Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2010, 12:30 uur
chevy93 schreef:
Edit: Aldus iemand die de greatest hits van Britney Spears de volle mep geeft...
Edit: Aldus iemand die de greatest hits van Britney Spears de volle mep geeft...
Je punt?
0
geplaatst: 31 december 2010, 12:53 uur
Angelo schreef:
Oké, wtf? Is ze in dat programma geweest? Wanneer?
Toch niet in de allereerste aflevering van dit jaar? Dat ik dat altijd weer moet missen...
Oké, wtf? Is ze in dat programma geweest? Wanneer?

Toch niet in de allereerste aflevering van dit jaar? Dat ik dat altijd weer moet missen...
in de uitzendig van maandag 27 dec. Het is terug tezien via uitzendiggemist en ook via de site van de Top 2000. Het wa een kleine bio van de dame die Tainted Love oorspronkelijk heeft opgenomen en hoe het verder met haar is gegaan.
0
geplaatst: 31 december 2010, 12:56 uur
chevy93 schreef:
Een mep zou ik het wel willen geven, ja...
west schreef:
Hier kan je de hele lijst bekijken: Radio Veronica - Alleen Echte Hits | Hitlijsten - radioveronica.nl
Hier kan je de hele lijst bekijken: Radio Veronica - Alleen Echte Hits | Hitlijsten - radioveronica.nl
Weinig verrassende lijst. Dan toch liever een lijst met hier en daar een verrassing (The The, Hazel O'Connor, London Calling etc.). Nee, de Top 2000 vind ik beter.
0
Lukk0
geplaatst: 31 december 2010, 13:22 uur
chevy93 schreef:
Dat zijn anders bijna allemaal gigantische hits geweest. Dat zou jij met je voorliefde voor cijfertjes en je voorkeur voor dingen die de massa leuk vindt (Hotel California bv
) dus helemaal niet raar moeten vinden.Het is sowieso geen stijl om de stemmenlijsten er bij te pakken als je het niet met iemand eens bent. Afrekenen op smaak vind ik niet kunnen. Doen we bij jou ook niet, we reageren alleen op de stelligheid waarmee jij je berichten hier plaatst. Alsof jij gelijk hebt omdat zoveel andere mensen blijkbaar hetzelfde vinden, althans, zo komt het op mij over.
0
geplaatst: 31 december 2010, 13:35 uur
Lukk0 schreef:
Het is sowieso geen stijl om de stemmenlijsten er bij te pakken als je het niet met iemand eens bent. Afrekenen op smaak vind ik niet kunnen. Doen we bij jou ook niet, we reageren alleen op de stelligheid waarmee jij je berichten hier plaatst. Alsof jij gelijk hebt omdat zoveel andere mensen blijkbaar hetzelfde vinden, althans, zo komt het op mij over.
Het is sowieso geen stijl om de stemmenlijsten er bij te pakken als je het niet met iemand eens bent. Afrekenen op smaak vind ik niet kunnen. Doen we bij jou ook niet, we reageren alleen op de stelligheid waarmee jij je berichten hier plaatst. Alsof jij gelijk hebt omdat zoveel andere mensen blijkbaar hetzelfde vinden, althans, zo komt het op mij over.
Vind ik dus ook. Daarom heb ik bewust niks gezegd over de 4,5* die hij geplaatst heeft bij een album van Jan Smit, omdat het ontoepasselijk zou zijn om die bij dit topic te betrekken. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar dat staat buiten de context waarom ik van mening ben dat de Top 2000 een aanfluiting is. Net als waarom ik Britney de volle mep geef, overigens.
0
geplaatst: 31 december 2010, 13:50 uur
kaztor schreef:
Weinig verrassende lijst. Dan toch liever een lijst met hier en daar een verrassing (The The, Hazel O'Connor, London Calling etc.). Nee, de Top 2000 vind ik beter.
(quote)
(quote)
Ik ook. Juist de afwisseling maakt de top 2000 de moeite waard, wat mij betreft.
0
geplaatst: 31 december 2010, 14:32 uur
Ik maak gewoon mijn eigen toplijst op de laatste dag. Dit keer pak ik van ieder album van de top 250 hier een nummer, erg leuk! 

