujah is uiteraard te veel.
Dat Cohen nota bene meer stemmen had behaald dan Lisa doet er dan ook niet toe.
Dat Cohen nota bene meer stemmen had behaald dan Lisa doet er dan ook niet toe.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:19 uur
thelion schreef:
De twee artikelen staan dan ook op de opiniepagina en zijn niet meer en niet minder dan individuele meningen.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:21 uur
Lukas schreef:
De twee artikelen staan dan ook op de opiniepagina en zijn niet meer en niet minder dan individuele meningen.
I know.......
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:37 uur
Het lijkt mij dat de Volkskrant na het plaatsen van dat elitaire stukje van die zuurpruimprofessor, als tegenwicht nu een positief stukje wilde plaatsen over de top 2000. Zo kan niemand de Volkskrant beschuldigen van partij kiezen en blijft het een krant van de nuance
.
.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:47 uur
Lisa Lois, won in 2009 talentenjacht X-Factor met haar versie van Hallelujah
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:51 uur
ClassicRocker schreef:
Mooi stukje, al ontgaat het wel de essentie van de kritiek. De Top 2000 pretendeert de lijst der lijsten te zijn, terwijl het gewoon 2000 nummers zijn met het hoogste herkenningsgehalte.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 december 2010, 14:22 uur
chevy93 schreef:
Het zijn wel weer de negatievelingen die zich geroepen voelen om aan de hele wereld te verkondigen hoe geweldig ze wel niet zijn dat ze er niet naar luisteren. En je krijgt natuurlijk al gauw een negatief beeld met al die commentaren. Alle liefhebbers luisteren op dit moment naar de top 2000. Die hebben wel wat beters te doen dan die zuurpruimen die even hun frustraties kwijt moeten op hun nummer te zetten.
Het zijn wel weer de negatievelingen die zich geroepen voelen om aan de hele wereld te verkondigen hoe geweldig ze wel niet zijn dat ze er niet naar luisteren. En je krijgt natuurlijk al gauw een negatief beeld met al die commentaren. Alle liefhebbers luisteren op dit moment naar de top 2000. Die hebben wel wat beters te doen dan die zuurpruimen die even hun frustraties kwijt moeten op hun nummer te zetten.
Zie het maar als tegenwicht voor al die hallelujahverhalen die je de hele dag op radio 2 hoort van luisteraars die geen oog meer dicht doen om zoveel mogelijk van de top 2000 te kunnen beluisteren en de positieve metaforen die ze verzinnen om hun plezier in het beluisteren van de top 2000 onder woorden te brengen.
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:48 uur
Leo Blokhuis schreef:
Wat ik echt irritant vind aan Huzen's betoog is dat hij er van uit gaat dat mensen die naar obscure en minder bekende muziek luisteren meer van muziek houden dan mensen die graag Queen en The Eagles opzetten. Mensen die hun eigen smaak gewichtiger vinden dan die van een ander zijn pas echt een gruwel voor wie van muziek houdt.
Wat ik echt irritant vind aan Huzen's betoog is dat hij er van uit gaat dat mensen die naar obscure en minder bekende muziek luisteren meer van muziek houden dan mensen die graag Queen en The Eagles opzetten. Mensen die hun eigen smaak gewichtiger vinden dan die van een ander zijn pas echt een gruwel voor wie van muziek houdt.
Het stukje van Leo Blokhuis is op een juist moment. Als er één is die er zeker wat over kan en moet zeggen is hij dat. Zijn afsluitende alinea zal ik volledig ondersteunen.
Hij weet het niet inzake 'gesjoemel'. "Het zou kunnen". Misschien dat een gericht onderzoekje binnen de redactie van Radio 2 met de cijfers van Freitzen en Titan in het achterhoofd verheldering kan geven.
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:11 uur
Wel een goed stukje van Blokhuis, ik denk dan ook niet dat Blokhuis iets met het gesjoemel te maken heeft. Anders stond Radiohead wel op 1.
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:28 uur
titan schreef:
Zie het maar als tegenwicht voor al die hallelujahverhalen die je de hele dag op radio 2 hoort van luisteraars die geen oog meer dicht doen om zoveel mogelijk van de top 2000 te kunnen beluisteren en de positieve metaforen die ze verzinnen om hun plezier in het beluisteren van de top 2000 onder woorden te brengen.
(quote)
"We deinen rond op de golven van uw jeugd, waar achter iedere horizon een eiland van sentiment kan schuilen. Schenk uzelf nog een stevig glas in, ontspant u zich op uw grenenhouten schommelstoel, en laat de muziek de rest van het werk doen - slechts onderbroken door een spaarzame knispering van de openhaard. Deze muzikale reis van uw leven is nu aanbeland bij nummer 1055: Twisted by the Pool van Dire Straits. *Jajaja twisted bai de pool, jajaja twisted bai the pool*"

Wel een aardig betoog van Blokhuis trouwens.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 december 2010, 15:31 uur
Wat ik een goede opmerking van Leo vindt is dat het onderscheid tussen radio 2 en 3FM niet gemaakt zou moeten worden op basis van leeftijd, maar op basis van muziekstijlen. Dan hoor je op beide zenders muziek van de afgelopen 50 jaar (en niet zoals nu op radio 2 vooral jaren '70 en jaren '80 en op 3FM vooral jaren '90 en jaren '00). Radio 2 richt zicht dan meer op middle of the road zoals Leo dat zo mooi noemt (Beach Boys, Bee Gees, Abba, Eagles, Dire Straits, Madonna, Marco Borsato e.d.) en 3FM meer op rock (Jimi Hendrix, Bruce Springsteen, The Cure, Radiohead, R.E.M, The White Stripes, Franz Ferdinand e.d.).
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:34 uur
Het gewicht dat zo'n lijst als de top 2000 trouwens toevertrouwd wordt is niet echt verwonderlijk. Met zoveel luisteraars is de kans aardig groot dat het via radio en TV aan niet-fans opgedrongen wordt. Je kan het wel lopen relativeren, maar als je er elke oudejaarsavond weer mee opgescheept zit dan is het niet zo vreemd dat sommige mensen al eens uit hun kram schieten.
Ik heb helemaal niks tegen de top 2000 als de fan lekker achter hun hoofdtelefoontje zitten mee te genieten. Mogen ze die top wat mij betreft een heel jaar lang herhalen
Ik heb helemaal niks tegen de top 2000 als de fan lekker achter hun hoofdtelefoontje zitten mee te genieten. Mogen ze die top wat mij betreft een heel jaar lang herhalen

0
geplaatst: 30 december 2010, 15:39 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.