Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:22 uur
thelion schreef:
(...) Guus zingt niet in dialect........
(...) Guus zingt niet in dialect........
Ik had het niet specifiek over Guus M. maar hij zingt, zeer strategisch (zijn pijp moet ook roken), verstaanbaar Brabants met een zachte G. En er wordt daarnaast heel wat afgekokketeerd met die provincie, hij heeft er sowieso heel wat nummers over gezongen.
Waarschijnlijk ook bij gebrek aan betere teksten.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:27 uur
Ik kom uit Limburg, en hier kent ook vrijwel iedereen het lied Brabant van Guus Meeuwis.
Wij hebben hier als typisch Limburgs nummer Mestreech van Neet oét Lottum.
Limburg van Rowwen Hèze is natuurlijk wel landelijk bekend.
Wij hebben hier als typisch Limburgs nummer Mestreech van Neet oét Lottum.
Limburg van Rowwen Hèze is natuurlijk wel landelijk bekend.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:43 uur
Spelen ze zó lang, kunnen ze niet eens een fatsoenlijk slot aan die plaat maken 

0
geplaatst: 31 december 2010, 16:44 uur
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:45 uur
Co Jackso schreef:
Deze laatste dag van de top 2000 is toch wel genieten. Af en toe zit er een misser tussen bij de top 200, maar ik heb toch wel een aantal parels voorbij horen komen. Dit jaar heeft Radio 2 ook eindelijk het respect om een plaat volledig te laten horen.
Deze laatste dag van de top 2000 is toch wel genieten. Af en toe zit er een misser tussen bij de top 200, maar ik heb toch wel een aantal parels voorbij horen komen. Dit jaar heeft Radio 2 ook eindelijk het respect om een plaat volledig te laten horen.
Volledig ?? Telegraph Road van Dire Straits werd ruim voor het einde afgekapt. Verder is het best genieten af en toe.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:45 uur
chevy93 schreef:
Omdat je muziek van mensen declasseerd, terwijl je zelf ook van dat soort muziek houdt. (Makkelijke teksten, weinig diepgaand, maar de massa vind het leuk).
Omdat je muziek van mensen declasseerd, terwijl je zelf ook van dat soort muziek houdt. (Makkelijke teksten, weinig diepgaand, maar de massa vind het leuk).
Jij wilt kennelijk maar niet begrijpen dat iemand een Britney Spears album vijf sterren kan geven, die niet alleen gebaseerd zijn op "dat soort muziek", en ik heb nooit, maar dan ook nooit gezegd dat haar nummers thuishoren in de Top 2000. Terwijl de nummers die ik als voorbeeld noemde wél in die lijst staan. Ik declasseer geen mensen, maar ik mag toch wel mijn persoonlijke mening geven dat ik de Top 2000 aanfluiting vind? Schijnbaar vind jij van niet, en voel jij je genoodzaakt om Britney Spears (makkelijke keuze overigens) erbij te betrekken. Maar goed, het zij zo. Ik blijf ook niet ingaan op jouw bevindingen en aantijgingen, omdat je toch steeds mijn citaties uit de context haalt.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:49 uur
maar dat er zoveel mensen zijn die bijvoorbeeld op de drie eerdergenoemde nummers stemmen, dat ze zelfs de Top 50 halen, vind ik toch wel erg triest. Ieder z'n smaak natuurlijk, maar kom op zeg. Dat 'wij' al zo diep gezonken zijn.
Dit noem je jij mening geven over de lijst? Dit is gewoon keihard uithalen naar half Nederland en hele bevolkingsgroepen belachelijk maken... Als dit geen declasseren is, weet ik het ook niet meer.
P.S. Laat dat van Britney Spears maar zitten.. Overigens opmerkelijk dat je een album dat je een 5,0* geeft, nog niet eens bij de 2000 beste nummers zou zetten.
Dit noem je jij mening geven over de lijst? Dit is gewoon keihard uithalen naar half Nederland en hele bevolkingsgroepen belachelijk maken... Als dit geen declasseren is, weet ik het ook niet meer.
P.S. Laat dat van Britney Spears maar zitten.. Overigens opmerkelijk dat je een album dat je een 5,0* geeft, nog niet eens bij de 2000 beste nummers zou zetten.
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:19 uur
Running On Empty schreef:
Volledig ?? Telegraph Road van Dire Straits werd ruim voor het einde afgekapt. Verder is het best genieten af en toe.
(quote)
Purple Rain werd wel veel te vroeg afgebroken, maar mijn persoonlijke favoriet, The Load Out/Stay, gelukkig niet. Overigens viel het mij wel op dat er in een groot aantal nummers geknipt is om net een twintigtal seconden tijdwinst te behalen. Ik weet niet of Radio 2 dit zelf doet, of dit niet eens weet, maar jammer is het soms wel. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij The Goo Goo Dolls met Iris.