0
geplaatst: 31 december 2010, 14:40 uur
chevy93 schreef:
En Brabant? Moet ik daar echt cijfers bij gaan halen? Het is toch wel de übermeezinger in Nederland.
En Brabant? Moet ik daar echt cijfers bij gaan halen? Het is toch wel de übermeezinger in Nederland.
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou echt niet weten hoe Brabant van Guusje gaat, laat staan dat ik het mee kan zingen.
En Don Cappucino: dat is veel leuker inderdaad. Ik hoop volgend jaar ergens mijn top 500 van de 00's af te hebben en dan ga ik daarna met de 90's aan de slag.

0
geplaatst: 31 december 2010, 15:11 uur
herman schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou echt niet weten hoe Brabant van Guusje gaat, laat staan dat ik het mee kan zingen.
(quote)
We hebben het hier toch niet over Ons Guusje Musis Herman?

De Meeuw(is) die de Mus(e) van Brabant is of zo? Of dwaal ik nu wat ver af?
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:28 uur
Deze laatste dag van de top 2000 is toch wel genieten. Af en toe zit er een misser tussen bij de top 200, maar ik heb toch wel een aantal parels voorbij horen komen. Dit jaar heeft Radio 2 ook eindelijk het respect om een plaat volledig te laten horen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:36 uur
herman schreef:
Zelfs ik kan die meezingen Herman, kan je nagaan

0
geplaatst: 31 december 2010, 15:38 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Gelukkig heb je je webcam niet aan

0
geplaatst: 31 december 2010, 15:57 uur
Lukk0 schreef:
Dat zijn anders bijna allemaal gigantische hits geweest. Dat zou jij met je voorliefde voor cijfertjes en je voorkeur voor dingen die de massa leuk vindt (Hotel California bv
) dus helemaal niet raar moeten vinden.
Jody Bernals que si, que no was groter dan welke hit van Britney Spears dan ook.Dat zijn anders bijna allemaal gigantische hits geweest. Dat zou jij met je voorliefde voor cijfertjes en je voorkeur voor dingen die de massa leuk vindt (Hotel California bv
) dus helemaal niet raar moeten vinden. Waarom zou het nergens op slaan dat nummers als Brabant erin staan, maar Britney Spears zou wel bij de beste artiesten aller tijden horen. Brabant is in Nederland minstens zo populair als Britney Spears. Je dringt gewoon je eigen smaak op aan anderen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:58 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Chevy's punt volledig kan volgen, het zijn gewoon enorme hits geweest dus het is niet zo verrassend dat ze hoog in de top 2000 te vinden zijn vind ik (hoewel het nu wel érg hoog staat) Laten we eerlijk zijn, Brabant is gewoon een verschrikkelijke-top-40-hit klassieker. Veel mensen vinden dat nou eenmaal mooi/leuk, dus veel mensen stemmen er op. Dat wij het nou niets vinden is wat anders. Jodi Bernal erbij halen is absolute onzin.
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:59 uur
herman schreef:
Dan ben je één van de weinigen.Zal wel aan mij liggen, maar ik zou echt niet weten hoe Brabant van Guusje gaat, laat staan dat ik het mee kan zingen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:00 uur
Ik snap er ook echt helemaal niks van hoe Brabant zo hoog komt. Is er zo'n groot percentage van de bevolking Brabants of stemmen er relatief veel Brabanders op de lijst ofzo? 

0
geplaatst: 31 december 2010, 16:00 uur
Nederland houdt nou eenmaal van dit soort nummers. En ik geef ze gelijk. Zo op z'n tijd (lees: tegen de sluitingstijd van de kroeg
) is het heerlijk om van dat soort nummers mee te brullen.
) is het heerlijk om van dat soort nummers mee te brullen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:01 uur
chevy93 schreef:
(...), maar Britney Spears zou wel bij de beste artiesten aller tijden horen.
(...), maar Britney Spears zou wel bij de beste artiesten aller tijden horen.
Wie heb je dat hier op dit topic horen zeggen dan?
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:02 uur
Nee, je geeft een 5,0* omdat het zo'n slechte artiest is... Zie ook jouw bericht bij het album.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:04 uur
chevy93 schreef:
Nee, je geeft een 5,0* omdat het zo'n slechte artiest is... Zie ook jouw bericht bij het album.
Dat heeft wederom niks met dit topic te maken. Maar als je het zo graag wilt weten: ik geef echt geen 5,0* aan dat album omdat ik het zo'n über-gaaf album vind. Het heeft met meer dingen te maken dan dat, maar nogmaals dat heeft niks te maken met dit topic.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:05 uur
Om tot mijn punt te komen: Het zou niet kunnen dat men Brabant übergaaf vindt?
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:06 uur
chevy93 schreef:
Je dringt gewoon je eigen smaak op aan anderen.
Je dringt gewoon je eigen smaak op aan anderen.
Voor het geval je het vergeten bent: jij betrok Britney in dit topic. Ik kaartte enkele voorbeelden aan van nummers die in de Top 2000 (of liever gezegd Top 50) te vinden zijn. Daar ging mijn bericht ook over, en niet over madame Spears voor zover ik weet. Daarnaast heb ik hier nooit beweert dat haar nummers in de Top 2000 thuishoren.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:08 uur
herman schreef:
Je bent echt niet de enige herman, heb ook geen flauw idee...en ik wil het denk ik graag zo houden ook