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:29 uur
Co Jackso schreef:
Overigens viel het mij wel op dat er in een groot aantal nummers geknipt is om net een twintigtal seconden tijdwinst te behalen. Ik weet niet of Radio 2 dit zelf doet, of dit niet eens weet, maar jammer is het soms wel. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij The Goo Goo Dolls met Iris.
Overigens viel het mij wel op dat er in een groot aantal nummers geknipt is om net een twintigtal seconden tijdwinst te behalen. Ik weet niet of Radio 2 dit zelf doet, of dit niet eens weet, maar jammer is het soms wel. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij The Goo Goo Dolls met Iris.
Natuurlijk doen ze dat zelf, ze hebben alles van tevoren uitgerekend zodat ze precies om 7 voor 12 vanavond The Eagles - Hotel California in kunnen starten.
0
geplaatst: 31 december 2010, 19:11 uur
Co Jackso schreef:
De singleversies worden gedraaid. Dat was de verklaring voor het abrupt afbreken van Hurricane. Maar het is niks nieuws dat DJ's door het intro heenpraten en heel vaak bij het einde van het nummer ook tijdswinst pakken.Overigens viel het mij wel op dat er in een groot aantal nummers geknipt is om net een twintigtal seconden tijdwinst te behalen. Ik weet niet of Radio 2 dit zelf doet, of dit niet eens weet, maar jammer is het soms wel. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij The Goo Goo Dolls met Iris.
0
geplaatst: 31 december 2010, 20:20 uur
Ik verbaas me er echt over dat mensen Brabant niet kennen. Ik snap de hoge positie op zich wel, toch wel een van dé meezingers van Nederland. Dochters van Marco Borsato is een heel ander verhaal. Echt nog noooooit van gehoord. En ik heb nou niet bepaald onder een rots geleefd. Maar hij komt zometeen langs, misschien dat ik hem wel ken.
EDIT: Nee, totaal onbekend voor mij.
EDIT: Nee, totaal onbekend voor mij.
0
geplaatst: 31 december 2010, 20:25 uur
Waarom One van Metallica dan weer wel tot het Radio 2-establishment mag behoren, ontgaat me een beetje. Zou ik toch eerder weren dan Live of Within Temptation...
0
geplaatst: 31 december 2010, 20:30 uur
chevy93 schreef:
Raar dan dat ze zowel dit jaar als vorig jaar Uprising van uitgerekend Muse volledig draaiden in plaats van de kortere singleversie.(quote)
De singleversies worden gedraaid. Dat was de verklaring voor het abrupt afbreken van Hurricane. Maar het is niks nieuws dat DJ's door het intro heenpraten en heel vaak bij het einde van het nummer ook tijdswinst pakken.
0
geplaatst: 31 december 2010, 20:48 uur
Lukas schreef:
Waarom One van Metallica dan weer wel tot het Radio 2-establishment mag behoren, ontgaat me een beetje. Zou ik toch eerder weren dan Live of Within Temptation...
Waarschijnlijk omdat One zoveel stemmen krijgt dat ze die niet kunnen weren. In de hoogste regionen wordt namelijk nauwelijks to niet gesjoemeld door radio 2.
0
geplaatst: 31 december 2010, 21:35 uur
One staat al sinds de jaren '90 hoog in de Top 100 Allertijden, de voorganger van de Top 2000. Het zou wel heel erg opvallen als ze een plaat uit de top 10 en zelfs een ex-nummer 1 in één keer uit de lijst halen. Die wat meer alternatieve platen die geweerd of flink lager worden gezet zijn bijna allemaal van het afgelopen decennium.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 01:40 uur
Jammer dat we de afgelopen jaren de hele tijd naar mijn vaders familie gaan. Daar staat de top 2000 niet aan, omdat er TV gekeken wordt (vandaag riverdance.
). En als de radio al aangaat, staat hij zo zacht dat je niks kunt horen.
Daarom heb ik de hele tijd de radio op de telefoon van mijn vader aangehad. Niet echt de ultieme beleving, maar beter kon ik niet krijgen. Gelukkig heb ik de laatste dag (24 uur) opgenomen, dus genoeg te genieten, denk ik zo.
Het was weer een mooi jaar.
). En als de radio al aangaat, staat hij zo zacht dat je niks kunt horen. Daarom heb ik de hele tijd de radio op de telefoon van mijn vader aangehad. Niet echt de ultieme beleving, maar beter kon ik niet krijgen. Gelukkig heb ik de laatste dag (24 uur) opgenomen, dus genoeg te genieten, denk ik zo.

Het was weer een mooi jaar.

0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 10:59 uur
@chevy93
Je was gisteravond in Top 2000 a gogo. Die jonge gozer die op vraag van Matthijs antwoordde dat Tunnel of Love van Dire Straits het beste nummer aller tijden is ben jij, dat kan niet anders. Een strak, gemillimeterd 'koppie' heb je, een militant uiterlijk dat past bij de krijgshaftige wijze waarop je de eer van Knopfler en co hier op de site verdedigt.
Je was gisteravond in Top 2000 a gogo. Die jonge gozer die op vraag van Matthijs antwoordde dat Tunnel of Love van Dire Straits het beste nummer aller tijden is ben jij, dat kan niet anders. Een strak, gemillimeterd 'koppie' heb je, een militant uiterlijk dat past bij de krijgshaftige wijze waarop je de eer van Knopfler en co hier op de site verdedigt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 11:48 uur
Wat een werkelijk ver-schrik-ke-lijk concert was dat gisteren
Afschuwelijke nummers van afschuwelijke artiesten, als ze dan al een goed nummer speelden (Hurt) verkrachtten ze het vollédig. Alleen Waylon was goed.
Afschuwelijke nummers van afschuwelijke artiesten, als ze dan al een goed nummer speelden (Hurt) verkrachtten ze het vollédig. Alleen Waylon was goed.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 11:54 uur
ClassicRocker schreef:
@chevy93
@chevy93
Goed zo Chevy dat jij Tunnel Of Love opnoemde .

0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:02 uur
Zag die Jurgen Raayman dan bijna over zijn nek gaan toen ze Nine Inch Nails lieten horen.
Viel me nog mee dat Blokhuis het wel goeie muziek vond.
Viel me nog mee dat Blokhuis het wel goeie muziek vond.
0
titan (crew)
geplaatst: 1 januari 2011, 12:29 uur
herman schreef:
One staat al sinds de jaren '90 hoog in de Top 100 Allertijden, de voorganger van de Top 2000. Het zou wel heel erg opvallen als ze een plaat uit de top 10 en zelfs een ex-nummer 1 in één keer uit de lijst halen. Die wat meer alternatieve platen die geweerd of flink lager worden gezet zijn bijna allemaal van het afgelopen decennium.
Ook deze plaat werd in de eerste edities van de top 2000 vrolijk geweerd. Hij kwam pas in 2003 binnen.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:30 uur
Top2000 A Go Go vn gisteren avond was het diepte punt van de afgelopen week.
De vader en moeder van Michael Boogert die staan te Rock n Rollen genant, van Nieuwkerk de mij iets te joviaal bezig is en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje. Eenige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.
De vader en moeder van Michael Boogert die staan te Rock n Rollen genant, van Nieuwkerk de mij iets te joviaal bezig is en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje. Eenige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:31 uur
thelion schreef:
Enige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.
Enige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.

Ik ergerde me aan het achterlijke geprijs van Leo Blokhuis door van Nieuwkerk. Ik heb op zich niets tegen Leo Blokhuis, maar die kerel overdrijft echt 'muziekprofessor, nog maar één gewéldige les' blablabla

0
Zorin
geplaatst: 1 januari 2011, 12:32 uur
Hij doet me wel denken aan een kloon van Bart Chabot (qua praten/drukheid) echter....(over Pierre Wind)
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:36 uur
niels94 schreef:
Ik ergerde me aan het achterlijke geprijs van Leo Blokhuis door van Nieuwkerk. Ik heb op zich niets tegen Leo Blokhuis, maar die kerel overdrijft echt 'muziekprofessor, nog maar één gewéldige les' blablabla
Eens met de kanttekening dat ik wel iets tegen Blokhuis heb, maar de verheerlijking van van Nieuwkerk slaat idd door naar heiligverklaring .
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:42 uur
Teunnis schreef:
Waarschijnlijk omdat One zoveel stemmen krijgt dat ze die niet kunnen weren. In de hoogste regionen wordt namelijk nauwelijks to niet gesjoemeld door radio 2.
wordt er weleens gesjoemeld met stemmen dan (quote)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.