0
geplaatst: 31 december 2010, 16:11 uur
Ik ken Brabant van Guus ook niet, maar ik woon dan ook in Drenthe, hier gaan we nog los op de pieteroliekar.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:14 uur
chevy93 schreef:
Ja, dat kan. Maar vermoedelijk niet buiten Brabant.
Is het geen beklemmende gedachte, dat je altijd maar je 'eigen' provincie, 'eigen' land of je 'eigen' stad geweldig of übergaaf moet vinden?
Daar worden hele oorlogen om uitgelokt.
Laten mensen eens aandacht besteden aan werkelijke problemen.
Zodra er in dialect wordt gezongen, vermijden de artiest, is meestal mijn advies.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:16 uur
musician schreef:
Zodra er in dialect wordt gezongen, vermijden de artiest, is meestal mijn advies.
Guus zingt niet in dialect........
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:16 uur
Om de discussie over het succes van Brabant toch maar even in het juiste perspectief te plaatsen: de single kwam niet verder dan de tipparade, en is dus nooit een hit geweest. De grote populariteit in de top 2000 komt doordat veel Brabanders erop stemmen, zij zien het als een soort eigen volkslied. Met andere artiesten doet zich hetzelfde verschijnsel voor, Bloasmuziek van Gé Reinders (Limburg) staat waanzinnig hoog, ook een Groninger (titel even kwijt).
Overigens, Stairway to heaven is ook nooit een hit geweest (ook geen single), dus in welke zin het een argument voor of tegen iets is, ontgaat mij.
En nee, ik kan hem ook niet meezingen, hoor hem hoogstens eenmaal per jaar in deze top 2000...
Overigens, Stairway to heaven is ook nooit een hit geweest (ook geen single), dus in welke zin het een argument voor of tegen iets is, ontgaat mij.
En nee, ik kan hem ook niet meezingen, hoor hem hoogstens eenmaal per jaar in deze top 2000...
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:18 uur
Angelo schreef:
Voor het geval je het vergeten bent: jij betrok Britney in dit topic. Ik kaartte enkele voorbeelden aan van nummers die in de Top 2000 (of liever gezegd Top 50) te vinden zijn. Daar ging mijn bericht ook over, en niet over madame Spears voor zover ik weet.
Omdat je muziek van mensen declasseerd, terwijl je zelf ook van dat soort muziek houdt. (Makkelijke teksten, weinig diepgaand, maar de massa vind het leuk). Als de top 2000 in 2000 zo groot was geweest als die nu is, had Oops! I Did It Again enorm hoog gestaan.Voor het geval je het vergeten bent: jij betrok Britney in dit topic. Ik kaartte enkele voorbeelden aan van nummers die in de Top 2000 (of liever gezegd Top 50) te vinden zijn. Daar ging mijn bericht ook over, en niet over madame Spears voor zover ik weet.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:20 uur
ranboy schreef:
De grote populariteit in de top 2000 komt doordat veel Brabanders erop stemmen, zij zien het als een soort eigen volkslied.
Ik zal niet ontkennen dat veel stemmen uit Brabant komen (hij staat volgens de Brabanders op nummer 1), maar het is echt niet zo dat alle stemmers uit Brabant komen. Ook in andere provincies staat het nummer enorm hoog. Dit geldt ook voor Limburg (in Limburg zelf op 3). Dat staat in het Top 2000 boek (volume 1)De grote populariteit in de top 2000 komt doordat veel Brabanders erop stemmen, zij zien het als een soort eigen volkslied.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.